• HankaRBK

    Dobrý den,

    jak jsem již zmiňovala v jiné diskuzi, hledám kolo do částky 26 000 Kč, na kterém bych mohla absolvovat cestu po cyklostezkách přes Rakousko do Itálie. Takže ideálně lehké s ultralehkými převody a trek, protože bych jej potom ráda využívala i na polních a lesních cestách v Čechách. (Mám 171 cm, 60 kg)

    Dostala jsem doporučení na: KOLO

    Požádala jsem o vyjádření kamarády, ale jejich názory se úplně lišily (převody ti nebudou stačit a pojedeš pomalu vs. má to super převody a úzký pláště nebudou potřeba), takže jsem z toho zmatená a prosím tedy o vyjádření Vás.

    Děkuji :)

    Hanka

    0 0
    • Smazaný účet  

      No, jezdit s tímhle po asfaltové cyklostezce může jen někdo, kdo na ničem jiném nikdy neseděl nebo zapřísáhlý masochista. Odkud jsi? A kdy to potřebuješ?

      3 5

        MTBIKER doporučuje

        GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem > 2 ks

        Výprodej GT Grade Elite 28 kolo, bordó

        od 19 899 Kč -24% MOC 32 899 Kč

        GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

        GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

        od 92 999 Kč MOC 104 999 Kč

      • HankaRBK  

        Jsem ze severu Čech (Rumburk) případně Praha a čas mně docela dost tlačí, mám poslední týden na sehnání kola O:)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak to je daleko, mohl bych ti postavit krosku na kolech 28" pod 12kg, vepředu Suntour vzduch(NRX) nebo pružina(NCX) s odpruženou sedlovkou Suntour.

          0 5
          • HankaRBK  

            A je vůbec možné stihnout to za týden? Já bych tam hlavně potřebovala nějaké ty ultralehké převody O:) a pokud by to nešlo poštou, tak bych se přinejhořším stavila vlakem (nevím kam :D) .

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jde to stihnout za den. Co je problém jsou barvy rámu, ve velikosti 16" mám jen černý a pak to, že jsem až z Olomouce. Můžu ti poslat fotku, jak to vypadá. Na podobným jezdí sousedova dcera, skládal jsem ho minulý jaro.

              0 3
            • Jardo  

              Ultra lehké převody, pokud myslíš do kopce, tak 32 zubů na klikách a 50 vzadu na kopce snad stačí. Za ten peníz s tím půjde jezdit. Tsbohemia se dá na prodejně vyzvednout jenom někde na Moravě, kupoval jsem na podzim a vyzvednout na výdejních místech v Praze nebyla možnost. Krabice je moc velká:) Přišlo to až domů. Když mají kolo ve správné velikosti skladem, tak je přeprava otázkou pár dnů.

              0 0
              • HankaRBK  

                Děkuji :), ano je škoda, že nelze vyzvednou na žádné pobočce v Praze.

                0 0
            • Jardo  

              .

              0 0
    • va-bo  

      Určitě by to šlo, za ty prachy. Pokud bys chtěla kolo, které by tady nikdo nezkritizoval, stálo by aspoň 45 tis.

      1 1
    • rasto  

      zeptám se jinak: gravel jsi nezvažovala? na váhu by bylo lehčí. obyčejně vhodnější převody. s beranami, vhodnější na celodenní jízdu – větší variabilita změny úchopu oproti trekovému.

      bez odpružené přední vidlice (=těžítko). vhodné na asfalt i polňačky či ty lesní cesty.

      0 2
      • HankaRBK  

        Jo, uvažovala, jen bych řekla, že už jsou v trochu jiné cenové relaci. Teda alespoň to co jsem viděla.

