• dieegoo

    Páč se mi moc nechce čekat až do dubna na Canyona, uvažuju zase nad tím Reignem nebo Trancem – spíš Reignem… vyjde cenově i trošku líp, než Canyon. Sice krapet horší osazení, ale zas nepotřebuju to nej, svezu se i na nižší řadě než XTR myslim :) No a otázka.. vzal bych kůli ceně Reigna 3 a k tomu Revelationa U-turn a jiný brzdy. Je kombinace Reign + RVL vůbec použitelná? Reigna všude vychvalují jako univerzální bike použitelný i na takové volnější XC, což mě docela přesvědčuje, že by to mohlo jít…

    0 0
    • panaczek  

      tak ja si opet zarejpu…

      samozrejme ti tady spousta lidi rekne, ze Reign je s 15 cm zdvihu idealni XC bike… Davam link na video, jen pro ujasneni k cemu je urcenej a jak se jezdi na biku s 15 cm zdvihu. jestli se tomu v cechach rika XC, potom si definitivne kup Reigna:

      www.youtube.com/watch?…

      jak se jezdi na kole s 13 cm zdvihu: media.putfile­.com/TNT-HL-Test

      pokud chces kolo na volnejsi XC, je to Trance.

      0 0
      • black.horse  

        no, tak já si taky rejpnu:-) na 13cm? na 15cm? to co tam Ti hoši dávaj se dá v klídku pojezdit i na HT (a někdo jinej si na to vezme zase sjezďáka)… ale furt nechápu, proč vyšší zdvihy dle Tebe nejsou na vyjížďky vhodný? sis nikdy nevšimnul, že 2kola se stejným zdvihem můžou bejt docela dost rozdílné? Pokud se někdo chce houpat, tak ať se houpe… a kdo se houpe, ten nezlobí:-P

        0 0
      • McBlacky  

        to už moc xc nejni :)

        0 0
      • mr.antik  

        Já tam teda Reigna neviděl a takový hladký terény skoky se daj v pohodě skákat na xc pevňáku (pokud se všecko povede :-)

        0 0
      • MlokCZ  

        Já si třeba nemyslim, že Reign je ideální XC kolo, ale ani ne tak kvůli zdvihu, ale kvůli váze a pak se mi na XC nelíbí průběh pružení zadní stavby.

        Ale s těmi videi to moc nechápu. Já jezdím třeba čistý XC, do takových věcí jako na videu se nepouštim. Jezdím téměř výhradně po ČR a nejvíc u Plzně, kde takové sjezdy nejsou. Zato tu ale je mraky obyčejných cest po rovině, do kopce i z kopce, kde jsou velké kořeny. Technicky se dají projet na čemkoliv, i HT, ale na HT je to peklo a po pár stech metrech po nich jsem toho měl plný zuby. Na fullu v profilu takové úseky jdou, oproti HT paráda, ale když se jich sejde na dlouhé vyjížďce více, tak už taky nic moc. Prostě 10cm vzadu je na to málo. A přitom celkově ty moje vyjížďky jsou lehký XC, kde dejme tomu 80% vyjížďky by se dalo jet v pohodě na trekingu. A přesto si na takové cesty pořizuju o něco větší zdvih. 15cm už mi přijde ale skoro moc (i když by se to ještě dalo). Přínos oproti 13cm už není velký a začínají se už projevovat negativa většího zdihu v dlouhých výjezdech. A Trance jsem zkoušel a mám názor, že pro moje pohodový XC jaké jsem tu popsal je to málo.

        0 0
        • dieegoo  

          Nejradši bych taky těch 130mm jako kompromis mezi 10 a 15cm zvidhy, ale je dost omezený výběr v cenové kategorii, kde se pohybuju. Vím o GT I-Drive 5 2.0, ale ten taky není zdaleka z nejlehčích. Trance.. asi by stačil, ale kdyby ne, zas bych si nerad za měsíc nadával, že sem měl vzít něco většího. To platí i opačně.

          0 0
          • BB  

            určitě budeš litovat, já lituji, že mám vzadu 135 a mohl jsem mít 160 (Maverick ML8). Pamatuj, dobře udělaného zdvihu není nikdy dost. A druhá věc, každý zdvih má s časem tendenci se zmenšovat. Mě po roce připadá, že zase jezdím na pevňáku.

            0 0
            • dieegoo  

              Čili u tebe Reign? Jeslti se nepletu, před nějakou dobou si ho docela chválil, jako univerzální kolo. Pořád mě odrazují ty rozporuplné reakce tady… je těžký něco vybrat.

