sdílená objednávka EIE carbon III

230 nepřečtených
  • tomaschek

    sdílená objednávka EIE carbon

    sdílená objednávka EIE carbon II

    Pro velký počet příspěvků a problémy s načítáním překlápím téma do nového pokračování.

    25 0
    • scret  

      Rovnou nadhodim, nemas ty Tome nebo nekdo jiny nevyuzity XC rafky na 28der, vnitr.sirka 25–30, resp. klidne kolem tech 25–26mm, vahove neco lehciho – bude to jezdit 55kg jezdkyne na biku, zadny skoky atd.

      Diky

      0 0
    • studenak  

      Tak jsem musel bohužel využít crash replacement. Vše funguje na jedničku. Děkuji za vyřízení.

      1 0
    • gersa  

      Omlouvám se, že se s tímhle dotazem montuju k Tomášovi do vlákna

      Je tu někdo, kdo objednával z EU storu ICAN? Za jak dlouho dorazil rám?

      0 0
      • Spamyx  

        Já jsem objednával na podzim loňského roku, kdy měli slevovou akci, takže prodali více rámů než jich měli skladem v EU. Hned se mi ozvali, že už můj rám nemají skladem v EU a buď můžeme objednávku zrušit nebo mi jej pošlou z Číny na svoje náklady (žádné poštovné), akorát se prodlouží dodací lhůta. Teď už zpětně nevím jistě, ale přímo z Číny se prodloužila na cca tři týdny.

        0 0
    • pslada  

      Přidávám se mezi šťastné majitele EiE kol, kola jsou krásná, lehoučká a rychlá. Děkuji Tomovi za zprostředkování prodeje a rady s výběrem.

      A29C30D20N Wheels

      Version: SL: 320 ±15G

      Hole Type: Standard

      Weave: UD

      Finish: Paintless

      Decal: Small Laser EIE Logo in Valve Area

      Valve Kits: Add Valve Stem – ZDARMA

      Front Axle: 15*110mm

      Rear Axle: 12*148mm

      Brake System: Center Lock

      Holes Count F/R: 28H/28H

      Hub Brand: EIE Factory boost MTB Hubs / TPI Bearings

      Ratchet: 36T

      Freehub Body: SRAM XD

      Spokes: Sapim CX-Sprint

      Nipples: Brass Black

      5 0
    • Kamikaze 591  

      Vybírám druhou sadu kol na Gravel kolo ze kterého chci udělat silniční. Rád bych kola následujících parametrů:

      výška ráfků min 58 mm

      vnitřní šířka 24 mm

      hmotnost ± 1250 g (pokud bude fajn cena tak i více)

      ideálně hooked ale jsem okay i s hookless

      sram XDR ořech

      dráty – karbon/ocel dle ceny, jsem ok i s klasikou

      Kolik něco takového stojí od eie a jaká je čekací doba?

      1 0
      • kubad  

        mám obavu že tak vysoké a tak široké nemají v nabídce :(

        0 0
      • vas  

        Na Chinertown.com fóru je hodně populární XM Carbon Speed. Mám od nich 65mm záplety s D65CU-33 T1100 ráfky (vnitřní šířka 26mm) 20/20 inhouse 54t ratchet náboji a karbonovými 5mm paprsky, hmotnost 1330g

        https://chinertown.com/…260.540.html

        Mají od jara v nabídce i 60mm s vnitřní šířkou 24mm (D60CU-31), když si to necháš postavit na T1100, paintless s novým 18/18 náboji a karb. paprsky, tak se dostaneš na něco lehce přes 1200g.

        Je to přímo továrna v Xiamenu, objednával jsem přes email, ale mají i něco jako eshop. Doporučuji pročíst to fórum.

        2 2
        • milan.v  

          A proč to dáváš sem?

          0 13
          • tomaschek  

            Asi je spokojený a chce se podělit, žádný problém.

            4 0
          • Cavendish  

            Protože reagoval na tazatele, který sháněl trochu atypický ráfky a on mu chtěl poradit, kde je najít?

            Nepřeháníš to už trochu?

            7 0
            • tomaschek  

              Výstup je, že stejné parametry s podstatně lepší zárukou umí i EIE.

              Bodejť by ne, když jsou to všechno ráfky z jedné líhně v Xiamenu. Jen se člověk k tomu infu dostává u EIE složitěji:-)

              Ceny na webu XM Carbon Speed nemají, asi si každý dohodne individuálně.

              Takže se lidi zas něco dozvěděli a rozšířili si obzory :-)

              2 0
      • tomaschek  

        Web není zdaleka kompletní sortiment a katalogy nestíhají aktualizovat, nové ráfky průběžně přidávají do výroby.

        Tento se dělá i v 60 mm, potvrzeno online Pretty z Frankfurtu :-).

        Ve verzi UL s 20 karbonovými dráty na EIE Factory nábách odhaduju váhu okolo 1.250 g.

        Vycházím z váhy dvou párů kol, které teď zajíždíme. Širší ARG45TC32 UL mají 1.120/1.160 g.

        1 0
      • Aduldinho  

        58mm na gravel, i když pro silniční užití? To neděláš dobře s tou výškou, Jaromíre! :-)

        1 1
        • roud  

          V čem je problém?

          1 0
          • Aduldinho  

            No nechtěl bych to roztáčet, ale do Polabí, kde skoro nefouká, značka ideál! :-)

            0 0
            • roud  

              Poslední dobou mi připadá že v Polabí jen fouká :D

              Jinak dneska ty moderní kola jsou lehčí na 60timm nez jsme dřív vozily nízký hliníkový ráfky :)

              2 0
              • Aduldinho  

                Ale je fakt, že jsou i lépe tvarovaná proti bočnímu větru, se mnou to jednou u Kojálu na 50mm Campách tak cloumalo, že mě to málem smetlo do pole ;-)

                0 0
                • tomaschek  

                  Jednak lépe tvarované, ale hlavně musíš srovnat šířku ráfku a pláště, aby se vítr nesekal o ten schod.

                  Po přechodu z ráfků 35/40 na 45/45, kdy jsem si s tímto na nových kolech pohrál a ráfek i plášť mají zvenku 32 mm (pláště Tufo Comtura Prima a Tufo Comtura Prima TT 28 mm), nepozoruju nijak zvýšenou citlivost na boční vítr.

                  Ani žena s 55 kg, a ta je jinak citlivá fakt na každičkou změnu na kole :-)

                  1 0
                  • roud  

                    Otázka uplně mimo ale už jsi testoval wave ráfky od eie na silnici ? :)

                    0 0
                    • tomaschek  

                      Rukama už mi prošly, ale netestoval a ani to nemám v plánu. Nějak mě to esteticky neláká.

                      1 0
                    • Pijer  

                      Od Matěj říkal, že při stejné výšce ráfku je to méně náchylné na boční vítr. Další parametry jsou, zvlášť v závodě, dost subjektivní, zvlášť když tam má i jiné Tufo pláště.

                      2 0
                      • ladys  

                        Pokud by to mělo nějaké výhody, tak se na to koukáme při TdF. Dnes se každá kravina testuje v tunelu.

                        0 0
                        • roud  

                          To bych úplně netvrdil UCI je dost zpátečnická organizace a některejm novinkám trvá sakra dlouho než se dostanou do pelotonu viz kotoučovky co kolem toho bylo humbuku a dnes už by nikdo z5 neměnil.

                          0 0
                          • Pijer  

                            Jen poznámka k UCI, zrovna tyhle vlny od EE už mají jejich certifikaci.

