Převody 2*10 nebo 3*10 SRAM/Shimano?

142 nepřečtených
  • Lofty

    Ahoj, chci si na setový kolo nahodit sadu spíše 2*10. Bylo by to v SRAMU X9/X7 nebo Shimano XT/SLX. Co by jste spíše doporučili? Koukám na cenu/váhu. Jinak převodově rozdíl proti 3*9 co jsem jezdil bude asi, že nejtěžší bude lehčí, než jsem měl doposud, že? A vyplatí se na 2*10 vůbec přejít? Jezdím cca 3–4K km ročně, lesy, schody, terén, cesty. Každej víkend se snažím nějaké MTB cyklomaratony. A mám 29er kolo teda ještě dodám. Díky za každou radu a postřeh. Chtěl bych aby to taky dalo jízdu ve sračkách, letošní Šela třeba. :)

    0 0
    • Georrge  

      jestli využíváš plný rozsah 3*9, tak nevidím důvod přecházet na 2*10.

      Jinak devítky měl lepší sram, desítky má údajně lepší shimano. Váhově to bude podobný.

      0 0
      • Lofty  

        Důvod je, že budu měnit komplet sadu z kola, je tam alivko, a chci tam dát kvůli váze/spolehlivosti a celkově prostě něco lepší, tak jestli SRAM/SHIMANO a jestli 2*10 nebo 3*10. Ono jako co jezdím závody tam moc 3*10/9 nevyužiju,leda nějaká rovinka, ale zase když si jezdím jen tak výlety tak tam jedu 3*9 a nepřehazuju často skoro vůbec, jen do kopců.

        0 0
        • Georrge  

          a co zůstat u 3*9 a prdnout tam sram?:) to je ověřená klasika.

          Jinak s těma novýma sadama to je prapodivný, sram u 2/3*10 opustil starý dobrý systém a jejich nové řazení prý není tak přesné a fajnové. Shimano má sice řazení lepší, páč přešli na systém starého sramu :D ale zase maj divný převodníky (24,32,42 oproti klasice 22,32,44) takže se připravíš o kus rozptylu, to už je pak asi lepší vzít 2*10 a kazetu s větším rozsahem.

          Mluvím ale za sebe coby turista, nezávodím a plně využívám rozsah 3*9, takže 2*10 bych nechtěl, 3*10 shimano taky ne a u nových sramů bych měl strach jestli mi bude sedět to nový řazení.

          0 0
          • Georrge  

            jo a jestli máš 29ku, tak tam bude asi 44/11 zbytečný, tedy spíš 2*10 s kazetou 11–36 a spíš menší převodníky.

            0 0
          • jIrI___  

            Příští rok jsem měl v plánu měnit kazetu, řetěz a řazení a protože nezávodím, tak to rovnou překopu na 2×10 Shimano, hazku už mám :). Placky 24–36, kazeta 11–36 a jsem v cajku.

            0 0
            • Smazaný účet  

              loni na zacatku roku jsem jezdil 36z a 11–34..a moc mi to nesedlo, casto jsem radil mezi pilama…ale snad mas vykonejsi motor a s tou 36z kazetou to nebude tak horke…

              0 0
          • MlokCZ  

            A teď jsi představ, že já jsem cíleně na všech svojich kolech přešel na ty „divné“ převodníky 24/32/42, k tomu ten „horší“ 10tkový Sram a k tomu kazetu 12–36.

            A z mojeho pohledu (hodnoceno už po cca 2tis. km) je to to nejlepší co jsem kdy jezdil nebo i jen zkusil (tedy za mě 10tkový Sram lepší než 9tkový a Shimano mi nesedělo ani předtím ani teď 10tkové, přechod na 1:1 u Shimana byl samozřejmě dobře, to ale nijak nezachránilo samotné řazení, které mi ergonomicky vůbec nesedí pro použité odřazování palcem; ukazováček mám skoro pořád na brzdách).

            0 0
            • Singlespeed  

              S tím desítkovým Sramem jsi asi jediný :-). Třeba já jsem ho měl hned od prvopočátku, kdy přišel na trh (kolo už mi ukradli) a víckrát už ho nemusím. Ale je možné, že sady 2012 jsou už trochu lepší.

              0 0
              • MlokCZ  

                Nejen že mi sedí nejvíc jak to řadí (hlavně asi to, že jde lehčeji než devítka Sram), ale ještě se mi ideálně hodí u X9 ty o pár mm delší páčky než to vycházelo u devítky (vyjde mi to tak ideálně na společné objímce s The One, posun o těch pár mm možný nebyl při zachování polohy brzdové páky, až moc velký skok skoro o 1cm).

                Jestli je nějaký zásadnější rozdíl u 2012 netuším, mám vše 2012 modely, starší jsem ale nějak více nezkoušel. Je klidně možné, že změna nebyla žádná.

                0 0
            • Georrge  

              no a v čem je to vlastně lepší? Kazeta má sice o jeden pastorek víc, ale odstupňovaná je zhruba stejně, jako devítková 11–32, takže jemnější rozestupy se nekonaj. Má sice trochu větší rozsah, ale o ten tě zase připraví převodníky, takže ve výsledku to má menší rozsah jak 3*9 a přitom to nemá jemnější mezikroky. Pokud tedy nechceš furt řadit na předku, což je ale věc kterou se směrové desítkové řetězy a celkově desítkový pohon snaží omezit. Nějak mi to nejde do hlavy :)

              0 0
              • MlokCZ  

                Pro mě platí:

                • dvojplacka: neustálé řazené na plackách mezi velkou a malou, nejvíceřazení na plackách co jsem kdy zažil, velmi nepříjemné: kvůli tomuřešení s dvojplackou šlo po asi 14 dnech pryč a nikdy ji jezdit nebudu(jedině kdybych se někdy rozhodnul objetovat těžší převody a šel dodvojplacky stylu 24/34 s malým rozdílem zubů; to bych ale musel dát 11–36kazetu a i tak by to bylo na hraně), i když jsem musel opustit rockring,který by se mi hodil (na trojplacku by šel taky, ale už to není ono)

                A nejde to žádnou lepší volbou počtu zubů omezit, protože každá z placek řeší jeden krajní rozsah; ta placka mezi hrozně chybí

