???? Přeparava kola v RegioJet a jiných no ČD alternativách !!!!! ????

57 nepřečtených
  • weekend warrior

    Halo halo… nevim jak moc je to vážné a jak moc se to řeší, ale na té ZATÍM „jediné“ HLAVNÍ soukromé vlakové lajně: Praha – Ostrava neumí RegioJet přepravovat kola…prý to řeší, prý jim nedodali vagony, prý, prý…

    Vzhledem k tomu, že se chystá v roce 2013 X desítek dalších výběrových řízení (výběrka budou zase řídit kraje) dodavatelů na nejen rychlíkové spoje mezi regiony=kraji atpd… kdy mezi poptávanými kriterii nemá být jen cena(subvencovaná), ale i jakýsik komfort cestujících, přidaná hodnota, úsměv průvodčí atpd…ptám se, zda je do těchto hodnotících paramterů zařazena i možnost a komfortnost přepravy jízdního kola… ???

    Znova podotýkám, RegioJet kola zatím nepřepravuje!!!! A stane-li se RJ monopolem na trati, je to vlastně vůbec možné???

    0 0
    • prvniodkonce  

      Imho RJ skončí po nástupu LeoExpresu, pokud se tedy tahle věc uskuteční, čemuž jsem začal věřit teprve když jsem viděl skutečnou fotku toho vyrobeného vlaku.

      Já myslím, že v regionálních spojích budou všichni dopravci s přepravou kol počítat, tam to nese. Na IC a EC nikoliv.

      0 0
      • weekend warrior  

        Ale tak ja SA nepřeju nic špatného, ale jde mi fakt čistě o to, aby zůstala zachovaná „kolová“ obslužnost celé republiky napříč…, která je momentálně fakt luxusní(od jednotného jízdního a přepravního řádu až po jízdné)a tu si nejsem jistej, jestli to tam ty krajští „HATEmani“ domýšlejí do detailu, páč voni to z toho svého P. Cayenne nevidí…:(

        0 0
        • weekend warrior  

          prostě bych fakt nerad aby se stalo to, že bych třeba na bajkovačku v okolí havlbrodu nebo třeba plzně musel 5× přestupovat nebo TŘEBA jet COURÁKEM ČD jen proto, že mám sebou kolo a není nikdo JINÝ, kdo by mě tam dopravil…!!!! a tak mi to zatím vyznívá z těch všech supačupa záměrů o kterých jsem zaslechl, proto to tu píši…

          0 0
          • Tyboo  

            no jo. to bys tim courakem fakt asi nepřežil..

            0 0
            • weekend warrior  

              tak copak nepřežil, to asi jo, ale jednodenní výlet by se mohl lehce změnit ve dvou, v extrému možná i třídenní…:( prostě courat se po všech zastavkách na vzdálenost 150km+ je docela dlouhá sranda

              0 0
              • Tyboo  

                no to zalezi odkud a kam se chystas. ja si osobne myslim, ze v ceske republice neni nikde tak velka divocina, abys musel jet 150+ km motorovym courakem, cili klasickou lokalkou. a pokud jde o klasicke osobaky elektricke trakce, tak ty jezdi po rychlejsich tratich a nevidim to jako zadne extra brzdeni.

                vlaky typu RJ ci jine expresy vzdycky budou obsluhovat pouze hlavni zeleznicni uzly a koridory. do niceho lokalnejsiho se nikdy poustet nebudou.

                0 0
                • weekend warrior  

                  no právěže z práglu vyjíždím něčím rychlim, tedy něčím co jede po hlavní trati-koridoru do velkejch vzdáleností(něčem co chtěj „privatizovat“, i takovejm, který momentálně kola nepřepravujou, protože to není lukratívní) a až pak, někde, tam kde to staví přesedám na lokálku(regionovu, fazoli atd…)…a jedu do kotěhůlek…představa že už z práglu jedu režimem „kotěhůlky“, protože není jak jinak ject, je děsivá

                  0 0
            • Rychlej turista  

              Naštěstí je tady zcela nezávislá a naprosto spolehlivá alternativa :-)

