• jkl

    koupil jsem za 350,– Přilbu z Makra. Vypadá na tu cenu celkem solidně, je velky rozdíl v přilbě za 2 000 a touhle? Podle mě zas takový rozdíl nebude, ne?

    0 0
    • mates555  

      ROzdíl bude minimálně ve zpracování…tohle bude tak maximálně nějakej plastovej humus nalepenej na polistirenu…

      Váha a větrání asi netřeba řešit…

      0 0
    • Lucke  

      ..ja zastavam toho nazoru, ze za prilbu se ma priplatit

      0 0
      • jkl  

        Ale jasne, ja jen ze kdyz dojde na lamani chleba, nebo tady spis lebky, tak jestli to neni prast jako uhod. Ze ta ochrana bude + – stejna. O to mi jde. Ze je draha prilba hezci a lip se nosi je mi jasny.

        0 0
        • Smazaný účet  

          nevim chces ze sebe udelat pokusnyho kralika?

          ale tak nejaky atest by to melo mit ne? tak snad by to mohlo byt nastejno jako drazsi prilba. I kdyz pokud je to polystyren tak je to trochu horsi nez inmold vstrikovani do forem.

          0 0
          • zichis  

            vsecky prilby co lezi v regalech ceskych obchodu musi projit testem. Viz treba "TADY ":http://www.svetoutdooru.cz/clanek/?…

            Mezi drazsi a levnejsi bych se rozhodoval podle toho, jak casto mla­tim hlavou o zem. Lacinou ti totiz nebude lito vyhodit po kazdym mensim padu, kdy se jeste uplne nerozbije. Naopak kdyby sis vzal drahou, je tady riziko ze se ji pokusis vysparavit lepidlem, jak se snazili nekteri „experti“ tady.

            0 0
            • TheIF  

              U dražších je zase většinou možnost výměny z 40%/50% slevou za novou, tudíž od druhé to může vyjít i cenově nastejno :-)

              0 0
            • TheIF  

              Jinak koukal jsem na moji CRATONku a fakt je vevnitř nálepka Standards: EN1078

              0 0
        • Lucke  

          ..tak uvidis, ono zase zalezi na vice faktorech, ktere ti dokazou zpestrit jizdu s prilbou..po­hodli, odvetravani a pak ta bezpecnost :) ukaze cas ,  300kc nejsou zase tak moc vyhozene penize, takze kdyzttak pri nejhorsim upgradujes casem.

          0 0
    • TheIF  

      Skoro žádný. Funkčně to bude nejspíš na stejno (měla by nejspíš projít nějakou certifikací) u dražších připlácíš nejvíce za design.

      0 0
      • jkl  

        No dizajn, mi prijde kazda prilba jako vopicarna, tak to neresim. Kazdopadne diky za nazory.

        0 0
      • mates555  

        Hlavně u dražších přileb je to spečený komplet do sebe a přilba je tím pevnější,nemá tolik sklon krabatit se na slunku atd.atd…přilba pak může být lehčí a víc šetřit krční páteř…

         
        0 0
        • TheIF  

          Zrovna tahle nevypadá jak nějaký škopek. Připomíná mi MET Stradivarius, možná to číňani obšlehli nebo je to ze stejné továrny jen bez příplatku :-)

          Jinak váhově už není skoro rozdíl ať přilby za 500 nebo 4000 váží většinou všechny kolem 250–300g

          0 0
          • Smazaný účet  

            jj měl jsem alpina za 1600 a koupil si sweep xc, a zjistil jsem, že ta alpina je o 12 g lehčí :)

            0 0
          • mates555  

            tu přilbu jsem neměl v ruce tak nechci moc hodnotit jestli je to to samý co met nebo neni…

            já bych si prostě zrovna helmu v makru nekoupil…

            0 0
          • art1  

            Limar 180g

            0 0
    • StuntJ  

      Něco podobného měl kamarád, po půl hodině tady stím ksindlem ho začela bolet hlava, tak šla pryč. o ale každej máme jinou hlavu … Na pedálech a přilbě se šetřit nemá :o)

      0 0
    • netus  

      taky se priklanim k tem, co rikaji, ze na helme se setrit nema.

       

      helma je tvrvanliva a nezkazi se. koupit novou musis jen kdyz tu stavajici rozsekas. a pokud to nebude tak, ze na ni spadne stojici kolo, ocenis, ze byla pevnejsi. To by te mohlo mrzet, ze jsi setril.

      O komfortu ani nemluvim, zalezi na tom, jak casto jezdis, ale rozdil je citit v kazdy projizdce. Taky to muze skoncit tak, ze se ti levna helma bude vozit tak spatne, ze ji radsi vozit prestanes.

      timhle sem prosel ja. levna helma, strasnej blembak, parila s v tom hlava apod., pak jsem ji nacas vozit prestal. Posleze jsem presel na helmu bell, parada. Praskla pri padu na sutr. Tak nevim, co bych psal, nemit ji tenkrat na sobe. Vymenil jsem ji za tu samou, myslim ze se to vyplati.

      0 0
    • TREK6700  

      Souhlas… jezdil jsem se starší helmou od spešlu a na tento rok jsem si za 3k pořídil Bell Sweep XC a přestože spešl nebyl šmejd je to nebe a dudy. Zejména pohodlí a odvětrání. Trošku připlatit se v tomto případě vyplatí.

