šířka ráfku/šířka pláště

34 nepřečtených
  • jenda78

    Díval jsem se na ETRTO i na vlákna zde již proběhlá, prošel jsem internet a z mého "pátrání " mi vyšlo, že i na docela dost širokém ráfku (25 mm) bych mohl bez problémů vozit 30 mm plášť. Máte s tím někdo zkušenost? Vozíte někdo (plus mínus podobné rozměry)?

    Díky

    0 1
    • virtualcop  

      Neřeš :)

      Na inetu (obvykle u prodejců ráfků i gum) najdeš spoustu tabulek, jakej ráfek je zhruba optimální pro danou šířku pláště. Ten průnik je celkem velkej a na 25mm ráfku můžeš celkem v klidu vozit 30mm pláštˇ a stejně tak i plášť v rozměru přes 45mm.

      Technicky to problém není (před pár lety se klidně na 18–20mm ráfku jezdily MTB balony přes 2.35).

      Optimální jízdní vlastnosti jsou skutečně někde v průniku těch tabulek, nicméně každej výrobce plášťů a defakto i každej model pláště je trochu jinej a tím pádem se i ty vlastnosti mohou lišit.

      V dnešní době se většina lidí kloní k větší šíři ráfků i třeba na silniční pneu (na které se ptáš).

      0 1
    • Smazaný účet  

      Zdravím. Je možné dát v klidu na ráfky s vnitřní šířkou 19mm pláště 29× 2.25" ? Teď tam jsou 2.1" .

      0 0
      • Azmir  

        Ano, mám na stejném 2.35/2.4

        0 1
        • ceo  

          To musí být strašné. Měl jsem teď 2,35 na i23 a jen jednu vyjížďku. Vzhledem k tomu, že jsem před tím ten plast měl na i30, tak v nepřímém porovnání je na i23 nepoužitelný. Je to kulatý, nestabilní, blbě se tomu ladí tlaky.

          5 2
        • scalar  

          Zase jsi ušetřil? :-)

          1 1
          • Azmir  

            Predstav si, ze na takove rafky dal vyrobce 2.25 plaste uz z vyroby, ten vyrobce je ale blby. Da se na tom jezdit jenom do te doby, dokud si neprectes nazory na bf, pak je treba zahodit a nasadit maximalne 2.0.

            0 5
            • DePaX  

              Druhá věc je pocit od z. kola v zákrutách :)

              1 0
              • theedge  

                Azmir je ale nejchytřejší … tomu něco radit je zbytečný :-)

                0 0
              • Azmir  

                Nikdo nepise, ze to je idealni. Ptal se, jestli to jde a nevidim v tom problem. Dost zalezi, co jezdis a kolik vazis. Jestli mas 120 kilo a beres to do bikeparku nebo mas 60 kilo a mas to na jezdeni po okolnich polnackach. Nechapu tyhle radikalni nazory, ne nejde a konec.

                2 2
              • Azmir  

                Nikdo nepise, ze to je idealni. Ptal se, jestli to jde a nevidim v tom problem. Dost zalezi, co jezdis a kolik vazis. Jestli mas 120 kilo a beres to do bikeparku nebo mas 60 kilo a mas to na jezdeni po okolnich polnackach. Nechapu tyhle radikalni nazory, ne nejde a konec.

                1 2
              • Thomasek  

                Ten obrázek je sice vysvětlující (ano je tomu tak, více se to žvejká), ale prehánějící (na širším ráfku není žádná, resp. opačná deformace pláště) :-/

                1 0
                • Mr.Duck  

                  Tak to je celkem standardní postup ne, že se zvýrazní rozdíl.

                  Záleží na tom co kdo jezdí, ale na enduro je 25mm vs 30 pro mě velký rozdíl. Osobně 25 vepředu bych už neuměl jezdit. (jasně že bych na to někam dojel, ale nedovolil bych si co můžu na 30mm). Na xc se stejně širokou gumou bych se 25 asi taky nebál, nicméně bych stejně preferoval ~30.

                  Ty rozdíly se projeví hlavně při nižším tlaku a agresivním zatáčení. Zatáčení je ale asi nejtěžší část ježdění na kole, ale proč si to dělat těžší, když širší ráfek a nižší tlak v přední gumě přidá mnoho předvídatelnosti do předního kola v náklonu a při správném zatížení.

                  4 0
            • scalar  

              Jak píšu vedle, 2.25 je na hraně, 2.34/2.4 už za.

              0 0
            • Jurawood  

              Ja mel z vyroby na i24, 2,35.

              Ale prezul jsem a jezdil na 2,6. Absolutně bez problému. Jen cushcore bych tam nenarval.

