• Ebi999

    Dobrý den, sedlám kolo, které má ve výpletu zeslabované 1,8 mm dráty. Letos už mám zadní kolo po páté v servisu kvůli prasklému drátu, vždy mne oprava vyjde na 300,– Kč, místo prasklého drátu mi tam dají normální nezeslabovaný drát. Chci se zeptat zda je to normální, bylo mi řečeno, že to nemá žádný vliv, že je pouze malinko těžší. Chci se zeptat zda je to pravda, a je normální že takhle často dráty praskají? Jezdím zpevněné cesty nebo silnice, když přijde nějaký těžší terén jedu opatrně a pomalu, drát mi většinou praskne na silnici, vždy slyším jen ránu a pak už jen vidím, jak kolo lítá ze strany na stranu. Díky za odpověď

    0 0
    • 123J  

      Co máš za ráfek a náboj?

      0 0
    • Vilém  

      Jak jsi tezky? Praska to jen na jednestrane,nebo na obou? Jen zadni kolo? Ty draty jsou 1,8,nebo 2–1.8–2 ?

      Mam 100kg a s poradnejma dratama 2–1.8–2 nemam problemy. Byt tebou nechal bych to preplest cely poradnejma dratama.

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Jestli toto dela vzdy jen strana u kazety a praska to az uplne u naboje, tak to naznacuje, ze je cas preplest kolo. Draty se unavi i pouze tim, ze na nich jezdis. Kolik na tom kole mas najezdene?

      300kc za vymenu dratu a docentrovani je fakt hodne. Solidni servis ti udela komplet vyplet vcetne obcejnych levnych dratu do 600, max 700kc.

      Byt tebou, tak zmenim servis.

      0 0
      • Ebi999  

        Praská to právě až na opačném konci u ráfku. Najeto mám 3 500, kolo bylo úplně nové, viz. odkaz dole. Bohužel mám ve městě k dispozici jen dva. Jeden servis mi vymění drát do 14 dnů, nevím za jakou cenu, a ten druhý využívám, mám to do druhého dne, jen jsem platil nějakých 286,– Kč.

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Kdyz jsem k memu oblibenemu servisu dovalil, ze bych potreboval na rychlo vymenit drat nez odjedu, udelali si tech 15 minut co to zabere cas a platil jsem celkem asi stovku vcetne centrovani kolaktere to uz potrebovalo.

          Jinak me se 110kg na horskem kole s levnym vypletem trvalo cca 8000km nez zacaly praskat spice na strane kazety. Po vymene ok. A to jsem na tom kole jezdil i narocny teren a obcas skakal.

          0 0
    • doubeq  

      Ano, to je fakt hodně peněz…a není výplet třeba přetažený? A jak je kolo staré, pokud je třeba do pěti let, tak by průměrné dráty při správném utažení neměly praskat. Sám jsem jezdil se svym metrákem na silničce cestou necestou, ráfky remerx stormy a nerez 2mm a nic, ani ň kromě potřeby jednou až dvakrát do roka přejít a doladit, když byla díra. Na mtb mám tovární sračky, s 1,8mm a taky držej…

      A ještě jeden tip, nemáš je na straně kazety jakoby „otrhané“, když spadne řetěz a zabereš? Už několikrát jsme to měli v servisu a i to kupodivu nepraskalo tak snadno, jak popisuješ.

      0 0
      • Ebi999  

        Ne ne, řetěz mi vůbec nepadá, takže tím to nebude. Věřil jsem servisu, který mi tvrdil, že je to normální, ale v pátek jsem dostal kolo opravené, dnes jsem poprvé od té doby vyjel a zase to mám prasklé.

        0 0
    • Ebi999  

      Mám 75 kg, kolo mám staré půl roku, kupoval jsem úplně nové.

      Jedná se o kolo: https://superiorbikes.eu/…ck-red-white.

      Dráty praskají až u ráfku, na kole mám najeto 3 500km.

      0 0
      • Vilém  

        Se stejnym problemem tu nedavno nekdo byl. Nech to preplest na znackove draty vhodne delky a budes mit klid.

        EDIT: Ted jeste koukam, ze to maji zapleteno kombinaci Laser/Race. Akorat nevim, zda je to predni/zadni kolo, nebo leva/prava strana.

        Komplet zadni kolo vypleteny Race dratama nemuze delat problemy.

        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Tak to bych videl na reklamaci. Budto kola, nebo servisu, ktery to dojebal.

