• KominiCZek

    Zavítal jsem na stránky Besipu a zde se kouknul na povinnou výbavu jízdního kola a myslím si, že kdyby zastavili většinu lidí z B-fora, tak se ani nedoplatí na pokutách :D Tak schválně, najde se tu někdo, kdo vozí povinnou výbavu komplet t.j Koncovky řídítek, odrazky, atd…

    Viz: http://www.ibesip.cz/…izdniho-kola

    Anketa: Splňujete povinnou výbavu na kole

    Ano
    5x
    8%
    12x
    20%
    21x
    36%
    12x
    20%
    0 0
    • Smazaný účet  

      až na pár drobností jo

      ale tohle by se mělo otloukat o hlavu všem těm idiotům, které potkávám na cyklostezce s 500lm a více nastavenými ROVNOBĚŽNĚ se zemí:

      světlomet musí být seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem řidiče měnit

      0 0
      • Rubi  

        +1, pripadne i debilum, kteri maji celovku a maji nutkani na tebe cumet celou dobu co jedou proti tobe…

        0 0
        • jIrI___  

          +1, to je specialita zejména běžců.

          0 0
          • novas752  

            Tak oni to maj těžký, jinam si to těžko přidělaj.

            0 0
            • Smazaný účet  

              ale tak dá se to taky řešit ohleduplně…buď chvíli koukáš mimo cestu, nebo dolů…nebo tam máš 30lm jako já :-)

              ono vlastně platí, že čím víc svítíš, tím hůř vidíš, páč oko se přizpůsobuje té nejvíc osvětlené oblasti a okolo nevidí nic…já když svítim jen tak, že to pomalu ani na zem nedosvítí, tak si oči zvyknou a není problém…dokud mě neoslní nějakej pitomec proti…

              0 0
              • novas752  

                Jo to je jasný. Taky jde o optiku toho světla. S úzkym ostrym kuželem uvidíš úplný hovno i kdyby byl sebesilnější.

                0 0
              • xtonda  

                A jestli tohle není tvůj hlavní problém. Adaptace oka na světlo/tmu je chemický proces co trvá 10 minut. S 30 lm bludičkou se tmě přizpůsobíš, ale pak ti přijdou jako oslňující i ti, co svítí celkem normálně.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  to není tak úplně pravda, normálně svítící ty oči sice rozhodí, ale ne tak, že budeš slepej další 3 minuty

                  těch idiotů oslňujících je tak 1/3 a ten rozdíl je fakt markantní…si to zkus

                  v podstatě míň mě oslní protijedoucí auto (pokud nesvítí dálkovejma), protože to má světla seřízený podle zákona

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Být to 1/3 tak to je zlatý. Mě to přijde 50/50 a je jedno jestli za šere jede strobo -to je demence největší, nebo svítí v noci plnej výkon přímo na tebe. Už mě to tak ser.., že jsem zase začal na cesty do práce vozit Lucifera a prostě jim to tam pošlu taky. O čelovkářích, kteří jedou proti tobě a čumí na tebe ani nemluvím..

                    0 0
      • va-bo  

        … jestli se nepletu, tak druhé části předpisu žádná čelovka nevyhovuje.

        0 0
        • Smazaný účet  

          nepleteš

          0 0
          • va-bo  

            Já teda vozím dost výkonný světlo na helmě, což je v podstatě čelovka, ale snažím se to používat ohleduplně. Protijedoucí řidiči a bikeři jsou možná jiného názoru. :-) V lese je to praktičtější, protože jde posvítit i jinam, než jsou namířený řidítka. Odrazky v drátech ani na nášlapech nemám. Jenom na kalhotách a bundě. Na tretrách jsou tak miniaturní, že to nelze brát vážně. Výkonná blikačka (např. Blackburn) vzatu je praktická, pokud někdo nejede ve vláčku hned za mnou, to toho moc nevidí. Předpis vyžadující blatníky mi teda moc smysl nedává. Přirovnal bych to k „dennímu svícení“ na kolech.

