Zdravím,
chtěl bych se zeptat, jestli někdo používáte přední světlo, se kterým jste opravdu spokojeni a můžete doporučit :-)
Moc děkuji!!
Zdravím,
chtěl bych se zeptat, jestli někdo používáte přední světlo, se kterým jste opravdu spokojeni a můžete doporučit :-)
Moc děkuji!!
Používám Solar Storm X6. Jsem spokojen.
Myslim ze kdyz uz nekdo pouziva dele nejake svetlo, tak hlavne proto, ze je s nim nepokojenej…:-)
Co takhle pouzit funkci „hledat“…?
Kazdej ma taky trochu jine naroky na svetlo (teren, silnice, mesto, les, videt/byt viden, vydrz…)
Jinak ja Gaciron V9
Za mě jednoznačně GACIRON V9S-1000, nyní i s dálkovým ovládáním.
Mám také, svícení a výdrž paráda, jen nedoporučuji originál držák pro uchycen. Světlo v něm nedrží polohu a při nerovnosti vozovky mi již z držáku vypadlo.
Co místo origo držáku používáš? Já mám spíš opačný problém – abych světlo z držáku vytáhl, tak ho musím pomalu vypáčit. Ani po takřka dvou letech se nevychodil :(
Ten držák je opravdu tragédie u tak pěkného světla, jestli existuje něco lepšího okamžitě pořídím.
Možná měl na mysli něco takového https://www.led-expert.cz/…-jizdni-kola
… anebo stačí jen toto https://www.led-expert.cz/…H09-H09S-H10
PRO-T Plus Power 1200 Lumen Bloom-spokojenost
Já jsem spokojenej a můžu doporučit :)
Mám dvě, jedno do města a silnice, druhý do lesa.
Jsem spokojený s oběma a mohu doporučit :)
Taky Gaciron V9s
Taky už jedině Gaciron V9s
Za mě Gaciron V9D :)
Koukám, že s tímto už jsem sto let za opicema.
Tak jestli ti to vyhovuje…
Akorát má většina těhle ručních svítilen hrozně úzký kužel, cyklosvětla jsou jako světla na autě, svítí víc do široka
Používám tuto ruční svítilnu a má celkem širokej kužel světla. V lese je to super. Vozím ji na přilbě a jsem fakt spokojenej
UltraFire Bike 900 lumen
Fenix BC30R ,vozím denně do práce, o víkendech do lesa, v šeru, v noci… Má za sebou několik pádů na kostky (špatně jsem ho zacvakl) a není to na něm vidět. Jako mínus u něj vidím vyšší cenu a že dálkovým čudlíkem nejde měnit režim. Jinak absolutní spoko.
Vybírám přední světlo na silničku. Pro občasné použití při večerním návratu, kdy sice ještě vidím, ale chci být viděn. Narazil jsem na tyto dvě:
Nemáte je někdo vyzkoušené?
V podstatě by stačil i blikající „pruh“ za pár € z Alíka, ale nemám moc důvěru v krytku USB konektoru a taky nemám dost místa na řídítkách…
A nestačí na tyhle poždavky blíkačka z Decathlonu za 80,–?
Pokud myslíš tuto , tak to je opravdová bludička a při použití jinde než v úplné tmě (kde je taky k ničemu, protože neuvidíš pod kolo :) ), bych se jí úplně vyhnul.
Tyhke svítítka jsou něco jako placebo. Myslíš si že vidět jseš ale nejseš. Pokud beni tma tak to je vidět možná z 20 metrů a pouze v dost úzkém kuželu.
Mám nějakou Cateye HL-EL135 a zjistil jsem, že ze stran není moc vidět. Na večerní návrat přes město, kde jsou křižovatky, není moc bezpečná. Proto hledám blikačku klidně s menším dosvitem, ale velkým úhlem viditelnosti. Ta první odkazovaná vypadala podle obrázku nadějně. Dokonce jsem našel komentář, že je dobré horní stranu přelepit páskou, aby neoslňovala majitele…
Já ale reaguju na ten Decathlon za 80.
Reagoval jsem na: „Myslíš si že vidět jseš ale nejseš.“
Lezyne 400
Tu druhou jsem měl v červeném zadním provedení.
Ta dioda je fakt silná, stačí i na denní blikání, když si to namíříš do očí, tak to fest oslňuje, takže na šero stačí bez potíží.
U si nepamatuju, jaké tam byly mody, určitě tam byl i slabší blikací. Bohužel jsem ji na začátku roku někde vytratil na kostkách.
Byla nějak rozumně vidět i ze stran?
Uvádění dost úzký paprsek, což ale nevylučuje, že něco nejde i do stran…
Docela jo. Samozřejmě ne tolik jako z přímého směru, kde opravdu hodně jasně svítí ten střed.
Ale třeba na silničce je to skoro jedno, tam to zakryjí oblouky a ze strany nyní vidět nic.
Tak to máš pravdu. Co nezakryjí oblouky, to zakryjí páky nebo ruce na nich.
Viděl jsem i světlo pod představec nebo na vidlici, ale to bude podobné.
Pro boční viditelnost jsou fajn „obrysovky“ nahrazující špunty do beranů, něco ve stylu Cateye Orb . Viděl jsem už i propracovanější, ale nevzpomínám si co to bylo za výrobce.
Jejich viditelnost z boku je taky docela omezená, resp. je vidět jen malá plocha. Typicky v situaci, kdy cyklista zastaví v křižovatce při odbočování vlevo. Řešily by to odrazky ve výpletu, ale ty vozí málokdo.
Před časem jsem o nich uvažoval jako o náhradě za zadní světlo. Nakonec jsem se od různých čínských blikaček vrátil k výkonné Smartce…
Ploché dráty, nůžky a reflexní fólie a jsi jak svítící UFO.
