Favorit, přestavba, prosím o rady =)

28 nepřečtených
  • Valerius

    Ahoj,

    věc se má tak. Otec měl před lety favorita a velmi rád na něm jezdil. Pak Favorit nějak dosloužil, on si koupil horáka, ale ten už ho moc nebral a tak nějak přestal jezdit. A mně se do rukou dostal nedávno postarší favorit, tak jsem si řekl že ho zrenovuju a udělám mu k vánocům radost.

    Co mám v plánu provést:

    V zásadě nechat jen rám, vidlici a řidítka, zbytek vyměnit – chtěl bych aby to bylo více méně nový „favorit“. Takže, co koupit. Jaké ráfky, přehazovačky, náboje, brzdy, jakou kazetu dozadu atd. Cenově bych se rád vešel tak do 8 000Kč.

    Díky za každou radu =)

    0 0
    • hrajem  

      Favorita zahod a kup něco na bazaru :)

      0 0
      • Valerius  

        Toby sice šlo, ale není to to co bych chtěl, byť by to asi bylo nejrozumnější =)

        0 0
      • smith22  

        Ty nejsi zrovna patriot co? :-)

        0 0
        • jIrI___  

          Ale má pravdu, obyčejné fáčko je na nějaké rozumné jezdění nepoužitelné.

          0 0
          • Bruca  

            proč by bylo nepoužitelné? na ježdění bohatě stačí, když už se něco pokazí, tak díly stojí pár korun…

            Dřív jsem na něm najížděl 1500 km měsíčně, teď dám jen kolem tisícovky za měsíc, ale po celý rok včetně zimy.

            nějak nechápu, když si někdo na 1000 km ročně kupuje kolo za 30 tisíc…

            0 0
            • Vilém  

              A ja zas nechapu, jak nekdo muze dobrovolne davat 18tkm rocne na favu.

              0 0
              • Bruca  

                jsem rád, že se nabízíš jako dobrovolný sponzor třeba na novou cyklokrosku :-))))

                teď už vážně, opravdu nevidím nějaký vážný důvod, proč bych měl „upgradovat“. jasně, mám řazení na rámu místo na brzdových páčkách, ale i přes pupek se stále ještě ohnu :)

                váha? krásná věc, ale stejně vozím na nosiči brašny, takže jednodušší bude nějaké kilo shodit ze svých zásob

                měkký rám? nevím, mých občasných 120 kilo uveze v pohodě

                být in? dejte pokoj :-))

                0 0
                • Vilém  

                  Na razeni ap. sere pes, to by me tak netrapilo. Hlavne jde o ram, ktery je hodne velky blato.

                  0 0
                  • Bruca  

                    pod mou vahou bude bláto každý rám :-)))

                    mám kolo jako levný dopravní prostředek z bodu A do bodu B, což splňuje. Představa měnit řetěz za 500,– podle kilometrů každý měsíc mě fakt neláká. Takhle mi vydrží, když zapomenu vyměnit, bez problémů 2 roky :-D

                    0 0
                    • alinceb  

                      Není pravda. Rámy z lepších trubek budou i pod tvou váhou v pohodě. Každopádně při tvé váze (jak říkáš) by mi asi i dost vadily nebrzdící brzdy a měkká kola.

                      Jako u všeho u kola platí, že jsi spokojený, dokud neokusíš něco lepšího…;)

                      0 0
                      • Bruca  

                        nebrzdící brzdy jsem zažil jen jednou, když mi v –20 namrzly ráfky, to byla před křižovatkou z kopce docela legrace. :))

                        jinak jsem zatím ubrzdil všechno, i když jsem jel za náklaďákem a on to přede mnou zaflokoval na červené. mám Centriky, když se seřídí a dají se rozumné špalky, tak je to OK. Aspoň teda pro mě, na „normální“ ježdění.

                        Co se týče kol, „originální“ nemám, ty byly fakt katastrofa, chodil jsem na centrování snad co 14 dní. Děs běs.

                        Koupil jsem v servisu nějaké starší jeté za 1.000,– a ty jsou v pohodě. Naposledy jsem byl centrovat někdy loni. Dvojité ráfky asi mají něco do sebe.

                        pokud ale nemáme být off-topic, tak těch 8.000 bych do opravy „plečky“ nedal :-))

                        0 0
              • JSt  

                nevidim v tom problem. na to, co jezdim po silnici i to favo staci. :-)

                ono se to krouti kvuli te dlouhe zadni stavbe, stejne jako vsecky stary ramy. kdyz se pokrati i ten obyc ram, vymeni se plech za normal mustek, nepoznas rozdil oproti f1 ci jinym „lepsim“ ocel ramum…

                0 0
                • alinceb  

                  Než platit přestavbu obyčejného favorita, tak radši koupim komplet krátký rám …;)

                  0 0
                  • Bruca  

                    a odkaz na dlouhý rám by nebyl? ať se tam vejdou rozumné gumy 700×30 a blatník :-))

                    0 0
                  • JSt  

                    samozrejme. zminoval jsem to jen, aby bylo jasny, tuhost je dana z vetsi casti konstrukci nez materialem.

                    0 0
                  • Luker  

                    Dalo by se tohle použít na singlspeeda pro 196 cm vysokého člověka? :)

                    0 0
                    • alinceb  

                      Tohle konkrétně asi ne, ale má tam i vysoké rámy podobné F1ce, velikosti asi 62 nebo 64. A ty mají, pokud si dobře pamatuju, i horizontální patky. Musel by sis to ale nechat nalakovat, protože jsou surové a trochu orezlé…:) Doporučuju zavolat…

                      0 0
    • Jakobo  

      Tak nejak jsem to udelal na tom Favoritu v profilu, prislo me to na 4500 Kc, kupoval jsem smyk, hazku a kliky Sora, RMX rafky, DT draty, omotavku a sedlo, ostatni jsem mel doma nebo nekde splasil. Spis nez ta uzitna hodnota melo smysl, ze jsem si tehdy sam postavil kolo. Pokud chces na kole nejak vic jezdit, za 8000 koupis uz hezke kolo na Tiagre s hmotnosti do 10 kg, od toho Fava s hmotnosti ramu a vidlice 4 kg z mekkych trubek nic moc necekej.

      0 0
    • Vilém  

      Odpovim stejne jako vzdy, pri podobnem dotazu.

      Vyhozeny penize

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Nema to smysl. Fakt ne. Obyc favo je historicky ekvivalent tescobiku, mekky tezky praskavy ram. (ten s plechovym mustkem zadni brzdy, u zavodni F1 by mozna o tom stalo uvazovat).

      0 0
    • alinceb  

      Jestli chceš tátovi udělat radost a dát kolo, které v něm vzbudí nostalgii a zároveň se na něm bude dát i jezdit, tak mu kup tohle . Je to F1ka od jednoho zdejšího uživatele a bude v super technickém stavu…;)

      0 0
    • Pavel8  

      Nechám Ti tohle je zarezlá sedlovka jinak v pohodě.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.