sdílená objednávka EIE carbon II
Pro velký počet příspěvků a problémy s načítáním překlápím téma do nového pokračování.
sdílená objednávka EIE carbon II
Pro velký počet příspěvků a problémy s načítáním překlápím téma do nového pokračování.
Rovnou nadhodim, nemas ty Tome nebo nekdo jiny nevyuzity XC rafky na 28der, vnitr.sirka 25–30, resp. klidne kolem tech 25–26mm, vahove neco lehciho – bude to jezdit 55kg jezdkyne na biku, zadny skoky atd.
Diky
Tak jsem musel bohužel využít crash replacement. Vše funguje na jedničku. Děkuji za vyřízení.
Omlouvám se, že se s tímhle dotazem montuju k Tomášovi do vlákna
Je tu někdo, kdo objednával z EU storu ICAN? Za jak dlouho dorazil rám?
Já jsem objednával na podzim loňského roku, kdy měli slevovou akci, takže prodali více rámů než jich měli skladem v EU. Hned se mi ozvali, že už můj rám nemají skladem v EU a buď můžeme objednávku zrušit nebo mi jej pošlou z Číny na svoje náklady (žádné poštovné), akorát se prodlouží dodací lhůta. Teď už zpětně nevím jistě, ale přímo z Číny se prodloužila na cca tři týdny.
Přidávám se mezi šťastné majitele EiE kol, kola jsou krásná, lehoučká a rychlá. Děkuji Tomovi za zprostředkování prodeje a rady s výběrem.
A29C30D20N Wheels
Version: SL: 320 ±15G
Hole Type: Standard
Weave: UD
Finish: Paintless
Decal: Small Laser EIE Logo in Valve Area
Valve Kits: Add Valve Stem – ZDARMA
Front Axle: 15*110mm
Rear Axle: 12*148mm
Brake System: Center Lock
Holes Count F/R: 28H/28H
Hub Brand: EIE Factory boost MTB Hubs / TPI Bearings
Ratchet: 36T
Freehub Body: SRAM XD
Spokes: Sapim CX-Sprint
Nipples: Brass Black
Vybírám druhou sadu kol na Gravel kolo ze kterého chci udělat silniční. Rád bych kola následujících parametrů:
výška ráfků min 58 mm
vnitřní šířka 24 mm
hmotnost ± 1250 g (pokud bude fajn cena tak i více)
ideálně hooked ale jsem okay i s hookless
sram XDR ořech
dráty – karbon/ocel dle ceny, jsem ok i s klasikou
Kolik něco takového stojí od eie a jaká je čekací doba?
mám obavu že tak vysoké a tak široké nemají v nabídce :(
Podobně i výška 58, vnitřní šířka 24mm a hmotnost 1250g je úplně nereálná kombinace.
Tahle móda tam asiještě nedorazila, v 50mm tam mají 25mm vnitřní šířku
Nad 50mm už jen 22mm
Na Chinertown.com fóru je hodně populární XM Carbon Speed. Mám od nich 65mm záplety s D65CU-33 T1100 ráfky (vnitřní šířka 26mm) 20/20 inhouse 54t ratchet náboji a karbonovými 5mm paprsky, hmotnost 1330g
https://chinertown.com/…260.540.html
Mají od jara v nabídce i 60mm s vnitřní šířkou 24mm (D60CU-31), když si to necháš postavit na T1100, paintless s novým 18/18 náboji a karb. paprsky, tak se dostaneš na něco lehce přes 1200g.
Je to přímo továrna v Xiamenu, objednával jsem přes email, ale mají i něco jako eshop. Doporučuji pročíst to fórum.
A proč to dáváš sem?
Asi je spokojený a chce se podělit, žádný problém.
Protože reagoval na tazatele, který sháněl trochu atypický ráfky a on mu chtěl poradit, kde je najít?
Nepřeháníš to už trochu?
Výstup je, že stejné parametry s podstatně lepší zárukou umí i EIE.
Bodejť by ne, když jsou to všechno ráfky z jedné líhně v Xiamenu. Jen se člověk k tomu infu dostává u EIE složitěji:-)
Ceny na webu XM Carbon Speed nemají, asi si každý dohodne individuálně.
Takže se lidi zas něco dozvěděli a rozšířili si obzory :-)
Web není zdaleka kompletní sortiment a katalogy nestíhají aktualizovat, nové ráfky průběžně přidávají do výroby.
Tento se dělá i v 60 mm, potvrzeno online Pretty z Frankfurtu :-).
Ve verzi UL s 20 karbonovými dráty na EIE Factory nábách odhaduju váhu okolo 1.250 g.
Vycházím z váhy dvou párů kol, které teď zajíždíme. Širší ARG45TC32 UL mají 1.120/1.160 g.
Dovolim si rozporovat vahu. Moje maji 1115g :)
To budou asi ta loga :)))
Dobré vědět, ta váha je super na takhle vysoký a široký ráfek.
58mm na gravel, i když pro silniční užití? To neděláš dobře s tou výškou, Jaromíre! :-)
V čem je problém?
No nechtěl bych to roztáčet, ale do Polabí, kde skoro nefouká, značka ideál! :-)
Poslední dobou mi připadá že v Polabí jen fouká :D
Jinak dneska ty moderní kola jsou lehčí na 60timm nez jsme dřív vozily nízký hliníkový ráfky :)
Ale je fakt, že jsou i lépe tvarovaná proti bočnímu větru, se mnou to jednou u Kojálu na 50mm Campách tak cloumalo, že mě to málem smetlo do pole ;-)
Jednak lépe tvarované, ale hlavně musíš srovnat šířku ráfku a pláště, aby se vítr nesekal o ten schod.
Po přechodu z ráfků 35/40 na 45/45, kdy jsem si s tímto na nových kolech pohrál a ráfek i plášť mají zvenku 32 mm (pláště Tufo Comtura Prima a Tufo Comtura Prima TT 28 mm), nepozoruju nijak zvýšenou citlivost na boční vítr.
Ani žena s 55 kg, a ta je jinak citlivá fakt na každičkou změnu na kole :-)
Otázka uplně mimo ale už jsi testoval wave ráfky od eie na silnici ? :)
Rukama už mi prošly, ale netestoval a ani to nemám v plánu. Nějak mě to esteticky neláká.
Od Matěj říkal, že při stejné výšce ráfku je to méně náchylné na boční vítr. Další parametry jsou, zvlášť v závodě, dost subjektivní, zvlášť když tam má i jiné Tufo pláště.
Pokud by to mělo nějaké výhody, tak se na to koukáme při TdF. Dnes se každá kravina testuje v tunelu.
To bych úplně netvrdil UCI je dost zpátečnická organizace a některejm novinkám trvá sakra dlouho než se dostanou do pelotonu viz kotoučovky co kolem toho bylo humbuku a dnes už by nikdo z5 neměnil.
Jen poznámka k UCI, zrovna tyhle vlny od EE už mají jejich certifikaci.
