Řetěz škrtá o vodítko přesmykače

54 nepřečtených
  • Menfis

    Ahoj. Prosím vás mám menší dotaz/problém. Zkouším seřídit přesmykač 3×8 a problém je prostřední převodník, kde škrtá řetěz o vodítko buď při nemenším pastorku, nebo největším pastorku kazety. Pokud to zkrátka seřídím tak aby to při 2×1 neškrtalo, pak to škrtá při 2×8 a opačně. Nastavené je cca 3mm nad zuby největšího převodníku. Neškrtá to v celé délce ale jen pár články. Vím, že se asi těžko radí, ale neví někdo jak co?

    0 0
    • MatS  

      Blby dotaz. A pred tim ti to na prostredni prevodnik dalo celou kazetu bez skrtani? Nejspis ne. Mam 3×10 a mam to stejne. To by klec presmyku musela byt sirsi a to by zas radilo blbe na vetsi a mensi prevodnik.

      0 0
    • mykovec  
      • zkontrolovat, že kliky, řazení a přesmyk jsou 3×8
      • zkontrolovat, že počet zubů největšího převodníku odpovídá schopnostem přesmykače
      • 3 mm by zhruba mohlo odpovídat, ale může tam být i méně, zvláště pokud jsou na převodníku různě vysoké zuby, pak mezi nejvyššími a přesmykem může být i jeden mm
      • správné nastavení přesmykače, který patří k ostatním komponentům, určuje nejen jeho vzdálenost od zubů největšího převodníku, ale i nastavení klece smyku vůči řetězu (tady je často 1 mm moc), správně nastavené dorazy a napnutí lanka
      • u systému 3×8 mám na nejmenšim převodníku velmi volné lanko a vše výborně funguje, staré alivio 410
      • zásada č.1, kterou jsem měl dát nahoru – nikdy neupravovat tvar klece přesmykače kleštěma, tvar klece a vzdálenost rovnoběžných ližin klece mají svůj přesný význam
      0 0
      • Singlespeed  

        K poslednímu bodu. Úprava klece sikovkama byla v době vícepřevodníkové běžně v repertoáru i repre mechaniků :-).

        0 0
        • Jáchym 1  

          +1

          0 0
        • bathed  

          Ale tomuhle prece nemuzes ty, s takovym nickem vubec rozumet! :-))))

          0 0
        • mykovec  

          Tak určitě, zvláště tehdy, když se z důvodu sponzorských zájmů mixovaly různé komponenty, které spolu nechodily ideálně :-)

          0 0
        • TK75  

          Úpravu klece jsem dělal i u Tiagry, ale pozor nesmí se roztažení přehnat, pak může padat trošku řetěz:-)

          To jsou radosti presmykačů, nejlepší je několikrát přejít na jednoplacku a pak zas zpátky na přesmyk.Jak to člověk dělá po několikáté, tak už umí přesmyk naladit i bez kleští

          0 0
      • MatS  

        Posledni rada mela byt prehodit to na 1×12 :-)

        0 0
        • Menfis  

          Jo 1×12 je pomalu dražší jak to kolo. :D

          0 0
          • MatS  

            Proto ten smajlik. Jinak mas presmyk rovnobezne s retezem? I s tim lze laborovat. Nekdy bylo potreba lehounce natocit presmyk k ramu.

            0 0
      • Menfis  

        K bodu 4) je možný že je něco křivé, protože jsem to za jízdy zkoušel seřizovat šroubkem na řídítkách a když to přestalo na 2×1, tak na 2×8 to škrtá asi 2–3 články

        0 0
        • Smazaný účet  
          0 0
        • mykovec  

          máš přesmyk špatně natočený vůči řetězu/převodníkům. Je potřeba povolit objímku a dát klec do správného směru, je to o milimetrech, možná milimetru

          0 0
          • Menfis  

            Přesmyk je rovnoběžně s převodníkama. Můžu ho zkusit lehce natočit k rámu jak psal MatS

            0 0
          • Menfis  

            Seřízeno, opravdu tu hraje roli i jen trošku. Vodítko je o maličko natočené k rámu a teď jediné co škrtá je 1×8, 3×1. Ale už trochu chápu snahu zbavit se přesmykače… každopádně díky.

            0 0
    • Menfis  

      Ještě mám jeden poznatek čeho jsem si všiml. Pokud na převodech kdy je řetěz těsně u ramínka většinou 3–8, 2–8 šlapu relativně normální silou je vše v pohodě. Pokud se ale opřu do pedálů větší silou, nebo si stupňů ze sedla řetěz se dotýká. Je to tím, že kliky s převodníky se prostě zkřivý a s tím se nedá ni dělat?

      0 0
      • Kouba_2005  

        Ano, vymenit za lepsi kliky s dutou osou.

        0 0
        • Singlespeed  

          Nebo koupit jednoduchou levou páčku bez aretace, což vyjde o hodně levněji. Je to neskutečně praktická věc, vozím ji už přes 30 let.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Nebo se naucit tocit pekne kruhove ;).