        0 0
        • from hell  

          Tak doporučuji přitlačit. Na horáku bych po cyklostezkách z Rakouska do Itálie teda rozhodně jet nechtěl ani se sebeultralehčími převody. A trekingy v této cenové relaci budou šrot. Ale možná jsi tak bohatá, že si můžeš dovolit kupovat levné věci…

          P.S. třeba giant revolt 2 je už od 35 k…

          0 1
    • va-bo  

      Jdi do toho… :-)

      0 0
      • HankaRBK  

        Dík :) převody mi přijdou dobrý, ale děsím se toho, že je to horák, ale já tomu moc nerozumím, no. O:) Takže teď nevím jestli si ho radši nenechat sestavit, když je ta možnost.

        0 0
        • snas89  

          Mykovce neres:)

          To kolo z ts bohemia neni za ty penize spatny a jako univerzal ti pro zacatek poslouzi dobre. Lip nez nejaky nesmysl od mykovce, kteryho se potrebuje zbavit:)

          2 1
          • Smazaný účet  

            1. Mykovec se ničeho zbavovat nepotřebuje, má to jako hobby, staví kola známým a známým jejich známým, protože dobrá věc se chválí sama. Že na tom většinou téměř prd vydělá, mu vůbec nevadí. Daleko lepší je pocit, že někomu udělá radost.

            2.I treking pod 15K může dobře, dlouho a spolehlivě sloužit

            3. I dobře brzdící kolo nemusí mít kotoučové brzdy. Lepší než mtbr200 může být kvalitní véčko. Ale to se tady nesmí psát ani česky, natož německy, jinak vás smažou.

            0 5
    • Tomas85  

      Za mě – převody 32/50 stačit musí a něják to na tom odjedeš. Tím „něják“ spíš myslím, že se vzhledem k typu kola zbytečně nadřeš na cyklostezkách, kde ti budou vadit široké pláště. Až to absolvuješ tak sama zvážíš, jestli nechceš něco co po dobrým terénu pojede líp. Na gravelu se na tak lehký převody jen tak nedostaneš. Takhle lehký převody ve standardu na gravelu nikdo nedělá.

      Jdi do toho. Časem zjistíš co ti vadí a dá se s tím i v rámci kola něco dělat.

      0 0
      • va-bo  

        Má to rychlé pneumatiky, když to víc nafouká, tak to poletí jak vítr. Aspoň nebude vyklepaná, pojede s báglem na nosiči. A bude to pohodovka, žádné závody.

        0 0
        • Tomas85  

          Jo, ono je rychle a rychle. Když jsi zvyklý na gravel/silnici tak to vidíš trochu jinak, ale i tak to ničemu vadit nebude. Komfort navíc tam bude, to je bez debat.

          0 0
          • va-bo  

            Taky bude záležet, na čem pojedou ostatní. Nebude to Tour de France, spíš Tour de Bier.

            0 0
      • HankaRBK  

        A dá se třeba vyměnit pláště za nějaké užší? Nebo jak jinak jednoduše z toho horáka udělat více asfaltfriendly ko­lo?

        0 0
        • va-bo  

          Vyměnit se dá všechno. Ale čím užší pneumatiky, tím větší hrkání, kodrcání a defekty. Že valivý odpor záleží na šířce pneumatiky je mnohokrát vyvrácený mýtus.

          0 2
          • Smazaný účet  

            Na silničce jsi někdy jel?

            0 3
            • va-bo  

              Silničku sem nepleť, tam jsou úplně jiné tlaky. Dal sis někdy na silničku nosič na na něj bágl a vyrazils do hor?

              https://priblizovadla.cz/…stu-v-praxi/

              0 0
              • Smazaný účet  

                Proč bych ji sem nepletl. Jezdím téměř denně něco z trojice mtb, gravel, silnička a napsat, že šířka pláště nemá vliv na valivý odpor, to je, no…zvláštní.

                1 0
                • va-bo  

                  Koukni na ten odkaz výše. Vzorek má daleko větší vliv než šířka. Záleží na velikosti styčné plochy s podkladem.

