Scott scale 60 XL vs. výška jezdce 178cm

59 nepřečtených
  • david540

    Zdravím,

    pročetl jsem pár toppicu ohledně velikosti rámu vs. výška postavy, přesto mi nedá se nezpetat na následující. Za 12900,– mám možnost koupit téměř nejetého Scott scale 60, bohužel s rámem XL. Ač jezdím dost, zatím stále na Author versus shock 1996 + eska 1986 :) Tzn. nějaké centimetry moc neřeším a jezdím. Zajímá mě názor lidí co tomu rozumí, zda má cenu toto kolo kupovat, příp. jak moc bude tato velikost rámu na mou výšku vadit.

    Díky d.

    0 0
    • hony007  

      Vzhledem k tomu, že 178 cm je na pomezí M a L, tak kupovat XL rám je blbost, nabiješ si kule.

      0 0
    • Smazaný účet  

      na XL s délkou 630mm budeš nataženej jak na skřipci při této výšce dle mne – mám 191cm a Scotty, co jsem měl na půjčení na testy byly vždy L (19 palců) a ještě jsem se vešel, sedlovka vytažena téměř na rysku a přišlo mi to krátký, ale mám skoro o 15cm víc, jak ty: na tuto výšku raději L, u některých výrobců možná M, ale zkus si na to sednout a sám uvidíš ;)

      0 0
      • david540  

        Seděl jsem, ale popravdě nemám moc cit, co je ok a co ne. Sednu na cokoliv a jedu… Ale pokud šilhám po novým kole, říkám si, ať je akorát. Díky

        0 0
      • Draw in soul  

        Tohle v zásadě fakt nemusí platit.Když tam dá sedlovku bez offsetu (při zachování optimálního záběru na pedál) a třeba 50mm představec,je to stejný jako Mko s 10mm představcem s efektivní délkou délkou 580mm.Možná XL bude i kratší kvůli míň vytažené sedlovce.

        ******* je samozřejmě výška kola po horní trubku.Když pojedeš do kopce,podklou­zneš,ale vyšlápneš…samoz­řejmě si narazíš koule,pokud si stoupneš normálně obkročmo na zem.

        0 0
        • david540  

          Takže by to bylo řešitelné? Když z kola sesednu, mám mezi štanglou a kulama ca 3–4cm..

          0 0
          • Draw in soul  

            Jak říkám,délky kola bych se nebál,v setupu s krátkým představcem a sedlovkou bez offsetu to má spíš výhody.Díky představci lepší citlivost řízení/ovlada­telnost a díky rovné sedlovce (eventuálně i delší zadní stavbě) se ti to nebude stavět na zadní při prudších výjezdech v sedě.Musel by sis zjistit předozadní polohu sedla podle délky nohou a jestli ta sedlovka bude OK,když dáš rovnou.

            S výškou kola to je na pováženou,záleží kde jezdíš a kdy hrozí nechtěny sesedání z kola ve výjezdu.Já tam mám podobnou mezeru při 180cm a velikosti L-19 (horní délka 615mm),ale je to full 150/150,takže je celkově kolo hodně vysoko při nepropružení a ve finále je to dost obdobný právě v té situaci,co sem napsal.Taky už sem si dal po kulách,protože v prudším kopci na zem dosahuju fakt blbě.Jinak s 90mm představcem taky nejsem nataženej,spíš už sedím docela turisticky.Až nahodím 50mm tak budu sedět pomalu narovno :)

            0 0
            • kubad  

              zapomen tohle by musel s resit uz s L kem XL je proste moc

              0 0
              • Draw in soul  

                :) Jak říkám,jezdit se na tom dát bude.Otázka je kde…Na techničtější věci to ideální nebude,ale na běžnou lítačku po okolí v pohodě.Dyť i moje mladá s výškou 165cm jezdila nějakou dobu na 22 palcovým krosovým kole :) Ale do terénu moc ne,to je jasny..