                            0 0
                            • roud  

                              Za to EIE má plusové body na druhou stranu to měli i další kola který teď UCI zakázala :/

                              0 0
                              • KRoser  

                                Jaká kola teď UCI zakázala? Zipp tenhle zubatý profil vozí v profi pelotonu už léta.

                                0 0
                                • tomaschek  

                                  Koukám na Tour a vidím tam kola Princeton, která si na vlnkách založila jméno.

                                  1 0
                                • roud  

                                  From 1 January 2026, mass start road race bikes will be limited to a maximum rim depth of 65mm.

                                  0 0
                                  • iceduck  

                                    Coz je vtipny, nebot nekolik znacek chvili pred vyhlasenim teto zmeny uvedlo na trh 66 a 68 kola ;)

                                    To chceš.

                                    0 0
                                    • roud  

                                      Tak ono stačí mít třeba Enve 6.7 nebo 7.8 oboje má určitě UCI štempl.

                                      0 0
                      • Kublaj  

                        Nevím jak tyhle wave ráfky, ale osobně mi přišlo, že na boční vítr má podstatný vliv spíš šířka ráfku. Vozil jsem Equator s vnější šířkou 24mm a výškou 45mm, to bylo v bočním větru šílený. Pak jsem přešel na EIE SR50TC26 a ač byly ráfky vyšší, náchylnost na boční vítr byla o hodně lepší. Těď vozím EIE ARG50TC30 a to je pocitově o parník jinde :)

                        0 0
                        • roud  

                          než šířka tak bych spíše řekl tvar starší áčkové ráfky na tom byli mnohem hůře než dnešní…

                          4 0
                        • Pijer  

                          To co píšu, byl jen přechod z klasiky na vlnu při stejné výšce i šířce ráfku.

                          0 0
                        • tomaschek  

                          Taky mi přijde, že kombinace větší šířky a tvaru ráfku spolu se sladěním šířky pláště se na větru chová lépe.

                          Přešli jsme z ARG40TC30 na ARG45TC32, pláště Tufo 28 reál 32, váha jezdců 55 a 66 kg. Pocitově žádná změna k horšímu na větru.

                          3 0
            • J1RKA  

              nefouka :DDD

              3 0
    • tomaschek  

      Taková kuriozitka, tovární aero záplet Reserve 52/63 na starých DT 350 a Pillarech (1.661 g) překopaný pro Venge na EIE Factory carbon ratchet hubs s karbonovými dráty 24/24H.

      Váha dolů o skoro 300 g a tuhost je jinde.

      7 0
      • scret  

        „to nedelas dobre Jaromire s tema“… ockama na ponku :))

        0 0
      • Raf  

        = umíš sem dostat náboje a karbon dráty pro individuální stavbu?

        0 0
        • tomaschek  

          Výjimečně mi Pretty vyjde vstříc, viz tento případ. Ale primárně chtějí prodávat ráfky a ne naopak :-)

          1 0
          • samorost-sazavsky  

            offtopic: Ty jejich aliasy jsou stejne vtipny. Taky bych chtel mit pro Cinu nejakej alias, treba Handsome.

            0 0
            • tomaschek  

              Jo to je fakt, ale Pretty je křestním Xiujie, to je na zlomení jazyka.

              0 0
              • Kouba_2005  

                Tak hlavně Pretty je fakt pretty, takže nomen omen.

                0 1
              • MatS  

                Oni dostávají tyto jména nějak po škole, aby v mezinárodním styku to bylo snažší. Taktéž s nimi obchoduji a je to pak jednodušší. Jinak 80% obchodníků s cizinou jsou tam ženy:)

                1 0
                • Svart  

                  Pokud vim, tak prave na skole. Aspon ty co znam, tak maji tyhle jmena ze skolni vyuky anglictiny…

                  0 0
    • Dudys27  

      Ahoj všem, měl by někdo zájem o kola EIE ?

      Silniční kola ARG45TC30

      Brzdový systém: Kotoučový

      Verze: SL: 400 ±15G

      Typ otvoru: Bez otvoru pro patku ráfku (připraveno pro bezdušové použití)

      Vazba: OUT

      Povrchová úprava: satin s velkymí černými logy

      Obtisk: Black Glossy Wings

      Sady ventilů: Přidat dřík ventilu – zdarma

      Značka náboje: EIE Ceramic Straightpull

      Přední osa: 12*100mm

      Zadní osa: 12*142mm

      Tělo náboje: Shimano Road 10/11/12S

      Kotoučový brzdový systém: Středový zámek

      Počet otvorů F/R: 24H/24H

      Ráčna: 36T

      Hluk: Sapim CX-Ray

      Vsuvka: mosaz černá

      Najeto cca 2500Km :) vypadá to na prodej kola a u nového karbony jsou. TOP stav bez škrábanců

      0 0
    • tomaschek  

      Tak jsem se konečně dočkal prototypu MTB zápletů na nových karbonových plochých drátech.

      První vyrobený pár mi Pretty přivezla osobně cestou z Eurobike :-) Už se těším, až je o víkendu nahodím a otestuju.

      Jelikož už dvě sezony závodím na maratonech a v cyklokrosu na starých kulatých karbon drátech, s křehčí a na mechanické namáhání méně odolnou konstrukcí, a zatím se mi podařilo zničit klackem vzpříčeným ve výpletu jen jeden drát (při nedělní vyjížďce na zmrzlinu), je předpoklad, že tyhle masivní nové dráty snesou podstatně více při vyšší celkové tuhosti kol.

      Oproti silnici, kde je možno vybírat mezi 20 a 24 dírami, jsou MTB náby EIE pro karbonové dráty jen pro 24H. Což se mi vzhledem k extra tuhosti drátů jeví pro lehké lidi možná až naddimenzované. Ale zas to rovnoměrněji rozkládá zatížení na ráfek a posunuje použitelnost i pro těžší bajkery.

      Původní záměr byla stavba na nejlehčích XC(M) ráfcích A29C27D20 UL. Ale pro ty nestačí maximální vyráběná délka drátů. Takže byly použity druhé nejlehčí XC ráfky A29C28D23 UL, které se vyrábějí i v širší verzi A20C30D23.

      Hmotnost 951 g s ventilkem příjemně překvapila.

      Roval Control World Cup MTB s karbonovými dráty 20/20H a podobnou vnitřní šířkou 28.5 mm mají na DT 180 EXP 992 g.

      13 0
      • Nr.4  

        Krása! 490g dolů proti mým kolům, to bych chtěl někdy zkusit! :-O

        0 0
        • tomaschek  

          Už současná kola mám pod kilo a fakt to poznat jde. I proti druhému odolnějšímu, i když pořád lehkému zápletu 1.270 g.

          Hlavně do kopce a při rozjezdu.

          0 0
          • Nr.4  

            Já jsem spokojený i s těmi 1430g koly. Už to je na DC lehké až až a někdy mám strach o ráfky. Ale to jak to zrychluje je pecka, jediné mínus mi přijde, že to tolik neudrží setrvačnost, jak jsem byl zvyklý z předchozích kol.

            0 0
            • tomaschek  

              Tak to je jasné, těžší kola mimo kopce líp drží nabranou rychlost.

              Moje kola jsou pro maratony a lehké XC, cyklokros. Pro DC je 1430 g pořád krásná váha.

              0 0
              • orm  

                Jak se EIE vyrovna s tim, ze podle novych pravidel budes muset mit na cyklokros jen licencovane veci? Bude mit EIE UCI licenci nebo na zavody budes muset pouzivat neco jineho?