                  1 0
                  • JachymP  

                    Ten pán na koloběžce je dobrej komik. Porovnávat něco jen podle času pokaždé za jiných podmínek a s jiným výkonem, to je vskutku vědecká metoda ;)

                    Najdi si porovnání na kole s wattmetrem, třeba na GCN mají nějaká videa.

                    0 0
                • mais  

                  Ne realita – pokud vezmeš třeba Race king, nebo WTB ranger – tak po silnici jedeš po úzké střední části pláště, pokud máš vyšší tlak = šírka pláště je v tu chvíli max hmota, co roztáčíš do setrvačníku – oba pláště mají v 2,2 × 29 hmotnost ca 550 g

                  0 0
                • MlokCZ  

                  To je pravda, protože nějaký vliv tam je. Jediný problém je v tom, že když už se v některých situacích ten vliv projeví, tak přesně opačný. Tedy širší plášť bude mít nižší valivý odpor.

                  Užší plášť nebude mít nižší valivý odpor nikdy.

                  Na perfektním povrchu to bude v reálu zanedvatelné a na šířce záležet nebude. Čím horší povrch, tím na tom bude úzké pláště hůře.

                  Valivý odpor je záleží na úplně jiných faktorech:

                  • kostra pláště → čím poddajnější kostra, tím menší valivý odpor a i současně větší pohodlí
                  • vzorek → tady je to snad jasné každému
                  • směs → měkčcí směs je pomalejší, ale zase lépe drží

                  Celý problém je ten první bod, protože je tu oproti tomu odolnost pláště. A vždy to tedy je kompromis mezi valivým odporem + pohodlí vs odolnost.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Co se ještě týká té šířky, tak na silničkách se vždy vozili úzké pláště z úplně jiných důvodů než valivý odpor.

                    A to z důvodu hmotnosti a zejména aerodynamiky.

                    U aerodynamiky je to o tom, jak kdo jezdí rychle. Pokud profíci jezdí etapy průměry 40km/h+, tak tam je to zcela zásadní. A i přesto i v profi peletonu se postupně jezdí širší a širší pláště, protože se ukazuje, že i tam je to lepší. Ale samozřejmě jen o trochu a nebudou se tam jezdit 45mm+ pláště.

                    Pokud naopak bude někdo jezdit průměry typu do 20km/h, tak šířku pláště vs aerodynamika nemusí řešit vůbec, protože to bude pro něj přínos zcela marginální.

                    Pokud bude jezdit průměry typu 30km/h+, tak už je to samozřejmě na zvážení jít do užších.

                    Pak je tu ještě hmotnost, která se trochu projeví, ale není to nic zásadního.

                    3 0
          • Alojs01  

            Ale jdi…:-) po asfaltu kodrcani? Defekty?

            A ten valivy odpor… bavime se o rozdilu mtb gumy se vzorkem oproti trekove/gravel gume bez vzorku… To uz je dost znat…

            0 0
            • va-bo  

              Přesně jsi to vystihnul. Šířka pláště má menší vliv než vzorek. To jsem měl na mysli. Koukni na odkaz výše.

              0 0
            • MlokCZ  

              Vlivy na valivý odpor jsem rozebral už výše. Teď jen navážu na trekové/gravel gumy. Vzorek je jasný, ten ale může být opravdu rychlý i u XC plášťů, jako třeba TB.

              Celý problém je kostra pláště, jak už píšu výše. Musí být co nejpodajnější pro nízký valivý odpor. Jenže jak to jde naproti odolnosti a ještě se přidá problém životnosti rychlejších směsí, tak pak to v reálu často vypadá, tak jak to vypadá.

              Tedy skoro všechny levnější trekové pláště se dělají aspoň lehce odolnější a se směsí, která poměrně vydrží. Takže tuhá kostra s pomalou směsí.

              Výsledkem je, že většina levnějších trekových plášťů má valivy odpor opravdu hodně vysoký. A není to jen o trochu, ale o hodně.

