• F.i.l.a.s

    Dlouho jsem tady procital diskuzi na tohle tema,protoze se poohlizim taky po nejakym celoperu v cene okolo 50–60 tisic.Libi se mi napr. vychvalovanej giant reign 2, osazenim zajimavy RB monster AM base, kona dawg deluxe a jiny podobny biky,ale tohle jsou asi favoriti,kona coiler se pro rok 2008 uz vyrabet nebude a nahrazuje ji kona coilair.Kolo bych chtel vyuzivat pro vyjizdky s kamosema spis v tezsim terenu tak max 60km,ale chtel bych aby kolo dokazalo zvladnout i nejakou tu lavku(tak 1m-1,5m,zadny 3metrovy skoky,to jenom tak pro predstavu) nebo mensi gapik.Ted k jednotlivej­m tipum:

    Giant reign 2:tenhle bike se mi moc libi, ale trosku me zarazi to, ze ho tady hodne casto oznacujete jako XC s velkejma zdvihama, coz me trosku odrazuje, prave kvuli zminenejm skokum.

    RB monster AM base:ten se mi celkem zamlouva a myslim,ze by mohl bejt pevnejsi a geometrii vyuzitelnejsi prave pro skoky,ale zase tolik toho o nem nevim

    Kona dawg deluxe:bude asi neco podobnyho jako giant,ale rad se necham presvedcit

    Kona coilair:ten by se mi libil ze vseho nejvic,zdvih vzadu mam takovej pocit 15 nebo 16cm,vepredu 16cm, s tim by nebyl problem se skockama, ale zase se bojim delsich vyjizdek, nevite o nem neco, jak se chova treba do kopcu, pri jizde na silnici, protoze jinak je to asi muj favorit na koupi.

    Jinak o dalsich kolech jako je norco,gt,speci­alized a jine vim,ale tohle je muj asi uzsi vyber.Tak snad sem vas moc nezahltil a nejak mi pomuzete s vyberem.Kupoval bych modely 08.Dik moc

    0 0
    • kesu  

      nejaky podobny pozadavky na kolo sem mel ja.Do vyberu bych spis nez monstra AM dal monstre EN ktedyho sem nedavno mel pucenyho a prisel mi rozhodne lepsi,ikdyz ani am neni spatnej a jako protivnika asi reigna.Konu dawg nevim ale na coilaru se mi uplne nelibil chod.Mozna byhc jeste zvazil specialized pitch ..U me by vyhral monster v nejakym XC editu aby to jelo…

      0 0
      • kolin  

        a jakej je rozdíl mezi Monstrem AM a EN ? Přijde mi,že to jsou stejný rámy…(má to jinou geošku?Nebo jen rozdíl 2.5 cm zvihu ?)

        0 0
        • kesu  

          nestudoval sem geometrie -jen podotknu ze monster DH neni stejnej jako EN,enduro ma normalni uhly.Jinak mi enduro prislo jako docela jiny kolo zdvihova kapacita je jinde.nicmene nemel sem puceny stejny velikosti tak nechci soudit..

          0 0
          • ferda  

            nazdarek Kesu, jak jste v sobotu dojeli od Benesova do Prahy ? ve vyberu jsi zapomnel na Canadu – Pyre :)

            0 0
            • kesu  

              hele my sme nejeli do prahy ale jen do chocerad nicmene uz sme meli neco v nohach.Do prahy sme dorazili az dneska..Jinak sme dorazili dobre ale tlumic se mi odporoucel kamsi..:(

              0 0
              • ferda  

                to je skoda… o Tvem kole jsme se dokazali bavit skoro az domu. Da se tam dat vubec nejaky jiny ?

                My jeli Praha-Ondrejov-Bene-Tynec-Praha

                0 0
                • kesu  

                  jezis proboha o cem?:),no snad da ale nejsem si jistej..

                  0 0
                  • ferda  

                    o carbonu a crossmaxech na nase prasacke jezdeni :)

                    0 0
                    • kesu  

                      :),ten ram je sice karbonovej ale vazi pomerne dost o ten strach nemam.Co se tyka kol tak to je horsi,planuju druhej par na drsnejsi jezdeni a zimu

                      0 0
          • hanz  

            am není dh a ani en

            0 0
            • kesu  

              a ja tvrdim opak?

              0 0
              • hanz  

                kolin píše jakej je rozdíl mezi am a en a ty mu píšeš o dh..to ho asi moc nezajímá :-)

                0 0
                • kesu  

                  ja vlastne reagoval na nejakej prispevek niz…Spis sem ale chtel tim rici ze na tom endurovym se da docela normalne jezdit pokud nechce chrtit a osadi to nejak normalne..A ne ze to je jen prejmenovanej sjezdak jak se tvrdi dole

                  0 0
                  • Black knives  

                    No,každý si nakonec musí volbu udělat sám. On i ten Monstr DH s 66 je taky jen freride kolo. A já na něm mám přesmyk,a malou placku.

                    0 0
        • Omen  

          am má zdvih 140 en má 160 a dh asi 180 nebo 190 mám AM a jsem s ním naprosto spokojenej pokud by jsi chtěl nějaké podrobnější info tak mi napiš na icq a můžem o tom podebatovat

          0 0
    • tomfree  

      Za sebe bych bral Norco Fluid LT,jel jsem na letošním modelu s normálním zdvihem,LT je pro 08 a přišlo mi moc prima.

      0 0
    • mr.antik  

      no a co, já skákal na xc pevňáku uplně v pohodě, takže mi reign vyhovuje. spíš má jinačí negativa – hmotnost + plýtvání zdvihem, ale třeba ty fox tlumiče tomu sedí líp

      0 0
      • F.i.l.a.s  

        ten se mi taky celkem libi,ale problem je v tom,ze za 50 to nemuzu skladat po komponentech a na race bike nabizi jenom jeden komplet a to za 80000,coz je uz opravdu moc nad moji hranici,tak nevim no,ale jinak jsou to supr kola.na strankach jeste pisou doporucenej zdvih vidlice 160–180,coz se mi zda uz moc a u am pisou 130–150.

        0 0
    • cat  

      K reignovi- zalezi jakou vemes velikost. Je kratkej sedlovka/ hlava, ale rozvor pomerne dlouhej. Vyraznej sloping a ta kratkost tomu dava hodne do hravosti, ale takova 20" by se mohla chovat jinak. Na reignu je XC prubeh zadni stavby, jinak je to regulerni enduro. Zvlast kdyz ho nakopnes nakou 150/160 vidli. Skoky(nemyslim naky posilaky nebo nebo dropy na placku- na to nemam zaludek) bezproblemu az na to propadani do zdvihu- musi se poradne nafoukat! Neumim si predstavit ze by prasknul ani sem takovou fotku nevidel. Jezdim podobny styl jako ty- 1 vyjizdka cca.50 km s kamosem na xc, potom s kamosema na sjezdacich na naky rozumny skocky. Hmotnost ramu neni nic moc- coz se do letoska zmeni. No a o pevnosti ramu te muze presvedcit reign X ktery je stavbou stejny, akorat nakopanejsi( o dost)- coz se da vyresit jiz zminovanou vidlici a moznost namontovat expanzku- kterou bych kvuli chodu uvital. Bohuzel etosni vypadaji az moc svihove:(

      0 0
      • Black knives  

        Mám Monstr AM,a DH. Rozdíl je veliký. A není to o zdvizích,ale geometrii. Monstr EN je vlastně DH se zmenšenými zdvihy. Mnohem živější kolo na blbnutí. Vždy je něco za něco. AM, s tím jezdím na výlety, ale hůř se s ním skáče. Kdyby měla být prioritiu hravost,tak EN.

        0 0
      • F.i.l.a.s  

        me prijdou ty modely dost podobny,jenom 08 bude mit jinej ram,koukal sem,ze mas vel.18,je to velikosti i pro cloveka mericiho 175,aby to nebylo na technicky pasaze pak moc velky

        0 0
        • cat  

          Ja myslim ze se este vejdes. Jak rikam- je kratsi, takze bez problemu. Kratka 16" je na tvou vysku mala.

          0 0
    • jfab  

      Ja som hladal nieco z kategorie AM/EN a asi pred mesiacom som kupil Ghost ERT za 2000 Euro (pozri moj profil). V pohode sa s nim da spravit dlhsi vyjazd (80 km). Ci by bol vhodny aj na FR, neviem, na to uz nemam vek a ani ovahu.

      0 0
    • Radek Broz  

      Jelikož jsi z Phy, doporučuju zajet do Racetoolu na Roztylském nám. a toho monstra si půjčit. kontakt na racebike.cz

      0 0
    • F.i.l.a.s  

      Jeste me napadla varianta reign x2,kterej se bude nabizet pro rok 2008,tady je odkaz www.giant-bicycles.com/…/1284/29381/ ,myslim,ze kolo bude mnohem hravejsi a diky maestru by se zadni tlumic,byt je pruzinovej nemusel pohupovat,co myslite?Myslim,ze tomuhle kolu porad vyjizdky nebudou uplne cizi.

      0 0
      • goofy  

        No ja osobne bych byl spis pro roho ReignaX, nez pro klasickeho

        0 0
        • F.i.l.a.s  

          a nevis vahu,te se trochu bojim,aby o nemelo k 17ti nebo pres.

