zdarec!
nevite nekdo, kde se daji najit nejaky info o vlivu/vyznamu primesi zirkonu do hlinikovych ramu (Trek, Klein…nevim jestli to dela jeste nekdo dalsi). projizdel sem tu historii a nic sem nenasel. Na netu se mi taky moc nepostestilo.
Diky!
zdarec!
nevite nekdo, kde se daji najit nejaky info o vlivu/vyznamu primesi zirkonu do hlinikovych ramu (Trek, Klein…nevim jestli to dela jeste nekdo dalsi). projizdel sem tu historii a nic sem nenasel. Na netu se mi taky moc nepostestilo.
Diky!
kdyz uz jsi to objednal, tak to neres! :D
Jinak tohle se pravi v popisu Trek 8ooo rady na jednom eshopu
Nejvyšší hliníkový hardtail od Treku vyrobený ze speciální hliníkové slitiny Alpha Red Alu, zušlechtěné za pomoci Zirconia. Díky tomu je možné z tohoto materiálu vyrábět rámy, které jsou o 15% pevnější, o 15% lehčí a mají až 5× větší únavovou pevnost než hliníkový rám z nižší slitiny Alpha Black Alu z řady 6000. Řadu kol Trek 8000 lze bezesporu označit za kola s nejlepším poměrem cena/výkon. Oba dva modely jsou velmi lehké, mají vyváženou sportovní geometrii a jsou na nich použity nejlepší technologie a komponenty. Celou rámovou konstrukcí přispívá k co největší efektivitě jízdy (šlapání), a to hlavně ve výjezdu. Jsou ideální volbou pro ty, kdo vyžadují kvalitní a špičkové kolo na ryze sportovní jízdu i na závody či maratóny…prostě hliníková crosscountry raketa.
No doufám že to platí i tom mím z roku 03 :-) Každopádně čtení co potěší.
heh :) kazdy, kdo jen nakoukl do zakladni teorie marktetingu vi, ze chovani spotrebitele nekoknci nakupem, ale nasleduje jeste faze ponakupniho chovani :)
takze musim poradne analyzovat svou koupi! a jelikoz je kolo teprve na ceste a jeste se bude par dni strojit v servisu, tak mam cas na tyhlediskuze :))
ponákupní chování jako ve smyslu uchlácholení? :)
já už bych se moc nevyptával, protože jestli jsi studoval marketing tak dozajista víš, že pohanění výrobku těsně po koupi patří mezi spotřebitelova největší zklamání :-)
no to v zadny pripade nechcu :) nejlepsi test je beztak jizda. jenze to bude v zacatku zavadejici, kdyz su zvyklej na neco uplne jinyho..
neřeš a jezdi – tohle je jen reklamné masírka
jasna, jasna. to je to. najit se da jen reklama a vyrobcovo povidani. rad bych neco nezavislyho. laboratorni test nejlepe..
Vyguglil sem neco malo v anglictine. Ale porad to neni dost.
ZR 9000 Alloy – Trek's Advanced Concept Group spent over a decade developing a new generation of alloy. And their work has finally paid off. During those years, Trek engineers experimented with hundreds of alloy variations to discover a frame material that's light and fast riding.
The whole character of an alloy is decided by its hardening agents. Creating alloys, engineers will strengthen it with Magnesium, Lithium, or Silicon in small quantities to harden it. But if you make the alloy too strong, it'll crack when you try to form it. Make it too light, and it'll dent. After twelve years of development, Trek engineers discovered the perfect amount of the hardening agent Zirconium to create a remarkable material for bike frames.
ZR 9000 Alloy is the first alloy developed exclusively for the bike industry. Why's that such a big deal? To make superior bike tubes, an alloy must be able to withstand the stresses and stains unique to cycling. The frame material has to be strong, but at the same time be dense, weldable, formable, and capable of heat treatment. This has been achieved by adding the hardening element Zirconium. This has allowed a tubing that is fast and strong enough to surpass the expectations of the riders of the Trek/VW mountain bike racing team. One of Trek's engineers said of ZR 9000 Alloy, „It's been fun to work with.“ ZR9000 Alloy is now available on seven road and mountain bike models (some made especially for women).
Nejdulezitejsi je ta cast, kde to komentuje tan inzinyr: it's been fun to work with :) Kdo neni kemo s anglictinou necht zkusi Google Translate. Text je z http://www.totalbike.com/, tak snad zadnej marketing, ale trochu nezavisly cteni.
Stejna slitina, co pouzivaji v ramech Klein, coz – jestli chapu spravne – je mezi bike-ramy takova F1.. :)
zacina to tu byt krapet one man show. :-D
Aby ses necítil tak osamocen, tak Ti můžu předat svoje zkušenosti se slitinou ZR9000. Jeden rám byl celoodpruženej a dvarkát prasknul. Druhej pevnej zatím drží, ale jezdil jsem jej podstatně méně, než ten první. Takže můj úsudek je, že ta slitina má zřejmě další vlastnost, kterou v marketingu samozřejmě neuvádějí – může být křehká po mechanických nárazech (kameny ap.). Doufám, že jsem Ti nezkazil náladu, jako v případě geometrie G2 :-)
proste to neresit, kdyz je to objednany… pak se akorat naseres :P
no kdyt to jsem psal o par radku vyse :-)
dnes nemam v hokne moc co delat, tak mam cas na cteni o ramech…neda se nic delat.
nojo, daj do toho 0,1% nějakýho kosmickýho prvku a hned se to prodá o 20% dráž :-)
za chvíli budou dělat biky z kryptonitu :-)
oprava. nejedna se o zirkon, ale zirkonium. zirkon je uz sloucenina.