Canyon vs. Giant vs. Lapierre vs. Specialized

56 nepřečtených
    • Nikiller  

      Já bych šel do Scotta, popřípadě Canyona. Ostatní mě nezaujaly. Na co to kolo chceš a kolik najíždíš?

      0 0
    •  

      Ahoj, z toho co píšeš o stylu jek bikuješ nebo chceš, bych řekl že v tom jsme si podobní.

      Z výčtu kol které máš na výběr bych okamžitě vyškrtl Lapierra(aspon v tomhle vybavení). Měl jsem ho tři dny doma a litoval jsem že jsem si ho vůbec půjčil. Je těžké houpe se jako kráva a vybavení stojí za … Dolů by se s ním jede dobře ale na rovinkách, treilech nebo do kopce bys ses natrápil. I když Scott jako značku nemusím ani nevým proč upřednostnil bych ho, je podstatně lehčí(Scott12,9kg / Lp14,8kg)to už se jinak šlape do kopce a další věc je odpružení které se dá snížit ze 150mm na 120mm což je skvělá věc hlavně do kopce což u Lp není.(pozn-při stylu tvé jízdy bych nad 150mm zdvihu nešel). Kupuju si pravidelně německý MountainBike magazine a zrovna tam testovali All-mountain kola se 150mm zdvihu. Ze sedmi kol to vyhrál Giant ale Reigen1 kterého bych prohodil za toho cos uvedl, je sice o něco dražší ale porazil kola jako Remedyho7 za 2600E nebo Spešla Pitch PRO(je o ředu výš nž COMP). Dobře se s ním drápe do kopce a z kopce je to prý střela která drží stopu. Má už tlumiš DHX od foxu s kterým si už můžeš dovolit nějaký ten skok a super Geometrii. Prostě to vyhrál ale je dražší. Shrnuto, Lp bych vyškrtnul Gianta bych nahradil Reigenem1 ale je dražší. S Canyonem ti neporadím nikdy jsem na něm nejel ale co jsem četl nebo slyšel je celkem v klidu. Být tebou zůžím výběr na ty tři kola Spešla, Canyon a Scott.

      Myslím si že ani s jedním nešlápneš vedle.

      0 0
      • nataomy  

        diky moc, ale ten je uz moc drahej, mel jsem puvodne limit 1000 pak 12OO pak 1500 ted jsem na 1600stech vejs uz nechci, co takle Reing 2

        0 0
        •  

          Geometrie je pořád stejná, je jedno jestli reigen1 nebo 2, cena je nižší kvůli jiné vydlici, tlumiči a komponentům ale jestli začínáš u bude to tvůj první full tak si dovolím tvrdit že budeš maximálně spokojený i stou levnější verzí. Giant využívá VVP Maestro odprožení a to už nějakých dobrých pár let. Díky tomu se kolo nehoupe a má snahu tlačit zadní kolo k zemi a tím dosahuje lepšího přítlaku, neprokluzuje a pěkně žehlí malé nerovnosti. Nejvíc se liší vydlicí a tlumičem na tom dražším je s druhou komorou DHX, která se zapojí když ta větší(základní) nestačí ale to bys musel skákat dvoumetrové jumpy a tak daleko nebudeš. Vidla je tam taky Fox sice se nedá snížit ale to by tak nevadilo diky povedené geometrii. Protože mi mého miláčka asi před měsícem ukradli tak si taky kupuju nové a taky jsem se rozhodoval mezi Reigen0 tou dražší verzí a Gary Fischerem Roscoe3. Jelikož mám slabost pro fischery, můj zcizený a zároven první byl taky Fischer tak jsem se rozhodl pro Roscoe3 model 2010. Minulý rok jsem ho měl měsíc doma k testování a z mého hlediska je to bezkonkurenční kolo ale málo chybělo a měl jsem toho zminovaného Reigena. Na karbonové kola mám svůj názor, moc jim nevěřím. Technologie už hodně pokročila ale i tak pro začátečníka je to stejně drahý luxus. Já už jezdím Šest let a nekoupil bych si karbon, životnost karbonového kola je tak dva roky když jezdíš závody pak musíš měnit a mě by vydržel tak tři. Třeba Fischer dává jako jediný na své alu rámy doživotní záruku. Titus dáva doživotní záruku na titanové rámy a pět let na Alu. Tím jsem trochu odbočil ale taky to trochu k tomu patří. S reigenem budeš spokojený to ti můžu slíbyt a ted ho mají v Insbrucku ve slevě za necelých 1500E. Pokud bys měl zájem poslal bych ti ho, tady je odkaz na něho