              0 0
              • weekend warrior  

                no tak to je taky varianta:))))

                stačí to poslat na ty HATEmanáty aby si uvědomili, že jim lidi nebudou platit ani za vlaky, ani za busy a ani mýtné, benál atd…:))))ekonomika se trochu zpomalí(do doby před konskejma povozama), než tam dojedeš, chvilku to holt zabere, lidi budou zdravější = nevybere se tolik na dani z léků atd atd…:)))

                0 0
        • Kubas.1  

          Cayenne nebrat, je to krám :-)

          0 0
    • knihomol  

      Vlaky RegioJet jsou pro běžného cestujícího nepoužitelné. Nutnost rezervace dopředu, nepřepravují kola a jsou drahé. Takže ČD u mě vyhrává. A se zavedením dalších přepravců to zas tak rychlé nebude. Každopádně si nedokážu představit, když pojedu přes celou republiku, jak si budu 5× kupovat jízdenku a 5× odbavovat kolo, páč se budu přepravovat různými dopravci. To jedině se musí vyvinou systém jako v Německu – fůra lokálních přepravců, ale jízdenky i slevy si vzájemně uznávají.

      0 0
      • Evilcleaner  

        nutnost rezervace dopředu je obdobná jako s pendolinem, rezervovat nemusíš ale když nemají volné sedadlo tak prostě tě nenechají stát tři a půl hodiny do prahy z ovy, kolo přepravuje naprosté minimum lidí navíc v vlaku vyšší kvality, kor do EC/IC vlakú u čd musíš mít rezervaci dopředu. jinak regiojet před tím než dráhy podle něj slevnily byl mnohem levnější. je mi jasné že je musíš nenávidět od srdce a snažíš si to nějak odůvodnit ale to co jsi napsal o RJ je blábol. možná by nebylo špatné si s ním cestu někdy zkusit, i když to není tak pohodlné jako sedět za pc a rozdávat rozumy:-)))

        0 0
        • raceman  

          +1 :)

          0 0
        • weekend warrior  

          mě je nějaká rivalita mezi ajzenbonakama???? u zadele, a to, že kolo přepravuje minimum lidí, už tuplem. Já kolo přepravuju vlakem po práglu několikrát do týdne, na velké/větší vzdálenosti 2–3× do měsíce…a to bych rád zachoval, bez toho abych k tomu potřeboval vystudovat vyšší dívčí v logistice přepravy nákladu a už vůbec ne, abych kvůli tomu musel zvažovat automobilovou dopravu…tedy ten nej voser, co znám…

          0 0
          • Evilcleaner  

            tyjo RJ je na trhu jak dlouho? 7 měsíců? během toho donutil čd dělat konečně s úrovní jejich přepravy, protože do česka přinesl zatím nevídaný komfort, jestli jim ještě nedodali vagony s místem pro kolo tak to tak asi bohužel bude. neplačte tu tak po čd, vždyt ani čd nemá ve všech vlacích ec/ic řazený vagon pro přepravu kol, a když jo, je navíc povinná rezervace dopředu. každého napadne že pokud někdy RJ vysoutěží nějakou lokálku asi tam nebude jezdit s tím co jezdí přes celou republiku. podívejte se co jezdí mezi bratislavou a komárnem na slovensku a můžete zamáčknout slzu, utřít slinu a jít si strčit svoje kolo do motoráku čd řady 810:-D

            0 0
            • Kamikaze 591  

              A ČD končí nebo co?

