RS Revelation Air U-turn problem?

27 nepřečtených
  • Darius

    Zdar vsi, mam tu necekany problem a doufam, ze b-f poradi. Nekolik let jsem spokojene jezdil vidli z nadpisu, tj.  RVL Air U-turn 100–130mm zdvihu. V ramci prechodu z fulla na HT jsem se rozhodl ji prodat. Novy majitel uvadi nasledujici problem:

    .: vytoci vidli na 130mm zdvihu, jede 20km nebo doma nekolikrat zapruzi → vidle udajne zajede na cca 115mm a musi opet tocit U-turnem aby se dostal na plny zdvih… jinak pry vidle chodi normalne

    Ja tento (ani jiny) problem nikdy nemel, ani jsem o nem neslysel. Je to vubec mozne a pokud ano, vedel by nekdo co s tim?

     
    0 0
    • marapara  

      To jakože se šroubuje u-turn dolů do zdvihu?

      0 0
    • l_laco  

      … problém jednoduchý.

      Keďže sa jedná o Air U-Turn tak zmena zdvihu sa vykonáva prepúšťaním tlaku vzduchu medzi pozitívnou a negatívnou komorou. No a keďže jemu sa to deje samé, bez jeho pričinenia tak je problém v zlom tesnení ventilu ktorý tesní vzduch. Vzniklo to proste opotrebovaním gumených tesnení a myslím že oprava u www.cykložitný.cz nebude nejako moc drahá …

       
      0 0
      • Darius  

        jak funguje vzdychovy u-turn je pekne popsano v tomto vlakne

        pokud by utikal vzduch do negativky, vidlice by „zrala“ zdvih bez ohledu na nastaveni u-turnu…

        majitel tvrdi, ze po zapruzeni a ztrate 15mm zdvihu, musi sroubovat u-turnem,  aby se dostal na zpet plny zdvih, tj. ze behem jizdy/pokusneho zapruzeni se knoflik u-turnu sam otaci smerem k nizsimu zdvihu

        0 0
        • marapara  

          Pokud musí šroubovat uturnem, tak problém nebude asi v těsnění mezi komorama. Já jsem měl RVL rozdělaný, když jsem ho mazal a dělal údržbu.

          Spíš bych sundal tu duralovou krytku, sundáš kryt ventilku, ségrovku a sundáš čepičku. Pod ní jsou kuličky, které jsou v takovém tuším plastovém pouzdře a při šroubování to přeskakuje a zároveň aretuje tu čepičku se šropubovacím úchytem. Jediné co mě napadá, že to bude vymačkané a nebude to přeskakovat přes kuličky, ale volněji se točit a tím pádem při jízdě zajíždět do zdvihu. Mně tohle dělal pružinový Duke XC, kde ten systém je podobný. Když jsem měl zdvih vyšroubovaný naplno a jel jsem razantnější sjezd, tak to vždycky trochu zajelo o nějaký cm do zdvihu.

          0 0
          • Darius  

            diky, to zni rozumne… akorat nevim, jak k tomu prisel novy majitel, me to ta vidle nikdy nedelala, jezdil jsem trvela 130mm a nemel nikam nic nezajizdelo

            predam informaci o kulickach a pruzinkach… proste pruzinky maji tlacit kulicky do knofliku a ty brani v samovolnem otaceni

            0 0
            • marapara  

              Těžko říct. Jinak máš pravdu, že jsou na takových pružinkách. Možná bych je zkusil trochu natáhnout na napružit, aby kladly větší odpor otáčení. Za 2 roky se i pružinka trochu unaví, ještě když se k tomu přidá dejme tomu trochu opotřebení toho plastu, ve kterém jsou, tak to teoreticky může být ten problém.

              0 0
            • milan1  

              Nezlob se ale tohle máme přeci už od včera vyřešeno mailem i to, co by měl hledat kupující, proč se mě potom ptáš, když se zde divíš nad podobnou informací?

              Majitel by měl především hledat svůj zásah, kdy předpokládám, že knoflík rozebral a kuličky nevrátil na původní místo.

              Závada v popsaném rozsahu nenastane opotřebením ihned a kuličky samy od sebe nevyskáčou.

               
              0 0
              • Darius  

                puvodni dotaz jsem na daval na forum zaroven s psanim emailu… ano je to vyresene, zajimalo me, zda se treba nekdo s timto problemem nesetkal primo

                nezda se mi, ze bych necemu divil

                treba tyto informace jeste nekomu v budoucnu pomuzou, pokud se bude obtezovat s hledanim

                dekuji vsem zucastnenym a Milanovi obzvlast za velmi rychlou a presnou odpoved emailem

                0 0
                • milan1  

                  Mě jenom připadlo, že jsi tomu kupujícímu zatím nic nenapsal a řeší se zbytečně dokola, proto jsem to napsal.

                  0 0
    • mr.antik  

      Když je tady tolik odborníků, je normální, že u této vidle (stejný systém ale Pike) je při stlačení slyšet jakési odfouknutí? Takové sotva slyšitelné pss od ventilku pozitivní komory. Ale z dlouhodbě se tam tlak drží a neklesá.

