Rapidfire XT shimano verzus Dual XT shimano

48 nepřečtených
  • Abedus

    Co je lepsi?

    Anketa: Co je lepší?

    24x
    59%
    17x
    41%
    0 0
    • lutte1  

      chybí mi odpověď SRAM trigger :D

      0 0
      • Bender382  

        Když už tak Gripshift:)

        0 0
        • Radek Broz  

          Dobrej vtip :D

          0 0
        • roud  

          To sem radši nepiš nebo si někdo tuhle kravinu koupí…

          0 0
          • oupi  

            A jakou s nimi máš zkušenost? Nebo se jen vezeš na trendu odmítání gripshiftů?

            Táta je má cca 7–8 let a je s nimi naprosto spokojen. Loni si kupoval nové X.0 a když jsem je zkoušel tak se mi hodně líbily. Řadí naprosto přesně a je lehčí (195g) než páčky od sramu (225g) a než rapidy v XTR (215g). V čem spatřuješ jejich slabinu?

            0 0
            • Vegan  

              v ne uplne 100% uchopu tam kde se potrebujes do rititek uplne zaprit :) kdyz jsem si pred rokem kupoval nove kolo mel jsem pucene jedno kde byl GRIPSHIFT X9 a dvakrat za kratkou vyjizdku jsem omylem preradil, ale mozna je to tim ze mam velkou tlapu .....

              0 0
            • MlokCZ  

              Hlavní slabina gripshiftů je ta, že se s nima nedá řadit :-) Samozřejmě většinou dá v pohodě, ale v těžším terénu ne. Prostě pouštět celou rukou řídítka, abych mohl otočit gripshiftem někdy nepřipadá v úvahu.

              Ale samozřejmě záleží co kdo jezdí a co mu vyhovuje.

              PS: Gripshifty jsem pár let také jezdil.

              0 0
              • oupi  

                Co vím, tak si na to táta nikdy nestěžoval. Měl jsem jeho kolo půjčené sice jen párkrát, ale ani já tenhle problém nikdy neměl. A to se jezdilo na bahně do kopce, z kopce. Ruku na shiftu jsem měl neustále, řadil ukazováčkem a prostředníčkem, prsteníčkem a malíčkem jsem se držel vždycky řidítek. Jediné, co pro mě bylo neřešitelné bylo řazení při brždění. Ale s tím mám problémy i u RF. Jsem zvyklý brzdit dvěma prsty a nějak se ne a ne naučit při tom přeřadit.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Bahno není těžký terén. Tedy může být technicky náročné na jezdce, ale ne na úchop řídítek. Těžkým terénem myslím hlavně rozbitou cestu s většími šutry nebo většími kořeny, kde se navíc jede trošku rychleji. A pokud to je z kopce, tak ještě k tomu navíc je často jeden prst (ukazováček nebo prostředníček) blokovaný, protože je na brzdě (a tím myslím, že ho tam v takových situacích pořád mám i když nebrzdím souvisle).

                  Ale jak píšu je to o tom, co kdo jezdí. Já jsem kdysi s tím gripshiftem problém neměl žádný, protože tenkrát jsem jezdil dost asfalt a k tomu jen lehký terén. Dnes bych také neměl problém řekněme na 90% z vyjížďky, někdy možná ještě i na více, ale na těch 5–10% ano a to velký.

                  0 0
                  • oupi  

                    Tak to jsme si nerozuměli :-) Po asfaltu nejezdí ani jeden z nás (nebo jen minimálně -přejezdy), ale to co popisuješ Ty je extrém v kterém jsem to nezkoušel a kterému táta příliš neholduje. Takže Ti musím věřit. :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ono je to u mě hodně dané fullem. Technicky nejsem žádný expert na těžké terény, ale na fullu prostě některé těžší pasáže jdou jen pustit a přejedeš je nebo i nemusí být až tak těžké, ale prostě kořenovou pasáž, kterou dá bez problémů úplně každý i na HT, tak na fullu v sedě prolítneš. A i když to není technicky nějak těžké, tak držet pořádně řídítka je v takových pasážíš nutné. A protože takové pasáže se v tempu v sedě dají jezdit, tak se v takových pasážíš na fullu i mnohem více řadí.

