• Honza85

    Zdravím, pořídil jsem si vidlici Recon Gold RL. Po nafoukání mi u levé nohy po cca hodině vystřelí gufero a vidle je prázdná. Co to může způsobovat?

    0 0
    • novas752  

      Suchý nebo vadný nebo poškozený těsnění mezi negativní vzduchovou komorou a spodníma nohama.

      0 0
    • va-bo  

      Možná bych v první fázi zkusil nacpat trochu oleje do vzduchové komory. Olej asi může být i nějaký hustší a může ho být i víc, třeba 5 ccm. Každopádně netěsní píst ve vzduchové komoře, jak už bylo řečeno. Ale, že by gufero zevnitř tak těsnilo, že by ho to vyfouklo ???

      0 0
      • Vilém  

        U soucasnych RS vidlic asi olej na pistek ne.

        0 0
        • va-bo  

          Jak to mysliš? Pokud pístek těsní, tak asi jo, ale jestli těsní špatně? Nejlepší by bylo rozebrat a máznout vazelínou, ale jestli tam je nějaká vada na reklamaci, tak asi jen zkusit namazat??? Asi čím hustší, tím lepší.

          0 0
          • kyl  

            Je to ten soloair nesmysl a olej by protekl do negativky.

            0 0
          • kyl  

            Je to ten soloair nesmysl a olej by protekl do negativky.

            0 0
            • novas752  

              No právě o to jde. :D Ten vzduch do spodních nohou přes negativku resp. její spodní těsnění utekl. Pokud je těsnění jen nedostatečně namazané, jeho „zatopenim“ by se měl problém vyřešit.

              Akorát bych tam nedával 5ml, ale jen tak 3, to by mělo stačit.

              Akorát tim riskuje, že je těsnění vadné, olej tomu nepomůže a selže to znovu.

              0 0
              • Honza85  

                vyzkouším to a uvidím, jinak nevíte jestli servisní kity na RS vidlice jsou stejné třeba Recon Gold a Silver, případně 30 Gold nebo Silver

                0 0
                • va-bo  

                  Rači sežeň originál. Recony jsou 32 mm – průměr vnitřních noh. O-kroužky, Gufera a těsnění pod spodní šrouby budou stejný. Asi by to šlo použít i ze staršího Revelationa. RS 30 je průměr 30.

                  0 0
                  • Honza85  

                    Tak vyměněná gufera, dolitý olej a zatím drží. Jinak uvnitř všechna těsnění OK. Díky za rady

                    0 0
                    • allrose  

                      výměnou gufer sis nepomohl (pokud už nepouštěl olej),raději jsi měl vyměnit ta těsnění,která byla „otlačená“ ,ale ať jezdí

                      0 0
                      • Honza85  

                        Vhledem k tomu, že to gufero co vyskakovalo tam moc nedrželo oproti tomu novému, tak pomohl. Jinak poznám otlačené a dobré těsnění :D Měl jsem nové a původní vedle sebe. Naprosto stejné, nezničené, nezpuchřelé

                        0 0
              • kyl  

                To jo.

                0 0
    • Smazaný účet  

      S vymenou tesneni bych vymenil i stiraky, at to mas pri jednom bordelu.

      0 0
    • koldas  

      Zdravím, konečně jsem našel zdroj drnčení na kole.

      Je to ovládání nastavení patrony (želva x zajíc) v noze vidlice. Jak jedu, tak to pořád drnčí..

      Dá se to nějak dotáhnout, nebo se s tím mám smířit???

      Dík za rady…

      0 0
      • novas752  

        Můžeš si odskok nastavit a pak to štelovátko vytáhnout, silou za něj trhni směrem dolu, je to vlastně jen ozdobná násada na inbus.

        0 0
        • koldas  

          Aha a nějaké méně invazivní řešení by nebylo?

          A inbusem to pak půjde štelovat dál?

          Odskok mám už nastavený…

          0 0
          • novas752  

            To není invazivní, to tam normálně strčíš kdykoliv zpátky, drží to tam na okroužku a tim inbusem je zastrčený dovnitř… Když se dělá rozborka, taky se to musí „vytrhnout“ aby se dalo dostat ke šroubu co spojuje spodní nohy s vnitřkem.

            0 0
            • koldas  

              Aha dík zase jsem chytřejší…

              Hotovo, to ticho k nezaplacení…

              0 0
              • MatS  

                A neslo by na nej natahnout smrstovaci buzirku v miste kde se dotyka a drnci? Nemam tu ted kolo abych se podival, zda to jde, ale zkusenejsi mozna poradi.

