Rozdíl mezi 60mm a 88mm karbon koly

16 nepřečtených
  • marekvnoucek

    Trochu pořád pošilhávám po loukotích – důvod se neptejte, zas tolik je nepotřebuju, ale líbí se mi. A rád bych Váš postřeh, zda je (co se jízdních vlastností týká) nějaký markantní rozdíl mezi karbon koly 60 a 88mm. Samo kromě toho, že 88ky mě při bočním větru vynesou do pangejtu snadněji :D..

    Dík M.

    0 0
    • kubad  

      jen technická, loukoť je kolo v odkazu, to určitě nechceš :D

      0 0
      • Singlespeed  

        No, ty, takový odborník snad musíš vědět, že loukoť je trochu něco jiného ;-).

        0 0
        • kubad  

          co je loukot?

          podle tebe :-)

          0 0
          • Singlespeed  

            Když se ještě ráfky nedělaly z jednoho kusu jako teď, tak se dělaly po částech z loukotí (obvykle dřevěných), to snad ví každý, kdo četl staré knihy :-). Ráfek na obrázku nevypadá, že by byl udělaný z loukotí. Ze záhadných důvodů pak v moderní době došlo k pomatení pojmů a někteří začali loukotěmi nazývat kola s málo paprsky, která s loukotěmi neměla nic společného.

            0 0
            • kubad  

              to me fakt nenapadlo ze sem budes tahat kola od povozu :-)

              jinak carbonove rafky se taky driv skladaly z loukoti :-)

              az zapnu vecer pc tak ti sem hodim foto

              jsem rad ze jsme se nakonec shodli cemu se v moderni dobe rika v cyklistice loukote

              0 0
        • Atilla  

          :)

          0 0
      • marekvnoucek  

        Jééééé, no tak tedy všecko zpět no :D… samozřejmě myslím karbonová silniční kola s vysokým ráfkem :)

        No a kromě tý šťouchanice tady – poví mi někdo z přítomných něco k původnímu dotazu???

        0 0
        • Singlespeed  

          Kdepak, to bys musel na jiné fórum :D.

          0 0
          • marekvnoucek  

            Ješiš, ještě jsem klikl vedle a zamkl to tu :D… no to je ale škoda, já myslel, že bude nějaká plodná debata.. :))

            0 0
            • nooski  

              88mm ráfek bych hodil jen za zadní kolo a to bych si ještě jo rozmyslil. 60mm kola budou tak akorát, aby člověka silný vítr potrápil. Co si od těch kol slibuješ?

              0 0
              • marekvnoucek  

                To je asi jen úvaha z blbosti. Teď už žádný ambice moc nemám vzhledem k pracovnímu nasazení a soukr. závazkům. Čili je to jen pro radost a proto, že se mi to líbí.

                Jen jsem myslel, jestli ty 88ky třeba ne/mají trošku lepší setrvačnost po rovině, aerodynamické vlastnosti, nebo tak něco.. ale je mi jasný, že tam prakticky žádnej rozdíl nebude.

                0 0
                • kubad  

                  ty kola budou jak beton a ve vetru to bude zabava, i tech 60mm je zbytecne vysoke :-) ne bezne jezdeni

                  0 0
                  • marekvnoucek  

                    OK, takže pokud to shrnu, 88mm spíše ne. Maximálně ty 60ky a i tak to bude blázinec. A to, že budou jako beton, to mi jedině vyhovuje. Od silnice nečekám nic jinýho.. zas mám rád, když to odsýpá bez zbytečných ztrát energie :)

                    0 0
                    • nooski  

                      Z tím betonem bych to nepřeháněl. Vozím 50mm denně na jednici s galdama na 11 a 12 barů a není to o nic horší, než pláště na 9 barů. Ale ten krásný hučák při jízdě ze sedla je návykový :-)

                      0 0
                      • marekvnoucek  

                        OK. Tak nebo tak by asi silnice být jako bláto měkká neměla :) no a to hučení kol.. to asi návykové bude :)

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.