                Spíš mě udivuje,že na běžny XC si někteří lidi vemou rám,kdy musí mít 400mm sedlovku s offsetem a představec 100mm+.Kratší představec a sedlovka bez offsetu je výhoda z mýho pohledu a neměnil bych.Tohle porovnat můžu,protože sem jezdil L-19 585mm s 100mm představcem a offsetem 25mm a taky L-19 615mm s 50mm představcem a rovnou sedlovkou.Jed­noznačně je to výjezdů lepší druhá varianta a o sjezdu se bavit ani nebudem :) Dost tam hraje roli i zadní stavba,ale beru samotnej posed/težiště na delším vs. kratším rámu.

                0 0
                • JakeF  

                  Uvědomuješ si vůbec, k čemu je offset u sedlovky? Podle toho, co píšeš, tak evidentně ne…

                  Já mám Scale L-ko na 183cm a větší bych rozhodně ani při mý výšce nechtěl.

                  0 0
                  • Draw in soul  

                    Jestli si to uvědomuju jinak,tak mě oprav.Píšu to nad kubadem.A čti dob­ře.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Ano, píšeš tam nesmysly o stavění na zadní kolo…

                      Předozadní pozice sedla je pevně daná podle poměru dýlek stehenní a lýtkový kosti a podle toho zvolíš potřebnej offset. Pokud bys byl na rozhraní, kdy to jde nastavit i s offsetem i bez, tak je to stejně úplně jedno, protože pořád musíš mít sedlo v tý samý pozici, jen budou jinak posunutý ližiny v zámku. Efekt je tam jedinej a to ten, že sedlovka s offsetem je o něco pohodlnější.

                      Rozhodně to není tak, že pokud ti je dlouhej rám, tak dáš sedlovku bez offsetu a zkrátíš ppředstavec a obráceně. Částečně se to liší pokud hodně výrazně změníš pozici řidítek proti sedlu, ale tam je ten efekt přesně opačnej, než píšeš a je to trochu složitější.

                      0 0
                      • Draw in soul  

                        Hochu,hochu… čti znova a fakt dobře.Nebo ti to sem mám snad překopírovat?

                        0 0
                        • JakeF  

                          Ano, překopíruj… Offset sedlovky nemá vliv na potřebnou předozadní pozici sedla, ani na pozici těžiště a tedy ani na stavění kola na zadní.

                          0 0
                          • Draw in soul  

                            >Musel by sis zjistit předozadní polohu sedla podle délky nohou a jestli ta sedlovka bude OK,když dáš rovnou.<

                            Co myslíš,že píšu tady?U výšky 178cm může,ale taky s větší pravděpodobností nebude mít tak dlouhy nohy,jako člověk 185–195cm,pro kterýho je kolo XL určeny.Tudíž je velká možnost,že při offsetové sedlovce bude mít sedlo posunutý nadoraz dopředu (zbytečná velká zátěž na lyžiny a sedlo jako takovy) a dokonce to ani nemusí stačit = použití rovné sedlovky a donastavení předozadní polohy sedla na ideální šlapání (to už tady fakt vypisovat nebudu,v životě by mě nenapadlo,že sou lidi tak hloupí,aby si to nedali do souvislostí).

                            Fyziku si někdy měl?Nebo třeba – auto si někdy řídil?Tak si zkus domyslet jak se co chová při změně těžiště…bože!

                            0 0
                            • JakeF  

                              Vzhledem k tomu, že úhel sedlový trubky se u Scalu nemění (73,5° od XS po XXL), tak předozadní pozici sedla by měl úplně stejnou u Mka i u XLka, jen by se lišilo, jak moc by sedlovka byla vysunutá. Jestli by měl offset nebo ne na tý velikosti vůbec nezáleží, záleží to na poměru jeho stehenní a lýtkový kosti.

                              Co se týče těžiště, tak uznávám, že samotná offset sedlovka těžiště posune, protože nějakých 40g zámku sedlovky posuneš o cca 2cm dozadu. Ale troufám si říct, že v cca 80kg sestavě kolo+jezdec to bude naprosto zanedbatelnej vliv, kterej se opravdu nepozná na stavění kola na zadní :). Jestli se tím těžiště posune o 0,01mm, tak to bude hodně :D.

