• Ebi999

    Dobrý den, sedlám kolo, které má ve výpletu zeslabované 1,8 mm dráty. Letos už mám zadní kolo po páté v servisu kvůli prasklému drátu, vždy mne oprava vyjde na 300,– Kč, místo prasklého drátu mi tam dají normální nezeslabovaný drát. Chci se zeptat zda je to normální, bylo mi řečeno, že to nemá žádný vliv, že je pouze malinko těžší. Chci se zeptat zda je to pravda, a je normální že takhle často dráty praskají? Jezdím zpevněné cesty nebo silnice, když přijde nějaký těžší terén jedu opatrně a pomalu, drát mi většinou praskne na silnici, vždy slyším jen ránu a pak už jen vidím, jak kolo lítá ze strany na stranu. Díky za odpověď

    0 0
    • 123J  

      Co máš za ráfek a náboj?

      0 0
    • Vilém  

      Jak jsi tezky? Praska to jen na jednestrane,nebo na obou? Jen zadni kolo? Ty draty jsou 1,8,nebo 2–1.8–2 ?

      Mam 100kg a s poradnejma dratama 2–1.8–2 nemam problemy. Byt tebou nechal bych to preplest cely poradnejma dratama.

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Jestli toto dela vzdy jen strana u kazety a praska to az uplne u naboje, tak to naznacuje, ze je cas preplest kolo. Draty se unavi i pouze tim, ze na nich jezdis. Kolik na tom kole mas najezdene?

      300kc za vymenu dratu a docentrovani je fakt hodne. Solidni servis ti udela komplet vyplet vcetne obcejnych levnych dratu do 600, max 700kc.

      Byt tebou, tak zmenim servis.

      0 0
      • Ebi999  

        Praská to právě až na opačném konci u ráfku. Najeto mám 3 500, kolo bylo úplně nové, viz. odkaz dole. Bohužel mám ve městě k dispozici jen dva. Jeden servis mi vymění drát do 14 dnů, nevím za jakou cenu, a ten druhý využívám, mám to do druhého dne, jen jsem platil nějakých 286,– Kč.

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Kdyz jsem k memu oblibenemu servisu dovalil, ze bych potreboval na rychlo vymenit drat nez odjedu, udelali si tech 15 minut co to zabere cas a platil jsem celkem asi stovku vcetne centrovani kolaktere to uz potrebovalo.

          Jinak me se 110kg na horskem kole s levnym vypletem trvalo cca 8000km nez zacaly praskat spice na strane kazety. Po vymene ok. A to jsem na tom kole jezdil i narocny teren a obcas skakal.

          0 0
        • skype  

          ..

          0 0
    • doubeq  

      Ano, to je fakt hodně peněz…a není výplet třeba přetažený? A jak je kolo staré, pokud je třeba do pěti let, tak by průměrné dráty při správném utažení neměly praskat. Sám jsem jezdil se svym metrákem na silničce cestou necestou, ráfky remerx stormy a nerez 2mm a nic, ani ň kromě potřeby jednou až dvakrát do roka přejít a doladit, když byla díra. Na mtb mám tovární sračky, s 1,8mm a taky držej…

      A ještě jeden tip, nemáš je na straně kazety jakoby „otrhané“, když spadne řetěz a zabereš? Už několikrát jsme to měli v servisu a i to kupodivu nepraskalo tak snadno, jak popisuješ.

      0 0
      • Ebi999  

        Ne ne, řetěz mi vůbec nepadá, takže tím to nebude. Věřil jsem servisu, který mi tvrdil, že je to normální, ale v pátek jsem dostal kolo opravené, dnes jsem poprvé od té doby vyjel a zase to mám prasklé.

        0 0
    • Ebi999  

      Mám 75 kg, kolo mám staré půl roku, kupoval jsem úplně nové.

      Jedná se o kolo: https://superiorbikes.eu/…ck-red-white.

      Dráty praskají až u ráfku, na kole mám najeto 3 500km.

      0 0
      • Vilém  

        Se stejnym problemem tu nedavno nekdo byl. Nech to preplest na znackove draty vhodne delky a budes mit klid.

        EDIT: Ted jeste koukam, ze to maji zapleteno kombinaci Laser/Race. Akorat nevim, zda je to predni/zadni kolo, nebo leva/prava strana.

        Komplet zadni kolo vypleteny Race dratama nemuze delat problemy.

        1 0
      • bezdratova.sprcha  

        Tak to bych videl na reklamaci. Budto kola, nebo servisu, ktery to dojebal.

        0 0
        • Ebi999  

          V servisu mi řekli, že je to normální, že nic moc tyhle zeslabovaný dráty nevydrží.

