• krokus

    Když jsem měl HT za nějakých 30 tisíc, nevadilo mi vozit ho vlakem ani formou „úschovy během přepravy“. Nedělám si iluze o tom, jak průvodčí s koly nakládají: přinejmenším se šrámy na rámu je myslím třeba počítat.

    Teď mám karbonový full skoro za 100 tisíc a do vlaku už se s ním bojím. Vozím ho jen příměstskými vlaky, v nichž je možné mít kolo jako spoluzavazadlo, anebo v autě. Je to docela omezující: příměstskými vlaky se člověk tak daleko nedostane a auto je hodně drahé, pokud člověk jede sám.

    Jak to řešíte vy?

    0 0
    • cagalam  

      a které že to kolo máš za 100000?

      0 0
    • cagalam  

      jo a ještě jedna věc, průvodčí s koly nenakládá vůbec!

      0 0
      • jIrI___  

        Vždycky, když jsem vezl kolo vlakem v „úschově během přepravy“, tak mi ho nakládal i vykládal průvodčí…

        0 0
        • t29  

          +1

          0 0
        • l-e-t-o  

          tak tak. vozím si kolo na trase beskydy-praha a vždy do úschovy během přepravy a nikdy nebyl problém.

          To krokus: pokud se bojíš oděrek, tak si rám omotej bublinkovou fólií a je to, ne? cena nula nula nic za tu úpravu a víš, že i když se i to kolo něco opře, tak ti to nepoškrábe lak

          0 0
          • krokus  

            To není špatný nápad. Bojím se ale i toho, že by průvodčí mohl vydat kolo někomu jinému. Pokud vím, vydávání provázejí někdy dost velké zmatky…

            0 0
            • Dzordano_Bruno1  

              Kola by měla být označená štítky přilepenými na neodnímatelné části kola. Jedna polovina na kole, druhá u Tebe v ruce:)

              Není možnost záměny!

              0 0
              • krokus  

                No jo, ale kontrolují opravdu průvodčí shodu čísel? Určitě ne vždy. Někdy se zeptají: které kolo je vaše? Ty na nějaké ukážeš a oni ti ho vydají:-)

                0 0
              • t29  

                akorát že občas po mně ani ten lístek nechtěli, aby si ověřili, že to kolo vydávají správnému člověku…

                0 0
                • Pumsc  

                  ani nedomýšlet:(

                  0 0
                • hribik A1  

                  no mne ho obyčajne ani nepíšú…iba sem-tam.. asi preto že keď to prevážam najčastejšie v zime a/alebo cez pracovné dni, tak som tam jediný :-)

                  0 0
                  • Advid  

                    Řešíme přepravdu kola za 100.000, ne šukafónu. :-)))

                    0 0
                    • hribik A1  

                      ale to je tiež celkom zaujímavé, šukafón pchať do vagóna :-D už som tam párkrát pchal aj lokomotívu a dodnes netuším, ako sa tam zmestila.. či oni ju náhodou nezneužili a nezapojili na príprah :-D

                      ja som napísal iba, že väčšinou na tie lístky kašlú, z 50tich ciest mi ich vypisovali možno 3×. to s cenou nemusí mať moc čo spoločné, minule keď som išiel s bikom, tak tam akurátne predomnou vykladali nejakú nie celkom čajovú žiletku a tiež na nej žiadne lístočky neboli…

                      0 0
                • frdrx  

                  Tak tak, po mně taky občas ne. Dost mě to děsí a přestože nemám příliš drahé kolo, tak bych ho železničářovi nesvěřil a dávám přednost autu.

                  0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                Ano pánové!!

                Předpis stanovuje jasně, jak se má provádět přeprava! Bohužel, že to nedělají je věc druhá a to nejde podchytit. Pokud doprovod vlaku lístek nevydá, řekně si o něj důrazně!! Nenechte se odbít.

                0 0
                • krokus  

                  Což o to, vydá ho, ale ne vždy ho pak chce vidět. Možná spoléhá na to, že si pamatuje, které kolo patří kterému cestujícímu. Anebo věří na lidskou poctivost. Oboje může selhat.

                  0 0
              • Cubex  

                hehehe, teorie je krasna, praxe je uplne o cem jinem

                0 0
        • cagalam  

          tak to už jsem dlouho vlakem nejel!

          0 0
    • biker007  

      no nevim, kdyz sem chtel ject naposledy s kolem vlakem, tak se mi z te ceny protocily panenky. je to tak 3 roky nazpet..sem se z nadrazi odebral pro auto a byl tam jeste driv nez ten vlak (plzen-spicak). ve dvou to vyslo o 1/3 levneji nez vlak:)..takze suma sumarum, vlak beru jako nutne zlo, kdyz se clovek potrebuje napr. nekam priblizit, aby se zpet mohl vratit po ose. mozna pri kazdodennim dojizdeni se slevovou kartou je to jiny, ale pro prilezitosny vylety je auto s rozumnou spotrebou vyhodnejsi:) btw, ani na nadrazi neumel nikdo presne spocitat, kolik vlastne po zapocteni vsech slev (2 lidi a 2 kola, zpatecni,vsedni den) to ma stat.. 3 prepazky a kazda se lisila o cca +/- 10Kc:D to byla posledni kapka:D

      0 0
    • t29  

      I některé rychlíky mají možnost mít kolo jako spoluzavazadlo, napadá mě R801 (5:28 Břeclav – 6:52 Olomouc). Loni v létě jsem jel ECčkem (Brno – Břeclav někdy k večeru) ve vagonu, kde byla půlka vagonu vyhrazená cyklistům – háky na kola a sedadla naproti nim.

      Případně tuším existuje možnost přepravovat kolo u prvních a/nebo posledních dveří na plošince, pokud rychlík nemá možnost úschovy během přepravy.

      0 0
      • lusk  

        Přepravit jízdní kolo jako spoluzavazadlo je možné také v osobních vlacích, spěšných vlacích a rychlících neoznačených v jízdním řádu symbolem jízdního kola (neplatí pro vlaky s přepravou spoluzavazadel nebo se službou úschova během přepravy), a to na prvním nebo posledním představku soupravy v prostoru nástupních dveří. Zde mohou být umístěna vždy nejvýše dvě jízdní kola (není-li to z technologických důvodů nebo z důvodu bezpečnosti vyloučeno). I v tomto případě činí cena za přepravu v jednom vlaku 25 Kč a cena celodenního dokladu je 50 Kč.

        0 0
      • t29  

        Tak dneska jsem ten R801 využil a žádný vagón pro přepravu kol jako spoluzavazadlo neměl zařazený, i když to na IDOSu uvádí. Kolo šlo normálně do pošťáku, bez zavazadlového dokladu.

        0 0
        • krokus  

          Nedostal jsi vůbec žádný doklad o uložení?

          0 0
          • t29  

            Průvodčí vzal kolo, šoupl ho do zavazadlového prostoru, zamkl, orazil mi jízdenku a „kombinovaný doklad pro jízdní kolo – úschova během přepravy“ za 60 korun, zeptal se, kde budu s kolem vystupovat, a hotovo.

            O zavazadlový doklad jsem si ani neřekl, možná by mi ho dal.

            Při vystupování jsem si prostě přišel pro kolo, poděkoval a nashle.

            Kolo má cenu šrotu (12 let starý cross) – akorát jsem pro jistotu před nástupem do vlaku očesal blikačky, tachometr a gpsku…

            Nové kolo za 100 tisíc (ani za těch 30) bych si takhle vézt netroufl.

            0 0
            • Memphis22  

              Jezdim takhle několikrát do roka, většinou delší tratě, kde to radši dam průvodčímu do pošťáku, než abych u toho někde hodinu dvě stál celou dobu ho musel držet. Zatím sem problém neměl, a ani mě nenapadlo se o kolo bát. Asi mam štěstí na vlaky bez cyklistů. Průvodčí mi buďto prodá lístek rovnou při nakládání nebo častějc mi řekne, ať si sednu do stejnýho vagónu a vyřídíme to cestou. Tzn. pamatuje si mě, a moje kolo by někomu jinýmu vydal těžko.

              0 0
            • kolemjdouci256  

              Zdravím když si chci převážet kolo v úschově během přepravy kolik na to vůbec musí být těch dokladů? Na strábkách čd jsem se dočetl že musím mít doklad o úschově během přepravy, tady zase čtu o nějakém zavazadlovém dokladu. Jedná se o jedno a totéž nebo jsou to 2 doklady zvlášť ?

              0 0
              • jIrI___  

                Já vždycky dostal jeden papír. Přišel jsem k vagónu, předal kolo průvodčímu, řekl mu kde budu vystupovat, zaplatil a dostal jsem nějaký doklad.

                0 0
    • hctr  

      mas kolo za 100litru a nemas na par litru benzinu?