                      0 0
                  • JSt  

                    nikdy jsem grip nevozil delsi dobu, uplne me to neoslovilo. ale to, co pises mi pripada jako hledani problemu, kde neni. je neco technickyho z kopca – necham tam jeden kvalt, slapu vyjimecne tzn. neradim. je neco technickyho po rovine neni problem s razenim a do kopca to stejny.

                    co bych videl jako problem, tak necteny prerazeni, pripadne prokluzovani gripu za deste apod.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já bych tam ten problém prostě měl, protože si nejsem zcela jistý v takových případech občas ani s páčkama (s těmi sice vždy přehodím, ale když to občas přesně na nějakém kořenu, což v kořenovém rovném úseku nebo v mírném sjezdu, kde ještě v sedě můžu se 140mm zdvihu jet vyjde často, tak nemám úplně dobrý pocit protože řídítka také nedržím úplně 100%). S gripshiftem bych tam prostě přehazovat nemohl vůbec a nebo bych přehazoval a dříve nebo později bych si rozbil ústa. Vozil jsem ho několik let a vím, jak jsem na něm řadil – já jsem potřeboval vždy uvolnit celou ruku a řadit celou rukou.

                      Mluvím ze zkušenosti z konkrétních úseků na pár trasách, které jezdím častěji. Vždy je to úsek, kde řadím hodně a které jsou střídavě téměř rovina a nepatrně z kopce a jede se tam 25–40km/h, když se do toho trošku šlápne.

                      S něchtěným přeřazením jsem nikdy na gripshiftu neměl problém, ale tady bude záležet na konrkétním provedení. Ty co jsem jezdil šly poměrně z tuha, takže opravdu nehrozilo nechtěné přehození, ale na druhou stranu právě o to šlo hůře řadit a byla třeba celá ruka. Třeba dnešní X0 je na tom lépe, tu jsem v poslední době nezkoušel. S prokluzováním problém také moc nebyl, ale vozil jsem vždy rukavice.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Samozřejmě že bych na takovém úseku řadit nutně nemusel, mohl ho jet celý jen blízko těch 25km/h a nechat tam celou dobu ten lehčí převod z těch co tam řadím.

                        Jenže to bych si ten úsek vůbec neužil, tyhle svižné úseky mám na fullu hrozně rád a je to jedna z věcí, které mě na fullu oproti HT hrozně baví. Na HT bych tam musel pořád ze sedla a takhle v tempu by to projet nešlo.

                        0 0
                    • pitos  

                      právě že ten problém tam je a čím je terén náročnější tím se rozdíl v řazení mezi páčkami a gripshift nebo dualy zvěčuje.

                      pro mě je jak dual tak grip téměř nepoužitelné řazení,sice bych s tím jezdit mohl ale omezení proti páčkám je veliké.

                      0 0
                      • tomek  

                        Já vozím gripshift a nic jiného bych už nechtěl. Myslím že to je o zvyku. V dnešní době je většina řadicích mechanizmů vymykaná, tak si snad každý vybere. Pokud někdo neumí na kořenech, tak mu ani XTRko nepomůže… U tebe to myslím je taky jedno čím řadíš.

                        0 0
                        • pitos  

                          věřím ti že ti gripshift vyhovuje,určitě víš proč ho vozíš…určitě to je o zvyku,to je jasné,jenomže dnes když už jsou řadící mechanismy docela vychytané tak už se mezi nimi hledají byť jen minimální rozdíly.

                          A právě v těch minimálních rozdílech grip na páčky ztrácí.Opravdu točit zápěstím (i když jen minimálně) při jízně v těžkém terénu kdy mám co dělat abych udržel řídítka nehodlám.

                          0 0
              • weekend warrior  

                Nevim no, kdysi jsem vozil GS 800 a 700, jezdil s tim veci jako hromada klad, schody hore, lavicky, zidky a samosebou i pojezdy po lese a problem jsem zadnej nemel. I loni jsem koupil GS, ale ve finale nenasadil, protoze je to razeni desne siroky a nevejde se mi tak na riditka celej grip a brzd. paky jsou taky nejaky divny(kratky). Takze vlastne nemuzu rict jestli dnesni GS je ci neni funkcni, ale byl:-).

