Problém s řazením šaltr Sh XT páčky Lx

55 nepřečtených
  • TPK

    Ahoj, prosím Vás o radu při odstranění problému s řazením. Asi po 4 měsících od výměny veškerého vedení (lanka, bovdeny, koncovky) mám značný problém s řazením. Když odřazuji je vše v pořádku, ale když řadím na lehčí převod řetěz vyskočí na větší pastorek až po značném přetažení páčky řazení občas ji musím přetáhnout o dvě polohy indexu abych přeřadil o jeden pastorek. Tenhle problém řeším už podruhé. Poprve to byl zlomený stavěcí šroub u přehazovačky atím pádem vůle ve vedení, ale ten je teď v pořádku. V jiných diskuzích jsem si přečetl že Sh obecně trpí nepřesností při řazení, ale po 4 měsících u takřka nových komponentů mi to příjde divné. Nebo je to „normální“? Co s tím? Pomůže výměna přehazovačky za model shadow u které už není stavěcí šroub a je znatelně menší oblouk bovdenu. Vím, že řešením by byl SRAM, ale nechce se mi teď tolik investovat. Díky T

    0 0
    • kopečák1  

      Schoď to vzadu na nejmenší pastorek a vyzkoušej jak je utačený lanko. Pravděpodobně si ho neměl v přehazce dost utažený a vytahal jsi ho postupně ven. Tím se Ti prodlužoval chod na odřazovací páčce až do stádia, kdy to nepřehodí.

      Já si to šteluju tak, že nejdřív nastavím dorazy na přehazovačce (spodní i horní) a pak lanko při přehazovačce schozené dolů na nejmenší pastorek lanko dotáhnu. Na štelování u řazení si ale stavěcí šroub nechám cca v polovině,abych mohl lanko případně lehce povolit. pak už jen stačí šroubem u řazení lehce doladit podle potřeby nahoru/dolů a hotovo… v případě, že to uděláš zprávně a lanko na přehazce utáhneš dost, řadí to pak třeba rok bez problému.

      0 0
    • pepek  

      Vyměň zadní oblouk bowdenu a nech ho přiměřeně dlouhý. Konce bowdenu zabrus opatrně na brusce, aby se netavila trubička. Nějakým trnem vytvaruj díru do kulata. 4 měsíce je na Sh-bowden dost. Lanko, pokud není roztřepené, nech tak jak je.

      0 0
      • TPK  

        JJ tak to dělám. Jen mě překvapilo že to vydrží řadit bez problémů jen 4 měsíce. Na předchozím kole jsem měl Sram s Grip Shifty a tam to bylo v poho celý rok. Stačilo vyměnit vedení na začátku sezóny. Vedení lanka a bovdenu bylo stejné jak u Shadow (bez oblouku). Proto nevím jestli to nevyřeší výměna šaltru. A tím bych měl pokoj třeba celý rok.

        0 0
        • Singlespeed  

          Tento problém vzniká často tehdy, když se v oblouku bovdenu prodře teflonová vložka a lanko se zadrhává. Zkus použít hladké broušené lanko a kvalitní bovden.

          0 0
        • pepek  

          Právě ten oblouk je největší zloba. Lanko si tam vyřízne drážku a pak se tam zamyká. Mazání pomůže jen chvilku. Trochu pomůže nechat oblouk větší. Klidně nadělej těch oblouků třeba 5 najednou, pak je ta výměna záležitost chvilky.

          0 0
          • TPK  

            Z toho co píšes a vlastně i Singlespeed je jedno z možných řešení tohoto problému vyměnit za novou (shadow) XT, která vede bovden bez oblouku. Zatím to pořeším bovdenem a uvidím co Ježíšek. Díky

            0 0
            • Marccoo  

              Dej nový oblouk a ježíšek ti přinese SRAM

              0 0
              • TPK  

                Hmm, to zní dobře. Jen nevím jestli by unesl i řazení. Dohromady je to totiž pěkně velký ranec. :)

                0 0
                • Marccoo  

                  X-9 komplet za pakatel,jeden mi leží doma!

                  0 0
                  • TPK  

                    Písni mi na email. Ideál s nějakou fotkou a pořešíme to. TPK zavinac EMAIL tečka cz. Proč se ti válí doma a není na kole? Jaký je rozdíl v řazení Sh oproti SRAM? Kterými prsty a co a jak a atd.?

                    0 0
    • Pavel100  

      Zavolej na kupkolo.cz a oni tvůj problém obratem vyřeší…co na to chceš říct:-)

      Snaž se, klasický XT šalt není žádný shit!

      0 0
      • Marccoo  

        blbost

        0 0
      • TPK  

        Nerozumím. Dle mého soudu nekonstruktivní příspěvek.

