• Elusak

    Ahoj přátelé, vybírám nový bike. a Narazil jsem na tyhle 2 kousky co mě celkem zaujali… Hodíte mi pls pár rad zda se to vyplatí a že to není nic špatného?

    Ročně najezdím kolem 2000 km, asfalt/terén tak 38%:62%.

    První:

    Specialized Camber Expert červená 2011

    cca za 38 000

    RÁM M4 hydroformed tubing, sealed cartridge bearing pivots, disc only, Command Post routing, replaceable deraileur hanger, bolt on cable guides, 120mm travel

    ZADNÍ TLUMIČ Custom Fox Triad II for Specialized, custom on-the-fly 3-position switch 1) lock out 2) Open 3) ProPedal, rebound adj., 7.875×2.0"

    VIDLICE Custom RockShox Reba TK, Turn Key damper, Solo Air, alloy steerer, rebound adj. w/ LO, disc only, 120mm travel

    HLAVOVÉ SLOŽENÍ 1 1/8" upper and lower campy style cartridge bearings for integrated alloy HT

    PŘEDSTAVEC Specialized XC, 3D forged alloy, 4-bolt, 31.8mm clamp, adjustable rise

    ŘÍDÍTKA Specialized XC low-rise bar, 2014 butted alloy, 680mm wide, 8 degree back sweep, 6 degree up, 31.8mm

    GRIPY Specialized lock-on, S/M: Grappler, Other: Rocca

    PŘEDNÍ BRZDA Custom Avid Elixir 5 SL, hydraulic disc, alloy backed organic pads, G3 Clean Sweep rotor, S/M: 185mm, L/XL: 203mm

    ZADNÍ BRZDA Custom Avid Elixir 5 SL, hydraulic disc, alloy backed organic pads, G3 Clean Sweep rotor, S/M: 160mm, L/XL: 185mm

    BRZDOVÉ PÁKY Avid Elixir 5 hydraulic

    PŘESMYKAČ Shimano FD-M660–10E SLX, 10-speed, E-type for DMD, top swing, bottom pull

    PŘEHAZOVAČKA Shimano RD-M772 Deore XT Shadow, 10-speed, long cage

    ŘAZENÍ Shimano SL-M660–10R SLX, 10-speed, trigger

    KAZETA Shimano HG81, 10-speed, 11–36t

    ŘETĚZ KMC X10, 10-speed, w/ reuseable Missing Link, nickel plates

    KLIKY Shimano FC-M552, Hollowtech, 10-speed triple, replaceable rings, S: 170mm, others: 175mm

    PŘEVODNÍKY 42A x 32A x 24S

    STŘED Shimano BB-ES25, Octalink spline, cartridge bearing

    PEDÁLY Resin Test Ride Pedals with toe clips, CEN std.

    RÁFKY Custom DT Swiss 445D, alloy disc, double wall, pin joint, eyelets, 24mm, 28/32h

    PŘEDNÍ NÁBOJ Specialized Hi Lo disc, laser-etched logo, OS 28 end caps, sealed cartridge bearing, RWS, 28h

    ZADNÍ NÁBOJ Specialized Hi Lo disc, lasere-etched logo, double sealed cartridge bearing, QR, 32h

    VÝPLET 1.8mm (15g) stainless

    PŘEDNÍ PLÁŠ S-Works „The Captain“, 120 TPI, 2Bliss ready aramid bead, dual compound, 26×2.0"

    ZADNÍ PLÁŠ Specialized „The Captain“ Control, 60 TPI, 2Bliss ready aramid bead, dual compound, 26×2.0"

    DUŠE Ultralight presta valve

    SEDLO Specialized BG Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm width

    SEDLOVKA 6061 alloy, 2-bolt micro adjust, setback head, 30.9mm, S/M:350mm, others:400mm

    SEAT BINDER 34.9mm clamp ID, alloy collar w/ QR, black

    Druhá:

    Merida One-Twenty 500 černá 2013

    cca 32 000

    Rám: One-Twenty comp-D BC A-Link

    Zadní tlumič: SR Epicon LORP

    Vidlice: Manitou Match comp 130 taper

    Hlavové složení: NO.55EP Neck

    Brzdové páky: attached

    Brzda přední: Shimano M446 180

    Brzda zadní: Shimano M446 180

    Kliky s převodníky: Shimano M522 octa 42–32–24

    Přesmykač: Shimano Deore-10

    Přehazovačka: Shimano XT

    Řetěz: KMC X10 10s

    Kazeta: Sram PG1030 11–36

    Náboj přední: Shimano M435 cen

    Náboj zadní: Shimano M435 cen

    Ráfky: MERIDA comp D

    Dráty: Black stainless

    Plášť přední: MERIDA Trail lite 2.25 KV

    Zdvih: 120/120 mm

    Sedlová objímka: MERIDA pro QR

    Řazení (přední): Shimano SL-M591 3

    Řazení (zadní): Shimano SL-M591 10

    Řídítka: MERIDA comp OS 680 R25

    Gripy / Omotávka: MERIDA Double

    Představec: MERIDA comp 1 OS 10

    Sedlo: MERIDA Pro SI

    Sedlovka: MERIDA comp SB12 31.6

    Pedály: XC Alloy

    Co si myslíte o obou?

