• Hajis

    Ahoj, potřeboval bych poradit. Postupně stavím svůj gravel bajk a dostal jsem se do fáze výběru kol. Vážím 90kg. Rád bych vybral vhodná odolná a lehká kola s montážemi na kotouč (ideálně 6 děr, ale nevadí ani center lock), a v provedení na rychloupínák. Moc se mi líbí kola s vysokým ráfem. Jako cenový strop za kola jsem si určil 15–20 tisíc, za což už něco smysluplného koupit určitě lze, ale nemam s tím vůbec zkušenosti. Kola by měla být ta na 60% asfalt a 40% šotolina a lesno cesty.

    0 0
    • embi  

      https://www.cycology.cz/…vy-p1205353/

      Ale vyhnul bych se kotoucovymu gravelu na RÚ.

      0 0
    • martin.r1  

      Riešil som niečo podobne, ľahké odolne kolesa na gravel. Vybral som si nakoniec Tune TSR 22 Disc. 1450 g.

      0 0
      • Mohy  

        A jsi spokojenej?? Hledám kola na gravel tak do 35tisic ± mam 82 kg. Koukal sem na Kastar kola, ty máj naboje bitex cehož se trochu bojím…jinak vypadaj pěkně… Díky za odpověď

        0 0
      • kubad  

        odolné? Tune? dobrý no

        0 0
        • martin.r1  

          Ma Tune nejaký problem s kvalitou, odolnosťou?

          0 0
          • kubad  

            s kvalitou ani ne, s odolností vcelku jo

            0 0
            • martin.r1  

              to som nevedel… Ok, ďakujem. Budem v strehu. :)

              0 0
              • deekay  

                Jestli na to chces davat Gravelking 32, tak bych byl v klidu, protoze s tim stejne do nejakeho vetsiho terenu nepojedes.

                0 0
                • Mohy  

                  A nějakej tip na karbonovy kola i do nějakýho lehčího terénu nemáš?:)dik

                  0 0
                  • deekay  

                    Ne. Mam zapletene to, co mam v profilu na CAADX, ale to ma hlinikove rafky a vydrzelo to uz pomerne dost… narozdil od ostatnich komponent na tom kole :)

                    0 0
                  • embi  

                    DT Swiss XRC 1200

                    0 0
    • martin.r1  

      Áno, spokojný. Ale mam ich 2 týždne. Momentálne na nich mám cestne plášte 25 mm. Ale pôjdu tam, Gravelking 32 mm.

      0 0
    • milan.v  

      Hunt?

      0 0
    • Lister  

      Potřeboval bych poradit.

      Nutně se potřebuju zbavit svojich DT kol na gravelu a chtěl bych je něčím nahradit.

      Chtěl bych nějaké hliníky, váha ideálně do 1800gr, cena do 10–15 tis, pevné osy, CL kotouče, shimano ořech. Vnitřní šířka cca 22mm.

      Podmínka – rozumný profil ráfku, ze kterých napadá plášť při defektu takže ideálně takový, který má mezi patkou a vnitřním žlábkem hranku, která plášť pokud možno udrží na místě.

      0 0
      • kubad  

        Trochu přitlač a vem už karbony.

        1 0
      • Jason Voorhees  

        Kámoš teď „objevil“ tyhle. Hmotnost super, tuhost píšou vysoká, odolnost nevím, třeba tu bude někdo vědět víc.

        https://www.finebike.cz/…-light-disc/?…

        0 0
        • TK75  

          To mi přijde vhodné na silnici, nebo jako druhý silniční záplety, ale na normální gravel ježdění bych to nebral

          0 0
      • orm  

        Asi bych sel take do karbonu, ale pokud je nechtes, tak se neda nic delat :-). Ja osobne na gravelu vozim svoje stara mtb kola – dt swiss 350, cx ray, rafek dt swiss 401 (vnitrni sirka 22.5mm). Myslim, ze hmotnost byla kolem 1500g, cena pod 13000kc (5 let dozadu). Vazim dost nad 110kg a nebyl s nima problem.

        0 0
        • Lister  

          No já právě už nechci žádný DT ráfek na UST ani vidět

          Nevím, jestli to tak mají všechny, ale co mi prošlo rukama, tak to stálo za houby. Kvůli tvaru ráfku tam plášť po snížení tlaku nedrží a sletí dolů. Doma je to asi jedno, ale v terénu to znamená vysoké riziko, že bez duše jdeš pěšky.