                              Každopádně pokud by potřeboval offset u Mka, bude ho potřebovat úplně stejnej i u XLka, přes to vlak nejede a zkracovat posed sedlovkou bez offsetu je blbost.

                              0 0
                              • Draw in soul  

                                >Jestli by měl offset nebo ne na tý velikosti vůbec nezáleží, záleží to na poměru jeho stehenní a lýtkový kosti.<

                                Co tady celou dobu píšu?Čti znova a znova a snad ti dojde,že opisuješ jen to moje jinýma slovama.

                                Úhel se samozřejmě nemění na kole,jenže tam není přímej úhel nahoru (90° se zemí),tudíž čím víc vysuneš sedlovku,tím víc se dostáváš nad zadní nábu (nevím jestli to nazvat poloměrem otačení,ale tak něco by tomu příslušelo) a posouvá se těžiště dozadu a kolo se začíná stavět na zadní při prudších výjezdech v sedě.Sedlovkou s offsetem tomu stavění na zadní samozřejmě hodně přispěješ,protože 20–25mm neposune jen váhu 40g sedlovky,ale i většinu váhy jezdce.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  První odstavec souhlas…

                                  Zbytek jsou kraviny… Nakresli si to třeba. Pozice sedla je pro určitýho člověka u různě velkýho rámu pořád stejná, liší se jen o kolik je vysunutá sedlovka. Pokud dáš sedlovku s offsetem a posuneš tím těžiště, tak to znamená, že jsi posunul sedlo víc dozadu z optimální pozice pro šlapání a to je to, co ti celou dobu vysvětluju, že je blbost a že to udělat nemůžeš. Prostě nemůžeš dát sedlovku bez offsetu a posunout těžiště dopředu někomu, kdo potřebuje sedlo víc vzadu kvůli optimální pozici pro šlapání.

                                  0 0
                                  • Draw in soul  

                                    Seru na to.Nemám čas tu diskutovat o pičovinách.Do­poručtě mu třeba 17p kolo a sedlovku 420mm,aby měl místo pro hraní si s kolem na cyklostezce :)

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      A proč ne? Scale je dost dlouhej rám, pokud by mu u 17ky stačila sedlovka, tak by s tím nebyl problém… A offset sedlovky by potřeboval stejnej, jako u XLka :D.

                                      0 0
                                      • Draw in soul  

                                        Du si dát trenažér a pak do města na steak :) Jak je dlouhej?

                                        Já právě nevidím důvod mít zbytečně malej rám s ultradlouhou sedlovkou a tomu 10cm dildo místo představce.Na XC tolik místa nad rámem nepotřebuješ,tě­žiště pak tlačíš dozadu offsetama,a aby se ti to nestavělo na zadní,dáváš dlouhej představec,někdo dokonce s 20° do negativu a zhoršuješ hravost kola,aby ses na ten rám vůbec vlezl…

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Hehe, na trenažér jsem šel taky…

                                          S tím tlačením těžiště dozadu offsetem prostě píšeš kravinu. Buď to sedlo vzadu potřebuješ nebo nepotřebuješ, tam člověk prostě na výběr nemá, pokud nechce zhoršit pozici pro šlapání. Co se týče 10cm představce na XC kole, to ti přijde moc? Mně teda vůbec ne… A „hravost“ kola určuje daleko víc geometrie, než dýlka představce. A nakonec 26" HT jsou většinou tak citlivý na změnu směru, že jim trocha zhoršení „hravosti“ vůbec neškodí.

                                          Ale já to chápu, na mým 26" Scalu se 400mm sedlovkou s offsetem a 100mm představcem se vůbec nedá zatočit a kopec nad 10% už jezdím jenom po zadním, protože přední kolo ani nedokážu dostat na zem :). Ještě štěstí, že na kole vlastně skoro vůbec nejezdím, natož v terénu a do kopců to tlačím :D.

                                          Není jedinej důvod vozit větší rám, kromě omlácený vnitřní strany kolen, nižší tuhosti a vyšší váhy.

