Vzhledem k tomu, že je docela problém sehnat samostatný rám (boost, velký převodník, příčetná barva), zvažuji nákup hotového kola s upgradem komponent. Nehledám nejvýhodnější cenu vzhledem k osazení, spíše kolo co mi celkově sedne. Tovární osazení ovšem často obsahuje levné komponenty, cenovka pak výsledku příliš neodpovídá. Rozdíl mezí nejdražší a nejlevnější výbavou na stejném rámu běžně činí 10–20 tisíc, takže se nabízí otázka, zda nekoupit tu nejlevnější a půlku komponent vyměnit.
Zvažované kolo má ve všech výbavách kombinaci boost rámu s neboost vidlicí, v levnějších výbavách s kazetami 11–51 na HG ořechu, o nejlevnější vidlici ani nemluvě :). Kola jsou ve všech výbavách noname ráfky s Alivio náboji, jejich kombinace (boost/neboost) znemožňuje přímou náhradu výhodně nakoupeným zapleteným setem kol.
Při koupí nejlevnějšího modelu je v porovnání s nejdražším potřeba vyměnit:
- vidlici (vzduch, boost)
- kazetu 10–51
- zadní náboj na microspline, přední na boost (levná varianta) nebo zapletená kola (+4–6 tisíc)
- dřív nebo později noname kliky.
Cenově paradoxně nákup nejlevnější výbavy + upgrade vlastním výběrem vychází nejlépe. Otázka je, co udělat se sundanými komponenty:
- kazeta Sunrace 11–51 (tu lze asi prodat snadno)
- kombinace boost a neboost noname kol na alivio nábojích (podle mě naprosto nepoužitelné)
- Vidlice RS 30 Silver TK SA QR (fakt to někdo kupuje?)
Jak tohle řešíte vy?