• Alcaf

    Ahoj, musím Vám sdělit své dojmy, včera jsem byla na „Test Festu“ v Chrustenicích a vyzkoušela jsme si několik silničních kol.A????No prostě úúúžasnýýýý. Mám horala Cube-super kolo, ale je to úplně něco jinýho.Silnička mě docela uchvátila,dlouho po ní pokukuju.Ta rychlost, bikery jsem nechávala za sebou:o))).Prostě paráda.Zkusila jsem specialized,bo­tecchia, museeue.Chtěla jsem víc: cube, scott, meridu…ale neměli moji velikost-jsem prcek:o)…jenom jsem se chtěla podělit o dojmy:o)))

    0 0
    • maedva  

      Pokud clovek jezdi jen na biku je ten rozdil dost velky, jinak kdyz se to kombinuje, tak to cloveku ani neprijde…

      0 0
      • blisterexist  

        asi tak, už mi ta silnička leze docela na mozek jak je v lese furt mokro a na bajk se nedá

        0 0
      • nooski  

        Kdykoli sednu na bika, tak mám pocit, že se zpomalil čas. Je to lemra líná a i ten starý Favorit jede mnohem rychleji :-) Při přesednutí na jednici mám pocit, že se každou chvíli vznesu.

        0 0
      • Kamikaze 591  

        Souhlas, mám bika i silnici. Nicméně ono jak si na to zvykneš jak to jede rychle, tak ti to přijde normální. A pro parachinku, vyzkoušej silničku s galuskama nebo plᚍovkama, je to ještě větší rozdíl.

        0 0
        • krokus  

          Jako že galusky jedou líp? Nevím, nikdy jsem je nezkoušel…

          0 0
      • pee.tr  

        Asi tak. Kdysi dávno jsem začínal na favoritu. Dnes mám authora + MTB. Letos jsem začal jezdit více MTB a když si občas přesednu na silnici, naopak se mi zdá, že mnohde jedu na MTB rychleji, než na silničce. Je to hodně i o zvyku, posedu atd. Jasně že v ideálním porovnání bude silnice rychlejší a je i o dost lehčí, ale třeba já kdybych se dnes rozdvojil a dal si závod, tak bych možná na MTB zvítězil. ;-)

        0 0
    • hribik A1  

      ešte tak nájsť nejakú cestu kde sa to dá aj používať…

      0 0
      • nooski  

        Nejsi zvyklý.

        0 0
        • hribik A1  

          veľmi si neviem predstaviť, kde v mojom regióne by som na tom jazdil a využil to… súvislejšie úseky kde by sa to dalo poriadne využiť – veškeré žiadne, ak sú, je tam auto za autom.. obyčajne sa zvyknem drbkošiť po niečom takomto

          0 0
          • nooski  

            Jak říkám, nejsi zvyklý. Silnice nejsou o moc lepší, aut plno. Silnička s klasickým výpletem, nízkými ráfky, 25mm plášti na rozumný tlak a jedeš si svižně a pohodlně. Jel jsi vůbec někdy déle na nějaké pořádné silničce?

            0 0
            • hribik A1  

              neviem čo sa považuje za „lepšiu“, čo som mal bolo možno priemerné.. nejaké fakt poriadne využitie, kde by sa s tým dalo naplno – no vtedy s určitými „samovražednými sklonmi“ možno (šak to podľa toho aj dopadlo), podľa mojich dnešných požiadaviek prakticky nikde. „áut plno“ mi vadí už z princípu (že mi to kedysi nevadilo, na tom nič nemení), radšej obchádzam za 7 hodín trasu na 4, ale aby tam „áut plno“ nebolo. kde s tým mám ísť jazdiť – pod strečno, alebo na E50.. alebo na D1? to posledné by asi bolo najbezpečnejšie možné využitie :-D

              0 0
              • winter78  

                Vhodná trasa sa dá nájsť vždy, len treba chcieť.

                0 0
                • hribik A1  

                  nuž, ja som zatiaľ takú, čo by spåňala kritériá: dobrý povrch, málo áut, nízke alebo najviac stredné ohrozenie, a viac než 10 km tohto všetkého súvisle, vo svojom regióne nenašiel, nech už hľadám ako hľadám

                  0 0
            • MlokCZ  

              Já bych to ohodnotil skoro tak, že někteří silničáři jsou prostě masochisti a ještě k tomu milovníci hustého provozu.

              Samozřejmě každému co mu vyhovuje.

              Já měl kdysi silničku hrozně rád, situace na silnicích se ale rok od roku zhoršuje (tím myslím hlavně nárůst provozu a to i na některých vedlejších silnicích).

              A stav silnic je teď také trošku horší (odhaduju že to opět souvisí s tím nárůstem provozu).

              V bezpečnosti bych problém až tak neviděl. Třeba na některých frekventovaných hlavních je dnes velká krajnici a bezpečnost je naopak ok. A v tomhle případě tam je často i dobrý povrch.

              Ovšem v tak velkém provozu jezdit, to je aspoň pro mě totál opruz.

              0 0
              • hribik A1  

                hej, za každých 5 rokov to robí v priemere cez 30 a na niektorých cestách v poslednej 5ročníci aj 100% nárast, a bude ešte horšie

                0 0
              • Tina  

                Premávka na cestách bola, je a bude. Ale tak je to aj v teréne. Kto chce jazdiť na silničke, vhodnú trasu si nájde. Je mnoho nefrekventovaných ciest. Vidím to u nás v zapadákove. Ale aj po frekventovanej ceste sa dá bezpečne jazdiť pokiaľ má široké krajnice. Ale je to každého osobná vec a je zbytočné hovoriť, že silnička je hračka pre „masochistov“. Poznám dosť „žiletkárov“, ktorí toto isté tvrdia o MTB :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Premávka na cestách bola, je a bude

                  Nevím kolik si toho najezdila na silnicích na kole před více lety, tím myslím tak před 15–20 lety nebo ještě dříve.

                  Asi moc ne, protože jinak bys tu větu nenapsala.

