• bikenovacek

    Zdravím,

    propadl jsem kouzlu kola a hodlám si zakoupit nějakého svého miláčka. Bohužel se v kolech moc nevyznám, ale na radu kamaráda jsem si vybral toto kolo:

    http://www.cannondalebikes.cz/…rail/trail-2

    Mohl bych ho míti za 31000,– ale stále váhám, jestli je to dobrá koupě. Prosím o radu všechny zkušené, jestli je to dobré kolo a jaké slabiny má. Děkuji.

    0 0
    • Mysee  

      Za 31 to opravdu není dobré.

      Rychloupínáky vpředu i vzadu, kliky na octalinku, 30mm nohy vidlice, jen M506 brzdy, čekal bych Deorka. Kola neumím posoudit, ale nějakou lehkost bych nečekal.

      Pokud ale chceš být in a mít Cannondale nebo Spešl, pak ok.

      Jinak se poohlídnout po značce s lepším poměrem výbava/cena nebo si nechat individuálně poskládat.

      Čekal bych za 31 pevnou osu aspoň v předu, komplet minimálně Deore, lehčí záplety, Epicon/Reba vidlice.

      0 0
      • ALLforBIKE  

        RS 30 Gold je vidlice naprosto v pohodě, krom těch nohou je funkčne zcela srovnatelná i s tolik opěvovanou Rebou, mám odzkoušeno. Taky bych zcela nezavvrhoval 30mm nohy, pro rekreační ježdění je to naprosto dostačující a vsadím se že rekre jezdec nepozná rozdíl.. Já osobně, pokud bych si měl vybrat mezi Epiconem a 3OGold jdu do Rock Shoxe. Souhlasím s osazením, octalink kliky s výbavou je tochu ******* u kola za 31tis.

        0 0
        • MlokCZ  

          A hlavně „srovnatelné“ tlumení TurnKey, které nemá ani dostatečný rozsah štelování expanze a o kompresní části ani nemluvě.

          0 0
          • ALLforBIKE  

            Tlumení je taky naprosto v pohodě, ano MC u Reby oproti TK možná nabízí větší rozsah ale i TK se dá v pohodě s vhodným nafoukáním dobře poštelovat, Pro normální ježdení naprosto TK dostačuje.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tlumeni na TK se skutecne nafoukanim nenastavuje…

              0 0
              • ALLforBIKE  

                ale toto jsem nikde nepsal. Psal jsem že kombinací vhodného nafoukání a pak dále nastavení tlumení se dá docílit zcela dostačující funkce.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  sorry, prehlidl jsem „s“. TurnKey jsem mel rozebrany a samotny system nastavovani odskoku mi prisel uplne tragicky…mezi polohou „otevreno“ a „zavreno“ je asi ctvrtotacka staveciho sroubu…

                  0 0
                  • ALLforBIKE  

                    to máš pravdu, ten rozsah není nijak velký, dalo by by se říci, že vlastně rychle, přiškrceno a pomalu, ale co jsem měl možnost zkoušet, tak se to dá nastavit tak aby to většině lidí vyhovovalo.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Kdyz do toho zahrnu to, ze vetsina lidi ma vidli nafunenou ze servisu nebo nevi k cemu tam ty tocitka ma, tak asi jo…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Pokud k tomu budeme přistupovat, že to stejně dost jezdců neumí nastavit (což nijak nerozporuju), tak tu nemusíme radit už nikomu nic a můžeme to tady rovnou zavřít a ať si každý vybere kolo dle barvy.

                        Ono také spousta z těch co to neumí nastavit ani vůbec nejezdí v terénu (pěkná šotolina není terén), takže tam je to pak opravdu jedno. To si ale ani nemusí kupovat bike.

                        Pokud ovšem budeme předpokládat jízdu v terénu, tak pak vidlice bez správně nastavené jediné expanze (to teď vůbec neřeším, že by tam mohla být high speed expanze i když do 100mm není tolik znát) je jen nefunkční držák předního kola. Když to bude zatlumené málo, tak to může být i vyloženě nebezpečné (jedna trošku extrémnější situace a vystřelená řídítka tě pošlou k zemi, kde by s funkční vidlicí nebyl žádný problém). Při přetlumení zase nemůže být vůbec žádná řeč o držení kontaktu předního kola s terénem.

                        A nejde tu jen o samotnou expanzi, ale také i třeba o lock. I u MC se tu řešilo, že jsou tací experti, co to dokážou několikrát zničit a to je MC docela odolný proti zničení i když se vlítne se zamčeným do terénu.

                        A o nastavení floodgate ani nemluvě. To je také velmi příjemná vlastnost, když si můžu nastavit co nejmenší sílu k otevření locku, jen takovou aby to akorát udržela při šlapání ze sedla.