          0 0
          • cat  

            Stim domaiem a kolama mysim ze urcite.

            0 0
          • tomfree  

            Z vlastní zkušenosti mohu říci že taková 60km vyjížďka s 16,5kg kolem není nic moc protože ostatní jedou v pohodě a ty se dřeš,určitě nejdi přes 16kg a nedávej zbytečně těžký kola,klidně ušetři jinde,ale na kolech si dej záležet,nebo si pořiď dvoje a přehazuj je podle trasy.

            0 0
            • Windblow  

              Chceš-li výborné AM/FR kolo, tak se koukej po systému VPP (Giant Reign, Intense 6.6, SC Nomad), jezdil jsem Konu, Specialized Enduro, Reign a jednoznačně nejlepší je Nomad. A propos prodávám velmi levně sezónu jetého Santu (rám+DHX 5 Air) vel. L, viz. bazar.

              0 0
              • Misiak  

                do zoznamu vpp by som pridal este lapierre a marin.

                0 0
                • Windblow  

                  jj, na Lapierre jsem zapoměl, na příští sezónu přepracovali zadní stavbu, VPP zachovali, ale systém přepákování se liší od patentu Santa Cruz

                  0 0
              • treatt  

                Jo jo, s VPP naprosty souhlas, nemuzu si vynachvalit…

                Ale covece, to mi nedelej krucinal – my vysneny kolo nabizet ve chvili, kdy to je financema proste zazdeny :-((((( (abych se nerouhal, muj Spiderik je splneny sen, jen bych dnes uz sel do vetsich zdvihu a hravejsi jizdy nez pure XC)

                0 0
              • hanz  

                no nevím..byl bych opatrnější s těma soudama.

                0 0
                • kesu  

                  copak to?

                  0 0
                  • hanz  

                    no prostě to že se to rozhodně nedá takle jednomyslně říct..nomád je v nějakých ohledech fantastickej ale z jinýho poheldu je to taky „žádná výhra“.

                    0 0
                    • kesu  

                      to by me prave zajimalo,co ti an nem prijde oproti enduru cos mel predtim horsi a co lepsi?

                      0 0
                      • goofy  

                        No co vykladal hanz, tak uz bych mel i srovnani, ale on to zde urcite rad napise sam ;o)

                        0 0
                    • Windblow  

                      S NOMADem bych to rád uvedl na pravou míru, 2008 mají jinou geometrii než starší modely. Nové jsou vhodnější pro vidlice se zdvihem 180 a starší kolem 160. Jezdil jsem 2007 s Fox 36 i s Totemem, jezdím 2008 s Totemem. Je to nejúžasnější kolo, na kterém jsem jel. 2 Hanz: uvidíš s Totemem;)

                      0 0
                      • hanz  

                        mam tam sníženou 40tku tak vím jak se to bude chovat aj s totemem…nomad je užasnej pokud chceš trochu pohyblivé freečko ale jako enduro je to dost bídný. :-)

                        0 0
                        • Windblow  

                          no vidíš a já mu říkám „beskydské XC“ :)

                          0 0
                        • assassin  

                          ja chci pohyblive freecko:) ale na musim jeste hodne setrit… :) a navic mi prijde nomad neskutecne hnusnej… takze mu asi nepomuze ani to jak ho vsichni chvali… takze si du dal povidat o glory 1…ikdyz to uz asi moc pohyblive nebude(tak k cemu sakra 2 prevodniky? :) )

                          0 0
    • F.i.l.a.s  

      cau,tak nakonec sem vyber zuzil na dve kola a to konkretne na giant reign 1 atombike.cz/?top=ka­talog/polozka­.php&uid=1803 a na RB monster AM www.racebike.cz/index.aspx?… (kdyz kliknete na ceník jsou tam dva modely, base a race, tak jeden z nich)

      0 0
      • kesu  

        me se ten reign 08 vubec nelibi tak bych bral to RB ..

        0 0
        • F.i.l.a.s  

          Ja sem taky zatim priklonenej vic k rbcku,prijde mi takovy univerzalnejsi na moje vyuziti,jeste si chci dat testovaci jizdu,at vim do ceho jdu.

          0 0
      •  

        Reign – kolo, který opravdu funguje, vydrží a delší vyjíždky v pohodě. Monster co ho má kámoš laděnýho do XC/Enduro – houpe to, vydrží, ale delší vyjíždky jsou takovým malým utrpením.Můj názor – jedoznačně odtučněnej Reign 1 nebo 2 2008.

        0 0
    • F.i.l.a.s  

      cau,na kolik KG muze priblizne vyjit vyskladanej Monster Am base?Odkaz je vejs.

      0 0
    • dancing dog  

      Taky dotaz- RB monster, kdo ho má, jak je to teda s těma delšíma vyjížďkama, fakt se to houpe tak, že je to utrpení? Trochu o něm taky přemýšlím, ani ne, že bych byl AM, ale hlavně proto, že sem dost těžkej, vydrží todle kolo přes 100kg jezdce?

      0 0
      • Karlos009  

        Vůbec ne, ani nepoužívám propedál, mám ho vypnutý, protože na normální vyjíždky není potřeba, houpe se to úplně stejně jako přítelčin Stumpjumper a když ten propedál zapnu, skoro se to nehne. Když na to dám ještě pythony, jede jako blesk. Obecně jízdní vlastnosti mnohem víc ovlivní třeba právě volba plášťů, než způsob odpružení. Jo a mám 95kg.

        0 0
        • dancing dog  

          Díky za reakci. Já jsem fakt spíš takovej cykloturista, rád jezdím v poho tempu , ale dlouho…a nic moc náročný terén..turistický XC .-), fulla bych chtěl pro tolik zdůrazňovaný pohodlí…, RB je mi sympatický, vhodnější by byl pro můj styl jízdy určitě speedster, ale bojím se, aby rám vydržel mou váhu, sem hovado, debil atak vážim 95–115kg, proto ten monster… + to, že bychtřeba časem přišel na chuť díky těm vyšším zdvihům i něčemu divočejšímu… Takže myslíš, že unese a můžeš doporučit i na dlouhý vyjžďky? Sháním info, byly by to vyšší investice, tak chci mít přehled , žel taky měním zájem, co bych už chtěl… u těch RB mám pocit,že hodně vydrží a dlouho..

          0 0
          • Karlos009  

            Unese určitě, unesl by ti asi i ten speedster, ale to to AM bude pro pořádný chlapy asi vhodnější. :-) Vem to s nějakým vzduchovým tlumičem s propedálem, dej na to nějaký rychlejší pláště a nebudeš litovat. Jezdím na vyjíždky s klukama so mají speedstra, enduro od spešlu, nebo třeba XC fulla od garyho a necitím nějakou nevýhodu a to mám EN. 100km není problém. Jediné, kde je ten zdvih cítit je spurt ze sedla na největší převodník, pak se mi to celý rozhoupe, ale to asi není co bys dělal nějak často. Objedeš na tom krásně i maraton (teda pokud nehodláš vyhrát) a pohodlí je nepřekonatelný.

            0 0
            • dancing dog  

              Spurtuju vyjímečně, snad jen když mě někdo honí :-) Maratony jezdím, ale jen sám se sebou nebo známejma, rozhodně ne ty závodní, hrdě přiznávám, že sem sračka :-)) Fakt díky za info, budu-li smět, možná Ti ještě někdy mejlnu nebo se na něco optám, když se tu potkáme… fakt si mě naladil díky, dobrou

              0 0
              • kesu  

                ten monster je dobre udelanej,jak AM tak iEN se prin jizde na rovine pokud umis slapat do kruhu nehoupe vubec

                0 0
            • Martin0004  

              Zdravim. Tak jsem si kvuli tomuhle threadu zalozil ucet na BF :) Mam v merku totiz uplne stejny kolo. RB Monster AM. Dost me prekvapilo tech 100km – pises ze mas RB Monster EM. To opravdu myslis primo racebike.cz/in­dex.aspx?id=41 tak jak ho tam maj, nebo ho mas nejakou jinou konfiguraci? Jde na zdvihu vidlice 160 – 180mm ujet bez vetsiho trapeni treba 70km? Momentalne mam GT Avalanche Experta HT (2007) ale chtel bych presedlat na neco jeste hravejsiho. Moje pozadavky jsou co nejhravejsi bajk, ale s nutnosti obcas tech cca 70km ujet :) Rikal jsem si ze RB Monster AM (racebike.cz/in­dex.aspx?id=42) je maximum, ale EM mi je jeste symatictejsi. Tak jsem nalomenej a vyzvidam…

              0 0
              • MlokCZ  

                Se podívej do profilu TheIFa, co jde a co nejde ujet na kole se 160/160 zdvihu.

                0 0
              • Karlos009  

                Mám velice podobnou sestavu jako je na tom úvodním obrázku u RB, stejný tlumič – DHX 5 Air, trojpřevodník, akorát vidlici mám PIKE solo air ze starého kola. (Na jaře asi koupím Lirika). Těch 70km fakt není vůbec žádný problém, už se těším na jaro, jak si dám zase krále šumavy (na pohodu samozřejmě). Jestli AM nebo EN? Těžko radit. Pokud se nechystáš na nějaký drsnější terén a nebo náročnější skoky, určitě stačí to AM, rozdíl není nějaký zásadní.