                0 0
                • tomaschek  

                  Vyrovnává se s tím jako všichni ostatní výrobci. Nechává si licencovat ráfky.

                  Na seznamu licencovaných výrobců už je asi dva roky. Sice ne se všemi modely, ale důležité je mít papír, že je to UCI licencovaný výrobce.

                  Já to pro své lokální závody neřeším. Žena výjimečně, když jede závody spadající pod UCI, takže MČR nebo třeba EP masters.

                  Ale pár reprošů hlavně mezi juniory vozí na CX včetně svěťáků EIE ráfky už od roku 2022 a kvůli nim se licence vyřizovala.

                  Prakticky stačí říct, že na ten a ten ráfek potřebuješ licenci, a Pretty to zařídí :-)

                  0 0
                  • orm  

                    Nekdo to postoval ted do cyklokros vlakna, ze se podminky na material jsou prisnejsi. https://www.cyklokros.cz/…jsi-podminky

                    Rafky ok, ale co treba jejich cele vyplety nebo samostatne naboje a ty karbonove spice? Mne UCI pravidla nezajimaj, ale zajima me jak to EIE resi. Pokud ten jejich papir neni fake, tak s tim preci nejake naklady na certifikaci mit musi,ne?

                    0 1
                    • kubad  

                      Jako firma jsou certifikovaní, to je nejsložitějším a nejdražší.

                      Vše ostatní už je jen papírování,

                      0 0
                    • tomaschek  

                      Teď nevím, jestli si děláš legraci s fake papírem?

                      To je jak dotazy, jestli DT Swiss náby v jejich setech jsou pravé.

                      Lidi neblázněte. Pokud se na značkovou čínu včetně EIE díváte takto, kupte si kola se západním logem vyrobené ve stejné nebo vedlejší fabrice.

                      Zpřísnění ze strany UCI není žádná novinka, platí už od ledna a nejen pro cyklokros, ale i pro silnici. Proto si EIE nechává postupně certifikovat více zápletů s různými ráfky.

                      Jak už jsem psal, komisaře primárně zajímá, jestli je značka výrobce kol na seznamu certifikovaných výrobců. Což EIE je už několik let. Představa, že na startu zkoumají náby, dráty, ráfky, je úsměvná. Pokud by se chtěl komisař podívat, jestli je to ráfek ARG35TC28 nebo třeba ARG40TC30, musel by sundávat galusku/plášť, protože kódové štítky ráfku jsou zevnitř u díry pro ventilek.

                      Samozřejmě, že každá certifikace něco stojí a certifikují se komplet výplety.

                      5 0
                      • tomaschek  

                        Značková čína si jakýkoliv fake produkt nemůže dovolit vypustit. Nebavíme se o rámech nebo zápletech z Aliexpressu.

                        Kamarád chtěl na ICAN rám v rámci custom paintingu logo Porsche, protože má doma sbírku poršáků za XX mega. Poslali ho slušně někam. S tím, že kdyby to rozbalili celníci a našli na rámu ICAN logo Porsche bez povolené licence, mají ******* jak mraky.

                        Takže došel rám s lakem a logo si nechal dostříkat tady.

                        7 0
                        • MP79  

                          Muzu vedet kde mu dodelali to logo na kolo?

                          Dekuji klidne do sz.

                          0 0
                      • orm  

                        Zas to tak nezer. Ta tvoje posledni veta k tomu primo svadela ;-). Nikdo na tebe nebo EIE neutoci. Proste me zajimalo jak to s tou certifikaci je. Jestli plati to co napsal Kubad, tak ok. Kola od tebe mam a jsem spokojeny, asi jako vsichni tu.

                        0 0
                        • tomaschek  

                          Mě to spíše pobavilo. Źe to Pretty zařídí, jsem samozřejmě myslel, že ten požadovaný model nechá certifikovat. Jako už se stalo mnohokrát na konkrétní požadavek závodníků.

                          3 0
      • jindrich  

        Cena setu?

        0 0
      • Kouba_2005  

        A reportáž z návštěvy Pretty ve zdejším Magazínu jako nebude? :-)

        0 1
      • Kouba_2005  

        Tohle a slevový vlákno jsou fakt na vlastní nebezpečí. 24 drátů mi stačilo i na karbon Bontrager zápletech, teď mám karbon Rovaly … a stále je kam jít, strašný :-D

        0 0
    • Ciffik  

      Ahoj, jen pro představu, zajímalo by mě, kam by se případně dalo ± váhově dostat – tedy doporučte, prosím, konkrétní ráfek na xc kolo, váhu jezdce 85 kg, 2,35–2,4 pláště, pro akce typu KPŽ/Salzka. Nemusím mít to vyloženě to nejlehčí, spíše nějaký slušný kompromis mezi tuhostí/odolností a váhou. Jistě se komunita k něčemu obdobnému dopracovala…

      Prohrabuji se stránkami EIE a chybí mi nějaké rozlišení hmotnostních limitů u jednotlivých verzí, resp. uváděný limit se nemění bez ohledu na výběr ráfků (sl/am/dh) a dosti pochybuji, že by uváděná hmotnost platila obecně…

      Díky moc.

      0 0
      • tomaschek  

        Na Tvoji váhu a zamýšlené použití pro maratony s přesahem do lehčího XC je vhodný ráfek „nižší střední“ váhové kategorie, tedy kolem 350 g. Ten nebude mít problém s nosností i kolem 100 kg váhy jezdce.

        Takový celek se bude podle nábojů a drátů pohybovat zhruba mezi 1.350 a 1.450 g.

        Velmi vhodný je A29C30D28 s tuhým „áčkovým“ profilem a nejodolnějšími patkami z EIE MTB sortimentu. Konkrétně v lehčí SL verzi, protože tento ráfek je v základu primárně jako AM, nikoliv XC.

        Dal by se použít i nejlepší maratonský ráfek A29C28D23 nebo stejný širší A29C30D23 v neodlehčené XC verzi, který má okolo 330 g.

        Vybíral bych z těchto dvou modelů.

        5 0
        • Ciffik  

          Super, děkuji moc.

          0 0
          • rimuln  

            Pro info, kdyz mi loni Tomas na podobnou vahu dodaval A29C25D25 verze XC (dle webu rafek 360g+/-15), DTSwiss 350 a Sapic CX Ray, tak predni kolo melo realne 666g a zadni 763g (ciste jen rafek, spice, naboj)

            0 0
            • Ciffik  

              Já to (DT 240, 32 drátů CX, CL, mosaz niple) napočítal na nějakých 1420–1440 gr dle zvoleného ráfku v souladu s doporučením Toma, což je slušné.

              0 0
              • Nr.4  

                Mám od Toma A29C30D28 SL, DT350 SP IS, 28 děr, ráfky bez děr a bez barvy, mosazné niple, CX Ray vředu a CX Ray/CX sprint vzadu = 1430g

                2 0
                • vt  

                  Proc mas vzadu ty kombinovane draty? (CX Ray/CX sprint)

                  0 0
                  • Cavendish  

                    Sprinty jako masitější drát u kazety ne?

                    1 0
                    • vt  

                      Asi … takove problemy s mymi watty neznam ;-)

                      0 0
                  • Nr.4  

                    Na doporučení Tomáše, kvůli odolnosti.

                    0 0
                  • tomaschek  

                    CX Sprint je tvarově stejný drát, ale tužší. Na komplet jedno kolo přidá oproti CX Ray 28H jen okolo 20 g.

