• Funzo

    Ahoj, mám problém s pláštěm na novém horském kole ( full ). Jedná se o úplně nové pláště Continental mountain king 2.4. Při jízdě, zejména po brždění následuje skřípnutí ventilku v ráfku a následně defekt. Jelikož je to na předním kole je to nebezpečné. Ráfky jsou DT Swiss 430. Už jsem zkusil i odmaštění ráfku a skoro úspěch ujel jsem 8 km (zkoušel jsem často brzdit) a dojel jsem pouze se zkříženým ventilkem. Co s tím? Reklamovat pláště? ráfek?..Nemáte s tím někdo zkušenost?

    0 0
    • makak  

      Tady se to řešilo, vypadá to, že k tomu jsou Continental pláště nachylné : http://www.bike-forum.cz/…-kolesa.html

      0 0
    • Hornet  

      Na fotke mas dusu bez tej poistnej matice, skus ju tam dat z druhej duse, mohlo by to pomoct.

      0 0
      • Funzo  

        tím to není, akorát se ventilek o to dříve utrhne. Zkoušel jsem 6 duší..

        0 0
        • Vilém  

          Nekdo tu kdysi radil, pri podobnem problemu nalepit do rafku kobercovou pasku.

          0 0
        • Hornet  

          hmm, tak to uz je dost… ten plast je sakra volny :-(

          0 0
      • JSt  

        mohlo by, ale je to presne naopak.

        kdyz zacnes trhat ventilky, tak prvni vec je dat tu matku pryc ;-).

        0 0
        • Hornet  

          bol to len tip…zatial sa mi nieco podobne nestalo, rozne ventilky, rozne plaste.

          0 0
    • drtyc  

      ja bych ty rafky projel bez plastu po nejakym kaminkovym asfaltu. jak se naklepou, tak by to mohlo drzet.

      0 0
    • Bzukáč  

      není to tím že máš Galuskový ventilek v ráfku s auto dírou?Tipoval bych tohle.

      0 0
      • DaSnail  

        galuskový ventil vozím v ráfiku s dierou na auto dlhodobo bez problémov. aj s rovnakým plášťom MK 2.4

        0 0
    • Flegmatik  

      Jediné, co na delší dobu pomohlo je to, že patku pláště která zapadá do ráfku natřeš Chemoprénem a necháš pořádně zaschnout. To samé uděláš i na ráfku (v místě spojení s pláštěm). Vytvoří se tam taková neklouzavá vrstva. Mě to tak docela drželo. Ale za nějakou dobu, když párkrát plášť sundáš, tak už to není ono a je potřeba to zopakovat.

      0 0
      • Balvan  

        jo presne tak, delalo mi to same, paradni vylet po vymene plastu, kdy jsem zku..l 3 duse kamos mi musel dovest dve nahradni 50km od baraku. Me teda stacilo tím chemoprenem natrit jen vnitrni stranu ráfku. Dulezity je opravdu nechat poradne zaschnout nez se da zpatky plast, doporucuju 24 hod. Jeste jsem navic vysypal vnitrek plaste detskym pudrem, pak to dalo pokoj.

        0 0
        • drtyc  

          co delas po projeti kaluze? sundavas a pudrujes? ten pudr tam snad ani nemuze mit zadnou funkci (dlouhodobe)

          0 0
          • AV  

            Pudrem nahrazuješ mastek (aby plášť po duši mohl klouznout a nerval ji s sebou)

            0 0
        • zichis  

          ještě mě napadá natřít patku plástě+ráfku kalafunou rozpuštěnou v lihu. Tření se zvětší a přitom není nebezpečí že se to slepí všecko dohromady.

          0 0
    • cevapcici  

      Bylo na to několik diskusí v minulosti, ale špatně se hledají, protože tomu každý říká jinak.

      Dočasné řešení je foukat na vysoké tlaky a kontrolovat jak moc je ohnutý ventilek. Pak jsou takové ty různé lepicí metody. V mém případě pomohla až výměna ráfků. Nejdřív ale zkus jiné pláště.