              0 0
              • BB  

                já na něm pojezdil na Točný, tlumič tam byl Fox Float R, vidle 130 mm, nepamatuji se, co to bylo a naprostá spokojenost. Od šlapání se to moc nehoupalo a ochotně to šlo do zdvihu a to je přesně to, co od fulla chci a jestli má 13.8 nebo 14.5 kg neřeším. Nevím jestli to bylo lineární, nebo exponencionální, ale protože mám už 3 fulla, tak si myslím, že to alespoň trochu dokážu posoudit.

                0 0
              • filipes  

                hele, totalne zavisi co jezdis a s kym jezdis. 120–130 mi prijde po sezone dostatecny zdvih – dokud zustanou ± XC plaste a ± XC posed tak vyssi zdvih mi prijde ze je spis o pohodli. Jenze na echt enduro geometrii a s echt enduro plastema si nedokazu predstavit dokopce a vyjizdky s lidma na XC strojich…

                0 0
                • Dijck  

                  Kludne sa to da aj na 160/168mm :) Cakame sa, oni mna na kopci, je ich dolu.

                  0 0
        • fousek  

          U Plzne nejsou? Myslim ze na Krkavci jsou i lepsi veci nez na tom videu

          0 0
          • MlokCZ  

            Já to myslel trošku jinak. Jezdím XC volnou přírodou, ne upravené trasy na jednom místo. Na tom videu je to sice taky upravená trať, ale 3/4 tam přirozeně a bude to i na spoustě tras. A na těch trasách, co jezdím takové věci nejsou.

            0 0
      • Radek Broz  

        Kdybys videl lidi jako Michala Cervenku zavodit v HT DH, tak budes tvrdit, ze full je uplna blbost.

        0 0
        • pepek  

          Kdybys viděl Loeba v obyč Citroenu, tak bys řekl, že BMW je na nic?

          0 0
          • cat  

            :D,dobry:)

            0 0
          • fousek  

            Myslim ze Loebovy by ten obyc Citroen nevydrzel ani jenu RZ. Pevnak vydrzi podobny zverstva jako celopero, akorat pilot musi bejt kapku masochista a hlavne musi umet jezdit, coz treba ja neumim tak musim mit celopero

            0 0
      • kudlanka32  

        jo prene tak…nejlepsi celopero je to co nepruzi…

        0 0
      • cabbage  

        divný, já potkal 2 ransomy(150/165mm zvihu) na startu 100maratonu:o)
        sám sem jel jen na 130/135…

        0 0
        • cabbage  

          *100km..

          0 0
        • Dijck  

          Ransom je lahke zavodne zihadlo…necuduj sa:)

          0 0
          • cabbage  

            existuje nějakej čeko-slovenskej slovník? potřebuju přeložit předposlední slovo;-)

            p.s. na trati sem potkal něco, co připomínalo chaparala s pružinovym tlumičem;)

            0 0
    • pitos  

      Souhlasím s Panaczkem.Ono Trance je opravdu kolo spíše na volnější XC.Není ho vůbec problém sestavit ho jako enduro bike.

      0 0
    • Darkson  

      já bych se toho nebál

      0 0
    • mr.antik  

      Jak je vysokej ten Relevation? Jinak proč ne, ale bude to hodně moc těžký xc kolo, takže na vidlici ušetříš pár deka, na brzdách asi ne. Já taky chci časem Reigna trochu odlehčit, myslim, že se svýma 62 kg si to můžu dovolit. Lehčí pláště, taky nový zapletený kola a ten spotřební zbytek nějak časem. Ale pořád to bude mít tak čtrnáct kilo (odhadem), což na enduro je ok, ale na xc ne. Ale jinak geometrie a posed je na xc v pohodě. Co mě trošku štve, že ten zdvih je hrozně lineární a netuším, jak by to šlo na tlumiči nastavit. To je asi jediná negativní věc, že při přejetí nějaký hrbolku, který by na pevňáku ani nevadil se to zhoupne o 3/4 zvihu…

      0 0
      • dieegoo  

        S tou váhou pořád nevím.. i můj bývalý HT byl hodně těžký (nad 14) a nijak mě to netrápilo, závodny nejezdim. Canyon má bez pedálů 13.9kg, Reign komplet 14.7kg, s revelationem tak 14.3 (pokud má splice těch cca2200 a rvl cca1700) i s pedály, takže hmotnostní úsporav podstatě žádná. U mě je bohužel jedním z hlavních kritérií cena. Ten Reign by šel postavit za cca 40–42, Canyon vyjde na 47 a to je pro mě značná úspora a nevim, jeslti těch 5000 bude odpovídat nárustu spokojenosti při jízdě – nepotřebuju mít všechno od nej značek, stejnou službu mi odvedou i ty levnější.