                    Na jedné straně kola u kazety nebo kotouče tedy jen cca 10 g.

                    Pro lidi nad 80–90 kg je to proto lepší volba bez váhové penalizace, která by byla znát. Pár bajkerů okolo 90 kg a více už tady v historii psalo, že jim CX-Ray 28H připadá občas měkčí pod silovým záběrem.

                    2 0
              • tomaschek  

                32 je už J-Bend nába, to snad v 240 EXP ještě nikdo nikdy z EIE nebral

                0 0
        • krabica  

          A29C30D28 SL, DT240 Exp boost SP 28, Cx-Ray, mosazné niple

          1 0
          • Nr.4  

            Sakra, taky jsem měl vzít 240 :-D mohl jsem být pod 1400. :0(

            1 0
            • hubert.d  

              A kdybys vzal EiE ceramic, byl bys o téměř 100 g níž, o ceně nemluvě… ;o)

              0 0
              • tomaschek  

                Trošku poupravím, keramická ložiska S&S měly jen road modely.

                Nyní už všechny EIE Factory Ratchet náby (road i MTB, včetně verzí pro karbonové dráty) mají kvůli potenciálně vyšší životnosti tajwanská ocelová ložiska TPI.

                2 1
                • ladys  

                  Pokud porovnám, jak se točí kola na Bitexu a EIE, tak jednoznačně vyhraje Bitex.

                  0 3
                  • Cavendish  

                    Protože je hůř utěsněný no :) Novatec se taky točí lépe než DT, ale jsou to horší náboje.

                    1 0
                • hubert.d  

                  Díky :o)

                  0 0
              • Nr.4  

                Už roky na všechna kola dávám DT náby a nehodlám na tom nic měnit.

                1 0
                • kubad  

                  DT skončila licence na rohatky, a dost firem je začalo kopírovat, a paradoxně to funguje taky :D

                  4 0
                  • tomaschek  

                    Někdy i líp než EXP

                    4 0
                  • Nr.4  

                    To je možné, ale od dob pokusu s vůlí v úplně novém zadním Hope Pro 4 náboji jedu pouze DT a mám po problémech. :D

                    1 0
                • tomaschek  

                  Konzervativci, mezi které jsem dlouho patřil i já, volí DT Swiss.

                  U nich je historické povědomí, že se prakticky nekazí, mají výborně utěsněná ložiska a jsou servisně nenáročné. Tedy volba pro ty, co si chtějí připlatit a pak už jen jezdit.

                  Aktuálně tohle platí pro DT 350 2021+ se starým ratchet systémem, tedy dvě rohatky navolno. To jsou opravdové držáky. Nové EXP s vnitřní rohatkou napevno (240, 180) už sice překonaly porodní bolesti v podobě nedostatečně kvalitní povrchové úpravy rohatek. Ale pořád je u EXP nábojů vyšších řad procentuálně více provozních problémů než u DT 350.

                  U cenově dostupnějších alternativ (Novatec, Bitex, EIE…) bych provozní problémy rozdělil na dvě skupiny – životnost ložisek daná jejich kvalitou a kvalitou utěsnění náboje. A pak výrobní tolerance těla nábojů, což je větší problém, protože nestačí k nápravě problému jen přelisovat vychozená ložiska.

                  Dle mých zkušeností je v těchto dvou parametrech nejhorší Bitex. Setkal jsem se dvakrát nebo třikrát s vůlí v nové zadní nábě, kterou nevyřešila výměna ložisek a museli z Bitexu v rámci záruky poslat celou novou nábu.

                  Na druhou stranu vím o uživateli nábojů Bitex, který na nich najel 50.000 km prakticky bez servisu a měnil náby jen kvůli novým kolům. Takže je to asi kus od kusu, jak se povede výroba a kompletace.

                  U DT Swiss jsem zaznamenal stížnosti na příliš tuhý chod nové náby, což je asi dáno precizním utěsněním, jak píše Cavendish.

                  Druhá věc je kvalita a životnost ložisek. Ta považuju za spotřební materiál, stejně jako řetěz, kazetu, převodníky. Pokud fungují bez problémů sezonu nebo dvě a pak se vychodí a je nutná výměna, není to pro mě známka nižší kvality náboje.

                  Nové ložisko standardní kvality stojí okolo 250 Kč, takže při náznaku opotřebení nechám přelisovat a jezdím dál.

                  Aktuálně máme na svých zápletech náboje DT 350 2021+ road, staré 240 MTB, 240 EXP road i MTB, 180 EXP road i MTB, Bitex MTB, ERASE MTB a EIE Factory road i MTB. Úplně bez servisu se zatím obešly jen DT 350 road. Jinak sem tam nějaké ložisko odejde, bez ohledu na značku a pořizovací cenu nábojů.

                  Keramická ložiska SINC v zadní nábě DT Swiss 180 EXP mi vydržela jednu MTB sezonu. Po ní byla úplně mrtvá. U belgických háčkových ERASE MTB s doživotní zárukou (pro Berd Spokes) začala přední ložiska mně i kamarádovi pískat cca po 100 km. Takže šla hned na přelisování v rámci záruky. Od té doby klid.

                  EIE náby vozím na závodním bajku a gravelu/CX. Tato kola mají za sebou (krom běžného ježdění) každá asi 30 závodů, často v extrémních podmínkách – bláto, voda, mytí vapkou i dvakrát za závodní CX víkend.

                  Už jsem to tu myslím jednou dával, tak se omlouvám. Ale foto ilustruje, v jakých podmínkách občas jezdíme.

                  Oba záplety končí druhou sezonu. Keramika byla od novoty nejen v gravel nábách, ale i v MTB (předprodukční verze). Zatím jsem měnil po jednom ložisku v zadních nábách, což bylo v létě 2024. Od té doby náby fungují.

                  Moje zkušenosti samozřejmě nelze zobecňovat. Uživatelské zatížení a tím životnost stejného typu nábojů mohou být u dvou cyklistů naprosto odlišné. Stejně jako třeba uživatelské zatížení totožného řetězu, který jednomu vydrží 5.000 km a jinému sotva 1.000 km.

                  8 0
                  • orm  

                    Muzes to prosim te porovnat i z pohledu servisu a nahradnich dilu – sundani a zakladni servis orechu, sundani koncovek, pristup k loziskum, dostupnost orechu pro ruzne systemy (xd, microspline, hg, ocelove hg), dostupnost ruznych koncovek. Mne u dt 350 drzi to, ze servis je snadny a naboj muzes zkonvertovat snadno na neco jineho (v ramci moznosti). Dilu na 350 mam za ty roky uz hodne.

                    0 0
                    • tomaschek  

                      To je jednoduché porovnání – vše totožné konstrukce jako DT 350.

                      Akorát nezužující se pružinky, zevnitř duté rohatky a opěrná podložka pro vnější pružinku u ložiska ořechu mají tvar jako v EXP nábách.

                      Takže když jsem v rámci ověřování kompatiblity a trochu i tuningu :-) měnil vnitřnosti za komplet DT Swiss 54T, vyžaduje to koupit celou tuhle DT Swiss sadu.

                      Ložiska jsou standardní typy, jako v DT Swiss.

                      Ořechy DT Swiss jsou kompatibilní s nábami EIE Factory.

                      Dostupné jsou všechny typy ořechů EIE, u HG s ocelovými planžetami proti „hryzání“ hran. Akorát si nejsem jistý ocelovým HG, náby jsou stavěné hodně na váhu.