          http://www.bikestore.cc/…-136394.html

          Tak ahoj

          0 0
          • nataomy  

            Dik za vycerpavajici info, diky tobe jsem se asi uz rozhodl pro toho Reign 2, muzu ho mit za 1440EUR, ted jezdim na Nakamurovi za 150E, vydle Zoom 80mm, takze si myslim, ze ten rozdil bude drastyckej :-))) Uz se tesim, az ho vyzkousim ve Vsenorech je to prej celkem slusnej sjezd.

            Koukal jsem na toho Garyho vypada skvele, jak design, tak i osazeni, ale ta cena :-)

            Jaky pedaly na to mam dat? Myslel jsem spis klasiku.

            0 0
          • nataomy  

            Jeste jsem se chtel zeptat ohledne velikosti. Na Canyona mi vyslo M, 178cm a 76kg, tak nevim jestli je to stejny pro vsechny znacky? Jeste jednou moc dik za rady.

            Mej se fajn

            0 0
            •  

              S velikostí ti moc nepomůžu já mám Fischerovskou 19" dobrou na svou výšku a měřím něco přes 180cm. Osobně bych si nekupoval překvapení jestli ta velikost bude dobrá nebo ne, to kolo co si kupuju jsem si velikostně vyzkoušel protože jsem si taky nebyl moc jistý a nerad se spoléhal na tabulky. Být tebou našel bych si někde v prodejce co prodává Gianty, zavolal jestli tam má Reigena a zajel si tam(ty prachy bych obětoval). A co by bylo úplně nejlepší najít prodejce co má k dyspozici testovačky určitě někdo takový bude. Nebo třeba tady, je tu skoro 20000 uživatelů tak si hod další fórum na velikost Reigena včera jsem tu jednoho našel na fotkách, FUZZY666 je jeho nick. No víc ti poradit nemůžu tak doufám že ti to pomůže a pak mi napiš jak jsi pochodil.

              servus

              0 0
    • Smazaný účet  

      to už je tak na hraně… za tyhle prachy bych chtěl už asi karbon a komplet fox. nebo ve slevách na podzim určitě seženeš.

      0 0
      • nataomy  

        mas nejakej tip

        0 0
      • McBlacky  

        no tak to bych chtěl vidět :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          hm není to buh vi co ale to co mám já nebylo o moc dražší jak limit tazatele, samo, že bez lefty.

          loni na podzim se i karbonové sparky prodavaly pod 50,–

          0 0
          • McBlacky  

            můj názor je ten, že koupit totální základ carbon full /1600eur je ta kategorie/ je akorát k vzteku, výbavou to je jak HT za 15tisíc. Akorát to má fox vidli a dobrej rám.

            Takže než to vytuníš, čeká tě další investice v řádu desetitisíců. Nebo se smíříš s kolem, který bude těžký a velmi kompromisní s tím, že si budeš namlouvat jak ten karbon full hezky jede. Ale při srovnání se stejným modelem na hlíně v té cenové relaci to pravda nebude.

            0 0
    • McBlacky  

      já bych možná zaměnil Pitch za SJ FSR. Vydrží taky dost, ale jede úplně skvěle proti Pitch.