            0 0
            • Smazaný účet  

              v lese OK, ale na cyklostezce stačí 50lm namířených dolů, jen abys byl vidět

              pokud jedu ve vláčku, blikačka se dá přepnout do režimu stálého svícení ;-)

              0 0
              • va-bo  

                Souhlasím. Taky to dělám. Po cykloškách jezdím minimálně. Jelikož jsem z vesnice, tak to celkem jde, cyklostezka tady v okolí je jen jedna. Blatníky ve vyhlášce sice nejsou, ale slyšel jsem, že to semtam ..cajti taky zkoušeli. Stejně mi není jasná funkce odrazek za nesnížené viditelnisti, hlavně těch v drátech. Asi nějaký hlubší význam.

                0 0
      • Namtos  

        Já taky až na pár drobností jako ty odrazky na dráty a blatníky :)

        Jinak ty fotky jsou od Besipu nejspíš ilustrační viz. ta fotka 5/10 – ta blikačka ve výpletu…

        0 0
    • Smazaný účet  

      Jenom odrazky vpředu a vzadu co kdyby tma + nějaký lízátko nad zadním kolem.

      Po tmách nejezdim tak nevim proč bych měl vozit světla, odrazky v drátech a pedálech.

      V dešti taky nejezdim akorát někdy protáhnu nějakou blátivou kaluž tak abych neměl hnědej rychlej pruh na prdeli.

      0 0
    • JendaH  

      Nejsem si jistý, jestli všude splňuji ty poloměry zakřivení páček a řídítek (vyloženě ostré nic nemám, ale nevím jak to změřit).

      Naopak světelnou výbavu mám naprosto přehnanou – dvě zadní světla (co kdyby jedno chcíplo), ve výpletu několik odrazek a reflexních tyčinek (bohužel reflexní linky na pláštích už vybledly), v místech bez veřejného osvětlení jezdím v reflexní vestě a před chvílí mi přišla z Alíku páska, kterou jsem nalepil všude možně na rám, košík a helmu. Opravdu se nechci nechat někde v noci zabít.

      Starší fotka zboku

      0 0
      • filipino_23  

        tou anténou chytáš čo? nočné moly?

        0 0
      • KominiCZek  

        Jestli by řidič auta řekl při nehodě policajtům, že tě přehlédl, tak by byl bez papírů asi hned :D

        Ale jinak dobrý, bezpečnost především

        0 0
      •  

        vidím to přesně naopat, krásně osvětlenej cíl

        0 0
      • kejda  

        Pěkný kolotoč. Na jaké štaci tě teďka najdeme? :))

        0 0
    • Carloss  

      Na silnicu beru reflexní vestu + blixna na báglu a je splněný vlastně všechno. Plus světlo za šera a tmy

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Primo na kole ne, reflexni prvky mam obvykle na obleceni (coz je umozneno jako nahrada).

      Nikdy jsem ale nezažil, ze by kontrola řešila odrazky pokud máš alespoň blikačky.

      Myslim, ze zdejsi osazenstvo je na tom vesmes v pohode, horsi by to mely stare baby na kolech kde nefunguji poradne brzdy, svetla, a odrazky obcas taky nemaji zadne. A celkove technicky stav tech kol jen takovy, aby to bylo pojizdne.

      0 0
      • Breakpain  

        No ja Ti nevim, nemam ani jedno ;) a to trenuju pravidelne na silnicce ;). Ale pravda, nejezdim za tmy… defakto ani za sera.

        Kontrola uz me stavela a dostal jsem vynadano.

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Pokud se nepletu, tak není zakázáno jezdit na kole které není vhodné pro jízdu za šera, tudíž kontrola si může nadávat jak chce. Problém by nastal skutečně jen tehdy, pokud bys na takové kole jel za šera

          Nemyslím si však, že někdy někdo dostal pokutu za to, že nemá odrazky, avšak za chybějící blikačky a světla (za šera či tmy) už pokutu chytlo i pár známých.

