příliš lehký nejtěžší převod na pouze 2 převodnících 38/24

63 nepřečtených
  • newby

    Asi mě ukamenujete, ale vůbec se v tom neorientuju. Mám možnost dobře koupit kolo, který má kliky s jen dvouma převodníkama – Shimaho FC-M625 38/24 v kombinaci s kazetou Shimano HG62 11–36 na 29er.

    Otázka zní – pokud pojedu po silnici a dám nejtěžší převod, nebude to o moc lehčí než u obyčejnějších klik s třema převodníkama 44/32/22T s kazetou 11–34?

    Logicky poměr 38:11 = 3.45 a 44:11=4, což je víc než 10% rozdíl.

    Abych se případně nenašlapal jak křeček v bubnu :)

    Jeden prodejce mi dnes tvrdil, že se člověk našlape víc, že to jsou lehčí převody, protože s takovejhlema kolama se už jezdí hlavně v lese a terénu a ne po silnici.

    Co vy na to?

    0 0
    • Tina  

      Odpoviem ti otázkou. Skúsil si niekedy potiahnuť na 29er prevod 44/11z?

      Prevod 38/11 je o niečo rýchlejší ako 44/13z, t.j. druhý najrýchlejší prevod. Takže vlastne prichádzaš iba o jeden prevod. A ten je na 29er aj tak nevyužiteľný. 38/11z na 29er je rýchlejší prevod ako 44/11 na 26" kolesách.

      0 0
    • šlapatko  

      Ajaj, to byl Pan prodavač. Na 29ky se dávají menší převodníky kvůli velkým kolům.

      Při stejném převodu ujedeš na 29ce více, ale více se nadřeš.

      Proto dáš lehčí převod.

      Tudíž jedeš sejné tempo km/h jako na kole s menšimi koly, ale na lehčí převod.

      Snad to trochu chápeš. Neumím to pořádně napsat:-)

      0 0
    • kubad  

      na 29" kole při zařazeném převodu 38/11 a kadenci 100ost/min

      pojedeš rychlostí 47,4km/h přijde ti to málo?

      0 0
      • ememem1  

        v tomto konretnom pripade cize 29 bike a 38/11 prevod je to asi dostatocne ale tento argument je vo vseobecnosti hodne mystifikacny.

        za prve kadenciu 100 na mtb mozno bezne jazdi tak jarda kulhavy a este samozrejme par ludi na BF.

        za druhe to vsetko plati na rovine, lenze ked ides z kopca predovsetkym dlhe tiahle klesania tak je ti tocenie kadenciou 100 naprazdno k nicomu.

        0 0
        • Concorde  

          A ty jezdíš běžně padesátkou? Nebo co tím chceš říct?

          0 0
          • Erknold  

            Jsem rád že jsem hobík a když mi to jede z kopce 35 km/h vypínám pomocný šlapavý motor. V rychlosti nad 40 km/h už by mě ani nenapadlo šlápnout :) Stejně na tu zahrádku nějak dojedeš.

            0 0
            • Concorde  

              Mě by zajímalo jaké převody by ještě ememem1 chtěl, když 38/11 na 29' je ještě těžší než 44/11 na 26' (což je ± nejtěžší používaný převod na těchto kolech)

              Z kopce nebudou stačit převody snad nikdy, to by se na MTB musela začít montovat trojplacka 53/39/24 :DD

              0 0
              • ememem1  

                este raz – ciataj co pisem – som napisal ze „v tomto konretnom pripade cize 29 bike a 38/11 prevod je to asi dostatocne ale tento argument je vo vseobecnosti hodne mystifikacny“

                a mimochodom když 38/11 na 29' je ještě těžší než 44/11 na 26' – si to najprv spociatj.

                0 0
                • Concorde  

                  Jo, moje chyba. Počítal jsem se 42 místo 44. Nicméně si nemyslím, že ten rozdíl je natolik markantní

                  0 0
                  • ememem1  

                    ani pre 42 to nie je viac aj ked rozdiel je minimalny 3.82 ku 3.78

                    0 0
          • ememem1  

            vies citat?

            bezne nedokazem slapat kadenciou 100 to za prve(ani mi to moc nevyhovuje).

            za druhe ked ides z kopca – typicky skor dlhsie tiahlejsie klesania ktroych je aspon v mojom domacom terene ovela viac jak kratkych padakov – ti je prd platna kadencia ked tahas naprazdno ,potrebujes proste spravny prevod.