      Canyon je dobře osazenej, ale není to tak dotažený jako ostatní ve tvým výběru. Levnej rám s nic neříkající geometrií. Dost by ses s ním pral.

      0 0
      • nataomy  

        dik za tip, ale ten SJ FSR je uz cenove nekde jinde, nebo se da nekde sehnat do 1600eur?

        0 0
        • McBlacky  

          po sezoně se slevou 30% se dostaneš na 1700eur. Ale to je ještě tak měsíc počkat :(

          navíc je o ně zájem, takže je otázka jestli vůbec budou Compy v rozumných velikostech

          0 0
    • gejba  

      Ahoj, jedno upozornění na Gianta, kterej kámošovi praskl po 3 měsících.

      http://www.bike-forum.cz/…l-24834.html

      A tohle mu napsal na skype jeden odborník:

      Právě jsem se dočetl na facebooku, MTBR a dalších forech týkající se mountain bikingu, že není zdaleka jediný s prasklým spodním vahadlem. Je to problém celé série Reignu X roku 2010. Říkám to proto, aby jsi při reklamaci trval na novém zpevněném spodním vahadle (prej by něco takového už mělo existovat) nebo ať ti daj vahadlo z modelu 2011 tam prý už to je OK (ale kdo ví, nikdo na tom ještě nejel). Protože pokud ti daj stejné bude otázka času kdy to jebne znova (třeba při sjezdu z Lysé). Navíc ti ten rám ani nikdo nekoupí, protože se to stává věcí všeobecně známou. A ti ho budou po 3 měsících vracet a budou nadávat co jsi jim to prodal za šunku. Takže tlačit na giant…a nenechat se odbít. Je to konstrukční vada.

      V Las Vegas je nějakej klub Reign team si říkaj. A 10 jezdců má reigna x 2010. 9 z nich už aspoň jednou měnili spodní vahadlo. To mluví za vše…

      Nechtěl jsem pomlouvat nějakou značku, ale měl by jsi to vědět, protože to vahadlo na tom tvým modelu je přinejmenším dost podobný, ne-li stejný.

      0 0
      • Dav...1  

        Myslim, ze uz reignX vyradil a uvazuje o obycejnem reignu.

        0 0
      • nataomy  

        dik za info, to je dost spatny, doufam, ze Reign 2 nema stejny problem, mam ho uz rezervovany, takze pokud o tom neco vite dejte vedet, at to kdyz tak zrusim, dik

        0 0
        • Dav...1  

          To praskani je pouze reignX 2010 – je to novy model, reign byl predelany uz driv. Takze uz je odskouseny i v praxi.

          0 0
        •  

          Tak gratuluju a přeju hodně njetých km a at ti slouží. já si dneska objednal svoje vytoužené roscoe, už ho balí v americe a do tří týdnu bych ho měl mít doma.

          0 0
          • nataomy  

            Diky moc, nechci se radovat dopredu, dokud neni doma tak to beru s rezervou, ale snad to vsechno dobre dopadne. Preju ti taky hodne zabavy s novym bikem a at slape bez reklamaci. Az si trochu projedu Reigna dam vedet… Jeste jednou diky vsem zucastnenym za postrehy, rady a pripominky moc jste mi pomohli !!!

            0 0
      • scret  

        Reign X a Reign je trocu neco jinyho, nemyslis? a ze maj podobny vahadla? v tom pripade i bacha na Trance X atd.:)

        0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Canyon má prostě nejlepší výbavu a není v podstatě, co řešit. Bohužel si nejsem jist geometrii a taky pak třeba reklamacemi, to je jediné mínus, co vidím na téhle značce.