          0 0
    • Pessinger  

      Čím víc světel, tím víc dobrý, nejraději bych vozil modrou malou blikačku v zadu, ale zákon to neumožňuje:-)

      0 0
    • Pessinger  

      Čím víc světel, tím víc dobrý. Nejraději bych vozil modrou malou blikačku v zadu, ale zákon to neumožňuje :-)

      0 0
    • kali222  

      podle fotek z bikefora by se jeden mohl domnivat, ze povinnou vybavou cyklisty je pivisek…

      0 0
    • kejda  

      Sumasumárum kromě bodu 8 všechno splňují reflexní prvky na hadrech a botech případně báglu… takže don't panic…za mě anketa k hovnu

      O jízdě za tmy bez světel se samozřejmě nebavím.

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Je tam psáno: „tyto odrazky mohou být nahrazeny odrazovými materiály na bocích kola nebo na bocích plášťů pneumatik či na koncích blatníků nebo bočních částech oděvu cyklisty.“

        V podstatě všechny odrazky mohou být nahrazeny reflexními prvky na oblečení, stačí aby byly vidět ze všech stran.

        0 0
    • Alojs01  

      Na kole, na kterém jezdím do práce to splňuju všechno…:-)

      0 0
    • SloM  

      Od doby, co jezdim po tme si nemuzu vynachvalit reflexni prvky. Hlavne u chodcu, kteri jdou po cyklo nebo i po ceste. Staci docela malinke a uz na 100m je videt, ze nekdo jde. Naproti tomu umelci v cernych bundach a bez reflexnich veci jsou videt doslova na posledni chvili. Zvlast neprijemne, kdyz specham domu.

      Nekteri porad nechapu, ze nestaci videt, ale i byt viden…

      0 0
    • Roxteedy  

      Diky za tema. Zajimavy…

      Byt mam vse, co podle mne potrebuju pro bezpecnou jizdu, tak ty jejich parametry nesplnim.

      Vite nekdo, esi je to ve vyhlasce, nebo je to jen doporuceni BESIP?

      Pujdu sedet :)

      0 0
      • Breakpain  

        Taky si říkám, že už jsem jednou nohou v kriminálu ;-)…

        0 0
      • Carloss  

        341/2014

        1. Technické požadavky na výbavu jízdních kol, potahových vozidel a ručních vozíků:

        1. Jízdní kola musí být vybavena

        1. dvěma na sobě nezávislými účinnými brzdami s odstupňovatelným ovládáním brzdného účinku; jízdní kola pro děti předškolního věku vybavená volnoběžným nábojem s protišlapací brzdou nemusí být vybavena přední brzdou,
        2. volné konce trubky řídítek musí být spolehlivě zaslepeny, např. zátkami, rukojeťmi apod.,
        3. zakončení ovládacích páček brzd a volné konce řídítek musí mít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo jsou-li použity tuhé materiály, musí mít hrany o poloměru zakřivení nejméně 3,2 mm; páčky měničů převodů, křídlové matice, rychloupínače nábojů kol, držáky a konce blatníků musí mít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo jsou-li použity tuhé materiály, musí mít hrany o poloměru nejméně 3,2 mm v jedné rovině a v druhé rovině na ni kolmé nejméně 2 mm,
        4. matice nábojů kol, pokud nejsou křídlové, rychloupínací nebo v kombinaci s krytkou konce náboje, musí být uzavřené,
        5. zadní odrazkou červené barvy, tato odrazka může být kombinována se zadní svítilnou vyzařující světlo červené barvy nebo nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, odrazka musí být pevně umístěna v podélné střední rovině jízdního kola nebo po levé straně co nejblíže k ní ve výšce 250–900 mm nad rovinou vozovky; činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky v toleranci +/-15 st. a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí +/-5 st.; odrazové materiály nahrazující zadní odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,
        6. přední odrazkou bílé barvy, tato odrazka může být nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; odrazka musí být umístěna v podélné střední rovině nad povrchem pneumatiky předního kola u stojícího kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky s tolerancí +/-15 st. a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí +/-5 st.; odrazové materiály nahrazující odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,
        7. odrazkami oranžové barvy (autožluť) na obou stranách šlapátek – pedálů, tyto odrazky mohou být nahrazeny světlo odrážejícími materiály umístěnými na obuvi nebo v jejich blízkosti a
        8. na paprscích předního nebo zadního kola nebo obou kol nejméně jednou boční odrazkou oranžové barvy (autožluť) na každé straně kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 20 mm, tyto odrazky mohou být nahrazeny odrazovými materiály na bocích kola nebo na bocích plášťů pneumatik či na koncích blatníků nebo bočních částech oděvu cyklisty.

