• Stana2

    Dobrý den,

    vybírám crossové kolo kolem 10.000 Kč a nejvíce mne zaujaly tyto modely:

    http://www.bikeprodejna.cz/18122-qx80.html

    a

    http://www.bikeprodejna.cz/…gateway.html

    mohl by se nekdo podělit o své názory a zkušenosti a pomoci svou radou s výběrem?

    Díky moc

    0 0
    •  

      Nekupuj ani jedno a kup si horské, crosové jsou na pytel.

      0 0
    • cukerko  

      ja by som na tvojom mieste pouvazoval o bazare. Crossove kolo sa tak nezatazuje v terene, aby som sa bal ze ma bazarove sklame, dostanes podstatne viac za tieto peniaze.

      0 0
    • ememem  

      z tych dvoch urcite felt.

      0 0
    • scalar  

      Ani jedno, u obou jsou špatné vidlice.

      0 0
      • DaSnail  

        využijem vlákno.

        už si to niekde písal, ale nejak som to nenašiel. ktoré krosové vidlice sa dajú považovať za slušné?

        0 0
        • ememem  

          z pohladu mtb ziadne a tie co su tam su cross standart.

          0 0
          • DaSnail  

            mtb pohlad ma nezaujíma, je to predsa kros.

            ale všetky krosové vidlice ktoré som skúšal boli sériovo osadené na bicykloch a funkčne oničom.

            ale napríklad AUTHOR tiež narve na celkom prijateľne osadený bajk Gilu.

            niektoré tie krosové suntoury by mali byť ok, len neviem presne ktoré.

            0 0
            • pepek  

              Nevěřím. Typickou turistickou cestu – šotolina+rozbitý asfalt nevyžehlí ani foxka. Všichni turisti, co jsem potkal, měli vidlu „okroužkovanou“ na zdvihu 0,5 – 3 cm.

              0 0
              • DaSnail  

                tak tomu neverím ani ja a nikdy som to netvrdil. to má na starosti nanoraptor. ;o)

                ale tomu, že niektoré vidlice fungujú horšie a niektoré lepšie, veríš, alebo ne?

                0 0
              • scalar  

                Ideální crossová vidlice je zahlá karbonka.

                0 0
            • scalar  

              Suntor nepoužitelné:

              CR-8V – to je ta zahlá dole se zdvihem jen 50mm

              NEX 4110 – alu vnější nohy, bez tlumení a LO

              NEX 4610 – alu vnější nohy, verze MLO bez tlumení s mechanickým LO, verze HLO s tlumením a hydraulickým LO

              Suntour s výhradami použitelné:

              NCX D LO (nyní s doplňkem lite) – pružinovka, Mg vnější nohy, tlumení, hydraulický LO, ještě verze RL se zamykáním na řidítkách

              NCX E RL (opět nyní lite) – vzduchovka, Mg vnější nohy, Alu vnitřní nohy 28mm, ocel. krk, LO na řidítkách, nenastavitelné tlumení – problémem nižší tuhost

              Suntour použitelné

              NRX LO – nejvyšší řada, vnitřní nohy už 30mm (jako např. MTB vidlice XCR), pružinová, více verzí (ocel nebo alu vnitřní nohy) – problémem je hmotnost

              NRX RLD – špička, vzduchovka, alu vnitřní nohy 30mm, alu krk, nastavitelné tlumení, LO na řidítkách, dělá se i zdvih 70mm – problémem je cena, na sériových kolech ji nenajdeš

              0 0
              • DaSnail  

                super, toto som potreboval. dík.

                0 0
              • PabloRadegast  

                Ahoj,

                asi to bude vypadat hloupe, ale mohl by mi nekdo vysvetlit polopatisticky, co to presne je to tlumeni u odpruzene vidlice? Premyslim, ze bych si na sve krosove kolo dal vidlici bud Suntour NRX S RLD nebo NCX-E RL Lite. Ta prvni ma nastavitelne tlumeni a ta druha ne. Vim, ze ve vidlici kazda noha mi jinou funkci, ale to je tak vsechno, co znam, takze pokud se najde nekdo, kdo mi to vysvetli a poradi, jestli mi bude stacit ta NCX-E RL Lite a nebo si priplatit za NRX S RLD.

                Moje vaha je cca. 76 kg a jezdim z 60% asfalt, 30% sotolina a 10 rigoly v terenu.

