Pokračování tématu https://www.bike-forum.cz/…a-eie-carbon
Pokračování tématu https://www.bike-forum.cz/…a-eie-carbon
OK, díky za přesunutí, budu nadále sledovat ;-)
Včera dorazily kola od Toma. Ještě lehčí a hezčí než jsem čekal. :-) Tomáši díky moc, jsem velice spokojen. Naváženo 1443g včetně ventilků.
Specifikace kol:
ARG45TC28 ROAD WHEELS
Brake System: Disc
Version: SL: 410 ±15G
Hole Type: Without Rim Bead Hole (Tubeless Ready)
Weave: UD
Finish: Matte
Decal: Small Black EIE Logo in Valve Area
Valve Kits: Add Valve Stem (free)
Hub Brand: new DT Swiss 350 Disc Straight Pull 2021+
Front Axle: 12*100mm
Rear Axle: 12*142mm
Freehub Body: Shimano Road 11S
Disc Brake System: Center Lock
Holes Count F/R: 24H/24H
Ratchet: 18T
Spoke: Sapim CX-Ray
Nipple: Brass Black
K te prilezitosti, jakozto jeden z prvnich odberatelu, hlasim i nadale spokojenost na xc i silnici :)
A jak dlouho už kola maš?
Asi 2 roky
Tak když to tu tak sleduji,asi bych měl taky propadnout trendu a něco si koupit.Ptám se teda zkušených co.
Dal bych to zatím na starýho silničního tarmaca s výhledem k novému rámu.Musim začít Teda s QR a možnosti překopáni na pevnou osu.Určite chci ráfkovou brzdu,ratchet ořech,SP náboj,plochý drát,výška ráfku do 40mm.
Co neřeším je váhový limit jezdce,váhu kol,povrchovou úpravu.
Je něco reálný?děkuji za případnou odpověď.
Bitex 312 by tohle určitě zvládl – po přechodu z ráfkových brzd na disky by se jen vyměnila osa QR 135 mm s koncovkami za 12×142:
https://www.bitexhubs.com/…d_detail.php?…
To samé přední náboj.
U DT Swiss si nejsem z hlavy jist, jestli je tahle konverze z diskové náby možná. Snad ano.
Takhle,jsem stará škola…u těch ráfkáčů na tej silnici bych asi zůstal. S tím nemám problém… vím co jezdím,jak jezdím,a kolik vážim;-).....tzn.usnadnuje to něco?
Úplně jsem to nepochopil, reagoval jsem na zadání:
„Dal bych to zatím na starýho silničního tarmaca s výhledem k novému rámu. Musim začít Teda s QR a možnosti překopáni na pevnou osu.“
Asi by bylo lepší pokračovat přes SZ, ať to tady neplevelíme košatou diskuzí o jedné specificko-atypické konfiguraci a za rok tu zase není 1500 příspěvků :-)
Ok.
Tohle podle mě nebude primárně věcí kol/nábojů. Jestli má silnička pevný osy, tak bude na kotoučích (pokud to nebude nějaká stavba na míru).
Diskové náboje Bitex a zřejmě i DT lze provozovat dočasně s ráfkovými brzdami.
Jen tam prostě nebude kotouč a rozteč bude koncovkami/osou upravena na 135 mm. Opravte mě prosím, jestli se mýlím.
Zadání jsem pochopil tak, že stejná kola mají být použitelná nyní na starém rámu s ráfkovými brzdami a v budoucnu na novém diskovém rámu.
Trošku blbé je, že pro diskové použití zůstane brzdná plocha na ráfcích, která provozně ničemu nevadí, esteticky možná ano.
Jo, jasně, konverze nábojů je jasná. Jenom to bude vypadat blbě jak teď (náby na kotouče), tak i potom (ráfky s brzdnou plochou) :-)
Stříhám metr dle instrukcí :-D
Reakce na uživatele Kamilac z minulého vlákna:
Snad budeš mít s těmi ventilky více štěstí nez já. Měl sem tyhle Peatys (ale v oranžové barvě) a za necelou sezónu vybledly. Po této zkušenosti sem nové ventilky (kvůli vyšším ráfkům sem stejně potřeboval delší ventilky) pořídil tyto růžové Muc-off a doufám, že taky nevyblednou :)
Čau, vyblednutí mě neva, právě bude možná lepší, aby se srovnaly s tou barvou na rámu. Teď to až moc svítí.
Lamerská otázka ale šlo by přeplést kola na XM481 s erd 601
https://www.eiecarbon.com/…ls/A29C30D18
na tohle s erd 602 https://www.eiecarbon.com/…ls/A29C30D18 ?
Tím že to je asymetrický tak to asi tak lehký není, že?