        0 0
        • MlokCZ  

          Mě se k Reignu taky ten RVL nelíbí. Pokud půjdeš do Reignu a ta váha ti nevadí, tak tam dej Pika.

          0 0
          • dieegoo  

            RVL a Pike se liší jen ve zdvihu a váze, nebo proč se nehodí? Pořád mi to není jasný.

            0 0
            • Dijck  

              Tuhosti a chode. Jeden by som mal na predaj:)

              0 0
            • MlokCZ  

              Mě přijde jednak u RVL, že má na Reigna malý zdvih a pak taky, že Pike bude lépe sedět svojim průběhem průběhu zadní stavby.

              0 0
              • MlokCZ  

                A pak i ta osa. Když už je Reign bytelnější rám.

                0 0
              • dieegoo  

                Splice, co je na reignoj původndě má taky „jen“ 130… nevim, jeslti ten 1 cm bude až takový rozdíl.

                0 0
                • mr.antik  

                  o zdvih zas tak nejde, těch 130 může být ok, nesmí se to kroutit pod kotoučema a nesmí to nějak narušovat geometrii. Ta splice je minimum, co se týká výšky…

                  0 0
                  • dieegoo  

                    jasný… ono ty 32 nohy na rvl by snad něco snesly a při váze 75 kilo by to kroucení snad nemuselo být tak zlý.. ale nevim. Na blackovi sem žádní žvejkání nepozoroval.

                    0 0
        • mr.antik  

          splice má 2078 g, nedávno jsem ji vážil. U-turn je podle mě zbytečnost, snad jedině do extrémních výjezdů, jezdím pořád na plný zdvih. Na vidlici bych moc gramy nešetřil,jinak brzo odejde – bude to trošku oříšek. Chtěl bych slyšet nějaký názory, co by se dalo odlehčit na reignu 3, samozřejmě za co nejmenší prachy.

          Jinak mě reign vyšel na podobný peníze a to si myslim, že jiný podobný kolo neseženeš. Jediný, co mě trošku trápí jen ten lineární chod zadku, ale třeba si časem zvyknu nebo to nějak pošteluju..

          0 0
          • McBlacky  

            to jsi mě docela rozhodil s tou lineárností :( jestli to ale nejde nastavit jinak tak vhodná vidle k tomu není rock shox ale manitou…

            0 0
            • mr.antik  

              linernost = moje chyba – viz níže, myslel jsem ten efekt, že na začátku (a ten začátek jde až za polovinu zdvihu) je to až zbytečně měkký. Stejně jako ten nixon.

              0 0
              • McBlacky  

                no jo jenže pocit že jo měkký je taky danej tím že jsou to větší zdvihy… nejsi na to zvyklej :)

                0 0
                • mr.antik  

                  To je pravda, ještě se občas otáčím, jestli nemám píchlý zadní kolo :-)

                  0 0
        • pitos  

          Jen tak pro zajímavost,můj Trance váží skoro 15kg.To ma víc než Reigh:-)

          0 0
          • mr.antik  

            Na to jsem taky čuměl, čím to je tak těžký? Rámem? Pláštěma?

            0 0
            • pitos  

              Ram je dost robusní a tedy i dost váží.Pláště také nepatří k nejlehčím,dále platformy mají také více neš nášlapy.No ale je to v pohodě,já chtěl kolo do 15kg. tak jsem spokojenej.Stejně v naší partě mají skoro všichni bajky mezi 15–17kg.Jezdíme pohodovým tempem běžne 60–110km. za den.

              0 0
            • fousek  

              No ja bych se spis ptal cim to je ze Reign je tak lehkej, me to porad pripada jak zazrak takovyhle zdvihy a takhle lehkej

              0 0
              • MlokCZ  

                Proč lehkej. Tady máš 160/160 s Lyrikem a má 14,5kg (nemám převáženo, jak ta váh odpovídá realitě, ale u všech Cubu, co jsem viděl váha seděla téměř přesně). www.cube-bikes.de/…d_10721_.htm

                Druhé kolo 14,5kg 160/160 s Lyrikem www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…

                A pak tady 160/150 s Talasem RC2 a váha jen 13,6kg.

                Takže Reign v poměru zdvihy a váha mi vůbec nepřipadá jako nějaký zázrak.

                0 0
                • fousek  

                  hmm, ja mam 130/100 a vazi mi to 16,5 kg a pritom bych rek ze ram je jeden z tech lehcich

                  0 0
                  • TheIF  

                    To bude komponentama, jestli na něm máš pořádny DH/FR věci…

                    0 0
                    • fousek  

                      No FR/DH veci tam nemam, ale spis co nejlevnejsi a nejbytelnejsi

                      0 0
          • dieegoo  

            Podle tabulky hmotností je rám Reigna jen o 300gramu těžší, než Trance.