            0 0
            • Concorde  

              viz výše

              0 0
            • abel  

              a ty potřebuješ i z mírnýho kopce dupat jak pominutej? já se rád svezu bez šlapání a odpočinu si před další stojkou.

              naopak uvažuju, že 38×11 na 26" vyměním za 37(36), využití velký pily v co nejvíc situacích je pro mě lákavější (jezdím hlavně terén).

              0 0
    • Charles2k  

      Osobně mi sice vyhovují silnější převody, ale u 29ky bych řekl(jestli teda nebudeš jezdit primárně po silnici), že 38/11 je dostačující. Ale na 27,5 už bych to nechtěl.

      0 0
      • Smazaný účet  

        tak určitě, oproti 29 pojedeš na 27,5 na 38/11 a kadenci 100 o celých 2,5 km pomaleji :DDD

        0 0
        • jIrI___  

          A to může rozhodnout o tom, jestli budeš nebo nebudeš na bedně :)

          0 0
          • McBlacky  

            sice tam máš majlík, ale v reálu skutečně může. I v hobby podmínkách ti v kritický chvíli může ten převod chybět. Ideální by bylo 39/25 jenže to nikdo nevyrábí :/

            0 0
    • strtom  

      http://gears.mtbcrosscountry.com/…

      nacvacekej tam co potrebujes a je to jasne.

      0 0
    • prochm  

      Já mám na 29 nejtěžší převod 40–11 a využívám ho teda dost často. Lehčí bych určitě nechtěl. Jinak pro mě je optimální kadence šlapání 80–90 ot/min. Víc už je pro mě nepříjemné a 100 otáček bych určitě dlouhodobě jezdit nechtěl. Na asfaltu jezdím běžně pokud nefouká silný protivítr 35km/h, což je pro mne akorát kadence 83ot. na převodu 40–13. Když jedu s kámošem co má silničku a rozjedeme to z kopce tak jsem schopný mu stačit a efektivně šlapat max. do 60km/h což je nějakých 120ot. Pak už nejsem schopný šlapat větší kadencí, abych ještě zrychloval zatím co on na převodu 50–11 klidně ještě zrychlovat může, ale zase na to nemá odvahu jet na silničce tak rychle.

      0 0
      • Vilém  

        Tak u tebe to neni nic divneho, pokud sedi to profilove foto. Toto rozkmitat na nejakou vetsi frekvenci, to proste nemuze jit. Zato sila na tezsi prevody ti taky chybet nebude.

        0 0
    • Mr.Dan  

      Odpověď najdeš mj. i v mym starym tématu – taky jsem se bál, že ani 44z převodník nebude na novym 27,5 (nikoliv 29) kole stačit, a jak to nakonec dopadlo…

      http://www.bike-forum.cz/…-ht-mtb.html#…

      Můj názor tedy jest, že cokoliv většího než 40z nemá na 29er význam. Odpovídá to tomu 42z na 27,5 a věř tomu, že 42/11 fakt stačí!

      0 0
    • petrun  

      Na tohle neexistuje jednoznačná odpověď. Záleží na tom co jezdíš, kolik procent najedeš v terénu, kolik na silnici. Já mám momentálně na 29er fullu nejtěžší převod 36×11 a na 29er celopevňáku 40×11. Ani u jednoho kola bych neměnil. Na fullu po lese netrhám rychlostní rekordy a zbytečně neojíždím měkké gumy jízdou po silnici. Na HT zase jezdím výhradně tam kde je rychlý povrch jako beton, dlažební kostky, tvrdá šotolina a asfalt. Oba dva převodové poměry mají své opodstatnění. Pokud máš jedno kolo na všechny druhy ježdění a chceš opravdu univerzální převod tak zapomeň na dvojplacku, ideální je trojplacka která rozsah převodů rozšíří.

      0 0
    • garp  

      Taky bych rád těší převod.Rád bych se zeptal ,jestli tam lze dát převodník 42 z trojplacky, nebo jestli je musí být na dvojplacku speciální?Malej dám 28.

      0 0
      • petrun  

        Pokud ti bude souhlasit rozteč šroubů tak to na 100% půjde. Většina SH převodníků a klik používá 64/104 rozteč a to kombinovat lze. Dvouplackovej smyk 14 zubů rozdíl taky dá. Jen bacha aby bylo místo u pravé zadní šavle.

        0 0
        • garp  

          Dík moc.