      0 0
    • makak  

      Na chemopreny, izolačky atd. bych se vybodnul a dal bych prostě plášť, který bude sedět …

      0 0
      • Funzo  

        Díky za nápady, postupně jsem objevil další lidi, kteří mají podobný problém. Pro ty, kterým se to nestalo, podotýkám, že už jsem něco najezdil a že dávám správnou velikost duší, plášťů a foukám co to dá… Takže si při výměně plášťů dávejte všichni pozor, znám jednoho, který skončil na 14 dní v nemocnici..

        No je to prosté, pomohla výměna pláště. Dal jsem tam obyčejný drátěný universál 2,125 který mi zbyl ze starého kola a je po problému !

        Dík za rady,

        0 0
    • mr.antik  

      Mě se taky trošku prozkluzujou, ale není to tak dramatický… Mám verzi Protection a ráfky nějaký alexrims db20, ale brzo půjdou DT, tak snad se to nezhorší

      0 0
    • Levhart  

      Taky mě to dost štve a mám tuhle kombinaci:

      Hutchinson Python MRC high – na ráfcích XM117 to klouže hrozně – moje obrana – nová páska do ráfku, posunout duši do protisměru a hlavně hodně foukat – 3bary. jednou za čas vypustit a posunout duši zpátky. Na doporučeném tlaku na delší vyjížďky s prudšími sjezdy nepoužitelné :-)

      A ráfcích AC je to lepší, duše se posunuje, ale je to použitelné, stačí občas vrátit. Ale fakt je, že Nobby Nic se mi prostě nehnul…

      Jinak jsem zkoušel odmašťování i Chemopren, ale moc mi to nepomohlo, asi jsem to neudělal pořádně…

      0 0
      • Flegmatik  

        Ty samé pláště to dělaly i mě. Už je nechci. Jsou dost drahý na to, že mají dost vad: kloužou v ráfku, patky nic nevydrží (viz jiné vlákno http://www.bike-forum.cz/…u-rafku.html#… ) a hmotnost nic moc – za tu cenu. Ale s dezénem jsem byl spokojený, celkem i s výdrží.

        0 0
        • Levhart  

          Mě patky problém nedělají, kdyby neklouzaly tak jsem vcelku spokojený – výdrž dobrá, bez defektů, škoda, že je kvůli tomu klouzání potřeba hodně foukat :-(

          0 0
          • Flegmatik  

            Jo, klasické defekty propíchnutím něčeho zvenku jsem snad žádné neměl. Možná jeden kdysi dávno. Bohužel to vynahradili štípnuté ventilky na duších, které se nedaly opravit.

            0 0
            • Levhart  

              Já urval ventilek jen jednou. Jel jsem docela prudkej sjezd na asfaltu, dojel jsem dolů, zastavil a najednou syčení a přední kolo prázdný. Od toho okamžiku jsem to začal pořád hlídat.

              Jinak tu duši jsem opravil, držela, ale nemám odvahu ji nasadit a jezdit :-)

              0 0
    • baboon  

      Měl bych jen dotaz, mluvíte o continentalech s kevlarovou nebo drátovou patkou? Já jsem právě koupil nedávno ty kevlarový a protáčí se..:( Tak by mě zajímalo,jestli na tom nejsou drátový líp, gramy navíc vadit nebudou,pokud se to nebude protáčet..A je možný, že by se to zlepšilo širší duší?

      0 0
    • onuce  

      Setkal jsem se s tím teď prvně v cykloživotě, jelikož jsem začal hustit na optimální tlak. Dosud jsem hustil vždy na max… Je to daň za to, že si jezdím jak na vzduchovém polštáři… nu vlastně ano, tak to as Dunlop zamýšlel. Zkusím kápnout chemopren mezi plášť a ráfek při upuštěnu, a pak nahustím. Poreferuji výsledek.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Kde jsi byl?

        0 0
        • onuce  

          V jedné strži u Rabštejna n.S. Jednak jsem tam u svojí skládačky rozžhavil ráfky, ale hlavně se mi právě šoupl plášť u méně huštěného předního kola. Nebo možná, když jsem sjížděl z Vladaře…

          0 0
          • Rychlej turista  

            Myslím ty roky, co jsem tě tady neviděl.