                      Náhradní koncovky jsou dostupné. Včetně třeba konverze předního MTB non boost náboje 15×100 mm 28H pro silniční použití – tedy konverze osy z 15 na 12 mm.

                      2 0
                      • orm  

                        Diky. U pristich kol to vyzkousim. Ja jen, ze kdyz jsem v minulosti koupil kvuli cene cokoliv jineho nez DT, tak jsem litoval, ze jsem setril.

                        0 0
                      • MavasH  

                        Je už v nabídce i Campa, nebo si v tomhle případě musí příslušný ořech sehnat každý sám?

                        0 0
                        • tomaschek  

                          Nic nesháněj. Campa je jeden ze standardů, takže samozřejmě v nabídce je.

                          2 0
                • hubert.d  

                  Jasně, to nebylo nic ve zlém. Každého volba. ;o) Síla brandu dělá hodně u totožných věcí :o)

                  0 0
                  • Nr.4  

                    Však v pohodě. Jak jsem psal výše – měl jsem problém s vůlí v úplně novém Hope Pro 4 náboji, problém vyřešil přechod na DT 350. Na sjezďáku mám DT 350/DT 240 a DT240 EXP a na Spuru jsem tedy opět šel do DT. Není to o pocitu z brandu, je to o letech dobrých zkušeností.

                    0 0
    • krabica  

      Tome, nějaké nové poznatky s Berdy?

      0 0
      • tomaschek  

        Pořád stejné :-)

        Lehká kola, která pocitově skvěle táhnou do kopce, pohlcují nárazy a vibrace více než ocel nebo karbon a nemá se na nich prakticky co pokazit v průběhu jízdy – tkanička nepraskne při nějakém nárazu nebo třeba klacku ve výpletu.

        Já jako uživatel ale porovnávám tuning s tuningem (karbon dráty, vždy nejlehčí ráfky), kdežto kamarád přecházel z obyčejných kol okolo 1500 g. A ten je z nich doslova nadšený, protože si polepšil hodně váhově a zdají se mu i velmi pohodlné, hlavně v ostrých sjezdech. Prý nejlepší cykloinvestice v životě :-)

        Černěné berdy v provozu poměrně rychle ztrácejí barvu, takže mají po dvou měsících takovou šedavou patinu a nerovnoměrné zabarvení v délce špagátu. Ale mně se to celkem líbí. Dá se to i průběžně dotírat černou lihovou barvou, pak to ale v černé vypadá na první pohled jak obyčejný drát :-)))

        Řešením je možná bílá, která by asi provozem zašla rovnoměrněji do odstínu šedé.

        Aktuálně jsme se dopracovali k tomu, že Berd kola 1.050 g vozíme na HT a ostřejší full karbon kola 950 g na fullech, kde pohodlí obstarává rám.

        2 0
    • skype  

      Sháním tyto ráfky, poradíte kde koupit? Objednavate přímo přes ofiko eshop? Cena 195 $ je fajn, při současném kurzu, ale cena za dodání už tak příjemná není :)

      0 1
    • MirosPikos  

      Čau Tome, jen pro zajímavost, dokázala by Pretty zaplést na těchto nábojích? https://h-works.cn Údajně jsou to jedny z nejpřesnějších nábojů co lze koupit.

      0 0
      • kubad  

        pokud by to nešlo, tak si to nech složit tady :D

        0 0
      • tomaschek  

        Můžu se zeptat, jsou ze stejného města.

        Sice ten název značky je velmi originální, ale pokud jsou opravdu tak kvalitní, jak píšeš, proč ne.

        Číňan s Číňanem se vždy dohodne :-)

        0 0
      • tomaschek  

        Pretty si nemyslí, že je to vyšší kvalita než EIE. Ale v případě zájmu o tyto konkrétní náby je schopna zjistit možnosti.

        0 0
        • krabica  

          Kdyby tak fungovali i Evropští obchodníci, to by byla radost. :-)

          2 0
          • tomaschek  

            Jo oni jsou fakt rychlí, už mají i vlastní Berd approved ratchet náby… vědět to dřív, počkám si

            6 0
            • sheenecek  

              Kruciš :) ti jsou fakt šikovní :)

              0 0
            • popokatepetl  

              k čemu je to dobré, mít špagáty ve výpletu? To musí být radost čistit :-)

              0 0
              • sheenecek  

                Čištění je naprosto v klidu. K čemu? hlavně pohlcování vibrací… kdo jednou zkusí, není moc cesty zpět. Pak je tady samozřejmě váha, mám pár na váze 1090g.

                1 0
              • tomaschek  

                I když si profíci týmový materiál asi nevybírají, stojí za zmínku, že tři ze čtyř XCO vítězů/vítězek OH a MS loni vyhráli na berdech :)

                1 0
            • Jan D.  

              Cena bude stejná jako za klasické eie náby? To znamená, že budou v eie factory plést i na berd špagáty? Nechystá se nějaká levnější čínská alternativa k berdům?

              0 0
              • tomaschek  

                Trošku zchladím nadšení, vyrábí je sice dodavatel EIE náb, ale pod smlouvou pro jednoho odběratele. Takže je zatím nepustí nikomu jinému, ani EIE.

                To se samozřejmě může změnit, nebo by na nich muselo EIE udělat nějakou drobnou konstrukční změnu, aby to byl už jakože jiný model vyráběný pro značku EIE.

                Což nevím, jestli je pro ně aktuálně zajímavé. Berdy jsou vzhledem k ceně za kus a k ceně zapletení, která je oproti klasice násobná, pořád okrajová záležitost pro fajnšmekry.

                A EIE je určitě zaplétat nebude, to je vyšší level nejen časově, takže kompletace by musela probíhat v CZ. Což není problém, i naše Berdy pletla firma v CZ.

                Hned by asi šly ty H-Works Berd náby, ze srandy jsem je poptal, kolik chtějí za pár.

                0 0
                • Harmassan  

                  Je nějaká nevýhoda „berdů“, kterou nevidím pro použití v rozsahu Gravel – XC – Trail?

                  Momentálně kromě ceny, mi tato technologie přijde po všech směrech lepší oproti klasice z pohledu pozorovatele, vlastní zkušenost zatím nemám.

                  0 0
                  • tomaschek  

                    Za mě je jediná nevýhoda cena. V červnu amíci ještě zdražovali.

                    1 0
                    • Markony  

                      A jaké je váhové omezení ?

                      0 0
                      • tomaschek  

                        „Pro dráty Berd neexistuje žádný hmotnostní limit, ale stejně jako u jakéhokoli drátu by těžší jezdci měli použít více drátů. Zvažte použití drátů s větší tloušťkou a silnějším průřezem pro zvýšení boční stability.“

                        0 0
                      • kubad  

                        čeho váhové omezení? Berd špagátků? ty žádné nemají

                        0 0
                • Jan D.  

                  Škoda.

                  Ale jakási alternativa z Číny už je. Ti-Fi ropes. Co jsem tak pochopil, pletou se na náby pro karbonový špice.

                  https://goosynn.com/ti-fi-spokes/

                  https://www.nextie.com/…-rope-spokes

                  https://m.youtube.com/watch?…

                  0 0
                  • tomaschek  

                    To vypadá zajímavě, pokud mají dobře vyřešený spoj s titanovými konci

                    0 0
                    • tomaschek  

                      Akorát cena je asi tajná, nikde ji neuvádějí… předpokládám minimálně 5–6 dolarů za kus, berd stojí 10.