    Díky moc za rady a pomoc

    0 0
    • Smazaný účet  

      z tehle dvou spesl

      0 0
    • pocestny  

      Nevím, jestli se chceš zeptat na něco konkrétního, ale dám ti jenom obecné reference k tomu Camberovi, který teď jezdím.

      Mám Camber 2012 se stejným tlumičem (Custom Fox Triad II). Ten můj rám už je označen ‚M5‘, má tapered hlavu a vzadu pevnou osu, a tlumičem a osou měl 3020g. Rozdíly oproti tvému jsem dál nezkoumal. Tlumák i rám je progresivní, není z nejrychlejších a vozím proto větší sag, ale v rámci těch 120mm toho pobere dost. Uvažuju to potunit alespoň řidším olejem, ale momentálně to servis nepotřebuje a tak prostě jezdím…

      Stavěl jsem to na širší pláště a ráfky, řídítka 720, představec 75 (mohl bych dát i kratší) a zpřevodoval to 1×10. Jezdím na něm pohodové XC, traily až po sem tam zlehka sjezdíčky s dropy do 3/4 metru (bike by dal víc, ale hlava mi nedovolí). Myslím, že na traily to kolo patří. Úhel hlavy 68.5°, krátká zadní stavba a delší přední trojúhelník bylo přesně, co jsem chtěl. A je radost na tom jezdit. Měl jsem na něm Rebu 120mm, ale moc nízko střed. Teď s Revelationem s 140mm se to posunulo asi tam, kam jsem to chtěl. Problémy nulové.

      Na tom Camberu, co jsi uvedl, by mi osobně nevyhovovaly jen dvoupalcové pláště, ale to záleží na tobě, jak chceš jezdit. Spolehlivost Elixir5 kdo ví, viz forum.

      Meridu onetwenty neznám, ale rád bych si to někdy projel…

      0 0
      • Elusak  

        super, díky moc za odpověď!

        K tomu co chci jezdit, sem z Třeboňska takže pohodový vyjížďky – jak říkám asfaltu se kolikrát nevyhnu, ale občas si zajedu i na šumavu, ale žádná ultra divočina, žádný skoky apod. Na druhou stranu si s tím určitě chci sject nějakej závod a jestli jsem to dohledal správně – není to úplně těžká mrcha (11,5 kg?). Celopéro chci hlavně kvůli pohodlí.

        K brzdám myslím, že budou ok na moji postavu (171 cm a 70kg ±5%).

        Víceméně mi jde o to, slyšet zda je to za málo peněž hodně muziky nebo se mám koukat spíš někde jinde.

        0 0
        • Elusak  

          zapomněl jsem říct, že se nevyhýbám ani vyjížďkám kolem 80–100 km…

          jinak další stroj který mě hodně zaujal je:

          http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

          0 0
        • Drno  

          Bral bych Spesla, pokud by to slo, nech to prezout na rychlejsi plaste Fast trak.

          0 0
        • pocestny  

          Těžko říct, jestli celý Camber v tomto setupu může mít 11.5kg. Spíš bych řekl, že bude mít 12–12.5kg, jen tak střílím od pasu. Ten můj se pohybuje okolo 13.5kg s pedály. Ale samotný rám s tlumičem jsem zvážil na 3020g, postavit na něm kolo s 11kg je určitě možné. A Reba je taky lehká. Víc netuším. Když jsem vyměnil drátové Miniony za kevlarovou kombinaci Minion/Ardent, tak bike výrazně zrychlil. Při šlapání na propedal se houpe minimálně, při uzamčení skoro vůbec.

          Pohodlí tam mít budeš. Podle popisu, co jezdíš, si nedávej 1×10.

          Jestli umíš anglicky, pročti si tohle vlákno na MTBR . Má momentálně 106 stránek, a ve starších příspěvcích řeší různý tunning 26" camberů a píšou, kolik jim to váží (obvykle 27–30 liber), a postujou inspirativní fotky.