Proč by to nešlo přeplést? Špice a niple stejně měníš a dodáváš podložky :-) aby se to lépe počítalo
A nevymýšlej a vem S29C30D20 https://www.eiecarbon.com/…ls/S29C30D20
Tomuhle bastlení se starými dráty moc nefandím, cena drátů typu Sapim Race nebo DT Swiss Competition Race lehce nad 20 korun není zas taková, aby se kvůli ní musely používat staré dráty na nové karbonové ráfky, pokud správně chápu záměr :-)
Staré náby s novými ráfky a novými dráty klidně, to chce a realizuje hodně lidí.
Délka starých drátů stejně pasovat nebude. U symetrie je větší rozdíl mezi pravou a levou stranou než u asymetrie. U té často vychází stejná délka pro obě strany.
No já to mám zapletený na aerolite, takže ty kola mají docela fajn váhu, spíš jen tak pro zajímavost zda by to šlo jen s výměnou ráfků a zdá se že to nemá smysl :-)
Tak snahu zachovat aerolite v ceně kolem 90 Kč za drát chápu.
Ale bohužel to nepůjde, nebo minimálně to nepůjde na všech čtyřech stranách zápletů.
Jo šlo by to v pohodě
Jak jsi v minulém vlákně postoval stavbu gravelu. Co to je za sedlovku?
V září jsme před CX pohárem sundávali z HTéček teleskopky. Chtěl jsem tam dát něco levného a lehkého i pro následný zimní provoz.
800 stovek za 130 g s titanovými šrouby (27.2) je myslím fajn cena. Zatím 7 měsíců bez problémů.
https://www.aliexpress.com/…9015503.html?…
Konstrukce i váha je úplně stejná jako u téhle New Ultimate, kterou vozím už asi 6 let: https://r2-bike.com/…black-410-mm
Na CX/gravel ale nakonec půjde kvůli pohodlí dvoudílná pružící Ergon/Canyon, která dle testů funguje skvěle a má potřebný offset: https://www.tradeinn.com/…/139122629/p?…
Dík, Ali vypadá dobře. Číňan si se zátěží věří více než R2 :)
Co Tě dovedlo k ICAN? Uvažuji o rámu z Číny na HT..
Dobré reference. Stačí zagooglit „kvalitní čínské rámy“ a ICAN/TRIAERO je vždy v TOP 3, přičemž z těch tří je vždy nejlevnější.
Uživatelé jsou v recenzích spokojeni a často hodnotí vlastnosti rámu výše než své předchozí značkové rámy. Je to toho plný internet, stačí trochu hledat :-)
Tomáši, tohle taky umíš nebo to případný zájemce má objednávat na přímo za ofiko ceny?
Zrovna budu poptávat 4 rámy pro kamarády, dnes se mi to sesbíralo. Když tak do SZ.
Jen bacha, ta pružící Canyon prý díky dělené konstrukci dost trpí na vrzání a pazvuky díky nečistotám a to by zrovna u krosky mohl být dost problém.
Netrpi, vozil sem par let a byla super. Ted mi celkem chybi po zmene kola
Netrpi. Mel jsem ji na horacoj a ted na graveloj a ok. Jen na horacoj kluci udelali malej prumer o 0.5mm a pak se obcas ozvala, ale kdyz jsem mezi ty dve planzety vlozil pasku a ta vylepsila prumer, byl klid.
Jezdim 6+ let a netrpi.
Konečně jsem našel čas nafotit karbonová silniční kola s karbonovými dráty.
Váha setu 1244g. Výška ráfku 50 mm, vnitřní šířka 21 mm. Náboje Bitex.
Jako vždy děkuji Tomovi za rady a vyřízení objednávky.
Doma máme už třetí zaplety od EIE: 1× MTB a 2× silniční.
Kdo zvažuje, určitě se toho nebojte. Zpracování, kvalita vypleteni a samotná váha jsou na jedničku.
Něco takového, ale ve 45mm, bych měl mít na cestě pro mlaďase. Až budeš mít nějaké jízdní dojmy, tak budu rád, když se podělíš.
I mě to velmi zajímá, díky.
Snad brzo :)
Nebude ti to takhle trochu moc drncat? ;-)
Člověk nemusí vozit lepení :)
Máš to parádní, též se těším na postřehy! ;-)
… k Tvému dotazu ze zamčeného tématu I, proč ne ráfky ICAN k rámu ICAN:
Protože jsou to EIE s logem ICAN ;-)
Sakra, něco takového by se mi líbilo jako silniční záplety na gravela… :-)
Nenudete nekdo nahodou nechavat vyrezavat loga na rafky?
Včera dorazila kola, dnes jsem je nahodil, tak přidávám nějaké fotky.