      0 0
      • gargamel  

        No ty vole, to je úvaha…

        0 0
      • krokus  

        A jé, vidím, že jsem tou cenou kola spoustu lidí popudil. To jsem neměl v úmyslu. Chtěl jsem jen vysvětlit, proč se o to kolo bojím.

        Právě proto, že to kolo stálo tolik, nemám teď ani na benzín:-) Jinak 100 litrů nestálo, spíš tak 80–90. Radši jsem to pak přestal počítat.

        0 0
        • mrozu  

          Vlak s kolem te vyjde cenove zhruba nastejno jako auto. Od dvou lidi uz je auto jasna volba :) Jinak bych se snazil vybirat vlaky, kde si muzes vzit kolo jako spoluzavazadlo a celou dobu ho hlidat. Pri uschove behem prepravy jsou kola hozeny na jednu velkou hromadu a pri vydavani kol se vubec nekontroluje, ktery kolo je ci. Navic uz se mi i stalo, ze pri prestupu kolo dorazilo do cilove stanice o den dyl, ja si ho sel za 2 dny nasrane vyzvednout pres pul mesta na nadrazi a ty kurvy po mne jeste chteli nejakej poplatek za uschovu, ze tam den stalo.

          0 0
          • Koloman  

            Ale úplně nejhorší je, že dorazilo o den DYL ! To je fakt hrůza :-)

            0 0
          • VW  

            Další co neumí počítat, respektive počítá jen benzín a to je pro něj náklad na provoz auta. Nechci vyzdvihovat cestování vlakem – používám ho skoro denně pro cestu do práce a že bych z tohoto způsobu cestování byl nadšený to se říct nedá. Ale ekonomický smysl to má.

            Řekněme, že jsme ve vláknu, kde se bavíme o cestování s kolem za 100.000 Kč, takže se nebudeme bavit a srovnávat cenu cestování vlakem s cenou provozu staré škody 105, kterou jsi dostal zadarmo od strejdy a do které opravdu leješ jen provozní kapaliny a občas někde praštíš kladivem ;o).

            Člověk, který má kolo za 100.000 bude nejspíš patřit do kategorie lidí, kteří si koupí nové auto. Má tedy nějaké za řekněme 500.000 Kč. Než ho prodá, najede na něm za řekněme 8 let co ho má 160.000 km a pak ho prodá za 150.000 Kč s přetočeným tachem (o tom ani nemusí vědět – to si zařídí v bazaru). V průběhu vlastnictví auta zaplatí při průměrné spotřebě 7 litrů na 100km a ceně 30 Kč/l 30×7×1600=336000 Kč za benzín. K tomu za těch 160.000 km zaplatí na opravách a údržbě nějakých 100.000 Kč, 20.000 Kč za povinné ručení, 40.000 Kč za dvoje zimní a dvoje letní sady pneumatik a 40.000 Kč za havarijní pojištění (spíš víc, ale držme se při zemi). Pokud auto tuní jako kolo, tak by se dalo najít ještě spousta dalších výdajů, ale držme se dole.

            Takže to máme 350.000 Kč + 336.000 Kč + 100.000 Kč + 20.000 Kč + 40.000 Kč + 40.000 Kč = 886.000 Kč za možnost najezdit s ním 160.000 km. To je 5.50 Kč za km.

            Jízdenka na 60 km nezlevněná jednosměrná stojí kolem 75 Kč ? (nevím to přesně, používám in kartu s programem IN50, takže mám ceny za polovic a těch 75 kč mám za zpáteční na 58 km), takže něco přes 1 Kč na km. Takže kolik lidí se musí mačkat v uvedeném autě, aby se to vyplatilo ? 6 ? Tak to jsem moc zvědavej jak se tam naskládáte – to už je skoro i pohodlnější jet vlakem ;o)))))

            S IN50 co mám by nás muselo v tom osobáku jet 10 ;o))))))

            0 0
            • MlokCZ  

              Problém celého výpočtu je v tom, že lze aplikovat pouze v případě, že nebudeš vlastnit auto vůbec.

              Jenže dost lidí auto tak jako tak už má. A když na tu vyjížďku použiješ vlak místo kola, tak ty náklady na provoz auta budeš platit skoro vždy úplně stejné.

              Kromě benzinu tedy můžeš ještě připočíst náklady, které se navýší za tu jednu cestu a najeté kilometry navíc. To už bude minimum (i když něco málo i tak).

              A ještě k tomu ta cena auta, vůbec bych nebral, že bude každý mít auto srovnatelné cenové kategorie jako má kolo.

              Když je někdo zapálený cyklista, tak velmi často je to pro něj priorita a do kola klidně nacpe mnohem více peněz než do auta.

              V mojem okolí má dost lidí drahá kola (v součtu více kol určitě přes těch 100tis.), ovšem auto většinou s pořizovací cenou menší než ta kola.

              Není to extrém typu darovaná stará 105tka, ale velmi často třeba něco ojetého za 80–150tis.

              My třeba máme ještě se švagrovou společné auto a i přesto, že se kupovalo nové (taky to byla jen Fabka kombík a ještě za hodně dobrou cenu), tak má menší cenu než kola co máme doma (kola dohromady všechna).

              0 0
              • MlokCZ  

                V první odstavci mělo být „vlak místo auta“.

                Jinak cenu bych neviděl vůbec jako rozhodující kritérium. Každá z těch variant má nějaké výhody a nevýhody a ty jsou v dané situaci mnohem podstatnější.

                Třeba u vlaku, že lze jet jen jednu cestu a vracet se domů (nebo opačně) a nemusíš se vracet do stejného bodu k autu.

                Oproti tomu zase autem se dobře dostaneš do míst, kam vlakem rozumně vůbec.

                0 0
              • Rychlej turista  

                Pravdu má ale v tom, že pokud to auto opravdu nepotřebuješ, tak ti už jen jeho pouhé nevlastnění dá tolik peněz navíc, že se na kole nemusíš prakticky vůbec omezovat.

                Pokud by tímto směrem uvažovala vrchnost a zaměřila se na kvalitní pokrytí veřejnou dopravou, lidé by díky tomu měli podstatně více peněz, které by nemuseli utrácet za, z důvodu nefunkční veřejné dopravy, zbytečná auta a jejich nákladný provoz.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jistě, nemít auto ušetří hodně peněz. Já jsem hrozně dlouho právě proto taky auto neměl.

                  0 0
                  • onuce  

                    Já měl naopak auto vždy. Není nic lepšího, než ještě v noci hodit kolo do vozidla a vyrazit kamkoliv… Následujících patnáct let však budu bez auta a není to otázka volby. Dávám teď měsíčně prakticky jeden lepší plat pryč jen na všechny poplatky, dluhy atp. Jelikož tedy žiju, jak se říká „z ruky do ústní dutiny“, nemohu auto dále již vydržovat. Toto téma se zde tedy objevilo pro mne jako na zavolanou.

                    0 0
                • hribik A1  

                  pokiaľ by takto uvažovala vrchnosť, museli by sa krvavo zvýšiť iné dane. z áut pochádza na slovensku šestina štátneho rozpočtu, kdežto veškerá verejná doprava je dotovaná. znížili by sa príjmy a zvýšili výdaje. museli by sme to všetci doplatiť skokovým zvýšením daní o cca štvrtinu

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Tím „pokiaľ by takto uvažovala vrchnosť“ jsem nemyslel to, že by je něco osvítilo a zítra že to provedou. Takto se mělo uvažovat ještě v době, dokud jsme nebyli zahlceni auty. Dneska už to není reálné.

                    0 0
                    • pepek  

                      A z čeho by ta Evropa žila? Dyť auta jsou skoro to poslední, co se tady ještě vyrábí.

                      0 0
                      • hribik A1  

                        niekde som čítal že polovica ekonomiky je závislá na autách.. (a tým nemyslím zásobovanie.. to je ešte navrch k tomu)

                        0 0
                      • Rychlej turista  

                        No právě. Tento hrob (produkce za účelem likvidace) si Evropa začala kopat už hodně dávno.

                        0 0
              • t29  

                Vezměme třeba cestu autem z Prahy do Turnova jedním směrem, tedy 100 km.

                Použiju odpovídající podíl výdajů, které zmínil VW, tedy 210 Kč benzín, 62,5 Kč servis, 12,5 Kč poviné, 25 Kč pneu, 25 Kč havarijní. Pořizovací cenu auta schválně vynechám, když „auto doma stejně je“. Vychází mi 335 Kč na jednu cestu, ale autem se musím zase vrátit, takže to bude 670 Kč.

                Vlak z Prahy do Turnova mi tarifní kalkulátor spočítal na 102 km a 133 Kč obyčejné jednoduché jízdné, k tomu 30 Kč za kolo, tedy 163 Kč za jednu jízdu, resp. 326 Kč za obě jízdy, bez jakýchkoli slev.