Plus ještě se to dá podpořit reflexní omotávkou a bambilionem samolepek různě po kole dle vkusu každého soudruha
Přesně tak. A nejlepší na tom je, že ve dne ani nepostřehneš, že je na tom drátu něco nalepené :)
Dívám si, že jsi asi ještě kolo nepotřeboval centrovat, to bys pak nelepil tu fólii až takhle vysoko.
Je dobré tam nechat trochu místa na ten plochých drátu. Ale neboj, taky jsem to tak měl ;-)
Záleží na fólii. Tu moje ve dne neprehlédneš, ale je mi to šumák. Na kole, které chci programově provozovat na silnici za snížené viditelnosti, bych bez toho asi nevyjel
Pěkný. Tím ses asi dost zabavil. :-)
Na zimáku mám reflexní trubičky. Nejsou tak nenápadné, ale účel plní.
Kde jsi koupil tu fólii? Zrovna jsem teď něco podobného hledal, a v podobě, která by mi vyhovovala, nenašel.
Díky. Tady u výrobce jsem ji když tak objevil levněji: https://www.traiva-shop.cz/…itruck-bila/
Tacx lumos nebo tak nějak, už se asi nevyrábějí, silničáři je nekupovali…
Suburb 800. Tři režimy svícení a strobo. Stačí i v noci do lesa.
Nemá už někdo zkušenost s novým světlem Gaciron V20D
https://www.led-expert.cz/…00-d2268.htm
Mám doma V9-C 800 a to světýlko je fajn, ideální na silničku nebo na přiblu. K tomu jsem měl i silnější V9-S, ale to světlo se doma někde ztratilo.
Chci koupit něco dalšího, rozhodně bez externí baterie a podmínkou je kompatibilita s novým držákem – což nesplňuje V9-D – ten má uchycení jen na starý tip držáku.
Takže se rozhoduju mezi V20S a V20D.
Tak nakonec jsem se s držákem spletl.
V9D v modré verzi 1800 má uchycení na nový držák a světlo už je doma. Dohromady s V9SP-800 na přilbě super kombinace. A když se na řídítka přidá ještě V9S, tak už je to na jakákoliv pekla ;-)
Na 900 lumenů stačí pomalá jízda, plný výkon už chce víc chladit.
Jak už jsem tu psal kdysi mám V9D už asi dva roky a nikdy jsem nezalitoval naopak to považuji za nejlépe utrácené peníze do kola za poslední roky ;)
Sice je to Čína, ale je to udělané slušně. Hlavně ta menší V9C mne hodně překvapila. Celokovové tělo, hodně solidní pocit. Koupil jsem synovi, ale pravidelně mu ho kradu na silničku. Optika je hodně difúzní a to mám rád. Sice chybí trochu dosvit, ale zase je osvětlená plochá široká a homogenní. Světlo je nejteplejší ze všech Gacironu co mám.
Kdyby klasická V9D měla už ten nový držák, tak by mi stačila, ale právě kvůli tomu držáku jsem si musel připlatit, protože jsem kompletně přešel na tu novou verzi – mnohem lépe udělané a hlavně nemusím přemýšlet, na kterém kole jaký držák mám.
PS: předtím tam mám chybu – na přilbě vozím právě tu malou V9C-800
Kdo by vozil čtvrtkilový hebl na helmě?
Garmin světlo kdyz to nikdo zatím nezmínil.
Taky mám, krátkým páskem Fenix jí zaháknu, provliknu mezi otvory přilby dolů a zase zpět nahoru a drží na helmě jak přibitá
Fabric Lumaray V2 jako denní blikačku.
Lucifer jako světlo do tmy. Obojí na spodní straně držáku od garminu.
Na řidítkách mám Fenix BC21R V2.0 (střídám na silnici a bajku) a když jedu na bajk a hrozí že pojedu po tmě přidávám ještě na helmu čelovku Fenix HL60R.
https://bbbcycling.com/…0-nanostrike. Mám i o trochu silnější https://bbbcycling.com/…-strike-1000, ale častěji vozím to menší, na moje dojíždění do práce úplně dostačuje.
Tak napoprvé se mi ty odkazy nepovedlo zkopírovat. Správně to mělo být na silnější světlo: https://bbbcycling.com/…-strike-1000 a menší a trochu slabší: https://bbbcycling.com/…nostrike-400.
Zajímavá zkušenost s nákupem Fenixu BC30 V.20. Kronium má teď akci, kdy svítilnu dodá se dvěma bateriemi 3500 mAh a USB rozdvojkou za 3699 Kč: https://www.kronium.cz/…od_2272.html.
Model bez baterií stojí 2499 Kč, dvě baterie 3500 mAh k tomu jsou za 1298 Kč, to je dohromady už skoro 3900 Kč, tak se to vyplatí. Vzal jsem proto sadu.
Když mi přišla domů, baterie samostatně v blistru, říkám si, že to je teda bez baterií pěkně těžká svítilna. Jenže uvnitř už byly další dva články 2600 mAh, které samostatně stojí 738 Kč. Takže mám dohromady čtyři a za tu cenu je to myslím dost výhodné.
Nevím teda, jestli to náhodou nebyla chyba při kompletaci zásilky. Z popisu na webu není zřejmé, že ty 2600 mAh jsou součástí.
Já preferuji světla ovládáná přes ANT+. Jedna se to dá automatizovat a pak vidím stav baterie. Kamarádi používají Garmin světla, ale já jsem zkusil Bontrager:
Obě světla fungují dobře, včetně Smart Bike Lights widgetu, který používám na automatizaci. Výdrž aku byla větší než deklarovaná, teď po 2 letech jsem to neměřil, ale změnu tam nevidím.
To první světlo do podvěsu ke Garminu do GoPro držáku asi nedostanu, co?
Dostaneš. Bontrager dělá mezikus (Blendr) s GoPro uchycením (jak pro Pro, tak i kratší pro 200). Ten kratší jde i na Pro, ale musí se otočit ten díl, co jde do světla.