Za to EIE má plusové body na druhou stranu to měli i další kola který teď UCI zakázala :/
Jaká kola teď UCI zakázala? Zipp tenhle zubatý profil vozí v profi pelotonu už léta.
Koukám na Tour a vidím tam kola Princeton, která si na vlnkách založila jméno.
From 1 January 2026, mass start road race bikes will be limited to a maximum rim depth of 65mm.
Coz je vtipny, nebot nekolik znacek chvili pred vyhlasenim teto zmeny uvedlo na trh 66 a 68 kola ;)
To chceš.
Tak ono stačí mít třeba Enve 6.7 nebo 7.8 oboje má určitě UCI štempl.
Nevím jak tyhle wave ráfky, ale osobně mi přišlo, že na boční vítr má podstatný vliv spíš šířka ráfku. Vozil jsem Equator s vnější šířkou 24mm a výškou 45mm, to bylo v bočním větru šílený. Pak jsem přešel na EIE SR50TC26 a ač byly ráfky vyšší, náchylnost na boční vítr byla o hodně lepší. Těď vozím EIE ARG50TC30 a to je pocitově o parník jinde :)
než šířka tak bych spíše řekl tvar starší áčkové ráfky na tom byli mnohem hůře než dnešní…
To co píšu, byl jen přechod z klasiky na vlnu při stejné výšce i šířce ráfku.
Taky mi přijde, že kombinace větší šířky a tvaru ráfku spolu se sladěním šířky pláště se na větru chová lépe.
Přešli jsme z ARG40TC30 na ARG45TC32, pláště Tufo 28 reál 32, váha jezdců 55 a 66 kg. Pocitově žádná změna k horšímu na větru.
nefouka :DDD
Taková kuriozitka, tovární aero záplet Reserve 52/63 na starých DT 350 a Pillarech (1.661 g) překopaný pro Venge na EIE Factory carbon ratchet hubs s karbonovými dráty 24/24H.
Váha dolů o skoro 300 g a tuhost je jinde.
„to nedelas dobre Jaromire s tema“… ockama na ponku :))
= umíš sem dostat náboje a karbon dráty pro individuální stavbu?
Výjimečně mi Pretty vyjde vstříc, viz tento případ. Ale primárně chtějí prodávat ráfky a ne naopak :-)
offtopic: Ty jejich aliasy jsou stejne vtipny. Taky bych chtel mit pro Cinu nejakej alias, treba Handsome.
Jo to je fakt, ale Pretty je křestním Xiujie, to je na zlomení jazyka.
Tak hlavně Pretty je fakt pretty, takže nomen omen.
To by ji potěšilo :-)
Zítra balí ve Frankfurtu a směr Praha.
Oni dostávají tyto jména nějak po škole, aby v mezinárodním styku to bylo snažší. Taktéž s nimi obchoduji a je to pak jednodušší. Jinak 80% obchodníků s cizinou jsou tam ženy:)
Pokud vim, tak prave na skole. Aspon ty co znam, tak maji tyhle jmena ze skolni vyuky anglictiny…
Ano, je to tak.
Ahoj všem, měl by někdo zájem o kola EIE ?
Silniční kola ARG45TC30
Brzdový systém: Kotoučový
Verze: SL: 400 ±15G
Typ otvoru: Bez otvoru pro patku ráfku (připraveno pro bezdušové použití)
Vazba: OUT
Povrchová úprava: satin s velkymí černými logy
Obtisk: Black Glossy Wings
Sady ventilů: Přidat dřík ventilu – zdarma
Značka náboje: EIE Ceramic Straightpull
Přední osa: 12*100mm
Zadní osa: 12*142mm
Tělo náboje: Shimano Road 10/11/12S
Kotoučový brzdový systém: Středový zámek
Počet otvorů F/R: 24H/24H
Ráčna: 36T
Hluk: Sapim CX-Ray
Vsuvka: mosaz černá
Najeto cca 2500Km :) vypadá to na prodej kola a u nového karbony jsou. TOP stav bez škrábanců
Cenovka? Kamaradka akorat pokukuje po karbonech… klidne do SZ :-)
Kamarádka má 90kg? :-)
Tak jsem se konečně dočkal prototypu MTB zápletů na nových karbonových plochých drátech.
První vyrobený pár mi Pretty přivezla osobně cestou z Eurobike :-) Už se těším, až je o víkendu nahodím a otestuju.
Jelikož už dvě sezony závodím na maratonech a v cyklokrosu na starých kulatých karbon drátech, s křehčí a na mechanické namáhání méně odolnou konstrukcí, a zatím se mi podařilo zničit klackem vzpříčeným ve výpletu jen jeden drát (při nedělní vyjížďce na zmrzlinu), je předpoklad, že tyhle masivní nové dráty snesou podstatně více při vyšší celkové tuhosti kol.
Oproti silnici, kde je možno vybírat mezi 20 a 24 dírami, jsou MTB náby EIE pro karbonové dráty jen pro 24H. Což se mi vzhledem k extra tuhosti drátů jeví pro lehké lidi možná až naddimenzované. Ale zas to rovnoměrněji rozkládá zatížení na ráfek a posunuje použitelnost i pro těžší bajkery.
Původní záměr byla stavba na nejlehčích XC(M) ráfcích A29C27D20 UL. Ale pro ty nestačí maximální vyráběná délka drátů. Takže byly použity druhé nejlehčí XC ráfky A29C28D23 UL, které se vyrábějí i v širší verzi A20C30D23.
Hmotnost 951 g s ventilkem příjemně překvapila.
Roval Control World Cup MTB s karbonovými dráty 20/20H a podobnou vnitřní šířkou 28.5 mm mají na DT 180 EXP 992 g.
Krása! 490g dolů proti mým kolům, to bych chtěl někdy zkusit! :-O
Už současná kola mám pod kilo a fakt to poznat jde. I proti druhému odolnějšímu, i když pořád lehkému zápletu 1.270 g.
Hlavně do kopce a při rozjezdu.
Já jsem spokojený i s těmi 1430g koly. Už to je na DC lehké až až a někdy mám strach o ráfky. Ale to jak to zrychluje je pecka, jediné mínus mi přijde, že to tolik neudrží setrvačnost, jak jsem byl zvyklý z předchozích kol.
Tak to je jasné, těžší kola mimo kopce líp drží nabranou rychlost.
Moje kola jsou pro maratony a lehké XC, cyklokros. Pro DC je 1430 g pořád krásná váha.
Jak se EIE vyrovna s tim, ze podle novych pravidel budes muset mit na cyklokros jen licencovane veci? Bude mit EIE UCI licenci nebo na zavody budes muset pouzivat neco jineho?
Vyrovnává se s tím jako všichni ostatní výrobci. Nechává si licencovat ráfky.
Na seznamu licencovaných výrobců už je asi dva roky. Sice ne se všemi modely, ale důležité je mít papír, že je to UCI licencovaný výrobce.
Já to pro své lokální závody neřeším. Žena výjimečně, když jede závody spadající pod UCI, takže MČR nebo třeba EP masters.