          Naposledy jsem se takhle vyškolil včera, kdy mi slétla jedná celá patka a to jsem stihl zastavit dlouho předtím, než vzduch utekl. Protože i velkou pumpou je problém to nahodit, než se chytnou. Malou by to bylo nemožné.

          Netvrdím, že to tak mají všechny jejich ráfky, ale co mi prošlo rukama, tak to tak bylo – včetně mtb karbonu.

          Takže proto už je nechci. Pro někoho blbost, pro mne zbytečně riziko, že mne nechají někde ve štychu.

          0 0
          • orm  

            Ja s dt rafkama nemam zkusenost, jen s tim 401 a tam ten plast drzi dobre a nikdy se mne nesvleknul, ale vozim, diky sve hmotnosti, vyssi tlaky na 3 bary. Par tydnu zpet jsem mel defekt zadniho kola a dojizdel jsem na hodne podfouknutem plasti a nesundal jsem ho z rafku.

            0 0
            • Lister  

              Abychom si rozuměli a nevyvolával jsem hysterií.

              Mně ten plast nikdy nesletěl za jízdy nebo v klidu, když tam byl rozumný tlak. Spíš jsem popisoval situaci, kdy ti při defektu uteče veškerý vzduch – i když stihneš zastavit předtím, tak se plášť v patkách neudrží. Tomu se chci pro příště vyhnout.

              0 0
              • JachymP  

                Já tě podporuju, není od věci mít jiný ráfek než konfekční DT Swiss. Ale: myslím že řešíš problém, který neexistuje. Pravděpodobnost že spadnou patky je skoro nulová, to už je pravděpodobnější že zlomíš přehazku klackem. Pokud cítíš riziko, proč prostě sebou nevozíš duši? Chceš dát 15K za to, abys ji nemusel vozit? Já bych dal radši 25K za karbonový ráfky a nebo bych si 15K nechal a vozil duši.

                0 0
                • Lister  

                  Asi si nerozumíme.

                  Pravděpodobnost že ti sleti patky u těch kol při defektu je skoro 100% a taky se mi to reálně pokaždé stalo. A pak jsi v háji. Bez duše se nehnes.

                  Naopak když se to nestane, tak zaknotujes a jedeš dál.

                  Duši většinou vozím, její použití beru jako nejzazší řešení, kterému se chci za každou cenu vyhnout – je to neskutečné srani a obrovská ztráta času vůči knotu, který vše řeší do 2–3 minut.

                  0 0
                  • JachymP  

                    Mně na DT Swiss patky nesjedou. Možná může mít vliv i plášť?

                    0 0
                • Vilém  

                  Zkus to nekdy s prazdnym plastem, schvalne jestli se udrzi na rafku.

                  0 0
      • dtham  

        Mám teď nově tato kola a největší spokojenost. Oproti sériovým WTB Kom i23 je to obrovský posun vpřed, jak ve váze, tak v nábojích a pocit z jízdy mnohem lepší.

        Navíc nahození Tufo Thundero / Speedero proběhlo bez problémů, patky naskočily okamžitě dílenskou pumpou bez boosteru při asi 3 barech. Takže můžu doporučit.

        0 0
        • Lister  

          To nevypadá zle. Podle náhledu to vypadá, že tam je ta hranka před patkou, kterou bych rozhodně chtěl?

          0 0
          • dtham  

            Moc jsem nezkoumal přesný tvar patek, každopádně na nich byla opravdu precizně nalepená páska a jak píšu výše, Tufa naskočila okamžitě, bez problémů držela tlak bez mlíka a po vypuštění a vyndání jádra ventilku zůstaly patky pevně na ráfku.

            0 0
            • Lister  

              Díky. Střídám Tufa a Schwalbe, ale asi časem přejdu jen na Tufa v 44mm.

              0 0
          • skytr  

            Kola mám už delší dobu a spokojenost. Jsou tuhá a drží, dostaly už nespočet ran a nebylo ještě třeba centrovat. Hranku mají, sundat přilepený plášť chce i docela sílu..

            0 0
            • Lister  

              Díky, díky. Líbí se mi. Cena s jejich náboji je vcelku zajímavá. Máš DT nebo ty jejich náby?

              0 0
              • skytr  

                Mám DT 350 na všech kolech, jsem na ně zvyklý a nechtělo se mi experimentovat, navíc jsem kupoval levněji ještě před zdražováním… Ale myslím, že ty Pancho/Bitex náby budou také v pohodě, co jsem tak slyšel.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.