Díky, podívám se na to.
Tady s origo Garmin držákem.
Ty jo, díky moc, škoda, že jsem ho nekoupil za tu dvojku, jak si ho odsud koupil nejmenovaný kamarád…
Ahoj, ukazuje ti Ion 200 RT ve Smart Bike Lights stav baterie? Používám teda datové pole, ne widget, ale u radaru ok, u Ion 200 mám stále zobrazené 3 čárky, což mě trklo až po nějaké době. Takže se stav buď nepřenáší, nebo musím někde hledat problém, což nevím kde, když jinak komunikace / automatizace funguje perfektně.
U obou ION 200/Pro FT se mi ukazuje i stav baterie. Používám 2 datová pole (první Pro a radar, druhé 200 a radar – abych nemusel nic konfigurovat a mohl použít světlo dle potřeby). Viz. přiložené foto, původně 200 měla 4 čárky, pak to kleslo na 3 červené.
Přesně takhle 3 čárky mi to ukazuje taky, ale pořád. Takže mě ta fotka moc nepřesvědčila ;) Ne, dělám si srandu, děkuji za info, důležité že vím, že by to mělo fungovat. Teď jsem ale zkusil načíst stav světla mobilem a píše mi to taky 50%, takže asi světlo reportuje špatně. Mezitím jsem našel vlákna na reddit kde popisují, že tato světla mají s reportingem stavu baterie problémy a jsou v tomto dost nespolehlivá. Musím zjistit, jestli není nějaký způsob, jak tam natlačit novější fw, jestli je (mám 1.0.2.4)
Já tam měl původně opravdu 4 :-)
Mě dělá problémy také, jakmile se vybije, tak i po nabití stále ukazuje, že je vybité. Pomůže restart – zapnout a pak držet tlačítko 16s, po každých 8s blikne. Pak už zase reportuje baterii dobře. Po zimně vyreklamuji, snad ty nové už budou mít upravený firmware… Až na tento problém je to dobré světlo.
Mně ten restart pomůže někdy, teď po nabití hlásil 75%, po restartu už správně 100%, ale spolehnout se na to nedá. Nechal jsem ho předevčírem svítit a sledoval stav a po nějaké době, kdy hlásil 25%, najednou začal hlásit 50, prostě random. Stejně nevím, jestli po restartu už to hlásí dobře, nebo vymyslel jen jiný náhodný stav.
mohu se zeptat, co je to datové pole k Radaru … díky
Smart Bike Lights je datové pole, které umí ovládat ANT+ světla. Garmin Varia Radar je také i zadní světlo, takže jej můžeš přes toto datové pole ovládat. Ovládaní je buď automatické „S“ – smart (dle pravidel, která si vytvoříš), „M“ – ruční nebo „N“ – síť (to pak ovládá Garmin).
Původní ovládání světel od Garminu je dělané jen na Garmin světla, takže ovládání jiných světel úplně dobře nefungovalo.
díky!
Lehce oživím téma.
Nějak mě po letech začal zlobit Solarstorm X2, v baterypacku mám 18650 panasonic baterky i když je nabiju v externí nabíječce, tak mi po zapnutí indikace ukáže, že jsem prakticky na poloviční výdrži baterky a jakmile to vypnu překlikem přes nejsilnější režim, tam mi to hlásí baterku skoro vybitou. Sice to pak vydrží svítit ještě dlouho, ale na ježdění do práce je to fakt blbý, protože nevím kdy přesně to chcípne.
Dotaz první, dají se ty 18650 nějak „oživit“ kdybych měl kvalitní nabíječku, nebo jestli to dělá nějaká firma?
Dotaz druhý – kdybych kupoval komplet nový světlo, protože nevím jestli není něco shnilého i po 8 letech v tom světle. Máte někdo zkušenost s Moon X-power 1300? Jejich blikačky mi přijdou celkem slušný, je vidět že to není úplně ta nejshitovější Čína.
Nebo tip na něco jinýho? Požadavek je cena do cca 1600, velká výdrž baterky, potřebuju aspoň 4 hodiny na cca 300 lumenech, externí akupack výhodou. Stávající solarstorm vozím na silnici na nejslabší režim, tedy těch cca 300 lumen.
Jak jsou staré ty 18650tky? Jak moc jsou používané. Ono žádné oživovací zázraky dělat nelze a ani se to nevyplatí, když jeden článek koupíš cca za kilo. Abys zjistil skutečnou kapacitu, tak si pořiď nabíječku, která to umí, třeba od Liitokala. Pokud jí nechceš kupovat z číny, Alza má něco podobného, nyní za velmi solidních 699,– Kč (po zadání slevového kódu DARKY30). Ale ta Liitokala je lepší.
https://www.banggood.com/…1489846.html?…
Liitokala dělá několik modelů s cenou od 800 Kč výše.
Mrkni na GACIRON světla. U nás prodává třeba LED-expert.cz s 3 letou zárukou. Je tu o nich napsáno již dost, stačí pohledat.
ty 18650 jsou cca 4 roky starý, jsou to značkový panasonic 3600 mA, takže článek spíš za 400 než za kilo :-/
Ty Gaciron světla – nějak se mi nelíbí ta integrovaná baterie, už jenom proto, že to světlo s ní je těžký takže má tendenci se víc klepat než s externím aku packem. Ale jinak vypadají pěkně, to zas jo.
Tak nakonec jsem bloumal a bloumal po těch internetech abych dospěl k tomu, že vlastně to světlo s integrovanou baterkou je dobrý a objednal jsem tohoto Gacirona :-)
Papírově ideální, jsem zvědavej na realitu. Říkám si že to není úplně nejlevnější šunt a 3 roky záruka se celkem hodí.
Ve čtvrtek snad otestuju.