                0 0
            • roud  

              Měl sem je dokonce se mi ještě někde válej doma a už mi to na kolo nesmí nechápu jak s tim někdo může jezdit toť moje zkušenost stačí ?

              0 0
              • oupi  

                A protože Ti nesedly, tak je nazýváš kravinou? Mě nesedí třeba epic a znám hodně lidí, kteří jsou s ním spokojení, ba dokonce nadšení. Ale ok, aspoň jsi je zkusil. Omlouvám se, za svojí reakci, ale poslední dobou se v mém okolí vyrojila spousta názorů, že shifty/lefty/fu­ll/XTR je na nic a když se pak zeptáš proč, tak z lidí vyleze, že o tom slyšeli od kamaráda, četli na netu, apod. A na tohle jsem hodně alergický. Takže ještě jednou mea culpa.

                0 0
                • roud  

                  Promiň Gripshifty mi prostě nesednou ať už kvůli úchopu nebo pro mě dost nepřirozenýho způsobu řazení, pro mě soujasnou volbou dualy a jentak bych je za nic nevyměnil. Jinak k lefty super věcička XTR taky super a Full jak pro koho :O) Jinak hlavní je že se nám dobře jezdí :O) 

                  0 0
        • Lucke  

          ja jsem pro:)

          tad jsem po dlouhy  dobe osedlal zase pack… a rachle jsem se vrtal k gripshiftu..:)

          0 0
    • kýsa tom  

      to je spíš co komu vyhovuje, neřekl bych lepší

      já vozím duály a šel bych do nich i teď

      0 0
      • roud  

        Tak tak je to dost individuální doporučuju odzkoušet oboje a pak až se rozhodnout…

        0 0
    • keo  

      Vozil jsem dualy 06 a na letošek jsem se vrátil RF XT 08 a jsem spokojenější,ale zároveň musím říct,že jsem proti dualům neměl žádné zasadní výhrady.Mé důvody byly dva,dlouhý chod páky při řazení přesmykem a pohyblivá brzdová páka,ale to je pocitová záležitost.

      0 0
    • oupi  

      Mám rapidfiry XT 08 a jsem s nimi naprosto spokojen. Loni jsem vozil dualy a moc jsme si nerozuměli. Ale jak psal někdo přede mnou, vyzkoušej a pak vyber.

      0 0
    • Forester  

      jak píše většina, je to o zvyku. mám dualy XT model 2005 a maximální spokojenost. vyhovuje mi spojení brzdových a řadících pák.

      moc nerozumim výtkám, že páky jsou nestabilní, když většina lidí tady tvrdí, že brzdí jedním prstem.

      0 0
      • cagalam  

        …vydím to stéjně: Vozím duály LX a nemám k nim výtky!

        0 0
        • pepko  

          pridavam sa … po upgrade na dual LX by som uz nikdy nekupil rapidfire …

          0 0
      • xentar  

        Já mám na novym kole dualy deore a přechod z rapid fire řazení mi zabral asi tak jednu hodinu, te´d už byhc neměnil, jen musím odmontovat ty malý páčky dole na řazení palce, moc často o ně štrejchám kloubem palce. Jediná faktická nevýhoda je delší chod při řazení převodníků – ale pro mě to nevýhoda ani neni, protože 99 % času jezdím na prostřední placce. Skoro až přemýšlím, že se velkýho tácu nějak zbavím :)

        0 0
        • roud  

          Doporučuju koupit vyšší model ty rozdíly sou mezi nima dost markantní vozil sem od LX po XTR :O)

          0 0
          • xentar  

            vyšší model dualů nebo klik? :) jestli jde o dualy, tak uvidím, zatím mám jiné priority investic do kola, ale je fakt, že XT dualy vypadají ještě líp než ty základní…

            0 0
            • roud  

              Dualů :O) a XT kliky sou taky fajne :O)