Ale pár reprošů hlavně mezi juniory vozí na CX včetně svěťáků EIE ráfky už od roku 2022 a kvůli nim se licence vyřizovala.
Prakticky stačí říct, že na ten a ten ráfek potřebuješ licenci, a Pretty to zařídí :-)
Nekdo to postoval ted do cyklokros vlakna, ze se podminky na material jsou prisnejsi. https://www.cyklokros.cz/…jsi-podminky
Rafky ok, ale co treba jejich cele vyplety nebo samostatne naboje a ty karbonove spice? Mne UCI pravidla nezajimaj, ale zajima me jak to EIE resi. Pokud ten jejich papir neni fake, tak s tim preci nejake naklady na certifikaci mit musi,ne?
Jako firma jsou certifikovaní, to je nejsložitějším a nejdražší.
Vše ostatní už je jen papírování,
Teď nevím, jestli si děláš legraci s fake papírem?
To je jak dotazy, jestli DT Swiss náby v jejich setech jsou pravé.
Lidi neblázněte. Pokud se na značkovou čínu včetně EIE díváte takto, kupte si kola se západním logem vyrobené ve stejné nebo vedlejší fabrice.
Zpřísnění ze strany UCI není žádná novinka, platí už od ledna a nejen pro cyklokros, ale i pro silnici. Proto si EIE nechává postupně certifikovat více zápletů s různými ráfky.
Jak už jsem psal, komisaře primárně zajímá, jestli je značka výrobce kol na seznamu certifikovaných výrobců. Což EIE je už několik let. Představa, že na startu zkoumají náby, dráty, ráfky, je úsměvná. Pokud by se chtěl komisař podívat, jestli je to ráfek ARG35TC28 nebo třeba ARG40TC30, musel by sundávat galusku/plášť, protože kódové štítky ráfku jsou zevnitř u díry pro ventilek.
Samozřejmě, že každá certifikace něco stojí a certifikují se komplet výplety.
Značková čína si jakýkoliv fake produkt nemůže dovolit vypustit. Nebavíme se o rámech nebo zápletech z Aliexpressu.
Kamarád chtěl na ICAN rám v rámci custom paintingu logo Porsche, protože má doma sbírku poršáků za XX mega. Poslali ho slušně někam. S tím, že kdyby to rozbalili celníci a našli na rámu ICAN logo Porsche bez povolené licence, mají ******* jak mraky.
Takže došel rám s lakem a logo si nechal dostříkat tady.
Muzu vedet kde mu dodelali to logo na kolo?
Dekuji klidne do sz.
Zas to tak nezer. Ta tvoje posledni veta k tomu primo svadela ;-). Nikdo na tebe nebo EIE neutoci. Proste me zajimalo jak to s tou certifikaci je. Jestli plati to co napsal Kubad, tak ok. Kola od tebe mam a jsem spokojeny, asi jako vsichni tu.
Mě to spíše pobavilo. Źe to Pretty zařídí, jsem samozřejmě myslel, že ten požadovaný model nechá certifikovat. Jako už se stalo mnohokrát na konkrétní požadavek závodníků.
Cena setu?
A reportáž z návštěvy Pretty ve zdejším Magazínu jako nebude? :-)
Byli nadšení. Pretty i hlavní inženýr Sam :-)
Tohle a slevový vlákno jsou fakt na vlastní nebezpečí. 24 drátů mi stačilo i na karbon Bontrager zápletech, teď mám karbon Rovaly … a stále je kam jít, strašný :-D
Ahoj, jen pro představu, zajímalo by mě, kam by se případně dalo ± váhově dostat – tedy doporučte, prosím, konkrétní ráfek na xc kolo, váhu jezdce 85 kg, 2,35–2,4 pláště, pro akce typu KPŽ/Salzka. Nemusím mít to vyloženě to nejlehčí, spíše nějaký slušný kompromis mezi tuhostí/odolností a váhou. Jistě se komunita k něčemu obdobnému dopracovala…
Prohrabuji se stránkami EIE a chybí mi nějaké rozlišení hmotnostních limitů u jednotlivých verzí, resp. uváděný limit se nemění bez ohledu na výběr ráfků (sl/am/dh) a dosti pochybuji, že by uváděná hmotnost platila obecně…
Díky moc.
Na Tvoji váhu a zamýšlené použití pro maratony s přesahem do lehčího XC je vhodný ráfek „nižší střední“ váhové kategorie, tedy kolem 350 g. Ten nebude mít problém s nosností i kolem 100 kg váhy jezdce.
Takový celek se bude podle nábojů a drátů pohybovat zhruba mezi 1.350 a 1.450 g.
Velmi vhodný je A29C30D28 s tuhým „áčkovým“ profilem a nejodolnějšími patkami z EIE MTB sortimentu. Konkrétně v lehčí SL verzi, protože tento ráfek je v základu primárně jako AM, nikoliv XC.
Dal by se použít i nejlepší maratonský ráfek A29C28D23 nebo stejný širší A29C30D23 v neodlehčené XC verzi, který má okolo 330 g.
Vybíral bych z těchto dvou modelů.
Super, děkuji moc.
Pro info, kdyz mi loni Tomas na podobnou vahu dodaval A29C25D25 verze XC (dle webu rafek 360g+/-15), DTSwiss 350 a Sapic CX Ray, tak predni kolo melo realne 666g a zadni 763g (ciste jen rafek, spice, naboj)
Já to (DT 240, 32 drátů CX, CL, mosaz niple) napočítal na nějakých 1420–1440 gr dle zvoleného ráfku v souladu s doporučením Toma, což je slušné.
Mám od Toma A29C30D28 SL, DT350 SP IS, 28 děr, ráfky bez děr a bez barvy, mosazné niple, CX Ray vředu a CX Ray/CX sprint vzadu = 1430g
Proc mas vzadu ty kombinovane draty? (CX Ray/CX sprint)
Sprinty jako masitější drát u kazety ne?
Asi … takove problemy s mymi watty neznam ;-)
Na doporučení Tomáše, kvůli odolnosti.
CX Sprint je tvarově stejný drát, ale tužší. Na komplet jedno kolo přidá oproti CX Ray 28H jen okolo 20 g.
Na jedné straně kola u kazety nebo kotouče tedy jen cca 10 g.
Pro lidi nad 80–90 kg je to proto lepší volba bez váhové penalizace, která by byla znát. Pár bajkerů okolo 90 kg a více už tady v historii psalo, že jim CX-Ray 28H připadá občas měkčí pod silovým záběrem.
32 je už J-Bend nába, to snad v 240 EXP ještě nikdo nikdy z EIE nebral
A29C30D28 SL, DT240 Exp boost SP 28, Cx-Ray, mosazné niple
Sakra, taky jsem měl vzít 240 :-D mohl jsem být pod 1400. :0(
A kdybys vzal EiE ceramic, byl bys o téměř 100 g níž, o ceně nemluvě… ;o)
Trošku poupravím, keramická ložiska S&S měly jen road modely.