                      0 0
                      • tomaschek  

                        Komplet kola od výrobce drátů jsem našel za 2.300 USD

                        0 0
                      • Jan D.  

                        Ono na tom asi ještě moc nikdo nejezdí. Nebo aspoň ne v Evropě a USA. Moc informací o tom není. Možná na čínských sítích toho bude víc? Třeba by Pretty uměla zjistit jak je to s cenou a dostupností:)

                        0 0
                        • tomaschek  

                          Jestli jsem to správně pochopil, je to produkt značky Goosynn, která vyrábí, nebo minimálně prodává pod svým logem vše – ráfky, náby, komplet kola.

                          Ale dráty od nich bere i Nextie, Btlos, takže si je asi nenechávají jen pro sebe. Navíc taky Xiamen.

                          0 0
                          • Jan D.  

                            Pokud by cena za špagát byla poloviční nebo i jen o čtvrtinu levnější jak Berd, tak při ceně Eie náb a ráfků by to mohlo být relativně dobře cenově dostupné řešení. Ještě by teda záleželo, kolik by stálo zapletení a jestli by v eie vůbec byli ochotní se do toho pouštět. Pokud jo, hlásím se do řady:)

                            0 0
                        • tomaschek  

                          Pretty se ptala, samotné dráty jí neprodají, dělají jen celá kola.

                          Respektive jsou ochotni zaplést to na EIE ráfcích, ale náby a dráty musí být od nich a kompletované u nich.

                          Stejně to prý dělá Nextie – dráty má v nabídce, ale záplet probíhá u výrobce.

                          0 0
                          • Jan D.  

                            Zajímavé. Ale levné to asi tedy nebude. V jakých cenových relacích by se to pohybovalo ti neřekla?

                            0 0
                            • tomaschek  

                              Laickým výpočtem se při předpokládané ceně nábojů do 200 dolarů dobírám k ceně za jeden drát s prací 23 dolarů.

                              Cena jednoho drátu Berd s prací je okolo 18 dolarů.

                              0 0
      • BikerM  

        Poptal jsem diky tobe naboje u h-works. Uz je mam zaplacene a brzy snad na ceste. Komunikace s nimi je naprosto skvela. Snad naboje brzy dorazi a budou ok. :)

        2 0
    • BikerM  

      Ahoj!

      Pridavam se k dalsim spokojenym uzivatelum EIE, kteri brali pres Toma. :)

      Zkusim shrnout malou recenzi. Mam rafky ARG35TC30, 24 der, vnitrni diry pro niple, satin povrchovka, naby eie ceramic, draty DT AEROLITE STRAIGHTPULL, niple DT mosaz pro lock. Vypleteno v botticu – dovozci DT Swiss. Puvodne jsem chtel Sapim CX Ray, ale muj servisak je neumel sehnat a nakonec ani nemel cas na vypleteni, proto volba padla na Bottico. Vaha predek+zadek vcetne bezdus pasky a ventilku 1370g. Vaha za me velka spokojenost! :) Osazene plaste mam Continental GP5000 S TR 28 mm – realna sirka po nahusteni 29,6mm. Plaste v pohode nasazene bez montpak vcetne nahozeni patek. Oba plaste jsem mel nasazene do 10 minut celkem. Vozim je samozrejme na mliku. Na kolech mam najeto zatim 1138 km. Kola se nijak nekrouti, rekl bych ze jsou hezky tuha. Na vetru nejlepsi kola za posledni roky co jsem vozil. U nas fuci snad denne a s mou vahou na bocak celkem dost trpim. S temahle kolama temer vubec! :) Jedine co mi neprijde uplne top jsou naboje, tedy nejspis loziska. Kola se netoci jak jsem ocekaval. Uz jsem vystridal hafo zapletu jak na klasickych loziscich, tak celokeramice a rekl bych, ze spousta prumernych klasickych lozisek se toci mnohem lepe jak tyto ceramic od eie. Az loziska odejdou, zkusim osadit keramiku Cema, pak se ukaze zda je problem jen v loziscich nebo i v nabach. Naby maji super vahu, zatim nebylo treba je servisovat, akorat to asi bude chtit jina loziska.. Suma sumarum jsem s koly spokojeny, cena byla skvela, komunikace s Tomasem tez. Pristi rok budu resit kola na gravela misto soucasnych karbonovych Syncros se kterymi nejsem vubec spokojeny a pokud bude Tom zas ochoten mi kola zprostredkovat, tak volba je jasna.

      Timto bych rad Tomasovi jeste jednou rad podekoval!

      A preji vsem spoustu stastnych kilometru! :)

      2 0
      • tomaschek  

        Tato keramická ložiska S&S už EIE nepoužívá, přešli na klasická TPI

        0 0
        • ladys  

          Každopádně to potvrzuje co jsem psal 9.7. , můžeš prosím zjistit jaké ložiska jsou v obou zápletech a ořechu. Dík

          0 1
          • kedi  

            Je potřeba rozlišovat, o jaká ložiska se jedná. Nelze porovnávat utěsněná ložiska mezi sebou, aniž by se rozlišovalo jaké mají utěsnění. Výrobci nábojů používají ložiska, kde obě strany mají kontaktní těsnění, bezkontaktní těsnění a jsou i kombinovaná, kde vnější strana má těsnění kontaktní a vnitřní bezkontaktní.

            Obecně, pokud se těsnění sundá, těžko někdo rozliší, které ložisko se točí lépe a to včetně keramiky. Jediná ložiska, která se točí s nějakým odporem jsou předepjatá ložiska C2, která ale v kolech nemají co dělat, i když už jsem se setkal s tím, že to nějaký “expert” do náboje při opravě dal.

            2 1
            • ladys  

              Utěsnění je součástí označení ložiska.

              0 0
              • Kouba_2005  

                A co? Kedi píše o tom, že nelze porovnávat utěsněná ložiska, co se týče chodu. Bez těsnění že v podstatě dle chodu nelze rozlišit, zda se jedná o ocelová či keramická.

                0 0
          • tomaschek  

            Nerozumím otázce, odpovídáš mně, ale asi je to dotaz na BikerM.

            Jaká byla a aktuálně jsou ložiska v EIE nábách, jsem tu teď několikrát psal.

            MTB náby mají od počátku ocelová ložiska TPI. Silniční/gravel náby měly cca do března 2025 ložiska keramická S&S a nyní jsou v nich také ocelová ložiska TPI.

            Obecně se přínos keramických ložisek přeceňuje. Jako nová se v showroomu krásně točí, ale i propagační materiály uvádějí reálné snížení odporu u nové, plně funkční keramiky maximálně o 2–3 watty. Což je mimochodem třetinová úspora oproti oholeným/neoholeným nohám na silnici při vyšší rychlosti (uvádí se až 8 wattů).

            Největší přínos keramických ložisek je hladké otáčení ve vysokých otáčkách, v řádu stovek a více a za minutu. Takže v náboji kola sci-fi.

            Pak už jsou tu jen nevýhody. Keramické kuličky jsou tvrdší, takže pokud to neni high-end keramika s nekompromisními materiály v celé skladbě ložiska, vychodí kuličkové dráhy, vznikají vůle.

            Jenže trh masírovaný reklamou si keramiku žádá, trh ji potřebuje. Takže se každý výrobce snaží nabízet nějakou keramickou variantu. Přitom lidi, kteří ložiska servisují, ti řeknou, že pro jízdní kolo je keramika horší varianta.

