Řetěz dře o vodítko přesmyku:

16 nepřečtených
  • cobra7

    Co mám dělat,když dře řetěz o vodítko řetězu? Jak to moho seřídit,aniž by se mi podělalo řazení. Díky!

    0 0
    • zirecek  

      Šteluj řazení, případně dorazy. Zkoušej, neboj se. Když nepůjde, tak otočit trošku smyk s objímkou na rámu.

      0 0
      • cobra7  

        Dobré,ale jak štelovat dorazy,ať to nepomrvím…který je na co?

        0 0
        • JJ  

          Nekdy je tam napsano H a L. H je doraz na velkym a L na malym prevodniku

          0 0
          • cobra7  

            JAsné,ale co to znamená v praxi? Když utáhnu nebo povolím L a nebo H,co se stane? Co se pohybuje nebo so se mění v mechanismu?

            0 0
            • Vrci  

              Zařaď si prostřední tác, koukni se na přesmykaž ze zadu abys viděl kam ty šrouby jdou a zatáhni za lanko – podle pohybu to pochopíš.

              0 0
            • JJ  

              Vzdycky leze smyk k prostrednimu prevodniku, at utahujes H nebo L

              0 0
            • Phoebe  

              Co máš? Downswing nebo Topswing. Šroubky jsou obráceně. V prvé řadě musí být přesmyk vodorovně s převodníky. Výška od nejvyššího převodníku cca 1 – 3 mm (malá mezírka). Poté imbusem trefit délku lanka a na fest utáhnout. Dále budeš laborovat s dorazem. Jak nejmenší tak největší převodník – pošteluješ šroubky a nastavíš dorazy. Po tomto nastavení ještě přesně vyladíš tah/délku lanka u řazení. No a je to hotový.

              Dej si bacha na:

              1. na mezírku mezi převodníky a přesmykem, abys zubama neurval přesmyk příp. neponičil zuby
              2. doraz u velkého převodníku – pokud přehodíš na největší, nesmí klika přijít do kontaktu s přesmykem – opět hrozí poškození přesmyku
              3. doraz u malého převodníku – ať ti to nepadá do rámu. Seklej řetěz u rámu je na vyhazov, když mu trochu pomůžeš.

              No teda, napsal jsem to tak pěkně, že si to nechám patentovat.

              0 0
            • noname0  

              navod na serizeni:

              1. nastavit vysku presmyku nad nejvetsi prevodnik(1–3 mm)
              2. nastavit vodorovnost presmyku s osou oka(na objimce)
              3. nastavit napeti lanka(tj. dat presmyk do dolni polohy(nejmensitac ) a napnout lanko. presmyk by mel byt v poloze, ze pokud mas zarazeny nejvetsi pastorek vzadu, tak mel byt tesne u retezu(vnitrni plocha voditka). pokud to nevychazi,tak srouben dorazu dostelovat tuto polohu (pozor aby ti pohyb nedrzelo lanko!)To ktery sroubek mas pouzit pochopis, vetsinou ten vnejsi je na vnitrni doraz a naopak).
              4. pak das velky tac a dostelujes doraz tak aby retez nepadal za.
              5. proved kontrolu na strednim taliri, u devitky je lepsi aby slo zaradit stredni vpredu a velky vzadu, maximalne muze voditko presmyku jemne skrkat v teto poloze.
              0 0
    • tulda  

      jj, zlatej sram a jeho gripshift, tam se to tak neřeší… a dorazama bych teda smyk moc neladil, spíš natahovat (povolovat) lanko imbusem přímo na těle (smyku)

      0 0
    • MartinXC  

      První důležitá věc je, abys v poloze na velké pile měl dolní okraj vodítka smyku cca 3mm nad obvodem zubů velké pily. Dál platí to co píšou kolegové nahoře – štelování pomoí dorazů. Pak projet a důkladně ozkoušet, většinou to chce mít v provozu dorazy maličko víc přitažené (1/4 až 1/2 ot) než je nastavení „zastudena“ – bez zátěže a silových deformací.

      0 0
    • RomanH  

      Mne se to podarilo pekne seridit az tehdy, kdyz jsem doraz steloval bez napleho lanka

      0 0
    • o.t.  

      stáhni si ze shimano.com návod na tvůj přesmykač je to tam polopaticky vysvětleno

      0 0
    • Vrci  

      tady je to i s obrázkama www.parktool.com/…eadhowto.asp?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.