                Takže pokud jedu sám, vyplatí se vlak, pokud jedu ve dvou, je to nastejno, pokud jedu ve třech, vyplatí se auto.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak když budeme počítat pro tu situaci, že auto stejně mám, tak to budeš muset vynechat i ta pojištění.

                  Na druhou stranu, když pojede vlakem více lidí, tak bychom tu slevu určitě měli započítat.

                  Já bych ve 2–4 lidech volil vždy dle situace, co je lepší pro daný výlet zcela nezávisle na ceně.

                  Tedy klidně bych jel v některém případě autem jen ve dvou. A naopak klidně i ve 4 vlakem.

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Jsou situace, kdy je to auto opravdu veliká výhoda a prakticky nezbytnost. Ještě před pár lety jsem kvůli 24h vážně uvažoval, že bych si zase nějaké pořídil, protože jezdit na 24h vlakem je opravdu veliká trága, ale naštěstí už nezávodím a tak mi auto opět vůbec neschází :-)

                    0 0
              • Nikovlas  

                To platí pro každého, kdo vlastní auto – ne jen pro ty, co si ho koupí pro přepravu kola. Jde o to, že auto má omezenou životnost – není to tak, že s autem najezdíš např. 160km než ho se ho zbavíš, a k tomu můžeš ještě připočítávat cesty s kolem. I při nich se opotřebovává. I když má někdo auto například na podnikání, neznamená to, že cesty s kolem ho stojí jen benzín – čím víc bude jezdit s kolem, tím dřív si bude muset na podnikání koupit nové auto. Prostě na každý 1 km se musí rozpočítat část pořizovací ceny i ostatních nákladů plynoucích z vlastnění a používání auta. Snad jedině bych měl výhradu k tomu povinnému ručení – když to auto ojezdím dřív, tak zaplatím míň roků pojištění. Čili to se nevstahuje na km, ale na čas – km navíc o to nezdražují.

                0 0
                • hribik A1  

                  opotrebenie je dvojzložkové – fyzické (výkonové – od km) a „morálne“ – časové (zastarávanie, príp. aj hrdzavenie…). takže časť patrí do fixných nákladov a časť do variabilných. keď si napr. teraz kúpiš nový bike, a 10 rokov ho budeš mať len doma a nebudeš na ňom jazdiť, určite ho potom nepredáš za rovnakú cenu ako bola nákupná

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    Pravda – takhle je to asi nejlépe a nejpřesněji formulované.

                    (Já jsem ten případ s tim kolem – za 10 let najedu 10 tisíc… aspoň teda nestálo stovku, no :-D )

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak. On to napsal stručně a jasně, co já jsem plodil na konkrétním příkladu.

                      A ještě by to do stručného shrunutí šlo napsat, že opotřebení je trojsložkové a to:

                      • fyzické od kilometrů
                      • fyzické od roků (to auto za 20 let prorezene, když bude celou dobu jenstát venku; trošku mění situaci garáž)
                      • morálné, také od roků

                      A já i když autem dám hodně málo, tak ho nemám kvůli kolu. Jen kvůli kolu bych ho chtěl především na dovolenou a to jsou jednotlivé akce, kterých je za rok na počet málo (jezdím většinou na 14 dní, když už se jede), takže to bych si ho už mohl levněji půjčit.

                      Třeba v zimě dám spoustu jednodeních běžek autem.

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Souhlasil bych pro situace, kdy někdo jezdí opravdu hodně. A auto tak v dohledné době odejde nájezdem kilometrů.

                  Když se ale jezdí poměrně málo, tak to neplatí. Dejme tomu, že auto vydrží 200tis. km (některé držáky i výrazně více, to je ale pro příklad fuk).

                  A vezmu svoji konkrétní situaci.

                  Najedu ročně 4–5tis. km. Takže kilometrově to auto dá klidně 40 let a více (koupeno bylo nové).

                  40 let to auto ale určitě mít nebudu, protože tak dlouho nevydrží z mnoha jiných důvod, třeba to úplně celé prorezne.

                  Takže dejme tomu, že budu to auto mít 20 let (což je fakt hodně a nejspíš tak dlouho to nebude).

                  Mám tedy obrovskou kilometrovou rezervu v jeho dané životnosti.

                  Prodejní cena za 20 let bude téměř nulová nezávisle na tom, jestli bude to auto mít najeto 100tis. nebo 110tis. Takže ani rozdíl na tom, za co bych ho případně prodal nebude.

                  Jestli dám ročně 1000km jízd s kolem navíc nebo ne nebude mít na těch 20 let žádný vliv.

                  Jen tím, že najedu mírně více, tak bude o to více servisu a ojetí pneu. To bylo započítáno.

                  I když i třeba zimní pneu jsou sporné v tomhle případě. Protože když je tak malý nájezd, tak třeba zimáky se ani nestíhají sjet a budou vyměněny po někém počtu let a ne kvůli sjetí.

                  Pojištění bych platil úplně stejné ať těch 1000km navíc najedu nebo ne.).

                  Jak jsem psal na začátku, pokud někdo jezdí hodně, třeba najede 50tis. km ročně, tak je situace úplně jiná, protože se kilometrově ke konci životnosti auta dopracuje poměrně brzo.

                  Je pravda, že on to počítal rovnou pro už slušný nájezd kilometrů, kde to platit už bude.

                  0 0
            • miki  

              Máš špatnou výchozí předpověd.Znám hodně lidí co mají kolo kolem 100000 a auto za hubičku ,jako třeba já.Kolo za 100 tis a auto za 20 tis.a auto potřebuji třeba na dojíždění na ryby do přírody …

              0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      S kolem manipuluje doprovod vlaku, tzn. průvodčí, popř. vlakvedoucí.

      V případě ztráty a výrazného poškození kola zde podat reklamaci a žádost o náhradu. Oděrky bohužel nelze reklamovat, protože se je jedná o kosmetickou vadu a nikdy, nikomu nedokážeš, že jsi to tam neměl:)

      Pokud pojedeš vozy s představkem, vezmi si kolo tam a buď u něj. Pokud to nejde, nech si ho uschovat a poprost průvodčí ať je opatrná/ý. Popř. popros u ČD KURÝR o fólii, co mají do balíků a zabal si kolo:)

      Cena přepravy je 30 bez přestupu, proto doporučuji koupit za 60 na celý den:)

      0 0
      • daymaker  

        to je sice fajn, ale nic to nemění na tom, že ti to zkazí všechny plány a nejenom ty… :-)

        0 0
      • PietroUL  

        Odřenej rám jsem jednou úspěšně vyreklamoval…

        0 0
    • Sharka1  

      BTW ty samosky na vidli fakt povedeny :-) Poridila jsem si na svyho SIDa podobnej tuning od bikesdecals, tak se jen zeptam, jak jsi je lepil? Opatrne a spolehal, ze se to povede na prvni pokus, nebo se to da navlhcit, usadit a nechat uschnout?

      0 0
      • krokus  

        Lepil jsem je opatrně, spoléhal jsem, ze se to povede na prvni pokus – a nevyšlo to. Samolepka je trochu zkrabatělá, na fotkách to naštěstí není vidět:-)

        Musím si někdy aktualizovat profil, Sparka už jsem „dotáhnul“ (brzdy, kliky aj.).

        0 0
    • kyl  

      Kolo jedině jako spoluzavazadlo i kdybych u něj měl celou dobu stát a držet ho.Jinak na to kašlou,mezi vlakama je převážejí na těch jejich vozících naházené jedno na druhém.Několikrát jsem byl svědkem pěkné hádky na nádraží kvůli přepravě kola.Jednou jsem musel s kámošem dát kola do vagonu pro zavazadla,průvodčí je prostě opřel o stěnu a tím to pro něj skončilo,na moji žádost aby je radši položil na bok mi odpověděl že se jim nic stát nemůže.Trať byla starší a rychlík sebou na vyhýbkách pěkně mlel že stojící lidi mělo co dělat aby se udrželi na nohách.Kola ve vagoně popadali,řidítka přetočené,brzdová páka narvaná pod horní rámovkou,grip shora že to nešlo pomalu ani vypáčit zpět.Seřval jsem toho zmetka jak malýho kluka.

      0 0
      • jIrI___  

        Taky mi vždycky kolo jen opřeli o stěnu, ale vždycky ještě zajistili takovým „gumicukem“ nebo jak to nazvat.

        0 0
      • krokus  

        Vézt kolo jako spoluzavazadlo bohužel umožňují jen některé regionální vlaky. Jakmile chceš jet někam dál, máš smůlu.

        0 0
        • MlokCZ  

          Z Plzně se s kolem jako spoluzavazadlem dá jet na všechny strany. Jezdím tak docela dost, výhradně vlaky, kde spoluzavazadlo použít lze.

          Rád jezdím výlety vlakem někam a zpět na kole, hodně rozšíří dojezdový rádius a přitom stačí jen jedna cesta.