                0 0
                • kesu  

                  dej to do profilu at je na co koukat:)

                  0 0
                  • Karlos009  

                    Jsem, co se týče vystavování kol na internetu, trochu paranoidní, :-) proto ten strohý profil a proto tady taky nemám fotky.

                    0 0
                • Martin0004  

                  Mno bude to az na novou sezonu. To GT mam chvilku tak ho nechci hned odepsat :) Popravde jezdim chvilku, cca 2 mesice, ale hrozne me to chytlo. Styl mam prasackej. Kdyz jedu ze Zizkova pryc z Prahy, a vidim nejaky „sjizdny“ schody nebo nejakej hup, hned to zkousim :) Dostal jsem se nahodne i do bike-parku v lese a to jsem ze 130 nedal – bezpochyby hrala svy i technika :) Zkousim vsechny druhy terenu. Po ‚street‘ v Praze az nejaky sjezdiky mimo Prahu, trenovani bunny-hopu, apdb. – co bajk, cas a odvaha dovoli :) Tech 80km potrebuju obcas ujet s moji lepsi polovickou, takze na pohodu. Jak jsem pochopil (i z TheIFova profilu) asi mam zbytecny obavy z toho EN. Dik za rady – super forum.

                  0 0
                  • TheIF  

                    :-) Správně na řeči chrtu nedej a kup si něco s pořádnyma zdvihama = pohodové ježdění, jen to chce najít taky takové spolujezdce.

                    0 0
                    • Martin0004  

                      Jo, to by chtelo. Kdyz jedu sam, tak se o sebe vic bojim. Ve vic lidech se clovek tolik neboji rozbit :) Ale jinak zatim uznavam spis bezpecnej adrenalin, nez si osaham vic techniku :)

                      0 0
              • kesu  

                jezdim na biku 160/165 a v pohodovym tempu sem na nem dal i stovku.Monstra EN jsem mel pucenyho na den a ani s vypnutym propedalem se to na rovnine vubec nehoupe pokud teda umis slapat do kruhu.Se zapnutym propedalem pak neni problem.Jen bych si dal osobne pozor na velikost,dost na tom zalezi ani ne kvuli vysce ale spis rozvoru atd.Ja bych asi bejt tebou volil radsi EN neprislo mi ze by to jelo nejak vyrazne hur nez AM.Akorat bych dal klidne treba foxe RP23 tlumic aby sis to mohl prepnout do nejakyho vyjezdovyho modu pro silovou jizdu.Dalsi otazka ale je,co od toho vlastne chces,pokud to am bejt na pohodove jezdeni drsnym terenem s cas od casu nejakym skokem a s lidma podobne zamerenejma tak bych se EN nebal.Pokud ale od toho cekas ze na tom pude drzet se chrtu tak to urcite ne.Ujet dlouhou trasu na takovymdle kole problem neni ale proste pomaleji.A co se tyka volby jestli AM nebo EN vzal bych EN,neprijde mi,ze by to EN jelo nebo se houpalo nejak extra vic.

                0 0
                • F.i.l.a.s  

                  ja sem se stavoval v RB a mluvim sem s petrem heinikem,takze myslim,ze ten vi co mluvi.Rikal,ze EN je proste odlehcenej sjezdak,ma prej uplne jinou geometrii nez Am podobnou spise Cistokrevnejm FR strojum.Prej i ten AM svladne lokality jako je tocna,cercany a vsechno oklo prahy a kdo byl na tocny vi,ze uplne maly to tam neni.Am ma svy hranice prej az treba na Spicaku,takze bych se ho vubec nebal.

                  0 0
                  • kesu  

                    no nevim,podle myho je spicak (pokud myslis sumavu) pomerne datelnej a pro me treba je daleko tezsi tocna kde nedam skoro nic..Kazdopadne ale na to co si psal staci ten AM urcite ale podle myho to neni o tom na co staci kolo ale jezdec.Ten EN ma vetsi zdvih a je delanej na vetsi vidli=snese vetsi chyby jezdce a bude tolerantnejsi k nesikovnosti:)

                    0 0
                    • F.i.l.a.s  

                      pardon,splet sem to,myslel sem spyndl,DH trat, spicak samou sebou v pohode,tam by stacilo i XC s nadhlednem

                      0 0
                      • fousek  

                        :-), ja ti nevim stim XC a nadhledem, vzhledem k tomu ze jsem tam zazil i obe prorazeny duse na heavy duty plastich

                        0 0
                    • Manas  

                      IMHO Tocna je strasne jednoducha a ten ram tam ani moc nenicis – kdyz skaces ciste. To na sjezdovy trati dostane podstatne vic nakrmit.

                      0 0
                      • F.i.l.a.s  

                        to je asi pravda,ale jinak je Tocna dost tezka a s zadnym AM bikem bych si netrouf.

                        0 0
                        • Manas  

                          Ja skacu i na tom XC bajku co mam v profilu. Okolo Tocny sem posledni dobou na nem nejel ale nemyslim ze by to byl problem :-)

                          0 0
                • Martin0004  

                  Super – takze asi EN. Jak jsem odepisoval Karlosovi, kilometry nehonim – nemam ani ‚tachac‘ – zakazal jsem i jako darek :) Bajkovou teorii se teprve ucim, takze detailni rady ohledne tlumicu mi zaberou chvili googlovani, jenom abych pochopil o cem je rec – zatim vim co je tlumic :) Propedalem je pro me taky novinka – asi neco jako lock-out na predni vidly, akorat ze na tlumic? Ale to je off-topic, to si nekde najdu.

                  0 0
                  • kesu  

                    propedal je takovej figl,kterej umoznuje zmenit charakteristiku zacatku zdvihu-tudis houpani.o uplnej lock ale nejde jen se to tomu v ty nejzavrenejsi poloze podoba

                    0 0
                  • Dijck  

                    Hm, nechem Ti kazit nadsenie, ale vies aj co je jednocap? ;)

                    0 0
                    • dancing dog  

                      Nekaž to ani jemu ani mě, myslíš, že tu kecali ti, co Monstery jezdí a tvrdí, že to prostě nehoupe, ikdyž to není 4čep?Já taky uvažuju o této variantě…

                      BTW: Tvé foto /spálenej singl/vévodí jako pozadí na PC vpráci u nás na pokoji..fotíš skvěle!!

                      0 0
                      • Dijck  

                        Niekto tu porovnal SJ s Monsterom, ja si myslim ze SJ otvoreny hupe celkom dost->ako to uz byva zvykom pri FSRku. Pri jednocape som narazal skor na celkovu funkciu, blokovani pruzenia pri brzdeni a na to, ze za tie peniaze sa da kupit kvalitne VPP(lapierre,gi­ant). Ale kazdy si musi spavit svoju volbu, a velakrat vyhra srdce nad rozumom:))

                        0 0
                        • Lišák  

                          Jak by jsi srovnal jízdní vlastnosti toho AC co jsi měl s Reginem, co máš teď? Dík za info.

                          0 0
                          • Dijck  

                            Reign je hodne linearny, o dost viac ako AC. Mozno je to paradox, ale pripisujem to trochu aj vzduchovemu tlmicu. Na druhej strane reign je citlivejsi, napriek vzduchovemu tlmicu:) Ak by bola volba na mne, dal by som si tam pruzinovy tlmic. Inak je to vyborny ram, dobra geo, daju sa na tom slapat vsetky kopce co na XC a zijst vsetky zjazdy co na DH:) Som velmi spokojny, az na tu linearitu zadnej casti..

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              S tím tlumičem se to tu už trošku řešilo. Oni obecně Fox vzduchový tlumiče jsou poměrně dost lineární a jestli dle té předchozí diskuze je dokonce DHX méně progresivní než RP23… RP23 je přitom velmi málo progresivní (minimálně pro délky 190/51 a 200/51, u 165/38 to může být trošku jinak). Takže ten DHX výsledné menší progresivitě určitě hodně přispívá (samotná zadnís stavba je lehce progresivní, ale třeba méně než Canyon ESko – porovnávám dle Reigna obyčejného, ale když Trance a Reign má téměř totožný průběh zadní stavby až na zdvih, tak nečekám, že by se Reign X výrazně lišil).

                              0 0
                              • mr.antik  

                                a jaký tlumič by tam byl nejlepší? Co nejvíc progresivní?

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  No to záleží, co s tím kdo jezdí a jak a musí si to posoudit sám. Třeba na mě by to bylo progresivní až dost i s tím DHX, na někoho kdo víc skáče je to pak třeba málo jako píše Dijck. Není tedy obecně nejlepšího řešení.

                                  0 0
                                  • mr.antik  

                                    a ten swingers v je v porovnání s foxy progresivnější? Ono to teda záleží na nastavení SPV…

                                    0 0
                                    • goofy  

                                      No zrovna treba pruzinovy Fox je progresivnejsi nez vzduchovy.

                                      0 0
                            • kOmE  

                              Ja ho měl trictvrte roku s pruzinovým DHX3 a mel jsem tam asi 650 lb pruzinu a s tim mi temer nechodil na dorazy a byl porad citlivejsi nez treba sx trail kteryho mam ted. Zkousel jsem i vzduchovyho a ten sel na doraz snaz a pritom ta citlivost tam chybela.