          0 0
        • pocestny  

          Nemůžu říct, že za 38.000 dostaneš málo nebo hodně muziky, spíš tak někde mezi. Protože dostaneš průměrný rám s dobrou ne moc drahou vidlou (ale asi dobrou), ale 3 roky starý, lowcostovou středovou osu s klikama, a možná i ty brandové díly nejsou z hvězdných výšin.

          Nebo z jiného úhlu, vezmu jako příklad ten rám z roku 2012 s tlumákem TriadII – Byl ve výprodeji za 14.000, vidlice Reba se dá koupit za sedmičku, a za zbylých 17.000 bys poskládal bike na SLXku relativně v pohodě (zhruba tak ve stejné třídě jako máš v popisu). Takže nevidím u něj výraznou výhodu oproti čemukoliv jinému.

          Ale v tomhle segmentu nabízí podobný bike každý výrobce, takže pokud nejdeš po nějaké specifické vlastnosti konkrétního kola, tak to je těžký výběr. Já bral Cambera protože se mi prostě líbila geometrie, a subjektivní názor, že se mi na něm jezdí dobře. Ale podobné tvrzení dostaneš od 90% majitelů biků různých značek.

          0 0
          • Elusak  

            Camber mě zaujal hlavně vzhledem toho rámu. Teď jsem našel jen ten rám s tlumičem ve slevě u bradskýho

            (http://www.bradsky.cz/…-p-4939.html).

            řeknu to takhle, můj favorit do dneška byl ten Canyon nerve AL6.0 který stoji ± stejný peníze.

            Teďka jezdím starou HT plečku co má snad 14,5 kg a chci něco novýho do max 40k. Full chci především kvůli pohodlí ať při šlapání nebo při nějakých těch slabších sjezdech. Budu to tahat i na delší vyjížďky(70+ km) po asfaltu i terénem. Resp. chci od toho kola aby to byl kvalitní univerzál jak na silnici, tak do terénu, na pohodlí a aby se na tom dal odjet i nějakej ten závod (bez nějakých velkých ambicí) a přitom váhově bylo celkem ok.

            Dokáže to camber nebo ten canyon splnit? jde mi o to abych se trefil do svých požadavků a nešlápl vedle a pak se na tom kole trápil

            A ještě jednou díky moc za reakce :)

            0 0
            • pocestny  

              Hmmmm za 20.000 bych rám Cambera nebral, ti říkám, platil jsem 14.000 a měl jsem navíc M5, tapered hlavu, pevnou osu 142×12, a PF30 střed. Jenom ho mám v obyč černém laku. Akorát bez sedlovky (ta ovšem stojí třeba 5 stovek).

              Další věc je, že mnoho lidí má negativní zkušenost s Bradským, že nesežene, co inzeruje.

              Ujet na camberu vyjížďku 70km určitě nebude problém. Zvlášť pokud na něm nebudou sjezdové pláště.

              Nerve AL6.0 je určitě moc fajn kolo, líbila se mi geo, když jsem hledal bike pro manželku. Stačilo, kdyby Nerve neměl vysoký standover, a vzal bych některého Nerva pro ni. Při vel.M by měla horní tyčku skoro v rozkroku. Má asi 169cm, a ve vel.S by to měla zase moc krátké. Nakonec jsem ji složil Ghost AMR, překvapil mě, že má ještě nižší standover než camber. Víš co, nerad kupuju sériovky, ale výjde mě to dráž bohužel.

              0 0
              • Elusak  

                tak za 14k parádní nákup. Můžu se zeptat kde jsi ten rám kupoval?

                jojo, Nerve je parádní… Budu to mít ještě těžký vybrat si z těhle dvou.

                Nebo pokud máš nějakej jinej nápad či tip, jsem otevřen každé možnosti i stavby :)

                Dík

                0 0
                • pocestny  

                  tehdy na lyze-kola.cz, ale už je nemají.

                  0 0
                • pocestny  

                  Nemůžu ti dát konkrétní tip, protože nevím, jaká geometrie ti sedne. V tomhle segmentu (120mm univerzálů za 40kKč) bych kromě uvedených (S-Camber, Merida Onetwenty, Canyon Nerve) hledal mezi Radon Skeen, Ghost AMR, 4Ever Virus SAM, Giant Trance, Cube AMS 120, … případně obhlídnul značky KTM, Felt, Focus, Trek, Lapierre, MRX. Ostatní značky buď nemám rád (tak dobře, přidám i Author Era :-D) nebo jsou cenově mimo.