            Nejsem v těchto technických věcech žádný odborník, neberte mě prosím za každé slovo, ale píšu na základě zpětné vazby od cyklistů, kteří se ložisky třeba i živí a vědí o nich 100× více než já jako běžný uživatel-lajk.

            2 0
            • tomaschek  

              Než jsem to sesmolil, jeden odborník už stihl reagovat :-)

              0 0
            • ladys  

              To bylo jen konstatování a dotaz na tebe. Co potřebuji je velikost ložisek ta se udává kódem například 6802 2RS. Viz odkaz na bitex. Co si tam následně za variantu je každého věc.

              https://www.bitexhubs.com/…d_detail.php?…

              0 0
              • tomaschek  

                Už rozumím dotazu :-)

                1 0
                • tomaschek  

                  Řešíme tu keramika/klasika, takže mi nepřecvaklo, že se ptáš na rozměrové kódy.

                  1 0
              • kedi  

                Pokud řešíš co nejmenší odpory otáčení, jsou RS ložiska tou sice nejlépe těsnící variantou, ale také mají díky způsobu těsnění největší odpor. Vhodnější je LLB a nejlepší LLU. Pokud se nejedná o kolo, které bude brodit vodu nebo má časté bahenní koupele, tak je RS zbytečné.

                1 0
                • ladys  

                  Neřeším, chci aby se to točilo normálně. Pokud otočím kolo ventilkem nahoru a zastaví se za 1:15 a Bitex za 7:15 je asi někde chyba. Pláště i duše TPU s plat ventilkem stejné Co se týká těsnění je otázka co se dá v daném rozměr pořídit. Dík za věčný komentář.

                  0 0
                  • Ukrutony  

                    Jo, chyba je možná tak v Bitexu že nebude těsnit :D To jsou metody… :D Nové DTčko se mi taky naprázdno „točilo“ déle než staré konusové shimano, ale že bych vlivem toho zrychlil na průměrce o 2km, to se říct nedá :D

                    1 1
                  • tomvv  

                    Jak se to točí na prázdno ti nic neřekne, stačí aby v jenom bylo víc/míň vazelíny nebo vazelína s jinou konzistencí a už se to točí jinak.

                    0 0
                  • kedi  

                    Na dálku to nikdo neurčí, možných příčin je hafo. Hlavně otáčením kola nezjistíš skoro nic, jak se točí střed náboje, když kolo sundáš. Když tak napiš SZ, ať to tady neplevelíme.

                    0 0
            • BikerM  

              Priznam se, ze loziskum rozumim velmi malo, jsem v tom laik. Na zaklade svych zkusenosti s keramikou mi keramicka loziska smysl davaji. Ale musi byt kvalitne zpracovana a mazivo musi byt urceno na keramiku. Bohuzel problem je v tom, ze vetsina lozisek i od drahych znacek neni na 100% udelana s presnosti. Uz se mi stalo, ze jsem loziska 5× po sobe vracel, dokud mi neprisla spravna – kvalitne s presnosti vyrobena. Kamarad je strojar inzenyr a v jeho oboru jsou loziska denni chleba. Shodou okolnosti je cyklista, kterej resi vse do puntiku a potvrdil mi me domnenky. I dle nej je keramika super, ale jak jsem jiz zminil, pouze pokud je s presnosti vyrobena, s adekvatnim mazivem a spravnym mnozstvim maziva.

              Jinak za poslednich par let se mi nejvice osvedcila loziska Cema a C-Bear. Az odejdou aktualni na EIE nabach, tak budu resit bud Cema nebo Kogel, ktery jsem jeste nezkousel.

              0 2
              • tomaschek  

                To rád slyším, ložiska CEMA dováží náš týmový mechanik Jakub (toploziska,cz) a když měníme cokoliv původního, dá tam CEMA a je dlouho klid. Totéž středy, hlavová složení.

                1 0
                • ladys  

                  Značka je součástí koncernu SKF. Například ložiska 6802 mají v přesnosti ABEC 5, to je již lepší přesnost. Nebudeme se asi hádat, kde to vyrábějí. V zápletech při naší váze vydrží ložiska věky, středy na biku vyřešili nerezová hibrydní ložiska. Pokud se doplní vazelínou pri instalaci tak se tam nedostane bordel a drží. A nemá tam co reznout. Pokud by se vyráběla nerez ložiska do hlavového složení, tak by se vyřešil stále se opakující problém s korozí.

                  0 1
                  • kubad  

                    …Pokud by se vyráběla nerez ložiska do hlavového složení, tak by se vyřešil stále se opakující problém s korozí…

                    samozřejmě že se vyrábí

                    0 0
                    • kedi  

                      Bohužel ne ve všech rozměrech…

                      0 0
                    • ladys  

                      Tak dík za odkaz, možná tam najdu co potřebuji. Opakovaně jsem se snažil najít a nic.

                      0 0
                      • kubad  

                        sem myslel že víš všechno?

                        třeba Cane Creek 110 jsou hlavové s doživotní zárukou a ložiska samo nerez, každý kdo o kolech trochu něco ví je zná, nebo stačí fakt trochu hledat pro ty ostatní, a jsou asi ve všech variantách.

                        Hope používá nerez ložiska …

                        0 0
              • kedi  

                Souhlas, CEMA je OK. Jak cenově, tak kvalitou. Jinak abychom to uvedli na pravou míru, když se tady píše o keramických ložiscích do nábojů kol nebo středů, jsou tím myšlena hybridní ložiska, jedná se o ocelové ložisko a keramickými kuličkami, v případě značky CEMA značených CRC. Navíc přístup dovozce je naprosto ukázkový.

                2 0
    • MichalOld  

      Prodám MTB kola, koupená od Tomáše. Ježděná ženou – má nové kolo, takže jsou nyní navíc. Stav 9/10 (prakticky jak nová), typA29C28D23, náby DT Swiss 350 Straight Pull, dráty Sapim CX-Ray, ořech Shimano Micro Spline XTR, no holes. Cena + případné upřesnění přes SZ.

      1 0
      • Aduldinho  

        Poznámka ježděno ženou jako vždy pobavila! Tak ať brzy najdou brzy svého majitele, věřím, že jsou naprosto cajk! ;-)

        0 4
        • MichalOld  

          A proč tě pobavila? Kupoval jsem je manželce, a ta na nich jezdila. Už od začátku jsme to s Tomášem řešili v zadání. Teď má nový kolo, a tak je prodávám. Nic zábavnýho na tom neshledávám. Ale možná jsem jen pomalejší…

          3 0
          • Aduldinho  

            V poho…vzpomněl jsem si jen na vlákno inzeráty k smíchu, zde je to velice časté téma alias ježděno ženou na cyklostezce…co jednomu příjde humotné, nemusí přijít druhém a tak je to v pořádku a už mlčím! ;-)

            0 3
            • orm  

              Chce to pridavat fotku manzelky, at si clovek udela predstavu :-).

              9 1
            • Daf  

              Jo jo, ježděno ženou 50kg :)

              0 0
              • tomaschek  

                Zapomněls napsat, že jen o víkendech a za hezkého počasí :-)

                4 0
                • keymaker  

                  Duchodkyni :-D

                  0 0
                • tomaschek  

                  Ne vážně, je to taková bazarová cyklo latina.