                              0 0
                        • dancing dog  

                          Je to vážně takový rozdíl?

                          0 0
                          • Dijck  

                            Pre cloveka co jazdil viac fullov to citelny rozdiel je, ale pre toho co ide skusit fulla prvy krat, bude aj jednocap ako dar z nebies:)))

                            0 0
                          • Radek Broz  

                            Není, myslí si to jen vlastníci FSR:o)

                            0 0
                            • dancing dog  

                              Myslel sem 1čep a 4čep, co se těch vlastností týká..já vím, už se toho tady napsalo o tom tolik, ale co Vy, staří full praktici , co Vy na to?

                              0 0
                              • Karlos009  

                                Jsou to žabomyší války, každý systém mám své výhody a nevýhody, dokonalý není ani jeden. Ale jak už jsem tady jednou psal, jízdní vlastnosti ovlivní mnohem víc tlumič, nebo třeba pláště než systém pružení. Nechci tvrdit, že to kolo je lepší než jiné, já oceňuji na RB pohodlí a právě to, že je to jenom jeden čep, tzn. jedno (dvě) solidní prům. ložisko. Je pravda, že zadní stavba při brzdění mírně tuhne, ale poznáš to jenom v hodně rozbitém úseku při vyšší rychlosti a intenzivním brzdění zadní brzdou, ale ani tak to při tom zdvihu není žádný problém. Možná by to mohlo vadit DH závodníkům, kde jde o vteřiny, ale jinak určitě ne. Nenech se vyděsit. :-)

                                0 0
                                • dancing dog  

                                  Díky, stáváš se mým RB guruem :-) Máš na mě anxiolytický vliv..pohodlí především + většinou my nejde o hodiny, nikdy o minuty a sekundy ? Sekundy- jak se tu smějou zkušení bajkeři: Muheheheeeeeee! Co se týče těch tlumičů, je mi jasné, že na nich velmi záleží a vyplatí se investovat právě do nich…u těžších vah jako já je prej lepší pružina, ikdyž já mám víc sympatie ke vzduchu…

                                  0 0
                                  • goofy  

                                    Nezer Karlosovi zase uplne vsechno. Zrovna ctyrcep/FSR je jeden z nejpohodlnejsich systemu. Nerikam, ze Jednocep je uplne mimo, ale proste i dobre odlazeny jednocep uz na zacatku krapet ztraci.

                                    0 0
                                    • Karlos009  

                                      Ach jo. :-( Tyhle vaše totální pravdy, v čem jako ztrácí? A jak jsi na to přišel? Ty máš nějakou exaktní metodu měření? Asi ne co? Takže zase jenom tvoje zbožné přání. Náhodu má moje přítelkyně doma Stumpa a můj spoluvýjezdník sedlá Enduro od ES, tak mohu docela porovnávat. Můj zcela osobní názor (a kloní se k němu i majitel endura) je, že RB je prostě v terénu aktivnější – pohodlnější. Spec.Enduro je zase lepší ve výjezdech. Ale ani tak bych si to tady nedovolil psát, protože to nemohu nijak dokázat. Ale samozřejmě je tady fůra odborníků, kteří to ví natuty.

                                      0 0
                                      • dancing dog  

                                        Mě je jasný, že nekecáš a právě Tvá možnost srovnání je cenná… hlavně se tu , prosím, kůli mě nehádejte… Když vyjde to, co mám od nového roku v plánu, měl bych mít víc peněz a hlavně času,tak začnu asi objíždět a zkoušet kola, kde mi je dají k dispozici na projížďku..asi to budu muset projet, nerad bych to prostě posral, rád bych kolo, kterýmu budu dlouho věrnej, pokud mi ho nešlohnou…

                                        0 0
                                        • Karlos009  

                                          Žádný problém. :-) Vybírání nového kola je příjemný úkol a pokud koupíš fulla od osvědčeného výrobce, úplně vedle šlápnout nemůžeš. Já netvrdím, že RB je nejlepší, třeba do toho Stumpa bych zrovna já klidně šel a věřím, že i kola jako Norco, Canyon, Ghost, Giant atd. jsou super. Já jen líčím svoje zkušenosti a subjektivní pocity a sem tam zareaguju, když někdo šíří přílišné bludy. :-) Chce to si ty kola vyzkoušet, už kvůli velikosti. Tak šťastnou ruku. :-)

                                          0 0
                                      • goofy  

                                        Vim ze RB je hodne aktivni, ale me proste nesedi krok podobnych jednocepu. Radeji uz nejaky prepakovany. Osobne se mi u RB nelibi, ze tam nelze vrazit tlumak s expanzkou. Tohle nevytykam jenom Monstru AM, ale stejne problemy melo/miva spoustu ramu. Hodne lidi si treba rekne, ze na takovy ram neni potreba, ale dle me ten ram by snesl i tvrdsi zachazeni a tlumak s expanzkou.

                                        0 0
                                        • Radek Broz  

                                          S tim tlumičem s expanzkou souhlasim. Na dnešní EN už to ale jde.

                                          0 0
                                          • goofy  

                                            Jasne. To je velky plus, a prznam se, ze ho mam taky v hledacku. Ale treba Pitos by tam chtel DHX Air, a ten tam nesedne ani ted. Ale tak ja jsem zastance pruzin, takze mi to neva :-)

                                            0 0
                                            • Karlos009  

                                              :-)

                                              0 0
                                              • hanz  

                                                taky řešení......

                                                0 0
                                              • goofy  

                                                Heh. No tak to jsem myslel, ze tak to tam nesedne. Zeby na to v RB neprisli? Nikde ti to neboucha?

                                                0 0
                                                • Karlos009  

                                                  Akorát jsem z expanzky sundal ten štelovací modrý prstýnek a úplně v pohodě. :-)

                                                  0 0
                                                  • goofy  

                                                    A dorazy uz mas overene, jo? ;-)

                                                    0 0
                                                  • Karlos009  

                                                    Jasný, to je u toho DHX Air dost častý, je to dobrý tlumič na AM-EN, ale jak mu začneš moc nakládat, tak chodí do dorazu. Já teda nejsem žádný velký skokan, ale zase je mě kus a tak sem tam svleču tu gumičku z vnitřní nohy. :-)

                                                    0 0
                                                  • goofy  

                                                    Jasne. ja jenom zkousim. Takze tak by sel vyresit i ten vzduchovy tlumak. To je potesive. Ale na Monstru bych sel stejne radeji do pruziny.

                                                    0 0
                                                  • Omen  

                                                    já tam mám float r a taky jsem ho musel dát takhle

                                                    0 0
                                                  • kesu  

                                                    jo moc pekny kolo

                                                    0 0
                                              • pitos  

                                                Však takto to tam bylo a expanzka narážela do rámu,bylo to dobře vidět i na fotkách jak byl rám podřený.

                                                0 0
                                                • pitos  

                                                  Možná po sundání toho modrého prstýnku,jak píšeš…

                                                  0 0
                                              • Misiak  

                                                co ten predny disk? nemas ho naopak?

                                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Souhlas s tím, že každý systém má svoje výhody a nevýhody a dokonalý není ani jeden. Jízdní vlastnosti a chování systémů jsou ale dost rozdílné a to i v rámci jednoho systému jen změnou přepákování. Třeba taková progresivita se u různých fullů proklatě liší a při špatném výběru to končí na jedné straně buď neustálým chozením na doraz nebo nutnosti přefoukat tlumič a mít kolo necitlivé nebo na druhé straně nevyužitých několik centimetrů zdvihu. A jak moc se houpou jednotlivá kola, jak moc se zamykají při šlapání, tady jsou také hodně velké rozdíly. Volba systému je podle mě dost důležitá a je třeba ji sladit s konkrétními požadavky jezdce (každému může sedět jiný systém a má jiné požadavky).

                                  Tlumič opravdu dělá hodně, jenže pokud nejsem nějak výrazně omezen financemi, tak si např. pro ježdění více do XC zvolím RP23 (jen příklad, nechci rozebírat, který tlumič je nejlepší) a ať už vyberu jakékoliv kolo, tak tlumič bude stejný a co nejlepší, aby nekazil funkci. Takže pak na tlumiči už záležet nebude, protože bude ve všech variantách stejný.

                                  Nechápu jedinou věc a to vyzdvihovanou výhodu, že je tam méně ložisek. Výhoda na údržbu to samozřejmě je, ale pokud někdo je ochotný dát za kolo 50–60tis., tak mi přijde jako zcela zanedbatelné oproti pořizovacím nákladům, jestli jednou za 1–2 roky bude měnit ložisko jedno, dvě nebo více. Tohle bych já považoval při výběru kola za nedůležité.

                                  0 0
                                  • Lišák  

                                    Problém ovšem nastává, pokud ložiska nelze sehnat. A to ani u ofiko dovozce. Ma mém bývalém Mongoose začaly vaklat. Navštívil jsem tehdy výhradního dovozce Pells a informoval se na náhradní ložiska. Odpověď byla, že nic takového nedovezli a dovážet nebudou. Měli tam nový, identický rám. 16 200Kč. Docela drahá výměna ložisek. Po této zkušenosti jsem chtěl rám s průmyslovými ložisky. Kluzná už mikdy víc!