          Z Plzně takhle jezdím vlakem třeba:

          • Mariánské lázně a zpět podél Kosího potoka
          • Špičák/Železná Ruda a zpět různě, např. celé počervené značce
          • Žihle a zpět přes Dědka a Bábu a dále kolem Střely (ne všudestriktně, některé úseky podél Střely se moc nedají)
          • Beroun, tady většinou jezdím opačně, tedy vlakem až zpět a variant jezase více (třeba přes Radeč a pak přes Točník a žlutá hřebenovkaz Točníku a na konci přes Děd)

          A jediné lehce problematické spoje jsou do Žihle, tam je to u některých spojů s kolem horší. Takže na nejvíce reginální trati je to tady nejhorší.

          0 0
          • Flegmatik  

            No, ale jestli chceš jet rychlíkem (ne osobákem nebo (milanem) spěšným), tak kolo musíš dát do dobytčáku… To je asi co řeší krokus.

            0 0
            • MlokCZ  

              To právě není zdaleka vždy pravda. Bude to různé na různých tratích a vždy to záleží na konkrétním spoji.

              Z toho, co jsem napsal, tak Mariánky a Beroun, tohle bylo většiou rychlíkem (píšu většinou, protože jen některé rychlíky mají zjednodušenou přepravu kol a ne úplně vždy se daný spoj hodil časově).

              A mění se to každý rok, které spoje mají zjednodušenou přepravu kol, takže letos to zase může být u některých spojů jinak.

              A koukám zrovna na trať Plzeň-Praha a vypadá to, že letos je situace v něčem lepší a v něčem horší.

              Jede mi pro obě varianty (tam na kole i pro zpět na kole) Ex Jan Hus. Tam v 9:10 z Plzně, ideální to spoj na celodenní výlet z Berouna zpět na kole.

              Zpět z Berouna jede v 17:45, což už není tak ideální. To je pořád dost brzo.

              A ten rychlík kolem 19 z Berouna, kterým jsme většinou jezdili, tak už zjednodušenou přepravu kol letos nemá.

              Směrem zpět je to tedy letos horší. Ale zase dříve nejezdil tak dobrý spoj směrem tam, takže to vypadá na otočení směru akce. A stejně raději jezdím opačně (tedy zpět na kole, aby už nebyl žádný časový limit odjezdem vlaku).

              0 0
              • onuce  

                Díval jsem se do jízdního řádu a ráno směrem na Prahu žádný vlak s možností mít kolo u sebe nejede. Až ten dopoledne, jak uvádíš výše. To je dost špatné, chtěl jsem jet do Hořovic. Ach jo.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Třeba osobák v 8:17. V osobáku můžeš na konec vlaku vždy vzít kolo k sobě. Jen se tam nesmí sejít těch lidí moc.

                  0 0
                  • onuce  

                    Tak to je super, dík moc. Osobák jede i v 5:57, což je ideální. Jen nechápu, proč tyto informace neuvádí samy ČD na svých stránkách. Sice tam přepravu kol propagují, ale pro neznalého dost zmatečně. Tebou uváděná možnost cestovat s kolem na konci vlaku u osobáku tam není zmíněna vůbec. Ještě jednou dík za tuto informaci, mám velkou radost.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      „Přepravit jízdní kolo jako spoluzavazadlo je možné také v osobních vlacích, spěšných vlacích, rychlících a expresech neoznačených v jízdním řádu symbolem jízdního kola (neplatí pro vlaky s přepravou spoluzavazadel nebo se službou úschova během přepravy), a to na prvním nebo posledním představku soupravy v prostoru nástupních dveří. Zde mohou být umístěna vždy nejvýše dvě jízdní kola (není-li to z technologických důvodů nebo z důvodu bezpečnosti vyloučeno).“

                      Stačí umět číst. ČD na svých stránkách ty informace uvádí myslím dostatečně přehledně http://www.cd.cz/…a-kol/-3673/

                      0 0
                      • onuce  

                        Jeee. Já tam četl automaticky „označených symbolem jízdního kola“. Je to takové nelogické, že píší o kolech a vlacích neoznačených symbolem kola. Alespoň tedy na první pohled. Díky moc.

                        0 0
                        • onuce  

                          A vůbec to mají zmatečné. Nejprve píší o možnosti přepravy kola jako spoluzavazadla jen ve vlacích označených symbolem kola a to jako nadpis. V dalším odstavci to pak nenápadně vlastně dementují.

                          0 0
                          • onuce  

                            No a ještě i tu demenci pak znovu popírají tímto: „neplatí pro vlaky s přepravou spoluzavazadel nebo se službou úschova během přepravy“. Výsledkem je, že absolutně nechápu. Když vlak má symbol kola, tak mohu být ve vlaku u něj a chránit jej. Když nemá symbol, tak také mohu, pokud tam není vagon pro úschovu zavazadel, což je u rychlíků osymbolováno. U osobáků symboly nejsou a tak je to zřejmě sázka do lutrie. Ach jo.

                            0 0
                            • Vhalasta  

                              Snad takto:

                              • u vlaků označených symbolem jsou pro kola vytvořeny podmínky –nosiče, rozšířené představce;
                              • kde tyto podmínky vytvořeny nejsou , tak vlak není označen a kolo jen naprvním a posledním představci (důvod je snad logický);
                              • naopak, kde je „hytlák-úschova během přepravy“ tak kola přijdoudo něj.

                              U kola jsi v prvých dvou případech, ve třetím případě si sedni blízko hytláku, abys na něj viděl na zastávkách.

                              0 0
                              • onuce  

                                Jasně, díky. Ale jak poznám předem, že v osobáku kterým chci jet, hytlák není? Symboly se u osobáků neuvádějí. Apropo, proč se tomu vagonu říká hytlák? Nidy bych do něj ovšem kolo samotné nepustil.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Proč by se symboly neměly u osobáku uvádět? To že tam žádné nejsou znamená, že tam prostě nic speciálního ani hytlák není.

                                  0 0
                                  • onuce  

                                    Ale oni se u osobáku neuvádějí vůbec. To znamená, že tam hytlák není nikdy? Dík.

                                    0 0
                                • onuce  

                                  Tak již jsem zjistil původ slova hytlák. Je to z hüttelwagen. Kéž by vůbec nebyly, mohla by se vozit kola vlakem úplně bez problémů.

                                  0 0
                              • náčelník  

                                „na prvním a posledním představci“ – já mám na kole jenom jeden představec a tak ve vlaku musím vozit kolo na představku :)

                                0 0
                                • Vhalasta  

                                  OK, to můžeš. Ale zeptej se onuce kdy. MYslím mu to začíná být jasné a já z toho blbnu.

                                  Že jsem se kdy dal do vysvětlování zrovna jemu, kde jsem nechal rozum?

                                  0 0
                                  • onuce  

                                    Tak tohle je zvláštní. Někdo jiný Tě tu chytá za slovo, ale facku dostanu já. Dost mi to připomíná jednu scénu z Červeného trpaslíka. Ach jo.

                                    0 0
      • hribik A1  

        mno, mne to tam tiež obyčajne len opre o stenu a keby to zvyklo po ceste jebnúť na zem, to by som poznal… zvlášť keď zvyknem nechávať niečo položené v koši..

        0 0
    • Ricci  

      Odporucam pri tak drahom biku nesetrit a dokupit si aj auto na prevoz:-)

      0 0
      • xshreck  

        někdo má takový bike jako automobil .. :D

        0 0
        • romachain  

          A někdo prostě raději utratí všechno za kolo než aby šetřil ještě na auto…

          0 0
          • xshreck  

            jojo. Auto – leješ do toho benzín, ze kterého ti nic nezbyde a jen vyletí. To kazetu a řetěz si můžeš pověsit jako korálky do dveří.

            Nemusíš platit pojistky, atd atd :D

            0 0
          • MlokCZ  

            Hlavně auto neumožňuje použití jen na jednu cestu a zpět jet na kole (tedy pokud někdo nemá ještě osobního řidiče).

            A asi ne úplně každý je taky nadšený po nějakém náročnějším celodenním výletu ještě řídít (já to třeba nesnáším).

            0 0
            • Ricci  

              Houby,nahodou motivaciou bude si potom pre to auto prist na biku :-)))

              0 0
              • hribik A1  

                a nájsť ho dovtedy vykradnuté, s prázdnou nádržou a na tehlách :-)

                0 0
            • Sharka1  

              Presne tak, a nejde jen o unavu po vyletu, nehlede na moznost dat si po ceste pivko, coz mnozi oceni :-) S vlakem se da z okoli Prahy naplanovat spousta krasnych dlouhych bikovych vyletu, ktere se s autem podniknout nedaji. Viz vlakna Pribram-Praha, Breznice-Praha, Rakovnik-Praha…

              0 0
              • krokus  

                Škoda, že do Příbrami i do Zdic jezdí jen rychlíky s možností úschovy během přepravy. Jak bývají o víkendech narvané?