                  Já to vidím následovně:

                  Provoz býval malý, postupně narůstal a teď je opravdu obrovský a nejspíš bude ještě časem o něco větší (i když už o moc horší to být nemůže, při tom kolik už je aut na jednoho člověka).

                  Chvilku jsem hledal nějaká čísla a od roku 1990 (na kole jsem jezdil delší trasy po silnicích už tak od 1985–86) je nárůst automobilové dopravdy kolem 300% (někde trošku méně, někde i ještě více), což je obrovské číslo.

                  Některé lokální rozdíly jsou ale ještě mnohem větší. Např. se o dost více dojíždí auty do měst za prací i z větších vvzdáleností.

                  Některé silnice, kde jsem před těmi 15–20 lety potkal v týdnu pomalu ani jedno auto za hodinu, tak dnes potkám i třeba 2 auta za minutu.

                  A když se jede na vyjížďku po práci, tak je to úplně nějvětší peklo.

                  O víkendu jsou tyhle lokální silnice o hodně lepší.

                  Ty otřesy (a tedy část narážky na masochisty, druhá část byla na ten místy extrémní provoz) jsem rozebral níže.

                  V terénu to nikdy na vhodném kole nebude tak hrozné jako na silničce na rozbitějších silnicích.

                  O bezpečnosti jsem psal, s tou na hlavních nemám problém, zvlášť když je tam široká krajnice. Tam je to ale zase o tom šíleném provozu. Na kolo jezdím i na čerství vzduch a ne inhalovat z výfuků.

                  Měl jsem silničku téměř po celý život (tedy třeba v 10 letech i když jsem dával už i 100km+ po asfaltu, tak to nebyla vyloženě silnička, ale tenkrát upravený Pionýr nebo co to bylo s dobastlenými 2×3 převody + silničkní pláště, opravdu silničku jsem měl až asi ve 14ti letech) a měl jsem ji rád.

                  Taky jsem před 15 lety ještě snášel ty otřesy lépe a problémy tenkrát neměl žádné. Pamatuju 200km trasu z Kraslic do bývalé NDR, kde na trase bylo asi 70km po kostkách. A také jsem to přežil (i když tenkrát Favorit jak byl oceláč a měkký jak bláto, tak byl i superpohodlný). Dnes bych tohle na silničce nedal ani omylem (kvůli těm kostkám).

                  0 0
                  • hribik A1  

                    i když už o moc horší to být nemůže, při tom kolik už je aut na jednoho člověka

                    ja som zase čítal, že predpokladaný je ešte nárast na dvojnásobok dnešného stavu v priemere (lokálne samozrejme niekde aj viac). neni to dané iba počtom áut, ale aj počtom ciest tých áut.. a alternatívne spôsoby stále upadajú.. upadajú.. upadajú .. http://spravy.pravda.sk/…konomika.asp?…

                    0 0
                  • pepino  

                    V 8 letech delší štreky po silnicích? Hm.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Kde vidíš v 8? Co si pamatuju, tak prvně jsem jel (a ten rok hned několikrát) z chalupy z Kraslic do Plzně v 10 letech. O 8 letech nikde nepíšu.

                      0 0
                  • Tomahomo  

                    Ono stačí uvědomit si to když se člověk dívá na některé starší filmy, jak hustota provozu rostla.

                    0 0
                  • winter78  

                    Ja jazdím od 15-tich rokov len po asfalte (Favorit,potom MTB a dnes cross ), čiže už pekných 18 rokov a nikdy som nemal žiadne veľké problémy so šoférmi . Stačí predvídať a jazdiť opatrne, to je všetko.

                    1. Áno, aut je na cestách viac, ale aj vodiči sú omnoho ohľaduplnejší než tomu bolo v časoch pred tými 18-timi rokmi keď som začínal.

                    2.Navyše aj cyklistov je stále viac a viac, preto sú si vodiči vedomí toho že aj my sme jednoducho stali súčasťou premávky a inak to nebude. Preč sú časy starých hrkálok na akých chodili ľudia po cestách pár krát za týždeň. Dnes sú cyklistov mraky a to nehovorím o in-line korčuliaroch ktorí tiež často jazdia po krajniciach.

                    3.A tiež nemôžem nespomenúť diaľnice, ktoré veľmi odbremenili vedľajšie asfaltové cesty, ktoré sú oveľa menej vyťaženejšie než boli predtým.

                    Ja na asfalt jednoducho nedám dopustiť.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A ty máš teď silničku o které je řeč? Já také stále asfalt z části jezdím a taky mi to baví.

                      Silničku už ale nemám a na celopevňáku v pohodě můžu jezdit i ty vedlejší silnice s minimem provozu, které jsou místy hodně rozsekané a přitom nemít žádné problémy (ty moje zlobivé ruce). Jen jsem mírně pomalejší než na silničce (rozdíl je ale lehce pod 10% na průměrech, takže nic drastického).

                      Loni se k tomu tedy ještě přidalo, že jsem zcela nečekaně měl problém s berany (a to jsem vyzkoušel více různých než šla silnička pryč), které naopak hodně jezdcům perfektě sedí. To mi hodně nemile překvapilo a vůbec jsem to nečekal (na předchozích silničkách jsem ten problém nikdy neměl). To byl pak rozhodující důvod k těm ostatním, proč jsem tu silničku dal po necelých dvou měsících zase pryč.

                      0 0
                      • winter78  

                        Nie,cesťák nemám (nevyhovujúci posed kôli chrbátu),ale jazdím na crosse len po asfalte, mestá,dedinky,mi­esta s väčšou či menšou premávkou . Ale to je myslím jedno, jazdím rovnaké trasy ako cyklisti na cesťákoch,ktorých často stretávam, takže je to jedno či sedlám cross alebo road bike.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Jedno to není. Někomu ty horší asfaltky na silničce nevadí, ale právě tam je rozdíl velký.

                          Ty máš navíc ještě i odpruženou vidlici, takže jsi od silničky ještě vzdálenější. Já jezdím teď celopevňáka s 2" slicky. A i když je foukám také poměrně dost aby to celkem jelo (i když jako silnička to nikdy nepojede), tak oproti silničce se to nedá vůbec srovnat na rozbitějších úsecích.

