• kubajs mtb

    ahoj nemůžu se rozhodnout s výběrem plášťů nejezdim žádný peklo takže enpotzřebuju nějakej drapák, chci aby to bylo lehký a rychlý ale taky aby to chvilku vydrželo aspon sezonu vzorek, najedu tak 3000 max. ročně. rozhoduju s emezi těmahla třema, jestli vás napadá dfalší varianta budu rád

    0 0
    • kubajs mtb  

      tak se mi nějak nevložila anketa takže sou to : schwalbe racing ralph 2008, schwalbe racing ralph 2007 a continental mountainking.

      0 0
    • Luma  

      Jestli chceš najet na jedněch gumách 3000km tak na MountainKing zapomeň,počítám že více jak 2000km nevydrží,jinak jsou skvělé,drží na všem,najeto cca 700km a zatím bez defektu.Je to nejlepší plášť co jsem zatím měl?Schwalbe jsem ještě nezkoušel tak nemůžu srovnat.Jinak ve verzi supersonic váží kolem 460g.

      0 0
    • Dados  

      záleží na co jezdíš, případně vyjádření v procentech…

      0 0
    • jan_hrusa  

      Od loňska jezdím na Schwalblech Nobbi Nic (mám na nic najeto cca 2500km)a nemůžu si stěžovat. Relativně rychlé s pořádným vzorkem co opravdu podrží a vyjede. Mám už zakoupené Racing Ralphi od Schwalblu o které jsou opravdu rychlé (doporučení od kamarádů závodníků), ale mají nízký vzorek.

      0 0
      • Lister  

        RR dej dozadu a vepředu nech NN, RR dopředu ani nezkoušej pokud sis už na toho Nobiho zvykl.

        Akorát se připrav na to že budeš potřebovat ak 3–4 ralfy na jednoho nobiho, ale jinak je tahle kombinace naprosto v pohodě – jede, drží, neváží.....

        0 0
        • jan_hrusa  

          Mám ve předu i v zadu NN a paráda. Výjezdy jsou supr…neklouže ani na mokru¨. KOmbibace NN RR mi přijde zbytečná. Další velké pozitivum obou plášťů je jejich váha…ikyž za cenu možného defektu, který se mi zatím vyhýbá…(najeto 2500km)

          0 0
          • Lister  

            KOmbibace NN RR mi přijde zbytečná......

            .....no jak myslíš :-)

            0 0
            • jan_hrusa  

              Rád si nechám poradit......pouze jsem chtěl říct svůj názor..:-))

              0 0
              • pepek  

                Soudruh chtěl plášť : „aby byl rychlý“ To NN není

                0 0
                • jan_hrusa  

                  No NN nepatří mezi nejrychlejší… to je pravda…:-)

                  0 0
                • jan_hrusa  

                  Ikdyž oproti některým je hodně rychlý…?-)) dělám si legraci.. Rozkaz zněl jasně…„rychlý plášť“..:-))

                  0 0
          • MlokCZ  

            Zbytečná rozhodně není, zadní kolo rozhoduje převážně o tom jak to jede a tedy pokud se dá dozadu něco jiného, tak je to proklatě rozdíl. Naproti tomu vepředu RR nepodrží a NN téměř nezbrzdí.

            Po 5tis. na NN/RR a 2,5tis. na Albert/SS bych dozadu dal ale raději SS. A NN/NN a RR/RR jsem testoval taky pár set km, takže vim přesně jak se to v porovnání chová.

            0 0
        • MlokCZ  

          Zkus někdy dozadu SS (vepředu klidně nechat NN nebo případně zkusit i toho Alberta, tam jsou dobré oba) ať má porovnání s RR. I když uvidíme, jaké budou RR 08, moc se mi ale nepozdávaj. Přijdou mi jako, že to má mít vzorek, jen už je prodávaj sjetý :-)

          0 0
          • šlapatko  

            Budu vypadat jako blb ale skratka SS znamená jaké pláště?Smárt sam?

            0 0
          • tom xtr  

            Jezdil jsem vloni vzadu SS v provedení SS (tj.snake skin), a moc mi nesedí. Abych pravdu řekl, jedinou předností proti ostatním gumám co znám (RR, IRC Mythos, …) mi přijde jako jediné plus, že opravdu vydrží hafo km. Po více než 1000 km prakticky nulové opotřebení. Použitá směs mi přijde strašně tvrdá.