                • na trojplacce oddjedu hodně na 32 převodníku a řazení na malou avelkou není tak moc časté (o hodně méně než u dvojplacky)
                • když už na trojplacce řadím na malou a velkou, tak mám u 24/32/42nava­zující převod vždy přeřazením vzadu pouze jednoho pastorku, tořadím většinou rovnou současně; tedy je to jediné řešení, kde jepřehazování na placce poměrně příjemné bez velkého řazení vzadu prodorovnání pro navazující převod (na dvojplacce je tohle nejhorší a promě extra nepříjemné, ze stejného důvodu jsem neměl rád na silnicikompakty, i když tam se řadilo mezi plackami méně); s 22/32/44 to užčasto potřebovalo na navazující převod řadi vzadu o dva
                • když už se řadí na plackách, tak malý skok mezi převodníky řadírychleji a lépe než při větším skoku
                • 42/12 mi jako nejtěžší stačí jak na fullech, tak na celopevňáku;těžší nejtěžší převod tam byl zbytečný (i tak na 29 celopevňákukdyž chci tak dám ještě v pohodě 60km/h+ když je dostatečný sjezd a nafullech kolem 55km/h)
                • 11–32 kazeta, s tou je pro mě k ničemu srovnávat, protože tu jsemnejezdil; 22/32 převod mi nikdy nestačil a jezdil jsem 11–34 kazety; i ta11–32 kazeta je ale odstupňovaná o malinko hůře (až po 28 pastorek jecelá posunutá o jeden pastorek níže, což mírně zvětšuje odstupy;např. 12–14 přechod je už nepříjemných 16,6%; u 12–36 je místo toho13–15 s 15,3%); oproti 11/34 kterou jsem jezdil to je o hodně lepšíodstupňování
                • pro mě 12–36 kazeta to nejlepší co jsem kdy jezdil, přesně ideálníodstupňování jaké bych chtěl; ani moc malé skoky, ani moc velké; lepšíby už bylo pouze zcela rovnoměrné odstupňování, které pomocí pastorkůnelze zajistit
                • 44 pila byla pro mě nepříjemně velká + navíc menší pastorky, takžejsem na velkou téměř nejezdil
                • se 42 pilou s kazetou s o něco většími pastorky už docela na velkoujezdit můžu a nemusím hned řadit dolu, odhaduju, že díky tomu půjdenahoru i výdrž řetězu (k tomu ještě příspívá mírně většínejmenší placka)
                • a nakonec když už není rockring, tak aspoň ta velká placka je o malýchlup menší než při 44 zubech
                • rozsah je přesně akorát, na celopevňáku i fullech jezdím přesněakorát celý rozsah a krajní převody rozsahu opravdu využívám (a ne jensporadicky), tedy menší rozsah dvojplacky by byl už nepříjemnýi rozsahem

                Jediné dilema pro mě bylo, jestli nechci ještě lehčí převod 22/36, ten bych občas bral.

                0 0
                • blisterexist  

                  jestli na dvouplacce řadíš víc jak na troj tak máš blbé placky:-)

                  mě se občas stane že jedu celý závod na velkou, a přitom mi těžké nechybí:-) nebo tam je párkrát dám malou

                  0 0
                  • Tina  

                    jj, zmysel dvojplacky jecpráve menší počet nutných preradení vpredu…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jenže to tak funguje pouze pro někoho. U někoho je efekt přesně opačný, tedy výrazné navýšení řazení na plackách a to ještě s nepříjemným dorovnávám v zadu na navazující převod.

                      Pro ten efekt co nejmenšího řazení na plackách potřebuju vepředu právě tu 32 placku (± jeden zub), stejně jako někomu k tomu stačí větší placka (a pak mu to vyjde s dvojplackou).

                      0 0
                      • Tina  

                        Veď ja netvrdím opak. Ja som povedala, že „zmysel dvojplacky jecpráve menší počet nutných preradení vpredu“. Vzhľadom na iný „štýl“ tvojej jazdy prípadne nižšiu výkonnosť je pre teba vhodnejšia trojplacka kde pravdepodobne jazdíš väčšinu času strednú 32z pílu a väčšie pastorky vzadu. Taktiež je rozdiel jazdiť dvoplacku na vysokozdvihovom fulle a na chrťom 29er Htčku. Tam by ti však dvojplacka práve mala byť vhodnejšia vzhľadom na to, že ju máš podľa tvojich slov postavenú s ľahkými komponentami a kolami, nie?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Přesně tak, souhlas.

                          U 29tky mi to tak vyhovuje také nejlépe, i když tam to už není tak jednoznačné a o tolik lepší.

                          Mám tam totožné převody jako na fullech. Je to ale celé posunuté do těžších převodů právě o těch cca 10% rozdílu velikostí kol.

                          Na 29tce to mám trošku jinak, jak je postavená hodně jezdivě a jezdím s ní trošku jinou skladbu terénu než na fullech.

                          Jezdím tam poměrně dost velkou 42 placku.

                          Co se týká řazení na plackách, tak bych v tomhle případě s 39tkou vepředu (+ 11–36 kazeta) ještě trochu řazení na plackáchh ušetřil.

                          Tady by se ten efekt dostavil.

                          Jenže by nastal problém jinde. Menší než 38–39 bych na tomhle kole nezkousnul určitě (to počítám samozřejmě, že bych dal už 11–36 kazetu). A raději spíš tu 39tku (42/12 je totéž co 38,5/11 tak abych si nepohoršil).

                          A i když nepoužívám 24/36 převod často, tak toho bych se nikdy nevzdal. Občas i na celopevňáku dávám těžší prudké výjezdy i v náročnějším terénu (těžší terén jezdím na celopevňáku hlavně směrem nahoru).

                          A skok 24/39 na dvojplacce je už zase na můj vkus moc, to bych za to mírné omezení řazení velká/střední nevyměnil.

                          Ono navíc po přechodu na trojplacku 24/32/42 nevydím ani už tak velký přínos většího omezování řazení na plackách. A to proto, že to řadí při tom menším rozdílu zubů opravdu dobře a vůbec mi to řazení na plackách nevadí.

                          0 0
                      • Peslezedirou  

                        Mám stejnou zkušenost jako ty, na 29 jsem dal placky 38/24 s kazetou 11–34 (9speed), když jsem si spočítal převody, tak to teoreticky vypadalo jako super věc, ale realita byla jiná, pohybuji se v místech, kde jsou dlouhé roviny, ale i dlouhé a prudké kopce. S troj plackou často řadím tak, že z velké shodím na prostřední a na šaltru přeřadím o dva pastorky, rychlé řešení :-), ale s 2*9 jsem musel na šaltru řadit o 4 pastorky a to mi přišlo fakt strašně divný a nebo pomalý, fajn byla zase ta věc, že jsem na pilách řadil minimálně, bohužel šaltr lítal ze strany na stranu. Ale každému co jeho jest :-)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To by Ti mohla sednout ještě více ta varianta co teď jezdím tedy 24/32/42 + 12/36 kazeta.

                          Tam to vychází všude při změně placky pouze na jedno dorovnávací řazení vzadu.

                          A 44/11 převod předpokládám, že bys na 29tce oželel a 42/12 by stačil.

                          0 0
                        • ondrej80  

                          To ja mam uplne opacnu skusenost, na 3×9 som musel pri zmene taliera vzadu menit o dva, na 2×10 kompenzujem iba o jeden.