                0 0
                • PIWNIK PONURY  

                  zrovna dneska jsem jel z PB do Phy, rannim rychlikem v 7.01:)

                  mel jsem docela nahnano, taky normalne beru kolo jen do vlaku, kde nad nim mam moznost dohledu → ale z Pb proste nic takoveho nejede, aspon ne v rannich hodinach. nakonec jsem byl prijemne prekvapenej, vlak mel ten nakladni „pulvagon“, ve kterym na stene byly haky na kolo. navic v tuhle dobu jsem byl jediny. bohuzel neni jistota, ze tam podobny vagon bude vzdycky…

                  co nechapu – proc nemuzou na ty haky navleknout nejakou gumu nebo plast, kdyz je jasny ze kov na kov s rafkem to nebude delat uplne dobrotu…

                  stejnak nechapu, proc drzaky kol v Pendolinu vypadaji jak ty nejvetsi plechovy smejdu, kdyz se jedna o vykladni skrin:) ceskych drah… to ze tam jde narvat 2.1 guma jen stezi uz jen tak na okraj.

                  obcas jezdim s kolem do Beskyd a to Pendolino je jasna volba – rychle, pohodlny a pro kolo bezpecny. drahy to je, ale jen relativne – se zakaznickou kartou se to da snest. tim spis ze na S Moravu to ani autem neni zadna lace.

                  pokud jde o ten vlak do Turnova, tak do dneska vzpominam na svou cestu s novym kolem pred par lety, kdy jsem jel z Maly Skaly primakem do Prahy, oprel si kolo v pro to urcene casti, a v Turnove mi ho zaskladali asi 20-dalsima a ja jen tise trpel… :)

                  bohuzel sramum nejde ujit, ale poskozeni z vlaku me osobne s*re mnohem vic nez kdyz s sebou nekde svihnu. navic si na nich clovek nic nevezme.

                  driv, kdyz jeste nebyla moznost Pendolina apod., obaloval jsem kolo na cesty do nakladniho vozu tou trubkovou „penovou“ izolaci, narezanou na miru trubek:) mozna trochu smesny, ale ucinny – nikdy nebyla jistota, co s kolem behem cesty provedou. jinak ale vzdy jen primakem, popr. se postarat o prelozeni do jineho spoje sam…

                  0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Vyhybat se vlaku nebo by mohlo pomoct tohle:

      http://www.bike-forum.cz/…to-2010.html#…

      Ohledne zcizeni nevim… vetsina lidi od drahy nema ani paru co to stoji.. jednou kdyz jsem videl jak nakladaji moje kolo tak jsem je jemne upozornil ze to neni pytel brambor (neni to levne) tak ten clovek od drahy prohlasil ze je to „jenom kolo“ tak to nemuze byt drahe. A jeste doplnil ze si ho mam zabalit do krabice kdyz se o nej bojim.

      0 0
      • TREK6700  

        Kolo a vlak?!

        musím se zapojit. Jak píše mlok, vlakem jezdím tam a na kole zpět. Je to ideální protože si člověk rázem zvětší jízdní prostor kolem baráku. Malé vlaky jsou v poho, kolo mám u sebe a pod dozorem. Rádoby rádoby krychlík je hnus a hádka se zaměstnancem který maká od 6.00 do 14.00 za 10k a o tom, že to něco stojí je na kulku mezi oči. Už mám taky drahé kolo a tak se dobrovolně omezím na malé vlaky a potom na pendolino kde jsou kola taky ve vlaku a pod dozorem ( na chodbě ), ale do celého pendolina se vejdou jen tři. Takže kdo pozdě chodí…

        Myšlenka kolo a vlak se mi moc líbí i z toho důvodu, že si člověk na konci může dát v klidu pivko a jet domů…

        0 0
      • Richi  

        Kolo a vlak?

        Jen blázen něco svěří ČD bez vlastního dozoru.

        Jel jsem kdysi do Českýho Brodu na závody.

        Vystoupil jsem z nějakýho pochcanýho vlaku, ale kolo jelo do Prahy, protože: „no pane, proč by to tady jako vykládali? To jede přeci nejdřív do Prahy, počkejte dvě hodiny a snad to pošlou courákem zpět.“

        Takže sednout v Brodu do auta, jet do Prahy na nějaký nádraží, mávat nad hlavou kusem počmáranýho papíru, hledat kolo a zase honem zpět do Brodu.

        Ani jsem se nestačil převlíknout, najíst ani napít.

        No celkově prima zbytečnej výlet.

        0 0
    • vlk123  

      Když je v jízdním řádu symbol kola, tak můžeš mít kolo „u sebe pod dozorem“. Nikdy jsem neměl tak drahé kolo, vždycky jen plečku do cca 70 000,– (Gary, Duratec, Stumpík) a kolo jsem vozil jak autem tak v pohodě vlakem na krátké i delší vzdálenosti (Beskydy, Orličky, Podkrkonoší, Lužické, Krušné…hory. Kolo jsem vezl vlakem i do Alp a pak jezdil po Švýcarsku, Rakousku, Německu… bez problémů.

      Ale vím, že kámoši nadávali že jak se udělá pěkně a vyrazí všichni na kola natěšeni, tak jsou ty vlaky přeplněné a o prázninách taky. Já jsem jezdil spíš dřív ráno a mimo hlavní sezonu (jsem spíš „Zimní“ cyklista) a bylo to v úplné pohodě.

      0 0
      • xshreck  

        jen plečku do 70k .-) pro někoho je drahé kolo už za 20 :-))

        0 0
    • HROOLI  

      Vlakem bych s kolem nikdy nejel – to mám kolo o dost levnější.. Když je průvodčí schopná tlačit lidi v přeplněném vlaku do „volného místa“ a kopat do zavazadel, tak nevím , co by dělala s kolem… A že jim je kolo úplně ukradené není nic překvapujícícho, stačí se podívat na stav interiéru ve vlaku. To raději stopem, než vlakem.

      0 0
      • jIrI___  

        Už vidím, jak tě stopem spolu s kolem někdo vezme…

        0 0
        • krokus  

          Možná někdo zastaví, ale vezme si jen kolo:-)

          0 0
          • t29  

            Ještě mě napadlo, když říkáš že příměstskými vlaky se člověk daleko nedostane… Jak jsem ti před rokem vezl Auroru, tak jsem jel UH-Kladno s kolem, všechno osobáky. Chce to akorát dřív vstát :)

            0 0
            • vlk123  

              i takhle se dá cestovat s kolem

              0 0
            • krokus  

              Je fajn, že si mě pamatuješ:-)

              Jeden příklad, kdy je vlak o dost levnější než auto, ale přesto se bojím s ním jezdit: rychlík z Prahy do Turnova. Když nasednu v Praze-Čakovicích, vyjde mě vlak tam i zpátky na něco málo přes 200. Autem je to tak za 500. Bohužel, ve vlaku není možné kolo vézt jako spoluzavazadlo, navíc o víkendech bývají tyto spoje hojně využívané cyklisty. To je důvod, proč jsem třeba loni v Českém ráji na kole vůbec nebyl. Možná by ale šlo využít osobáky, jak píšeš.

              0 0
              • t29  

                Jak to studuju, tahle trasa by byla oříšek i pro mě. Modelová situace pro cestu v sobotu 14.5.2011 ráno z Prahy podle IDOSu:

                R1138 v 7:47 z Čakovic, bez přestupů. Podle řazení vlaku je tam první vůz pošťák (úschova, nebrat) a poslední vůz na kola (jako spoluzavazadlo). Dal bych přednost tomuhle rychlíku, pokud má vagon na kola, nicméně podle tvých zkušeností ten vagon nemá a ještě je narvaný až po střechu.

                Náhradní variantou by byl osobák v 8:14 z Čakovic, který má ale jenom pošťák a nemá žádný vagon na kola, tak je otázka, jestli ti dovolí vlézt na představek u posledních dveří (který bude o víkendu asi taky plný), nebo tě průvodčí požene s kolem do pošťáku a tam ti ho zamkne a uvidíš ho až v Mladé Boleslavi.

                A navazující osobák v 9:47 z Boleslavi nemá ani pošťák, ani vagon pro kola, tak je otázka, jestli tě nenechají v Bolce s tím že máš počkat na nějaký jiný vlak…

                Nebo nejet do Turnova, ale do Dolního Bousova, kam jede z Bolky osobák s rozšířenou přepravou spoluzavazadel, ale ten zas nenavazuje na osobák z Prahy, leda by sis přivstal a jel z Čakovic v 6:14…

                Jinak cenový rozdíl veškerý žádný, pro všechny varianty to bude jízdenka ČD NET Region pro střední čechy za 225 Kč a jednodenní jízdenka pro kolo buď spoluzavazadlo za 50 nebo úschova za 60, kdyby bylo moc zle.