            0 0
            • MlokCZ  

              Směs je o trošku tvrdší, přesto mi přijde, že drží lépe než RR a to především v zatáčkách a přitom nejede hůře. A pak co je pro mě ještě důležitější, defekty. Ten rozdíl oproti RR už nemohl být jen o štěstí na dané vyjížďce, jezdil jsem s oběma stejné terény a i totožné trasy. Na RR na 5tis. km na zadním 10 defektů, z toho většina trny. Na SS za 2,5tis. km jediný defekt a to hřebík (kterým bych probodnul úplně každý plášť) a pak jedno proražení, za které také nemohl plášť ale jenom já a prorazil bych v tu chvíli také i RR.

              Pokud někdo chce i na zadní pořádný držák a super záběr, tak stejně musí obětovat rychlost a hodit tam něco pořádného jako dopředu, tedy třeba NN/NN.

              Nově jsou pro 08 i SS dvousměsové, což by i té tvrdší směsi mohlo pomoct.

              0 0
              • prodi  

                s tou odolností vůči defektům máš pravdu, ale netvrdil bych, že SS jede vzadu stejně jeko RR. Držení v zatáčkách u RR ´08 by už taky mělo být lepší díky vyššímu vzorku po stranách (U-bloky), ty starší trochu driftovaly…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ona ta rychlost se hodnotí subjektivně dost špatně, měl jsem v jednu chvíli loni na jednom kole v zadu RR a na druhém SS. Ty kola jedou sama o sobě cca stejně, tam je rozdíl miziví a párkrát jsem na nich jel těsně po sobě. Objektivnější hodnocení rychlosti už nedokážu, to by se muselo změřit. Ono hodně záleží i na povrchu, třeba na asfaltu ten průběžný vzorek u SS dělá s rychlostí hodně. Ale s tou rychlostí se určitě hádat nechci, je to hodně subjektivní pocit.

                  S RR 08 v zatáčkách souhlas, na druhou stranu už jsem to tu zmiňoval, RR 08 se mi zase nelíbí vzorkem středním, trošku mi to připomíná sjetý NN (i když ten vzorek je trošku jiný). Otázka je, jak ty RR 08 zase pojedou.

                  0 0
                  • prodi  

                    já teda vkládám do nových RR velké naděje :), dokonce i na předku by mohly hezky držet, vzadu budu kombinovat s FastFredem (když bude sucho)

                    0 0
              • tom xtr  

                Jo, to odpovídá. Za 10 dnů v Alpách a často brutálním terénem na SS 0 defektů. A na konci jsem mohl plášť prodat jako nový. Odvalování SS je OK, ale nesedí mi nějak trakce (na sypkém, na šutrech, a už vůbec na mokrém). Navíc mi přijde dost „nepohodlný“ (řek bych právě díky tvrdé směsi). Tím ale netvrdím, že to je špatná guma. Navíc je mám za docela dobrou cenu.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Na pohodlnost bude mít podle mě výrazně větší vliv tlak než směs. A já foukám na dost nízké tlaky. Na mokrém SS opravdu nic moc, ale to RR také bída. Na suchém povrchu si na SS nestěžuju, na šutrech mi přišel v pohodě a tam ho mam raději než RR.

                  Jaké si vozil u SS tlaky? Protože to možná bude dělat ten trošku odlišný pohled na ty pláště. Já nejčastěji vozím na zadním SS 30psi a vážím 70kg.

                  0 0
                  • tom xtr  

                    SS jsem foukal víc, obvykle 45 – 50 PSI, guma je 2,25", vážím cca 80kg. Ty tlaky mají na vnímání pohodlí určitě vliv. Foukat na míň bych se ale v těch terénech bál. Pokud jde o moje hodnocení výše, čekal jsem prostě asi o něco víc. Asi zvážím návrat zptáky k Mythosům.

                    0 0
              • Mug  

                No já neměl loni s RR UST při 2,5 tis. km žádnej defekt. Objel jsem s tím celej ČP XM. Pár škrábanců na bocích i běhounu má, ale nic nešlo skrz.

                0 0
          • tom xtr  

            Jezdil jsem vloni vzadu SS v provedení SS (tj.snake skin), a moc mi nesedí. Abych pravdu řekl, jedinou předností proti ostatním gumám co znám (RR, IRC Mythos, …) mi přijde jako jediné plus, že opravdu vydrží hafo km. Po více než 1000 km prakticky nulové opotřebení. Použitá směs mi přijde strašně tvrdá.