              V reálu pak dražší rychlé bíkové pláště (typu TB superrace) jsou znatelně rychlejší než spousta trekových plášťů i když jsou bez vzorku.

              Teď už je na trhu ne tak málo lepších gravelových gum, které mají právě už dobrou podajnou kostru a dobrou směs a jsou tak super rychlé. Ale i tak rozdíl oproti třeba tomu zmíněnému TB je minimálně (TB je jen nepatrně pomalejší).

              A už zase přichází ten problém odolnosti, která je nižší.

              Tu nižší odolnost řeší z velké části bezduše (které zase i sníží valivý odpor a zlepší pohodlí), ale je otázka, jestli tazatelka vůbec o bezduších uvažuje.

              Kodrcání samozřejmě na mizerných silnicích bude. Hodně rozbitý asfalt je pohodlím ještě daleko horší než třeba slušná šotolina. Ale to už si každý musí ujasnit, jak moc snáší vyklepávání nebo ne.

              Já třeba už zažil některé extra rozbité silnice, kde jsem se trápil i na celopevňáku s 2,25 bezdušemi. Je jasné, že takových úseků není tak moc, ale vždy záleží kdo kde a jak jezdí.

              0 0
            • MlokCZ  

              A pak v reálu když vezmeš opravdu rychlý plášť jako TB, tak už musíš sakra dobře vybírat a hledat nějakou slušnou gravel gumu, aby to bylo aspoň o trochu rychlejší.

              Samotné bez vzorku neřeší skoro nic. Tak třeba takový Marahton Supreme. Kdysi býval opravdu hodně pomalý, současná verze je na tom už o dost lépe. Ale i tak je pořád znatelně pomalejší než TB. Vzorek nemá žádný a přitom mezi turistickými plášti patří k tomu výrazně rychlejšímu (tedy mnoho turistických plášťů je ještě mnohem pomalejších).

              0 0
        • Smazaný účet  

          Určitě to jde. Jestli to má jet po asfaltu, tak něco s 32–35 mm s decentním vzorkem nebo i bez by šlo.

          1 4
        • Alojs01  

          Uzsi plaste s mensim (minimalnim) vzorkem. Pokud budou mit i ochranu proti defektu, tak lepe.

          0 0
        • mais  

          Dáš XC pláště s nízkou hmotností, aby měly na středu skoro průběžný vzorek, vyšší tlak a hotovo – funkční kompromisní řešení

          0 0
          • Alojs01  

            Proc by mela davat na cyklostezku xc plaste??

            0 0
          • bara2  

            Tož udělat se to dá, ale bude to vypadat blbě. V takové vidlici úzkej plášť vypadá prostě blbě, to na to nepatří a je to moc vidět.

            0 2
    • va-bo  

      Záleží nejvíc na čem pojede celá parta. Pokud pojedou na MTB, dva na trekingách ze supermarketu a dva na silničkách, tak to fungovat nebude, resp.nas…ý budou všichni.

      2 0
    • tigermoth  

      Jet takový etapák na sedle, o kterém vlastně vůbec nevím, jestli mi sedí a se zadkem nezvyklým na každodenní několikahodinový pohyb na kole musí být nezapomenutelný zážitek. Skoro bych řekl, že než šířka plášťů a detaily vzorku budou mít zásadní vliv na úspěch dobré gatě, sedlo a vychytaný posez.

      4 0
    • MlokCZ  

      Bike si klidně pořiď a dle potřeby tam dej adekvátní pláště. Tedy na tu zmíněou akci něco rychlejšího s minimálním vzorkem. Užší být vůbec nemusí, ale na konkrétním výběru pláště závisí opravdu hodně.

      Osazené Pythony jedou celkem slušně. Dají se tam dát rychlejší pláště, ale pozor na to, že spousta levných trekových plášťů bude klidně pomalejších i než ty Pythony.