Dobrá volba, snad u něj už budeš mít inovovaný držák. Externí akupack je opruz :)
no, je fakt, že mi došlo že díky němu si nepřehazuju světlo na enduro a tím jsem línej jezdit na noční jízdy v zimě
navíc nabíjení přes mikro USB znamená že mi odpadne další nabíječka
Držák uvidím, díky 3D tiskárně v práci ale není problém leccos udělat
Budeš tam mít nový, který je úplně v klidu.
A co vám všem vůbec vadí na tom starém držáku? Já ho mám a nechápu v čem je problém.
Třeba to, že zobáček na zajištění funguje na principu pružnosti plastu a nový je na osce s pružinkou. Funguje mnohem lépe a jen tak ho nezlomíš.
Světlo se taky mnohem lépe nasazuje.
Ale hlavně všechna ostatní světla, co mám doma mají ten nový, tak nemá smysl mít jedno na ten původní.
Už poměrně dlouho tahle světla prodávají s novým držákem. Jen bych asi volil verzi se silnější diodou.
A pokud má doma někdo starší verzi, tak se dá koupit nová kolejnička, kompatibilní s tím novým držákem.
Já jsem si ji koupil, ale než došla, tak jsem tohle světlo doma někde ztratil.
Světlo je to fajn, oceňuji na něm slušnou výdrž. Na silnici jsem si ale nakonec oblíbil menší V9C – překvapivě nesvítí o tolik hůř, ale výdrž je mnohem menší – na hodinovou cestu do práce ale bohatě stačí. Vozím ho i jako denní blikačku.
Nad silnější diodou jsem přemýšlel ale vzhledem k tomu že většinu cest pojedu na druhý nejsilnější režim tak mi dávalo smysl vzít verzi kde je 400 lumen místo 500 a adekvátně tomu delší výdrž baterky. Nejsilnější režim téměř nevyuzivam protože to mám na cesty po silnici. Možná se ale ukáže, že mi stačí 200 lumen a mohl jsem tak mít k dispozici 500 a 1200 místo 400 a 1000. No jsem na to zvědav.
Tohle je věc která mi na to světla vadí – velký rozdíl mezi maximálním a druhým režimem. 400 není nic moc. Osobně bych bral tak 700.
Ale je vidět že každý to vnímá jinak.
V terénu to mám většinou tak, že dokopce jedu minimum a z kopce plnou palbu. U nás nejsou žádné zvlněné terény takže na vrcholu prostě přepnu na max a valím. A tam čím víc svítím, tím líp.
Teď vozím do terénu V9D 1800 a jako jediné by mi nestačilo.
Jasně, primárně do terénu bych volil něco jinýho, tohle je na silniční trasu kterou zvládám téměř po slepu:)
Na silniční trasu bych z důvodu oslňování protijedoucích volil něco jiného, V9S bych volil primárně do terénu :)
Tak tam mě těch 1000–400 sralo nejvíc :-)
Tak záleží taky jestli je sucho nebo mokro. Zjistil jsem, že ač za světla vidím tak nějak průměrně tak vidím překvapivě dobře za tmy takže tohle by mohlo stačit. Ale uvidím taky jaký ty čínský lumeny budou :-D
Jo za mokra neni vidět pořádně ani na plný kule. Naopak úplně za sucha/holomrazu je vidět parádně i s nejslabšim režimem jak je silnice světlá.
Ten mod 500lm u V9D je rozhodně lepší než 400. Je to taková ideálka na silnice. Ne že by to bylo kritické, ale v přímém duelu mi to jasně vyplynulo. Za mě V9D má ty módy perfektně poskládané.
V9D má ovšem taky jen 400 a pak 800.....
400 je na silnici dobrý tak do 30km/h, jakmile přijde sjezd, už musím dát víc, jinak nevidím kam jedu.
jsou dvě verze V9D – 1000 lumen a ta má slabší 400 nebo nějaká cca 1200 lumen a ta má slabší 500.
Aha, tak to pardon, já už jsem 4 roky zaseklý pouze u verze 1600, na ty ostatní jsem zapomněl :).
No to ještě nevíš o verzi 1800 :-D
O té samozřejmě vím od doby kdy vyšla, ale upgrade nedává smysl. Klidně bych si koupil znova 1600, kdyby tam udělali jednoklikové přepínání mezi slabým a silným módem. To ovládání mi přijde jako největší slabina. Vím že teď V9M to má už lepší, ale zas nemá optiku tvarovanou tak dobře, jako měla V9D…
S ovládáním to vidím stejně. Cyklování režimu dokola je blbost na každém světle.
Ta silnější verze má výhodu v novém držáku. Proto jsem původní nikdy nechtěl.
A hlavně ve větší baterii ;-)
Přesně baterie, módy plus. Ovládání těžký mínus. Taky mi chybí zobrazení módu.
Máš prosím odkaz na tu kolejničku a nový držák?
Myslím že to není tak těžké dohledat, ale když jsou ty Vánoce ;-)
Držák:
https://www.led-expert.cz/…7P-d2235.htm
A dívám se že mají novou hliníkovou verzi – nad tím budu uvažovat (aha takže není na 35mm, tak to asi potřebovat nebudu)
https://www.led-expert.cz/…um-d2594.htm
Kolejnička:
Díky tyto jsem viděl.
Myslel jsem, že ho přepracovali úplně a je nižší.
Kdysi jsem o tom někde četl.
Se světlem jsem spokojený jen mi vadí, že světlo trčí celkem vysoko nad řidítka
Držák nižší bohužel není, světlo stále hodně ční nad řidítky…
Přesně tohoto Gacirona mám asi půl roku a jsem spokojený…noční jízdy lesem jsou super a maximální režim v podstatě dávám jen při nějakém technickém sjezdu…
Tak k testu jsem se dostal až teď, za mě dobrý :-)
400 lumen pro mě na MTB HT po silnici v pohodě, leckde bude stačit i těch 200. Ve městě přepínám na blikání 50–100 lumen jako doplněk k blikačce.