            0 0
    • Lowrider  

      Ještě bych Ti zkusil přihodit do výběru Hutchinson Python MRC High 2.0. Mám ho na kole už 4 200 kilometrů a počítám, že ještě hodně vydrží…ten přední je furt skoro jako novej a ten zadní snad ještě pár set kilometrů vydrží. Jinak ty pláště jsou výborný, na lepších jsem ještě nejel. Příště zkusím RR 2008.

      0 0
    • jonti  

      Aku seriu maratonov chces odjazdit? Podla mna je RR 07, 08 som nejazdil, ale asi bude podobny, aj mountainking celkom dobry rychly plast. Ak ale chces zajazdit aj dobre, tak musis pocitat, ze na jar zvykne byt mokro alebo prsat, takze si s rychlym plastom na sucho nevystacis. Chce to este mat par niecoho ako NobyNic alebo Medusa. Kombinacia NN+RR je vraj tiez dobra. Z tychto dovodov by som preferoval RR 07, a k tomu nieco do blata, ak nieco take starsie nemas tak NN a mas vyriesene.

      0 0
    • marapara  

      Kenda Karma

      0 0
    • blackjohn  

      čau, já mám conti mountain king a maximální spokojenost…jinak táta má schwalbe noby nic a taky super pláště..

      0 0
    • dieegoo  

      Zkus Karmy. Jsou lehký, jedou a hooodně vydrží.

      0 0
    • prodi  

      bych ti doporučil Fast/Furious Fred ve verzi Raceguard… (když nechceš drapák a nejezdíš žádné maso…a pofrčí to, to budeš koukat) :)

      0 0
      • přišlapávač  

        :-D no na full dát furiouse kterej je totálně bez vzorku, to by Ti kuba asi nepoděkoval :-)

        0 0
        • prodi  

          copak je NRS nějaký full? :)

          0 0
        • kubad  

          jak bez vzorku :-) cca 2mm tam je ale jsou opravdu na suchý a tvrdý terén.

          0 0
          • přišlapávač  

            tak ono jezdit by se daly na všem, jen je otázka s jakým výsledkem, že? ;-) 2milimetry dobrý milimetry :-)

            0 0
            • Rychlej turista  

              To bude ono. Než sjedeš normální plášť na ty 2 mm, aby trochu jel, tak už je celý dost zhuntovaný. Takhle máš 2 mm na novém plášti :-).

              0 0
              • MlokCZ  

                Když sjedu normální plášť na 2mm (z původních 4 a více mm), tak je nejvyšší čas ho vyměnit, protože ztratí původní vlastnosti, takže že je zhuntovaný ničemu nevadí.

                A přeci si nebudu kupovat nový plášť, který je už jako nový na výměnu :-)

                0 0
      • Rychlej turista  

        Ty Furios Fred jezdíš 2,0" nebo 2,25"?

        0 0
        • prodi  

          Furiouse jsem ještě nenazul, ale Fast Freda jezdím docela pravidelně, většinou 2,0…

          0 0
    • Sobi  

      Jezdil jsem: Maxxis Ingitor, Continentel Explorer, WTB Exiwolf, Motoraptor, Schwalbe NN a SS, a ješte pár dalších, ale to jen krátce. Nakonec jsem zvolil na léto NN a SS a na zimu NN a NN. Nemůžu si stěžovat pro mne ideální kombinace. Zdaleka nejhorší byl Explorer a Ingitor, ty se snad sjížděly i když stály… nikdy více.

      0 0
    • Zerocool  

      karmy nebo nanoraptory

      0 0
      • lizar  

        Moje zkušenost s novým kolem byly pláště WTB Exiwolf a zatím cca 700 km a drží v mokru, v suchu no prostě mě vyhovují :) a ani jsem to od nich nečekal. Ale na druhou stranu asi se budou rychleji sjíždět ale zase není potřeba řešit podle počasí a terénu jaký plášť zvölit. I po asfaltu se dobře odvalují s šíří 2.1. Takže spokojenost :)

        0 0
        • Zerocool  

          nezařadil jsi to špatně??

          0 0
          • lizar  

            Jak to myslíš :)?

            0 0
            • Zerocool  

              psal jsem o nanoraptorech a ty v reakci na mě o exiwolfech, ztrácím souvislost:) tak to myslím.