          0 0
          •  

            Myslim,ze normalni to neni…

            0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Nedavals to kolo u nich centrovat nez to zacalo delat?

            0 0
            • Ebi999  

              Ne ne, až když praskl první drát. Po výměně prasklého drátu se centrovat musí že?

              0 0
          • Vilém  

            Tak jsem dohledal to vlakno se stejnym problemem. Taktez SUP, ktery tuto debilni kombinaci dava na vicero kol, takze servis mel pravdu v tom, ze u techto kol je to normalni stav.

            Reseni je v tom vlakne probrano take.

            0 0
            • Ebi999  

              Díky moc, teď budu doufat, že ten klučina, který měl stejný problém, napíše jak to teda celé vyřešil. Protože se v tom vůbec, ale vůbec nevyznám.

              0 0
              • Singlespeed  

                Nechej to přeplést na běžné nerez 2mm dráty (Marek Hvězdonice, DT Swiss Champion, Pillar PSR14, Sapim Leader apod.) a budeš mít klid.

                0 0
                • popokatepetl  

                  Nesmysl. Přeplést ale na sapim race nebo obdobný drát 2/1,8/2 s mosaz niplema.

                  doma máme sapim race, DT comp a DT aerolite a žádný ještě nepraskl.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Proč dávat 15 Kč za drát, když můžu dát pětikorunu, přičemž jsou oba ze stejné špulky Sandvik? ;-).

                    0 0
                    • popokatepetl  

                      tak je to řešení a levnější, proč tam takové dráty nedává výrobce když by ušetřil a uneslo by to i slona, proč když si někdo koupí slušnější kolo tak takovéto obyčejné záplety hned prodává? :-)

                      0 0
                      • Jarax  

                        Me by zajímal vahovej limit takového kola 24 drátu a ještě zeslabovanych to bych čekal u silničky a ne MTB ,by me zajímalo jak by to dopadlo kdyby se na tom projel 120kg po lese a trochu si zaskakal :)

                        0 0
                        • popokatepetl  

                          sup má v brožuře:

                          MTB kola ISO 4210–2: jsou určena pro sportovní jízdu v terénu. Doporučené zatížení je do 100 kg.

                          0 0
                          • Jarax  

                            Jj tak to jo ,divný ze to neunese borca 75kg po silnici :) já právě pamatuju ze se říkalo ze MTB je az do 130kg ,tak koukam ze už není :)

                            0 0
                            • Vilém  

                              Proste se honili na nizkou hmotnosti za kazdou cenu, nic vic v tom nehledej. Mozna taky ty draty byly kratky, podle toho jak to praska.

                              Kazdopadne po prepleteni by bylo po problemu.

                              0 0
                              • Jarax  

                                Jj chápu ale je to zajímavý,lidi si právě většinou kupujou dražší kola proto ,aby neměli problémy :) no pro sebe si pletu a centruju kola sam a dozadu radši míň než 36dratu nedavam ,mám 97kg :(

                                0 0
                        • Jarax  

                          No ted se dívám ze je to 28 drátu ,to by opravdu stačili kvalitní nerez dráty bez zeslabování ,jinak ta cena bude možná taky tím ze je to bezdusove řešení

                          0 0
    • Josech  

      Tvl tj zase rozebirani nesmyslu. Miliarda odpovedi o nicem, dohady. Pritom stacilo jednou vetou: Nech to preplest s poradnymi draty! Jednou vetou OMG!

      0 0
      • Singlespeed  

        Jen to ne. To by bylo všechno špatně. Klesl by počet čtenářů (většina to čte a přispívá jen kvůli pobavení) a musela by se zlevnit reklama. Admin by zůstal o chlebu a vodě. Nakonec by musel fórum zrušit a bylo by po zábavě.

        0 0
        • Jarax  

          Hlavně v tom servise to udělali šikovně a teď maj trvalej příjem :)

          0 0
          • Ebi999  

            Nemyslím si ze v tom byl záměr. Vše mi udělají přednostně i když mají hodně práce. Hodně věcí se snažím opravit sám ale vyplet je nad mé síly.

            0 0
            • Jarax  

              Jasne asi ne ,ale možná to prepletení na vrhnout mohli ,spis jak to mas se zárukou u toho kola když je starý pul roku

              0 0
    • Prazak0  

      Zkusím oživit téma, nepíšu k příspěvku, ale tématu v nadpisu. Sice praskají mi dráty na zadním kole. Koupený výplet Force, dráty údjně čený nerez, tipuji spíš černý pozink. Praskne při projetí nějakou dírou, takových je bohužel v okolí Prahy na sever plno. Zatím vždy prasklo na opačné straně, než je kazeta. U kazety mi výplet přijde utažený akorát, možná trošku méně. Na opačné straně mi to přijde dosti měkké. Všechna prasknutí byl u drátu, kde hlavička drátu je zevnitř náboje.