                          0 0
                    • Necris  

                      Smysl méně častého řazení na dvojplacce platí na MTB HLAVNĚ pro XC okruhy, tam se projeví nejvíc. Člověk nemusí přemýšlet nad řazením a může chodit plynule nahoru a dolu. Mnohem lépe se s tím akceleruje, vyhovuje to častým změnám rychlosti, které ale od sebe nemají extrémní rozsah.

                      Na maratony už je situace o dost jiná.

                      0 0
                      • kubad  

                        jako zastánce dvoupily s tou první částí souhlas, i když tam se čím dál víc vozí jedna placka.

                        na amaratony taky dvoupila vpohodě, ale nemusí to vyhovovat každému, každopádně má Tina pravdu pokud máš pohon naladěný na svoje nohy, ta na dvouplacce je výrazně míň řazení vepředu

                        0 0
                      • Tina  

                        V čom je na maratónoch iná situácia?

                        0 0
                      • Necris  

                        Odpovím souhrnně oboum.

                        Na maratonu jsou rychlosti (jak kde) v daleko větším rozsahu. Pro mě to určitě platí. 60 km/h jsem XC ještě nejel, stejně jako jsem se na XC ještě neplazil 5 km do kopce na 22×32. Takže tady by leckomu mohl vyhovovat trojpřevodník.

                        Samozřejmě dvojpřevodník je fajn, ale vždycky s ním pozbydeš nějaké převody. Už jsem přešel na 26/39 vpředu a kazetu 11–36 vzadu jsem nechal. A je to fajn. Ale jsou lidi, kteří 26/36 prostě neutáhnou a vozí klidně 22/36. Jestli může dobře fungovat dvojpřevodník menší než 26 / 39 nevím. Nebo pak člověk může snížit velkou pilu, což už je na 26" o hubu a převod typu 36×11 by mě určitě nestačil, nemám kolo jen na XC závody. Vytrácí se ta všeúčelovost.

                        Takhle tu problematiku chápu já.

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    //jestli na dvouplacce řadíš víc jak na troj tak máš blbé placky:-) //

                    To je samozřejmě pro můj případ a moje použití které popisuju úplná blbost. Pro dvojplacku je velikost placek daná tím, abych měl dostatečný rozsah a nic s tím udělat nejde, žádná lepší volba není.

                    Konkrétní příklad ještě pro devítku kde jsem to vozil. Kazeta 11–34 + 22/36 dvojplacka. Jiná dvojplacka nepřichází v úvahu, protože 22/34 nejlehčí potřebuju a nevzdám se ho ani náhodou a 36/11 nejtěžší taky (a už je to s 36/11 na hraně, hodil by se mi ještě o chlup těžší tedy velká nejlépe 38–39).

                    Jiná volba placek nepřichází v úvahu (tedy akorát ještě větší rozdíl typu 22/38, což by mi štvalo ještě mnohem více co se týká řazení). I ta 36tka mi ve zvlněném terénu vůbec nevyhovuje, protože mi často nestačí nejlehčí převod, takže pořád musím dávat malou placku. A opačně, na malou samozřejmě převážně času jet nejde taky.

                    Oproti tomu na 32 placku je to už akorát (zvlášť teď s 12/36 kazetou, to je přesně akorát pro mě) a na tu jedu bez řazení placek v terénu opravdu hodně.

                    U desítky se to o malinko zlepší díky 36 pastorku (to se mi ale zlepšilo i pro tu 32 placku). 36tku dopředu pořád potřebuju. Pro ideální stav bych ale potřeboval 38–39 placku. A opět bych řadil pořád, protože bych neměl tu pro mě ideální 32 placku (kterou ale u dvojplacky mít nemůžu) a na 38 placce bych nic nedal.

                    Nehodnoť to dle sebe, když jsem popisoval čistě pouze svojí situaci a tam je to přesně jak jsem to popsal. Mám slabý motor, takže potřebuju mnohem dříve lehčí převody (proto to neustále shazování z velké placky u dvojplacky).

                    A také to vozím na úplně jiných kolech než jezdíš ty (na 150mm fullu jezdím jen omezeně ze sedla, takže dříve řadím lehčí převody, žádné drcení ze sedla na těžší převod).

                    A také to jezdím v jiných podmínkách.

                    0 0
                • Lofty  

                  Já třeba zase jezdím nonstop na největší placce na 3*9 a druhou téměř nikdy nejedu, když vidím šílený kopec tak to hážu rovnou ja nejmenší a vzadu podobně. Tak si myslím, že 2*10 bude pro mě ideální. Nemám teda na 29er ještě skoro nic najeto, mám ho den tak co se týká řazení nevím. Ale asi to bude podobné, mám v nohou slušnou sílu a i do kopců jezdím když s někým jezdím spíš těžší převody a hodně do toho dupu. Každopádně uvidím no,převodníky můžu kdykoliv měnit. :)

                  0 0
                  • Georrge  

                    taky bych si dokázal představit dvouplacku 24/42 s kazetou 11–36, ale to se jaksi nedělá :D skok mezi převodníkama je moc velkej, to by asi neřadilo

                    0 0
                • Singlespeed  

                  S řazením na dvojplacce to mám podobně jako Mlok. Prostě prostřední placka v terénu chybí. Takže neustále „lovím“ převody. Nejhorší je mírně členitý terén nahoru/dolů, který by se jinak jel vesměs na prostřední. To tam šaltruju velká/malá pořád dokola. V tomto je dvojplacka nahovno. Dvojplacka se hodí jen na kratší závody. To člověk drtí skoro pořád velkou.

                  0 0
                  • kubad  

                    že to nesedí tobě neznamená že to nevyhovuje jiným, takže nepaušalizovat :D

                    0 0
                    • ememem1  

                      v zasade mate pravdu obaja :-) (ja osobne patrim do tej istj kategorie co mlok a singlespeed)

                      0 0
    • couffy  

      http://www.bike-forum.cz/…l-37293.html Převodové poměry už jsem někdo dával.Já teď budu zkoušet 2×9,jen čekám na převodníky z Gebhardtu.

      0 0
      • Lofty  

        Tam zrovna není 42zubů, zajímalo by mě jak je znát rozdíl 44(což maj staré kliky) a 42 (což bude mít nový na klikách) zubů na převodníku s 11 zubama vzadu.

        0 0
        • couffy  

          42/11=3,81

          0 0
        • Tina  

          44/11 na 29er nemôžeš podľa mňa reálne využiť. Pri optimálnej kadencii budeš sotva využívať 42/11.

          Aké prevody sú pre teba vhodné vieš iba ty sám. Neuviedol si čo si jazdil doteraz. Prevodníky predpokladám 44–32–22,ale rozsah kazety by bol potrebný. Potom si odpovedz na otázku nakoľko si využíval najľahší prevod.