      0 0
    • M_ishak  

      Nikdo není bohatý tak, aby mohl kupovat laciné věci. Mež kupovat cosi o čem sám pochybuješ, je vhodnější poohlédnout se po podobné slevě >> LIMAR 620

      Člověk přihodí nějakého stováka oproti tvé volbě, ale přitom bude požívat komfort přilby za třináct set.

      0 0
    • jackasss1  

      Dovolím si sem hodit vyňatek z článku z cyklistikakrnov:

       

      VLASTNOSTI PŘILEB

      Jak jistě každý ví, naprostým základem každé přilby je polyuretanová pěna – lidově zvaná polystyrén. Ta tvoří základní hmotu celé přilby a svojí deformací či dokonce destrukcí pohlcuje nárazy a plní tak nejdůležitější bezpečnostní funkci.

      Nejlevnější modely přileb zůstávají v tomto technologickém stádiu, které však není na dostatečné bezpečnostní úrovni. Takováto přilba sice chrání proti běžným nárazům, ale při setkání s ostrým kamenem či špičatou větví neklade takřka žádný odpor pronikání těchto nebezpečných předmětů tělem přilby až k hlavě. Navíc čistě polystyrénové přilby v případě tvrdšího nárazu snadno praskají a rozpadají se. Při těžším pádu, kdy může dojít k několikanásobnému úderu do hlavy tak přilba pomůže pouze v první chvíli, ale při dalších nárazech již nijak nechrání.

      Přilby střední třídy jsou vylepšeny pokrytím jejich vrchní části skořepinou z odolného plastu, která je k přilbě na několika místech přilepena. Vedle desingového přínosu je hlavní funkcí této skořepiny ochrana proti povrchovému poškození přilby a hlavně proti ostrým a tvrdým předmětům. Tlak soustředěný do jednoho místa je touto skořepinou zachycen a daleko rovnoměrněji rozložen na mnohem větší plochu, takže předmět neproniká tělem přilby, ale klouže se po jejím povrchu. Nevýhodou lepené skořepiny je však její nesoudržnost se samotnou přilbou, která se po prasknutí rozpadá a při opakovaných nárazech ztrácí svoji účinnost.
      Vnitřek

      U nejkvalitnějších přileb (jako například SHERMAN) je tento problém vyřešen použitím technologie In-Mold, kdy je svrchní odolná skořepina odlita společně s tělem přilby jako jeho nedílná součást. Tento postup dodává celé přilbě výrazně zvýšenou pevnost a bezpečnost. Nejen že přilba odolává tvrdším nárazům a ostrým předmětům, ale zásadní výhodou je, že i při prasknutí polystyrénového těla drží přilba díky skořepině pohromadě a chrání hlavu až do samotného konce pádu. Skořepina tak tvoří jakousi vnější páteř přilby.

      In-mold - technologie přímého vstřikování polystyrenu do skořepiny. Touto cestou lze dosáhnout velmi pevného a kompaktního celku. Obě části jsou pevně spojeny a náraz se rozloží na celou plochu. Díky tomu je možné použít více větracích otvorů a  dosáhnout nižší hmotnosti.

      Double In-Mold – technologie je použitá také z vnitřní strany či na týlové prodloužené části. Tím je zvětšená míra bezpečí, navíc je pěnová hmota chráněna i před mechanickým poškozením například při přepravě přilby.

      Současným trendem, který prosakuje mezi stále dostupnější kategorie cyklistických přileb, jsou vnitřní výztuhy ve skeletu – jsou to kostry vyrobené nejčastěji z kompozitu (uhlíkového), termoplastu nebo hliníku. Ty opět přinášejí lepší rozložení nárazu a zvyšují odolnost helmy.


      - Levnější typy mají tuto skořepinu pouze přilepenou a vidíme u nich často pásku po obvodu helmy. V okamžiku kdy na nějaké místo skořepiny zatlačíme, bude se lehce prohýbat. 

      -  Pozor na helmy, které nemají skořepinu s oním lesklým plastovým povrchem, ale pouze textilní nebo plyšový potah. Ty mohou sice vzbudit pocit neobvyklosti a někdy také luxusnosti, ale z výše popsaného vyplývá, že taková helma postrádá hlavní ochranný prvek a zároveň při pádu nekloužou po povrchu, mohou se zadřít o zem a tím způsobit nepříjemné poranění krku včetně zlomení vazu.

      0 0
      • wollkow  

        Tady už někdo uváděl odkaz na 1. část a já v té druhé narazil na větu, cituju:

        „Podle odborných testů ale nebylo doposud prokázáno, že by dražší přilby při nárazu chránily více, mnohem podstatnějším faktorem je, aby přilba byla správně vybrána a dobře seděla. Výhodou dražších přileb bývá až na výjimky větší komfort a lepší výbava.“ a taky menší hmotnost, estetičnost, leflexní povrch pro dobrou viditelnost ciklisty.

        http://www.svetoutdooru.cz/clanek/?…

        Takže tak…

        0 0
        • Smazaný účet  

          to je všem známo, ale tak musí se to přece něčím omluvit, když si člověk koupí přilbu za 2500,– :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.