Držák funguje obstojně, nicméně třeba na dlažkách se to světlo klepe. Uvítal bych držák bez možnosti stranovýho natočení, to je pro mě k ničemu a v tomto kloubu se to klepe a držák je i zbytečně vysokej.
Má to proti mému letitému solarstormu X2 daleko příjemnější barvu světla a líp tvarovanej kužel, takže tolik neoslňuju auta. Ještě dokoupím držák na druhý kolo a budu spokojenej :-)
A štve tě zvuk klepání nebo klepající se kužel světla?
Držák rozšroubuj, vykuchej den stranově natáčecí debilismus, dej tam nějakou podložku a sešroubuj napevno a nic se nebude klepat, takto jsem to udělal a je klid.
Dík, konečně jsem se k tomu dokopal, ano, přineslo mi to klid a mír v duši!
Fakt by mě zajímalo, kdo má pocit že je třeba to světlo natáčet do strany.
No asi to schytám, ale zmíním jednou zajímavou situaci, která mě hodně poznamenala. Při diskusi, jak používat světlo, mi jeden z mísntích napsal, že kdyby si dal světlo na pravou stranu řítítek, musel by si ho pootočit doleva…
to jo ale asi tak o prohnutí řídítek u představce, tedy odhadem 2–3 stupně, max. 7. Tady jeden krok byl odhadem 15 stupňů…
Mám svítilnu Sencor SLL 97 a svítí teda hodně. Jezdím v klidu za tmy na silničce a koupil jsem ji v Planeu v akci za 169 kaček. Maximální spokojenost, proto jsem koupil ještě další.
Tak okolo Hradista se stim krouzit da,vsude je jeste dost ostatniho svetla,ale do uplne tmy uz toho moc nevidis. Koupil jsem je taky v te akci,mam 97 a 98 ata se mi libi vic, za ty prachy fakt super kup.
No já to myslel, že i v úplné tmě je to naprosto ok. Žádné silnější jsem zatím nezkoušel, ale fakt nemám ani potřebu. Někdy vozím obě, ale spíš jako rezervu. Obě naráz svítící už jsou luxus. Ale každý to vnímáme jinak.
Ja to beru zase tak,ze mne to staci tam kde to znam,kde to neznam mne to nestaci,nevidim dostatecne dopredu,treba diru v silnici a o terenu uz se nebavim vubec,zalezi teda i narychlosti.
:-o
Tak tohle není světlo ;)
Zkus s tím zajet do lesa.
Psal snad neco ze ji ma na jezdeni lesem. To jsou zase plky. Na to na co to pouziva je dostatcne dobre.
Dneska jsem pořídil jeden z posledních kusu SLL 98 a musím říct, že na ježdění „okolo komína“ je to i za cenu 197Kč docela kauf !
Ahoj, já používám Sigma Buster 2000 a nemůžu si ho vynachválit. Svítí parádně a má i solidní výdrž. Jako bonus má ovládání na řidítkach. Tlačítko komunikující přes Bluetooth. Kravina, ale když si na to jednou zvykneš…
Zatím jsem ho zkusil jen jednu jízdu, ale jo, je fakt dobrý. Měl jsem ho na helmě, ovládal z řídítek. To je fakt návykový, vyzkoušíš a nechceš jinak. Dobrej kužel, těch deklarovaných 2000lm to bude mít. Jen by to mohlo mít teplejší barvu světla.
Hmm. Světlo, které máš na helmě a můžeš ovládat z řídítek, to bych ty prachy ve výsledku asi dal.
Díky za tip. Budu o něčem podobném uvažovat.
Nejlepší samozřejmě je, když máš k tomu ještě světlo na řidítkách s širším kuželem, a obě dvě pak přepínáš jedním klikem mezi silným a slabým módem na jednom bezdrátovém ovladači :).
Mám to takto domluvené u jednoho malého výrobce, jen jsem to ještě nerealizoval.
A jak se to ovládá – dá se jedním klikem přepínat mezi nejsilnjším a nějakým modem kolem 400lm?
Teď bych kecal, nějakou dobu jsem světlo nepoužil, ale myslím, že tam jsou jednoklikem prednastaveny 3 úrovně intenzity osvětlení, které chodí dokola a když tlačítko podržíš déle, přepne se režim blikání a když dvakrát zmáčkneš rychle, vypne se.
Ale fakt za to ruku do ohně nedám.
Ovladač je fosforeskující, takže ve tmě jde hezky vidět.
Na světle samotném točíš všechny módy dokola. Je jich tuším sedm, čtyři svítící a tři blikající. To je celkem opruz. Na dálce máš tlačítka dvě. Jedním zapínaš světlo, vypínáš světlo a přepínáš blikací módy, druhým přepínáš dokola mezi čtyřmi světelnými módy. Jezdím druhý po rovině a čtvrtý z kopce, takže vždycky rychlý dvojklik a mám přepnuto.
Jinak je to celé fak moc hezky zpracované, jak světlo, tak baterypack.
Hmm to vypadá dobře…jak dlouhej je ten kabel když by bylo světlo na helmě a baterka by byla v batohu?
Díky.
Kabel má asi 120cm od baterky ke světlu. Batoh mám evoq fr 20 a úplně v pohodě. Ale i v jiných nebyl problém.
Super, díky.....vypadá to fakt zajímavě.
Kabel je dlouhej dost, helma – batoh bez problémů.
A co ledvinkáři? ;-)
Nevím, zkusím. Dej mi deset minut.
Mám 183cm a zapojená baterka mi sahá pod zadek. Když se trochu předkloním a nasimuluju posed na kole, trochu se to zkrátí, ale furt je to hodně pod místem, kde by cca byla ledvina.
Super, díky moc.