              Ted mám 30 a je to moc skoro na vše. V podstatě 2,6 se do bikeparku nevyrábí. U schwalbe dokonce ani 2,5.

              Max 2,4. Bavím se o gumach, ne platynku exo které za 5 minut rozpařu.

              0 1
              • Mr.Duck  

                Grid gravity 2.6?

                30 určitě není moc. Mám jeden ráfek 25mm, všechny ostatní 30–32 a ten 25mm nemá žádný přínos pro agresivní jízdu.

                1 0
            • Breakpain  

              Ano, je :)

              1 1
      • plzakj  

        Mozny to je. V terenu se na tom bude jezdit blbe.

        2 2
      • scalar  

        Možné to je, ideální asi ne, je to tak na limitu. Záleží také na konkrétním plášti, mezi deklarovanou a skutečnou sířkou bývají rozdíly, některé značky jsou dost „podvyživené“.

        1 1
    • Smazaný účet  

      Jestli reagujete na můj dotaz, tak se jedná přesně o pláště Schwalbe Smart Sam Plus 29×2.25 na ráfky s vnitřkem 19mm .

      0 0
      • scalar  

        Schwalbe zrovna patří k těm užším. Smart Sam jsou turisťáky, tedy ne do náročnějšího terénu, kde by měla větší šířka smysl. Snad kvůli pohodlí.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Ještě doplním: jezdec cca 75kg , pravidelné rekreační ježdění.

        0 0
      • xtonda  

        Jo, mám SmartSam DD 29×2.25 na ráfcích Fastdisc tedy 18mm a jezdí to.

        0 0
    • LukeChrom  

      Přidám se s opačným dotazem, mám 27,5+ kola ráfek wtb scrapper 45mm vnitřní šířka a chci tam dát 2,6 místo původních 2,8..je to na zadní kolo a moje myšlenka je užší zadek širší předek(ve předu 2,8) abych měl v zádu lepší přilnavost tím že se kolo lip zakousne… Teď ta 2,8 mi připadá takovy až moc velký balón který v bahně „plave“. Předem dík za reakce

      0 0
      • novas752  

        45mm je fakt hodně širokej, tam bude i 2,6" plášť poměrně čtveratej – boky víc na ráně a celej vzorek na zemi. Půjde to ale ideální to nebude, sám bych se těch rafků co nejdřív zbavil a dal tam něco normálního, imho se ani na 2,6" nejezdí moc dobře – jak píšeš v kluzkym to klouže víc a plášť je při dostatečný odolnosti furt hodně těžkej…

        0 0
        • LukeChrom  

          Tak jsou to 27,5+ kola no.. Tam se hold vozí 2,8 až 3.0…zbavovat se jich momentálně nechci tak jsem si chtěl takhle trochu pomoct… Pac ve předu to drží celkem obstojne

          0 0
          • AleZ80  

            29ky do rámu/vidlice nedostaneš?

            0 0
            • LukeChrom  

              Dostanu, mám druhý set kol na 29 ale chci si nechat i 27.5 plus na které sem teď objednával nové obutí, proto ten dotaz :)

              0 0
              • LM  

                Do bahna bych nasadil ty 29'' kola a k tomu nějaké užší zubaté pláště: 2,3–2,4'' ;-)

                1 0
    • F1L  

      Ahoj, mě by zajímalo, projevila by se změna ráfku 25 za 23? To je asi minimální rozdíl, že? Bojuju s místem v zadní stavbě a RaceKing 2,2 má na 25 ráfku 59mm šířku a boky hodně na ráně :-( Ale ty 2mm asi neudělají nic, hádám, užší ráfek bych asi nechtěl. Zkoušel jem tam obout 2,1 Thuder Burt, ale byl strašně hranatej, jelo to i o těch vysokejch bočních špuntech..

      0 0
    • tomasz70  

      Každý plášt má své limity ohledně šířky ráfku aby ještě měl nějaký tvar a jízdní vlastnosti. Jsou na to tabulky. Samozřejmě dají se jezdit i extrémy a pořád to pojede, ale v určitých situacích se plášt už nebude chovat tak jak zřejmě výrobce zamyslel. Ale myslim si že šířka ráfku se leckdy dost přeceňuje. Přečtěte si články ohledně šířky ráfku a jeho vliv na šířku pláště od Rene Herse. Samozřejmě nemusíte a tím souhlasit ale Rene Herse jako jeden s mala dělají testy v terénu a ne na bubnech a proto jejich vynikající a drahé pláště v bubnovych testech nevychází top, ale praxe v terénu je trochu jiná. Mluvím z vlastní zkušenosti.

      0 0
    • POC74  

      Pěkný test na 3 druhy ráfku

      https://www.bicyclerollingresistance.com/…m-width-test

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.