      0 0
      • nataomy  

        Jo ta vybava je super, ale chci to kolo hlavne pro zabavu a Reign ma pry super geometrii, perfektne drzi stopu a lehce se ovlada, takze pro me vitez, taky si myslim, ze ma lepsi design, ale to uz je otazka vkusu. Na Canyona 5 jsem nenasel zadnou recenzi ani na forech, ale je fakt, ze mi to jeste trochu vrta v hlave. Rezervaci na Reigna mam do pondelka, takze jeste trochu casu na rozmyslenou… Uz abych to mel zasebou :-)

        0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          Vybral sis určitě tak, či onak skvěle. Já se rozmýšlím už asi půl roku mezi Anthemem a Nerve MR 8. Výbava je opravdu u Canyonu špičková a barva je taky ok, ale zase na sysstém od Giantu opravdu slyším je chválu, takže bych i tu modrou u X2 zkous, ale uvidíme až to projedu, pak buduvědět víc.

          0 0
        • K2  

          Canyon zase využívá FSR, který má v americe patentovyný Specialized (v Evropě naštěstí ne), který patří mezi nejlepší odpružené systémy.

          Pokud dáš hledat Canyon AM, tak by ti mělo v historii toho vyjet dostatek, zajímavé jsou příspěvky od Mloka. Ohledně Canyon geometrie si nestěžuju, myslím si, že je povedená.

          Giant Maestro je taky dobrý systém, mi se však nelíbí vzhled, takže jsem dal přednost Canyonu.

          Mrkni se ještě na Ghost AMR plus – tohle je velmi povedené kolo, jezdil jsem ho na Test Festu a je hodně povedené…

          0 0
          • McBlacky  

            no ale v reálu chodí Canyon o třídu hůř než Specialized. Jezdím momentálně obě, Nerve se 115mm a SJ se 120mm. Že by rozdíl dělaly jen tlumiče si nemyslím, jel jsem i na Canyonech s Foxem a i ty jsou hodně progresivní.

            0 0
            • jeffino  

              SJ za cca 50k a Canyon ve stejné cenové relaci musí být o dost lepší minimálně výbavou

              0 0
              • Pijer  

                nepíše o výbavě, ale o funkci zadní stavby. Výbava vs. cena je jasná.

                0 0
                • jeffino  

                  To jako že tlumení fox je na H**** ?

                  0 0
                  • jeffino  

                    nebo ještě takhle, podle tebe je SJ lepší než Canyon nerve xc 8 (v práci zadní stavby nebo tak všeobecně vůbec)?

                    0 0
                  • Pijer  

                    ne, jako že poměr vahadel je jiný a i se stejným tlumičem mu projev Socializeda přijde lepší

                    0 0
            • MlokCZ  

              Progresivita od té doby, co přepracovali lehce přepákování u AM modelů (teď si nejsem jistý, jestli to je až od 2010 nebo už od 2009) a k tomu na AM i XC modely začali dávat high volume komoru mi přijde zcela ok.

              0 0
              • K2  

                Netušíš, jestli by stačilo koupit nové vahadlo na starší model, nebo jestli jsou poměry dány celou novou zadní stavbou? Mám 2008-ku AM-ko

                0 0
                • MlokCZ  

                  Nevím to jistě, ale myslím, že je tam změn více a tedy nestačilo.

                  Ono kromě toho, že nepatrně změnili přepákování, tak řešili ten problém s objemným pláštěm, který při chodu tlumiče na doraz škrtal o rám. Proto změny byly téměř jistě větší než jen vahadlo.

                  Na tohle bych poslal dotaz přímo do Canyonu.

                  A máš tam už high volume komoru? Pokud ne a chceš snížit progresivitu, tak první bych vyměnil komoru za velkou. A také bych nechal snížit nastavení compression tune pokud je na vyšší hodnotě.

                  0 0
                  • K2  

                    Tlumič mám s High volume, Kompresi jsem nechal nastavit na střed (s min mi přišlo, že jsem byl furt v polovině zdvihu i když jsem jel po rovině) Při běžné o ostřejší jízdě mi zůstává pořád cca 1cm do konce. Neskáču.