Čekal jsem že mě pošles do míst pod tou ledvinkou ;-)
pro mě je nok, pže nemá usb nabíjení. často nabíjím světlo v práci. nechtěl bych kupovat další speciální nabíječku
Hele, tohle světlo nebudeš nabíjet každý den, vydrží dost. Tak si origo nabíječku necháš v práci :-)
použité,funkční svítí na 18650 dobíjecí batertky.na náhradní díly.100ks.
100ks je stokusový? Jako rozpadlé na sto kusů? To bych nechtěl. Zkus to v bazaru prodat jako puzzle nebo Lego technic.
toto – https://www.led-expert.cz/…-0-d2142.htm nebo toto – https://www.led-expert.cz/…predni-cerna#… :-) uchycení vypadá lépe u Fénixu, Gaciron má zas DO…
Za mě Fenix, přišel mi snad u všech modelů o úroveň lépe zpracovaný než Gaciron. DO byla věc, která mi jen ležela nevyužitá v krabici, ale věřím, že pro někoho to může být rozhodující prvek.
Díky. Spíš si myslím, že to bude návykový, když už to člověk má. Počkám ještě na pár názorů a pak něco objednám jedno objednám.
DO má i Fenix, ale ten vyšší řady. Mám jej a je super.
To DO u gacirona je super. Me po 4 zimach odeslo to horni tlacitko, tak toto je uz jedina moznost, jak svetlo ovladat. No a letos jak na lusknuti prstu klesla kapacita baterky tak na 50%… :-(. Ale vydrzelo 5zim jezdeni do prace cca 3×tydne.
Kazdopadne dalsi uz je fenix
To zní dobře. Kolik dojíždíš km. Já to mám cca 30 jedna cesta.
Rano 13 a odpoledne 20–40km.
Jsou tam dva 18650 články paralelně, kvůli kapacitě. Asi ti jeden umřel. Chtělo by to změřit a když tak vyměnit. Jeden článek vyjde na 200Kč.
Diky, zkusim se v tom pohrabat. Clanky mam doma ze staryho NTB do jiny baterky.
Pořád čekám, kdy se některý výrobce zamyslí a navrhne DO, které bude přepínat mezi dvěma zvolenými módy. Podobně jako u auta. Cyklické přepínání módů je dost otrava. :-(
Co Gaciron V9M s dokoupeným ovladačem?
Nj, máš pravdu. I v tom, že o této funkci výrobce diskrétně pomlčel.
Designem se mi víc líbí V9D, ale tahle funkce mi u ní chybí.
Jo, tohle maji mit vsechna svetla.
Objednáno světlo Fenix BC30 V2.0. Ještě dotaz. Jsem schopen nabít světlo normálně přes USB nebo musím nabíjet články v nabíječce? Díky
Mam první generaci a články musí ven do nabíječky. Předpokládám, že to tak bude i u V2.0. mám ji hodně roků, letos se mi tím otevíráním podařilo zničit tu výsuvnou část, ve které jsou bakterie, naštěstí Kronium dodalo náhradní díl a nemusel jsem kupovat nový světlo.
Máš to v popisu u světla a na obrázku jsou články s USB vstupy..
Ano a ja se ptal, zda se da svetlo, ne clanky, nabijet rovnou z USB ;-)
Co třeba přečíst popis??
Neblázni, jsou mu 2 roky. On ještě neumí číst. :-)
Články je k nabíjení ze světla potřeba vyjmout. Dneska po cca třech hodinách svícení na nejvyšší intenzitu už svítila kontrolka červeně.
Tato Nitecore BR35 umí vypnout a zapnout hlavní reflektor přes DO.
Toto svetlo jsem kupoval na Ali za cca 1900 kc. Je to perfektni svetlo s dalkovym ovladanim a prepinanim dalkove – tlumene a nevim o lepsim v tomto cenovem rozmezi.
Teď testují baterku wurkoss TS21 na článek 21700.. Uz je to asi 4 baterka a vypadá dobře co se týče ideálního záběru a poměru váhy, výdrže, vykonu… Hlavne jsem si zamiloval systém Anduril
Ty fotky jsou pecka, cim to fotis?
S21ultra
Na to ovládání aby měl člověk vysokou školu, šílenost.
Ano, než jsem to pochopil tak to trvalo týden
Zajimavý držák. Nejaký z Ali? Vozím leta světlo od Convoye a držák je za mě nejslabší článek. Tohle se mi poměrně líbí.
Nevím jestli to jde sehnat samostatně, ale společně s držákem na garmin to jde.
Vozím v tom Gaciron 9SP. Na silničce dobrý, v terénu se to trochu klepe.
Nemáte někdo zkušenost se světlem Author A-QUANTUM 700 LM? Líbí se mi možnost uchycení držáku na helmu, ale na produkt. videu na mě světelný výkon nedělá dojem referovaných 700lm…
Upřímně bych nechtěl u tohoto typu světla držák na řídítka který je gumový – to světlo se bude vždy klepat. Podobný to bude nejspíš i s držákem na přilbu přes sucháč.
+1, gumový držák je zlo i u lehkých světel. Dobré to je maximálně pro blikačky, kde ti nějaké klepání nerozbíjí světelnou stopu na zemi.
Ja mam naopak gumove drzaky rad, ale musi byt udelany poradne. Tady je gumovy drzak kombinovany s rychloupinakem, to mi prijde jako nesmysl. Bud dam rychloupinak + sroubovany drzak, nebo gumovy drzak ale bez rychloupinaku at je co nejnizsi, aby svetko nebylo vysoko a neklepalo se.
Ja mam rad kdyz po sundani svetla na kole nic nezustane, takze proto gumovy (ale masivni) drzak bez rychloupinaku. Jeste lepsi gumovy se suchym zipem.