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      To samozřejmě problém je velký, ale může nastat u jakéhokoliv systému.

                                      0 0
                                      • Lišák  

                                        Jasně, jen jsem chtěl poukázat na to, že i na drahém kole nemusí být výměna ložisek jednoduchou záležitostí a že kdo i koupí kolo za 50–60kKč může mít problémy.

                                        0 0
                                        • fousek  

                                          Mel si ty loziska venku? tezko bude vyrobce kol davat do ramu naky vylozene atypicky loziska, ktery si nechal vyrobit na zakazku (muzou bejt mene casty) ale verim tomu ze kdyz zajdes za nekym kdo loziska prodava tak urcite naky najdes, horsi by to bylo s kluznejma futrama, ale ty se daji zas vyrobit

                                          0 0
                                          • Lišák  

                                            Asi jsem se špatně vyjádřil. Jsou tam kluzný futra. Kamoš mi je pak udělal, ale tak po 500–700km zase vakl. Teď mi je udělá ještě jednou (doufám), ale na rámu bude jezdit moje žena; má o 20kg míň a rozhodně neprasí, tak by to mohlo chvíli vydržet.

                                            0 0
                                            • pepek  

                                              Zkusils je aji namazat?

                                              0 0
                                              • Lišák  

                                                Jasně. Silikonovou vazelinou.

                                                0 0
                                                • Karlos009  

                                                  Jojo, toho Monga jsem měl taky a fakt marnej boj. Vrzání a vakl po pár km jistej. Možná odsud pramení moje jistá zatrpklost vůči vícečepům. :-)

                                                  0 0
                                                  • Lišák  

                                                    Vícečep ANO, kluzný futra NE! Vzhledem k tomuto přesvědčení jsem koupil AC. Raděj bych sice nějaký VPP, než jednočep, ale cena byla hodně lákavá :-)

                                                    0 0
                                                  • goofy  

                                                    Nemuzes srovnavat nejaky multi link od Mongoose na kluznych pouzdrech, a klasicky ctyrcep na prumyslech.

                                                    0 0
                                                • Andrzej  

                                                  zkus neco agresivnejsiho, nez silikon, poradny lepivy sajrajt, at to tam vydrzi

                                                  0 0
                                  • dancing dog  

                                    No jo, a je to tu zas..je to začarovaný kruh..ikdyž už budu mít prachy, tak snad nikdy stejně nic nekoupim, ale to RB se mi fakt líbí..

                                    Tak co bys doporučil těžkýmu jezdci, co chce fulla pro komfort a ne na divoký sjezdy, ale taky by dal někdy teda těžší terén…

                                    Taky sem řemýšlel co tom AMS, co máš Ty, nebo o Ghostech a furt sem je nevloučil, ale já fakt nevim, prostě neviiiiiiim a to sem se párkrát na fullu svezl…

                                    ten Monster AM se mi líbí, ale už de o dost peněz, tlumičum nerozumím, no sem asi v prdeli… :-(

                                    0 0
                                    • goofy  

                                      Tak jdi po vzhledu. Budes na tom jezdit ty, a me se kolo mezi jynimi musi i libit. U mne je to jeden ze stezejnich faktoru ;-)

                                      0 0
                                    • MlokCZ  

                                      To právě není tak jednoduchý. U prvního fulla budeš v každém případě nadšený a až časem ho budeš jezdit déle a zkusíš více jiných kol, tak třeba zjistíš, který systém ti sedne lépe.

                                      K AMS 125ce se dá říci jediná zcela objektivní věc, je to s RP23 jedno z nejméně progresivních kol na trhu vůbec a z toho vyplývající vlastnosti. Tedy na větší skoky to není, tam to bude progresivní prostě málo. Na muj styl jízdy bez větších skoků ideální, 100% využití zdvihu s přiměřeným sagem (na doraz tlumič často nechodí, možná šel za rok ježdění jednou a to ani nemusel zcela doraz být, šlo to 50,5mm, vypuštěný jsem ho dostal na 51mm). Ono i mezi jednotlivými FSR je dost velký rozdíl a nemůžu říct, že jedno přepákování je obecně lepší nebo horší. Třeba Canyon ESko je oproti AMS 125ce výrazně progresivnější, chování jinak celkem podobné, ale úplně stejné to pocitově také není. AMS 125ku by tedy hlavně neměl nikdy pořizovat někdo, kdo chce více skákat, pak by musel přefukovat tlumič a zkončil by s necitlivým počátkem.

                                      Monster AM taky určitě nebude špatná volba, určitě je to pohodlné kolo, téměř všechny jednočepy s takhle umístěným hlavním čepem bývají dost aktivní. Konkrétně na Monsteru AM jsem nejel, takže nemůžu objektivně hodnotit. Obecně mi sedí chování FSR více než jednočepy, které jsem zkoušel, ale určitě se neodvážím tvrdit, že třeba zrovna Monster AM chodí obecně hůře.

                                      Pěkný je příklad třeba AMS 125ka x Trance a teď nově x Trance X, který ji odpovídá zdvihem. Mě sedí chod AMSka více, tady jsem měl přímé srovnání, ale opět obecně nění pravda, že chodí AMSko lépe. Zase vím o někom, komu sedí více chod Maestra než jak chodí AMSko.

                                      Tady se prostě nedá poradit, co pro tebe bude nejlepší.

                                      0 0
                                      • dancing dog  

                                        No, skákat zrovna moc nechci, alespoň ne cíleně..sem poklidný turista a meditátor na kole a kochač se okolím, a fulla chci kůli komfortu a zádům, dřív než se přihlásí… Věřím, že RB Monster je dobré kolo, na 2.stranu za ty peníze najdu něco vhdnějšího pro mou jízdu, spousta krásnejch Ghostů se systémem podobným jako to Cube AMS… Trance se mi také líbí, ale raděj bych německý nebo český kolo, ale to není dogma.. Určitě nechci SJ aspol., tam bych nevěřil, že mě spolehlivě unese… U toho RB bych řekl, že ta váha/ moje / by snad tak moc nevadila…ale kdo ví..kdybych neměl metrák a víc/ teda jak kdy/, tak to neřeším tak moc, ale takto jo.. + získávám k věcem vztah, ten full by byl na dlouho nejen kůli ceně, tak s tím výběrem nechci udělat chybu…

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          AMS 125ka není úplně papírový rám ani úplně z nejlehčích, takže odolnost nebude špatná, ale k těžším superbytelným také nepatří. Ono se tohle těžko posuzuje, pokud vyjdeme jen z váhy, tak AMS 125ka má kolem 2,6kg bez tlumiče. Stump. má o 300g méně. Ghost AMR má o 100g více, takže by mohl být ještě o malinko větší držák. Monster AM netušim z hlavy kolik váží, ale taky to určitě není kategorie superlehkých jako Stump. a bude patřit k těm odolnějším. Pro srovnání třeba Canyon ESko má kolem 2,65kg, takže něco mezi AMS 125kou a Ghostem AMR.

                                          Nemám tu přesný průběh zadní stavby Monstera, ale podle podobně přepákovaných kol je lehounce progresivní, více než AMSko, méně než třeba Canyon ESko.

                                          Pak můžeš brát do úvahy i takové detaily, jako přístupnost tlumiče, pokud chceš častěji přepínat tlumič na propedal a zpět na otevřený tlumič. Na tohle je třeba AMSko super, skvěle se na tlumič dosáhne. Na druhou stranu já už teď tlumič téměř pořád nechávám otevřený, takže už to není tak důležité (a oželím to na objednaném Stereu, kde na tlumič dosáhnu špatně – to mám vyzkoušené).

                                          Zkus si projít testy, které mám na svojich stránkách: data.mlok.net/ Jsou to jedny z nejlepších testů včetně změřených zadních staveb biků a u kol, na kterých jsem jezdil s nimi skoro ve všem souhlasím.