            0 0
      • MlokCZ  

        Ta přílišná ochota chození do zdvihu u Reignu se mi taky už nelíbí (na moje ježdění), ale není to dané tím, že by průběh pružení zadní stavby byl lineární, ale naopak má křivku více blížící se exponenciálně. Oproti tomu jiné systémy ji mají právě více lineární. Přikládám křivku Reignu.

        Kdyby byla ta křivka více lineární (ta modrá křivka je průběh pružení), tak si představ, že počáteční bod a koncový bod té modré křivky na tom grafu by byl spojen přímkou (a tím ve sředu křivky bys při stejném podnětu šel do zdvihu méně a začátek a konec stejný).

        0 0
        • MlokCZ  

          Při lineárním průběhu zadní stavby bys mohl v první polovině – 2/3 zdvihu dosáhnout toho stejnýho jako u Reignu, ale chyběl by ten progresivní konec a chodilo by to pak snadno na doraz.

          0 0
          • mr.antik  

            A jak by se na křivce projevilo větší natlakování spv komory (hlavní zůstane stejná)

            0 0
            • MlokCZ  

              SPV tlumič v lingage není. Ale podle toho, jak jsem viděl grafy kol s SPV tlumiči, tak SPV spůsobí především počáteční necitlivost (tedy na počátku grafu bude třeba velká síla na to, aby to šlo vůbec do zdvihu).

              0 0
              • hanz  

                jenže natlakování spv komory zvedne dost aj křivku ke konci zdvihu.

                0 0
                • mr.antik  

                  no to by mě zajímalo, v manuálu bylo něco o větší progresivitě, ale jelikož přesně neznám pricnip, tak je to španělská vesnice

                  0 0
                  • hanz  

                    spv komora je komora která kompenzuje změny objěmu oleje při zasouvání pístnice do tlumiče..když jí natlakuješ tak není tak ochotná zmenšovat svuj objěm a tudíš tlumič klade větší odpor......zjed­nodušeně řeče­no

                    0 0
        • mr.antik  

          díky, to jsem nevěděl, takže tam kde jsem řekl lineární ma být exponenciální. Ale je to přesně tenhle efekt. Pumpuju tlumič co to jde, ale není to ono…

          0 0
        • hanz  

          nechce se mi nějak nabourávat grafy ale čím to teda že „je linearní když to není tím že je linearní“

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak teď nevim, čemu ale ty říkáš lineární. Já říkám lineární průběhu, který je přímka (nebo se mu téměř blíží). A ten Reign průběh lineární prostě nemá. Jestli řikáš lineární tomu, že jde snadno do 3/4 zdvihu a přitom nebude chodit na doraz, tak to není lineární.

            0 0
            • hanz  

              a k čemu mi sou 3/4 zdvihu ktere nefungují tak jak mají? vlastnil jsem vt, reign, spešl enduro a vozil se na dalších kolech se 150mm zdvihu a klidně řeknu že reign 05 má nejhorší průběh pružení namontovanej do nejtužšího rámu, je poměrně málo citlivej, pak se najednou propadne a ke konci nepřirozeně ztvrdne…přesně tak se chová vidle talas 36. Reignu by asi dost pomohl pružinovej tlumič ale ten se bohužel do 05 nevešel. A to že něco nechodí na doraz není podle mě tím že by to bylo progresivní.

              0 0
              • MlokCZ  

                Vždyť se taky téměř shodnem v tom co teď píšeš. Přesně tak se ten Reign chová a souhlasí to z grafem. Já jsem taky psal, že se mě takový průběh nelíbí. Jen jsem psal, že to není lineární.

                0 0
              • McBlacky  

                a myslíš že vzduchovej by to nezpravil žádnej? protože jestli se moc propadá a nedá se tam dát pružina tak můj zatím kandidát no1 bude z výběru eliminován :(

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pomoh by pouze co nejlineárnější tlumič. Potřebuješ ten tlumič přifouknout, aby to nešlo tak snadno do zdvihu (v prvních 1–2–2/3). Jenže při tom průběhu přifoukáním dosáhneš pak toho, že počátek bude ještě méně ciltivý (proto si myslim, že Hanz navrhoval pružinový tlumič, ten by pomohl trochu tomu začátku) a konec bude moc progresivní, takže pak posledních pár cm zdvihu nevyužiješ vůbec.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    to by mi přesně sedlo. pružina 12 cm do pohody a tvrdej konec na dropy a skoky…

                    0 0
                    • Dijck  

                      Mozno by to vyriesil 4 way air tlmic, mas tam nastavenie na progresivitu a dorazy. Teda aspon na mojom 4 way pruzina to je. Otazka je, ci by sa vosiel do ramu.