Nyní už všechny EIE Factory Ratchet náby (road i MTB, včetně verzí pro karbonové dráty) mají kvůli potenciálně vyšší životnosti tajwanská ocelová ložiska TPI.
Pokud porovnám, jak se točí kola na Bitexu a EIE, tak jednoznačně vyhraje Bitex.
Protože je hůř utěsněný no :) Novatec se taky točí lépe než DT, ale jsou to horší náboje.
Díky :o)
Už roky na všechna kola dávám DT náby a nehodlám na tom nic měnit.
DT skončila licence na rohatky, a dost firem je začalo kopírovat, a paradoxně to funguje taky :D
Někdy i líp než EXP
To je možné, ale od dob pokusu s vůlí v úplně novém zadním Hope Pro 4 náboji jedu pouze DT a mám po problémech. :D
Konzervativci, mezi které jsem dlouho patřil i já, volí DT Swiss.
U nich je historické povědomí, že se prakticky nekazí, mají výborně utěsněná ložiska a jsou servisně nenáročné. Tedy volba pro ty, co si chtějí připlatit a pak už jen jezdit.
Aktuálně tohle platí pro DT 350 2021+ se starým ratchet systémem, tedy dvě rohatky navolno. To jsou opravdové držáky. Nové EXP s vnitřní rohatkou napevno (240, 180) už sice překonaly porodní bolesti v podobě nedostatečně kvalitní povrchové úpravy rohatek. Ale pořád je u EXP nábojů vyšších řad procentuálně více provozních problémů než u DT 350.
U cenově dostupnějších alternativ (Novatec, Bitex, EIE…) bych provozní problémy rozdělil na dvě skupiny – životnost ložisek daná jejich kvalitou a kvalitou utěsnění náboje. A pak výrobní tolerance těla nábojů, což je větší problém, protože nestačí k nápravě problému jen přelisovat vychozená ložiska.
Dle mých zkušeností je v těchto dvou parametrech nejhorší Bitex. Setkal jsem se dvakrát nebo třikrát s vůlí v nové zadní nábě, kterou nevyřešila výměna ložisek a museli z Bitexu v rámci záruky poslat celou novou nábu.
Na druhou stranu vím o uživateli nábojů Bitex, který na nich najel 50.000 km prakticky bez servisu a měnil náby jen kvůli novým kolům. Takže je to asi kus od kusu, jak se povede výroba a kompletace.
U DT Swiss jsem zaznamenal stížnosti na příliš tuhý chod nové náby, což je asi dáno precizním utěsněním, jak píše Cavendish.
Druhá věc je kvalita a životnost ložisek. Ta považuju za spotřební materiál, stejně jako řetěz, kazetu, převodníky. Pokud fungují bez problémů sezonu nebo dvě a pak se vychodí a je nutná výměna, není to pro mě známka nižší kvality náboje.
Nové ložisko standardní kvality stojí okolo 250 Kč, takže při náznaku opotřebení nechám přelisovat a jezdím dál.
Aktuálně máme na svých zápletech náboje DT 350 2021+ road, staré 240 MTB, 240 EXP road i MTB, 180 EXP road i MTB, Bitex MTB, ERASE MTB a EIE Factory road i MTB. Úplně bez servisu se zatím obešly jen DT 350 road. Jinak sem tam nějaké ložisko odejde, bez ohledu na značku a pořizovací cenu nábojů.
Keramická ložiska SINC v zadní nábě DT Swiss 180 EXP mi vydržela jednu MTB sezonu. Po ní byla úplně mrtvá. U belgických háčkových ERASE MTB s doživotní zárukou (pro Berd Spokes) začala přední ložiska mně i kamarádovi pískat cca po 100 km. Takže šla hned na přelisování v rámci záruky. Od té doby klid.
EIE náby vozím na závodním bajku a gravelu/CX. Tato kola mají za sebou (krom běžného ježdění) každá asi 30 závodů, často v extrémních podmínkách – bláto, voda, mytí vapkou i dvakrát za závodní CX víkend.
Už jsem to tu myslím jednou dával, tak se omlouvám. Ale foto ilustruje, v jakých podmínkách občas jezdíme.
Oba záplety končí druhou sezonu. Keramika byla od novoty nejen v gravel nábách, ale i v MTB (předprodukční verze). Zatím jsem měnil po jednom ložisku v zadních nábách, což bylo v létě 2024. Od té doby náby fungují.
Moje zkušenosti samozřejmě nelze zobecňovat. Uživatelské zatížení a tím životnost stejného typu nábojů mohou být u dvou cyklistů naprosto odlišné. Stejně jako třeba uživatelské zatížení totožného řetězu, který jednomu vydrží 5.000 km a jinému sotva 1.000 km.
Muzes to prosim te porovnat i z pohledu servisu a nahradnich dilu – sundani a zakladni servis orechu, sundani koncovek, pristup k loziskum, dostupnost orechu pro ruzne systemy (xd, microspline, hg, ocelove hg), dostupnost ruznych koncovek. Mne u dt 350 drzi to, ze servis je snadny a naboj muzes zkonvertovat snadno na neco jineho (v ramci moznosti). Dilu na 350 mam za ty roky uz hodne.
To je jednoduché porovnání – vše totožné konstrukce jako DT 350.
Akorát nezužující se pružinky, zevnitř duté rohatky a opěrná podložka pro vnější pružinku u ložiska ořechu mají tvar jako v EXP nábách.
Takže když jsem v rámci ověřování kompatiblity a trochu i tuningu :-) měnil vnitřnosti za komplet DT Swiss 54T, vyžaduje to koupit celou tuhle DT Swiss sadu.
Ložiska jsou standardní typy, jako v DT Swiss.
Ořechy DT Swiss jsou kompatibilní s nábami EIE Factory.
Dostupné jsou všechny typy ořechů EIE, u HG s ocelovými planžetami proti „hryzání“ hran. Akorát si nejsem jistý ocelovým HG, náby jsou stavěné hodně na váhu.
Náhradní koncovky jsou dostupné. Včetně třeba konverze předního MTB non boost náboje 15×100 mm 28H pro silniční použití – tedy konverze osy z 15 na 12 mm.
Diky. U pristich kol to vyzkousim. Ja jen, ze kdyz jsem v minulosti koupil kvuli cene cokoliv jineho nez DT, tak jsem litoval, ze jsem setril.
Je už v nabídce i Campa, nebo si v tomhle případě musí příslušný ořech sehnat každý sám?
Nic nesháněj. Campa je jeden ze standardů, takže samozřejmě v nabídce je.
Jasně, to nebylo nic ve zlém. Každého volba. ;o) Síla brandu dělá hodně u totožných věcí :o)
Však v pohodě. Jak jsem psal výše – měl jsem problém s vůlí v úplně novém Hope Pro 4 náboji, problém vyřešil přechod na DT 350. Na sjezďáku mám DT 350/DT 240 a DT240 EXP a na Spuru jsem tedy opět šel do DT. Není to o pocitu z brandu, je to o letech dobrých zkušeností.