                                          0 0
                                          • Draw in soul  

                                            :))

                                            Jistěže se na tom jezdit dá,ale lepší zatáčení s kratším představcem je prostě fakt :)

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              No, tenhle fakt uhraješ, ale podle mě na 26" fakt nemá moc význam to řešit. Co jsem chvíli jezdil na 29eru, i v hodně zatáčecích pasážích, tak jak jsem pak přesednul zpátky na svůj Scale, tak jsem nechápal, k čemu to kolo tak moc točivý je, vždyť to vůbec nechce jet rovně :D. Po 20 minutách už mi to zase přišlo v pohodě, v točivosti kola si fakt člověk zvykne na leccos, prostě jen použije trochu větší/menší sílu na otočení řidítkama…

                                              0 0
                                              • Draw in soul  

                                                To už můžem ale rovnou říkat,že brzdy juicy 5 brzdí podobně jako The One nebo Saint.Stačí působit 3× větší silou (kterou po delším sjezdu už ani nemáš) a v některých případech to možná výsledky srovná..

                                                Jinak máš pravdu v tom případě,že pokud se mezi velikostí M a XL nemění sedlovej úhel,pozice sedla,tudíž i těžistě bude stejný.Ovšem v případě některých jiných značek/typů tam bývá rozdíl i 1°,což něco málo udělá i na těžišti.Menší člověk na větším rámu (blbá koupě nebo dar) bude mít aspoň výhodu v tomhle a s velkou pravděpodobností dá i sedlovku rovnou,protože by mohl být na dorazu s lyžinama.Nevýhoda je samozřejmě neadekvátní výška rámu,ale o té sem tu psal a neříkal sem,že to může brát,že to bude ideál – to vůbec ne.

                                                Otázka je,jak moc je kdo citlivej na různý faktory daný prostředím,kde jezdí.Někdo by třeba nebral vidlici bez 20mm osy,jinýmu to nevadí,nevnímá to.Jinej nezkousne slabý brzdy,druhýmu se zdají předimenzovaný­.Dalšímu vadí kratší zadní stavba atd.

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  :) The One maj větší brzdou sílu akorát o 20%, proti mejm Hope jenom o 10%. Saint je přesně mezi nima, takže dokonce slabší, než moje lehoučký Hope. Ale chápu, jak to myslíš, oni hlavně asi tolik nevadnou, když jedeš dlouhej sjezd…

                                                  Pokud budou jiný úhly, tak to tak bude, proto jsem se na geo Scalu právě koukal, že to má stejný, osobně většinou tenhle úhel vůbec neřeším.

                                                  Ale skoro si myslím, že ta pozice sedla se určuje proti středu klik, takže v zásadě i ten rozlišnej úhel by těžiště neměl ovlivňovat, pokud je nastavená správná pozice sedla. Ale už tam je pravda to, že u rozdílný velikosti můžeš potřebovat jinej offset sedlovky.

                                                  0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Zmena sedlového úhlu pro různé velikosti není téměř nikdy. To je jen pár vyjímek, kde to tak je.

                                                  A 1° na sedlovém úhlu udělá menší předozadní posun než je rozdíl rovný zámek x 25mm offset.

                                                  A na těžišti to neudělá opět vůbec žádnou změnu, protože sedlo bude jako v každém jiném případě nastavené správně vůči středu a jaký má rám sedlový úhel je fuk. V tomto konkrétním případě různých sedlových úhlů tedy bude muset být jiný posun sedla v zámku (a jestli to bude až na změnu typu zámku záleží na konkrétní situaci).

                                                  Různé sedlové úhly mají jediný vliv a to matení délky rámu. Pro srovnání různých velikostí je pak potřeba přičíst/odečíst k rozdílu uvedených délek rámu ještě rozdíl předozadních posunů sedla pro správnou pozici.

                                                  Jelikož to ale bývá většinou do toho 1cm (když už vyjímečně nějaký rám má různý sedlový úhel pro různé velikosti), tak to není tak zásadní to předem řešit.