        0 0
        • Pavel100  
          1. vyhodit plastové koncovky na bovdeny, lámou se
          2. nejvíce trpí poslední část bovdenu u šaltru, je ho nutné během

          sezóny určitě vyměnit (záleží na podmínkách, kde se jezdí)

          1. oblouk musí být tak dlouhý, aby u šaltru nedošlo k zalamování

          bovdenu v koncovce co je nasunutá do šaltru

          1. bovden přivázat stahovacím páskem k rámu tak aby se nezalamoval na

          posledním uchycovacím bodě rámu (platí pro lanko po horních vzpěrách) – uvázat tak 5cm pod tím (záleží ale na konkrétním rámu, jak který výrobce má poslední koncovku)

          1. nevolat na kupkolo, oni za tebe nic nevyřeší a ještě ušetříš

          spoustu peněz:-)

          0 0
          • TPK  

            SUPER! Tohle je konstruktivní příspěvek, díky. Ten link na kupkolo byl jen informativní kvůli obrázku :).

            Koncovka je opravdu lehce nalomená, vyměním ji s bovdenem. Možná dám místo plastové kovovou zabrušovanou, ale nevím jestli se vleze do stavěcího šroubu a navíc není těsněná. Je potřeba mít u šaltru těsněnou, když budu bovden stejně nucen pravidelně měnit?

            Jinak se jedná o Trance X.

            0 0
            • Pavel100  

              U šaltru se myslím těsněná nevejde, je tam místo trochu víc než jenom na lanko a stejně by se to tam zalamovalo při řazení. Na rámu kde to jde dát zatěsněné.

              0 0
            • pepek  

              Na tom Trancovi může dělat problém asi i ten prostřední díl bowdenu-ta zadní stavba s tím dost cvičí. Někdy se to tady už řešilo.

              0 0
              • Pavel100  

                jasná věc, kolo nesmí samo řadit při pohupování zadní stavby:-) krátký bovden

                0 0
                • TPK  

                  :) samo neřadí. Ono totiž neřadí ani když chci :) Myslím, že delky i provedení (zabroušení konců + koncovky) bovdenů mám v pohodě. Viz. fotka v profilu.

                  0 0
          • Marccoo  

            Bod 5 je velmi konstruktivní:)

            0 0
    • mr.nikdo  

      ty jo todle mi dela Deorecko taky.. sem na jare menil bowdeny a lanka – v servisu a od te doby.. predtim kdyz sem to seridil tak sezona ok…

      horsi bylo kdyz sem to zaclo delat treba v pulce vyjizdky…

      0 0
    • vysmátej bajker  

      Jestli řadí dobře na těžší v bovdenu asi problém nebude(platí pro klasiku u inverz na lehčí).Pokud jsi s tím celé 4 měsíce nic nedělal tak bude stačit očistit lanko a stavěcí šroubek otočit tak jednou dokola(bovden si trochu sedne).Samozřejmě výměna bovdenu neublíží.Pokud to bude řadit dobře na lehčí a špatně na těžší tak to bývá bovden.Dorazy seřídit podle návodu od shimana.

      0 0
    • Flegmatik  

      Jak ti tady radí s výměno bovdenu nad přehazovačkou, tak by ti možná pomohl Avid Rollamajig, který ten velký oblouk docela pěkně řeší.

      obrázek

      zu verkaufen

      0 0
      • cagalam  

        Zrovna tohle jsem hledal. Dííííky!!! A nemáte s tím někdo nějakou zkušenost, funguje to dobře?

        0 0
        • jURis_1  

          jn taky bych rád věděl jestli to razantně zlepší funkci řazení. jinak jde to nějak výrazně poznat..?! :) a co je třeba k montáži..?

          0 0
          • cagalam  

            Včera jsem to objednal, zítra to dojde hned to hodím na kolo a ve středu večer budu vědět, jestli to je k něčemu dobré…

            0 0
          • cagalam  

            Po ujetí asi 80km žádný problém, řadí to zatím dobře a zbavil jsem se toho velkého oblouku bowdenu! Uvidím co to bude dělat v zimě, až v té kladce bude namrzat sníh.

            0 0
            • jonti  

              Funguje to v pohode i v zime, vozil jsem to 2 roky bez problemu.

              0 0
    • JSt  

      ja bych z toho nedelal kovbojku. radi blbe nahoru, tak musis napnout lanko. hotove vyrizene ;-).

      0 0
      • pepek  

        Tak to snad nikomu radit netřeba, ne?

        0 0
      • TPK  

        Jak říkáš :D to bude ono. Jinak jsem vyměnil spodní oblouk bovdenu a mám snad zase na nějakou dobu pokoj, ale už začínám šetřit na SRAM.

        0 0
    • Tušnak  

      Tak jestli to začně blbnoutpo 4 měsícíxh tak je to ještě celkem v klidu, mi to neřadí už po 4 hodinách:( ať dělám co dělám, měním bovdeny, seřizuju, tak s novým bovdenem max 4 vyjížďky a mám ten samý problém co ty.