Tome, nějaké nové poznatky s Berdy?
Pořád stejné :-)
Lehká kola, která pocitově skvěle táhnou do kopce, pohlcují nárazy a vibrace více než ocel nebo karbon a nemá se na nich prakticky co pokazit v průběhu jízdy – tkanička nepraskne při nějakém nárazu nebo třeba klacku ve výpletu.
Já jako uživatel ale porovnávám tuning s tuningem (karbon dráty, vždy nejlehčí ráfky), kdežto kamarád přecházel z obyčejných kol okolo 1500 g. A ten je z nich doslova nadšený, protože si polepšil hodně váhově a zdají se mu i velmi pohodlné, hlavně v ostrých sjezdech. Prý nejlepší cykloinvestice v životě :-)
Černěné berdy v provozu poměrně rychle ztrácejí barvu, takže mají po dvou měsících takovou šedavou patinu a nerovnoměrné zabarvení v délce špagátu. Ale mně se to celkem líbí. Dá se to i průběžně dotírat černou lihovou barvou, pak to ale v černé vypadá na první pohled jak obyčejný drát :-)))
Řešením je možná bílá, která by asi provozem zašla rovnoměrněji do odstínu šedé.
Aktuálně jsme se dopracovali k tomu, že Berd kola 1.050 g vozíme na HT a ostřejší full karbon kola 950 g na fullech, kde pohodlí obstarává rám.
Sháním tyto ráfky, poradíte kde koupit? Objednavate přímo přes ofiko eshop? Cena 195 $ je fajn, při současném kurzu, ale cena za dodání už tak příjemná není :)
Třeba u Tomáše?
Tomáš má nějaký eshop, nebo je dovozce… ?
Tomáš je zakladatel tohoto vlákna, tak mu napiš.
Čau Tome, jen pro zajímavost, dokázala by Pretty zaplést na těchto nábojích? https://h-works.cn Údajně jsou to jedny z nejpřesnějších nábojů co lze koupit.
pokud by to nešlo, tak si to nech složit tady :D
Můžu se zeptat, jsou ze stejného města.
Sice ten název značky je velmi originální, ale pokud jsou opravdu tak kvalitní, jak píšeš, proč ne.
Číňan s Číňanem se vždy dohodne :-)
Pretty si nemyslí, že je to vyšší kvalita než EIE. Ale v případě zájmu o tyto konkrétní náby je schopna zjistit možnosti.
Kdyby tak fungovali i Evropští obchodníci, to by byla radost. :-)
Jo oni jsou fakt rychlí, už mají i vlastní Berd approved ratchet náby… vědět to dřív, počkám si
Kruciš :) ti jsou fakt šikovní :)
k čemu je to dobré, mít špagáty ve výpletu? To musí být radost čistit :-)
Čištění je naprosto v klidu. K čemu? hlavně pohlcování vibrací… kdo jednou zkusí, není moc cesty zpět. Pak je tady samozřejmě váha, mám pár na váze 1090g.
I když si profíci týmový materiál asi nevybírají, stojí za zmínku, že tři ze čtyř XCO vítězů/vítězek OH a MS loni vyhráli na berdech :)
Dva vyhrali na suntour :).
Top Suntour je špička, nic proti
Ja mam suntour rad, ale zdejsi bf klika jim opovrhuje. Proto jsem si rypl :)).
Bez tuningu přece ne :0)
Cena bude stejná jako za klasické eie náby? To znamená, že budou v eie factory plést i na berd špagáty? Nechystá se nějaká levnější čínská alternativa k berdům?
Trošku zchladím nadšení, vyrábí je sice dodavatel EIE náb, ale pod smlouvou pro jednoho odběratele. Takže je zatím nepustí nikomu jinému, ani EIE.
To se samozřejmě může změnit, nebo by na nich muselo EIE udělat nějakou drobnou konstrukční změnu, aby to byl už jakože jiný model vyráběný pro značku EIE.
Což nevím, jestli je pro ně aktuálně zajímavé. Berdy jsou vzhledem k ceně za kus a k ceně zapletení, která je oproti klasice násobná, pořád okrajová záležitost pro fajnšmekry.
A EIE je určitě zaplétat nebude, to je vyšší level nejen časově, takže kompletace by musela probíhat v CZ. Což není problém, i naše Berdy pletla firma v CZ.
Hned by asi šly ty H-Works Berd náby, ze srandy jsem je poptal, kolik chtějí za pár.
Je nějaká nevýhoda „berdů“, kterou nevidím pro použití v rozsahu Gravel – XC – Trail?
Momentálně kromě ceny, mi tato technologie přijde po všech směrech lepší oproti klasice z pohledu pozorovatele, vlastní zkušenost zatím nemám.
Za mě je jediná nevýhoda cena. V červnu amíci ještě zdražovali.
A jaké je váhové omezení ?
„Pro dráty Berd neexistuje žádný hmotnostní limit, ale stejně jako u jakéhokoli drátu by těžší jezdci měli použít více drátů. Zvažte použití drátů s větší tloušťkou a silnějším průřezem pro zvýšení boční stability.“
čeho váhové omezení? Berd špagátků? ty žádné nemají
Škoda.
Ale jakási alternativa z Číny už je. Ti-Fi ropes. Co jsem tak pochopil, pletou se na náby pro karbonový špice.
https://goosynn.com/ti-fi-spokes/
To vypadá zajímavě, pokud mají dobře vyřešený spoj s titanovými konci
Akorát cena je asi tajná, nikde ji neuvádějí… předpokládám minimálně 5–6 dolarů za kus, berd stojí 10.
Komplet kola od výrobce drátů jsem našel za 2.300 USD
Ono na tom asi ještě moc nikdo nejezdí. Nebo aspoň ne v Evropě a USA. Moc informací o tom není. Možná na čínských sítích toho bude víc? Třeba by Pretty uměla zjistit jak je to s cenou a dostupností:)
Jestli jsem to správně pochopil, je to produkt značky Goosynn, která vyrábí, nebo minimálně prodává pod svým logem vše – ráfky, náby, komplet kola.
Ale dráty od nich bere i Nextie, Btlos, takže si je asi nenechávají jen pro sebe. Navíc taky Xiamen.
Pokud by cena za špagát byla poloviční nebo i jen o čtvrtinu levnější jak Berd, tak při ceně Eie náb a ráfků by to mohlo být relativně dobře cenově dostupné řešení. Ještě by teda záleželo, kolik by stálo zapletení a jestli by v eie vůbec byli ochotní se do toho pouštět. Pokud jo, hlásím se do řady:)
Pretty se ptala, samotné dráty jí neprodají, dělají jen celá kola.
Respektive jsou ochotni zaplést to na EIE ráfcích, ale náby a dráty musí být od nich a kompletované u nich.
Stejně to prý dělá Nextie – dráty má v nabídce, ale záplet probíhá u výrobce.