                          Já jsem třeba na silničce a celopevňáku rozhodně to samé nejezdil. Na silničce jsem tak 80% tras vynechával, které na celopevňáku rád jezdím.

                          0 0
                          • winter78  

                            V tom máš pravdu, veď práve to bol aj jeden z dôvodov prečo som kúpil cross – aby som jazdil asfaltky ale zároveň nemusel jazdiť až po strede vozovky. Na tomto crosse jazdím len po krajnici a nezáleží že je rozbitá, pretože taký „terén“ cross v pohode zvláda ;-). Ja som spokojný a iný typ bicykla by som už asi neriešil a nechcel .

                            0 0
                    • hribik A1  
                      1. ja pozorujem väčšiu bezohľadnosť oproti času pred 5 rokmi..

                      v priemere čím lepšie autá, tým vyše si s nimi dovoľujú

                      1. cyklistov je teda na cestách určite menej než pred 1.2.2009, a to medzi

                      dedinami aj o viac než polovicu. viac je ich možno tak v lesoch alebo na poľných cestách, neviem posúdiť lebo tam som pred 5 rokmi moc nejazdil

                      in-line korčuliari – tí hej, tých pribúda. ani sa nedivím

                      3. muhahahaháááá že diaľnice… do 31.12.2009 možno, viac už nie

                      0 0
                      • winter78  

                        Kamarát, ja jazdím cesty medzi Ružomberkom a Popradom, čiže miesta kde sa od Važca po Poprad dostavala diaľnica. Pred 15-timi rokmi bola premávka otrasná, pri obci Važec končila diaľnica a začínala normálna cesta, takže všetky autá z diaľnice schádzali na normálnu…a to si mal vtedy vidieť,10 kamiónov za sebou nebolo nič neobvyklé. Dnes je to už minulosť, tá cesta je prázdna, všetko ide diaľnicou až do Popradu, takže krásne sa dá nabehať kopec km po asfalte.

                        Tie foto…no…postaviť sa na výpadovku zo Žiliny a fotiť premávku…tak si nájdi iné asfaltky. Alebo v Žiline máte len túto jednu ?? Pochybujem, občas tam chodím autom a som si istý že je tam toho menej frekventovaného asfaltu viac. Mimochodom, len blázon by jazdil pomedzi autá, keď by mal po pravej ruke tak širokú krajnicu ako je na tých foto.

                        O počte cyklistov na cestách nemá zmysel rozpisovať sa…za tých 18 rokov čo jazdím viem svoje ;-)…tu v okolí kde jazdím ich je rozhodne VIAC , hlavne na cesťákoch, ale v posledných dvoch rokoch dosť často vídavam aj kvalitné crossy , ale aj veľmi pomalé fully sa začali objavovať (asi sa len presúvajú po asfalte,lebo chodia fakt pomaličky :-)) ).

                        Takže asi tak. Jazdi terén, ja budem asfalt…obaja budeme spokojný a svet bude krajší ;-).

                        0 0
                        • hribik A1  

                          výpadovka za žilinou, lenže do toho smeru kde už je diaľnica, a je ju videť kúsok vzadu na niektorých fotkách. TOTO NENI CESTA POD STREČNOM

                          10 kamiónov za sebou je normálka na strečno, čadcu aj rajec, a žiaľbohu posledný rok a čosi znova aj na považskú bystricu

                          krajnica.. no, je tam, ale ja jazdím stejne radšej po lesnej ceste a chodníku ponad.. jazdieval som aj hentou cestou, ale odkedy je mýto, už ma to nebavilo, pripadalo mi to dokonca ešte horšie než kým nebola dialnica a všetko sa to ťahalo v pomalých kolónach – aj vtedy som tam jazdil párkrát

                          počet cyklistov – nehodnotím 18 rokov ale poslednú päťročnicu, a tam vidím drastický úbytok. ak je to niekde iné – asi regionálne rozdiely, no..

                          0 0
                          • winter78  

                            A nejazdilo by sa ti lepšie na crosse, ak jazdíš len chodníky a lesné cesty ?? Je to o poznanie živšie jazdenie než MTB.. .U Kubicu majú fajn akcie na modely 2009 a 2010…

                            0 0
                            • hribik A1  

                              neviem ani to nateraz neriešim. to čo mám treba ojazdiť, stejne to nemá nijakú hodnotu, ale žiletky a crossy ma stejne moc nelákajú, skôr by som si možno časom kúpil niečo na hory.. na hajtre mám teraz cross plášte, tá je rýchlejšia na ceste než ostatné, a mtb typ mi vyhovuje aj kvôli zimnej prevádzke, čo je potencionálne 5 mesiacov v roku, a teda to je dosť značná časť

                              0 0
      • ememem  

        to je bohuzial na slovensku naozaj dost problem, nebyt toho ze som z blavy a do rakuska to mam par sto metrov tak bych si ju asi nekupil. bud je nahovno cesta a to doslova na hranici pouzitelnosti kedy sa dole kopcom chodi bez akejklvek metafory takmer tak rychlo ako hore (napr. bratislavsky lesopark) alebo je to o zivot (napr. popod karpaty ci uz na juznej strane alebo zo zahorackej strany) alebo oboje (vsetko ostatne). kecy o tom ze kto chce si najde su len kecy. nebyt toho rakuska tak okrem dunajskej hrazde sa jazdit neda ak nie si zmiereny s tym ze je len otazkou casu kedy ta niekto sunda alebo si rozbijes hubu v nejakej jame lebo sa nebude kam vyhnut aby ta pri tom nezotal kamion. inak hej, da sa to, asi tak do 05:30 rano…

        0 0
    • Tina  

      jj, tiež ma silnička takto kedysi uchvátila. Teraz to kombinujem podľa chuti. Už si neviem predstaviť, že by som mala iba jedno kolo.