              0 0
              • Evilcleaner  

                čd nekončí, ale někteří tu pláčou nad tím že už nemá náš český dopravce s ukrajinskými standardy monopol…

                0 0
                • Bald  

                  Jeď se někdy podívat na Ukrajinu, jaký tam maj standardy:D Pak sedni do Slona nebo třeba 843, to jsou vozy pro osobní a spěšný vlaky. On ten Jančura je třeba pohodlnější, ale když už bych potřeboval jet do Ovy po kolejích, tak bych preferoval dobu jízdy a tam je výběr jasnej. A je mi uplně fuk, kdo vyplácí mašinfíru…

                  Mmch co máš proti 810?:D Na Sázavě k nezaplacení, nechaj mě s kolem ve služebnim oddílu a ještě si člověk pokecá s průvodčí, když je ráno vlak prázdnej:)

                  0 0
        • knihomol  

          Můj citový vztak k RegioJetu je neutrální. Každopádně dle ceníku RJ je pro mě na trati Praha-Ostrava RJ o korunu dražší. Což je samozřejmě zanedbatelné, ale nutnost rezervace zůstává. Najezdil jsem vlakem už několik desítek tisíc kilometrů a že bych si za celou cestu nesedl, se mi stalo cca 5×. A co se týče frekvence převozu kol, tak přes léto je poměrně velká. Záleží na trati, samozřejmě. Stalo se nám, že ze Slovenska jelo tolik kolařů, že kola skládali v nákladním voze do dvou pater. A když jsme jeli do Polska, tak vzali cca 20 kol a zbytek lidí museli odmítnout, prostě už je nebylo kam dát. A jen jednou jsem zůstal stát v Hořovicích na peroně, páč místa pro kola byly obsazené a nevešel jsem se. RJ stejně jako Student Agency je dobré pro lidi, kteří cestují po stejné trati jednou za čas (nevyplatí se jim traťová jízdenka) a ví dlouho dopředu, kdy a čím pojedou (mohou si rezervovat jízdenku). Ne pro mě, který ještě v poledne neví, čím a kdy vlastně odpoledne pojede. Navíc v případě vyprodání určitého spoje RJ má prostě další cestující smůlu. Zato u ČD se mi nikdy nestalo, že by byl vlak tak plný, aby ještě pár cestujících nenastoupilo. Uznávám, není to pak moc pohodlné, ale primární úkol, tj. přepravit se z bodu A do bodu B, to splní. A přílišný komfort k cestování nepotřebuji. Ani WiFi, ani čaj zdarma. Proto ho rád dopřeju ostatním.

          0 0
          • hony007  

            Pak je ale otázka, co způsobuje, že vlaky RJ jezdí plné, kdežto vlaky ČD ne :-D

            0 0
            • weekend warrior  

              no, tedy nevim jak často jezdíš čd vlakem směr ova, ale já skoro vždycky stojím…, ne že by se nedalo sednout, ale než vyplnovat jedno dve volná místa v kupé, radši postojím. Možná je to časy, kdy jezdím a možná také tím, že jezdím jen do pardubic a také jen vlaky, které nevyžadují povinou rezervaci přepravy kola…

              0 0
            • Burizon  

              Je blbost, že vlaky RJ jezdí plné, stejně jako je blbost, že vlaky ČD jezdí prázdné ;-)

              0 0
              • hony007  

                No já vycházím z tvrzení knihomola, sám jezdím vlakem jen na regionální trati a s ČD.

                0 0
            • prvniodkonce  

              že jezdí se 3 vagóny? :D

              0 0
            • Bald  

              a proč ubrali vagon? neni to tak dlouho co jezdily 4

              0 0
          • borda  

            kdyz tolik jezdis vlakem, urcite jsi si vsiml od kdy a diky komu CD specielne na trati OVA PHA zlevnily, ze?

            0 0
            • weekend warrior  

              no a to je teda druhá strana mince, státní podnik zlevnil štaci? kua jak je to dop*dele možné, když to ještě před pár tejdny byla děsně ztrátová štace(dotace v řádu milionu, to tedy jen přeúčtují? ok, kde, kdy, kam za co? kde to vidíme, kde to můžeme kontrolovat?)…to mě taky ne/baví…

              jak řikam, nestranim ani jednomu ani druhemu systemu, ale rad bych, aby celek byl funkční!!!! což je u nás, přirozenou cestou, docela a vlastně zcela jistě absolutně unreal požadavek…co si budeme povídat:(