                0 0
                • novas752  

                  Určitě šlo.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    U DA tomu verim. U SA s dlouhymi savlemi uz moc ne. Jak to uvnitr nahrejes?

                    0 0
                    • novas752  

                      Tak nemusela by to být zrovna smršťovačka, že, smršťovačka by se tam neměla moc čeho chytnout, točítko je na šroub navlečené i z vnějšku a pak tam je hnedka podložka a dno vnitřní nohy…

                      Nějaká možnost jak to tam upevnit se ale vždycky najde. Například uvnitř toho točítka je okroužek – výměna za nový a případně jiný s menšim vnitřnim průměrem, který by tam držel lépe.

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        No vidis. Reagoval na smrstovacku a pritom tam nejde.

                        Taky by tam slo striknout tmel anebo montazni penu :D.

                        0 0
    • midlander  

      Exhumace tématu. Recon Gold RL 120 mm, soloair. Nemůžu si pomoct, ale ta vidlice je děsně prkenná, chová se jak přetlumená, na drobných nerovnostech se nehne, děsně klepe do rukou. Přitom ji na velkých dírách nemám problém dostat na max. Tlumení je na minimu. Nemá moc najeto, udělal jsem servis, nic jí není. Pomohlo by vyměnit víčko a vložit tokeny do komory – foukat pak na menší tlak s vyšší progresivitou? Nebo kašlat na to a pohledat Rebu (pyčo) na bazaru?

      0 0
      • maajkee  

        Mně přijde že u RS v poslední době změnili tolerance a gugera jsou až moc těsný, je potřeba pak nalitat poměrně velkou porci km aby se to rozchodilo. Samozřejmě jak je zvykem RS se musí hned po koupi rozebrat a dobře namazat.

        0 0
        • midlander  

          Jsem zapomněl, je to rok asi 2015, ale najeto má do tisíce km. Starý maruně trvalo taky tak 3 tis km než se rozhýbala, no nevím jestli se mi chce čekat.

          0 0
          • p@X  

            Rebou si vůbec nepomůžeš.

            0 0
          • novas752  

            Tak servis? Aspoň novou vazenlínu a olej do spodních nohou a vzdichový části. RockShox jsou z výroby téměř bez mazacího oleje…

            0 0
      • midlander  

        Zkusím ještě jednou exhumaci. Snažil jsem se pochopit princip soloair, jak jsem dohledal, tam je na vnitřní noze přepouštěcí kanálek (transfer point), který cca v poloze optimálního sagu propojí pozitivní a negativní komoru. Jakmile jde vidlice do zdvihu, už je negativka uzavřená. Tzn. i pokud bych neměl optimální sag, tak promačkáním vidlice se to zas propojí. Je nějak možný, že by se tenhle kanálek nějak ucpal a nepřefukoval vzduch do negativky? Někde jsem se dočetl, že to může ucpat vazelína, ale ta by se snad profoukla. Totiž když zkusím v klidu vidlici vytáhnout, tak už se nehne ani o píď, jak kdyby byla negativní komora prázdná a vidlice na dorazu. Hledal jsem obrázky a videa, jak je to udělaný, ale nic moc detailního jsem nenašel.

        0 0
        • allrose  

          Ano,často po servisu,když se dá více vazelíny,je ucpání kanálku běžné

          0 0
          • midlander  

            Tak prd, já tam kanálek nemám, u mě se to zřejmě přefoukává přes hlavu pístu, ale netuším jak. Nejspíš se při natlakování vidle nějak zatlačí na tu hlavu s těsněním, ta se pohne na tyčce a foukne vzduch pod ni do negativky. Chjo, ale proč to nedělá… Můžete mi někdo osvětlit jak to fachá?

            0 0
            • benobiker  

              Zdar, tenhle starej Soloair funguje tak, že když natlakuješ vidlici (v pozitivní komoře se zvyšuje tlak, negativní je bez tlaku), gumovej váleček v negativní komoře začne tlačit na ten plastovej bazmek, co je hned pod hlavou pístu, tím se otevře přepouštěcí kanálek a dojde k vyrovnání tlaků. Jakmile se tlaky v obou komorách vyrovnají, přestane tím pádem tlačit gumový váleček v negativce na ten plastovej bazmek pod hlavou pístu a dojde k zavření přechodového kanálku.