                                                  0 0
                                                  • Draw in soul  

                                                    Téměř nikdy?Podíval sem se náhodně na ghost a giant a obě XL u nich mají rozdílnej sedlovej úhel.A tam by snad mohlo platit to s offsetovou vs. rovnou sedlovkou,co sem napsal.Že jezdec o 10cm menší,než je doporučená velikost na XL,bude mít pravděpodobněj kratší nohy a nevyhovjící poměry pro tu velikost a zvolí bezoffsetovou sedlovku,protože by byl nejspíš na zadním dorazu lyžin a tady by se těžistě přesunulo dopředu.Jestli ne,tak si odporuješ s tím,co tu píšeš o svým atypickým přiteli a jeho přechodu na 29p s delší zadní stavbou.A pokud se pletu,zavřu hubu a už nic komentovat nebudu :)

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Neodporuje si tím… Ten jeho kámoš to sedlo vzadu díky poměru kostí prostě vozit musí a to těžiště nemůže posunout dopředu sedlem, protože by pak nebyl v ideální pozici pro šlapání. Proto mu vyhovuje delší zadní stavba, díky který má těžiště víc vepředu od zadního kola a kolo nemá tolik tendence jít na zadní. Já v tom teda problém nevidím, pokud to chápu dobře…

                                                    Jinak prostě pokud budeš na rovný sedlovce na dorazu a dáš sedlovku s offsetem a v zámku posuneš ližiny o ten offset, tak se posed ani těžiště nezmění (kromě toho minimálního vlivu samotnýho rozložení hmotnosti sedlovky). Pokud se změní, tak jsi měl buď nastavenej blbě posed předtím nebo potom (anebo v obou případech :D).

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Přesně tak.

                                                    0 0
                                                  • Draw in soul  

                                                    Šak jistě,o tomhle se nedohaduju.Ani o dlouhých steheních kostech,ani o delších zadním stavbách.Asi to píšu blbě a rozumět si spolu nebudem,protože pořád opisuješ věci,se kterýma souhlasím a neřeším je.

                                                    Tak ještě jednou: Vliv na těžiště má posed dozadu obrovskej (a sám to tady mlok napsal o svým kámošovi jako příklad) a je jasný,že s tím nic neuděláš na kole,ktery má holt blbou geo pro danýho jedince třeba s atypickýma nohama.A stavění na zadní má víc faktorů krom offsetu – o tom se přece taky nehádám proboha.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Kamaráda jsem zmiňoval kvůli ukázání, že jediné co problém extra dlouhých stehenní kostí řeší je délka zadní stavby.

                                                    Ta jako jediná (když je zadní stavba delší) pomůže proti zvedání kola ve výjezdech pro někoho kdo má extra dlouhé stehenní kosti.

                                                    Samozřejmě je to výraznější u delších nohou, jak vysouvání sedla posouvá sedlo absolutně oproti středu dozadu (při stejném předozadním posunu).

                                                    On má konkrétně i delší nohy )myslím těsně pod 90cm, teď si nevybavuju přesné číslo).

                                                    U někoho kdo má nohy třeba jen 70cm ten problém ani nastat nemůže, na toho jsou dlouhé i nejkratší stavby až až i když má extra dlouhé stehenní kosti na danou délku nohou).

                                                    U 26tky by si nepomohl nikdy. I když i tam se najdou mírně delší zadní stavby, tak ne běžně tak dlouhé jako má u 29tky.

                                                    A jestli by u 26tky měl XL nebo S rám (Sko by mu tedy už těžko mohlo vyjít na výšku) je úplně jedno, vždy by se mu stavělo ve výjezdech na zadní kvůli tomu jaké má nohy + příliš krátká zadní stavba.

                                                    Dostatečně dlouhá zadní stavba pro jeho extrémní proporce by se našla u 26tka leda tak u rámu s posuvnými patkami (tam se pro maximální posun patek najdou i znatelně delší stavby).

                                                    A sedlový úhel rámu by ho ovlivnil pro jeho extrém v jediném. Na rámech s větším sedlovým úhlem by správnou polohu sedla prostě vůbec nenastavil a takovým rámům se musí přímo zcela vyhnout.