      Budu to řešit SRAMem, protože už na to nemám nervy…

      0 0
      • TPK  

        Hm, tak se asi taky přihlásím do klubu nespokojených. První problémy po 4 mešících a teď už po týdnu. Sice to není tak strašné jako před první výměnou ale že by to chodilo na 100% tak to rozhodně nechodí :(.

        0 0
      • StuntJ  

        Koukám že to přímé vedení lanka asi nebude žádný oheň … :o(

        škoda

        0 0
    • roud  

      MNo celý sem to pročet a musim konstatovat že to nejspíš bude rukama vozil sem Xt šaltr dva roky a jednou za rok sem vyměnil bovdeny a lanka a vše chodilo ok možná ještě občas jemě doladit teď mam druhou sezonu xtr a za celej rok ( několik tisíc km + jezdim i v zimě ) sem jednou nechal seřídit šaltr a šlape to pořád dobře ;O] spíš než koupit sram bych to svěřil do ruky někomu kdo ví co dělá…

      0 0
      • StuntJ  

        Asi SRAM je více blbuvzdorný, pro normální lidi :o). Ale kdo ví ..

        0 0
        • roud  

          To si myslím též…

          0 0
          • StuntJ  

            Jen by mne zajímalo, jeatli existují kvalitní bowdeny, lanka, co vydrží více než sezónu. Zkoušel jsem i XTR, ale opět jen zklamání. Lanka poteflonovaná – už jsou v exponovaných místech hezky ošoupaná a lesklá. Bowdeny jsou na tom podobně, vnitřek ošoupaný a drhne. A to používám i originál utěsněné koncovky :(. MAzaní to nakopne tak na měsí, pak je to zas KO.

            0 0
      • pepek  

        V profilu ale žádnýho fulla nemáš. Na HT jsem to dělal taky tak-jednou za rok jsem vyměnil zadní zatáčku. Akorát jsem si hazku nikdy nepotřeboval nechávat seřídit. Ale ten full za to furt popotahuje, a vydře tam tu drážku-to je, oč tu běží.

        0 0
        • roud  

          měl sem jednu sezonu a jedinej problem sem měl zezačátku a moh za to krátkej bovden dal sem delší a byl klid… pokud se ti vydře bovden a máš tam nakou vůli těžko tě sram zachrání… Jinak ty taky žádnýho fulla v profilu nemáš tak jak ti má člověk poradit ?

          0 0
          • pepek  

            Mě nemusíš radit. Krátkej bowden-to opravdu nehrozí. Prostě musím po 800–1000 km vyměnit zadní zatáčku a je to. Nic víc, nic míň. Vlastně to není tak hrozný, bo řadím asi tak 2–3× častěji, než běžný biker, takže by to vlastně vydrželo půl roku :-)

            0 0
            • roud  

              mno osobně bych hledal náký řešení než každej měsíc měnit bovden a lanko…

              0 0
      • TPK  

        Ahoj, nevím. Myslím si, že dělám vše dost precizně na to, aby to fungovalo. Délky bovdenů, zabroušení jejich konců, utěsněné koncovky atd. A i přes to to není OK. Proto jsem taky založil tohle vlákno. Je pravdá že u předchozího HT jsem s úplně stejnou kombinací řazení problémy neměl.

        0 0
        • roud  

          A co třeba vedení bovdenu v kuse zkoušel si ?

          0 0
          • JSt  

            mozna bowden v kuse spatny razeni vyresi, ale problem bude 100% nekde jinde, pac druhym trance se shimanem a standardne vedenyma bowdenama radi vpohode. ;-)

            0 0
            • roud  

              kamarad ma taky trance a řadí mu v pohodě nejpravděpodobnější podle mě je pořád to že je to rukama ale třeba to tak neni těžko soudit takhle přez net ;O]

              0 0
              • TPK  

                Hm, tak asi ty ruce. Ale nějak se mi to nepozdává. Prostě mě nenapadá co udělat líp.

                0 0
                • StuntJ  

                  Když to nejde, tak se tam dá SRAM a min dva roky o sobě nedá vědět. Ale zas bowdeny dva roky nevydrží… :o)

                  0 0
                • roud  

                  osobně bejt tebou bych to zkusil hodit do naky pořádnýho servisu ukázal jim co to dělá a uvidíš co ti k timu řeknou možností je spousta ať už od blbě nastavenýho řazení přez bovdeny přez ohlou patku ohlý ramínko šaltru atd…

                  0 0
                  • TPK  

                    JJ to s tebou souhlasím, ale to by nevysvětlovalo problém proč je to chvilku po výměně vedení v pořádku a pak do jde docela rychle do kytek. Samozřejmě vedení nemusí být jediný problém, to chápu.

                    0 0
                    • roud  

                      mno ja si myslim že u trancu bude kix ve vedení tý prostřední části zkusil bych tam zaexperimentovat s nakym opletenym bovdenem kterej neni tak poddajnej a nebude se tolik hejbat…

                      0 0
                      • Hornet  

                        jj, tam bude asi chyba, vymena za sram v tomto pripade nepomoze.

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.