      0 0
      • marapara  

        Tohle pozoruju taky u RVL, když ho mám vyšroubovasný až úplně nadoraz, na 130 mm. NEvím proč, kde to fouká, ale prostě foukne. Přitom tlak se nemění, nesnižuje a nemá to funkčně na nic vliv. Je mě to znervózňuje. Řeším to tak, že maximum šroubuji tak 1–2 cvaky před dorazem.

        Docela by mě ale taky zajímalo, čím to je.

        0 0
    • mountaineer  

      Pověsím to sem ať nemusím zakládat nový vlákno – mám RS Revelation 426 U turn dual air 2008 a přestal chodit do plnýho zdvihu.

      Když jí vytočím u turnem na 130mm tak má chod cca 65 mm,při minimálním zdvihu 100 mm jde cca 35 mm(takže „nový doraz“ je bez ohledu na zdvih stejný),navíc nefunguje zamykání ani nereaguje na změnu Gate.

      Nestalo se to někomu z Vás nebo netušíte čím by to mohlo být?Díky moc všem :o)

      0 0
      • pepek  

        Ne, to se určitě ještě nikomu nikdy nestalo.

        0 0
        • mountaineer  

          Díky za odpověd a hlavně za radu,seš nejlepší! :o)

          0 0
          • pepek  

            Je tu tuny vláken o RS, každý třetí příspěvek je o té „tvojí“ závadě. Opravdu chceš, aby to extra pro tebe teď všichni ještě jednou zopakovali?

            0 0
            • mountaineer  

              Každý třetí příspěvek o RS je k týhle závadě?Tak to seš trochu slabší v matematice,takhle superskvělýho počtáře sem snad ještě neviděl:o)))

              Ne,opravdu nechci aby mi VŠICHNI EXTRA PRO MĚ VŠECHNO ještě jednou psali,jak si na tohle přišel?

              V historii sem to hledal,přes slovo Revelation sem k tomu nic nenašel tak sem to pověsil sem pod jinej problém stejný vidlice,třeba to pomůže příště jinýmu uživateli BF až bude řešit stejný problém.

              0 0
      • Tomínos  

        Odešel ti okroužek a vytekl ti olej do pravý nohy, rozdělat vylít olej, vyměnit okroužek nalít olej tam kam patří sesadit hotovo :-)

        0 0
      • mountaineer  

        Tak jak vyměnit olej a o-kroužek už vím,ale když už budu mít vidli rozebranou tak bych se rád zbavil i cca 4–5 mm „volnýho“ kroku na začátku chodu.Co sem vyčetl z historii tak je to problém u RS Soloairu(volný pístek pro přepoštění tlaku mezi komorama),tohle je dual a chová se to uplně stejně:o(.Jestli je vevnitř jenom něco povolenýho tak to snad najdu,pokud je to v něčem jiným můžete mě nasměrovat kde hledat?

        0 0
        • martinpav  

          Ako sa ten volny krok prejavuje ? Mam dual air uturn pika a nic take nepozorujem (okrem sag-u a to za volny krok nepovazujem).

          Volne tam moc nema byt co, medzi poz/neg komorou sa nic neprepusta. Jedine co ma napada je vola niekde v u-turne/pruzine ale to by som ocakaval aj nejake klepnutie alebo iny zvuk.

          Tlmic by s tym nemam mat nic spolocne.

          0 0
          • mountaineer  

            Projevuje se jako vůle-prostě prvnich par mm jde hodne zlehka,pak je citelný schod a nasleduje zbytek zdvihu – momentalne 65mm.

            Bohužel nikde v Plzni sem nesehnal o-kroužek 12×3.5mm,mám je slíbený na pondělí takže až to pak rozeberu snad budu chytřejší.

            0 0
    • unitak  

      Ahoj,

      nechci zakládat nové téma, tak se zeptám tady. Mám Revelation SL U-TURN 120–150mm, mám ji už cca 4 roky a hned po koupi a před 2 lety byla vidlice v servisu. Nicméně jsem se rozhodl, že si to teď udělám sám, protože mi uniká vzduch (už asi hodně staré o-kroužky, takže chci měnit) ale zadrhl jsem se na jedné „maličkosti“. V příloze zasílám foto jak vypadá vzduchová část z vrchního pohledu a zespod. Z vrchu s tím nelze nic dělat, bílá plastová část je zalisovaná v hliníkovém tubusu. Tudy tedy cesta nevede. Zespod je zajištěna dvěmi pojistnými kroužky a nějakým takovým „mezikusem“, právě pod tímto, je „modrá část“, kterou potřebuji dát pryč, abych se dostal k pístku uvnitř tubusu a mohl vyměnit těsnění, které je asi špatné. Vidlici nafoukám na 90/90psi, druhý den mám v pozitivce 70 a negativka má 50. Prošel jsem manuály od sramu, ale je tam pouze klasický dual air bez u-turnu, ani na yt žádné video…prostě nikde nic nemůžu najít jak se tam dostat.

      Nemá někdo zkušenost jak vyndat tu modrou část, abych se dostal k pístku uvnitř tubusu?

      Díky moc

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.