        0 0
        • Ebi999  

          V servisu mi řekli, že je to normální, že nic moc tyhle zeslabovaný dráty nevydrží.

          0 0
          • Pentaroth  

            Myslim,ze normalni to neni…

            0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Nedavals to kolo u nich centrovat nez to zacalo delat?

            0 0
            • Ebi999  

              Ne ne, až když praskl první drát. Po výměně prasklého drátu se centrovat musí že?

              0 0
          • Vilém  

            Tak jsem dohledal to vlakno se stejnym problemem. Taktez SUP, ktery tuto debilni kombinaci dava na vicero kol, takze servis mel pravdu v tom, ze u techto kol je to normalni stav.

            Reseni je v tom vlakne probrano take.

            0 0
            • Ebi999  

              Díky moc, teď budu doufat, že ten klučina, který měl stejný problém, napíše jak to teda celé vyřešil. Protože se v tom vůbec, ale vůbec nevyznám.

              0 0
              • Singlespeed  

                Nechej to přeplést na běžné nerez 2mm dráty (Marek Hvězdonice, DT Swiss Champion, Pillar PSR14, Sapim Leader apod.) a budeš mít klid.

                0 0
                • popokatepetl  

                  Nesmysl. Přeplést ale na sapim race nebo obdobný drát 2/1,8/2 s mosaz niplema.

                  doma máme sapim race, DT comp a DT aerolite a žádný ještě nepraskl.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Proč dávat 15 Kč za drát, když můžu dát pětikorunu, přičemž jsou oba ze stejné špulky Sandvik? ;-).

                    0 0
                    • popokatepetl  

                      tak je to řešení a levnější, proč tam takové dráty nedává výrobce když by ušetřil a uneslo by to i slona, proč když si někdo koupí slušnější kolo tak takovéto obyčejné záplety hned prodává? :-)

                      0 0
                      • Jarax  

                        Me by zajímal vahovej limit takového kola 24 drátu a ještě zeslabovanych to bych čekal u silničky a ne MTB ,by me zajímalo jak by to dopadlo kdyby se na tom projel 120kg po lese a trochu si zaskakal :)

                        0 0
                        • popokatepetl  

                          sup má v brožuře:

                          MTB kola ISO 4210–2: jsou určena pro sportovní jízdu v terénu. Doporučené zatížení je do 100 kg.

                          0 0
                          • Jarax  

                            Jj tak to jo ,divný ze to neunese borca 75kg po silnici :) já právě pamatuju ze se říkalo ze MTB je az do 130kg ,tak koukam ze už není :)

                            0 0
                            • Vilém  

                              Proste se honili na nizkou hmotnosti za kazdou cenu, nic vic v tom nehledej. Mozna taky ty draty byly kratky, podle toho jak to praska.

                              Kazdopadne po prepleteni by bylo po problemu.

                              0 0
                              • Jarax  

                                Jj chápu ale je to zajímavý,lidi si právě většinou kupujou dražší kola proto ,aby neměli problémy :) no pro sebe si pletu a centruju kola sam a dozadu radši míň než 36dratu nedavam ,mám 97kg :(

                                0 0
                        • Jarax  

                          No ted se dívám ze je to 28 drátu ,to by opravdu stačili kvalitní nerez dráty bez zeslabování ,jinak ta cena bude možná taky tím ze je to bezdusove řešení

                          0 0
    • Josech  

      Tvl tj zase rozebirani nesmyslu. Miliarda odpovedi o nicem, dohady. Pritom stacilo jednou vetou: Nech to preplest s poradnymi draty! Jednou vetou OMG!

      0 0
      • Singlespeed  

        Jen to ne. To by bylo všechno špatně. Klesl by počet čtenářů (většina to čte a přispívá jen kvůli pobavení) a musela by se zlevnit reklama. Admin by zůstal o chlebu a vodě. Nakonec by musel fórum zrušit a bylo by po zábavě.

        0 0
        • Jarax  

          Hlavně v tom servise to udělali šikovně a teď maj trvalej příjem :)

          0 0
          • Ebi999  

            Nemyslím si ze v tom byl záměr. Vše mi udělají přednostně i když mají hodně práce. Hodně věcí se snažím opravit sám ale vyplet je nad mé síly.

            0 0
            • Jarax  

              Jasne asi ne ,ale možná to prepletení na vrhnout mohli ,spis jak to mas se zárukou u toho kola když je starý pul roku

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.