                      0 0
                • hanz  

                  nejprogresivnějsí vzducháče sou asi spv ale ty když přifoukneš tak zase značně ztrácí citlivost.....je to těžko říct, reign nabízí parádní tuhost, slušnou váhu. Jde o to kolik máš nalítáno na fullech, pokud to bude tvuj první vysokozdvihovej full tak si ho užiješ moc myslím…pokud si už jezdil 5 fullů a víš co hledáš tak můžeš mít výhrady.....já jsem nakonec zkončil u spešlu enduro s dhx5 air tlumičem…sedí mi geometrie a chod, slabou tuhost poléčím pevnou osou vzadu a taky oželím. věřím že většině lidí co furt nehledaj něco naprosto specifického reign slouží naprosto fantasticky.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    bude to vlastně první pořádnej full to ce mám ted je spíš ***** a ne full. Ale už jsem se svezl na pár kouskách.

                    0 0
                    • hanz  

                      tak do něj jdi..budeš nadšen…vážně

                      0 0
                      • MartinXC  

                        Omlouvám se za vstup do vlákna ale docela to sem pasuje – co budeš dávat na Enduro za pevnou osu dozadu ? – a u jaké vidle jsi zakotvil pro nejbližší budoucnost ?

                        (dík – fyi: Talas36 se mi po 1000km docela rozchodil, teď v zimě je to jiná vidle, než byla nová v létě – necitlivost na začátku zmizela, díky silnému podhuštění se ani do zdvihu nepropadá tak tragicky)

                        0 0
                        • hanz  

                          mam vzadu dt hugi 440 na rychloupínák, ale dělá se i ve verzi pro 10mm a 12mm pevnou osu takže jen obědnám kit na přestavbu u dt a bude z ní nába na 10mm pevnou. Jinak jsem zakotvil u vana popř lyrika – jiná varianta není.

                          0 0
                          • MartinXC  

                            OK, dík. Já se budu držet Ringle a Talase zatím nechám.

                            0 0
                            • RomanH  

                              Clovece, Ty jeste ctes B-F ?

                              0 0
                              • MartinXC  

                                Zdar Romane :-) občas se tu vyskytuju – od léta jsem měm fofr kolem baráku, úvěru a tak. A koncem roku zase honička v práci, od ledna to navíc vypukne nanovo – noví šéfíci z USA se nám montují do všeho lokálního. Takže času málo …

                                0 0
                                • RomanH  

                                  Copak, taky nakonec stavite ?

                                  P.S. Kdyby jsi jel nekdy nasim smerem, ozvy se a neco pojezdime.

                                  0 0
                                  • MartinXC  

                                    Nestavíme – koupili jsme v Lelekovicích, budeme trošku upravovat (minimálně). Do vašich končin jsem ještě nedojel – když lezu do terénu, jedu na Enduru a to vždycky dopadne tak, že se vyhrabu na nejbližší kopec a hrnu se dolů, občas sebou přitom fláknu, pak si to dám ještě dvakrát třikrát a jedu domů … Uvidíme.

                                    0 0
                  • mr.antik  

                    no mě slouží zatim fantasticky, ale když chci třeba poskočit na místě, což jsem zvyklej z pevňáku, tak se vždycky propadnu o 10 cm a nic z toho není :-)

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Dlouhodobě jsem jezdil jen svojeho fulla v profilu. Krátce jsem vyzkoušel taky už toho více, včetně několika vysokozdvihových kol. Pro mě už Reign není, a to nejen z důvodu průběhu zadní stavby, ale je to pro mě příliš těžký a robusní kolo (na moje ježdění stačí robusnosní bohatě i moje současný kolo). A pak už mi od 150mm výše nesedí úplně kola ve výjezdech (i když tady se nedá mluvit obecně).

                    Moje kolo na moje ježdění mi téměř sedí, jen bych snes o chlup větší zdvih ve předu i vzadu. S chováním systému jsem naprosto spokojen, jen konec zdvihu by mohl být o chlup méně progresivní než mám (a tam to bude způsobeno i dost současným tlumičem). Takže pro sebe vim dost přesně co hledám a myslim, že budu s novým kolem, co jsem objednal spokojen (opět Cube a to AMS Pro 125 s Talasem).

                    A věrim, že někomu poslouží Reign super. Já bych u něj dopadnul tak, že při mojem nastavení by mě 10–11cm zdvihu fungovalo přesně jak chci a posledních pár cm bych nikdy z toho nedostal (neskáču a ta pro někoho rezerva na dropy je pro mě nevyužitelný zdvih). A méně hustit už bych ho nemohl, protože bych chodil do zdvihu příliš snadno.