Zajímavé. Ale levné to asi tedy nebude. V jakých cenových relacích by se to pohybovalo ti neřekla?
Laickým výpočtem se při předpokládané ceně nábojů do 200 dolarů dobírám k ceně za jeden drát s prací 23 dolarů.
Cena jednoho drátu Berd s prací je okolo 18 dolarů.
Tak nic no:)
Nějak to tu vypadlo – za záplet a náby chtějí 1.500 USD. To je bez ráfků a asi i bez TPP pošty.
Poptal jsem diky tobe naboje u h-works. Uz je mam zaplacene a brzy snad na ceste. Komunikace s nimi je naprosto skvela. Snad naboje brzy dorazi a budou ok. :)
Tak super. Pak napiš referenci, až to dáš dokupy.
Na kolik to přišlo i s dopravou?
198$ predni + zadni naboj a dva orechy k tomu. Za me slusna cena. :)
Počítej ještě cca 500kč FedEXu za celní poplatky. Taky jsem z H-Works párkrát bral, za mě max spokojenost, náboje perfektní.
S tim pocitam. :) Kazdopadne i tak mi castka prijde v pohode.
Zjistil jsem, ze je na silnicce ma od jara i jeden kamarad a zatim pry velka spokojenost se 4 tisici km.
Tak na to si počkám. Jak to vychází sem dostat? Díky za info.
Nestačí ti dt 240 za kilo? :-)
Momentálně bych ho stejně měl jen do šuplíku. Každopádně tohle vypadá lepší jak DT a zvědavost je silnější :)
Aktuálně vychází DT240 náboje 99e zadní, 59e přední a 15e doprava. Takže sada 4200 Kč
Na výběr téměř všechny kombinace os a ořechů.
Nemohu tam najit predni silnicni na 28 der, centerlock, straightpull. To bych klidne za 59€ dokoupil.
jedině MTB verze
https://www.gt2.bike/…-cl-15x100mm
a vyměnit koncovky za 12mm
https://www.bottico.cz/…-kola-12045/?…
Což už začíná postrádat finanční smysl. Jedině pokud bys uměl prodat ty 15mm
Ahoj!
Pridavam se k dalsim spokojenym uzivatelum EIE, kteri brali pres Toma. :)
Zkusim shrnout malou recenzi. Mam rafky ARG35TC30, 24 der, vnitrni diry pro niple, satin povrchovka, naby eie ceramic, draty DT AEROLITE STRAIGHTPULL, niple DT mosaz pro lock. Vypleteno v botticu – dovozci DT Swiss. Puvodne jsem chtel Sapim CX Ray, ale muj servisak je neumel sehnat a nakonec ani nemel cas na vypleteni, proto volba padla na Bottico. Vaha predek+zadek vcetne bezdus pasky a ventilku 1370g. Vaha za me velka spokojenost! :) Osazene plaste mam Continental GP5000 S TR 28 mm – realna sirka po nahusteni 29,6mm. Plaste v pohode nasazene bez montpak vcetne nahozeni patek. Oba plaste jsem mel nasazene do 10 minut celkem. Vozim je samozrejme na mliku. Na kolech mam najeto zatim 1138 km. Kola se nijak nekrouti, rekl bych ze jsou hezky tuha. Na vetru nejlepsi kola za posledni roky co jsem vozil. U nas fuci snad denne a s mou vahou na bocak celkem dost trpim. S temahle kolama temer vubec! :) Jedine co mi neprijde uplne top jsou naboje, tedy nejspis loziska. Kola se netoci jak jsem ocekaval. Uz jsem vystridal hafo zapletu jak na klasickych loziscich, tak celokeramice a rekl bych, ze spousta prumernych klasickych lozisek se toci mnohem lepe jak tyto ceramic od eie. Az loziska odejdou, zkusim osadit keramiku Cema, pak se ukaze zda je problem jen v loziscich nebo i v nabach. Naby maji super vahu, zatim nebylo treba je servisovat, akorat to asi bude chtit jina loziska.. Suma sumarum jsem s koly spokojeny, cena byla skvela, komunikace s Tomasem tez. Pristi rok budu resit kola na gravela misto soucasnych karbonovych Syncros se kterymi nejsem vubec spokojeny a pokud bude Tom zas ochoten mi kola zprostredkovat, tak volba je jasna.
Timto bych rad Tomasovi jeste jednou rad podekoval!
A preji vsem spoustu stastnych kilometru! :)
Tato keramická ložiska S&S už EIE nepoužívá, přešli na klasická TPI
Každopádně to potvrzuje co jsem psal 9.7. , můžeš prosím zjistit jaké ložiska jsou v obou zápletech a ořechu. Dík
Je potřeba rozlišovat, o jaká ložiska se jedná. Nelze porovnávat utěsněná ložiska mezi sebou, aniž by se rozlišovalo jaké mají utěsnění. Výrobci nábojů používají ložiska, kde obě strany mají kontaktní těsnění, bezkontaktní těsnění a jsou i kombinovaná, kde vnější strana má těsnění kontaktní a vnitřní bezkontaktní.
Obecně, pokud se těsnění sundá, těžko někdo rozliší, které ložisko se točí lépe a to včetně keramiky. Jediná ložiska, která se točí s nějakým odporem jsou předepjatá ložiska C2, která ale v kolech nemají co dělat, i když už jsem se setkal s tím, že to nějaký “expert” do náboje při opravě dal.
Utěsnění je součástí označení ložiska.
A co? Kedi píše o tom, že nelze porovnávat utěsněná ložiska, co se týče chodu. Bez těsnění že v podstatě dle chodu nelze rozlišit, zda se jedná o ocelová či keramická.
Nerozumím otázce, odpovídáš mně, ale asi je to dotaz na BikerM.
Jaká byla a aktuálně jsou ložiska v EIE nábách, jsem tu teď několikrát psal.
MTB náby mají od počátku ocelová ložiska TPI. Silniční/gravel náby měly cca do března 2025 ložiska keramická S&S a nyní jsou v nich také ocelová ložiska TPI.
Obecně se přínos keramických ložisek přeceňuje. Jako nová se v showroomu krásně točí, ale i propagační materiály uvádějí reálné snížení odporu u nové, plně funkční keramiky maximálně o 2–3 watty. Což je mimochodem třetinová úspora oproti oholeným/neoholeným nohám na silnici při vyšší rychlosti (uvádí se až 8 wattů).
Největší přínos keramických ložisek je hladké otáčení ve vysokých otáčkách, v řádu stovek a více a za minutu. Takže v náboji kola sci-fi.
Pak už jsou tu jen nevýhody. Keramické kuličky jsou tvrdší, takže pokud to neni high-end keramika s nekompromisními materiály v celé skladbě ložiska, vychodí kuličkové dráhy, vznikají vůle.
Jenže trh masírovaný reklamou si keramiku žádá, trh ji potřebuje. Takže se každý výrobce snaží nabízet nějakou keramickou variantu. Přitom lidi, kteří ložiska servisují, ti řeknou, že pro jízdní kolo je keramika horší varianta.