                  Ale sám to někdy napíšu, když prodávám záplety nebo rám po ženě. Protože těch cca 50 kg tomu fakt nedá takové buky jako někdo přes metrák :-)

                  4 0
                  • gersa  

                    To ano, ale můžeš to napsat např. u rámu velikosti <50

                    Běžně je to psáno u věcí, u kterých to nemáš šanci poznat

                    0 0
                    • tomaschek  

                      Třeba u zápletů lehce nad kilo je docela šance, že na nich roky nedrandil nějaký přescent :-)

                      A pokud jo a vydržela, je to známka kvality.

                      1 0
                  • Aduldinho  

                    Ve vašich případech je to samozřejmě pravda, jen jsem si vzpomněl na některé ty případy z cyklobazaru, kdy úplně dorasovaný kolo je takto popsáno :-)

                    0 0
                    • Ukrutony  

                      Já se někdy přistihnu, že píšu třeba u sedel „pouze vyzkoušené“, což je vždy pravda, ale dokážu si představit, že to může znamenat pro každého něco jiného. Stejně tak „2× jeté“ což může být 15km, nebo taky 400 :D

                      2 0
                  • tomaschek  

                    Mimochodem chystám se hodit na bazar tato lehce jetá kola ARG40TC30 UL na Sapim Super CX-Ray a DT 180 EXP 54T keramika SINC, najeto 1.300 km.

                    Samozřejmě ženou 50 kg, ale krom víkendů jsme teda jezdili někdy i přes týden a dvakrát jsme i zmokli :-)

                    Váha okolo 1.150 g.

                    Kdyby měl někdo zájem, napište do SZ.

                    4 0
                    • DaD  

                      Chceš karbonové „dráty“ že jo? :)

                      2 0
                      • tomaschek  

                        Nechci, už je vozíme, jinak bych neprodával :-)

                        Já to hodně točím a ty nižší mi zbytečně leží v garáži.

                        2 0
                        • ra.ma1  

                          Tome, sorry za o.t., ale jak jste prozatím spokojeni s těmi FL1 rámy?

                          0 0
                          • Nydlak  

                            Taky se přimlouvám za recenzi po pár měsících používání, reálně zvažuji přejít na FL1 z mého Alu rámu a ušetřit pár „gramů“.

                            0 0
                            • tomaschek  

                              Spokojenost maximální.

                              Rám je lehký, okolo 800 g. S masivním šroubovacím středem T47 dostatečně tuhý.

                              Myslel jsem, že geo je stejná jako aethos, ale ona je prakticky na milimetr stejná i jako Tarmac SL8.

                              https://geometrygeeks.bike/…an-fl1-2024/

                              https://geometrygeeks.bike/…aethos-2021/

                              https://geometrygeeks.bike/…ac-sl8-2023/

                              Jediný významný rozdíl v geometrii oproti tarmacu je v délce sedlové trubky. Tam, kde je SL8 – jako 90 procent současných univerzálních závodních rámů – řešený delší sedlovou trubkou a napojením zadních vzpěr níže, je u FL1 výrazný sloping jako u aethosu.

                              U velikostí nad 49 je sloping ještě o něco výraznější, sedlová trubka je o 1 cm kratší než u aethosu.

                              Na rámech se nám jezdí výborně. Celkový dojem z jízdy samozřejmě vždy dotvářejí kola. Pořád to bude vlastnostmi primárně endurance/vrchařský rám. Ale charakter kola jde hodně poladit volbou výšky a šířky ráfků, pokud chce někdo kolo více „do tempa“.

                              Široké ráfky dovolí široké pláště, v reálu 32 mm, na což stačí lehká tufa 28 mm. S tím roste pohodlí a nezhoršuje se citlivost na boční vítr. Jsme oba docela lehcí a poslední dobou hodně fouká, ale 45 mm není vůbec problém. Pokud je tedy sladěná šířka ráfků s šířkou plášťů.

                              5 0
                              • ra.ma1  

                                super, díky moc za info.

                                0 0
                                • qik  

                                  Ahoj, je to tak jak píše Tom. Přecházel jsem z Scott Foil na véčkách a chtěl jsem něco na kotoučích. Tohle byla za mě super volba.

                                  0 0
                    • tomaschek  

                      Tak našly nového majitele

                      2 0
      • MatS  

        Psal jsem ti SZ.

        0 0
      • MichalOld  

        prodáno.

        1 0
    • mirorek2  

      Mám opět navíc jedny fungl nové, nikdy nejeté záplety na A29C30D20N DH (3K karbon povrchová úprava, nový asymetrický model), Sapim Race, Sapim Polyax mosaz a nerez podložky, DT Swiss 350 148/110 Boost, 32 DBIS. Ořech Sram XD. Vhodná na enduro a podobné trtkání po lese, hmotnost cca 1700 g s páskou.

      Bráno přímo z EiE přes Toma, zaplétané mnou, záruka. Odběr ihned.

      Dotazy když tak přes SZ

      Kola jsou pevná lehká a tuhá, ale ne prkenně nepohodlná.

      0 0
    • tomaschek  

      Něco pro potěchu milovníků oversize silničních plášťů :-)

      Mám doma první „pracovní“ vzorky Tufo Comtura Prima 36 mm.

      Šířka pláště od patky k patce 90 mm.

      Pro srovnání – Comtura Prima 28 mm, která na ráfku širokém 30–32 mm udělá 32–33 mm, má šířku 71 mm.

      Plášť má vektranový pás pod běhounem a váží neuvěřitelných 290 g. Tedy jako topové Conti nebo Pirelli TLR v 28 mm. Přitom v ruce vůbec nepůsobí papírově.

      Každopádně by to chtělo adekvátně široký ráfek pro aero zarovnání boků ráfku a pláště. Ale nový nejširší model ARG??TC38 jsem bohužel ještě v ruce neměl.

      A taky kvůli průchodnosti nějaký gravel rám nebo hybridní road/CX ve stylu Superior X-Road :-)

      4 0
      • jecnak  

        Do prodeje se chystá i Vittoria Pro Controll ve 42mm.

        0 0
        • tomaschek  

          Takových plášťů je určitě už i v prodeji spousta, tady vypadá zajímavě poměr šířka/váha/odol­nost.

          0 0
          • dusansal  

            Super, už jsem si říkal že by mohlo Tufo něco udělat. Potom napiš recenzi, hlavně odolnosti třeba i na nějakých sotolinach.

            0 0
          • jecnak  

            Právě že ne. Z těch vysloveně silničních opravdu špičkových (ale i použitelných na specifické gravel tratě) mě napadá už jen něco od Rene Herse, kde je zas dost nepříjemná cenovka.

            0 0
    • Trainman  

      Přes zašmodrchané doručení jsem dostal kola podle svých představ – jedou úplný nesmysl a vypadají přesně podle představ. Srovnávám se starými padesátkami na ráfkových brzdách, ale náchylnost na boční vítr je k mému překvapení u nových kol velmi malá. Díky Tomovi za fajn obchod.

      ARG50TC30 Road Wheels

      Brake System: Disc

      Version: SL: 430 ±15G

      Hole Type: Without Rim Bead Hole (Tubeless Ready)

      Weave: UD

      Finish: Satin

      Decal: Big White Wings

      Valve Kits: Add Valve Stem

      Hub Brand: EIE ceramic Straightpull

      Front Axle: 12*100mm

      Rear Axle: 12*142mm

      Freehub Body: Shimano Road 11/12S

      Disc Brake System: Center Lock

      Holes Count F/R: 24H/24H

      Ratchet: 36T

      Spoke: Sapim CX-Ray

      Nipple: Brass Black

      16 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.