                        Než volit špatně funkční vidlice a ještě navíc ji mít blbě nastavenou, tak to už rovnou raději sáhnout po pevné. Ušetří se peníze (i když tady se nutně tak moc ušetřit hemusí při slušné karbonce), hmotnost a starosti se servisováním vidlice.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Dekuji za rozvedeni a doplneni…

                          Ja jsem s TK jezdil a byla to hruza…navic zamceny TK se da pomerne snadno znicit pokud vidlice dosatne ranu. Tak, jak je TK udelany, docela omezuje prutok oleje i v odemcenem stavu. Vysledkem je, ze vidlice je tlumena v kompresi skoro porad, v expanzi je bud pretlumena nebo kope…

                          0 0
            • MlokCZ  

              Tak to potom můžeme pokoročit dále a psát: Pevná vidlice je taky naprosto v pohodě a pro normální ježdění naprosto dostačuje.

              Za mě TK rozhodně nebrat. Na kole za 25tis. Kč+ už pak ani omylem.

              Reba je v současnosti už ošizena i obyčejným motion controlem, který je takový naprostý základ funkčního tlumení. Lepší tlumení měla Reba pouze pár ročníků kdy ještě měla dual flow, které už zase nemá.

              0 0
              • ALLforBIKE  

                no vidíš, a já tvrdím že klidně brát. Někdy mi připadá, že se z cyklistiky dělá opravdu šílená věda. 90% cyklistů nikdy tlumení nenastaví a když ano tak jednou a nikdy na to už nešáhnou. Na funkci při normálním ježdení to nemá žádný zásadní rozdíl, zkoušel jsem obojí a můžu o sobě říci, že jezdím dost, ale rozdíl ve funkci je pramalý dle mého pocitu. ano v řeči výrobců a na papíře je to rozdíl obrovský, ale na tom se nejezdí.

                0 0
    • ALLforBIKE  

      No za 31tis je to slabota. Ale v tomto případě tady platíš hlavně za značku. Za 31tis se dá vymyslet hodně, u stavby to vyjde i na komplet XT, či kombinace SLX/ XT s funkční a lehkou vidlicí. Další věc:-) zastávám názor, že když už Cannona tak jedině s Leftynou:-).

      0 0
    • mart910  

      Kamarad prodava v Cannondale ne :D Pokud ses ochotny platit o ± 6 tisic vic jen za to ze je to Cannondale tak to klidne kup…

      0 0
    • bikenovacek  

      Díky moc všem. Tak já do toho raději nepůjdu. Ovšem tápu nad značkou kol. Budu rekreační „kolař“, ale přesto bych nerad nějakou „slabou“ značku. Po jaké značce se mám tedy dívat, aby byla trošku výše? Ještě jednou děkuju moc!

      0 0
      • Esi  

        vykašli se na značku a nech si postavit něco od místních stavitelů

        0 0
        • bikenovacek  

          Opravdu je to nejlepší řešení?

          0 0
          • Esi  

            Jde o to jestli chceš kolo na ježdění a nebo na parádu. Já jsem si po přebírání objednal RB kde si můžeš částečně ovlivnit komponenty

            0 0
    • BlackMC  

      za 29 mnohem lepší volba kompletně na XT mimo klik

      http://www.7art.cz/…horske-kolo/

      sice RU vepředu i vzadu, ale pokud začínáš a nejsi HC jezdec pevná osa není zásadní limit.

      0 0
      • bikenovacek  

        To kolo vypadá fakt dobře, ale já už asi dám přednost velikosti 29. No, trošku „maličké“ parády bych přeci jenom chtěl udělat. To už bych si mohl koupit kolo v Hervisu, kde mají carbon a komplet v XT za 25000. Původní cena píšou 48000. Ovšem značka KILIMANJARO.

        0 0
        • Vilém  

          No tak to asi nebude komplet XT, mozna tak saltr.

          0 0
        • Malej  

          Tož já bych si to KILIMANJARO v carbonu a kompet na XT za těch 25 000KČ vzal. Kdepak ho mají? S takovým Cannondallem fakt parádu neuděláš. To si radši kup vybavenější kolo, dá se machrovat s autem, barákem, možná telefonem a hadrama. ale na kolo žádnou holku neutáhneš.

          0 0
          • bikenovacek  

            Tábor. Ne, na holky to nemám. Jen pro svůj vlastní pocit, že jsem si nekoupil žádný shit. Ve svých letech už na holky kašlu :-)

            0 0
            • Malej  

              Můžeš zkusit i Cube, jsou za dobrý peníz a nejsou s nimi problémy. Pokud chceš trošku větší exotiku můžeš zkusit Canyon. Dělá dobrá kola s pěkným designem ale je to pouze eshop. Za značku typu Spešl, Cannondalle, Trek si připlatíš nemalý peníz jen za značku.

              0 0
              • hovanec  

                Nebo Haibike. :)

                0 0
                • bikenovacek  

                  Uvažoval jsem také o TREKu. Ovšem přijde mi, že je to hodně peněz za málo muziky.

                  Vím, že nejdůležitější na kole je rám. Proto jsem myslel, že když si vyberu osvědčenou značku, tak bude rám super.

                  Nenarazím třeba u CUBE nebo HAIBIKE na horší kvalitu rámu?

                  0 0
                  • hovanec  

                    Rozhodně ne. Haibike jsou presizní německé rámy. Cube jsem neměl možnost vyzkoušet, ale neslyšel jsem, že by si někdo stěžoval na nekvalitní materiál.