                    0 0
                  • dieegoo  

                    Nic specifického nehledám, fulla jsem nikdy neměl. Hledám „levný“ full na pohodový ježdění bez časových limitů, závody nejezdim. Čili jediný, co řeším je, jaký zdvih zvolit. Nebude 10cm u Trance málo? Nebude 15cm u Reigna moc? V té cenové kategorii, kde se můžu pohybovat moc jiných biků na výběr není – snad ještě I-Drive 5, ale ten na tom bude váhově snad uplně stejně jako Reign.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Vždyť máš na výběr téměř všechny zdvihy vzadu.

                      • 10cm Trance
                      • 11,5cm Canyon XC
                      • 14cm Canyon ES
                      • 15cm Reign

                      Já bych vybíral podle stylu jízdy. Pokud chceš aspoň trochu skákat a jezdit něco náročnějšího, tak ten Reign může být dobrá volba. Pokud ne, tak se mi zdá zbytečně těžký.

                      A HT si budeš nechávat nebo ne?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A úplně střední cesta mezi Canyonem XC a ES je to ten Cube, co jsem vybral já (a zdá se mi to jako zlatá střední cesta pro pohodový XC bez skoků a divočin). Ale to je bohužel cenově o chlup víc, než chceš.

                        0 0
                      • dieegoo  

                        HT jsem prodal, abych si fulla mohl koupit. Tady z toho taky tak trochu vychází důvod, proč se mi nechce čekat na Canyon – půl roku bez kola. Skákat? Nevim.. na HT to moc nešlo, třeba bych to zkusil s Reignem, možná taky že ne. To jde těžko říct.

                        0 0
                      • dieegoo  

                        Jinak tedy.. s Canyonem a 115mm máš pravdu.. ale zdvih je pouze nad zadním kolem, ve předu je 100mm… pokud bych to chtěl dorovnat, znamenalo by to pro mě zas nemálo peněz navrch.

                        0 0
                    • McBlacky  

                      Někde mezi je Canyon

                      0 0
                    • vratan  

                      a co toto? www.bikescene.co.uk/moreinfo.php?… bude to lahsi bike ako trance s vacsim zdvihom. s RVL prijemne soft endurko…

                      0 0
              • MlokCZ  

                A s tou progresivitou souhlasim, že jen tou to není. Je to vždy nastavením tlumiče. Ale ta progresivita na konci zajistí, že nejde na doraz i když se v první části zdvihu propadá příliš snadno.

                0 0
            • hanz  

              jo ještě…pomohlo mu přifučení spv komory jenže potom ve spojení se zavíráním řetězu to byla absolutně necitlivá „defka“

              0 0
          • MlokCZ  

            Hodim jsem jiný graf a to graf Ghostu AMR. Ten má téměř lineární průběh. Nastavil jsem tlumič cca tak, aby byla potřebná velmi podobná síla na to, aby šly obě kola do celého zdvihu (jak ten Reign na tom druhém grafu, tak ten Ghost).

            Při těchto nastaveních bude potřeba stejná rána, aby šla obě kola na doraz, ale u Ghostu budou třeba větší rány, aby šel do poloviny zdvihu než u Reignu.

            U Ghostu nepůjde dosáhnout stavu jako u Reignu, aby chodil snáz do zdvihu (v prvních 2/3), protože to by šlo pouze tak, že by se podhustil více tlumič a pak by chodil ten Ghost často na doraz.

            Samozřejmě nehodnotím, jaký z těch průběhu je lepší, jen že mě osobně už se ten průběh Reigna tak nelíbí.

            0 0
            • hanz  

              na techto grafech je to skutečně tak jak říkáš ale stejně vždycky se radši projedu a ohodnotím..jak funguje linkage vím ale rozhodně bych podle něj nehledal kola a grafum přikládal malou hodnotu pokud nejsou body obkreslovaný s naprosto přesný foto. psal jsem že nechci nabourávat grafy, výsledek je vždy značně ovlivněn tlumičem a to žádnej graf neukáže.

              0 0
              • MlokCZ  

                Souhlasim, že praxe je nutná a ty máš z praxe mnoho zkušeností a já je beru. Ale linkage toho umí více než myslíš (nevim jestli si viděl plnou verzi, kteoru používám). Jde v něm nastavit typ tlumiče (pružina/vzduch) a jeho další parametry (tlaky pozitivní/negativní komory, délka pozitivní a negativní komory, z čehoš pak linkage může přibližně určit jak je tlumič progresivní a jeho další vlastnosti). Samozřejmě, že to nebude nikdy přesný a bude se to pak pro konkrétní tlumič ve skutečnosti trošku lišit. Pro představu to vůbec není špatné a je z toho vidět dost.