                    Ještě mám doma starého Ghosta AMR s 130 mm vzadu, který má obyč foxe na kompresí na min. Rozdíl ve zdvihu mezi těmito koly nepoznám, Ghost žehlí taky pěkně. Akorát mi nesedí to nastavení tlumiče a na podzim půjde na komprese střed (ať foukám, jak foukám, zdá se mi, že mám sag při jízdě po asfaltu cca 50% a čopr posed. Jinak AMR je super kolo (koupil jsem jetý rám a pro radost si ho přes zimu poskládal a nechal ho u rodičů v Beskydech, abych furt nemusel převážet kola Praha Morava…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      V tohle případě by to chtělo asi už úplně jiný rám, který bude extra málo progresivní (něco ve stylu AMS 125tka). To, že neskáčeš dělá hodně, při skoku i ten 2008 s high volume lze poslat do zdvihu o dost více.

                      On tam zase tak velký rozdíl přepákování není pro ty novější ročníky.

                      0 0
                      • K2  

                        Přiznám se, že až tak tragické to není abych měnil. Recenze jsme měl načtené a počítal jsem s tím, že si kupuju za výbornou cenu kolo, které bude chodit 120–130 i když má v papírech napsáno 140. Srovnatelné biky Stumpjumper nebo AMS 125 by chodily stejně. Canyon mě osazením vyšel levněji než Spešl i Cube.

                        Momentálně chystám instalaci teleskopické sedlovky, takže zadní stavba bude dostávat větší kouř než doteď

                        0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                Teď v podstatě nevím, co si mám od toho Tvého příspěvku odnést. Já osobně řeším, jestli mám investovat do Canyonu nebo Giantu. Jde mi opravdu o systém, který je lepší. Když šlapeš rovinku na silnici nehoupe se, ale pak v lese žere vše..

                0 0
                • MlokCZ  

                  Máš si odnést to, že problém s přílišnou progresivitou, který zmiňoval McBlacky u starších modelů byl, ale u současných modelů už není (tedy u těch co je osazená high volume komora, což na pár nejlevnějších modelech není).

                  Systém, který se vůbec nehoupe a ideálně žehlí, tak takový neexistuje.

                  Vždy je to určitý kompromis.

                  Pokud se výrazněji zamyká systém při šlapání, tak pak vždy o trošku hůře při šlapání žehlí. Velké překážky to samozřejmě pobere vždy, to tah řetězu nikdy neudrží, ale v tu chvíli se zase na nejlhečích převodech dostane ke slovu pedalkick (na nejlehčím převodu při větším pedalkicku zadní stavby ti to klidně protočí pedály proti směru šlapání i více než o 1/4 otočky). Pedalkick pak někomu nevadí ani trochu, že si ho ani nevšimne, někomu vadí opravdu hodně (třeba mě). Záleží to od ježděných převodů a jízdního stylu.

                  U nižšího zdvihu se pedalkick ještě moc neprojeví, u vyššího pak hodně.

                  Já bych současné Canyony určitě nehodnotil o třídu horší než Spešla. Současný Spešl je ale také lepší než starší modely. Hodnotil bych ho jako mírně lepší, ale Canyonu bych se vůbec nebál.

                  Co se týká geometrie, tak tady vůbec nesouhlasím s hodnocením dobrá/špatná geometrie obecně. Tohle podle mě nikdy neplatí. Geometrie je vždy dobrá/špatná pro dané proporce jezdce a jeho styl jízdy a nikdy nelze říct, že obecně jedno kolo má geometrii lepší.

                  FSR/horstlinkové stavby (což je Spešl a Canyon) jsou povětšinou houpavější než třeba Maestro, ale neplatí to vždy. Zrovna Canyon je na horstlink houpavý poměrně málo kvůli poměrně vepředu a nízko umístěnému horstlinkovému čepu (mnoho jiných horstlinků je o dost houpavějších).

                  Ve výběru v první příspěvku máš Reign X, to je kolo už o kategorii jinde než Canyon AMko.

                  Srovnávat můžeš maximálně s Reignem (bez X).