              0 0
              • lizar  

                Jo jasné tak to jo já z těch zástupců mám vyzkušené jen ty WTB tak jsem reagoval na ně :).

                0 0
              • lizar  

                Jo jasné tak to jo já z těch zástupců mám vyzkušené jen ty WTB tak jsem reagoval na ně :).

                0 0
              • lizar  

                Jo jasné tak to jo já z těch zástupců mám vyzkušené jen ty WTB tak jsem reagoval na ně :).

                0 0
    • coffield  

      Na schwalbe RR zapomeň, vzorek tam zůstane do 2000km vzadu, přes 2500km vepředu. A kdyby tě napadl Schwalbe NN, tak je to to samé. Ale jedou pěkně a váha je super.

      0 0
      • přišlapávač  

        blbost, kdyz je moc nehuntuješ, tak vydržej daleko víc, táta na nich v létě najezdil 4800 a jeste jdou a byly i na gardě…

        0 0
        • MlokCZ  

          RR na zadním a 4,8tis. km? To je už opravdu až neuvěřitelné. Já plně souhlasím s coffieldem s výdrží RR a najezdil jsem na nich poměrně hodně. Já u RR na zadním 1500–2000km. Těch 1500 bylo u jednoho kusu, když jsem tam měl trošku víc asfaltu. Nebyly tedy úplně na slick sjetý (cca 1mm vzorku z původních 3mm zbývalo), ale více než 3tis. by nedaly ani na ten slick.

          Pouze NN na předním, tam je to už výrazně lepší (tam tak 3tsi. u mě). Přeci jen kombinace vysoký vzorek a přední kolo udělá své i pro tu poměrně měkkou směs.

          0 0
          • MlokCZ  

            A RR jezdí v naší partě lidí více a někteří těžší výkonější zničí RR na zadním i za 1200km (kde při 1500–2000km už to byl totální slick).

            0 0
          • přišlapávač  

            no 4800 samozřejmě nejdřív byly nový pak se tam hodil předek…takže po 4800 jsou oba sjetý ale podle coffielda jsem to pochopil tak že zadek a předek oddělá současně… mě ralf taky vydržel teda dlouho, kupujete asi šmejdy a nebo machrujete blokováním kola :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Už jsem dostal strach na tom jezdit, jen jak to píšeš. On RR na předním drží nic moc i nový. Ale dát si už lehce jetý RR ze zadního dopředu, to je už fakt dost. Když už prohazovat pláště (v případě stejného vepředu a vzadu), tak jedině metodou ze zadního kola vyhodit, z předního dát na zadní ten výrazně méně jetý a na přední nový.

              0 0
              • přišlapávač  

                hele, to víš stačí se podívat na povídání o firious fred a poznáš že 2mm jsou dobrý 2 mm :-) …kdybys viděl na čem jsel jezdil na podzim, asi bys mě proklel ;-)

                www.bike-forum.cz/…4/forum.html#…

                0 0
                • Ladap  

                  Dobrej způsob, jak si na běžný vyjížďce užít spoustu adrenalinových zážitků :)

                  0 0
                  • přišlapávač  

                    divil by ses, držej dobře :-) …a pak na Nova Cup jsou jako dělaný :-)

                    0 0
                    • coffield  

                      Ech. Ne, odejde rychleji na zadním kole. Jak píšu výše – do 2k vzadu a přes 2,5k vpředu. Ale když už to měníš, znovu si RR dopředu nedáš. Stačí hodit držku jednou a kupní rozhodnutí je hotové, bez recenzí na b-f. Já se sice bojím, ale terénky jezdím, takže o RR nebo FF vepředu nechci slyšet.

                      Na závody nebo na ježdění po Třeboňsku je to ale OK, ba dokonce ideální. Ale na výlety s přítelkyní si taky vypouštím SPV komoru na minimální tlak, beru podsedlovou brašničku, blikačku a podobné píčoviny :)))

                      Btw. co používám 4-píst XT, jde při brždění vzadu na asfaltu nejetý RR trochu do smyku, takže už začínám uvažovat i tam o jiném protektoru… ale spíš se asi naučím tu brzdu ovládat, NN/RR 2.1 je přecejen ideální ďábelská kombinace.