                0 0
                • hanz  

                  v týdle debatě bych chtěl určo ještě pokračovat ale ted musím jít pařit na večůrek tak jak se trošku uschopním tak se pozaujímám víc o ten linkage…znám jen to demo

                  0 0
    • mr.antik  

      A nebo jestli chceš lehčí kolo s pěkným zvihem, tak je tu ještě jedna možnost – slyšel jsem na to samou chválu… www.fahrrad.de/…05/2197.html

      0 0
      • McBlacky  

        proti reignu je to dost žvejkačka, alespon to tvrdí lidi co jezdili oboje. Tohle kolo má darkson, ale s nixonem kterej mě tam sedí víc než ta SPV minuta.

        0 0
        • Darkson  

          jj, boční tuhost je tedy slabá, ale jinak jsem spokojenej a rám drží:-)

          0 0
        • hanz  

          je horší v krutu naproti tomu je o moc pohodlnější a má lepší průběh

          0 0
    • Cortez  

      Momentalne ceny vidlic nesleduju, ale vcera jsem v kamenaku videl Pika s pevnou osou za cca 9700kc. Vzhledem k cene RVL bych nevahal a sel do Pika, jestli chces RS, ja bych uvazoval i o Nixonovi, ten by mohl byt i trosku lehci nez pruzinovej Pike, ale to nevim jiste. Ten RVL taky ale nebude samozrejme spatna volba, ale predstavoval bych si ho tak na Trance, Reign je tezsi kalibr. Volba je jenom na Tobe.

      0 0
    • mr.antik  

      Hele, já bych to shrnul asi tak, že reignem se nic vyloženě skazit nedá. Navíc, pokud ho budeš kupovat v ČR, tak to je v pohodě s reklamacema (i když by neměl být důvod), vidli spíš nějakou pevnější (nixon, pike) – pružení vzadu i vpředu lze časem nějak doladit. Je to těžší, o to víc budeš namakanej, těch 15 cm při výjezdech není znát, kromě toho, že sedíš o trošku výš.

      0 0
    • mr.antik  

      Ale když už tu je tenhle dred, tak by mě zajímalo, jestli někdo netušíte, jaké budou nové tlumiče pro Reigny 07, „tuned for maestro“.

      0 0
    • mr.antik  

      A uvažoval jsi o tomhle? www.yatego.com/…ique-bikes/p

      0 0
      • mr.antik  

        sorry za odkaz,jinak je to ghost AMR 5500, dost podobný canyonu

        0 0
        • dieegoo  

          AMR 5500 nebo 570O? Nevypadá zle.

          0 0
        • dieegoo  

          Teda ta 5700 nevypadá vůbec zle ! Jen by to teda zase nemuselo být v německu… ale to by se snad nějak zmáklo. Sám nemáš s Ghosty nějakou zkušenost?

          0 0
          • MlokCZ  

            Si tu najdi nějaké postřehy od black.horse nebo jestli něco ještě napíše. Ten jezdil letos Ghosta AMR. Jinak systém Ghostu je téměř totožný s Cubem, co jezdím. A já jsem s ním spokojen. Akorát ta cena v odkazu až tak zázračná není, na to v jaké je výbavě.

            0 0
            • dieegoo  

              Z black.horse jsem už nějaké info vydoloval. Cena je opět cca 40k, osazení sice není zázrak, ale moc lepších variant v této ceně asi nebude. Nebo sem na ně zatí nenarazil.

              0 0
              • MlokCZ  

                Pokud seš závislý opravdu na těch 40k, tak jo no.

                Ta výbava není špatná, to ne. Mě by se nelíbil hlavně tlumič a celková váha, ale třeba je tlumič v pohodě. Ale když už je to zlevněný loňský model, tak cena mohla být nížší. Ale to bude daný taky tím, že Ghost modely 07 jsou cenově relativně vysoko.

                0 0
              • MlokCZ  

                Pokud bys ale mohl dát 1800 euro, tak hned výběr bude o hodně větší. Tam máš Ghost AMR 7500, pak určitě by někde šel najít Cube AMS Pro 125 model 07 s výbavou Revelation + ORO K18 (doporučená koncová cena je 1899, ale určitě bude někde o něco levněji). U Canyonu je za ty prachy ES6 nebo XC6.