      0 0
      • blaf  

        já už si pomalu nedokážu představit, že mám jenom dvě ;)

        0 0
        • Lister  

          To si taky nedokážu představit, to je taková „cyklistická socka-situace“ :-D

          Ale zase je pravda, že pak člověk občas neví, na čem by měl vyjet – chudák full letos ještě nepřišel na řadu.

          0 0
          • MlokCZ  

            A nebyl jsi teď o víkendu na Rychlebkách (někde jsi tu psal, že tam nebylo přecpáno na starých úsecích)?

            Nebo snad už jsou pro Tebe Rychlebky na fullu nuda, tak jsi vzal tentokrát silničku? :-)

            0 0
            • Lister  

              Ne, vzal jsem HT, protože jsem měl v plánu projet ten nový úsek ještě před oficiálním otevřením a na to mi přišel full zbytečně pomalý – spousta asfaltových přesunů a žádný extravelký terén. Nakonec jsem se ale blbě zdržel a nestíhal to, takže vznikl záložní plán Rychleby na HT s plášti „bez vzorku“ – a ono to kupodivu šlo. Do kopce to bylo dokonce mnohem lepší (poprvé jsem celý výjezd zajel bez šlápnutí) a některé lidi jsem i přejížděl – to se mi v životě nestalo :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Je vidět, že se z Tebe stává čím dál větší chrt :-)

                0 0
                • Lister  

                  Ale fuj :-)

                  Na kole jsem byl letos teprve po čtvrté a vlastně to bylo všechno během několika dní. Ale ten domácí zimní tréning má asi fakt něco do sebe.

                  0 0
    • M_ishak  

      Jen aby ses nám tu neudělala. Přejde Tě to v okamžiku prvního setkání s realitou na českých silnicích – až Tě párkrát líznou zrcátkama, až budou proti Tobě najíždět při řezání zatáčky, všudypřítomný hluk, smrad a bordel v příkopech. Tams to očividně netestovala :O)

      0 0
    • Edy  

      Ahoj, silničku jsem před týdnem prodal a od pátku mám doma novou, Wilier v carbonu na Campě. Jen čekám na nový pedály. Určitě 100% doporučuji. Do terénu mám maratoňácký full Lapierre x 410. Jede to prima , ale silnička je srdcová záležitost. Hodně lidí ji zavrhuje, že je to nebezpečný, ale v terénu při sjezdech na kamenech, kořenech, mezi stromy, se mi zdá silnice bezpečnější. Můj názor.

      Důležitý je si najít nefrekventované lepší silnice.

      Tak Bikerum a Žiletkářům zdar.

      0 0
      • hribik A1  

        Důležitý je si najít nefrekventované lepší silnice.

        preklad do zrozumiteľného jazyka: dôležité je nájsť ihlu v kope sena :-)

        0 0
        • Edy  

          U nás, třeba trasa okolí Brna – Lažánky, Maršov V.Bíteš, Domašov, Omice zatím celkem ideál. Občas je někde větší provoz, ale to už patří k tomu.

          0 0
          • hribik A1  

            tak potom si asi zo šťastného regiónu, ja – jak šajním, tak šajním, vidím tu u seba jedine Veľké Guľové

            0 0
          • obda  

            To chce bydlet na správném konci Brna :( Zkus se někam dostat z Řečkovic s vynecháním silnice Česká-Kuřim a Lipůvka-Blansko (na těchhle úsecích mám na silnici opravdu strach). Když jsem bydlel v Bohunicích (a s provozem před 18 lety), tak se jezdilo úplně jinak :(

            0 0
            • pepek  

              Tak ta jeho trasa je taky nepoužitelná, ptž Lažánky, že?

              0 0
            • petrun  

              Taky byldím v Řečkovicích, Česká-Kuřim je v pohodě. Občas jezdím na žiletce přes Kuřim a Veverskou Bytýšku do Bástru do práce. Jediné co mi na té trase vadí je rozbitý asfalt v některých úsecích.

              0 0
              • obda  

                Česká-Kuřim v pohodě? Hmm, tak to jsem teda měkkej. Nejdřív se zprava připojí sjezd z rychlostní silnice a pak zatáčka vlevo na horizontu. Asi dvakrát jsem tam kvůli předjíždějícím autům musel do příkopu, jinak by mne ty paka smetli. A to už je víc jak 15 let zpátky. Navíc hodně vysoká hustota provozu. Však už tam bylo několik smrťáků cyklistů :(

                0 0
            • Edy  

              Su ze Žabin, tak to beru Komínem na Kuřim, nebo obráceně přes Veslařskou, Kameňák, Bosonohy Troubsko…

              Hlavně na silnici nezavazet 20cítkou a jezdit uprostřed silnice.

              0 0
      • Alcaf  

        ..hezky jsi to napsal"srdcová záležitost"…asi jo,…asi jsem se zamilovala už jenom nějakou pořídit…a sehnat někoho , kdo bude jezdit se mnou:o)…

        0 0
      • MlokCZ  

        Důležitý je si najít nefrekventované lepší silnice.

        Škoda, že žádnou takovou neznám :-)

        Samozřejmě teď trochu přeháním, ale je to fakt bída. V okolí znám naprosté minimum úseků, kde je malý provoz (každ si pod malým provozem představí také něco jiného) a současně aspoň převážně služný povrch.

        Když jsem silničku měl, tak ještě před 10–15 lety to byla paráda, protože byl mnohem menší provoz. Takže se dalo najít spousta super tras.

        Dnes se ještě nějaké jakž takž slušné trasy pořád najdou, ale je toho už děsně málo. Takže co jsem měl silničky v poslední době, tak jsem pořád dokola jezdil jen 2–3 trasy, které byly celkem ok.

        Kdo pořizuje silničku, tak ji musí ocenit především jako celek se vším všudy, tedy i berany, posez, mizerné pohodlí na rozbitých úsecích.

        A ta rychlost je hodně závislá na výkonnosti jezdce. Každý bude na silničce na silnicích rychlejší. Při horší výkonnosti ten reálný rozdíl ale není vůbec tak moc velký (a je mnohem menší, než se zdá pocitově).