                                          0 0
                                        • MlokCZ  

                                          A zkusím napsat pár kol, mezi kterými bych případně vybíral. Oproti původnímu threadu to je vše výrazně laděnější do XC pro tvoje požadavky. Budou to zástupci z více systémů, které se všechny dají koupit za celkem slušnou cenu v dobré výbavě (i když ten Monster AM pokud vemu doporučenou cenu MonsterAM Race je dost drahej). Seřadím je dle progresivity, jediný Monster nevim, zda zařadím přesně (a taky je u něj otázka s jakým bude tlumičem, u ostatních vím jaká je výsledná progresivita s tlumičem, se kterým se prodávají):

                                          • Cube AMS 125: v osazení K24 s Talasem sehnatelné do 60tis.
                                          • Cube Stereo: vynikající chod (progresivita nízká, jen na úplném konci nepatrně vyšší než AMS 125ka), vynikající váha, ale nevýhoda tlumiče na ráně bordelu a dál k páčce propedalu (origoš blatníček to převážně řeší) a nepatrně menší tuhost zadní stavby (mě to při testu nepřišlo při mojí váze, ale měření německého bike magazinu to ukazuje)

                                          v osazení The One (tohle osazení s Pikem je sehnatelné někde kolem 65–70tis., za 70tis. bez problémů určitě) nebo K24 (sehnatelné určitě za 80tis., možná méně); trošku dražší než ostatní kola, ale i to osazení je vynikající

                                          • Trance X 1 za cca 60tis.: oproti AMS 125ce za stejnou cenu ale pouze s F120 a RP2 (místo Talase a RP23, u toho tlumiče je to tedy skoro jedno), osazení je také horší
                                          • Reign 1 za cca 60tis.: platí to samé co pro Trance, opět horší osazení za ty prachy
                                          • Monster AM Race za 66tis.: osazení celkem slušné za ty peníze, jen netuším jaké bude s tím tlumičem X-Fusion Glyde RPV
                                          • Canyon AMko (to už dle značení 08, nástupce ESka a ESxka) 7.0 za cca 60tis.: osazení beru zatím z ESka 07 jen s tím, že nově tam bude Fox tlumič a sníží se tím progresivita: osazení za ty prachy výborné

                                          Canyon bude z nich nejprogresivnější, ale pořád to nebude nic hrozného s Fox tlumičem. Každé to kolo bude chodit jinak a v něčem bude lepší, nemůžu tedy obecně doporučit nejlepší. Jen můžu říct, co bych vybral já (tedy, co jsem si už vybral a objednal) a to je Stereo. Ve výběru jsem ty kola, co jsem uvedl měl taky. Měl jsem jich tam ještě více, např. ještě Lapierry (modely 07 vyřazeny velkou progresivitou, větší než u Canyonu, nové Lapierry 08 jsou ovšem zatím neznámá).

                                          Ghosty jsem vyřadil kvůli ceně (za osazení podobné AMS 125ce a Stereu chtějí výrazně více peněz).

                                          Žádné z uvedených kol není kategorie úplně papírových rámů, není tam rám pod 2,6kg (bez tlumiče). Uvést bez větších skoků by tě tedy měly všechny. Nevim kolik váží přesně Monster AM, nejtěžší z nich bude tedy asi Reign, který má přes 3kg.

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Na začátku jsem v úvodu napsal, že ten Monster bude dost drahej, ale nakonec ani ne. To ty Gianty jsou za dané osazení skoro dražší. Takže to s cenou Monsteru beru zpět. Nejlepší poměr cena/osazení má AMS 125ka a to ještě o malinko lepší i než Canyon.

                                            0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Ceny pro Cuby platí pro modely 08 a jsou brané jako 10% dolu s doporučených koncových cen. Za tuhle cenu je to schopen nabídnout téměř každý prodejce Cubu, někteří pak dokonce i za méně. A popis osazení odpovídajícím cenám je na stránkách Cubu

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              *z doporučených

                                              0 0
                                            • dancing dog  

                                              Teda strašně moc děkuji za tento elaborát / nemyšleno peorativně ! /, který jde skutečně do hloubky. Tvé znalosti a zkušenosti jsou obdivuhodné, vážně… čímdáltím víc mě to láká k tomu Monsteru, je mi prostě sympatickej a láká mě, ale určitě bych ho předem vyzkoušel..až přijde čas, příjdu si k Tobě o radu s tlumičem… Předpokládám, že bych na něm jezdil po Krušných horách a Slavkovskym lese, na pohodu, solocyklotoulky kdy cesta ůže být cíl..a když budu potřebovat jet s někym švižnějš nebo někam dojet na čas, tak bych vytáhl svýho osvědčenýho HT cuba nebo dokonce svého kdysi protěžovanýho crosse.. ještě 1× díky!

                                              0 0
                                              • Karlos009  

                                                No, já hlavně rád vidím, že jsi opustil tu myšlenku s Meridou. :-) A klidně bych se vsadil, že jak si zvykneš na fulla, už na ty kostitřasy nesedneš. :-)

                                                0 0
                                                • dancing dog  

                                                  Ahoj Karlosi, no jak už sem psal, když mě nic nepožene, tak věřím, že na toulky krajinou ten full bude v čele… ale na nějaké cyklovýpravy seu cyklovandry s kámošema po silnici a zpevněnejch cestách bude cross to pravé..už tedka nestíhám pro menší trénovanost a kila navíc, do toho eště snad ten Monster .-)..takže to asi nejvíc odnese moje Bobina, muj tolik osvědčenej HT Cube s bezvadně fungující vidlí od Milana…bude mi jí líto…

                                                  Včera sem zase vybíral v bankomatu a mrknul na zůstatek a už sem zase v mínusu :-( eště tak 2 výběry a byt už bude hotovej snad + od 08 v práci jen poloviční úvazek a nově osvč, kde příjem dost jistej, tak jestli neotěhotníme, tak bych po splacení pár dloužků mohl začít šetřit a viděl bych to tak na květen…ooo kéž by.. měj se!

                                                  0 0
                                          • goofy  

                                            No pokud se podivas na stranky, tak Monster AM nejde pod 3220g bez tlumce, takze taky zadne drobatko.

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Díval jsem se tam kvůli ceně, tu váhu jsem přehlédnul, takže nejtěžší bude Monster AM, ještě o pár gramů těžší než Reign.

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Taky Reign s Monsterem budou pravděpodobně i o něco bytelnější než ten zbytek.

                                                0 0
                                                • cabbage  

                                                  Giant tvrdí že reign zhubnul na rámu ±700g oproti mod.2007 takže by to nakonec nemuselo bejt tak hrozný.. skoro to vypadá, že tranceX a reing mají pro rok 2008 stejný rám a liší se jen zadní stavba a vahadla…

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Jsem zvědav na reálné převážení, 700g dolu už by bylo skoro až moc, to už by se posunul do kategorii pod 2,5kg a musel by být pomalu papírovej.

                                                    0 0
                                                  • cabbage  

                                                    to já taky, btw: nevíš prosím kolik váží model 07?
                                                    jestli měl 3,5?kg tka těď to bude 2,8.. což je ještě pořád docela dost.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tady je reálně zvážený 06 model: data.mlok.net/en­duros_2500euro_0806­.pdf A tam má 3153g bez tlumiče. Netušim, jestli 07 výrazně na váze přibral.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    A je to pro velikost M.

                                                    0 0
                                • fousek  

                                  Jaky ma vyhody 1-cep oproti variacim na tema 4-cep?

                                  0 0
                              • Radek Broz  

                                Najezdim dost a myslim si, že na tom chodu snad už lecos poznám. Že by se ale pružení nějak výrazně jinak chovalo na Monstru a třeba bráchovo Norco Six, fakt nepozoruju. Znát jsou rozdíly v tlumičích a jejich nastavení, ale v tom systému si dovoluju tvrdit, že ne. Militantní zastánci FSR samozřejmě budou tvrdit opak, ale na obou rámech jsem v terénu něco najel a ten rozdíl prostě patrnej není. Pokud vezmu Monster a Six se stejnym zdvihem a tlumičem jako ten chod je prakticky stejnej.

                                0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak, tak. FSR s otevřeným tlumičem houpe určitě více než třeba Maestro (ale do zdvihů kolem 140mm to není žádný problém, s FSR u zdvihů 160 a výše už mám minimum zkušeností). To je ale právě důvod, proč mě až tolik nesedí třeba Tracne, ono se to při šlapání houpe sice méně, ale současně se to i trošku zamyká. Prostě něco za něco.

                          Budu muset vyzkoušet někdy Reigna X jako máš, přeci jen při tomhle zdvihu už je to dobře, že to nepatrně zamyká při šlapání, aktivní už to při tom zdvihu bude předpokládám dostatečně. Zkoušel jsem jen chvilku Reigna a tam už to celkem šlo při tom zdvihu (pro můj subjektivn dojem).

                          0 0
                • Martin0004  

                  Jen bych si dal osobne pozor na velikost

                  Mno mam cca 185cm, a 85–90kg, podle toho co jsem mel k veceri :) Oni ty Monstry delaj jenom do Lka. To bude asi pro me to pravy.

                  0 0
      • Black knives  

        To jsme na tom váhově stejně. Normálně to v pohodě jede. Bral jsem si jej právě pro to, že už mám RB Monster DH, a tak jsem věděl, že to pode mnou vydrží. U jiného kola bych měl obavy o životnost. Jsem těžký,a kapku houpání vůbec nevadí, pokud na to máš náturu,že nespěcháš. Já jezdím nejraději sám , a tam je mi naprosto fuk, kdy a za jak dlouho se dostanu na kopec. Ale vím, že dolů z kopce se to pode mnou nerozpadne.

        0 0
    • dancing dog  

      z toho co sem tu tedka eště vyčetl, by teda asi na to pohodový výletničení s občasným! těžším terénem byl pro pořádnýho chlapa s metrákem asi ten AM monster vhodnej, jak mi psal i pan Heinik. BTW, velmi ochotný člověk… DH i chrcení nechávám rád jiným

      Ty jo, kdy mi už konečně dodělaj ten byt a našetřím na to celopéro..čím déle to trvá, tím víc nevím, co pořídit, protože info nové a nové se valí a vzájemně se v mý lebce perou…

      0 0
      • Martin0004  

        Taky uz se tesim. Dneska jsem na HT (13cm) prohanel po pesinkach a cestach v Drahanskym a Bohnickym udoli. Obcas to byl pres korinky neuveritelnej rachot a klepec, sotva jsem se na bajku udrzel – jizda na bejkovi :)

        Ale furt si rikam, ze by na me ten Monster EN asi byl moc. To bych pak musel jezdit do nejakejch bike-parku a to nevim, jestli na to nejsem uz moc starej :) Na ostatni teren by asi postacil ten AM.