          0 0
      • blisterexist  

        2×9 jezdím s kazetou 11–34 a převodníkama 25/38, a nemůžu si vynachválit, na závody ideál a aj normálně se s tím dá jezdit uplně vpoho

        0 0
    • ondrej80  

      Po prechodu z 3×9 na 2×10 jsem maximalne spokojeny. Zatim mi zadny prevod nechybi a razeni mi prijde jednoduchsi.

      0 0
    • jan.vitek  

      Dovolím si zkopírovat svůj příspěvek do diskuse na cykl.cz:

      Mám na 29er 38z a při závodu (MTBO) se mi ještě nestalo, aby mi to nestačilo. Nejlehčí převod je pak 26/36; jediná rozumná alternativa mi přijde 40–28/11–36 a ta je pro silovější a/nebo rychlejší jezdce snad i lepší. S XTRkovými 42–30 by sice byla pěkná rezerva na rychlém konci, ale nejlehčí 30/36 na 29eru už by mohlo být pro hodně lidí moc „tlustý“.

      S 2×10 jsem maximálně spokojený a 3×9/10 nepotřebuju a nechci. Nemám zkušenosti s 2×10 Sram, každopádně XT/SLX není co vytýkat.

      0 0
      • Lofty  

        No jsem spíš silovej jezdec a hodně do toho tlačím. Jinak nevím teda přesně co je v základu u klik vždycky 2*10, to bych chtěl nechat a k tomu nějakou kazetu. Nevím si rady moc s výběrem, proto se ptám. A má smysl u klik brát sram X7/X9 a shimano třeba SLX/XT? Je tam markantní rozdíl vždycky u toho vyššího typu? Díky za info.

        0 0
      • ememem1  

        to je furt dokola o tom istom. zalezi na vykonnosti a co jazdis. cize niekomu to sedi dokonale niekomu vobec. kazdopadne plati ak ma niekto 3*9 a nevie celkom jednoznacne a presne co chce vyriesit su akekolvek mediatcia nad prechodom 2*10 alebo 3*10 len vyhodene peniaze.

        0 0
    • Lofty  

      PRO DOPLNĚNÍ, TEĎ JSEM JEZDIL 26" BIKE 3*9! Teď mám 29er s 3*9 alivkem a chci to překopat. :)

      0 0
      • ondrej80  

        Ja som z 26 3×9 presiel na 29 2×10 42/28 kazeta 36/12 (dalsiu vymenim za 32/11, bal som sa velkej zmeny)

        0 0
        • Lofty  

          Paráda, to mi asi takto stačí, nejspíš teda vemu nějaké kliky2*10 s tím co píšeš 42/28 což je u nich standard a k tomu učitě kazetu 11/něco :)

          0 0
          • Singlespeed  

            Na 29-er bude malý převodník 28 zubů příliš velký (odpovídá cca 31 zubům u klasiky). Při jízdě v terénu do kopce ti budou zoufale chybět lehké převody. Jakoby sis u běžného horáka odmontoval malou placku a nechal jen prostřední.

            0 0
            • Lofty  

              Tak jsem si seskládal sadu SLX http://www.kupkolo.cz/…36–22_z5025/ kliky a http://www.kupkolo.cz/…1–36_z89747/ kazeta, to by šlo ne? Tyto převody.

              0 0
              • Tina  

                kazetu vezmi určite 11–36z

                0 0
              • Singlespeed  

                Do terénu by to šlo. Odpovídá to přibližně 39/24 kombinaci pro klasiku. Po asfaltě tedy jakžtakž. V delším mírném klesání možná budou chybět těžší převody, zdůrazňuji slovo „možná“. V lehčím terénu budeš s velkou pravděpodobností trochu. „lovit“ převody. To je činnost související s velkým rozdílem mezi velkou a malou plackou a činím to občas když jedu na klasice s plackama 39/26.

                0 0
    • Necris  

      39/26×36–11 vzadu je super dvojpřevodník, se kterým ztratíš fakt jenom nejmenšího kašpárka a pár převodů z nejprudších kop­ců.

      0 0
      • Lofty  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Lofty  

        Kombinace: http://www.koloshop.cz/…tribrne.html a kazety 11–36z na 29er kole bude tedy OK? Půjdu spíše do XT klik, než SLX, je tam minimální rozdíl v ceně a kvalita je snad lepší doufám. :)

        0 0
        • Tina  

          to je oveľa lepšia kombinácia ako v tvojom predchádzajúcom príspevku :)

          0 0
          • Lofty  

            Super, ono jako rozdíl v korunách tam není velký, tak raděj XT než SLX, bude to možná i váhově o pár gramíků lehčí. :)Co jsem počítal tak komplet komponenty XT 7534kč a 1,787gramů. (smyk,přehazka,páč­ky,kliky,kaze­ta)

            0 0
            • Lofty  

              Samozřejmě ta hmotnost kg pardon. :D

              0 0
            • Singlespeed  

              Pokud opravdu jezdíš v terénu, tak budeš na 29-er do kopce hodně trpět a tlačit :-) (jak jsem psal, odpovídá to kombinaci 44/31 u běžného bajku a ta je hoodně přísná)

              0 0
              • Lofty  

                Takže myslíš spíš kliky 38×26z + kazeta 11–36? Co ostatní na to? Raděj se ptám, ať nekupuju hned nový převodníky, nebo kazetu. :))

                0 0
                • Singlespeed  

                  Jak to mám vědět? Dvojplacka je pro zkušené jezdce, kteří ví, co chtějí a jaké převody používají. Pokud nevíš, nekupuj dvojplacku. To je jasná věc.

                  0 0
                • ondrej80  

                  Je to tak… ty vies, ake profily a tereny jazdis. Sleduj ake prevody mas v extremoch a podla toho sa zariad. Mas velku vyhodu, ze ides menit „iba“ osadenie.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  To snad musíš vědět sám jaké potřebuješ převody dle toho jaké teď jezdíš a využíváš nebo nevyužíváš.

                  Mně by třeba na 29tce rozhodně nestačil nejlehčí ani 26/36. Mám nejlehčí 24/36 a je to tak tak a to jen díky tomu, že to je celopevňák, který do kopce letí.

                  0 0
              • Lofty  

                Ještě prosímtě, jakou přehazku volit na 2*10? Dlouhé nebo krátké ramínko? Díky.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Krátké nebrat. Buď střední (tak to vozím já) nebo dlouhé (to jsem taky vozil na 2×10), je to úplně jedno.