      Bohužel to kolo v odkazu má celou řadu kompromisů, za ty peníze nemůže čekat zázraky.

      Ohledně převodů je tam první kompromis u 1×12, kde je tam kazeta od 11z. Plnohotnostné 1×12 má kazetu od 10z, což o 10% zvětší rozsah, což je dost rozdíl.

      Lehké převody budou nejspíš stačit, 32/50 je už poměrně lehký převod. A případně 30z převodník to jistí. Ale na druhé straně těch těžkých to už s 32/11 (nebo případně 30/11) nebude žádný zázrak. I když dle stylu jízdy to možná stačit může. Ale určitě nesmíš být drtič nízkých kadencí.

      0 0
      • MlokCZ  

        K biku ještě doplním, že si to chce pohlídat řídítka. Z popisu se nepozná, jak jsou široká.

        Na bike se dnes používají čím dál širší řídítka, což je + v ovladatelnosti v náročném terénu. Pro ježdění jezdivých tras bez pořádného terénu je to ale kontraproduktivní a jedna z věcí v čem biky nejsou vhodné.

        Výměna řídítek je ale to nejmenší, takže není třeba se kvůli tomu vyhýbat bikům.

        Dle preferencí a postavy (šířka ramen, délka rukou) bych dal něco třeba kolem 60–66cm, pokud tam budou v originále nějaké o hodně širší.

        0 0
        • JachymP  

          Řídítka se řezají, kvůli délce se nevyměňují.

          0 0
          • va-bo  

            Lépe je vyměnit a použít jinde. Seříznutá řídítka už nikdo nikdy neprodlouží.

            0 0
            • JachymP  

              Jako myslíš, kdyby Hanka zjistila, že cyklostezky jsou nuda a že radši bude jezdit v lese? Tak to pak jo, na to jsem nepomyslel ;)

              2 0
              • va-bo  

                Tak tak, přesně :-) Mám v dílně asi patery seříznutý řídítka, nikdo je nechce.

                0 0
              • MlokCZ  

                Hned na úvod píše, co chce jet za akci a následně pak, že by chěla využít kolo i trochu jinak. Z toho tedy zatím těžko dělat nějaké závěry.

                Ono ať už bude jezdit cokoliv, tak šířku řídítek musí stejně dlouhodobě vyzkoušet, jaká bude vyhovovat. Krátce si může vyzkoušet jen posunout gripy.

                0 0
          • MlokCZ  

            Pro jemné doladění ano, jinak ale těžko, protože to má několik problémů (trochu o tom něco vím, protože jsem to řešil už u sebe u tak 20+ různých kusů širokých řídítek):

            • každá řídítka mají jen nějakou délku rovných konců, kam lze dát gripy/objímky, hodně široká řídítka většinou nemají tuhle část o tolik delší, protože jsou mají širší střední zahnutou část → reálně na 60–64cm dnes nejdou říznout skoro žádná řídítka
            • každá řídítka mají nějaký konkrétní úhel zahnutí k jezdci a čím širší řídítka, tak tím je potřeba pro stejného jezdce o něco větší úhel zahnutí k jezdci → uříznutím širokých, tak nevytvoříš adekvátně potřebné užší

            Pokud vezme to kolo v odkazu, tak je to jednodušší, protože jsou tam rovná řídítka a tedy odpadá ten první problém (který jinak nemá žádné řešení).

            Druhý problém tam bude vždy. Nutně to ale nemusí být po uříznutí špatně. Jen to znamená, že pokud úhel řídítek by seděl po uříznutí, tak musel naopak být špatně před uříznutím.

            Běžně se u řídítek totiž s žádným větším řezáním nepočítá, ale jen decentním pro doladění.

            0 0
            • va-bo  

              Některá řidítka (většinou dražší kusy) mají rysky pro případné řezání. Ale já sám nejsem příznivec řezání. I když jsem to dříve dělal, jistě pamatuješ módu ultra úzkých řidítek. Dnes nechápu, jak jsme na tom mohli jezdit.