        Teď to srovnávám a nějakou alternativou na asfalt, tedy třeba cross nebo celopevňák s objemnějšími slicky (což oboje přinese spoustu pohodlí navíc a přitom přidá i možnost to vzít mimo asfalt když se to hodí).

        Na tom celopevňáku tu mám přitom spoustu tras, kde je minimální provoz a trasy se mi fakt líbí. Jen je tam už větší množství rozsekaných úseků, na silničce pro mě utrpení (sem tam ty nejhorší úseky jsou spíše na fulla, ale na celopevňáku to už jde rozumně přežít).

        0 0
        • Edy  

          Máš pravdu, na silnicí je to v poslední době dost bída.

          0 0
        • Lister  

          Důležitý je si najít nefrekventované lepší silnice. Škoda, že žádnou takovou neznám :-)

          Většina lidí tu zná Rychlebské stezky – takže možná bude pro představu dobré napsat, že v okolí za poslední cca 2–3 roky nově vyasfaltovali cca 50km silnic a musím říct, že jezdit v tomhle severním koutu země na silničce je parádní záležitost – je to moje „tréningové bojiště“. Provoz je malý, zvlášť na silnicích, které spojují jen malé vesničky.

          Do Polska, kde jsou roviny ideální k najíždění kilometrů, je to kousek, ale silnice jsou většinou horší (tak ale od toho máme karbon, ne?) a pokud si někdo stěžuje na české řidiče, tak si to někdy zkuste v Polsku – tam je to teprve o život.

          A poslední věc – nikdy jsem se na silničce nebál tak, jak se často bojím ve sjezdu v terénu :-)

          0 0
          • Peslezedirou  

            Když tě silnička chytne, tak si najdeš svoje silnice s malým provozem a pak zjistíš, že bajk zahálí v koutě :-)

            0 0
            • Lister  

              … a postupně ho i smažeš z profilu na B-F, protože když ne něm nejezdíš, tak tam nemá co dělat.

              0 0
              • Peslezedirou  

                Musím přiznat, že mě žiletkařina celkem chytla, přemluvil jsem přítelkyni, ať si taky koupí silničku a ta teď na žiletce jezdí víc než já :-)

                0 0
                • blisterexist  

                  mě žiletka taky chytla, ale na bika nedám dopustit! prostě na silnici se člověk tak nevyblbne

                  0 0
          • MlokCZ  

            Směrem dozadu tam bude asi spousta těch asfaltek a něco z toho bude určitě super, to věřím.

            Třeba ale ta hlavní z Lipová na Vápennou, Žulovou, …

            tak ta mi moc ok nepřišla. Povrch je tam velmi dobrý, ale provoz na můj vkus už dost velký.

            Směrem dál, co je to značené jako cyklotrasa 6046 a 6042, tak tam bude asi už ok, tam už jsem nejel. A jestli je tam současně pořád i dobrý povrch…

            0 0
          • krokus  

            Nevím, jestli se nepletu, ale někde na fóru jsi myslím psal, že kvůli pohodlí sis místo Šírera pořídil Roubaix. Šírera mám taky (viz profil), velké pohodlí na něm samozřejmě nepociťuju. Projel jsem se teď na Test festu na karbonové Meridě a překvapilo mě, jak to kolo pěkně „zobalo“ nerovnosti. Oproti Šíreru jsem si připadal jako na fullu:-) Může takový rozdíl opravdu udělat rám? Nebo spíš nízké ráfky? Na Šíreru mám AC 420, na té Meridě bylo něco nižšího…

            0 0
            • Lister  

              Tak samozřejmě vždy záleží na celém kompletu, ale vzhledem k tomu, že jsou Meridy obecně hodnocené v pohodlí velmi vysoko (nemůžu sloužit, nikdy jsem nejel), tak to může udělat pouze rám.

              0 0
            • nooski  

              Tak samozřejmě, že hliníkový rám na docela vysokých kolech bude méně pohodlný než karbon na nízkých.

              0 0
    • Kubiczech  

      Tu radost ti závidím. (:

      Já měl z testovacích km na silničce dojem stejný, jako Tereza Huříková z Manitou R7 – dneska to hrozně drncalo. Možná jsem měl jen samé tuhé kusy (pravda, že Tarmac toho pohodlí moc nenabízel), ale spolehlivě mě to odradilo. Rychlost nerychlost. A po těch známých silničkách v okolí mě to k smrti nudilo, vyjet někam do neznáma, tak to asi bude jiné. Výhody silnice se pro mě smrkly do jediného – více km za méně času – ale najíždět se dá i na biku.

      Ale i přes dání na první zkušenost, mě to pořád láká.

      0 0
      • MlokCZ  

        Když pořídíš nějakou maximálně pohodlnou silničku ve stylu jako jsem loni chvilku jezdil (Roubaix + bezdušové Fusion 3 + karbon řídítka + karbon sedlovka + co nejpohodlnější omotávka), tak to pořeší když je silnice ne úplně v perfektním stavu. Vše to řeší tedy jen drobnější vibrace. Tohle to řeší parádně.

        Jakmile je silnice rozbitá trošku více, tak to stejně vůbec nepomůže (je jasné, že na silničce je třeba díry objíždět, ale když je silnice rozsekaná souvisle…).

        0 0
      • bluma  

        Vždy když čtu pojem „pohodlí“ ve spojení se silničkou, musím se pousmát. Pokud chci pohodlí, koupím si gauč, ne kolo. Ono i na fullu to drncá a čím větší zdvih, tím horší terén člověk hledá a pořád to drncá…

        0 0
        • Kubiczech  

          To rčení s gaučem používám taky rád, zvlášť když panuje přesvědčení, že nelze vyjet z domu bez celopéra. V terénu se rád vozím na HT, ale ta silniční zkušenost byla na mě moc. Pohodlí jsem na silničce nehledal, ale nečekal jsem, že to bude tak hrozné.