                                                    Ghost je úplná vyjímka v geometrii. Ten nejen že mění sedlový úhel s velikostí, ale současně i prodlužuje u 26tek délku zadní stavby.

                                                    To prodlužování zadní stavby pro větší velikosti je super, bohužel v tomhle je to opravdu vyjímka a je to ještě méně běžné než změna sedlového úhlu.

                                                    Většina opravdu sedlový úhel nemění, mám prošlou geometrii hodně přes 100 různých rámů ještě z doby co jsem hledal vhodný rám pro sebe (a další desítky co to průběžně sleduju).

                                                    Že jezdec o 10cm menší,než je doporučená velikost na XL,bude mít pravděpodobněj kratší nohy a nevyhovjící poměry pro tu velikost a zvolí bezoffsetovou sedlovku,protože by byl nejspíš na zadním dorazu lyžin a tady by se těžistě přesunulo dopředu.

                                                    Nemyslím si že obecně platí nějaká závislost, že by větší jezdec potřeboval jiný sedlový úhel. Tady jde o individuální proporce a existují oba extrémy. Jak malý jezdec potřebující menší sedlový úhel, tak větší sedlový úhel. A u většího jezdce, který má delší nohy to samé.

                                                    V praxi v reálu jsem viděl všechny 4 varianty.

                                                    U většiny jezdců to na většině rámů vyjde s vhodně zvolenou sedlovkou (offset x bez). A sem tam se najde někdo kdo má extra krátké nebo extra dlouhé stehenní kosti a má pak na některém rámu problém, že potřebnou polohu nenastaví vůbec (ti co mají extra dlouhé stehenní kosti mívají problém na rámech s větším sedlovým úhlem, ti co mají krátké, tak s malým sedlovým úhlem).

                                                    Výška jezdce (nebo tedy spíš délka nohou) sama o sobě je nepodstatná.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    A i u toho Ghostu, i když bude rozdíl o dvě sousední velikosti, tak rozdíl sedlového úhlu bude pořád jen 0,5st. To bude mít vliv na potřebný předozadní posun (pro získání té stejné správné polohy vůči středu) minimální v řádu 0,5cm.

                                                    Sedlový úhel má smysl řešit pouze u těch extrémních případů (extra krátké, extra dlouhé stehenní kosti) a i tam až při velkých rozdílech, který se může objevit pro zcela různá kola.

                                                    Tam když pak dojde až k extrému typu 72° x 74°, tak to už začíná být dost významné, to už udělá rozdíl řádu 2cm na předozadním posunu.

                                                    Tohle se ale nikdy nestane u různé velikosti stejného rámu (zvlášť když reálně se řeší maximálně tak ty tři velikosti, tedy rozdíl dvou).

                                                    0 0
                                        • MlokCZ  

                                          těžiště pak tlačíš dozadu offsetama

                                          Raději už k tomu nic nepiš. Pořád dokola píšeš stejné blbosti.

                                          Offset záleží jen a pouze na poměru délky stehenní kosti vůči lýtkové a na velikosti rámu vůbec nezáleží (na všech velikostech to vyjde pokaždé stejně až na vyjímky kdy mají různé velikosti různé sedlové úhly, ale to skoro nikdy nebývá).

                                          Pokud bude potřebat offset na Sku, tak bude potřebovat stejný jezdec offset i na XLku.

                                          A opačně, pokud mu vyjde XLko bez offsetu sedlovky, tak ho nebude potřebovat ani na Sku.

                                          0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Přesně tak.

                                        Jediným limitem příliš malé velikosti rámu je přehnaně vysunutá sedlovka. Já bych končil raději na 400mm, delší už jsou na hraně (zvlášť pro těžší jezdce).

                                        Druhým limitem aby nevyšel moc dlouhý představec, ale to je přesně o tom dost dlouhém rámu co jsi už psal.