              Negativní komora tohodle systému je tak malá, že stačí, když se tam dostane trochu víc oleje, nebo vazelíny a už není místo pro vzduch, projev vidlice jak pak dost tupý, prostě jako vidle bez negativky..:-) Takže při servisu se snaž prostor negativní komory (prostor mezi horním a spodním těsněním) zbavit přebytku vazelíny, stačí pak jen lehonce máznout, klidně olejem, co pak lupneš nad píst (nad píst stačí malinko, tak 3ml, jenom ať je to mastný a neucpe se opět kanálek) Kolikrát jsem našel v těhlech vidlicích nad pístem tolik vazelíny, že se přepouštěcí kanálek prostě ucpal. Funkčnost přepouštěcího kanálku můžeš otestovat tak, že přitlačíš plastový bazmek pod hlavou pístu nahoru (musíš celkem silou přitlačit) a pak by jsi měl krásně profouknout právě tou drážkou na hlavě pístu vzduch…

              0 0
              • midlander  

                Super, díky moc za osvětlení. Tak nějak jsem si říkal, že to bude. Takže možná že jsem měl nafoukat vidli na max a zkusit ji vytáhnout, aby se to přefouklo, někde jsem to myslím četl. Napadlo mě, jestli neuškodilo to, že jsem vytáh spacer na úpravu zdvihu (původně měla 100 mm, bez spaceru 120), ale i tak by se měl gumový doraz o tu hlavu opřít, to snad maj spočítaný. Zkusím to v ruce, jestli to smáčknu. Vazelínou budu šetřit. Jinak oleje tam bylo celkem dost, to mě překvapilo. Dával jsem to dle manuálu, tak asi uberu. Vlastně i vazelíny bylo dost, ale ta se nasbírala po krajích pístu, kanálek byl čistej.

                0 0
                • benobiker  

                  To je negativum tohodle systému. Když vyndáš spacer kvůli změně zdvihu na větší, tak tím vlastně zmenšíš negativní komoru ještě víc, pozitivní naopak zvětšíš, takže projev vidle je víc tupej. Ale jak píšeš, to že tam spacer není, nic nemění na tom, že přepouštěcí kanálek musí zafungovat, při tlakování vidlice dycky dojde ke stlačení toho bazmenu a otevření přepouštěcího kanálku, je jedno, kolik tam je, nebo není spacerů. A pak pravda i to, že vidlici musíš trochu víc nafoukat, nebo ji pak prostě pomoct tím, že čapneš vidlici za spodní nohy a zatáhneš za ně, měl by jsi pak slyšet zasyčení, kdy se přepustil vzduch. A s tím olejem nad píst fakt jen trošku, ať jsou mastný stěny vnitřních nohou, jinak se ti dostane do negativky, zmenší tak její objem a pak to zas funguje na kokot…

                  0 0
                  • midlander  

                    On ten spacer je stejně celkem macatej, to asi tolik nepřidá. Trochu mě vrtá v hlavě myšlenka nahradit ten gumovej bumper negativní pružinkou ze starý maruny, udělat k ní podložky… tím bych zvětšil objem vzduchu. Jako experiment.

                    0 0
                    • novas752  

                      Aby pak soloair + ocelová negativka nebyla moc silná a vidlice nebyla furt ve zdvihu.

                      0 0
                      • midlander  

                        pružinka by suplovala bumper na dorazu, je snad i kratší než ten gumový váleček, akorát by tam vznikl prostor pro vzduch. popravdě, jak by se to chovalo, už si nedokážu moc představit. teď negativka v podstatě tahá vakuum, když bude mít víc vzduchu, tak „změkne“ a teoreticky by to zvýšilo progresivitu vidle, byla by měkčí na začátku chodu… no nejdřív pořeším ten soloair aby vůbec přepouštěl vzduch.

                        0 0
                        • novas752  

                          Taky jak tam pružinku fixnout aby tam nelítala jak nudle v bandasce.

                          0 0
                  • midlander  

                    Tak já už nevím, v ruce jsem to zkusil zmáčknout a profouk jsem to. Složil jsem vidli, že to asi půjde, nalil olej, nafoukal… a hovno. Žádný zasyčení, ani když jsem to rval od sebe, furt jak prkno. Pokračování jindy.