Právě proto se ptám, jestli nemá někdo zkušenost. Na těch gumových držácích spíš vadí to, že jak se pořád natahují (právě proto, aby se světlo neklepalo), tak za čas prasknou a je po držáku. Jak je na tom ten držák se sucháčem na helmu by bylo fajn zjistit. Jestli to svítí opravdu těma 700lm a celé světlo s příslušenstvím stojí 600,–, mohlo by to být zajímavé. Bohužel, recenze ani zkušenosti uživatelů na internetu skoro žádné nejsou :-/
Bude to standardní obrandované čínské světlo…
S tím jsem počítal, zběžně hledal, ale nenašel.
Fenix HM61R Amber. Mám držák na řidítka. Používám na běh jako čelovku a na kolo jako svítilnu. Ideál. Ale cena vysoká.
Ahoj, s dovolením sem hodím jednu do pranice. Mám nekolik let klasický svítilny od Convoye. Starší, přímá S2+ a mladší 90st H1, kupována na hlavu/helmu.
Doporučte prosím nějaký držáky, klidně cokoliv vyzkouším. Přímou leta vozím raději v tom gumovém držáku vlevo na fotce, ale v terénu to zkrátka nepříjemně pruží a mrká. Totéž se dá říct o tý zelený šprcce. Na helmu ji natahnu, pojistím páskama, ale zkrátka se to klepe, což ruší osvit a navozuje pocit nejistoty na hlavě.
Jen dodám,
koupí jiných světel to řešit nechci,
Muffin jen tak pro olíznutí :)).
Ahoj, s dovolením sem hodím jednu do pranice. Mám nekolik let klasický svítilny od Convoye. Starší, přímá S2+ a mladší 90st H1, kupována na hlavu/helmu.
Doporučte prosím nějaký držáky, klidně cokoliv vyzkouším. Přímou leta vozím raději v tom gumovém držáku vlevo na fotce, ale v terénu to zkrátka nepříjemně pruží a mrká. Totéž se dá říct o tý zelený šprcce. Na helmu ji natahnu, pojistím páskama, ale zkrátka se to klepe, což ruší osvit a navozuje pocit nejistoty na hlavě.
Jen dodám,
koupí jiných světel to řešit nechci,
Muffin jen tak pro olíznutí :)).
Na 90st by mohlo fungovat https://www.svitilny.eu/…od_1093.html a připáskovat. Podobně to má řešené Armytek.
Mam S5 jako doplnkovy svetlo na helmu, k SolarStormu,
Parkrat jsem ji mel v tom co mas vlevo na fotce, prislo ze mi moc nedrzi – nesel dotahnout.
Ještě technická, tato kombinace je dobrá tak možná na silnici. V terénu dolu z kopce to bude o život. Čelovka jako doplněk pořádného světla OK. Jestli tedy chceš jezdit na mílích v noci…
Díky za tip na držák výše, jen z toho obrazku me není úplně jasný, jak se tam světlo cvakne. Ale to pogooglim.
S výkonem těch světel jsem spokojenej. Nemám s tím problém v neznámým terénu a to převážně jezdím na druhý nejvyšší mód. Nicméně nedělám si iluze, že na milich pojedu celý noci. Potřebuju spát, pokud to jen trošku půjde :).
Proč myslíš, že by ta kombinace měla být v terénu o život? Nepíše jaký driver v S2+ má, ale s S2+ s 2,8A driverem a Skilhuntem H03 můžu jezdit v terénu to, co ve dne.
Optika na pikaču a chce s tím jet míle. Na nějaký kousek terénu to možná s bídou stačí.Jak dlouho to vydrží ? Ono jezdit a pak jezdit 15–20h denně je trochu jiné na nároky na osvětlení..
No, asi to vnímá každý individuálně. Nemám srovnání se světly, zmíněnými výše, který disponují jednou takovým světelným výkonem. Něco už jsem s Convoyema odjel, ať už trénink, nebo 24h, na silnici ve tmě pokud možno nelezu. Optiku to za mě na bajka nemá špatnou, příjemně roztaženou do stran. A to, že s tím pojedu majle, no, kazdý svého (ne)štěstí strůjcem :D.
Pokud chceš trochu jet v noci, tak světlo je ta poslední věc na které šetřit.
Asi se neshodneme, určitě ne v tom s bídou kousek terénu
Určitě jsou dnes lepší světla jak svítivostí, tak optikou, ale S2+ má i po těch letech, co se prodává, pořád velice dobrý poměr cena výkon.
K Mílím, podle rad na stránkách závodu – Pro jízdu v lese doporučujeme svítivost cca 400 lm. Cokoliv nad je benefitem, cokoliv pod je celkem nebezpečné. Na cestu stačí cca 150 lm. Svítivost 700 lm a výše je pro jízdu příjemná, ale ruinuje baterii i podle videa z Mílí se tam řeší spíš jak svítit co nejúsporněji.
Vzhledem j vyměnitelným 18650 aku si může poslat náhradní na záchytné body a omezit potřebu nabíjení světel.
Asi jsem se špatně vyjádřil, myslel jsem na cestu z kopce v terénu pak záleží jak chceš jet rychle.. A s únavou je prostě třeba více světla. Nebo vést i dolů.
Ona spotřeba není jen o svítivosti, ale i kvalitě diod a konstrukci. Stejně musí vést rezervní články, aby je nabil nabíječku. Nebo jich mít více a poslat dopředu. A kvalitní 18650 něco stojí…
Do S2+ dáš TIR optiku, led i driver celkem dle libosti. Limitem je pouze chlazení a výdrž. Mám jich několik, je to takové lego, prostě stavebnice. Od SST 20 až po Cree XHP 50.2… Ovšem výdrž na míle bude mít buď bludička nebo dynamonáboj. Nebo něco s velkým akupackem a možností nabíjení. Ovšem 18650 do Convoye se dají na zastávkách nabíjet také…
Držák na rodla na ten Convoy, v tom se ani nehne.
Na helmě vozím Skilhunt stejné konstrukce jak tu H1, prichycený kolem žebra helmy silnější gumou.