Nejsem v těchto technických věcech žádný odborník, neberte mě prosím za každé slovo, ale píšu na základě zpětné vazby od cyklistů, kteří se ložisky třeba i živí a vědí o nich 100× více než já jako běžný uživatel-lajk.
Než jsem to sesmolil, jeden odborník už stihl reagovat :-)
To bylo jen konstatování a dotaz na tebe. Co potřebuji je velikost ložisek ta se udává kódem například 6802 2RS. Viz odkaz na bitex. Co si tam následně za variantu je každého věc.
Už rozumím dotazu :-)
Řešíme tu keramika/klasika, takže mi nepřecvaklo, že se ptáš na rozměrové kódy.
Pokud řešíš co nejmenší odpory otáčení, jsou RS ložiska tou sice nejlépe těsnící variantou, ale také mají díky způsobu těsnění největší odpor. Vhodnější je LLB a nejlepší LLU. Pokud se nejedná o kolo, které bude brodit vodu nebo má časté bahenní koupele, tak je RS zbytečné.
Neřeším, chci aby se to točilo normálně. Pokud otočím kolo ventilkem nahoru a zastaví se za 1:15 a Bitex za 7:15 je asi někde chyba. Pláště i duše TPU s plat ventilkem stejné Co se týká těsnění je otázka co se dá v daném rozměr pořídit. Dík za věčný komentář.
Jo, chyba je možná tak v Bitexu že nebude těsnit :D To jsou metody… :D Nové DTčko se mi taky naprázdno „točilo“ déle než staré konusové shimano, ale že bych vlivem toho zrychlil na průměrce o 2km, to se říct nedá :D
Jak se to točí na prázdno ti nic neřekne, stačí aby v jenom bylo víc/míň vazelíny nebo vazelína s jinou konzistencí a už se to točí jinak.
Na dálku to nikdo neurčí, možných příčin je hafo. Hlavně otáčením kola nezjistíš skoro nic, jak se točí střed náboje, když kolo sundáš. Když tak napiš SZ, ať to tady neplevelíme.
Priznam se, ze loziskum rozumim velmi malo, jsem v tom laik. Na zaklade svych zkusenosti s keramikou mi keramicka loziska smysl davaji. Ale musi byt kvalitne zpracovana a mazivo musi byt urceno na keramiku. Bohuzel problem je v tom, ze vetsina lozisek i od drahych znacek neni na 100% udelana s presnosti. Uz se mi stalo, ze jsem loziska 5× po sobe vracel, dokud mi neprisla spravna – kvalitne s presnosti vyrobena. Kamarad je strojar inzenyr a v jeho oboru jsou loziska denni chleba. Shodou okolnosti je cyklista, kterej resi vse do puntiku a potvrdil mi me domnenky. I dle nej je keramika super, ale jak jsem jiz zminil, pouze pokud je s presnosti vyrobena, s adekvatnim mazivem a spravnym mnozstvim maziva.
Jinak za poslednich par let se mi nejvice osvedcila loziska Cema a C-Bear. Az odejdou aktualni na EIE nabach, tak budu resit bud Cema nebo Kogel, ktery jsem jeste nezkousel.
To rád slyším, ložiska CEMA dováží náš týmový mechanik Jakub (toploziska,cz) a když měníme cokoliv původního, dá tam CEMA a je dlouho klid. Totéž středy, hlavová složení.
Značka je součástí koncernu SKF. Například ložiska 6802 mají v přesnosti ABEC 5, to je již lepší přesnost. Nebudeme se asi hádat, kde to vyrábějí. V zápletech při naší váze vydrží ložiska věky, středy na biku vyřešili nerezová hibrydní ložiska. Pokud se doplní vazelínou pri instalaci tak se tam nedostane bordel a drží. A nemá tam co reznout. Pokud by se vyráběla nerez ložiska do hlavového složení, tak by se vyřešil stále se opakující problém s korozí.
…Pokud by se vyráběla nerez ložiska do hlavového složení, tak by se vyřešil stále se opakující problém s korozí…
samozřejmě že se vyrábí
Bohužel ne ve všech rozměrech…
to máš asi pravdu
Tak dík za odkaz, možná tam najdu co potřebuji. Opakovaně jsem se snažil najít a nic.
sem myslel že víš všechno?
třeba Cane Creek 110 jsou hlavové s doživotní zárukou a ložiska samo nerez, každý kdo o kolech trochu něco ví je zná, nebo stačí fakt trochu hledat pro ty ostatní, a jsou asi ve všech variantách.
Hope používá nerez ložiska …
Ne, odkaz, poraď
Souhlas, CEMA je OK. Jak cenově, tak kvalitou. Jinak abychom to uvedli na pravou míru, když se tady píše o keramických ložiscích do nábojů kol nebo středů, jsou tím myšlena hybridní ložiska, jedná se o ocelové ložisko a keramickými kuličkami, v případě značky CEMA značených CRC. Navíc přístup dovozce je naprosto ukázkový.
Prodám MTB kola, koupená od Tomáše. Ježděná ženou – má nové kolo, takže jsou nyní navíc. Stav 9/10 (prakticky jak nová), typA29C28D23, náby DT Swiss 350 Straight Pull, dráty Sapim CX-Ray, ořech Shimano Micro Spline XTR, no holes. Cena + případné upřesnění přes SZ.
Poznámka ježděno ženou jako vždy pobavila! Tak ať brzy najdou brzy svého majitele, věřím, že jsou naprosto cajk! ;-)
A proč tě pobavila? Kupoval jsem je manželce, a ta na nich jezdila. Už od začátku jsme to s Tomášem řešili v zadání. Teď má nový kolo, a tak je prodávám. Nic zábavnýho na tom neshledávám. Ale možná jsem jen pomalejší…
V poho…vzpomněl jsem si jen na vlákno inzeráty k smíchu, zde je to velice časté téma alias ježděno ženou na cyklostezce…co jednomu příjde humotné, nemusí přijít druhém a tak je to v pořádku a už mlčím! ;-)
Chce to pridavat fotku manzelky, at si clovek udela predstavu :-).
dobre ty :)
Stačí :) ? 55kg. Na fotce na kole s Eie záplety.
To je málo! :-D
Přesně takhle v zimním člověk sni nepozná že jde o ženu :D
Vzdycky se posilala fotka v plavkach, tyhle novoty tu nechceme.
Jo jo, ježděno ženou 50kg :)
Zapomněls napsat, že jen o víkendech a za hezkého počasí :-)
Duchodkyni :-D
Ne vážně, je to taková bazarová cyklo latina.
Ale sám to někdy napíšu, když prodávám záplety nebo rám po ženě. Protože těch cca 50 kg tomu fakt nedá takové buky jako někdo přes metrák :-)
To ano, ale můžeš to napsat např. u rámu velikosti <50
Běžně je to psáno u věcí, u kterých to nemáš šanci poznat
Třeba u zápletů lehce nad kilo je docela šance, že na nich roky nedrandil nějaký přescent :-)
A pokud jo a vydržela, je to známka kvality.