                  0 0
          • couffy  

            Tak se přiživím a zeptám se tě na kombinaci 2×9,38 a 25z. a kazeta 11–34 na mtb 26

            0 0
        • Necris  

          No, já právě jezdím 3×10 v kombinaci 22/33/44 vpředu a 11–36 vzadu. A jelikož zatím finance nejsou, jen okukuji a zkouším u všech možných známých, co vozí. Myslel jsem si, že je to všehospása, jenže jak zkušenost ukázala…

          Zatím to z mého pohledu vypadá tak, že sám pořídím 39/26×11–36. Mám rovněž 29" a s mojí výkonností více než 26×36 do některých kopců prostě neutáhnu. Ten převod je pro mě akorát, stávající nejmenší 22×36 snad nikdy neřadím, i v prudkém kopci je to hrozně velká frekvence a spíš se kolo v terénu smýká a je lepší jet 22×34. Tedy dolní hranici jsem si vyzkoušel a považuji za důležité si určit, co utáhnu, poněvadž prudké kopce se jezdí při závodech i vyjížďkách přeci jen často a dá se to tím celé zabít.

          Horní hranice je spíš daná tím, co člověk jezdí. Když máš 29" i na silnici, tak u nás opravdu není problém letět z kopce a přišlapávat 44×11. Přes 4 km z kopce dolů do údolí a člověk do toho může dost pohodlně šlapat i na tento, pro lidi žijící v Polabí, nepředstavitelný převod. Je pravda, že pro závodní využití se tím asi moc nenažene, ale to nemám změřené. Proto bych větší převodník asi volil podle toho, co člověk jezdí. Když jenom XC okruhy a trénink na ně, proč nevzít méně než 38/39 z ? Ale stojím si za tím, že pro člověka, který většinou jezdí sám pro sebe vyjížďky a účastní se i maratonů, je kombinace 39×11 dost často využitelná a méně bych rozhodně nechtěl.

          0 0
    • Kamikaze 591  

      Jen tak kdyby si chtěl. Mám tu navíc řazení a hazku sram X7, desítkovou.

      A něco k tématu. Osobně bych šel k shimanu. Taky to tak mám když mrkneš na treka do profilu.

      0 0
    • fousac  

      trocha mojeho teoretizovani ohledne 26", az budu potrebovat nejakej vetsi zasah, tak taky uvazuju o 2*10…

      tak sem zatim vymyslel, ze bych sel do SRAMU, po spokojenejch 8 letech na 9sp X.7 bych dal sanci i 10sp, takze saltr a razeni X.7/X.9, smyk X.9, kliky X.9 RED (ponadz sou krasny..:)

      a po trosce excelovani s pomerama bych dal prevodniky 38/24 a kazetu 11–36..

      nejlehci prevod je o kousek lehci nez tradicni kasparek 22/32 a nejtezsi je jako 44/12,75 a tech situaci kdy radim 11z a 12z pastorky na 44 pile zas tak neni tolik, rozhodne se to da rozumne ozelet…

      no ale jak pisu, zatim jenom teorie a 26" bike..

      0 0
      • blisterexist  

        to bude už moc lehké

        vozím 11–34 a 25/38 a práda

        0 0
        • fousac  

          to asi jak pro koho… ja 22/32 jezdim docela casto.. ;)

          ale jinak dik za tip, tak nejak sem furt uvazoval v sudejch zubech a pritom by pily 25/39 mohly bejt akurat… aspon bych se nemoh tolik flakat…

          0 0
    • Hynas  

      No já dneska jezdil 3×10 od shimana (tj. převodník 24/32/42 a kazeta 12–36) a rozsahem převodů na převodníku mi to přišlo jako zbytečné. Až mi odejde současná 3×9 od sramu, půjdu určitě do 2×10.

      0 0
    • epsilon  

      Od letoska mam sram X9/X0 2×10 39/26 a s jistotou vim ze se na trojku nevratim naprosto mi to vyhovuje vepredu radim o polovinu min nez predtim .. mozna jen vyzkousim 42/28 … jedina nevyhoda se kterou jsem se uz smiril a budes muset aji ty je ze kdyz mas na velkou hodne lehky prevod a chces shodit na malou tak zadek musis precvakat o 3–5 prevodu.

      0 0
      • MlokCZ  

        Je zajímavé, že ta nevýhoda dorovnávat o 3–5 převodů vzadu nikomu moc nevadí (i když započítám že někdo může řadit na plackách méně, takže ta nevýhoda se neprojeví tak často).

        Pro mě to je to nejhorší na řazaní co může být. Co jsem chvíli jezdil kompakty na silničce, tak tam mi to naprosto nehorázně prudilo (tam to tedy vycházelo při jemněji odstupňované kazetě ještě hůře).

        I na silničce mi kvůli tomu více seděla trojplacka.

        0 0
        • Georrge  

          vzadu dorovnat o dva je v pohodě a nijak mě to nelimituje, vzásadě než to přehodí vpředu, tak vzadu už to je taky. Stačí přeřadit předkem i zadkem najednou a je to, akorát člověk musí trochu zvolnit, páč řetěz nemá moc čím zabírat. Takhle řadím jen do kopce, tam mi ty dva stačí. Když řadím na větší pilu, tak dorovnávám o jeden, nebo někdy i vůbec. I „jemnost“ kazety mi docela vyhovuje, občas bych ale využil trochu lehčí převod než 22/32 :)

          0 0
          • MlokCZ  

            Současně vepředu i vzadu řadím od začátku co jezdím více placek (tedy už tak 20 let).

            Ono to ale u 3×9 nevychází všude stejně. Někdy je potřeba dorovnat o dva, někde stačí i o ten jeden. A dost často je to na hranici (o jeden málo, o dva moc).

            Takže v praxi jsem to vždy používal, že jsem současně řadil o jeden a někdy následně o druhý dle situace.

            U toho co teď vozím to vychází dobře právě vždy o jeden, takže vždy současně a vždy to vyjde jak má.

            0 0
        • epsilon  

          Kdyz se radi do lehcich tak to neni az takova hruza, pri nahazovani nahoru uz to muze obtezovat.

          Nicmene mam ted pocit ze vyuzivam vsechny prevody na kazete.

          Taky jsem se toho prechodu trosku bal .. ale jsem naprosto spokojeny

          0 0
        • Tina  

          Prevody 38/26 na kľukách mi hodne vyhovujú hlavne preto, že pri radení nemusím takmer nikdy nič dorovnávať. Na veľkej jazdím aj kopce a keď sa dostanem do strmších pasáží tak to nechám na veľkej pokiaľ mi kadencia neklesne na určitú úroveň a potom odradím na malý 26z prevodník. Skok o 12 zubov vpredu nie je veľký a po odradení mám opäť optimálnu kadenicu a tak nemusím takmer nikdy nič dorovnávať. V niektorých prípadoch max. odradím o jeden pastorok na kazete. Kazetu mám 9speed 12–36z. Samozrejme to chce aj určitý štýl jazdy kedy sa určité pasáže dynamicky prekonávajú v stoji v pedáloch a tak rozsah kadencie je oproti jazde na silničke hodne široký.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak pokud necháváš často klesat kadenci, tak to je jasné, že nemusíš tolik dorovnávat.