              0 0
              • weekend warrior  

                zprivatizuji ten zlomek jakžtakž vydělečnejch tratí, tedy nové koridory, které máme zase asi nejdražší na světě, stejně jak dálnice, jasně že za státní prachy, a zbytek tratí zruší, nebo je budou ještě víc a dráž dotovat, tedy jen ve voličsky silných regionech, do té doby, než se úplně rozpadnou, protože je nebude mít kdo zacvakat, prostě systémová pecka…

                0 0
      • witmar  

        Když si koupíš lístek v ČD a pak zjistíš že se něco změnilo, vrátí ti prachy? nebo dají jiný lístek? v RJ si to pěkně SMS odrezervuješ a je klid…

        Jezdím pracovně OV-PHA a RJ je pro mě nejpřijatelnější varianta…a držím jim pěsti..

        0 0
    • vlk123  

      Bez ohledu na přepravu kola (i když kolo vlakem přepravuju doma i po Evropě) je daleko průserovější rozbití unitárního dopravce z jiného důvodu. V médiích se mluví o internetu a kafi, ale to mne vůbec nezajímá. Horší je, že ten systém jendotlivých dopravců kromě švajcu nefunguje jako systém. To znamená OK Praha – Ostrava. Ale zkusete se dostat podle plánu ministerstva třeba z Berouna do Frýdku Místku. A půjde to jen se 2 – 3 dopravci, kteří samozřejmě nedodržují přípoje, u každého si musíš předem koupit jízdenku atd. A což teprve ten *******, když jedu třeba z Prahy do Tábora a nevím kdy se budu vracet. Mám třeba slevu ČD, skončím v Táboře a pojedeme mi dřív vlak jiného dopravce. Tak slevu zahodím a platím draho nebo budu 3 hodiny čekat na svůj vlak. Tohle znám třeba z Anglie, kde rozdělením na jendotlivé dopravce vznikl akový chaos, že dříve slušně fungující železnice zkolabovala, lidí přestali jezdit vlakem, došlo tam k hrubým nehodám a pak vlastně 15 let vyvlastňovali soukromníky zpátky a zase je tam unitární železnice. V Německu se mi třeba stalo, že jsme jeli na výlet z Hamburku, koupili si výhodný víkendový lístek a ouha. při zpáteční cestě přijela lokomotiva DB, vagony byly DB, ale vlak měl pronajatý jiný dopravce (NWB). A průvodčí nás chtěl vyhodit. Zastali se nás němci, nadávali na ten systém taky askoro vyhodili toho soukromého průvodčího. Pak už byl Hamburk a vystupovali jsme. Dnes tam jezdím autem. V dopravě je to na severu Německa chlív.

      0 0
      • vlk123  

        Třeba v CH pokud jezdí po jedné trati více dopravců, uznávají si vzájemně jízdenky a slevy. A třeba lístek na kolo za 10 CHF platí i na soukromé vlaky, busy a docela i na parníky. Odzkoušeno osobně!

        0 0
      • karliner  

        V Anglii je unitární železnice? Vždyť je tam asi milion dopravců jenom v Londýně a okolí…

        0 0
      • obda  

        Jak říká karliner, s tou Anglií seš mimo. Dopravců je v UK kolem 20. Trochu to pleteš dohromady s tím, že mají svoji asociaci, která pod značkou National Rail prodává lístky a v rámci Rail Settlement Plan rozděluje příjmy mezi jednotlivé dopravce.

        0 0
    • karliner  

      Když už jsi to nakousl – tohle je přesně parketa pro „bikovou advokacii“ Čemby, která je údajně jedním z jejích hlavních cílů…

      Ptát se, jak je to možné, že dopravce nerespektuje vyhlášku EU o tom, že v každém vlaku na území EU musí být umožněna přeprava kol, kočárků a invalidních vozíků…

      0 0
      • obda  

        S tou vyhláškou EU by mne to zajímalo – měl bys odkaz?

        0 0
          • Vegan  

            Otazka jak chapat pojem osobni vlaky ponevads Regiojet v tuto chvili provozuje vlaky standartu InterCity, dale tu je standart EuroCity, Rychlik, Spesny vlak a nakonec osobni vlak. pak by to pro nej zavazne nebylo. Ale mozna je to vnimano jako vlaky pro osobni prepravu… tezko rict.