                  Všichni ti nabídnou minimálně 1 model. A asi bys měl vzít ten, co ti nejlíp sedne. Málokterá značka ti sedne, když třeba začneš hledat 17" rámy, a najdeš jenom osumnáctky, začneš přemýšlet, kolik je standover a efektivní délka…

                  0 0
              • AleZ80  

                Bradský to stejně nebude mít. Jen mu to tam visí na stránkách jako kupy dalších kol a rámů.

                0 0
    • jarynp  

      Kola krásný, ale na Třeboňsku asi úplně nevyužiješ ani jedno. Nicméně jestli půjdeš do Spešla, trvej na výměně brzd za něco od Shimana. Mám na fullu Elixir R a přivádí mě k šílenství. Až ojedu destičky, půjdou dolů.

      0 0
      • Elusak  

        jo je to tu u nás celkem placatý :)

        Ale Kleť popř. kolem hluboké je blízko a tam už si myslím, že to využiji. A jak jsem psal chci mít univerzál na vše. I kdybych se s tim třeba vydal na výlet Šumava/Alpy.

        Dík za info k brzdám :)

        0 0
        • Soreno  

          Ale využiješ neboj vždyť i okolo Třeboně jsou krásný kořenitý singly.

          0 0
      • fousek  

        Mam Elixiry cca 3 roky a dost jsem jich servisoval a nevidim duvod je vymenovat, brzdej vyborne, pokud maj vporadku paku tak i maj slusnej odstup desky kotouc. Uchyceni pomoci kulovejch podlozek mi prijde lepsi nez Shimano, kde je nutny mit rovnej trmen, adapter i ram, coz se vetsinou nesejde. Jejich nevyhody jsou jen obtiznejsi odvzdusneni a mala expanzka (pri hodne obrzdenejch destickach se propada paka ke gripu), ale to jsou veci, ktere spise komplikuji praci servisaka nez uzivatele.

        0 0
        • jarynp  

          Trefil jsi to úplně přesně. Když jsou OK brzdí parádně. Ale servisáci z nich kvetou a zejména odvzdušnění zadní brzdy (delší hadička) je problém. Navíc mají minimální vzdálenost mezi destičkami a kotoučem. U přední vidlice to takový problém není, ale vzadu se každá vidlice na fullu pod zátěží trochu (desetiny mm) kroutí a nastavit třmen, aby neškrtal je hodinářská práce. V partě máme cca 10 fullů, včetně karbonových a pokud má někdo problém s brzdama tak má Avidy. Shimana namontuješ a zapomeneš, jen měníš desky. Jak říkám, ty moje půjdou dolů.

          0 0
    • Elusak  

      tak dnes mi přišel e-mail že hmotnost spešla je 12,7 kg s pedály. což si myslím že je celkem fajnovka :)

      Popř. vy zkušenější bikeři. Má cenu se hnát za nižší hmotností? nebo máte někdo tip na full bike do 40tKč do těch 13 kg?

      Díky moc za reakce všem

      0 0
    • Elusak  

      btw. co byste řekli na tenhle bike?

      http://kola.ramala.cz/…3–64313.html

      0 0
        • nitraq  

          Camber a One Twenty jako trail biky a pak chrtí Ninety Nine a A-Ray, máš v tom trochu guláš:)

          0 0
          • Elusak  

            máš pravdu, guláš v tom trochu mám. S fullama nemám vůbec zkušenost a hážu sem co najdu, líbí se mi to a je to ve finančním limitu co do toho chci vrazit (max těch 38k).

            Dokáže mi někdo ty kola tady srovnat? pro a proti atd. aby mi ulehčil trápení… díky

            0 0
            • pocestny  

              Kdybych potřeboval XC kolo na lehké delší vyjížďky, zkusil bych ten A-Ray 4.0 sehnat za tu cenu 36.000, protože to je fakt hodně krásná cena.

              Z trailovějších kol se na celém fóru dočteš nejvíc chvály na Canyon Nerve, tak asi na něm něco je. A doporučení si ho vyzkoušet je dobrá rada. Napsal jsem ti tu ještě asi 5 nejčastějších 120mm-trailových biků.

              Toho Cambera si chválím asi jenom já :-), ale nějaké mouchy jsem ti tu ale na rovinu napsal. Vtipné by bylo, kdyby ho ten Bradský ani neměl.

              0 0
              • Elusak  

                na toho Authora se zajedu mrknout, tady v jednom krámku v ČB by ho mohli mít. V té barvě žluto-bílé se mi ten bike moc nelíbí, ale snad by se dal sehnat i v jiné barvě

                http://www.cyklocentrum.cz/…0–2014_p6340

                druhá věc je, že ty meridy, canyony a nebo spešl se mi prostě zamlouvá víc. možná je to jen nějakej můj blok, že author je „béčková“ značka…

                0 0
                • thesn00ze  

                  Nejsi jediný, komu by se za už takovou cenu nechtělo do Authoru.