            To by mi tedy vůbec nevyhovovalo. Kadenci nechávám více klesat mimo jízdu ze sedla v jediném případě. A to když nejlehčí převod je moc těžký na optimální kadenci a nic jiného nezbývá.

            A přišlápnutí si ze sedla na nižší kadenci při udržení tempa je někdy fajn (tedy pouze pro celopevňka a silničku, kde nejsou žádné větší ztráty při silové dupání ze sedla, na fullu to neprovozuju v podstatě vůbec), ale když třeba jedu dlouhou pro mě hodně náročnou trasu, tak takový styl vede k rychlejší únavě a velkému trápení na konci takové trasy (nebo až i v extrému nedojetí).

            Nebo když se jedou hory a není to kratší brdek, ale stoupání s převýšením třeba 1000m nebo i více, tak to také nejde. A právě v takovém stoupání to může být na hranici velká/malá, mírné pasáže vychází na malou placku blbě (jezdím všechny převody až na malá placka a malé pastorky, ty cíleně nikdy nejezdím, protože hrozně snižují životnost všeho).

            Takže tohle volím dle konkrétní situace a trasy, někdy si silově ze sedla zadupu na celopevňáku (a dříve na silničce) opravdu hodně, někdy skoro vůbec.

            O ten jeden převod dorovnávám i na tom o hodně menším skoku u trojplacky 24/32/42. U devítky 22/32/44 jsem dorovnával většinou o dva převody (někdy jen o jeden).

            26/38 není až tak velký skok, je to totéž co 22/32 (rozhoduje poměr těch převodů), takže tam bych dorovnával většinou taky o 2 převody (někdy jen o jeden).

            Díky tomu, že jezdíš 12–36 devítkovou kazetu, tak máš větší skoky mezi převody, takže to dorovnávání snižuje (ale zase to odstupňování už každému nemusí tak sedět).

            0 0
            • Tina  

              Kadenciu na silničke mám celkom slušnú a dokážem držať priemer cca 96–97ot/min na 100km kopcovitej trase v okolí Drahanskej vrchoviny. Tu sa snažím neklesať pod 90ot/min a v kopcoch nejdem pod 80ot/min. Na MTB potrebujem byť schopná používať oveľa širší rozsah kadencie pretože inak keby som jazdila podobne kadenčne ako na silničke tak nerobím nič iné iba „šaltrujem“ :) Samozrejme, že potreba radenia hodne závisí aj od typu a členitosti terénu, t.j. na dlhých tiahlych poľňačkách človek radí menej ako na členitom singli.

              Iba na okraj poznamenám, že moja kazeta 12–36 9speed má rovnaké odstupňovanie čo Sram XX 11–36 10speed, s tým rozdielom, že ja tam nemám 11z pastorok.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak u biku to řazení zase výrazně snižují o hodně větší skoky na kazetě než u silničky. A ani u té 12–36 co vozím (která bude o chlup jemněji odstupňovaná než ta devítka 12–36) má pořád o hodně větší skoky než silniční kazety.

                Jeden čas jsem vozil kompakty + 12–25 desítkovou kazetu. To při změně převodníku pro navazující převod bylo třeba přehodit pomalu o skoro celou kazetu jak to bylo jemně odstupňované :-)

                Já klidně na biku řadím poměrně dost a nevadí mi to, na 150mm fullu jsem se to tak naučil (díky tomu neefktivnímu dupání ze sedla) a někdy tak jezdím i na celopevňáku (a někdy zase ne, někdy dupu na celopevňáku ze sedla opravdu hodně a řadím méně).

                A to jsem byl zvyklý před xx lety řadit naprosto minimálně, protože tenkrát nebylo co řadit (když jsem začínal s jedním převodem, pak 1×3, 1×5, …).

                0 0
          • Peslezedirou  

            Dvou placka chce trošku jiný styl jízdy o něco víc dynamický. Dřív když byla dvou placka (ritchey) jako exotika, tak jí vozili silově vybavený jezdci, nic pro kuřecí stehýnka :-) Ale pokud člověk jezdí do 70km tak se to asi dá, ale představa, že jedu nad 100km s dvou plackou a musím častěji chodit ze sedla, se mi moc nezamlouvá, protože pokud už je člověk unavený, tak si každé nadzvednutí nad sedlo rozmyslí. Ale je pravda, že teď to dost řeší rozsah kazety a minimalizace placek.

            0 0
            • MlokCZ  

              Přesně. Navíc dnes do toho promlouvá strašně moc typ kola. Na 150mm fullu je takový styl jízdy naprosto neefektivní a ztratí se tím hrozně energie. Přitom při vhodném stylu jízdy jsou ztráty minimální (mluvím teď o ztrátách v odpružení, neřeším další věci jako pláště, hmotnost kola, atd.).

              Ten rozsah kazety ale není o moc větší. 11–34 devítka je dost malý rozdíl oproti 11–36 desítce. Jiná situace je samozřejmě pro toho, komu stačila devítka 11–32.

              0 0
        • blisterexist  

          na biku dorovnávám o jeden, max o dva, spíš ale jeden, prostě přijedu ke kopci rvu to na velkou, až je to moc tak tam dám malou a točím

          0 0
    • Mark-H14  

      Mám na 29" 38/24 s 11–36 kazetou a nemohu si to vynachválit. Na 24 placku řadím vyjíměčně a zdá se mi velice pohodlné používat celý rozsah kazety na obou plackách. Do 3× 10 už bych nešel.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Na krosu je to jinak ;-)

        Loňský rám je fakt koncipován jako kros, s plášti RaR 2,2 je všude minimum místa včetně smyku, vidle…

        0 0
        • Tina  

          Na tom ráme a vidlici mi z tohto pohľadu pripadá byť dosť málo miesta. Asi boli pôvodne určené pre 650b, ale potom zistili, že sa tam zmestia aj 29er kola :)

          0 0
    • ivipopi  

      Zdravim, pripojim sa do temy,snad mi poradite…

      Mam v predu 44–32–22, prehazovacka a presmyk mam oba Sram X9 3×9, prehazovacka-dlhe ramenko,radiace packy mam X7.

      Chcel by som vzadu vymenit kazetu za 9sp 12–36 , kvoli co najlachsiemu prevodu (22/36).

      Myslite,ze by to bolo mozne? stacil by rozsah prehazovacky? myslite,ze by s tym boli nejake problemy?

      Dakujem

      0 0
      • blaf  

        dlouhe raminko by to melo pobrat

        0 0
      • Polka  

        9sp s 36? To se da sehnat kde?