      Když jsem si podobný ráfek a i náboj vyplétal sám nerezovými dráty, dosti vypnutý výplet, neprasklo nic, i když párkrát tam byl opravdu velký náraz. Dráty tam jsou 2 mm. Čím to praskání může být, mělo by smysl celé přeplést, dát nové dráty?

      0 0
      • novas752  

        Tyhle Force výplety nejsou z výroby zrovna moc napnuté. A málo napnutý výplet praská. Jestli si to umíš udělat sám, dej tam nový dráty a napni to víc.

        0 0
        • Prazak0  

          Díky za reakci. Kdysi jsem měl od nich taky nějaký výplet, dokonce v pozinkových drátech, vypnuté to bylo dobře, vycentrované taky. Tady to bude asi chtít vyměnit dráty. Večer jsem to zkoušel víc vypnout a při utahování mi jeden černý drát od Force praskl. Přitom na jiném kole mám výplet tvrdší, ale normální nerez dráty a nepraská to. Asi mají hodně nekvalitní dráty.To vycentrování jsem dělal i dle výpletů, které jsem třeba měl, kde mi to ručně vypletli, nepřišlo mi, že bych měl extra tvrdý výplet. To praskání možná zavinila i příruba náboje, protože vše prasko zvnějšku příruby na straně, kde není kazeta.

          0 0
          • xtonda  

            Pokud si jezdil na povoleným, tak už dráty mohou být načaté, proto radši vyměnit. Jinak pozink není horší, někdo mi tvrdil že naopak normální ocel je pružnější a méně náchylná na praskání než nerez.

            0 0
            • Prazak0  

              To mě taky napadlo, ale při trošku větším natažení ten drát praskne v ohybu. Zkušenost s dráty s obyčejné oceli mám, pozink a nebo dřív používané čtyřlístky, kdy šlo o obyčejnou ocel, jen místo zinku to bylo pokovené něčím ušlechtilejším. Dráty vyměním, všechny. Přijde mi, že ty dráty byly nějak nekvalitně vyrobené, jestli ten ohyb měl být zaoblenější, nevím. Taky zajímavá délka, na obou stranách je 291. Na stranu bez kazety jdou dát jak 292, tak i 291. Niple mají o chlup delší než co mám doma 14 mm, takže jsou 14 s nějakou odchylkou. Dráty tam dávám 290 a 292. Příště už žádný výplet od Force nekupuju, radši ráfky, náboje, dráty a sám vyplést.

              1 0
          • novas752  

            To je jedno, výplet co opakovaně praská je potřeba předělat na nový dráty ať je z čehokoliv. Málo napnutej výplet pošle náraz skrz jeden drát a jsou prostě načatý. I kdyby to bylo DT Aerolite tak vystříhat a nový.

            1 0
            • kubad  

              přesně jak píšeš, jak to začne zlobit, nemá cenu zachraňovat

              0 0
      • konarider1  

        Force dráty nebrat, sám jsem nabral jejich černé nerezy na servis a vyplétání a dobrá polovina použitých drátů praskla i bez najetí do díry. Výplety vždy kontrolované tenzometrem (levný parktool), tenze pěkně rovnoměrná a stejně ty jebky praskají. Teď mi tady leží asi 4000 drátů Force, které nemám odvahu někomu zaplést do výpletu. DT, Sapim, CN Spoke, Hvězdonice, u těchto nikdy problém nebyl.

        0 0
        • Prazak0  

          Myslím, že ty jejich dráty nerez nejsou, když to praskne, tak řekl bych, že na tom prasklém to bude vypadat jinak. Zcela nemůžu posoudit, protože nevzpomínám na prasklý skutečně nerezový drát. Je to „nerez“ leda ve smyslu, že to je na povrchu s černým eloxem. Ale moc nevzpomínám ani na praskání pozinku, párkrát kdysi, to ano, ale i tak bylo prasknutí drátů dost výjimečné. Když před asi 25 lety jsem na silniční pneu i ráfku v lese skočil přes kořen, tak defekt byl. Dráty neporušené, ale dosti bytelný ráfek byl u drátu vytržený. Myslím, že za normální situace to nevydrží spíš ráfek a ne drát.

          Na předním kole to nepraská, tam by to asi dávat šlo, ani mi to neprasklo na straně kazety, ale přepletu to komplet. Takové dráty bych nekoupil ani kdyby byl kus za korunu.

          0 0
          • t29  

            Přilož magnet. Běžná nerezová ocel není magnetická, obyčejný magnet se nechytá, neodymový jenom málo.

            1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.