                Nakonec nejreálněj vypadá ten osobák z Čakovic v 6:14, to by většina výletníků ještě mohla spát a průvodčí by i při úschově během přepravy mohl být po ránu na kolo slušný… za hodinu jsi v Boleslavi a z tama další osobák buď 7:24 do Dolního Bousova, nebo 7:47 do Turnova.

                Je otázka, jaká bude večer cesta zpátky…

                0 0
                • krokus  

                  Problém je v tom, že i já jsem v podstatě výletník a 6:14 na čakovickém nádraží určitě nebudu:-)

                  0 0
              • Aviatik  

                Rychlíky Praha-Tanvald využívám a s kolem jako se spoluzavazadlem jsem neměl problém. V soupravách motoráků je řazený vůz s několika háky na kola, viděl jsem i vůz s prostorem na cca 10–12kol, ještě se mi nestalo, že by tam nebyl. Ve víkendových rychlících tažených lokomotivou bývá přes léto oranžový vůz kde prostor pro kola zabírá asi polovinu. Zatím jsem se s kolem do vlaku vždy vešel a to si myslím, že nejezdím v nějakou atypickou hodinu (dokonce nebyl problém ani s posledním večerním rychlíkem z Tanvaldu a to jsem měl celkem strach).

                Bez dozoru kolo nádražákům nechávám jen v nouzi nejvyšší, už jsem zažil, že nádražák při předávání opřel kolo o stěnu služebního prostoru a když mi ho vydával, tak se válelo na zemi uprostřed :-(

                0 0
        • soc  

          Mě se to už dvakrát podařilo, ze Zlína na Vsetín… jednou to bylo v autě s takovým tím mrazicím boxem, kolo jsem z tama vytahoval pokryté jinovatkou :)

          0 0
      • Trainman  

        Za mentalitu a přístup Čechů (nebo prasat?) interiér vozu nemůže :)

        0 0
    • JSt  

      s kolem ve vlaku jsem nikdy nemel problem. vzdycky jsem si ho teda z vlaku do vlaku prekladal sam.

      jinak se na tom kole jezdit nebojis? ono se muze stat, ze spadnes a to taky je treba prinejmensim se sramy pocitat ;-).

      imho nejhorsi mozna varianta je udelat si radost necim, co ti ve finale akorat pridelava starosti tim, ze mas o danou vec strach.

      0 0
      • cagalam  

        a s tímhle já musím souhlasit. Bojí se oděrků ke kterým může přijít ve vlaku! Jak na tom kole potom jezdí…

        0 0
      • krokus  

        Tak je vcelku normální, že člověk se o drahou věc bojí víc než o levnou, nebo ne? Oděrky na rámu vzniklé při jízdě neřeším, ty jsou „funkční“.

        0 0
      • ZuzicK  

        Mě třeba nevadí, když si sedřu kolo sama, i když mě to mrzí, ale jakmile by mi ho odřel někdo jinej tak má peklo :-) Takhle na ty oděrky aspoň můžu vzpomínat, kde jsem jakou schytala :-)

        0 0
    • lynxx  

      Když se chce, tak to jde.

      http://www.seat61.com/…by-train.htm

      0 0
    • MrCloud  

      Mám vyzkoušeno pendolíno, jeli jsme tři(scott gambler, spec. demo, norco shore) do Ostravy. Pendolíno pobere celkem max 3 kola. Vidim na ně, sám si nakládám a vyndavám. Je to dost drahý- nevyšlo nám auto- to vyjde ve třech levněji. Pak využívám jen místní spoje kde sedim s kolem vedle sebe.

      Ale spoléhat se na dráhy že se ti o kolo hezky postarají je nesmysl.

      Výpravčí mi podával kolo a říkal že asi není moc kvalitní když je tak dlouhý a těžký že se na tom určitě strašně špatně jede… (Demo 8)… Neuděláš nic

      0 0
    • DAWE25  

      Trochu mimo: Když jedete vlakem typu City Elefant s kolem, dáte mtb do držáku na kola, který je v přední části vagónu? Zkoušel jsem to, ale ten držák je na mtb prostě úzký. (Pláště Nanoraptor 2.1) Měl jste někdo podobný problém? Průvodčímu to nevadilo, ale lidi koukali jak z jara, když jsem měl kolo opřené o tři první sedačky hned vedle toho držáku.

      0 0
      • t29  

        stejný problém, stejné řešení, stejné pohledy cestujících.

        Jednou jsem v Elefantu převážel staré kolo vepředu na chodbičce u dveří, místo na průchod nějaké zůstalo, tak to průvodčí taky toleroval.

        0 0
      • MrCloud  

        Jojo je to tak. Nevejde se tam nic- mám stejnou příhodu. Já mám vůbec problém kolo do nějakýho držáku nacpat (BigBetty 2,4)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Kdyz jezdim z Ovy do Jablunkova vlakem kde se taky vesi za predni kolo, tak zadni se mi do toho drzaku taky nevleze-a ono je to asi dobre, bo by mi to dokrivilo kotouc. Kamos s sebu vozil texilni popruh s preskou nebo takovy maly gumicuk, aby to zajistil.

        0 0
        • jIrI___  

          V těch klasických starých kodrcálkách mezi dědinama to taky tak dělám. Zaháknu, zadní kolo vedle spodního držáku a přikurtuju to k němu páskem z nosiče na auto.

          0 0
          • kyl  

            Takhle to jde na rakouských drahách.

            0 0
            • DaSnail  

              no vždycky to taká idyla neni.

              dá sa cestovat aj tak, že stojíš, bike držíš postavený na zadnom kolese a hoďku držíš zmačknutú zadnú brzdu.

              ale zase na peróne majú fajčiarske zóny, takže 50/50 pohoda 8o)

              0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Doteď jsem měl 2,1" Schwalbiny a ty do věšáku ještě nacpat šly, ale teď přecházím na 2,25", takže s tím je šmitec :-) Ale i s 2,1" byl občas boj. A co teprv chudáci 29", ti nemají šanci vůbec :-D

        0 0
      • vlk123  

        Nevejde. Predni kolo pověsím na držák blíže lítaček a zadni se do spodniho držáku vejde. Spéš mi vadí, že na sklopnych sedadlech posedavaji cestujici bez kol a bez kočárků i když je uvnitř soupravy volno.

        0 0
        • kyl  

          A nikdo není ochotnej uvolnit místo,to znám a ještě mají blbý keci.V Rajchu jsme se ani nemuseli lidí ptat,sami si šli sednout jinam a uvolnili místo pro kola.

          0 0
      • Memphis22  

        Ralphy 2.1 v pohodě :)

        0 0
      • hribik A1  

        raz som to mal na akýchsi držiakoch v nejakom superšpeciálnom vagóne na osobáku (videl som také len ten jedenkrát) a tam sice držiak nebol úzky, ale môj bike bol moc veľký… a zavadzal do dverí :-D (on je to prinajmenšom 21tka..)

        0 0
      • scota  

        Napsal jsem ČD je se mi zdá jejich superdržák v Citi Elefant úzký a po více než měsíci mi odepsali že si vymýšlím ;-) Navíc je tám málo místa i na výšku. Rubena Scylla se mi tam za použití mírného násilí vešla. S 29" kolem je to bez šance. Navíc některé oddíly vlaku pro kola mají jen 3 sklopné sedačky a tam se 29" nedá opřít ani na délku :-(

        0 0
    • t29  

      první foto: kolo v osobáku na konci soupravy = těma dveřma nikdo procházet nebude. Takhle jezdím běžně (Staré Město u UH → Přerov atd.)

      druhé foto: osobák, elektrická souprava z Ostravy do Studénky. Radši zajišťuju kolo gumicukem i když je pověšené, míň sebou mele. Pláště do 2,0" vlezou do háku v pohodě, u větších rozměrů záleží, jak který výrobce šidí palce.

      třetí foto: osobák (kača) v devět ráno z Olomouce směr Bruntál, speciální vagon pro kola. Běžná letní prázdninová sobota s pěkným počasím. Akorát když jsem tím vlakem jel o dva týdny pozděj, tak vagon pro kola chyběl.

      0 0
      • kyl  

        Radost když dřív vystupuje ten co má kolo u okna.:-)

        0 0
        • t29  

          Proto se to hodí spíš na lokální tratě, kde se na nějakou minutu zpoždění nehledí. Tady se ČD nedivím, že do rychlíků neradi berou náklad. Ale kdyby v každém osobním vlaku byl jeden takový vagon, uvítal bych to.