        Zatim to vidim tak 65% pro AM, 35% pro EN.

        Nejdou si nekde ty RBcka pucit, treba za plnou zalohu na den/vikend? Myslim, ze jsem to nekde cet, ale mozna je to jenom vyplod moji fantazie.

        0 0
        • dancing dog  

          na RB stránkách je email, zkus se optat.. jinak konkrétně nevím…

          Mě osobně by stačil asi ten speedster, ta to moje popojíždění, ale mám strach ,aby podemnou neprask…

          0 0
        • Radek Broz  

          Naboj, nemusel, to rozhodně užiješ i v lese.

          Ano, dají se v RB centru půjčit proti dvěma dokladům. více na racebike.cz nebo racetool.cz

          0 0
          • dancing dog  

            Mě moc mrzí, že sem tu nebyl, když ste měli v N.H. ten RB camp… jezdilo se i kousek od nás… pan Heinik mi nabízel, že by mi tam po dohodě dovezl 2 kola, co mě zajímají, na zkoušku..

            0 0
          • Martin0004  

            No a jak uz bylo zmineno v jinym threadu, tak i ve meste :)

            Diky za informace, asi to udelam tak, ze si EN pucim a kdyz na tom pujde i neco ujet (jak me mnozi ubezpecovali) a vyjet jakztak nejakej ten kopec, tak pudu do nej.

            0 0
            • dancing dog  

              já to tak možná někdy udělám s AM.. good luck!

              0 0
              • Martin0004  

                Tak v novy sezone porovname zkusenosti. Zimu dojezdim na pevnaku – i kdyz jeden nikdy nevi, co mi v ty bedne rupne :). Taktez stastne porizeni.

                0 0
                • dancing dog  

                  O.K., přesně tak, měnim to a měsíc, ale v podstatě už jen 3 značky- RB, GHOST, CUBE… ale musím mít už hotovej byt, bych ušetřil na to kolo..

                  0 0
                  • Martin0004  

                    Jediny o cem jsem jeste uvazoval, byl TheIf-uv kousek (Canyon Torque FR 9.0). Ale ten asi nepude tak snadno vyzkouset.

                    www.canyon.com/…s/index.html?b=56

                    Ale uz to nebudu resit, protoze bych to stejne nevyresil. Neco mi rika, ze az zkusim RB, se to rychle vyresi samo :)

                    0 0
                    • dancing dog  

                      Jo, tak to je nádhera…kaňony mi přijdou tak nějak nedostupný až zapovězený, ani nevim proč… Já myslím na to RB a AM model hlavně kůli váze, sem spíš XC turista, ale XC full by mě nemusel uníst..snad eště něco jako Trance, kdo ví… uvidíme…RB MonsterAM je ale rozhodně velký favorit..jestli vůbec k tomu fullu někdy dojde..no, aspoň mám o čem snít a na co se těšit .-)

                      0 0
    • F.i.l.a.s  

      tak nakonec jsem se rozhodl,jak uz to vetsinou byva:-),pro uplne jine kolo,nez jsem mel v mrku na zacatku,ale myslim,ze je fakt povedene,ram je moc peknej a za ty penize je supr osazeny.co na nej rikate? www.bike007.cz/…ce-2.0-2008/

      0 0
    • friblos  

      tak ja jsem taky pro RB AM jezdim kolem 80 nahoru dolu a moc to neresim jestli se to houpe:)jinak prezil zatim uplne vsechno tak bych nemenil ani nahodou.kamos ma spesla enduro 2007 a nes zatoci tak uz jsem v tahu.neco na tom RB asi bude.s tim houpanim je to fakt jenom o slapani jak si zvyknes se moc nemrskat tak se ani nehne

      0 0
    • F.i.l.a.s  

      tak je to opet jinak:-) a dnes sem se stal majitelem fakt vymazleny zehlicky specialzed specialized.cz/new/ko­lo.php?a=1&b=1­&c=8&skupina=&rok=&ko­lo=597&x=3#

      0 0
      • Tušnak  

        tak ti nevím chlape, ale já osobně bych do tohodle kousku nešel… je to možná tím, že se mi nijak zvlášť nelíbí, za ty prachy na něm nic extra nevidím a prostě tomu kolu (respektive vidlici a tlumiči) nevěřím. ale i tak ať slouží a užij si ho;o)

        0 0
      • hanz  

        nevím no…ale at slouží…a dobře uschovej záručák, bude se hodit u tlumiče a vidlice.

        0 0
      • goofy  

        Osobne bych uz sel radeji do tohodle, no ale tak at slouzi dobre…

        www.bikesportchrudim.cz/index.php?…

        0 0
        • Tušnak  

          souhlasím s goofym… když už spešla, tak tady toho!

          0 0
        • MlokCZ  

          Také souhlas, když už Spešla (do kterého bych nešel vůbec), tak se standardním tlumičem a vidlicí. Kdyby ten z odkazu byl tak o 10tis. levnější, tak už by to byla moc pěkná volba.

          0 0
          • Pavlos  

            no on bude levnejsi na podzim:)

            0 0
            • MlokCZ  

              No možná bude. Jenže je otázka, zda na podzim vůbec bude.

              Já třeba nemám nervy na to, abych čekal u dražších kol na podzimní slevy, kde pak často není k mání téměř nic, žádný výběr. Když u jiných značek můžu mít srovnatelná kola (nebo pro moje specifické požadavky i lepší) za tu slevovou cenu u Spešla, ale u těch ostatních značek za ty prachy bude v předobjednávce nový model (tzn. v tu chvíli výběr ze všeho co je na trhu).

              Ale aspoň, že mají u Spešlu strach prodávat pouze ty verze s jejich nestandardními díly, s těmi jsou ty kola úplně odepsaný.

              0 0
              • Tušnak  

                prostě nevěřím, že dokáží ty tlumiče a vidlice vyrábět na stejné úrovni, jako výrobci, kteří se specializují přímo na pružící komponenty! A jak zmiňuje MlokCZ ty ceny jsou opravdu přemrštěné, když to srovnám s jinými výrobci a stejným osazením! To mi někdo vysvětlete co je na tom takového, abych za to ty prachy dal… to S?

                0 0
                • F.i.l.a.s  

                  ja sem toho spesla koupil po sleve za 60 000 i s pe­dalama,coz si myslim,ze v tyhle cenovy relaci je to nedostizny kolo a je to zehlirna neskutecna.

                  0 0
                  • dodydody  

                    By mne zajimalo kolik fullu si jezdil kdyz je tohle pro tebe zehlicka to pripada kazdemu po prechodu z HT…ale at slouzi doufej ze se ti nevysypou ty spesl veci tlumak a vidle mozna budes prvni

                    0 0
                    • kesu  

                      ale nekaz mu radost,nestandartni tlumaky se sypou vsem:D:D:D

                      0 0
                  • kesu  

                    pojed to projet v nedeli…viz thread enduro vyjizdka .

                    0 0
                  • hanz  

                    žehlírna neskutečná?…asi si neseděl na slušným fulu…ten spešl je pěkně tupej

                    0 0
        • cabbage  

          takhle sociální verze endura se mi moc nelíbí, ikdyž ještě sem neviděl tabulku geometrií tak nebudu kritizovat.

          0 0
          • goofy  

            Me se prave zase moc nelibi enduro. Hlavne mi treba nesedi dvoukorunka na tenhle typ kola.

            0 0
            • cabbage  

              mě se právě dvoukorunka líbí moc – x-upy při turistice dává jen málokdo;-)

              0 0
    • friblos  

      tak ti taky nevim s tou zehlickou se pekne pletes.mel jsem ho pucenyho a at jsem cvakal na tlumici jak jsem chtel tak je to furt pekne tvrdy a bohuzel ne jenom pod zaberem-jako bonus kamosovi neustale utika vidle

      0 0
    • dancing dog  

      Už to tu bylo, do Spešla taky bych nešel, já nesnášim předražování…če­hokoliv…

      0 0
    • F.i.l.a.s  

      porad tady mluvite o predrazovani,ale ja ho koupil za 60 i s pedala­ma,samozrejme funglovku a za tuhle cenu se ani snad nic lepsiho sehnat neda.

      0 0
      • dancing dog  

        no, možná že za nižší cenu se dá koupi i něco lepšího…ale to by byla dlouhá diskuze, každej to má jinak…

        0 0
        • Black knives  

          Mě se na RB Monster AM osvědčilo do kopce zamknout na vidli M-Z1 ETA na takové to první houpnutí, kdy to ještě moc neklesne. Pak to jede do kopce v pohodě.