          0 0
          • Janes  

            Tak…

            0 0
          • Menfis  

            Což bez nášlapu nelze

            0 0
            • Janes  

              Ty seš teda dáreček.

              0 0
            • Vilém  

              Ale jdi ty.

              0 0
              • Menfis  

                Kam, nešlo by místo toho vysvětlit jak na pedál co jde směrem nahoru vyvinout tažnou sílu když je na něm noha jen položena?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Možná by to spíš chtělo nejdřív vědět, co to znamená kruhově šlapat.

                  PS: Tahání pedálů směrem nahoru tažnou silou to rozhodně není.

                  0 0
                  • Menfis  

                    Tak pak to dává smysl, moje chyba. Ač já vycházel z tohoto kde to tak bylo popsané.

                    Pravidlo č.3: Kruhové šlapání

                    Je jedno, jestli jezdíte v tretrách ne­bo obyčejných botách, šlapání by mělo vždy být co nejplynulejší, nejrovnoměrnější. Neměli byste se ani kolébat na sedle ze strany na stranu apod. Pokud máte cyklistické tretry, je důležité šlapat tzv. do kruhu. Tj. zabírat oběma nohama po celou otáčku kliky (dolů tlačit, nahoru vytahovat). Jízda bude lehčí a šlapání efektiv­nější.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      A tzv neklofat :)).

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      To je samozřejmě zcela zcestný popis. Tak to přesně vypadat rozhodně nemá. Ono ani ve vyšších kadencích by to nebylo ani možné tahat směrem nahoru. Tahání pedálu nahoru se používá pouze krátkodobě v krizových situacích, kdy je potřeba maximální síla po krátkou dobu za každou cenu a v tu chvíli jde efektivita stranou (jde pouze o maximální možnou sílu/výkon).

                      Třeba tady docela dobrý popis:

                      https://www.triexpert.cz/…iku-slapani/

                      0 0
                      • Menfis  

                        Tak dík, to je těžký když tomu člověk nerozumí a na netu to napíšou chybně. Nicméně bych řekl že toto se snažím dodržovat. Nesnažím se šlapat těžké převody s pomalou kadencí nebo příliš lehké s vysokou. To co jsem zmiňoval byl jen příklad kdy si třeba přehodím na těžší a stupnu si ze sedla, pak je slyšet to škrtání řetězu o vodítko, jak už tu někdo zmínil asi to bude konstrukční vlastnost.

                        0 0
      • bathed  

        Zvejkackoidni kliky…

        0 0
    • bathed  

      Asi nejjistejsi rada zni, nevyuzivat krajni prevody na prostrednim prevodniku a spocitat si na velkem a na malem ktery prevod ti da stejny pomer jako ty skrtajici kombinace a ty nalezene potom pouzivat. V dobach 3× 8,9,10 jsem malokdy narazil na sestavu, co by spolehlive radila, nevrzala a neskrtala. Vetsinou se jednalo o tehdejsi drazssi sety: komlot LX nebo dokonce na SUPovi TF950 jsem vozil k xt klikam xtrkovy presmyk a saltr..... U levnych setu je to jak hazet petikorunou…

      0 0
      • oddie  

        U 3×8 nebo 3×9 jsem to většinou měl nastavené tak, že z velkého řadím prvních 5 na kazetě, z prostředního od 3 do největšího a na nejmenší horní 4, zbytek už zpravidla někde škrtal, nebo jsem to prostě nepoužíval. Nicméně teď jsem zbastlil 3×10, kde jsou 3×9 kliky M770, pouze s menším převodníkem 42 místo 44, 3×10 přesmyk, desítková kazeta a hazka, a na tom všem 11s řetěz – a z velké jde bez škrtání vše, od nejmenšího po španěla (nyní občas použiju), z prostředního taky vše (nepoužívám, ale zkoušel jsem a neškrtá), a z nejmenšího nevím, horní půlka v pohodě a spodní nemá smysl. Takže zadařit se může…

        0 0
        • bathed  

          Jo to jsem zapomnel dodat – pravdu dis priteli!! 44 delal maglajz vzdycky. 42 byl lepsi!

          0 0
      • Menfis  

        Jojo už mě taky napadlo že bych 2–8 zaměnil za 3-? Ale kde to spočítat, poradil bys nějakou kalkulačku? Já si s tím nedávno hrál a chodilo mi to překvapivě všechno bez doteku až na extrémy 1–8, 3–1, kdy i to se dotýkalo jen trošku. Pak se mi ale v lese přesmykač pootočil a od té doby to není jak to bylo. :D

        0 0
    • Morchella  

      Dnes jsem nahodil novej plášť na zadním kole. Kolo jsem upnul do rámu a protočíl kliky, aby se tmel ještě trochu rozlil a přesmykač začal neuvěřitelně drnčet a poskakovat, i když byl doře seřízenej. Asi 3 minuty jsem uvažoval co s tím a jak budu kupovat novej, než mi došlo, že na kole není tlumič, který je v opravě a zadní stavba je proto kleslá dolů :-)

      0 0
      • bathed  

        To je temer na zalozeni noveho vlakna! :-))

        0 0
      • bathed  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.