        0 0
      • petrun  

        Já jí namixoval s kazetou 11–34 stejného typu.

        Výsledek je 9sp 11–36, jednotlivé převody 11,13,15,18,2­1,24,28,32,36­. S dvoupřevod­níkem 38–26 to dává s přehledem i X.7 se středním raménkem a oproti kazetě 11–32 už konečně nemusím řadit po dvou pastorcích.

        0 0
        • MlokCZ  

          15–18 skok je ale už dobré peklo, to je už celých 20%.

          0 0
          • petrun  

            Já řadím docela málo, na klasice skoro pořád o 2 pastorky naráz. Ty schody tento problém zcela odstraňují. Pravidelně běhám a tak mám díky tomu dost pružné nohy, jsem línej řadit :-))

            0 0
    • makimaki  

      Jezdím 29" – převody 44/32/22 a 11–32 a ta 44 je příliš těžká, skoro jí nejezdím, snad z kopce. Chtěl bych to nějak vyřešit – je lepší koupit převodník 42z (obávám se že to budu používat zase minimálně) nebo dát rockring místo 44z a jezdit jen 2×9. 32 jezdím tak 70%, 22 – 25%.

      A nebo vyhodit 44, místo 32 koupit 36 + nové krátké šrouby?

      0 0
      • Singlespeed  

        To by mě zajímalo, proč dávají výrobci na 29-tky trojpřevodník 44/32/22, který odpovídá šílené kombinaci 49/36/25 na klasickém 26´ biku. Aby převody odpovídaly 26-tce, měl by mít trojpřevodník počty zubů 40/29/20. To si umí spočítat každé malé dítě, jen vývojáři Shimana a Sramu ne. Převodník 36 zubů odpovídá přibližně 40-ti zubovému převodníku u 26-tky, takže bys pak měl kombinaci odpovídající 40/25 na klasice. Na tom se jezdit dá, ale budeš s velkou pravděpodobností lovit převody (velký rozdíl mezi plackama).

        0 0
      • Mark-H14  

        38/24 – 11–36 – mě stačí, jinému nemusí, je to relativní. 39/26 by asi bylo také OK.

        0 0
    • kyjosek  

      vozíte někdo na biku nejsilnější převod 38×11, stačí vám to? dosud jsem 44×11,44×12 dával jen z kopce a jen výjimečně, myslím , že se dá na biku bez těchto převodů obejít , chtěl bych namontovat dvouplacku 38/26 s kazetou 11–32

      0 0
      • Tina  

        Vozím. Bohate stačí. Je rýchlejší ako 44/13. 38/11 používam tiež iba výnimočne. Z kopca.

        0 0
      • JakeF  

        Otázka je na čem a při jakým ježdění a při jakým stylu šlapání… Na 26ce občas využiju převod 42*11, ale nemám úplně špatnou výkonnost a i tak bych se bez něj i obešel, bez 42/12 už teda ne. Na 29eru je to jasný, tam těžší, než 38 prakticky nemá smysl. Jen bych ale měl poznámku k 38/26, podle mě to je zbytečně blízká kombinace, 38/24 se mi jeví jako rozumnější volba, zvlášť pokud chceš jen 32z kazetu.

        0 0
        • kyjosek  

          převodový poměr (na otáčku kola) u 42–12 je 3,5 a u 38–11 3,455 takže to by takový rozdíl být nemusel

          kdybych to věděl dřív, tak se na to zaměřím při závodech, co mi stačí , ale v půlce sezony jsem se zranil a teď to chci měnit, tak to potřebuju porovnat s nějakým výkonostním cyklistou co jezdí XC

          0 0
          • kubad  

            nikdo nejezdi jak ty takze tezko najdes radu, propocitat vyzkouset :-)

            0 0
            • kyjosek  

              mě spíš jde o to, konkrétně při xc závodě při zaváděcím kole resp. myslím tím např. rovina, asfalt cca. 800metrů a nebo sprinty tzv. XC elminátor výkonostnímu bikerovi těch 38–11 stačilo, v terénu by mi už zbytek plně vyhovoval

              ale to by mi mohl potvrdit asi jen člověk co xc nějak slušně jezdí a má buď přímo ten převod nebo přehled co řadí, fakt kdybych to věděl dřív, tak si to zjistím, ale teď jsem po úrazu a z hlavy si to nepamatuji

              0 0
              • JakeF  

                Na XCčko na příští rok uvažuju na 29er 34z jednoplacku s 11–36z kazetou. Ale ještě uvidím, musel bych to doladit a mít k tomu ještě nejspíš 38z převodník na jiný závody a asi z pohodlnosti nechám 2placku. A na XC bývá většinou start do kopce, takže těžší převody ani tam nejsou potřeba.

                0 0
                • kyjosek  

                  no většinou tomu tak je, ale máme tu i závody, kdy je start po asfaltu a pěkně se to rozjede, se mi o tom zdálo , ale asi se přikloním k 40/28, kdybych to nemohl na lehký utáhnout, tak buď vyměním malý převodník na 27 či 26 a nebo dám kazetu 11–34

                  0 0
                  • JakeF  

                    Otázka je co jezdíš a nakolik šlapeš silově/kadenčně… Pokud spíš silově a máš dobrou výkonnost, tak i 28/32 ti může celkem dobře stačit. Ale to musíš vědět ty, těžko ti to někdo poradí na netu… Každopádně si ale myslím, že rozdíl 12z na převodníkách je zbytečně malej, nechápu, proč to Shimano takhle montuje…

                    0 0
              • MlokCZ  

                To ti nemůže potvrdit nikdo, protože každý jezdí jiným stylem.

                Ve stejné situaci jeden jezdec vytočí třeba bez problémů 120ot./min a druhý bude mít problém už na 100ot./min a tedy pro tu stejnou situaci budou potřebovat výrazně odlišný převod.

                Prostě jak už tu zaznělo, tak jediná možnost si to vyzkoušet sám.

                0 0
                • kyjosek  

                  jo máš pravdu, jezdím víc silově , půjdu do 40/28 pak popřípadě upravím a dám menší převodník 27 nebo 26

                  0 0
      • Haryk  

        Vozím na 29. nejtěžší 36 – 11 a stačí.

        0 0
        • petrun  

          Vozím na 29 to samé. Zvykal jsem si na to cca. 1 měsíc a teď už bych zpátky na trojpilu neměnil.