                  A ke srovnání. Reign jde za pedálem rozhodně velmi dobře. Ale je to přesně ten případ zamykání tahem řetězu, kdy se výrazně projeví pedalkick.

                  Je tu spousta lidí, co Reigna jezdí a pedalkick jim na něm ani trochu nevadí. Já bych s takhle velkým pedalkickem nemohl jezdit už vůbec.

                  Jestli ti bude vadit bez vyzkoušení nezjistíš (pokud bys zkoušel, tak se zaměře na prudší výjezdy na lehký převod, kde budou větší díry nebo překážky, tedy kombinace lehký převod a větší propružení zadní stavby).

                  Pokud by pedalkick nevadil, tak bych šel do Maestra.

                  Stejně tu u všech kol bude další podstatný faktor a to tlumič a u jeho interní nastavení, což to ovlivní hrozně moc a i sebelepší stavbu to dokáže zcela zabít. To lze časem úpravou pořešit, ale u spousty kol v letošním roce je použité interní nastavení tlumiče tragické.

                  0 0
                  • Dzordano_Bruno1  

                    Aha, dobře:) Tak to jsem chtěl vědět. Ono to stejně bez vyzkoušení nepůjde rozhodnout. Mám poměrně hodně favoritů. Tedy slovy tři. Rb, Giant, Canyon a všechny bych si rád vyzkoušel a to několikrát. Nespěchám na koupi vůbec, proto bych si rád vybral nejlíp, jak jen to bude možné. Takže veškeré takové rady, viz. pedalkick, jsou prostě výtány. díky Ti.

                    0 0
                  • K2  

                    Taky jsem se rozhodoval mezi Spešlem, Giantem a Canyonem.

                    Spešl byl drahý

                    Giant se mi nelíbil designem (nemám rád zprohýbané trubky, vypadá to jako by někdo to kolo boural :)

                    Tak jsem si koupil AM-ko

                    Co se týká záruky, tak se nemusíš bát. Kamárd měl Canyona, kterém praskl rám (cca ročník 2000) Reklamace proběhla úplně v pohodě, dostal novější model stejného rámu – je to solidní německá firma.

                    0 0
                    • Pijer  

                      jak je vlastně dlouhá záruka na XCčkový rámy u Canyonu?

                      0 0
                      • K2  

                        6 let na rám a 2 roky na komponenty.

                        V případě havárky do 2 nebo 3 let máš nárok na 50% slevu na koupení rámu…

                        In addition to the legal requirements we voluntarily offer a 6 year warranty on this year's frames and forks for racing and triathlon bikes as well as on mountainbike frames (with the exception of bearing assemblies and suspension forks). Our warranty is valid from the date of purchase and is non-transferable. Paintwork defects are not covered by the warranty. We reserve the right to repair defective frames or forks or to replace them with an equivalent later model. This is the restriction of any warranty claim. Further costs such as assembly, transport etc. are not covered by the warranty.

                        Damage caused by incorrect use, neglect, insufficient care and maintenance, crash, excessive load, modifications to frame or fork or the fitting or modification of additional products are all excluded from the warranty. Damage caused by jumps or other excessive loads is also not covered by the warranty.

                        All other components are covered by the standard 2 year manufacturer's wa­rranty.

                        0 0
                        • Pijer  

                          Tak to je paráda, já myslel, že klasicky 2 roky. Tak to mám ještě víc jak 3 roky s rámem klid :-)

                          0 0
          • Vegan  

            hmm ja si do ted myslel, ze Canyon vyuziva Horst Link… :), ale to jen tak rejpu pac FSR je take vicemene Horst.

            0 0
            • jeffino  

              Pokud mrknu na Canyon AM 7 a Reign 1 (± za stejný prachy aktuálně) tak C má lepší vidlu, ráfky a bude asi lehčí, cena je stejná protože Giant slevnoval, pokud slevní i Canyon bral bych asi jeho…

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.