        2. Jízdní kola pro jízdu za snížené viditelnosti musí být dále vybavena následujícími zařízeními pro světelnou signalizaci a osvětlení:

        1. světlometem svítícím dopředu bílým světlem; světlomet musí být seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem cyklisty měnit, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může být světlomet nahrazen svítilnou vyzařující světlo bílé barvy s přerušovaným světlem,
        2. zadní svítilnou vyzařující světlo červené barvy, podmínky pro umístění této svítilny jsou shodné s podmínkami pro umístění a upevnění zadní odrazky podle odstavce 1 písm. e); zadní svítilna vyzařující světlo červené barvy může být kombinována se zadní odrazkou červené barvy podle odstavce 1 písm. e); zadní svítilna vyzařující světlo červené barvy může být nahrazena svítilnou s přerušovaným světlem červené barvy a
        3. zdrojem elektrického proudu, jde-li o zdroj se zásobou energie, musí svou kapacitou zajistit svítivost světel podle písmen a) a b) po dobu nejméně 1,5 hodiny bez přerušení.

        3. Světelná výbava jízdního kola se nepovažuje za výbavu ve smyslu ustanovení § 32 zákona č. 361/2000 Sb.

        4. Je-li jízdní kolo vybaveno pomocným sedadlem pro dopravu dítěte, musí být toto sedadlo pevně připevněno a opatřeno pevnými podpěrami pro nohy dítěte. Sedadlo a podpěry musí být provedeny a umístěny tak, aby nemohlo dojít ke zranění dítěte při jízdě ani k ohrožení bezpečnosti jízdy. Je-li jízdní kolo vybaveno nosičem zavazadel, musí být tento nosič řádně a spolehlivě připevněn a nesmí ovlivňovat bezpečnost jízdy.

        5. Pneumatiky a ráfky nesmí vykazovat trhliny, praskliny a jiné zjevné deformace, které by zjevně narušovaly bezpečnost jízdy.

        6. Jízdní kola uváděná na trh musí mít na snadno dostupném místě rámu trvanlivě vyznačeno dobře čitelné výrobní číslo nebo být vybavena zařízením jej spolehlivě nahrazujícím. Za spolehlivě výrobní číslo nahrazující zařízení se v tomto případě považuje například i elektronický nosič takové informace, který bude pevně spojen s rámem jízdního kola.

        7. Jízdní kola uváděná na trh, pokud nejsou vybavena podle bodu 2 této přílohy, tj. pro jízdu za snížené viditelnosti, musí být opatřena jednoznačným a zřetelným upozorněním v návodu k obsluze, že tato kola nejsou za daného stavu vybavení způsobilá k provozu na pozemních komunikacích za snížené viditelnosti.

        8. Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže

        1. bude nadále zachován původní charakter jízdního kola podle bodu 1 a 2,
        2. pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona,
        3. jeho výkon nepřesáhne 1 kW,
        4. v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce nebo válců větší než 50 cm3,
        5. maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1 a
        6. montáž pohonného systému – motor, nádrž paliva nebo akumulátor na jízdní kolo, si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.

        Pokud vozidlo splňuje všechny výše uvedené požadavky, považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo.

        9. Pro účely této vyhlášky se jízdním kolem rozumí i tříkolky a vícekolky, stejně jako vícesedadlová jízdní kola – tandemy a jim podobná vozidla poháněná lidskou silou a určená i k provozu na pozemních komunikacích, jako například koloběžky.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.