          0 0
          • kubad  

            není to tak jednoduché sice tam tu velkou 42 dát můžeš, ale nemusí to pobrat smyk

            a taky je důležitý rozdíl zubů mezi velkou a malou plackou

            0 0
            • Mr.Dan  

              Pokud má smyk na objímku nebo SH na navářku, tak by to měl pobrat. Spíš bych se bál toho skoku pro 3× smyk a pravý zadní šavle, jak už tu bylo zmiňováno. Ale jen teoretizuju…

              0 0
              • petrun  

                Trojplackové smyky vozím na 38/24, 36/22 a 38/26 klikách a všechny tyto kombinace fungují naprosto přesně. Pouze opticky je smyk příliš vysoko protože je zpravidla bloklý dorazem na střední a spodní pozici. Na funkci to ale nemá vůbec žádný vliv. Dvouplackovej mám pouze na 40/28 a to jen proto, že se mi tam starej X-Gen nevešel.

                0 0
                • figur  

                  Můžu tě poprosit o porovnání 38z převodníků na obou dvouplackách (s24 i s26z).Jestli jsou úplně stejný. Jasně rozteč stejná, co náběhy? Shimano to u XT rozlišuje, má to jiný obj. čísla, jiný ceny.

                  0 0
                  • abel  

                    mám slx 38/26 a vloni jsem vyměnil na 24 a řadí to úplně v pohodě. rozdíl jsem skoro nepoznal, snad jen ten větší rozdíl zubů mezi plackama chce trochu víc citu a malá-menší pastorky už škrtá spodek smyku (na to stejně nejezdím), ale na náběhy to nemá vliv (je to dokonce nákej slx 9sp 24z).

                    0 0
                    • figur  

                      Díky, uvažuju o rezervním 38z,protože,jak se jezdí velká-velká, tak to asi půjde brzo do háje.A, když jsem to pohledal, třeba http://www.hibike.de/…FC-M785.html

                      nebo i CRC, tak tam při objednání rozlišují, jestli je to k 24 nebo 26z.

                      0 0
                      • abel  

                        mě šel ted do háje dřív než kazeta, tak jsem tam vrznul gebhardt cnc 38z co jsem měl v šuplíku a funguje to (vyzkoušeno jen kolem baráku).

                        může bejt, že tam nákej rozdíl je, ale nic co bych rozeznal.

                        0 0
                  • petrun  

                    38z je Deore, viz.:

                    http://www.x-bikes.cz/index.php…

                    26z crossový LX plecháč z kupkola,

                    24z plecháč sundaný z nového kola.

                    Já bych tomu zas takový význam nepřikládal, fungují bezchybně.

                    Jediné co si hlídám je aby to nebyla hlína ale poctivý železo :-)

                    0 0
    • Smazaný účet  

      Je to úplně v pohodě, žádnej křeček v kruhu se nekoná. Pokud teda nešlapeš po asfaltce z kopce. Mám 38/26 a nejtěžší převod jsem jel možná jednou.

      0 0
    • MlokCZ  

      Sám si to vyzkoušej (stejně těžký převod na současném kole) a uvidíš.

      Každý to má jinak a potřebuje jiné převody jak dle toho kde jezdí, tak dle toho jak jezdí (kadence z kopce/po rovině/do kopce).

      Já u 29" celopevňáka i ve variantě pro více asfaltu (Supermoto) vystačím s nejtěžším 40/12 (kazeta 12–36). Trošku jsem se bál, že to už stačit nebude (výměna trojplacky z 24/32/42 na 22/30/40), ale nakonec to akorát stačí.

      0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Petr TREK  

      Měl jsem 26'' 3×10 24/32/42 kazeta 11/36. A teď mám 29'' 2×10 22/36 kazeta 11/36. Do kopce na kašpárka stejný. A po rovině znatelně pomalejší. Matematika v tomhle případě vážně nelže. Mám najeto cca 1000km a pořád přemýšlím jestli změnit nebo ne. Chtel bych 38 nebo 39 zubů. Jen netuším jestli takový rozsah hazka/přesmyk zvládne. Sám budu moc rád za radu.

      0 0
      • Dejv94  

        Hazka uplne vpoho, ale co na to rekne smyk a razeni o 16/17 zubu na plackach? Jako fungovat to asi bude, ale 100% to nebude a tichy asi taky ne. Kdyz, tak 38/39 a 26 malou.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.