          0 0
          • kyl  

            U nás Znojmo-Břeclav od jara do podzimu to tak jezdí,každý spoj má jeden vagon který je z větší části určenej pro kola.A pár fotek jak to jde v těch našich vláčcích.1.Břeclav-Přerov,2.Přerov-Česká Třebová,3.Zábřeh na Moravě-Šumperk,4.Šumperk-Zábřeh na Moravě (Regionova)

            0 0
            • t29  

              ad foto 5 – jak řešíte, když těma dveřma někdo nastupuje?

              0 0
              • kyl  

                Dnes,pokud možno jsou zastávky většinou na jedné straně a kde ne tak lidi prostě nastoupí a vystoupí o vagon dál což mají asi tak o metr a to je nezabije.

                0 0
            • xshreck  

              taky mám nějakou :D

              0 0
      • Break88  

        druhe foto: do tohoto jsem narval NN 2.25, sice bez trocha obtizi se to neobeslo, ale nakonec to drzelo

        0 0
      • hribik A1  

        3: tam ich je ako v bangladéši :-D

        0 0
    • Dálkoplaz  

      Vlakem jezdím s kolem celkem často a i ráda. Chtěla bych jen případné další cestovatele, kteří se s tím ještě nesetkali, upozornit na špek, který si na některých tratích ČD vymysleli – tím je povinná rezervace místa pro kolo. Naštěstí to není moc rozšířené.

      Setkala jsem se s tím poprvé vloni na trati Budějovice-Praha. Funguje to tak, že rezervace musí být provedena min.2 hod před výjezdem vlaku z výchozí stanice, jinak se platí přirážka 100,– plus ještě klasické jízdné pro kolo.

      Když ráno vyjedu z místa A, tak je dost těžké odhadnout kdy do cíle B, odkud mi jede večer vlak, dorazím a ještě k tomu muset někde cestou najít o víkendu otevřenou výdejnu jízdenek…no co říct, vymyslel to určitě nějaký inteligent:-)

      Víc třeba „tady“ http://www.plzenskonakole.cz/…alim-705.htm

      0 0
      • Martyss  

        Když ráno vyjedu z místa A, tak je dost těžké odhadnout kdy do cíle B, odkud mi jede večer vlak, dorazím a ještě k tomu muset někde cestou najít o víkendu otevřenou výdejnu jízdenek…no co říct, vymyslel to určitě nějaký inteligent:-)

        Ono je to z důvodu, že na této trati probíhají stavební práce a je zde často zavedena náhradní autobusová přepravat. ČD chce mít tímto způsobem informaci o množství spoluzavazadel, aby podle toho objednalo přepravní kapacity.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Určitě ne. Tyto obstrukce s povinnou rezervací v prázdných vlacích jsou zcela běžné i na tahu Praha – Ostrava.

          0 0
        • jIrI___  

          Jedna výluka mě minulý rok pěkně vypekla :). Jel jsem vlakem spolu s kolem z Brna do ValMezu a mezi Vyškovem a Kojetínem byla nečekaná výluka. Jediné štěstí, že bylo pěkné počasí, netáhl jsem velký batoh a měl GPS, tak jsem si bez nějakých debat s výpravčím nebo autobusákem udělal neplánovanou projížďku z Vyškova do Kojetína :-D

          0 0
          • Frostty  

            „nečekaná výluka“ :D

            0 0
            • pepek  

              :-)) Nečekaná výluka na této trati hraničí se 100% jistotou. Vidím, že i za 30 let ČD stále zustaly takové, jaké si je pamatuju, když jsem tam musel jezdit 5 let.

              0 0
              • Vhalasta  

                Nepředpokládaná výluka (i na této trati) je v drtivé většině z důvodu nehody – střetnutí na přejezdu s automobilem nebo srážka vlaku s osobou, což šetří PČR tak 2–4 hodiny. Vidět je tedy spíše to, že řidiči a sebevrazi a PČR se nezměnili.

                0 0
                • pepek  

                  Ano, uznávám, jsem předpojatý proti ČD. A to právě z důvodu tehdejšího pětiletého vztahu s nimi. Kdybych tehdy měl kolo, tak bych asi jako mladý orel mohl dosahovat na této trase stejného AVG, jako ČD, tzn: 30km/hod. (ano, tehdy bylo teprve 20. století)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    3 roky jsem jezdil Rožnov → Brno vlakem, teď necelý rok jezdím Rožnov → Ostrava autobusem a můžu říct jediné – zlaté ČD.

                    0 0
                    • pepek  

                      Tak já teď už asi 20 let chodím pěšky (500 metrů) a můžu říct: zlaté vlastní nohy!

                      0 0
                    • had_zachau  

                      no nvm, ja ze zasove dycky radsi jezdil do ostravy busem, je fakt, ze vetsinou to byl primy bus bez prestupu. Kodrcat se primym vlakem z valmezu do ostravy bylo na dlouho. Jet na Hranice a pak smer ova bylo skoro vzdy na 2O minutove cekani v hranich (ale zas meli tam dobre bagety v bufetu).

                      0 0
                      • jIrI___  

                        No ValMez-Ostrava vlakem, to je zabitý spoj. Tam ta průměrná rychlost vlaku bude míň než těch 30 km/h :-D

                        0 0
                  • hribik A1  

                    30 km/h je dnes bežné avg na 80% slovenských tratí. v budúcnosti sa patrne zvýši – keď už nebude z čoho živiť prevádzku na týchto 80% docela zbytočných tratí a zostane len tých zo5 účelných

                    0 0
    • Martyss  

      Vozím ho jen příměstskými vlaky, v nichž je možné mít kolo jako spoluzavazadlo

      Téměř ve všech vlacích můžeš mít kolo jako spoluzavazadlo.

      0 0
    • karliner  

      Fakt nechápu, co tady nade mnou je za pechfógly, co se týče jízdy vlakem s kolem. Jel jsem tak už mockrát (kolo ve vagónu pro zavazadla) a NIKDY s tím nebyl jediný problém. Jel jsem sám i s partičkou až deseti lidí, na trase Kolín – Praha i Zábřeh – Praha a vždycky všechno v pohodě, nádražáci taky…

      0 0
      • Ch4rlie  

        souhlasím, taky jsme s klukama zatím vždy bez problému přejeli, kola jsme vždy nechali na jednom konci vlaku ( tady jezdi takové ty osobáky ČD) někdy se výpravčí prčili, ale nějak jsme se dohodli…taková přihoda: opřeli jsme je tam jednou vedle sebe, a poslední byl kamarádův sjezďák za hodně draho, v další vesnici nastoupil jakejsi dědula s totálně rezavou libertou a hodil mu to na to :-D

        0 0
        • Rychlej turista  

          Místní tratě jsou bez problémů, trága nastává na dálkovách tratích. Tam aby sis to objednával dopředu jako letenku a ještě ke všemu jen na k tomu určené vlaky. Cestovat v létě z Ostravy do Prahy a neobednat si kolo minimálně den dva předem, může taky znamenat, že se z Ostravy vůbec nedostaneš.

          0 0
          • ememem  

            to bohuzial neni specialita CD, u nas je to to iste a co je este podivnejsie rovnako tak napr. v nemecku, rakusku, taliansku a pod. listok si musis objednat dopredu, len na vybrane vlaky a to este v obmedzenom pocte. akurat ze ked cakas moc dlho tak na vychytene vlaky v sezone typu mnichov-obersrtdorf a pod. uz ziadny nedostanes. uz uz zopar krat som po skoncenom alpenX isiel domov vlakom, vzdy to nejak preslo ale vzdy to bolo tak volak pololegalne a vzdy nocne vlaky. cez den bez „predpripravy“ bez sance, leda jak nahoda ze to vyjde.(pamatam si na skupinu nemcov co prechlastali dva dni na stanici v roverette lebo ich odmietali zobrat s bikami do vlaku – proste boli plne zabookovane, na treti den ich to bavit prestalo, mierne nadrbany sa nadrzo natlacili s bikami do vlaku a skoncilo to potyckou s carabiniermi). nehovoriac o nutnom niekolkonasobnom prestupovani a srani sa s na(vy)kladanim bikov. a uplny kamenak je cena, presne jak pisal niekto vyssie uz od dvoch ludi v aute je to vyhodnejsie. (pre zaujimavost cena vlakom z gardy do bratislavy s bikom je asi 150E). sa vobec necudujem ze nemci chodia zsadne shuttlami.

            0 0
            • hribik A1  

              kde u nás je to to isté? povinnú rezerváciu máš akurát na IC a tak plný rýchlikový služobný vagón aby som sa doňho nezmestil som ešte nevidel..

              0 0
              • ememem  

                plný rýchlikový služobný vagón – to je co za vagon?

                0 0
                • hribik A1  

                  ten kde sedia sprievodcovia a nakladajú sa doň batožiny ako sú bicyle a kočiare – s tými veľkými vrátami. na rýchlikoch v smere na košice obyčajne tretí od začiatku a v smere na bratislavu tretí od konca

                  0 0
                  • ememem  

                    a tam sa jako da ako vzdy bez problemov normalne nastupit? ja sa len pytam, cestoval som vlakom u nas raz v zivote a asi naposledy.