          Tomu, že si to lze zpříjemnit ale věřím. Ale jak říká Mlok a ty potvrzuješ, pohodlné to nebude a asi ani na českých silnicích být nemůže.

          pozn. mé dojmy, silničáři to asi budou vidět jinak

          0 0
          • hribik A1  

            to v čom silničáři jazdia, tiež moc pohodlným dojmom nepôsobí :-)

            0 0
          • MlokCZ  

            Můžeš i na té silničce jezdit tak, že to pohodlné bude, když připustíš ježdění v hustém provozu a velmi omezíš výběr tras.

            0 0
          • Smazaný účet  

            všem, kdo pochybuje o pohodlí na žiletce, bych doporučil svezení na cyklokrosce v terénu ;-)

            0 0
            • blisterexist  

              aji se silničkou a nabušenýma hladkýma pláštěma občas jezdím v terénu, takže silnice je naprosto pohodlná:-D

              0 0
            • MlokCZ  

              To by mi muselo spadnout něco hodně velkého na hlavu :-)

              0 0
        • MlokCZ  

          Na tom fullu ale malý tlak v objemných pláštích + opdružení vždy pobere ty ostré hrany překážek.

          Takže i když to také drncá (odpružení nikdy vše nepobere), tak to na tělo je mnohem menší záhul. Navíc v tom terénu klidně můžeš jezdit na fullu a ty více rozbité věci jezdit nemusíš.

          Občas mi trošku zlobí ruce, začnou na rozbitějším úseku brnět a to až tak neúnosně, že musím zastavit (nikde jinde, tedy ani při jiných činnostech problém nemám).

          Na silničce se mi to v poslední letech stávalo docela často (a to i na té poslední, což byla nejpohodlnější silnička, co lze pomalu na trhu pořídit). Na fullu se mi to nestává ani v těžkém terénu nikdy.

          Na té silničce jsem tomu samozřejmě přizpůsobil výběr tras, aby tam ty rozbitější úseky nebyly a tedy jsem se tomu vyhnul. Tím ale zbylo tras žalostně málo.

          A celopevňák s objemnějšími slicky a vše v pohodě (až na ojedinělé vyjímky, vybavuju si ale jedinou a to předloni Korsika a jeden megarozsekan 10km dlouhý úsek, tam mi ruce chytly i přes to, že jsem to jel na RaR 2,25 UST a neměl nějak moc nafoukáno).

          0 0
          • Lister  

            Okecávat to můžete jak chcete, pravdou ale je, že jsem se nikdy nevrátil ze silničního švihu tak zničenej, jak z průměrného MTB výletu :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak teď si ani nejsem jistý, z čeho jsi vlastně více zničenej :-)

              Čekám tedy že z toho biku.

              Já v posledních letech býval vždy mnohem zničenější ze silničky. Ta mi na asfaltu vždy nějak nutila jet rychle i přes to, co jsem viděl na tepáku. Když jsem jel pomalu, tak zcela ztrácela svoje kouzlo.

              Na celopevňáku se slicky je to lepší, tam už se dokážu více flákat. Ale i tak to trošku nutí třeba na houpáčkách jít ze sedla a držet tempo.

              Na fullu dokážu odjet naprosto cokoliv. Tedy od kompenzace po naprostou kaši. Tam je jediný problém v hodně náročných výjezdech a těm se jde vyhnout když je jet nechci.

              Na fullu jsem s tím neměl problém ani v Jeseníkách. Prostě směrem nahoru klídeček i dost po tom asfaltu a pomalu na pohodu.

              0 0
    • bochov  

      Taky si zahravam s myšlenkou koupě silničky snad přiští rok,ale pořad mne odrazuje ten provoz aut.

      0 0
      • JT21cz  

        Take jsem poprve v zivote poridil ziletku. Problem provozu resim nasledovne: v pracovni dny se jdu svezt pozdeji odpoledne k veceru na mtb, docela relax po praci, tak 2–3× v tydnu. O vikendech DOPOLEDNE (nejpozdeji od 9:00) se svezu na ziletce, pokud se nesejde dobra parta na mtb, na delsi svihy. Vikendy dopoledne jsou v pohode, na silnicich je klid, jezdim tak 100 – 150 km, z Prahy Radotína – Kladno, Beroun, Stechovice a pod.

        Zatim se na ziletce ucim, ale musim konstatovat, ze je to dalsi dimenze ciklistiky a to se trapim sam. Super to musi byt v parte, to pak ty km jinak naskakujou.

        0 0
        • bochov  

          To teda maš odvahu v okoli Prahy na žiletce mne bere moribundus se tam pohybovat v autě.

          0 0
        • Alcaf  

          Až si jí pořídím a to určo jo, tak to budu řešit podobně.Já jsem ze severu-Teplice, takže vyjedu nahoru do krušných a tam to celkem jde.Já se též trápím sama:o).Občas s k někomu „vrtnu“…takže už se těším na žiletku)))

          0 0
        • MlokCZ  

          S provozem souhlas, takhle to bude nejlepší.

          Ale zase v některých obdobích není úplně příjemné jet třeba 8–13 hodin.

          Ono když na jaře v hezké dny je v 8 hodin třeba 3–5st. a při návratu ve 13 hodin už je klidně i přes 20, tak to není zrovna dvakrát příjemné.

          A kilometry ve více lidech na silničce naskakují rozhodně parádně. To je ale přece fuk. Já tedy na kole jezdím pro relax a zábavu, ne proto, abych měl co největší číslo na tacháči.

          0 0
      • Alcaf  

        Víš, co si myslím? …že nás vždycky bude něco odrazovat, nebo někdo…prostě jak se říká „kdo chce hledá způsob, kdo nechce hledá důvod“.

        0 0
        • MlokCZ  

          Vždyť si tu silničku pořiď. Nikde tu nepadlo, že ji pořizovat nemáš. Vždy je nejlepší si to dlouhodobě vyzkoušet na vlastní kůži.

          S tím způsobem to ale moc nesedí. Já třeba rozhodně hledám právě způsob, jak jezdit co nejvíce na kole, aby mi to i co nejvíce bavilo. A tím způsobem je full do terénu a na asfalt celopevňák i přesto, že je o něco pomalejší než silnička.