              0 0
              • MlokCZ  

                Mám plnou polici řídítek s ryskou pro řezání :-)

                Tam je právě vidět, že to většinou o moc nejde ani dle doporučujících ry­sek.

                Dobu ultraúzkých řezaných pamatuju. Tam to šlo, že ještě neexistovaly vlajdy. Mě ta móda tedy nikdy nebrala, vždy jsem vozil 58cm a neřezal. Ale znám pár takových, co mělo říznuto i pod 50cm.

                Já právě vozím na dnešní dobu extra úzká řídítka, protože mi to na delších trasách vyloženě vadí vozit hodně široká. Ale mám právě extra úzká ramena a k tomu i krátké ruce.

                V technickém terénu bych sice občas uvítal delší (a zkoušel jsem toho mraky, tak vím o co přicházím a jak mi to jinde zase vadí), ale i tak i na fullech vozím jen 64cm.

                A právě proto vím, jaký je problém vůbec pořešit 64cm (nebo předtím jsem měl dokonce 62cm) řídítka, když nejde o rovné.

                Jednak jich není takový výběr, ale k tomu navíc často to končí tím, že se na to na řídítka prostě nevejde.

                Teď naposledy s Shimano XT 8120 brzdami to byl už opravdu oříšek, jak mají posunutou objímku a tedy ta rovná část řídítek musí být o to delší.

                62cm řídítka už by nešla vůbec. 64cm jsem po více hodinách hledání na desítkách evropských eshopů nakonec něco sehnal.

                Varianta řezat by vůbec nepřicházela v úvahu. Taková širší řídítka nejspíš žádná ani neexistují, aby šla říznout na 64cm a vešlo se to tam s 8120 brzdami.

                Samozřejmě neřeším teď rovné (tam to není problém), potřeboval jsem nějaký zdvih.

                0 0
            • va-bo  

              Stejně jako xc pneumatiky takřka bez vzorku (Schwalbe Fast Fred) nafoukané na 4 atm. Během jednoho švihu nejmíň čtyři defekty. No prostě hříchy mládí. :-)

              0 0
              • JachymP  

                Chvilku to prostě trvalo, než vymysleli gravela ;) A dnes tady všichni Hance doporučují na cyklostezky MTB…

                0 0
      • va-bo  

        Jo jo, souhlas. Řidítka bych neřešil, asi tam bude 76 cm. Nepojedou žádný závod, vyloženě na pohodu. Spíš sedlo bude alchymie.

        0 0
        • Lišák  

          Na 76 a jízdu po silnicích a cyklostezkách bych teda přidal alespoň vnitřní rohy. Mám na HT 74 a když jedu po asfaltu, tak se držím často za brzdy. Protivítr je sfiňa! ;-)

          0 0
    • va-bo  

      Pamětníci pomozte starýmu sklerotickýmu dědkovi. Kdo vozil na MTB berany a úspěšně závodil? Byl to Američan, Fisher, Kelly, Breezer to nebyli. Někdo později.

      0 0
    • Honzis  

      Trochu kacířsky bych zkusil navrhnout si klidně nějaké kolo na danou akci půjčit , samozřejmě otázka zda by se někdo vhodný našel. Než uspěchat koupi kola co má sloužit roky během pár dnů

      0 0
    • Honzis  

      Pokud by ses poskládala na tohle tak se mi zdá férová nabídka na severu https://www.cyklobazar.cz/…rono-absolut

      Je možné že to bude bohužel spíš větší

      0 0
      • Smazaný účet  

        To vypadá za tu cenu výborně. Podle fotky mi to přijde i menší než 19", asi optický klam.

        0 0
        • Honzis  

          Pells dělal hodně slopingy, měl jsem totéž v XL na veckach a za mě super geo

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.