            0 0
            • onuce  

              Aha. No, byl jsem… Vlastně nevím. Ale již tu přec delší dobu působím v nejrychlejším kole do rozbitých měst…

              0 0
    • Cray  

      Oživim to tu. Našel někdo nějaké spolehlivé řešení tohoto problému? Mám úplně nové pláště Onza Canis na ráfcích Mavic TN719 a duše Conti, samozřejmě s matkou. Po ujetí cca 10km defekt a teď mi došlo proč. Defekt byl na zadním kole ale na předním ucestoval plášť dobrých 5cm…

      Hádám, že přejít na bezduše to asi nevyřeší kvůli netěsnosti v patce

      0 0
      • mr.ricardo  

        Teda v životě se mi to nestalo, ani jsem se s tím nesetkal, ale jako první bych zkusil technickým lihem odmastit patky rátku a patky pláště. Může to být od technickýho klouzku z duše, nebo aspoň jarovou vodu a kartáčkem vydrhnout.

        0 0
      • oddie  

        Kdysi mi to dělala jedna kombinace a dost jsem se s tím natrápil, nakonec pomohlo natřít patky Chemoprénem.

        0 0
        • Cray  

          tak mi to nepomohlo. Natřel jsem patku ráfku a nafoukal na 3.2 (doporučené na onze je 2.5 – 4.5., což mi přijde fakt hodně, dřív jsem měl vzadu 2.5, vepředu 2.2).

          Zkusím dnes znovu, víc lepidla a dám i na patku pláště.

          0 0
          •  

            s tím už máš skoro stejnou práci jako s bezdušema

            0 0
            • Cray  

              Zkusím všechno možné abych mohl jezdit, než dorazí ventilky a mlíko…

              0 0
              • -b-n-x-  

                Co mam zkusenost ja, tak dost pomohlo vymenit tu pasku na rafku (mezi dusi a rafkem). U me tohle zpusbovala hladka paska. Dal jsem nejakou drsnejsi, a problem zmizel.

                0 0
                • pokec  

                  Pod tohle se podepíšu. Měl jsem obyč pásku, nějakou drsnou, ale už byla ztvrdlá a dělala paseku, tak jsem ji vyměnil za Schwalbe, hladkou a od té doby pravidelně vyfukuju, posunuju a dofukuju:-) jinak aktuální kombinace Schwalbe páska, Schwalbe duše a Schwalbe plášť.

                  0 0
      • Petr L2  

        Zkusit přejít na bezduše, je asi nejelegantnější pokus o řešení, mlíko by to mohlo utěsnit a podržet.

        0 0
        • Cray  

          Mám to v plánu, ale logicky když netěsní patka – posouvá se, čekám, že to nikdy držet nebude… Zkusím ten chemoprén, to vypadá zatím jako nejjednodušší řešení. Na motorkách je haltr, ale nic takového pro bajky jsem nenašel

          0 0
          • -b-n-x-  

            Prave ze bezduse tohle na 95% vyresi.

            0 0
            • Nikovlas  

              Bezduše na 100 % vyřeší riziko utržení ventilku… už tak nějak ze své podstaty :-)

              Ale jestli jsou patky volné a nedrží ani s duší, obávám se, že bez duše to vůbec nepůjde nahodit, nebo ano, ale bude to pořád ucházet, nebo hůř – někde se to v zatáčce vyzuje…

              0 0
              • MlokCZ  

                U bezduší přidá vrstvu (případně i 2 vrstvy) pásky a bude po problému. Samozřejmě takové řešení může použít i s duší, jen to nejspíš nebude o přidat, ale nahradit původní pásku za více vrstev nalepené přes celou šířku vnitrku ráfku.

                0 0
                • Nikovlas  

                  Ok – to pak jo – takže nejde ani tak o to, že je to bezduše, ale o to, že se „nabalí“ ráfek, čímž se "zvětší obvod " plochy, na kterou dosedá plášť.

                  0 0
                •  

                  Tak, půl kilo pásky by už mohlo pomoci, potom nějakou lehounkou dušičku

                  0 0
    • bessinka  

      100% pomůže narušit lehce elox pomocí hrubého pilníku , tak že s ním postupně pouze vždy jedním pohybem postupně objedeme celý obvod ráfku po po obou plochách , které přicházejí do styku s patkou pláště. Provádím s úspěchem léta.

      0 0
      • Petr L2  

        No tak do toho bych nešel, to bych radši nahodil ghetto style bezduše.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.