                0 0
                • dieegoo  

                  Teoreticky mohl, ale už je to hodně peněz, tolik do kola nacpat nechci. Jako takový strop vidím těch 40. Myslím, že za tu cenu už se dá sehnat poměrně slušné kolo na svezení se.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  A pak jestli platí ta levnější cena tady: www.izibike.nl/…20Talas%20RL Tak pak je ta cena božská. Ale moc tomu nerozumim, tak to může být i jinak.

                  0 0
                  • dieegoo  

                    Cena by byla super… ale 10 tisíc je dost peněz, to je radši dám za tejden v alpách :)

                    0 0
      • dieegoo  

        Ty si svého reigna kupoval taky v Německu viď? Nějaké postřehy s nákupem tam? Dojel sis pro něj nebo si dodávku řešil poštou? Německy neumím ani ťuk, tka z toho mám trošku obavy.. a pokud bych měl jít do toho Ghosta, tak by to chtělo rozhodnout se asi co možná nejrychlejc, než zmizí z nabídky…

        0 0
        • mr.antik  

          Vyřizoval mi to tam kolega z práce, který tam pracuje. Našel mi dokonce tu nejlevnější nabídku a za nějaký drobný úplatek mi to tam prostě koupil a přivezl, peníze jsem mu dal předem, on to platil Paypalem (přes ebay), ale to byla opravdu velmi dobrá nabídka (včetně „provize“, poplatků za převod atd.. za 1100 euro. Jinak na normálním e-shopu, to je asi ještě víc v pohodě, mam otamdud vidlici, pokud zboží mají, tak ho druhý den máš doma. Kdybys si s tím potřeboval pomoct, tak by se dalo nějak dohodnout… Do Čech by to asi taky šlo, ta ochotana jejich straně je asi menší, zvláště pokud je to super akční výprodej.

          0 0
      • dieegoo  

        tak do ČR prý nedodávají.. to mi teď někdo přeložil v jejich podmínkách na webu… špatný :(

        0 0
        • mr.antik  

          Jestli budeš mít zájem, domluvim to po novém roce s kolegou…

          0 0
          • dieegoo  

            Ještě koukám, že posílají na Slovensko, což by mohlo být taky řešením.

            0 0
    • Pavlos  

      Muj ram je jeste porad na prodej:)

      0 0
    • goofy  

      Hmm. A co Norco Fluid? System pohodlny, zdvih 136mm, a letos bude za peknou cenovku. Fluid 4 za 35 necelych a Fluid 3 za 40… S tou hmotnosti by to taky melo byt rozumne, kdyz SIX vazi 15,5 kilo.

      0 0
      • MlokCZ  

        Fluid je pěkný kolo, ale ta cena nic moc (já o něm taky uvažoval, ale kvůli ceně vyřadil). Fluid 3 je pořád dost mizerně osazenej na tu cenu. Pěkně je osazený pomalu až Fluid 1 (dvojka už jde), ale ten bude stát už neadekvátně hodně (když už dvojka stojí 50k a jednička má doporučenou cenu v dolarech o polovinu vyšší než dvojka, takže bude pak jednička nejspíš přes 70k).

        0 0
        • dieegoo  

          vidim to na toho Ghosta ;)

          0 0
          • Burton2  

            Dieegoo pořád chceš toho Ghosta ?? Mám na něj test:

            www.cykl.cz/index.php?…

            0 0
            • MlokCZ  

              Akorát, že on bude kupovat AMR 5700 a test je na RT 5700.

              0 0
            • dieegoo  

              To je bohužel jiné kolo… ale přesto Ti díky :)

              0 0
              • Burton2  

                Aha tak to mi uteklo… mate link na to kolo ??

                0 0
                  • Burton2  

                    hmmm… nevypadá špatně ale já si přece jen vezmu jiné.Taky přemýšlím nad tím samým co ty ale ja se rozhoduju mezi Canyon Nerve ES6 a ES5. Ještě jsem uvažoval nad Nerve XC5 ale ja budu často s kolem na horách tak asi to ES… Ještě bych chtěl napsat do Německa za kolik ho letos budou dávat atd…ale německy vůbec neumím tak někoho známeho…

                    0 0
                    • dieegoo  

                      Však tam cenu máš… Pokud máš vyhlídlé to ESko, prý budou dostupné až začátkem dubna, tak abys pak nebyl zaskočenej.

                      0 0
        • Radek Broz  

          Hlavně se 1 nebude vůbec dovážet. Tyhle dražší kola tu lidi skoro nekupujou.

          0 0
          • MlokCZ  

            To máš pravdu s tím prodejem dražších kol a podle toho, že 1-čka v přehledu chyběla jsem si to myslel, že to tak asi z dovozem bude.

            Být 1-čka levnější, tak by se mi moc líbila.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.