                    0 0
                    • bikenovacek  

                      Děkuju. To jsem potřeboval vědět. Stejně to asi vypadá, že využiji některé nabídky na sestavení kola od zdejších mistrů.

                      0 0
                  • Malej  

                    Canyon a Cube jsou značky primárně pro německo a tam si nikdo nedovolí prodávat nekvalitu. Cube je tam hodně populární a co jsem tam zjištoval na forech, tak se nějaké praskání rámu atd. moc neřešilo.

                    0 0
                    • Esi  

                      Kamarád má nějaké 29 LTD Pro rok 2013 s foxkou a je spokojenej

                      0 0
    • hovanec  

      Na toho Cannona Ti udělám mnohem lepší cenu, jestli bys ho chtěl. Za těch 31 je to neprodejné. Stačí, když mi napíšeš do SZ nebo hovanec@centrum.cz

      0 0
    • Smazaný účet  

      Na začátek bikování bych určitě volil jiné značky, které ti za tuhle cenu nabídnou klidně o 10 000 levnější kolo se stejnou výbavou (a to teď vycházím z tvé výhodnější ceny – 31 000). Ušetřené peníze můžeš investovat do oblečení.

      Jinak výbava tohoto kola do začátku je fajn, sám sem začínal na mnohem horší. Jenom cena je přemrštěná :-)

      0 0
      • hovanec  

        Je to Cannondale. Tam platíš za značku. Zase na oplátku dostaneš kolo, které si drží vysoké standardy kvality.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Já vím, že Cannondale je jedním z hlavních inovátorů a proto si to nechají řádně zaplatit. Já jen tvrdím, že v této cenové kategorii nemá smysl kupovat takto prestižní značku. A pokud chce kolo na výlety, tak je úplně jedno, jestli bude mít rám od Cannondale, GT nebo já nevím koho ještě :-)

          0 0
          • hovanec  

            No to je fakt, ale víš jak je to s těmi klubovými příspěvky… :D

            0 0
      • bikenovacek  

        Děkuju za názor. Můžeš býti prosím konkrétnější? Lze vůbec najít už sestavené kolo, které neudělá ostudu a „pojede“ :-)

        0 0
        • hovanec  

          Třeba GT nebo Mongoose nedělá „ostudu“ a dá se sehnat hezká sestava.

          0 0
          • bikenovacek  

            Jo, GT. Uvažoval jsem o něm, ale nějak se mi nezamlouvá ten jejich vzhled rámu. Ale to je jistě moje „prkotina“. Mongoose vůbec neznám. Prodavač mi nabízel GT:

            http://www.bikespace.cz/…29-comp.html

            Ovšem také se mi „vzhledově“ zamlouvá toto:

            http://www.bikespace.cz/…r-sport.html

            0 0
            • Esi  

              Nebo RB někomu se ten rám líbí někomu ne :-)

              0 0
              • bikenovacek  

                Asi patřím do té druhé skupiny. Co to je vůbec za značku RB?

                0 0
                • hovanec  

                  Češi, co se za posledních pár let stali věhlasnou domácí značkou a šli kvalitativně neskutečně nahoru.

                  U GT je to věc vkusu. Pokud ti atypický vzhlet Tripple triangle nevadí, klidně bych do něj šel. Jinak RB je taky dobrá volba. Navolíš si konfiguraci dle chuti.

                  0 0
                • Esi  

                  Česká značka kola, jako jedno z mála se vyrábí v ČR včetně rámu. Většina kol kolem 30 má rám vařený v Číně …

                  0 0
                  • bikenovacek  

                    To jsem fakt netušil. Začínám opravdu tápat. Chlapy…ono to asi není tak jednoduché vybrat kolo, když tomu borci jako vy rozumí:-)

                    0 0
                    • hovanec  

                      Hlavně žádné rozhodnutí z leknutí. V klidu si všechno prostuduj, popřemýšlej, jestli se dané kolo hodí účelu, který s ním hodláš páchat a pak sem hoď rozhodnutí, jestli jej budeš chtít zhodnotit. Napiš proč sis to dané kolo vybral a rozhodně se nestane, že Ti nikdo neporadí.

                      0 0
                      • bikenovacek  

                        Děkuju moc. Opravdu to musím promyslet. Problém je, že znám pouze komponenty Shimano. Vidlice a ostatní prostě neznám a ani nevím jak jdou po sobě.

                        0 0
                    • Esi  

                      Vyber si kolo podle toho jak ti na něm bude sedět geometrie, ideálně kdyby tě nechali projet alespoň pár kilometrů okolo krámu. To jestli je na přehazovačce Deore a nebo XT je pro rekreační využití úplně jedno zrovna jako to jestli to kolo bude vážit 11Kg nebo 12,5Kg Taková ta masírka že se na kolo pověsí průměrné mnohdy podprůměrné komponenty ale přehazovačka je vždy XT protože na to všichni koukají a to že je to model starý 3 roky už nepoznají hlavně že je tam napsáno XT , brzdy jsou označené jen číslem protože většina lidí neví co to číslo znamená a do které řady to patří…

                      0 0
                  • hovanec  

                    Na Taiwanu. :)

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.