Ono záleží co chce vést na řídítkách, pokud tam nic nebude tak OK. Jinak záleží na kole a co vepředu poveze, vak může omezovat kužel světla nebo to vůbec nebude fungovat…
Na čelovku se mi podařilo najít, co jsem hledal. Paradoxně hned na webu kronium.
V tom vozím Fenix 61hmr. Na přilbě mám přidělanou tuto destičku a ten postovaný držák do ní naklapnu. Funguje bez problémů.
Pouze jednou, když jsem trefil hlavou větev, tak ten držák vyskočil i s čelovkou. Chvilka hledání a jel jsem dál :-).
Můžu doporučit čelovku Astrolux HL02 na baterií 18650 s výborným dosvitem a výkonem 1600lm na helmu ideální na řídítka taky bomba
Tak že, z těch co jsi testoval s vyměnitelným aku máš nejlepší pocit ze které?
Na helmu astrolux HL02 na řídítkach mám wurkkose ts21..
Děkuji Honzo.
Lezyne 1300. Je dobrý, ale s tou výdrží je potřeba trochu pracovat, aby člověk někam dojel. Čísla v té jejich tabulce výdrže odpovídají realitě.
Nemá náhodou zrovna Lezyne problém s tím snižováním svítivosti během jízdy?
Ano přesně tak, lezyne 1300 mám svítí perfektne, čísla jsou nižší než co uvádí v jejich tabulce.. Proto jsem začal hledat Flashlight idelane na článek 21700..
Dobrý den. Ať nezakládám nové vlákno, zeptám se tady. Mám světlo Smart Suburb 800. Problém je prasklý silikonový pásek pro upevnění. Nemáte někdo doma navíc? Co jsem se ptal v obchodech a hledal na netu v shopech, všude je vyprodáno. Nebo máte vyzkoušený alternativní pásek z jiného světla? Předem díky
Nemáte někdo na MTB ježdění světlo Magicshine RN1200 nebo RN1500? Jak jste spokojení s kuželem světla a barvou? Celkem se mi líbí, jaké to má parametry, velikost a baterii. Už mne nebaví micro USB na Gacironu. Nechápu, proč nepřejdou na USB-C jako všichni normální.
Mám teď možnost koupit RN1200 za cca 1100 Kč z Aliexpresu z Španělského skladu, takže bez celních obstrukcí.
https://www.aliexpress.com/…0347726.html?…„sku_id“%3A"12000015962489271"%7D&pdp_npi=2%40dis%21CZK%211281.29%21896.91%21%21%21%21%21%402100bb4c16651291697418316edb9d%2112000015962489271%21sea&curPageLogUid=rnWUBfrZnGQT
Podle obrázku má funkci Anti-glare (nahoře oříznutý kužel – bez oslňování) a zároveň je na obrázku Commuter možnost namontovat vzhůru nohama. Kombinaci těchto dvou funkcí nechápu…
Tento styl pojetí anti-glare je spíše kosmetický a reálně nefunguje. Světlo oslňuje úplně stejně jako s čirým sklem. Proto mě ani nepřekvapuje, že výrobce uvádí možnost otočení do podvěsu. Další variantou by bylo, že se dá krycí sklo vyndat a otočit dle orientace svítilny.
Anti glare jak pise Jiri moc nefunguje. Jeden recenzent to prirovnal k Fenixu, kde je ten efekt vyraznejsi. Kryci sklo otocit nejde, takze v pozici vzhuru nohama je to naprd.
Ale toto mne az tak netrapi. Spis se bojim, ze kuzel bude moc uzky, velky hotspot uprostred a moc modre svetlo (6500K).
co se týká barvy světla, tak velmi pravděpodobně studená bílá
Používáte někdo jedno z těchto světel, nějaké zkušenosti?
Poradte mi prosim nejaky svetlo do podvesu pod garmin, ktere zaroven neztrati otocenim smerovej/serizlej kuzel, cili s otocnou optikou nebo nejaky obecne neoslnujici (coz asi neexistuje) :) budu to mit na jezdeni kolem Prahy do/z prace po okreskach. Moznost extra lumenu na tlacitko na kokoty s dalkovkama vitana. Koukal jsem na nejake Fenixy nebo Gacirony, cenu predpokladam kolem 2tis, mene lepe samozrejme :)
Dobre, a kdyz se vykaslu na „neoslnujici“ ? Jediny cemy se chci vyhnout, aby me problikavalo kazdy druhy auto, ze je oslnuju, jinak je mi to jedno… pochopil jsem, ze kdyz ma svetlo nejakou tu normu proti oslnovani tak je nepouzitelny, protoze malo sviti… Takze rekneme nejakej kompromis
Neoslňující můžeš dát jakékoli světlo, ale počítej s tím, že ho budeš muset provozovat na nejnižší režim a nic neuvidíš. Ale vidět budeš dobře :)
Super rada
Tak to ale prostě je… buď máš světlo s ořezem, nebo máš bez ořezu ale pak musíš dbát na ostatní účastníky provozu. Buď neuvidíš celou dobu, nebo si koupíš dálkové ovládání a budeš to pořád přepínat (což je fajn varianta).
A jestli chceš experimentovat, tak světla do podvěsu se dají najít i na aliexpressu.
EDIT: se dívám že v původním příspěvku mám „neoslňující“ a má být samozřejmě „oslňující“.
Za mě nejlepší řešení je Fenix BC25R v držáku zbastleném na 3D tiskárně :). Jak píšeš, ty běžná světla splňující StVZO mají nepoužitelný tvar kuželu, slušně vypadá až u nejvýkonnějších světel v ceně 5 tis Kč a více.
S timhle asi ani netreba bastlit, ne ? https://www.kronium.cz/…od_2406.html
BC25R má kolejnici ze spodní strany, tzn. do toho podvěsného držáku z tvého odkazu ho musíš otočit vzhůru nohama = ostrá hranice proti oslňování bude na opačné straně, než potřebuješ („hlavice“ na světle se nedá otočit) :)