                  0 0
                  • Elusak  

                    no právě – je to author. ale zase váhou a osazením se mi to zdá celkem dost super.

                    0 0
          • pocestny  

            Author s karbonovým rámem, Reconem Gold + Monarchem RT3 + Sram X7 + brzdy Shimano 615 (hodně chválené) za 36.000 je ale zajímavá nabídka, a nemusel by toho ani moc vyměňovat. Navíc v ceníku Author.cz je uvedená cena 56.000 !!! WTF…?

            Navíc 17" by mu sedla asi víc než 18" nebo 16" rám (171cm). A spíš XC kolo, když podle popisu stejně jezdí delší snadné trasy.

            Až na to, jak tu všichni kritizujete karbonové rámy Author. Osobní zkušenost nemám. Hm?

            Ta sleva je skoro unreal, ale někde jste tu psali, že má author plné sklady 26"tek a chce se jich zbavit, bo každý teď prý bude chtít bika podle nové marketingové mantry 27.5".

            0 0
            • nitraq  

              Kritika karbonových rámů od Authora je zapříčiněno případem místního člena, který reklamoval špatně provedenou zadní stavbu (různé rozměry totožných prvků na obou stranách stavby, nedostatečná vrstva materiálu rámu okolo ložiska) a po reklamaci dostal nový kus, který byl úplně stejně zfušovaný.

              0 0
            • Elusak  

              tak jsem na to byl kouknout. a celkem paráda, takže ho asi zítra vezmu.

              akorát v mojí velikosti nemají model 2014. Ale jen 2013 která se liší pouze brzdami (avid elixir 7)

              0 0
        • bleach  

          at jsou jakykoliv, porad je to author a merida :D

          0 0
      • thesn00ze  

        Zkus najit nekoho, kdo ma Canyon Nerve AL. Osobne mne sednul o hodne vic nez Camber, ktery mne prisel strasne neohrabany.

        0 0
        • becis  

          Ahoj, mám Canyon Nerve AL viz. profil. Je to teda dost nestandartní verze protože jsem koupil jenom rám, ale kdyby jsi měl jakýkoli dotaz dej vědět.

          0 0
    • Elusak  

      ještě sem našel tuhle parádičku, ale zase mě děsí 2×10 :/

      http://www.koloshop.cz/…el-2012.html

      0 0
      • Dzany  

        Co mam info od kamaradu, kteri jezdi 2×10, pry je to bezchybne a dobre funguje. Asi je to jen o zvyku prejit s 3×9, ci 3×10.

        0 0
    • Elusak  

      tak vezmu toho authora.

      váhám akorát mezi těmito 2 modely:

      http://www.cyklocentrum.cz/…-0–2013_p968

      vs.

      http://www.cyklocentrum.cz/…0–2011_p1930

      Rozdíl v tlumiči, brzdách, nábách a možná jsem něco dalšího přehlídl.

      cenovej rozdíl 6000 Kč.

      co byste vzali vy?

      Díkec

      0 0
      • Dzany  

        Toto bych vzal, pokud chces 26 a nebo dle velikosti kol.

        http://www.mojekolo.cz/…hem-x-3–2013

        0 0
      • pocestny  

        Když jsi u těch rozdílů, tak A-ray 4.0 2013 má součástky Easton EA70, proti EA50 u A-ray 2.0 2011. A ten tlumič Ario (A-ray 2.0 2011) kritizovali tehdejší majitelé levnějších camberů, jako třeba bude v klidu, nevím.

        Ale chci se zeptat, proč vypadl z hledáčku ten A-ray 4.0 2014 za 36? Líbil by se mi za ty prachy, má třeba pro mě výhodu Deoréčkových brzd. Oni ho nemají?

        0 0
        • Elusak  

          bohužel tu 2014 verzi neměli v mojí velikosti, takže mám tu verzi 2013… Celkem jim to mizí ze skladu. Říkal, že ho musel podržet pro mě, že se na něj už někdo vyptával. Ale kdo ví kde leží pravda.

          Každopádně zatím pecka, mám radost jak malej kluk. Zítra to proženu někde v terénu a uvidím. Zatím si lámu hlavu s uzamykáním toho Monarchu… zdá se mi že plně uzamknout nejde a pořád pruží…

          0 0
          • pocestny  

            To není lockout, to je jen omezení komprese.

            Tak at dlouho a dobre slouží!

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.