                    0 0
                    • hribik A1  

                      tak zatiaľ som s tým problémy nemal.. tie vráta otvára sprievodca, vždy tam nejaký je (oni v tom vagóne „sídlia“), keďtak treba naňho zamávať, ale vždy nejaký vyjde von

                      horšie je to v osobákoch, tam som to nakladal kdekade – ku dverám do posledného vagóna a to je dosť o ničom – musíš pri tom celú dobu stáť a stále s tým hýbať lebo okolo sa motajú nastupujúci a vystupujúci cestujúci

                      0 0
    • vanderpoel  

      kolo vozim vlakem dost pravidelne mezi prahou a beskydama a v pendolinu je to v pohode … si koupis predem listek a nahlasis ze povezes i kolo … dostanes misto ve vagonu c.4 spolu s matkama s deckama a kocarama a tam jsou 3 haky na kola … kolo jede celou dobu ve stejnym vagonu jako ty a kdyz pri nakupu listku reknes ze chces sedet v ulicce abys na to kolo videl tak na nej i celou cestu uvidis. akorat je treba si ohlidat rodnice s kocarama protoze si vedle tvyho kola budou chcit dat ty kocary a to stylem za kazdou cenu coz muse vest k pomerne drahym skodam. doporucuju se tam kolem toho ochomejtat dokud se rodnice i s outezkama neusadej a pri vystupovani tam byt zas o neco driv protoze zaslouzile matky budou zase ty kocart rvat ven … opet bez ohledu na cokoliv …

      0 0
    • Motyll  

      Zatím jsem jel vlakem s kolem pouze párkrát a vždy Pendolinem (rezervace dopředu a pohoda). Jenže Pendolino Brno – Pardubice jede teď už jen jedno ráno a já potřebuji jet ve středu večer.

      V úvahu padá R874 v 16:44.

      U toho jsou dvě pro mne důležité ikonky. Kolečko s kufrem (možnost rezervace místa pro kolo) a kolo (rozšířená přeprava spoluzavazadel, především jízdních kol).

      Z toho pro mne plyne, že buď dám kolo do dobytčáku a nebo s ním bud stát dvě hodiny v uličce?

      0 0
      • t29  

        když si v IDOSu rozklikneš řazení vlaku, tak poslední vagon u R874 má mít oddíl pro přepravu kola jako spoluzavazadla.

        Výš v tomhle fóru píšu o únorové zkušenosti s R801 ze Starého Města u UH do Otrokovic, který taky inzeroval vagón pro kolo jako spoluzavazadlo, a nakonec jsem ho dával do pošťáku. Další jízdu na stejné trase (Starák – Olomouc) jsem vyzkoušel před třemi týdny s R803 a vedle pošťáku byl opravdu zařazený vagon s oddílem pro kola, viz fotky. Škoda, že v tom oddílu nejsou na protější stěně sklápěcí sedačky, sousední kupé má sice okýnko, ale radši jsem si postál u kola.

        0 0
    • Bald  

      Tenhle vagon jsme využili od Lysé hory – nějaký spěšňák z Frýdlantu, takže bude patřit Ostravě. Háky mají bandáže a na rozdíl od závěsů v CityElefantech, kde to je napěchované a pak se tím kýváním kurví ráfek to tady stojí vcelku stabilně.

      Vcelku úsměvná je úprava označení a počtu míst k sezení v interiéru upraveného vozu:)

      0 0
    • weekend warrior  

      přeprava kola bez problémů, na oděrky moc nehledím, ale při úschově během přepravy:

      • vždy mám při ruce gumicuk
      • vždy vyžaduji samolepku na kolo a lístek…jen jednou jsem jí nedostal,neměl, nemohl je najít
      0 0
    • oXide  

      Je možnost si vzít s sebou kolo do osobáku, někdy tam jsou vagony pro kola a o kolo se staráš sám, a dá se ujet i celkem daleko, avšak to není moc pohodlné.

      0 0
    • Kamikaze 591  

      Takže se dá jet s kolem třeba z Prahy do Valmezu? Na kolik to vyjde? Jestli jsem pochopil správně, ten vlak musí mít funkci „úschova behem přepravy“.

      Jen nechápu, když dojedu do cílové stanice, to budu probíhat celý vlak abych našel průvodčího a kolo mi vydal?

      0 0
      • jIrI___  

        Pokud je úschova během přepravy, tak průvodčího nebudeš muset nikde hledat, protože jezdí vždycky minimálně dva a jeden z nich je ve stanicích vždycky v tom nákladním vagónu a vydává věci. Pokud to budeš mít bez přestupu, tak se platí 30 Kč za kolo a pokud budeš přestupovat, tak tuším 50 Kč a můžeš přestupovat kolikrát chceš.

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Tak to je dobré, a tu rezervaci musím udělat týden předem, nebo stačí hodinu před odjezdem? Předpokládám že budu mít lístek už z Valmezu. Tam(do Prahy) pojedu sám a nazpět nejspíš s bikem.

          0 0
          • jIrI___  

            S rezervací netuším jak to je. Nikdy jsem nejel vlakem, kde bylo třeba rezervovat místo pro kolo předem.

            0 0
          • Vhalasta  

            Vše o přepravě kola ve vlaku a styděli jste se zeptat najdete kupodivu na stránkách ČD.

            Takže 60,– Kč při přestupu (což asi z Prahy použiješ přímý za 30) a rezervace 2 měsíce až 2 hodiny. Není přímo napsáno (ale z kontextu) můžeš rezervovat už ve valmezu.

            0 0
    • hribik A1  

      200

      0 0
    • ClAyD  

      Mě spíš totálně dojebává, jak řeší dopravu v „menších“ vlacích pomocí háků. Třeba z pendolina mám hezkej škrábanec na ráfku. Jinak jak jsem s jel úschovou během přepravy, lístek mi napsal, a pak, když se rozdávaly kola jsem mu první dal lístek, a pak mi našel mojo kolo a předal.

      0 0
      • tromboonen  

        To je jak kdyby to napsalo desetilete dite (jestli ne mladsi).. to ma Babis pekne zamestnance..

        0 0
    • thomasx2016  

      Zdravím,abych nemusel zakladat nový topic, tak se zeptám zde, když se toho týka, jel někdo vtom novém interieru pendolino s kolem ,respektive mi jde o to ,jestli se na ty jejich háky vleze kolo 27,5×2,1 s rámem 17? Ptám se protože mám nejspiš v plánu sním jet a zrovna v něm jsem nikdy nepřepravoval kolo,jako vím ,že třeba u cityelefantu to nemaji zrovna dobře vyřesene pro kola

      0 0
      • Rychlej turista  

        Nevím, o jaký nový interiér se jedná, ale v tom starém jsem před měsícem vezl svého nového 17" Drsoně s gumami 27,5" x 2,1".

        0 0
        • thomasx2016  

          tak já myslel tem nový interier od předminuleho roku ,kde tam všechno vyměnili ,ale tak aspon mi je jasne ,že se mi tam vleze mé kolo i když jsem jsi vzpoměl že nakonec mám plášte 27,5×2,2 ale to by neměl být problém když to má v mm 55–584 dle vyrobce ,díky za info

          0 0
    • CzechJoker  

      Kolo si buďto beru do vagonu, nebo jede sólo v zamčeném oddílu (a.k.a. „úschova během přepravy“). Cenově jsem se silničkou někde mezi 50–60 tisíci. Maximálně si z kola sundám Edge a radar, ale ne kvůli strachu z krádeže, ale kdyby se to někde svalilo, mohly by odpadnout a byla by škoda je ztratit.

      Nemyslím si, že bych byl nějak lehkomyslný, ale asi se nechci stresovat planými obavami.

      0 0
      • figur  

        Úschova během přepravy už nikdy. Viděl jsem, jak se ke kolu chovají, když si myslí, že to nevidím…Mně to hodili na rezatý hák bez hadice, až to bolelo… A to jsem nabízel, že si to pověsím sám (a podložím), ale ne – že tam cizí nesmí. Předpisový blb je nejhorší a z cizího krev neteče. Kolo jedině jako spoluzavazadlo. To se vždycky nějak vyřeší. Pokud vlak nabízí jen „úschovu“, jedu jiným.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Pro mě je cesta vlakem nejhorší stres, zažil jsem kola naházený na hromadě průvodčím, kola na hákách mlátící do sebe rodlama, cestu ze Slovenska v narvaným vlaku, kdy jsem zůstal s kolem přesně mezi automatickými neustále se zavírajícími dveřmi, kola v uličce bez zajištění opřené o venkovní dveře, otvírané neustále nastupujícími.

          Kdo obrečí každý škrábaneček, měl by si vlak hodně rozmyslet.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.