          0 0
      • epsilon  

        na 26" mam 39/11 a bohate mi staci a davam ho jen z kopce …

        0 0
      • kyjosek  

        tak je to na šestadvacítku

        buď bych tam dal 38/26 a kazetu 11–32

        nebo 40/28 a kazetu 11–32, eventuelně 11–34 (kvůli váze by byla lepší jen ta 32)

        jsem silovej typ, jde hlavně o použití v xc závodech, mám strach , že by mi chyběl s 38–11 těžší převod, jinak 28/32 si myslím, že stačí na většinu kopců

        kdybych si byl jistý že mi bude stačit nejtěžší 38–11 tak by byla do kopců aspoň nějaká rezerva

        0 0
        • Tina  

          Na XC závody fakt rýchlejší prevod ako 38/11 nepotrebuješ :) Väčšina XC profíkov si vystačí „iba“ s 36kou a myslím, že oni dokážu potlačiť do pedálov „trochu“ väčšou silou ako ktokoľvek z BF ;)

          0 0
          • kyjosek  

            tím si právě teď nejsem tak jistý, je to sice minimálně, ale občas se v našich poměrech objeví i na XC závody asfaltové úseky, kde by se to dalo rozjet

            tobě to bude třeba stačit , ale u chlapů je to už právě dost hraniční

            0 0
            • MichaelSimek  

              38/11 na 29ce pri 100 kadenci je kolik, ± 50km/h? kdyz si trosku prislapnes nachvilu a das 120 tak tam mas pres 60

              ja xc me to staci uplne bohate, na maratony je obcas usek kde bych zvladl jet vic, ale neni to tam az tak zasadni protoze tech useku je malo a aspon se obcerstvim

              0 0
            • Tina  

              Ja neporovnávam seba. Ak si ešte raz a poriadne prečítaš môj príspevok, zistíš že som nepísala o sebe ;) Pre lepšiu predstavivosť napr. Nino Schurter jazdil 36ku na rýchlom olympijskom okruhu aj na majstráku sveta, Geoff Kabush vyhral jeden závod XC sveťáku s 34zubovým jednoprevodníkom, … A to sú chlapi čo vyvinú výkon, o ktorom sa ti ani nesnívalo ;)

              Ja si myslím, že problémom však nie je samotný XC závod. Ale to, že bajk používaš aj na jazdu v inom teréne ako je závodný XC okruh. V tom prípade môže tebe aj mnohým ďalším chýbať rýchly prevod na dlhé a rýchle zjazdy kde si chceš „prišliapnuť“. Na XC závode sa však pri zjazdoch veľmi nešliape a šetria sa sily na rovinky a stúpania. Mimochodom aké jazdíš priemerné rýchlosti na XC závodoch? Je to viac ako 20km/h?

              0 0
              • kyjosek  

                jo jasný , ale oni fakt jezdí i tu kadenci, já jezdím silově, nino má 27– kamarád co jezdí XC, tak mi teď psal , že má 39×11 a je to jen tak tak, samozřejmě na 29 by to stačilo , ale na 26 asi ne

                o průměr nejde, ten tipuju i při rychlým xc na něco málo přes dvacet, když je těžký, tak je to i 15, ale jde o to, že tam jsou aspoň u nás nějaký úseky i když minimálně, kde se to dá valit po asfaltu

                takže jsem si to srovnal a dám 40/28 s tím, že uvidím a když tak dám časem malou placku 27 max. 26, ale to nevím zase aby to nebyl velký skok z 40

                jinak dík za názory

                0 0
          • MlokCZ  

            Profíci ale kromě vysokého výkonu také umí točit vyšší kadence a nestává se u nich, že by někdo z nich měl problém už třeba na 90ot./min…

            0 0
            • Tina  

              Ak má niekto ambíciu jazdiť XC závody a neutočí 100ot/min tak jeho problém nie je v prevodoch…

              0 0
              • kyjosek  

                nejde o to neutočí, ale prostě ti to jednoduše nevyhovuje

                0 0
    • vili  

      mám dotaz: řeším převody na novou 29" ht (moji první). Dospěl jsem k převodům 38,24×11–32. Časem možná bude 11–34. Otázka zní, jestli ten skok 14 zubů nebude dělat na přesmyku neplechu?? Díky za radu…

      0 0
      • JakeF  

        38/26 + 11–36 by bylo lepší při podobným rozsahu… 10sp 11–32 už má až zbytečně jemný odstupňování a vepředu je naopak ten skok dost velkej. Sám budu mít na kole taky 38/24 a dost uvažuju, jestli tu malou placku nevyměnit…

        0 0
        • vili  

          počkej, ale já mám v zadu devítku…ta se dělá 11–36?

          0 0
          • JakeF  

            Aha, já ve spojení nová 29ka nějak počítal s 10sp… Pak se holt musíš rozhodnout, jestli plynulejší odstupňování nebo větší rozsah.

            0 0
    • pustipav  

      2×10 SRAM :) osobní preference… sedlo mi to víc nez shimano

      0 0
    • Hynas  

      Ve velu psali, že desítka hovno vydrží…

      0 0
      • blisterexist  

        A co ještě psali ve velu? :-) samo pastorky jsou užší, řetěz taky, otázka je jak moc bude nižší ta výdrž…

        0 0
        • MichaelSimek  

          me to drzi stejne jako 9ka, mozna dokonce i o chlup vic

          0 0
          • MlokCZ  

            Mám to ještě výraznější. 10tka mi vydrží o hodně déle než 9tka, zatím ještě nevím přesně kolik, pořád řetěz ještě není na výměnu (už má znatelně více najeto než jsem na 9tce měnil; srovnáváno na stejném kole).

            Velký vliv ale bude mít změna převodů při přechodu na desítku. Jezdím 12/36 kazetu + 24/32/42 placky (předtím 11/34 kazeta + 22/32/44 placky na devítce). A tím došlo k poměrně velkému posunu, že jezdím více zubů na plackách, což šetří řetěz. A trochu k tomu přispívá každá placka:

            • nejmenší placka je větší než byla
            • lehčí převody na kazetě + mírně menší velká placka → o hodněvíce jezdím velkou placku než na devítce
            • na střední placce zase lehčí převody na kazatě, takže i ze střednína malou házím později než jsem musel na devítce
            0 0
            • Tina  

              Dlhodobý test a porovnanie 9speed a 10speed Shimano reťazí. Vysledok: 10speed reťaze Shimano sú pevnejšie a majú podstatne dlhšiu výdrž ako 9speed. Podľa Shimana je „len veľmi malý ak vôbec nejaký“ súvis medzi šírkou reťaze a jeho životnosťou. Napr. Shimano tvrdí, že ich 11speed je „najpevnejšia reťaz akú kedy vyrobili“. Doporučujem prečítať článok.

              0 0
              • jIrI___  

                Doufám, že test neprobíhal podobným stylem jako tebou odkazovaný test karbec kotoučů :)

                0 0
                • Tina  

                  akože tie reťaze namontovali na motorovú pílu a išli do lesa na drevo? :D

                  0 0
          • JakeF  

            Taky, celkem mě to překvapilo…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.