                    0 0
                    • benobiker  

                      Hele, ta vidle je fakt primitivní, chodit to musí.:-) Kam jsi přesně lil ten olej??? A kolik? Do spodních nohou 10–15ml, celej shaft zbav přebytku vazelíny, slož to, nahoru nad píst ty 3ml a musí to chodit…

                      0 0
                      • midlander  

                        Dle návodu… do tlumiče, nad vzduchový píst 3 ml, do spodních nohou 6 ml. Vazelínu jen na těsnění. Možná i ty 3 ml jsou moc a zahltí se to olejem. Zítra další pokus.

                        0 0
                        • benobiker  

                          3ml jsou nic, to se jen zamastí stěna, jen to musíš na tu stěnu kydnout, né tím ucpat tu díru pístu:-D Hele nevím takhle radit na dálku. Ona jako je ta vidle tupá sama o sobě:-D

                          0 0
                          • novas752  

                            Taky si myslim. Ještě nikdy jsem asi neviděl že by tahle verze SA nepropouštěla do negativky. Ale je to tupé no, SoloAir z Reby resp. potom Debon Air ze Sida a trail/enduro vidlic je s cutlivowtí a aktivitou úplně o něčem jinym.

                            0 0
                            • midlander  

                              Tak třeba to takhle má bejt, ale takhle blbě snad nechodilo ani elastomerový rstéčko.

                              0 0
                    • midlander  

                      Tak já fakt nevím. Sice chápu jak to funguje, ale nechápu proč to ve vidlici nefunguje.

                      Takže do spodní tyčky je šťouchnutá horní část, která je nahoře širší. Spojený jsou nýtem, který jde skrz černý kroužek pod hlavou. Přičemž je tam malá vůle, kroužek s horní částí tyčky se vůči spodku může posouvat (a o pár stupňů pootáčet). Jak se to posune proti hlavě, uvolní se spára mezi hlavou a horní částí tyčky a foukne. Jenže to mi funguje jen v ruce, když to proti sobě smáčknu, tak to profouknu. Ale ve vidlici ani ťuk. Furt na dorazu, hýbu s tím tam a zpátky, ale nepřefoukne se nic. Teoreticky by se mělo vždy, jakmile se vidle vrátí na doraz, přefouknout do negativky. Ne, nic. Zkusil jsem dát spacer, vyměnit bumper za pružinu, prdlajs. Takže se přikláním k tomu, že se to nějak vymačkalo v tom spoji, a ve vidlici se to z nějakého důvodu nedokáže vysunout a uvolnit kanálek. Tak asi ještě zkusím koupit za 1300 novej air shaft a budu číhat na něco novýho, asi revelation s debon airem.

                      0 0
                      • benobiker  

                        Hele, takhle po netu ti tu závadu asi nikdo moc přesně nevykoume, to je jak loterie, když to člověk nevidí..:-) Novej shaft bych nekupoval, to bude nějaká kravinka, třebas něco trochu jinak při skládání, pochybuju, že se na tom něco podělalo, tam ani moc nemá co.:-) Sežeň si v okolí někoho, kdo tyhle vidlice trochu umí a mrkne ti na to, než takhle špekulovat na netu…

                        0 0
    • triss  

      Mam Rebu RL 120 A7 a abych ji rozchodil k me spokojenosti, tak jsem do ni musel strcit 3 Tokeny + Debonair a foukam na cca 80psi, do te doby jsem na ni jezdil jak na pevny..

      0 0
    • kope  

      Dobrý den všem. Na videu je vidět zanoření vidlice Recon Gold RL bez locku a pak s lockem. Vidle je nová a po reklamaci, protože rozdíl byl původně nula. Prý byl špatně nastavený lockout, po přečtení řady zdejších příspěvků bych to viděl na chybějící olej…Takže se mi to ani teď nezdá. Otázka zní. Jak tvrdá je vidlice,když je zavřená? Děkuji za reakce.

      odkaz na video. vidlice

      0 0
      • novas752  

        Jaký máš sag?

        0 0
      • MatS  

        Takto je to spravne. Jen mas mozna malo nafoukano, ale to si musis nastavit dle sagu, jak pise Novas.

        0 0
        • kope  

          Díky. Sag – ke značcce 20 %. Nafoukáno je na hmotnost majtele tak, aby to bylo těch 20%. Jsem zvyklý, že co se zamkne, to je pevné. A překvapilo mě, že se to zanoří docela dost, než už to nejde. Ale když říkáte, že je to ok, tak to jistě víte.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.