Praskání ve středu - příčina v "jetém" závitu

23 nepřečtených
  • WRCfan

    Ahoj,

    dávám teď do kupy jedno mé starší HT na rámu NS Bikes Clash 2015 (https://1url.cz/Nzfx3). Problém mám při šlapání, kliky se sice normálně bez vaklu točí, ale něco tam hnusně praská. Dělá to jen někdy a nepravidelně. Byl jsem s tím na menší vyjížďce a ozývalo se to při výšlapu do kopce. Když jsem pak ale jel dolů a kolo dostávalo na kořenech docela „bídu“, praskání paradoxně alespoň na chvíli ustálo. Zkoušel jsem už vyměnit i misky s ložiskama a nepomohlo to. Ve středové trubce mám docela „jetý“ závit, v tom smyslu, že není stržený natolik, aby miska nešla pořádně dotáhnout, ale jde tam ztěžka. Přikládám foto (a zároveň se omlouvám za horší kvalitu). Napadlo mě, jestli to nemůže být i příčina toho praskání. Když jsem kdysi řešil stejný typ praskání ve středu u jiného kola, zjistil jsem, že to dělá proto, že misky nebyly moc dotažené a po dotažení už jsem to hnusné praskání znovu neslyšel. Díval jsem se, že nedaleký servis má v ceníku práce

    doslova „oprava závitu v rámu – projetí závitníkem“. Otázka zda je tam vůbec dostatek materiálu, aby bylo ještě co zachraňovat a závit znovu řezat.

    Díky za odpovědi

    0 0
    • tsunami  

      Vyčisti závit, před zašroubováním ho mázni trochu vazelinou a pak zkontroluj třeba sedlovku nebo dotažení sedla :-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zavit zda se od pohledu netknutej.

      Ale i tak bych ho protahnul pro jistotu.

      Ofrezoval bych i barvu na cele mufny az na kov kde dosedaj vymezovaci krouzky lozisek.

      Loziskovy pouzdra maj od nova na zavitu samojistnej zavitovej tmel-nemas ho ometenej? Kapnul bych tam trochu loctite.

      Mas pak levou kliku radne s citem utazenou tim plastovym zavernym sroubem proti lozisku?

      Mas radne ocistenej tisicihran na ose a v klice a pote lehce kaplej olejem?

      Dva svorny srouby na levej klice utazeny na moment?

      0 0
      • WRCfan  

        No, jen od pohledu, ta miska se tam sroubuje dost z tezka. Osu jsem cistil, kliku nepretahoval. Zkusim si nechat projet ten zavit a uvidim.

        0 0
        • kubad  

          že jde miska to zavitu ztěžka je celkem běžné i u nových rámů, prostě protáhnout závit a je klid

          0 0
    • novas752  

      Nech si to projet a nech si i zafrézovat čela středové mufny.

      0 0
      • kubad  

        +1

        0 0
      • WRCfan  

        Ahoj, zajimal by me prosim jeste duvod zafrezovani tech stredovych mufen?

        0 0
        • kubad  

          aby střed dosedl rovně

          0 0
        • novas752  

          Protože když ta miska středového sližení sedí na křivě zakončené mufně tak není souosá s druhou miskou = nejsou ani ložiska v miskách = jsou namáhaná a brzo odcházejí + jak se to kroutí tak to může popraskávat apod.

          0 0
          • meri  

            Nerikam ze nemas pravdu, ale prece kdyz budou zavity na jedne strane mufny v ose se zavitama druhe strane mufny , a do takovych zavitu nasroubuji misky,tak musi byt i ty misky v ose, nebo se pletu?

            Maximalne co muze hrozit je ze mezi koncem mufny a miskou bude mezera v mistech kde to nedoleha.

            0 0
            • kubad  

              když nedosednou celou plochou, ale šikmo tak se stane co?

              0 0
              • meri  

                Jak muzou byt ty miske krive v mufne kdyz je rovne zavit?

                0 0
                • kubad  

                  přemýšlej, můžou, je to poměrně tenkostěnný alu díl, a proto se rovná dosedací plocha,

                  stejně tak se to dělá u hlavového složení

                  0 0
                  • TK75  

                    Dobře, ale musí se to vždy?Není šance že je to z výroby ok?U nového kola myslím…

                    Jinak ano, vyříznutí souosého závitu, ale pakliže křivě dosedají tak logicky to dobré neni

                    Já mám jen ten závitník, takže jsem dělal jen závit :-|

                    0 0
                    • kubad  

                      nemusí, ale pokud se hledá problém, je lepší to zkontrolovat, stejně s tím půjde někam do servisu, a tam by měli mít obojí

                      0 0
                    • Jakobo  

                      Ty mufny se rezou pasovou pilou a ta ti vzdycky nepatrne ujede. Hrana neni po celem obvodu kolma ke stene. Navic pomerne dlouhou dobu se montovaly zapouzdrene stredy, kde souosost nebyla dulezita, ted s prechodem zpet na samostatne misky to vyrobci dal ignoruji. U levnejsich ramu se zadne frezovani nekona a neni to ani moc bezne u lepsich ramu. Ja jsem treba mel zafrezovany stred jen u jednoho ramu delaneho na miru, jinak je to na servisu, ktery kolo pro kupujiciho montuje a troufam si rict, ze dobra polovina servisaku ani nevi, ze neco takoveho existuje.

                      0 0
                      • TK75  

                        No tak to je možná důvod proč mi tak často odchází ložiska.Dělam si vše sám, ale kupoval jsem právě jen závitník

                        0 0
                        • Jakobo  

                          Ja si uz nekolik let dodavam odvahu koupit sadu na stredy od Kovysu, pac ta cena je udesna. Navic jsem mel na 2 silnicnich kolech Itala, to je hned dalsi sada. Ted neco dela SuperB tezko rict jaka bude kvalita, na hlinik zrejme dostatecne, na ocel nevim. Stejne tak by byla dobra frezovaci sada na hlavove, tam je jeste vetsi rozsah a sada k zafrezovani brzdovych uchytu. A to jsem pak nekde na 50 tis. Kol delam relativne dost, ale toto specificke naradi se nikdy nezaplati.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Ale ta kovys sada na stredy je hezka…ja ji nekde koupil v akci za 2200 asik…

                            0 0
                            • TK75  

                              Ano, ale to jsem za ty peníze koupil od kovysu ale je to jen závitník.Na zafrézování tam nic nemám.Bohužel jsem to tenkrát ještě neznal

                              0 0
                • jecnak  

                  Snadno, protoze utazenim zavitem vnejsi miska loziska (HTII stred) se proste vyosi o nejake setiny. Tady se nehraje o milimetry ale o setiny. Podobne to je i třeba u upinaku a jeho otevřeni/zavřeni viz https://www.bike-forum.cz/…vlastne-vuli

                  0 0
                  • meri  

                    Ok, diky za vysvetleni. Ty setiny se muzou casem projevit na vydrzi osy. Necham si tu mufnu radsi profrezovat taky. Neporadite nekoho Plzen a okoli kdo by to udelal?

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.