                0 0
                • saddik  

                  Když už je vlákno exhumováno, tak tedy..

                  Tlumení u odpružené vidlice je úplně stejná věc jako tlumení u auta, motorky, autobusu atd. Odpružení kola či nápravy, pokud by nebylo tlumené, tak by se houpalo – neustále oscilovalo nahoru a dolů. Proto se používají tlumiče, které těmto oscilacím brání. Tlumení při stlačení vidlice (komprese) a při jejím návratu (tzv. odskok) se chovají jinak. Hodně obecně vzato je tlumení odskoku (návratu) větší, důležitější a jeho štelovatelnost zásadnější.

                  0 0
                  • PabloRadegast  

                    OK, diky za odpoved, ale porad v tom plavu. Pokud vezmu vidlici olej-vzduch, tak tlumeni se da ovlivnit tlakem vzduchu? Tj. pri me vaze, kdy jsem tlakoval vidlici na 125 PSI, tak pokud bych chtel, aby ten odskok byl vetsi nez komprese, tak by se mela vidlice natlakovat vice? Pak by ale byla tvrdsi a nepruzila by nerovnosti?

                    0 0
                    • Ossis  

                      Vzduch funguje jako pružina a tlakem nastavuješ její tuhost. Ostatní podle mě obstarává tlumič.

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      Vidlice ma dve oddelene patrony. Pruzici a tlumici. Pruzici je bud vzduchova nebo pruzinova. Ovlivnuje jaka sila je potreba pro zatlaceni vidlice, pokud se tak deje „pomalu“.

                      Druha cast je tlumeni(druha noha vidlice). Tlumeni ovlivnuje rychlost zatlacovani vidlice a rychlost kterou se zatlacena vydlice po odhlehceni vysune. Rika se tomu kompresni a expanzni utlum.

                      Tlakem vzduchu se nastavi tvrdost vidle tak, abys vyuzival co nejvice zdvihu(nebo jinak dle preferenci). kompresni utlum ovlivnuje jak moc bude reagovat vidlice na nahly podmet. Napriklad jeslti pri prejeti prekazky pujde 1cm do zdvihu(a zbyly „naraz“ zpusobi zvednuti riditek-ucitis naraz v riditkach), nebo zda vidlice vyuzije vetsi cast zdvihu a tim prekazku „odfiltruje/vyh­ladi“. Zpetny utlum urcuje za jak dlouho ze stlacena vidlice „vatahne“ a tim se opet dostane do kontaktu s terenem a je rpipravena opetovne reagovat na nerovnosti. Pokud je zpetny utlum moc veliky, tka se vidlice na serii nerovnosti nemu stihat vracet, postupne se „zatluce do zdvihu“ a pocitove tim tvrdne. Pri prilis rychlem odskoku se vidlice s predim kolem vraci moz rychle a muze dostahnout max. vysunuti jeste pred kontaktem se zemi. vlivem setrvacnosti predniho kola se toto projevi jako skubnuti. Druhy pripad je, ze se po najeti na schod(patnik) vidlece vrati prilic rychle a tim pocitovne „bouchne“ riditkama proti rukam.

                      Snad je to jasnejsi:)

                      0 0
                      • PabloRadegast  

                        Diky, to uz je mnohem srozumitelnejsi. Jenom by me zajimalo, jestli nakup Suntour NRX S RLD je opravdu takovy rozdil a to nejen cenovy, abych do te vidlice sel, nebo se „spokojit“ s NCX-E RL Lite?

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          to ja nevim…

                          0 0
                        • Azmir  

                          Tady bude dost záležet na hmotnosti NRX má 32mm nohy oproti 30mm u NCX a proto bude tužší, tudíž NCX bude lepší pouze pro lehčí jezdce řekněme do kolem 65kg a pokud už vážíš řekněme dost nad 70 nebylo by na škodu koupit NRX.

                          0 0
                          • DaSnail  

                            v čom konkrétne bude NCX lepší pro lehčí jezdce?

                            0 0
                            • Azmir  

                              Lepší nebude v ničem, NRX bude lepší, ale zase je dražší, pouze jsem psal, že pokud je lehčí a nechce do toho tolik investovat tak NCX bude stačit, ale pokud už váží víc, mohl by mít problém s kroucením vidle a mohl by rychle chytnout vakl.

                              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.