          Někdo jiný zase bude mít raději silničku. Nic to ale nezmění na tom větší provozu, který dříve nebýval.

          0 0
        • winter78  

          Ja ti to napíšem takto :

          Keby som mal jeden jediný 50 km asfaltový okruh a dvadsať 100 km lesných okruhov, tak radšej by som jazdil ten 50 km asfaltový okruh stále dokolečka, než aby som išiel do terénu. Mňa jednoducho terén nikdy neoslovil.

          Ten, kto chce jazdiť asfalt, si cestičky vždy nájde, vždy si nájde čas kedy je premávka malá alebo žiadna. A ten kto sa premávky a aut bojí , si vždy nájde nejaké zápory.

          0 0
          • ememem  

            tak naco si sa registroval na MTB forum ked mas k tomu odpor?

            0 0
            • winter78  

              Ja k tomu odpor nemám, však občas výjdem aj do terénu, hlavne na jeseň a v zime, ale tie výjazdy sa dajú spočítať na prstoch dvoch rúk.

              Ja som výjazdy na biku dosť často spájal napr. aj s nákupmi v meste,alebo s dochádzkou do práce, alebo ak som potreboval čosi vybaviť na úradoch a zbytočne sa mi nechcelo zdåhavo cestovať autobusom alebo zbytočne vyťahovať auto, alebo som chodil za kámošmi do mesta…čiže 15 km do mesta + 5 km motanie sa po meste + 15 km naspäť domov…z čoho mi výchádza prejdených 35 km denne a to len po asfalte…no a za tie roky čo som takto jazdil, to už beriem ako samozrejmosť a nechcem to už meniť. Je to môj „štýl“ a baví ma to omnoho viac než vytriasanie telesnej schránky kdesi za siedmimi horami a siedmimi dolinami ;-). Ale proti MTB jazdeniu nič nemám a rešpektujem bikerov ktorých to baví.

              0 0
    • Deus  

      Tak to mě naštěstí vůbec nebere.

      0 0
    • mastihuba  

      no ja na tom včil za měsíc najezdil asi 1000km a shledávám to jako super věc na které se člověk sveze, protočí nohy a přitom se nesedře jak na bajku. :D

      0 0
      • nooski  

        V tom případě se flákáš :-)

        0 0
        • mastihuba  

          jak psal RT k dobré výkonosti se člověk musí proflákat po rovinkách :D

          0 0
          • bochov  

            Když jsme u těch silniček je velky rozdil na nich jezdid s pedaly SPD anebo jsou lepší silniční sam nejsem moc velkym přitelem univerzalniho řešeni.

            0 0
            • JT21cz  

              mrkni na shimano, zacli delat silnicni pedaly na spd kufry, 2 modely, sice jsem klasicke silnicni pedaly nikdy nejezdil, ale ty nove od shimana me v nicem neomezuji a jsem za toto reseni rad, protoze mam na bika kvalitni boty, tak je uziji i na silnici

              0 0
            • prvniodkonce  

              Jezdil jsem až do letoška na silnici spd a teď jsem přešel na looky. Rozdíl je to znatelný hlavně díky tuhosti podrážky silniční tretry.

              0 0
            • mastihuba  

              ja jezdim oboustranný SPD a včil jsem měl na týden pučený kolo s těma jednostrannýma silničníma a rozdíl nepoznám. Akorát teď jednostranný pedály nenávidím ještě víc než před tím. :D

              0 0
    • martin_bakov  

      a posez ti vyhovoval ? posez na silnicce pro me znamena vic na ni lezet – vic vykrucovat krk abych vubec videl na cestu → trpi mi jak krcni pater tak bedra… treba bych si zvykl ale prvni dojmy ze silnicky sem mel teda jiny. At ti to jezdi.

      0 0
      • Lister  

        Blbá velikost, špatně zvolená geometrie – nic víc, nic miň.

        0 0
        • martin_bakov  

          to si nemyslim, na kazdy silnicce mas proste ruce niz nez sedlo → ses vic polozenej nez na bajku → moje zada a krk tohle nemaj radi…

          0 0
          • blisterexist  

            musíš si zvyknout, mě to taky chvíli trvalo a měl jsem všechny podložky pod představcem, teď mám všechny nad:-D

            0 0
          • Lister  

            Záleží na tvé velikosti, u menších velikostí může být dokonce problém dostat rodla níž než sedlo.

            Osobně to mám ± na stejno, ale výška není vše, důležité taky je, že silniční rám je mnohem kratší než bikový, takže při horním úchopu máš při správně zvolené velikosti posed velmi komfortní.

            PS: a pro podobně naladěné jezdce jako ty jsou tu rámy se zvýšenou hlavou, kde se dají řidítka dostat dost vysoko bez tuny podložek pod představcem.

            0 0
            • blisterexist  

              tak jestli to máš nastejno tak musíš být dost vzpřímený…, nebo máš dlouhý představec

              já osobně mám vrch řídítek cca 12cm pod sedlem

              0 0
              • Lister  

                Podívej se do mého profilu na aktuálně fotky. Z počátku jsem měl sedlo asi o 2cm výše, ale to mi nedělalo dobře na klouby, takže jsem musel, chtěnechtě, jít se sedlem dost dolů. Teď mám rodla opravdu skoro ve výšce sedla, pod představcem žádná podložka a představec samozřejmě negativní.

                Ale tak od toho máme oblouky. Za horní úchop opravdu komfort maximální – já tomu říkám „kochačka neskutečná“, za páky tak akorát na sportovnější jízdu (asi tak +3cm na délku oproti MTB), za spodní oblouk se nedržím nikdy, ale ve sjezdech se občas chytnu pod pákama.

                0 0
                • nooski  

                  Možná by to chtělo vyměnit rodla. Taky jsem vozil ITM a měly o dost hlubší oblouk než současné 3T Ergosum. Doporučil bych něco od FSA nebo 3T Ergonova, které mají taky mělký oblouk a k tomu ještě malé předsazení (Ergosum docela dost). Pak je jízda v obloucích jedna radost.