Super, muzu vlastne prodat svoje zaplety draz! :-D
Ve vašich případech je to samozřejmě pravda, jen jsem si vzpomněl na některé ty případy z cyklobazaru, kdy úplně dorasovaný kolo je takto popsáno :-)
Já se někdy přistihnu, že píšu třeba u sedel „pouze vyzkoušené“, což je vždy pravda, ale dokážu si představit, že to může znamenat pro každého něco jiného. Stejně tak „2× jeté“ což může být 15km, nebo taky 400 :D
Mimochodem chystám se hodit na bazar tato lehce jetá kola ARG40TC30 UL na Sapim Super CX-Ray a DT 180 EXP 54T keramika SINC, najeto 1.300 km.
Samozřejmě ženou 50 kg, ale krom víkendů jsme teda jezdili někdy i přes týden a dvakrát jsme i zmokli :-)
Váha okolo 1.150 g.
Kdyby měl někdo zájem, napište do SZ.
Chceš karbonové „dráty“ že jo? :)
Nechci, už je vozíme, jinak bych neprodával :-)
Já to hodně točím a ty nižší mi zbytečně leží v garáži.
Tome, sorry za o.t., ale jak jste prozatím spokojeni s těmi FL1 rámy?
Taky se přimlouvám za recenzi po pár měsících používání, reálně zvažuji přejít na FL1 z mého Alu rámu a ušetřit pár „gramů“.
Spokojenost maximální.
Rám je lehký, okolo 800 g. S masivním šroubovacím středem T47 dostatečně tuhý.
Myslel jsem, že geo je stejná jako aethos, ale ona je prakticky na milimetr stejná i jako Tarmac SL8.
https://geometrygeeks.bike/…an-fl1-2024/
https://geometrygeeks.bike/…aethos-2021/
https://geometrygeeks.bike/…ac-sl8-2023/
Jediný významný rozdíl v geometrii oproti tarmacu je v délce sedlové trubky. Tam, kde je SL8 – jako 90 procent současných univerzálních závodních rámů – řešený delší sedlovou trubkou a napojením zadních vzpěr níže, je u FL1 výrazný sloping jako u aethosu.
U velikostí nad 49 je sloping ještě o něco výraznější, sedlová trubka je o 1 cm kratší než u aethosu.
Na rámech se nám jezdí výborně. Celkový dojem z jízdy samozřejmě vždy dotvářejí kola. Pořád to bude vlastnostmi primárně endurance/vrchařský rám. Ale charakter kola jde hodně poladit volbou výšky a šířky ráfků, pokud chce někdo kolo více „do tempa“.
Široké ráfky dovolí široké pláště, v reálu 32 mm, na což stačí lehká tufa 28 mm. S tím roste pohodlí a nezhoršuje se citlivost na boční vítr. Jsme oba docela lehcí a poslední dobou hodně fouká, ale 45 mm není vůbec problém. Pokud je tedy sladěná šířka ráfků s šířkou plášťů.
super, díky moc za info.
Ahoj, je to tak jak píše Tom. Přecházel jsem z Scott Foil na véčkách a chtěl jsem něco na kotoučích. Tohle byla za mě super volba.
Tak našly nového majitele
Ježděno ženou proště táhne! :-D
To nejsou spoďáry
:-D
Psal jsem ti SZ.
prodáno.
Mám opět navíc jedny fungl nové, nikdy nejeté záplety na A29C30D20N DH (3K karbon povrchová úprava, nový asymetrický model), Sapim Race, Sapim Polyax mosaz a nerez podložky, DT Swiss 350 148/110 Boost, 32 DBIS. Ořech Sram XD. Vhodná na enduro a podobné trtkání po lese, hmotnost cca 1700 g s páskou.
Bráno přímo z EiE přes Toma, zaplétané mnou, záruka. Odběr ihned.
Dotazy když tak přes SZ
Kola jsou pevná lehká a tuhá, ale ne prkenně nepohodlná.
Něco pro potěchu milovníků oversize silničních plášťů :-)
Mám doma první „pracovní“ vzorky Tufo Comtura Prima 36 mm.
Šířka pláště od patky k patce 90 mm.
Pro srovnání – Comtura Prima 28 mm, která na ráfku širokém 30–32 mm udělá 32–33 mm, má šířku 71 mm.
Plášť má vektranový pás pod běhounem a váží neuvěřitelných 290 g. Tedy jako topové Conti nebo Pirelli TLR v 28 mm. Přitom v ruce vůbec nepůsobí papírově.
Každopádně by to chtělo adekvátně široký ráfek pro aero zarovnání boků ráfku a pláště. Ale nový nejširší model ARG??TC38 jsem bohužel ještě v ruce neměl.
A taky kvůli průchodnosti nějaký gravel rám nebo hybridní road/CX ve stylu Superior X-Road :-)
Do prodeje se chystá i Vittoria Pro Controll ve 42mm.
Takových plášťů je určitě už i v prodeji spousta, tady vypadá zajímavě poměr šířka/váha/odolnost.
Super, už jsem si říkal že by mohlo Tufo něco udělat. Potom napiš recenzi, hlavně odolnosti třeba i na nějakých sotolinach.
Právě že ne. Z těch vysloveně silničních opravdu špičkových (ale i použitelných na specifické gravel tratě) mě napadá už jen něco od Rene Herse, kde je zas dost nepříjemná cenovka.
Schwalbe Pro one 38mm, Pirelli P zero race 40mm.
Jeste Gravelking TLC ma v 35 papirove 310g (vazil jsem a sedelo)
https://www.bicyclerollingresistance.com/…ravelking-35
Ale bacha, v Gravelkingach je celkem zmatek a verzi je nekolik. Kazdopadne letos vozim a jsem nadsenej. Ale spis jako hybridni road, nez gravel.
Přes zašmodrchané doručení jsem dostal kola podle svých představ – jedou úplný nesmysl a vypadají přesně podle představ. Srovnávám se starými padesátkami na ráfkových brzdách, ale náchylnost na boční vítr je k mému překvapení u nových kol velmi malá. Díky Tomovi za fajn obchod.
ARG50TC30 Road Wheels
Brake System: Disc
Version: SL: 430 ±15G
Hole Type: Without Rim Bead Hole (Tubeless Ready)
Weave: UD
Finish: Satin
Decal: Big White Wings
Valve Kits: Add Valve Stem
Hub Brand: EIE ceramic Straightpull
Front Axle: 12*100mm
Rear Axle: 12*142mm
Freehub Body: Shimano Road 11/12S
Disc Brake System: Center Lock
Holes Count F/R: 24H/24H
Ratchet: 36T
Spoke: Sapim CX-Ray
Nipple: Brass Black
S temi logy “ala Enve” to vypada fakt dobre :)
Za jízdy az se to bude točit to od enve nikdo ani nerozezná :)
Moc krásné kolo! ;-)
Paradni