                                        Já třeba vozím 17,5" celopevňáka při 182cm a na některých rámech bych mohl mít v klidu i 16,5" (stačí mi poměrně krátké rámy a jsou na trhu rámy s délkou kterou potřebuju v 16,5" velikosti). Na 16,5" velikosti mi to akorát ještě vyjde se 400mm sedlovkou (na té 17,5" vozím 367mm Thomsonku s pár mm rezervou vysunutí).

                                        A mám kratší stehenní kosti, takže mi to častěji vychází s rovným zámkem (na Scalu 29 jsem dával nižší vidlici než počítá výrobce, tím jsem zvětšil nejen hlavový ale i sedlový úhel a už mi to vyšlo s 16mm offsetem; s originál delší vidlicí by to vyšlo bez offsetu.

                                        Takže i na většině těch 16,5" (dostatečně dlouhých rámů) bych vozil sedlovku bez offsetu :-)

                                        A jeden můj kamarád je opačný případ. Na téměř všech rámech (včetně XL velikostí, vozí tedy většinou Lka) musí dávat co největší offset (25mm offset + sedlo hodně vzadu mu většinou ještě nestačí) aby mu to vyšlo.

                                        Ten má stehenní kosti extra dlouhé na danou délku nohou.

                                        Taky si pochvaloval do výjezdů přechod na 29tek a delší zadní stavbu, když musí vozit sedlo tak vzadu.

                                        0 0
          • Dag  

            Vykašlal bych se na to.Budeš se na tom jen trápit.

            Kdysi jsem se nechal též zlákat nabidkou kola za dobré prachy a koupil jsem Giant Yukon ve velikosti 21. Pokud si jel na pivko do hospy, tak se to dalo. Pokud si ale měl dát celodení výlet a nějet 50km a více, hned si poznal, že je něco špatně.

            Snažil jsem se to řešit kratšíma představcema a sedlovkame bez offsetu. Trošku to možná pomohlo, ale nebylo to ono.

            Pořád jsem se snažil něco ladit a strkal do toho jen další prachy a vyýsledek se nedostavil.

            Na tvoji výšku bych si bral velikost M-L.

            Ono kdyby to bylo tak jednoduché a vše by se dalo řešit délkou představce a offsetem sedlovky, pak nevím proč se dělá tolik velikosti rámu.

            0 0
            • david540  

              To dává smysl: „Ono kdyby to bylo tak jednoduché a vše by se dalo řešit délkou představce a offsetem sedlovky, pak nevím proč se dělá tolik velikosti rámu.“

              Vážení, díky za odpovědi, kolo holt přenechám nějakýmu dlouhánovi…

              0 0
    • Vilém  

      Rekl bych, ze to bude moc velky.

      0 0
    • kubad  

      Rekl bych, ze to bude moc velky.

      0 0
    • Zlatka  

      Aby to nebyl tento.

      A pak je to samozřejmě blbost..

      0 0
      • david540  

        nene, je to ta černá verze..

        Za odpovědi díky. Holt budu jezdit dál na oceli :)

        0 0
        • Zlatka  

          A proč, za 13k již koupíš pěkné nové kolo.

          0 0
          • david540  

            když už, tak už :) nové kolo za 13 asi nic moc. Ten scot stál nový 25 a na výbavě je to znát. O starým autorovi za bratru 30k raději nemluvím :)

            0 0
            • Zlatka  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • JakeF  

              Na výbavě to moc znát není, to buď v klidu… Rám jako základ by to byl pro další upgrady slušnej, jenže to by ti musela sedět velikost.

              0 0
          • martinpav  

            Jasne, dalsiu Polykokotinu ?

            0 0
      • martinpav  

        Po styroch rokoch od kradeze ten bike uz davno neexistuje.

        0 0
    • scret  

      vyhozeny prachy… Velkej ram..

      0 0
    • Kubiczech  

      Jestli tě to láká poměrem výkon/cena, tak to kup, prodej rám a kup nějakou odpovídající náhradu.

      0 0
    • W.Muchov  

      ta cena je lákavá, ale s tvojí výškou máš velkou šanci sehnat podobně výhodný kolo v bazaru, protože kol ve velikosti M a L se tam objevuje nejvíc

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.