                  0 0
                  • Lister  

                    Když se podíváš na moje řidítka, tak možná zjistíš, že více kompaktní rodla se snad ani nedělají :-)

                    Drop je do 130mm a předsazení kolem 80mm při šířce 440mm (s-s).

                    0 0
                    • nooski  

                      Do profilu koukám a ITM Visia znám, protože je máme v rodině. Rozhodně se dělají rodla s nižšími čísly kuk https://store02.prostores.com/…Ergonova.jpg

                      0 0
                      • nooski  

                        Blbne to

                        0 0
                      • Lister  

                        Tohle ale není klasická verze, to je verze označená myslím jako Ergo a ta má odlišní tvar od těch co jsi vozil ty (myslím alu potažený karbonem?).

                        Ale jasně, že budou ještě menší oblouky, ale už tyhle vypadají skoro dětsky a já vím, že se nikdy dole držet nebudu, tak to nemá cenu moc řešit.

                        0 0
                • blisterexist  

                  aha tak to jo, jedině tam dát nějaký představec se superextravelkým sklonem:-)

                  0 0
                  • Lister  

                    Zase na druhou stranu mám staré páky Campagnolo, které sedí na řidítkách mnohem níže než současné modely, které se tvarem hodně blíží pákám Shimano a nad oblouky trochu trčí. V podstatě jenom tohle může udělat při úchopu za páky klidně i 3cm rozdíl ve výšce.

                    0 0
                • MlokCZ  

                  To se divím, že se nedržíš nikdy za spodní úchop. Tak to s tím chrtem (co jsem teď psal výše) ještě nebude tak žhavé :-)

                  Na poslední silničce se mi právě líbilo, že když jsem to postavil s trošku výše položenými řídítky, že jsem pak mohl bez potíží ten spodní úchop používat i lehce více (třeba na čas i na 1/3 trasy; na kilometry výrazně více protože to logicky bylo vždy v situacích kdy to pořádně jede).

                  0 0
                  • Lister  

                    Pro mne je silnička, na rozdíl od většiny ostatních lidí, pohodová kochací záležitost – sedím, čučím kolem, lehce točím nohama a čistím hlavu, v uších vražená oblíbená hudba (na kterou nemám nikdy jindy čas) a hlavně pohoda…

                    Já si dávám prakticky výhradně jen v kopcích, a tam se ten spodní úchop tak neužije.

                    0 0
          • MlokCZ  

            To mít nemusíš. Stačí vhodně vybrat, hlavně něco s extra dlouhou hlavou (pro větší velikosti). Ale jak jsem reagoval už níže, tak sice bude vše ok, nic nebude bolet, ale výhoda lepší aerodynamiky půjde do háje.

            I když aspoň částečně zůstane ve spodním úchopu. Ten použiješ jen v situacích kdy jedeš rychle nebo je extra protivítr a pak s tím neni problém, když to není po celou dobu.

            0 0
        • MlokCZ  

          Rozhodně bych to neviděl tak jednoduše. Stačí být hodně špatně ohebný a nadměrně hrbit záda. I tak lze vždy udělat vyhovující posed i na silničce, jenže pak bude ten posed už hodně narovnaný a začne se vytrácet výhoda lepší aerodynamika.

          0 0
    • winter78  

      Rýchlosť…presne to ma pri jazde baví. MTB sú lemry lenivé, aj včera som ich na crosse nechával za sebou ;-)). Mne na cesťáku nevyhovoval posed, kôli chrbátu, preto som začiatkom tohoto roku zobral cross, ktorý si budem časom „tuniť“ len čisto na jazdu po asfalte. Viem že to bude hybrid, ale mňa to vôbec netrápi ;-))…

      0 0
      • nooski  

        Proti silnici bude i ten cross lemra ;-) Není nad ten pocit chytit se za spodek oblouků, jít ze sedla a naplno vyjet na velkou placku nějaký brdek. Silnička se žene vpřed, nabušené galdy podpořené prostorem ve vysokém ráfku hučí a svaly se napínají k prasknutí. Jo, jo snad bude zítra počas na nějaké to poježdění.

        0 0
        • Lister  

          Jenom jsem si to přečetl a začaly mě bolet kolena :-(

          Bohužel přesně tohle nemůžu, poslední dobou mě můj kosterní aparát limituje více než výkonnost kardiovaskulárního systému… ach jo.

          0 0
        • winter78  

          Ja viem, to je mi jasné,ale oproti MTB ktoré som jazdil predtým,je cross raketa ;-). Škoda toho posedu,ktorý mi na cesťáku nesedel. Bol som už blízko ku kúpe cesťáku, konkrétne by to bola Merida, ale s tým crossom som urobil dobre. Hlavne ľahkosť krútenia. Včera som urobil 81 km okruh s prstom v nose. Na MTB som na tom istom okruhu skapínal :-).

          0 0
      • hribik A1  

        ja by som na tom MTB tiež predbiehal z princípu.. lebo keď ten predomnou zabrzdí, tak ja na žiletke s brzdnou dráhou vlaku to do neho najebem len taký fikot :-D :-D

        0 0
    • daymaker  

      .-) držím pěsti a užij si to. Když se na cestě dodržují základní pravidla, tak je to OK. idiota potkáš vždycky, je potřeba nenechat se rozhodit. A místních antisilničářů si nevšímej, nemůžou zkousnout, že silnice nepruží. Kdo chce psa bít…

      Silnic s dobrým povrchem a malým provozem je hafo a lepší se to. A i kdyby si měla 2× do roka zajet na týden za čáru do Rakouska, tak jsou to orgie. Takže hodně km… .-)

      0 0
    • Internaut  

      Silničku silně doporučuju. A pokud ji budeš pořizovat, tak nezapomeñ ve vhodném poměru míchat s bikem. Netřepat.

      0 0
      • Lister  

        A ještě jedna rada při koupi – koupit úplně tu nejdražší, kterou si člověk ještě může dovolit – nebo raději oškubat celou rodinu a koupit ještě dražší.

        Protože jak to člověka chytne, tak nechce jezdit na průměrné hlíně.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.