            0 0
            • weekend warrior  

              to není otázka, to je definice vyjednávací pozice…i když u nás existuje pojem osobní vlak, značící vlastně courák, nebál bch se to navlíkat tak, že i supermaga rychlíková vlaková doprava je prostě a jednoduše osobní, přepravuje -li osoby…ted, že to označení „osobní“ je nepřesné, zavádějící a relikt z minulosti…

              a jen v hlavě jsem propočítaval ceny a časy dostupnosti na mnou běžně jetých trasách, ale jedno je jisté, cesta za jednu osobu je levnější, ta osoba může během cesty pracovat(ano, i bez high sped netu), číst si, spát, a co je hlavní, jede-li ta osoba s kolem, velice často smaže ten časový náskok oproti jiné, na vlak návazné veřejné dopravy…auto časově asi jen těžko, ale budeme-li se bavit i o jiných parametrech cesty, než čas…????

              0 0
      • weekend warrior  

        a tak nějak během dne jsem o tom přemýšlel, a nějak mě vlastně není jasné, co by s tím čemba měla dělat, možná se tak přidat k iniciativě jiných skupin cyklouživatelů drah, ale že by to čemba měla řešit jako prioritu? myslím si, že to je záležitost pana Martínka, plus na něj pro tento účel navázanejch jinejch iniciativ ceskojede.cz, cyklistevitani.cz, nejakej ten cykloturist dálkovej spolek atd… cemba je asi až ta poslední, kterou to pálí a měla by na to nějaké prostředky…

        ale ano, podnět klidně může vzejít z čemby, tedy jakýsik dopis hatemanum, senatorum, poslancum…ale bez další účasti jiných cyklo organizací včetně nejvyšších cykloofikokoor­dinatoru, ktere by takovy dopis/petici teoreticky dobrousily a posvětily bych to viděl jako nevýznamné plácnutí do vody…

        0 0
        • karliner  

          Vždyť ti tam píšu, co by měla dělat – jako zájmová organizace cyklistů by se měla ptát odpovědných orgánů, jak je možné, že nerespektují ty směrnice. Sepsat jeden dopis/mail a zjistit komu se má poslat zabere půl hodiny a myslím, že to je krystalický příklad „bikové advokacie“, která je jedním z jejích dlouhodobých cílů…

          Pro bikery by to bylo určitě důležitější než svolávání 15-té vyjížďky na Točnou nebo nekonečná diskuse o tom, jestli na kámen na cestě mají upozorňovat v plánovaném značení dva vykřičníky, tři vykřičníky nebo jestli bude stačit jeden.

          0 0
          • weekend warrior  

            půl hodiny je hodně optimistický odhad i kdyby to měla psát, schválit a odeslat jedna jediná osoba, ale pokud se k tomu bude vyjadřovat x dalších lidí, doba geometricky narůstá…

            mám mustr, tedy osnovu + snad některé z myšlenek…nejde jen vo to zaprudit a ptát se, ale i trochu pochválit, natuknout stávající problémy a hlavně vyspecifikovat problémy potenciální…

            ale já to tedy beru tak, že neřeším jen kola, ale i tu okolní obslužnost/kom­fortnost, jedno nákupní místo, jedna platnost, jedna jízdenka, jedno místo na vyhledání spojení atd…a funguje-li tak třeba ropid, proč by to nemohlo fungovat celorepublikově…jen se děsím těch prachů za jednotný IT systém a šmela s tím spojená atd…

            0 0
    • weekend warrior  

      ale aby jste to špatně nechápali, že jsem nějakej staromilec čd atpd…, to ne, ale mám tak trochu takový pocit, ze všech těch příspěvk..