Specifikace:
ARG35TC30H GRAVEL WHEELS
Brake System: Disc
Version: SD: 410±15G
Hole Type: Without Rim Bead Hole (Tubeless Ready)
Weave: UD
Finish: Satin
Decal: Without Logo
Valve Kits: Add Valve Stem
Hub Brand: new DT Swiss 350 Disc Straight Pull
Front Axle: 12*100mm
Rear Axle: 12*142mm
Freehub Body: Shimano Road 10/11S
Disc Brake System: Center Lock
Holes Count F/R: 24H/24H
Ratchet: 36T
Spoke: Sapim CX-Ray
Nipple: Brass Black
Naváženo :
Samotná kola jen s ventilky 1458 g
Kompletní kola s plášti, kotouči a kazetou 3014 g
Chtěl bych upřímně poděkovat Tomášovi za skvělý přístup, dnes tak vzácný. Pomohl mi s výběrem a trpělivě odpovídal na všechny mé dotazy.
Zpracování kol na jedničku!
Máš to parádní, já tý vaší masírce snad podlehnu a taky něco objednám ;-)
kdy, proboha kdy už? :-)
Slinty, slint :-D
Nebudeš litovat :)
Krása :)
Při výměně pláště jsem si vedle díry na ventilek směrem k boku ráfku všiml „rýhy“, viz foto. Co to je ? Je to prasklina? Řešit, neřešit? Při přejetí nehtem není nic cítit.
Spoj dvou kusů karbonu, nic to není.
To mě taky napadlo, ale co pamatuju na hliníkových ráfcích, tak spoj byl vždycky na protější straně ráfku než díra na ventilek.
Tohle bude jen ta vrchní vrstva a zrovna vyšla sem. Pod ní jich bude ještě dost a se spoji jinde.
Konstrukce hliníkových ráfků je úplně o něčem jiném, nelze porovnávat.
Konstrukce hliníkových ráfků je úplně o něčem jiném, nelze porovnávat.
OK, tak jste mě uklidnili. Tlak to drží, tak snad dobrý.
Pláty UD karbonu se někde překrývat/spojovat musí. V několika vrstvách nad sebou je to vždy jinde.
Tady to v horní vrstvě vyšlo zrovna u díry na ventilek.
Když se pozorně podíváš na ráfek zvenku, takových spojů najdeš i na pohledových plochách hodně.
Prasklina by byla vidět a cítit po přejetí nehtem.
Hoši pište tu něco ať mam co cist 8 týdnu :)
:-)))) to nebude tolik, neboj. Já už mám skoro měsíc za sebou, heč :-)
O slevových akcích asi nechceš slyšet, že? :-)))
To uteče jako voda..Musíš víc makat v práci, ať zaženeš myšlenky..:D Jinak se máš na co tešit. Já mám teď první zkušenost s karbobem a jsem furt nadšnenej. Parádně to jede a ten zvuk, ten je taky boží.
Ja karbon znam. Ale 1300 set pro 90 kg jezdce ne. K tomu paintless a bez děr na niple taky neznám.
No přečetl jsem si obě vlákna už 2× :))))))) a ubehly 2 dny zatím.
Sám sis o to řekl ;)
Koukám že to mobil totálně dojebal :(
Máš to moc pěkné, přesně po těch pokukuji, akorát na DT. Proč si vybral zrovna tyhle ráfky? Moc jich tady nevidím.
Když na to koukám, tak začínám přemýšlet jestli potřebuji nebo chci nové záplety na HT :-)))
Pepčo, ne*er, ale ty to máš kam uskladnit, je fakt, že ty kola se daj ve sklepení nějak zamaskovat, kdyby přibylo další kolo, tak to už asi neobhájim :-)
Slabota. Nejsou karbon špice.
Ale butterfly efekt je parádní.
Už jenom 7 týdnů a 6 dní ;)
Jó měl jsi objednat v prosinci. :-)))) Byla 5% sleva :-)))
jak víš že jsem neměl 20% od Tomáše :))))
To by tě hřála ta sleva a nenaříkal bys , že musíš čekat:-)))
První vyjížďka s novými záplety. Ráfky od Toma, zepleteno tady u nás na klasiku všek klasik, tj. CX Ray a DT 350 2021+.
Ráfky v paintless úpravě jsou fakt nádherné, ale blbě se to fotí.
Takže díky Tome za vyřízení objednávky. Naprosto bezproblémová transakce. Kéž by vše tak fungovalo.
Nové záplety nahradily starší s Nextie ráfky a pocitově to jede lépe :) Ale může to být samo jen wow efekt :)
Co to je za „tentononc“ na tom teleskopu ?
Neopren, co kryje objímku, aby se tam nedostal bordel a nebylo potřeba to čistit.
Duvod proc je na cisty XC rakete Pike? jinak suoer kolo, ram je paradni
Máte nějaký vyzkoušený způsob jak protahovat niple s podložkou ráfkem bez děr? Co používáte za pomůcky a pokud máte nějaké vychytávky nebo vyzkoušené postupy budu rád za radu. Čeká mě 8 ráfků a téměř 200 niplů :-)
Nedávat na podložky
podložku bys musel lepit k niplu – ale chápu s je to lepší