              0 0
              • xentar  

                Tomu říkám pokušitel… abych nakonec neměl místo rovnátek zbrusu nový kolo…

                0 0
                • roud  

                  Mno po pár pádech se zuby srovnaj samy :O) A takový hezký nový kolečko pánečku to je radosti :O)

                  0 0
    • pepko  

      hlavne nesmies dat do ruky bike s RF niekomu kto je zvyknuty na dual … hrozi ti pri tom, ze ti zlomi brzdove packy :-)))) … mam to odskusane z vlastnej skusenosti, ked som siel nejaku dobu na priatelkinom biku s RF :-))))

      pri opacnej kombinacii by nemali hrozit nejake destruktivne problemy …

      0 0
    • Evilcleaner  

      vozím dualy a dlouhou dobu mi bylo jedno jestli to nebo ono. až ted jsem jel pár švihů na kole od kamaráda (RF xt 08) a velmi rád jsem se vracel na svoje. navíc xtčkové rapidfiry mi přijdou takové plastové… prostě mi se nezdají tak kvalitní jak by měly být

      0 0
    • mechanik  

      Dualy ani zadarmo..

      0 0
    • Mobster-nemo  

      Já bych sebral rapidy u nových xt 08 řádím jenom palcem držím se zbytkem brzdím jedním prstem (ukazovákem) nebo v těžším terénu sjezd apod. dvěma (ukazovákem a prostředníčkem).

      0 0
    • popik  

      Obecně bych řekl, že ani jeden systém není vyloženě špatný, mám na svém kole gripshift X.0, na druhém dualy LX a na pedchozím kole byly RF LX. Řekl bych, že nejuniverzálnější je asi RF, ale momentálnně jsem tak zvyklý na GS, že si nedovedu představit na tom kole nic jiného – jen jednou se mi stalo, že jsem do prudkého kopce přeřadil omylem na lehčí převod – a nakonec to bylo k dobru věci ;) Že bych při řazení nějak povoloval zápěstí, a tudíž ztácel kontrolu nad řidítky, to si ani neuvědomuju. Brždění a řazení je sice trochu větší problém – o toho však mám brzdy dvě ;)

      0 0
    • Jimmy137  

      Ja vozim tedka asi mesic Dualy a jsem zatim max pokojenej… Predtim jsem vozil nekolik let RF…

      0 0
    • rajohan  

      Podobnej problém jsem řešil asi před měsícem. Měl jsem na kole rapidy XTR 2007 a vyměnil jsem je za duály XTR.  Obojí je perfektní a ani u jednoho systému jsem nenašel chybu. Je to úplně jedno, co si vybereš, hlavně aby se ti to líbilo. Duálů se neboj, řadí perfektně (stejně) jako rapidy.  Zkušenosti mam i s tim XT, tak kdyby jsi měl jakejkoli dotaz, tak mi napiš na mail. ;-)

      0 0
    • Zdenáál  

      Ahoj, nevím, co je lepší. Měl jsem několik let RF a byl jsem spokojený. Před rokem jsem si koupil nový bajk s dualy LX. V ruce jsem to měl za hodinu a jsem absolutně spokojený. Když teď sednu na kolo s RF, přijde mi řazení pomalejší než u dualů. Spíš je to ale otázka zvyku. Dualy jsou možná citlivější na seřízení. Kdybych měl řešit tvůj problém, asi bych na řazení nekoukal a nebral bych to jako problém. Hledej u kola další rozdíly. Obě řazení pracují spolehlivě.

      0 0
    • yetti  

      Jezdil jsem dve sezony dualy LX s klasickym neinverznim saltrem a ted jsem si na novy kolo dal XT rapid fire a zjistuju, ze se mi s dualama jezdilo lepe. Je to mozna dany tim, ze na silnici jezdim Shimano dualy od doby co je vymysleli a tak mi prijde razeni brzdovyma pakama jako prirozena vec. Kdyz jsem pred dvema lety presel od RF k dualum, tak jsem si zviknul prakticky okamzite a ted se s RF uz dva mesice peru a vysledek bude, ze je asi brzy vymenim za XT dualy.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.