Řízlý plášť - má cenu ho lepit?

26 nepřečtených
  • Fofrník

    Ahoj, jdu s dotazem na zkušené.

    Od loňské sezóny máme všichni bezdušáky. Teď jsem říznul plášť Tufo XC11 TR a docela blbě – těsně u kevlarové patky na úrovni hrany ráfku. Řez je dlouhý 3mm a jde podél hrany ráfku.

    Zkoušel jsem tmel Tufo s karbonem na lepení defektů. Bez efektu. Instaloval jsem knot 3mm, ale nedrží to tlak. Čím horší terén, tím kratší dobu to drží. Možná bych tam ještě zkusil vrazit knot 4 nebo 5mm, ale myslím, že právě u patky pláště dochází k největšímu namáhání materiálu. Plášť má tak 80%, takže se ptám zkušenějších, protože je mi líto ho vyhodit. Díky za doporučení.

    0 0
    • va-bo  

      Jak píšeš – u patky je největší namáhání i největší deformace. Takže to asi držet nebude. Možná podlepit zevnitř nějakou záplatou (když to není galuska)? Ale moc bych tomu nevěřil. Duše to asi jistí.

      0 0
    • milan.v  

      Podlepit klasickým flekem s lepidlem a uvidíš…

      1 0
    • kubad  

      utrhne se patka časem, bohužel vyhodit

      2 0
      • Esi  

        Těžko říct jak to vypadá, teoretický by to mohlo jit zašit kevlarovou niti, podlepit a provozovat s duši, je jen otázka jestli se s tím má smysl tak babrat

        0 0
    • JakeF  

      3mm díru ještě stojí za to zkusit podlepit flekem na duše, případně se dělaj přímo fleky na opravu bezduší, který jsou trochu silnější. Tmel to u patky udrží málokdy, protože tam plášť hodně pracuje.

      1 0
      • Esi  

        No řekl bych ze právě u té patky bude blbě držet i ten flek

        0 0
        • JakeF  

          Já to párkrát dělal a drželo to. U větší díry ve vzorku mi to párkrát začlo lézt ven a to je pak jasně na vyhození.

          Za pokus to myslím stojí, ono sundat jednu patku, osušit místo a plácnout tam flek, to je práce na pár minut. Dělal jsem to i na trailu a nahazoval zpátky malou pumpičkou.

          0 0
          • Esi  

            Jo za pokus nic nedá, ten flek bych do toho investoval, vyhodit se to dá vzdycky

            0 0
    • Stingray  

      Sežeň si klobouček z pneuservisu a zalep to zevnitř..

      1 0
      • kubad  

        má to u patky tam nic nedáš

        0 0
        • Onarb22  

          Ahoj, tak zhodou náhod sa mi stalo to isté pred nedávnom, úplne nové xc11 tky…a moje prvé bezduše..

          Zrejme som malý tlak vzduchu na štýl akým som šiel po hrubom makadame (cca 1,6 bar.) a zadnú som sekol. Diera na behúni zvnútra 12 mm, z boku pri pätke cca 3 –4 mm. Zvonku sa zdali tie diery polovičné..

          Zalepil som sadou na duše (odmastene techn. benzínom + poriadny tlak) viď foto. Vyskúšané aj pri max. tlaku, zatiaľ OK.

          0 0
          • kubad  

            když to někde v zatáčce pot zatížením rupne – tak se to fakt vyplatí :D

            ale třeba bude drže každého věc kde ma hranici rizika že si rozbije hubu

            na zadnim kole je riziko menší

            1 1
            • Onarb22  

              Ako píšeš, na zadnom kolese je riziko menšie, prinajhoršom to sfúkne naraz ako sa to stalo teraz- normálne som zastavil…

              Ale nikomu to nevnucujem, iba demonštrujem že sa to dá aj takto.

              Aj preto som sa do opravy pustil lebo zvonku vyzerali tie diery polovičné..

              Každopádne som si naivne myslel že môžem ísť s tlakom dole na bezdušiach ( –0.2 bar) ale takú dieru do plášťa som ešte nikdy predtým s dušami neurobil..????.

              0 0
              • JakeF  

                Klasický procvaknutí, nízkej tlak, kámen šel až na ráfek a procvaknul plášť mezi ráfkem a kamenem… Proto se čím dál víc vozí různý vložky alespoň v zadním kole.

                0 0
                • Onarb22  

                  Presne ako píšeš, na ráfiku je vidieť stopu po kameni.

                  Našťastie si to odniesol iba kozmeticky, odretým lakom.

                  Keď som mal dušu tak tá vlastne splnila čiastočne funkciu vložky, takto bez nej to schytal plášť rovno 2×.

                  0 0
          • Milonak  

            Proražené na 2 místech a jednou je to dokonce 12mm – to dost riskuješ…

            0 0
    • Fofrník  

      Díky všem za rady a tipy. Posílám ho do světa někomu, komu nevadí vložit duši.

      Naštěstí jsem si poslední dva roky dělal domácí zásoby všeho možnýho spotřebáku, tak jsem sáhnul do police na nasadil jsem nový plášť.

      0 0
      • kubad  

        patka se utrhne, duše vyleze, udělá bublinu a prdne

        je to jen otázka času,

        0 0
        • virtualcop  

          To ti ale vadit nebude, když ten plášť nadělíš někomu jinému za dvě kila (jak se asi podle threadu daruji, prodám… už stalo :)

          Po dotazu a vysvětlení, že tenhle plášť je prostě na vyhození, protože tak či tak brzo odejde, se to právě vyřešilo (že si nový majitel může kvalitně rozbít hubu a asi mu to i patří, když si je schopen koupit takhle poškozený a jetý plášť – to už je druhá stránka věci :) )

          1 0
          • foosi  

            :-) neboj, mám bohaté zkušenosti s reinkarnací komponent a vím co kupuji. Třeba tu hodím foto toho pláště po sezóně.

            1 0
          • va-bo  

            Treba to ma na jezdeni do hospody. Tam to bude v pohode 10 let.

            0 0
            • Esi  

              Jojo, podlepit a používat s duší na nějakém šrotu na ježdění na koupaliště. Na sportovním kole bych to nechtěl, když to někde v lese posles v rychlosti do zatáčky a povolí to, tak trefit strom kvůli tomu ze jsem ušetřil 900 bych teda nechtěl

              0 0
          • jerrymouse  

            Teď v okolí zrovna takhle opravenej plášť explodoval v zatáčce (normálně se přervala patka a slezl z ráfku, naštěstí na zadním). Už lepim jedině běhoun, tohle vyhazuju.

            0 0
            • kubad  

              jj píšu od začátku , že poškození u patky je problém :D

              0 0
    • macebo  

      Má cenu ho třeba nabídnout zdarma, pokud je novější a pokud ho nechceš vyhazovat. Pokud už něco najel, nemá smysl to ani lepit, i když opravit jde všechno, jen musíš použít vulkanickou záplatu..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.