      ale mě jde o to, aby i po liberalizaci vlakové dopravy byl zachovan alespon ten dnesní standart přepravy, kdy fakt nemusím řešit jesli mám správnou jízdenku, mám prostě jen jednu, koupenou kdekoli v čr nebo i ve vlaku a na tu se dostanu i do těch nejvíc vzdálenejch velkjech kotěhůlek, kolo mi vemou do „všech“ spojů, má to jakž takž nějakou návaznost atpd…

      to jestli bude hajzlmísa ze zlata, sedačky budou masážní a s ofukem, bude tam wifi a kobliha jako bonus při nalodění je prostě jen bonus navíc – pro mě jako turistu…

      chápu, že pokud budu často, denně, jezdit vlakem v obleku do práce = obchodní jednání přes půl republiky(občas tak jezdím do plzně, zaplatím si jedničku a no problem, kromě netu), mám priority jiné, ale tam tedy opravdu nejsme (již jen kvůli naší stupidní mentalitě, která vyžaduje auto jako jakýsi status a čím větší business, tím lepší, větší a rychlejší auto)…a dlouho nebudeme…

      0 0
      • hony007  

        No tady třeba lidi moc nemívají auta z vyšší střední a víc. Ale to ježdění vlakem je teda taky na facku, sice tu jezdí fakt hodně, ale zas je tu obrovský parkoviště, aby nemuseli náhodou MHD.

        0 0
    • weekend warrior  

      no a aby jsme si to tedy nějak nemalovali na čd růžovo, zkuste si najít spojení mezi prahou a brnem…vše od čd, ale přeprava kola je taktéž tristní, každý snad až 4.vlak bere kolo a to až po rezervaci…

      takže je jisté jedno, v koncepci rychlé/new/lu­krativní železniční dopravy není kolo bráno jako zavazadlo, v důsledku dopravní strategie státu kolo není bráno jako dopravní prostředek…ale jen jako jakýsik výstřelek podivínů… na regionálních tratích, v courácích, kolem hradů a zámků – prostě jen jako jakásik kratochvíle…

      to, že bych se chtěl kratochvilně pohybovat kolem brna a brnáci naopak, už asi nikoho nezajímá:(

      0 0
      • borda  

        clovece, to asi nejak spatne hledas. kola berou temer vsechny vlaky praha – brno (krome EC171 Hungaria v 11:41). Povinna rezervace je u vlaku vyssi kvality jedouci na vetsi vzdalenosti smutna, ale docela i pochopitelna – v lete. v zime mi to prijde jako buzerace ale je to halt systemovy reseni no.

        0 0
        • Pavel  

          V zimě je většinou rezervace nepovinná…

          0 0
      • borda  

        Tak jsem si to spocital .-) – mezi 5.00 a 24:00 z 30 vlaku 23 kola bere a 7 ne. to je myslim velmi slusny…

        0 0
        • weekend warrior  

          hmmm, a kolik z těch spojů vyžaduje rezervaci 2 hodiny!!!!! před nástupem(90%), kolik jich umožnuje jet s kolem na blint(0%) a hlavně, kolik z těch spojů, která přepravují kola bez povinné předchozí rezervace, nejedou o hodinu déle než ty které kola umožnují přepravovat jen po rezervaci…(0%)? a neřikej mi, že to je dáno tím, že nakládaj a vykládaj kola a tak naberou hodinové spoždění…takto pomalé vlaky jedou i v 5 ráno nebo i o půlnoci a to moc cyklistů nejezdí…

          0 0
          • Rychlej turista  

            Za bolševika člověk sice půl hodiny vypisoval lejstro, ale pak se dostal odkudkoliv, kdykoliv a kamkoliv. Zlatej bolševik :-)

            0 0
            • weekend warrior  

              tak tady a dnes vyplnuješ taky jak idiot, vo nic nepřicházíš, jen plníš eform, jen to nějak nefunguje…

              0 0
    • marco  

      Jezdím mezi Prahou a Brnem vlakem EC Vindobona a tam už jsou vagony s místem na kola obvykle poslední dva vagony. No a řekněte mi to je tolik lidí co jezdí mezi Ostravou a Prahou že mají pořád plno. OK je to rychlejší než se probíjet přes D1 a cenově už to není tak strašné pokud má dotyčný alespoň In-Kartu nebo žlutou kartu na SA.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.