Přepletení kol na gravel - jaké dráty?

10 nepřečtených
  • hrajem

    Mám ráfky DT R460db a nějaké OEM néboje na průmyslech. Kola budu přeplétat – niple budou ALU Sapim Polyax secure lock a nemohu se rozhodnout, jestli použít dráty:

    • Sapim D-Light
    • Sapim Race
    • Sapim Race na zadní kolo, Sapim D-Light na přední kolo
    • Sapim Race na straně kazety vzadu a na straně kotouče vepředu; Sapim D-Light na stranách opačných

    Vážím cca 80kg, kola jezdím na gravelu s kotoučema (tubeless). Nebojím se terénu, ale myslím, že nejezdím žádný extrém.

    Upřednostňuji tuhost, před hmotností. Na druhou stranu, kdyby rozdíl v tuhosti nebyl, těch pár korun za lehčí D-Light si rád připlatím. Jaká kombinace drátů je podle vás ideální? Má vůbec smysl dráty eventuálně kombinovat?

    0 0
    • Cavendish  

      A kolik drátů? To je celkem podstatná informace.

      0 0
    • scortis  

      Jaký má smysl dávat na stranu kazety nebo kotouče jiné dráty?

      0 0
      • scortis  

        Jo koukám, ty tlustší na víc namáhanou stranu. To dává smysl, jen se to pak musí blbě centrovat ne?

        0 0
      • Cavendish  

        Vzadu to nemá žádný smysl. Na jedné straně je zátěž od kotouče s na druhé od kazety. Smysl to má trochu na předním kole naproti kotouči. Ale ušetříš fakt minimum. Stejně tak u zadního kola silničky, která má ráfkové brzdy. U kazety dáš pevný 2mm dráty a na druhé straně můžeš použit třeba 1.6

        0 0
        • scortis  

          Jo já myslel kvůli nerovnoměrnému sklonu drátů. Tu zátěž stejně přenese náboj do všech drátů bez ohledu na stranu nebo ne?

          Nějak se mi nezdá že by náboj proti zkrutu držely dráty.

          Koukal jsem na to i u výpletů, že tu kdysi lidi radili dát křížený výplet ke kazetě a radiální na druhou stranu. Já bych to udělal přesně naopak, jelikož u radiálního výpletu mi přijde že musí míň namáhat dráty, tak bych ho dal na stranu kde jsou víc namáhané (vyšší sklon, vyšší napětí) a křížený výplet bych dal naopak na druhou stranu (proti kazetě) kde jsou dráty méně napnuté. Osvětlí mi to někdo, jak to teda je?

          0 0
          • Cavendish  

            Tak tak to popisuješ to už roky používá Mavic. U kazety má přímý výplet a naproti má křížený. Stojí taky za zmínku, že takhle udělaný výplet jim přinesl problém s praskáním ráfků :) a většina značek to dělá prostě naopak. 3× křížený výplet je o něco pevnější než radiální, takže proto se dává ke kazetě, kde se přenáší vyšší síly. Dráty naproti tolik zatížené nejsou, proto přímý výplet, který je pak napnuty o cca 400N méně.

            0 0
          • Singlespeed  

            Na starších Mavicách mám u kazety dráty napřímo a od kazety křížené. Na jiných Mavicách mám u kazety křížené a od kazety radiál. Druhé řešení je lepší. U kazety mají dráty vetší napětí a když jsou křížené, kolo je citelně pevnější. Mavic dával na stranu od kazety u dražších silničních zápletů nízkonapěťové duté karbonové dráty, ke kazetě vysokonapěťové tlusté Zicraly. Na nejnovějších silničních zápletech mám vzadu u kazety silné dráty a od kazety ty nejtenčí DT Revolution a je to i pro mých 93 kg super řešení. Na straně od kazety mají dráty ostřejší úhel a mnohem menší napětí, takže tenké dráty stačí.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.