• ret.pvljanda

    Zdravím,

    rád bych vás poprosil o radu.

    Před nějakým časem jsem postavil low-cost silnici z rámu Favorit F1 speciál a chtěl bych tam zkusmo dát rovnou vidlici. Otázky zní:

    1, Jak sehnat takovou vidlici, která tam bude pasovat?

    2, Kde -||-?

    3, Bude velký problém hledat správnou výšku brzd, …?

    4, Nebo mám vzít starou vidlici z Favorita a nechat ji narovnat? Není to blbost?

    Díky za rady.

    0 0
    • alinceb  
      1. Sehnat těžko, musíš hlídat bazary a obíhat kameňáky. Pasovat bude,

      když bude mít dost dlouhý sloupek. Budeš muset vyměnit hlávko, protože standardní F1 hlávko má větší průměr spodního kroužku (na korunce vidlice)

      1. Bazar, kameňáky a nebo nechat vyrobit.
      2. Problém to nebude, ale bude to něco stát. Když budeš vědět výšku

      brzd, tak se ozvi. Nějaké mám doma na prodej.

      1. Je.
      0 0
    • JSt  

      otazka nulta by mela znit: proc?

      0 0
      • Otto96  

        Taky nechápu, originální vidlice pruží, dovoluje jistější jízdu bez držení řídítek, zatočení při náklonu kola a vrácení do přímého směru při narovnání. Rovná vidlice umožnuje snadněji (bez náklonu) měnit směr jízdy.

        0 0
        • JSt  

          chichi :-)

          0 0
        • ret.pvljanda  

          Pokusím se vysvětlit, proč se bude chovat rovná vidlice z hlediska vracení se do původní polohy a obtížnosti zatočení stejně, jako původní „ohnutá“ vidlice.

          Jde totiž hlavně o to, aby osa kola, tedy ta tyč, která z velké části tvoří rychloupínák, byla ve výsledku na naprosto stejném místě, jako u náhradního řešení. Potom je jedno, jestli tvar vidlice připomíná čáru, „U“, nebo křivku ve tvaru medvěda. Jen nesmí být kolmo k silnici. Potom by si samozřejmě přední kolo dělalo, co by chtělo.

          JSt: [Proč?]

          A proč všichni blbnou s vraky kol a dělají z nich „retro“ bicykly? Proč je dělají barevné? Proč do toho investují?

          Zkrátka a dobře je to baví. Baví je blbnout s koly. Stavit, projíždět se, rozkládat a zase stavit. Přiznávám se, že bych chtěl zkusit hodit na svoje fávo rovnou vidli, pro zábavu. :)

          0 0
          • Otto96  

            Jo tak to chápu, díky za vysvětlení.

            0 0
          • JSt  

            to chapu, jen jsem si myslel jestli od toho neslibujes neco vic nez jen jiny vzhled. ;-)

            0 0
    • kali222  

      kdyztak mam novou – povrchove orezlou, tak jak prisla z bottica. z columbusu. :)

      0 0
      • alinceb  

        To nebude Columbus, ale Oria…;)

        0 0
        • JSt  

          sanko ;-)

          0 0
          • alinceb  

            Jop, máš recht – popletl jsem to…

            0 0
          • kali222  

            muze byt. tak jste ji tady vy fixari prezentovali (netvrdim ze vy dva :) ) ale prave na popud nejaky fixy sem ji kupoval, bo se mi libila. :)

            0 0
            • alinceb  

              My dva teda určitě ne, protože jsme ji oba měli a oba víme, že to není Columbus…:) Já mám rovné Columbusky, ale jiné (s korunkama, letované).

              0 0
          • Peslezedirou  

            Džapan :-)

            0 0
      • ret.pvljanda  

        To by bylo fajn. Můžu poprosit o míry, abych to zkusil u sebe porovnat?

        0 0
        • kali222  

          muzu premerit, ale nemam ji zrovna u sebe. :D

          0 0
          • ret.pvljanda  

            Poprosím, bylo by to super.

            A díky za rady, jdu běhat po bazarech. :)

            0 0
            • kali222  

              vyska silnicni vidle se meri jako u mtb? tzv. nad korunku? :D ja to fakt nevim sem nikdynic se silnickou neresil. nebo kuli brzdam nejakej spesl rozmer. behem vecera ji najdu. :)

              0 0
              • ret.pvljanda  

                Až se odpoledne vrátím domů, pošlu foto, jak jsem co měřil já. To bude asi ideální.

                0 0
              • ret.pvljanda  

                Snad je tam něco poznat..

                0 0
                • kali222  

                  nameril sem 340mm, ale ne az po konec „vnitrni strany“. po konec „vnitrni strany“ se zaplet nevleze. :) cili jeste tak mym odhadem + 10mm na vysku. :)

                  0 0
                  • ret.pvljanda  

                    Mohl bys sem, prosím, hodit foto? Prodal bys ji? Za kolik? :D

                    A pasovala by tedy do „hlavy“ favorita?

                    0 0
        • alinceb  

          Z hlavy ti můžu říct, že je pro hodně nízkou čelist. Vypadá takhle – na normální ježdění po městě je v pohodě, ale na nějakou akrobacii, cyklokros nebo rozbité cesty lze vřele nedoporučit…;)

          0 0
          • ret.pvljanda  

            To fávo mám jako zimáka-silnici. A když už nesedám na mtb, tak s favoritem pečlivě střežím hladký asfalt. :)

            0 0
    • standoslav  

      Pokud je to rám F-1, nepokazí se jeho geometrie a nebude noha kopat do P kola ?

      0 0
      • Jakobo  

        Tak ja nevim, ale ta vidlice muze byt rovna s tim, ze osa bude ve stejnem miste, jak u favoritacke. Zalezi, jak je svarena v korunce, ze.

        0 0
        • ret.pvljanda  

          Přesně tak, kdyby byla rovná rovnou se začátkem stejným směrem jako předešlá původní vidlice, ani by se tam snad nevešlo přední kolo.

          0 0
    • Reed  

      v Bottico s.r.o. mají rovné vidlice 1" závit v surovém stavu.

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      cyklovrakoviste, bajkazyl?

      0 0
      • ret.pvljanda  

        Jojo, cyklovrakoviště jsem zkoumal, ale nic moc takového jim nechodí. Bajkazyl zkusím, díky.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.