          0 0
    • KRAJIC  

      Pokud chceš na tom kole dávat i nějaké drsnější prasárny a vůbec neřešit jestli to kolo snese a nebo ne, tak vůbec neuvažuj a jdi do RB – pokud to chceš jezdivější do kopce a na delší vyjížďky tak zvol verzi MONSTER AM – pokud máš prioritu ty skoky a sjezdy tak zvol verzi MONSTER EN. V obou případech máš úplně perfektně ovladatelné kolo na sjezd a skoky, které jde na zadní tak poslušně, že z toho budeš totálně v prdeli což ti GIANT nenabídne. Co se týče kvality rámu z hlediske dostatečného dimenzování a dlouholeté výdrže, pak to RB je někde 150světelných let před GIANTEM z THAIWANU. Zajdi si na stánky racebike.cz/ a počti si o filozofii firmy a výrobních postupech. Buď můžeš mít horší sériovou mrdku nebo žijící legendu.

      0 0
      •  

        „Žijící legenda“, s tebou je sranda chlape. Hned se mi v pondělí po ránu zlepšila nálada.

        0 0
        • dancing dog  

          Pan R.B. snad doufám nezemřel, ne?

          0 0
          •  

            Pan R.B. určitě nezemřel, ale značka má do žijící legendy dost daleko, ale díky bohu za ni, za českou značku, která si jistě svý příznivce najde.

            0 0
            • KRAJIC  

              Snad nechceš popírat právem zaslouženou kultovnost RB. To si dovolí opravdu málokdo.

              0 0
              •  

                Pro mě to prostě žádná kultovka není a na trhu je tolik hezčích a funkčnějších věcí (i levnějších) než RB (ale nic proti vyznavačům téhle značky).

                0 0
                •  

                  Tuhle jeden na nakole.cz fanaticky tvrdil, že nejlepší kola na světě dělá Cannondale a že nic lepšího nemůže bejt. Když jsem si na to vzpoměl, tak jsem na to RB musel zareagovat.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Ještě že při výběru nemusím koukat na to, jak je značka kultovní (jezdí funkce a ne kult). Naštěstí mě tohle vůbec nezajímá. A mám úplně stejný názor jako Roman II. Do legendy má RB opravdu daleko, ale souhlas, že je dobře, že takovou českou značku máme.

                Mě zajímá funkčnost za dané peníze. A RB je dobře funkční jednočep za spíše dražší peníze. Nic víc, nic míň. A ta tebou nazvaná „sériová *****“ (teď já osobně nemyslím jen Giant, ale i spoustu dalších značek) bude pro mnoho lidí lepší řešení. A pro někoho bude zase lepší řešení RB, záleží na požadavcích. Každý má požadavky na funčnost jiné a splní mu je pokaždé jiná značka s jiným rámem. A s dimenzováním a výdrží nemá problém většina slušných značek (a dokonce to jde i s nižší hmotností), zvlášť ty značky které si dovolí dát 5-letou záruku na rámy.

                0 0
              • dieegoo  

                Tak možná budu jeden z mála, kdo si to dovolí.. Co je na RB tak kultovního? Co je vůbec pod pojmem „kultovní značka“ schovaný? Vysoká cena a tím pádek nepříliš prodaných kusů v porovnání s ostatními?

                0 0
                • dancing dog  

                  no, to je možná právě todle- nejlevnější tedy nejsou…poměr výbava cena asi nemá proti jinejm ideální, k tomu žádný výprodeje..je jich mezi lidma prostě málo…

                  liší se asi hlavně tím rámem, ale taky nejsem vyznavač pořizování něčeho, že je to „kultovní záležitost“ a je mi jasný, že za ty peníze se dá pořídit i něco v něčem lepšího..

                  mě se ta kola RB tedy líbí a to že je to česká značka s rámam vyráběnejma tady je mi také sympatické..ani těch peněz na víc bych nelitoval..ale rozhodne zkouška, jak mi bude sedět, doufám, že jo..

                  Mlokovi díky, viz výše…

                  0 0
              • hanz  

                ty jseš přesně ten zákazník na kterýho je marketing rb zaměřenej, seš ukázka toho že žvatlat o kultovnosti a taiwanský mrdce padá na urovnou půdu. Měl jsem několik rb a měl jsem i několik jiných ručně dělaných rámů a od značek opravdu kultovních ale když srovnám taiwanskou mrdku třeba od spešlu nebo giantu(který sem taky měl a dokonce stále mám, tak v mnohem je taiwan preciznejší, kvalitnější.

                ale jak tu bylo řečeno, rb sou výborný jednočepy a jsem rád že sou český, ale lidi s názorem jako ty jim dělaj akorát ostudu.

                0 0
                • goofy  

                  goofy

                  0 0
                • KRAJIC  

                  Silná slova. Letos jsem si pořídil RB MONSTER HT a za sezónu jsem i přes ne zrovna teenage věk uděl zatím největší progres co se technického ježdění týče – skoky(dirt) , menší dropy , výskoky na překážky atd. Tohle mi umožnil právě rám od RB svojí hravostí a ovladatelností. Já ti mrdám na nějaký marketing – to kolo mi posunulo dimenze a to je holý fakt. A názor ohledně materiálové výdrže rámu nemám ze své hlavy. Ty si klidně kup ještě dalších 50 kol, když to tak obměňuješ – já už jsem svou značku našel a nemám tu potřebu. A nejebej do mě, řešíme tu kola pokud sis nevšiml.

                  0 0
                  •  

                    Ještě že to RB existuje, jinak by jses asi na kole jezdit nenaučil.

                    0 0
                    • KRAJIC  

                      Jsi tak bystý a pohotový, jdu se vybrečet. Zkus si přečíst příspěvek od Lišáka – mám pocit, že by se tě zlehka mohl týkat. Za vulgární výrazy se omlouvám – já tak i mluvím a bez nich to nemá ten drive. Pro příště se vyvaruju.

                      0 0
                      • hanz  

                        monstera jsem taky jezdil(DH), slušný kolo, výborná váha na dh rám. Měl svý mouchy jako vše, ale celkově výborný kolo…bohužel mě nenaučil jezdit, to ostatně neumím dodnes :-). Jinak si akorát potvrdil to co sem psal výše.

                        0 0
                      • Tušnak  

                        …Nenapadejte ostatní účastníky diskusí. To, že nesdílí váš názor ještě neznamená, že jsou hlupáci." …

                        podruhé!

                        0 0
                  • Lišák  

                    V levém sloupci je „Desatero“, Pokud jsi líný si ho přečíst, tak tady máš zkopírovaný první bod:

                    „Chovejte se slušně Nepoužívejte vulgární slova, přeci jen jich často slyšíme víc než dost jinde. Nenapadejte ostatní účastníky diskusí. To, že nesdílí váš názor ještě neznamená, že jsou hlupáci.“

                    0 0
                    • Tušnak  

                      Ámen! myslímj si o kolech RB svoje a rozhodně nehodlám svůj názor vnucovat někomu jinému a určitě ne tímto sprostým způsobem! Myslím si, že tohle byla rána vedle KRAJICi!!!

                      a jestli má na to, aby si koupil ročně i 12 kol, tak co je na tom?! je to jeho věc a navíc se s námi může podělit o své zkušenosti!

                      0 0
                  • pitos  

                    Tak tedy napiš na jakém biku jsi ty tvé skoky a výskoky trénoval předtím než sis RB pořídil. Zajímá mě které kolo ti naučení těchto věcí tak znepříjemnilo. To že ses to učil i předtím na odpovídajícím kole beru jako samozdřejmost. Ptám se jen, abych si náhodou něco podobného nekoupil:)

                    0 0
                    • KRAJIC  

                      Nerad bych poškodil nějakou značku, o které bych uvedl, že mi to na jejím rámu nešlo – stejně se jedná o mou neschopnost jako jezdce. Ale stále budu tvrdit, že RB mi to velice ulehčilo a začal jsem dávat věci úplně z jiného soudku a kde mne předtím limitoval strach. To že je geometrie RB MONSTRER specifická nemůže snad nikdo napadnout.V něčem to oproti jiným kolům ubere v XC směru, ale určitě ne v tom kdy tě chytne rapl a chceš tomu naložit.

                      0 0
                      • goofy  

                        Tak to napisu rovnou, ze jsi predtim skakal na XC-cku. To se fakt provadi hodne tezce. Mas pravdu.

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    Jo tak ty si dokonce žádný z těch fullů včetně RB nikdy nejezdil, ale zato o nich víš vše nejlépe.

                    hanz nemá silná slova, ale hlavně na rozdíl od tebe mnoho zkušeností s mnoha koly v této kategorii kol.

                    0 0
                  • Manas  

                    Moc to zeres. Ja jsem na to samy mel Norco Sasquatch a par dalsich kol a treba RB mi vylozene nesedelo. Bylo moc kratky. PH znam a vazim si ho za ty zkusenosti co promita do RB ale on dokaze rict ze ostatni kola jsou taky dobry. Nelpi na dogmatech.

                    0 0
                    • KRAJIC  

                      No nicméně fórum se pěkně rozjelo. S žijící legendou jsem to asi fakt přepálil, za ostatním si stojím. Poněkud se debata odchýlila od tématu tak se loučím chlapci. Ať vám to jezdí a lítá.

                      0 0
                      • Manas  

                        Tak ono ti to nikdo nebere. Jen to proste nesmis tak strasne tlacit :-)

                        0 0
      • Dijck  

        :DDD

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.