                      0 0
            • MaPa  

              Tak to musí být slušnej adrenalin dát si 2tkm jetýho RR dopředu :-). Jinak s nima skoro dvouletá zkušenost a tohle bych si teda nedovolil. Celkové hodnocení: mám je rád, jsou rychlý a lehký, ale rádi se řežou. A s tím držením v technice teda taky nic moc, ale jsou i horší pláště a jsou ještě k tomu těžší.

              0 0
              • pepek  

                Třeba byly jetý výhradně ne měkké trávě-nejlépe na golfovém hřišti. Jinak to není možný :-)

                0 0
              • přišlapávač  

                RR jsem nikdy neříznul ani nebodnul, ťuky ťuk.......a Gorgov jezdí sjetýho i fast Freda, takže není problém :-)

                0 0
                • Gorgov  

                  neni tak moc sjetej…:) doporucuju ale vyzkouset crossmarky 2,1", ty mi prijdou jako vyborny celkem rychly univerzaly na HT. na fula tak tlusty gumy nejsou treba na zavodeni.

                  0 0
                  • Zerocool  

                    taky jsem se na ně díval, nevíš orientačně váhu??

                    0 0
                    • Ladap  

                      cca 550g

                      0 0
                      • Zerocool  

                        to už je na hraně, momentálně vozíme nanoraptory a těch 520–530 už mě taky trochu trápí, ale když tak jedou…

                        0 0
    • Lister  

      zneužíti threadu???

      Jsou někde Schwalbe NN 2,4 v kevlaru za míň než 900 Kč ????

      Většinou nejsou v nabídce vůbec. jestli nidko neví o levnějších, tak bych je vzal, ta cena je akceptovatelná.

      0 0
    • Burizon  

      Dred jako nazavolanou :-)

      Mám bezdušové ráfky MAVIC, ale zatím jezdím s duší, bo mám ještě obyč pláště, a proto bych chtěl jít už do bezdušových plášťů, ale popravdě, nevím, jakých… Teda možná ano, hodně se tu o nich mluví – Schwalbe NN (předek) + RR (zadek). Co jsem se koukl minulý rok na nějaké i-obchody, tak by se měly nabízet i v bezdušové ver­zi.

      Takže moje prosba je celkem jednoduchá: Kde je lze ještě sehnat (NN v šířce 2,25 a RR bude stačit asi 2,1)? Třeba dejte tip i na kamenné obchody kolem Šluknovska, Děčínska, Liberecka, Pardubicka, Hradecka, Kladenska a té hnusně zmatené Prahy (:-D). Pokud ovšem máte tip i na jiné pláště, tak sem s nimi. Teď mám zkouškový a nemám nějak čas brouzdat po netu a neznám tolik i-obchody s koly. Jezdím většinou v terénu, těžším snad. Občas zajedu na asfalt, ale to jen proto, abych dojel do lesa. Takže mám pocit, že 2,1 dopředu bude minimum. A co jsem slyšel, tak NN ve 2,1 jsou celkem úzké, oproti TIOGAm 2,1, co tam mám teď. Na váze mi nějak moc nezáleží, nejsem chrt. Ale nepotřebuju nějaký zesílený bok pláště…

      Tak se s tím prosím trochu poperte a děkuji za každou radu !!!

      0 0
      • Lister  

        www.kolokram.cz/…uct_info.php?… www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

        pokud ti teda dozadu stačí ta 2,1......

        0 0
      • MlokCZ  

        A proč chceš těžké bezdušové Schwalbe, když můžeš jezdit klasické NN a RR s NoTubes, kde potřebuješ vlastně jen ten NoTubes tmel + Mavic ventilek k ráfku?

        0 0
        • MlokCZ  

          A kromě toho že s těmi UST to bude akorát těžší to bude ještě dražší.

          0 0
          • Mug  

            UST jsou těžší, ale hmotnost ho asi tolik netrápí když nechrtí. A navíc mají silnější bok, tedy jsou odolnější proti proříznutí.

            0 0
            • MlokCZ  

              Odolnější bok může mít u snake skin verze taky a pořád to bude výrazně lehčí. Ale je fakt, že NN a RR v UST na tom nejsou tak hrozně jako třeba Alberty. Výhodu UST tedy nevidím pořád žádnou.

              0 0
              • Lister  

                kolik váží SS verze, kolik váží tmel, který se tam nastříká, kolik stojí a na kolik plnění vydrží.......ptám se fakt nevím

                0 0
          • Lister  

            No tubes je vhodný pro někoho kdo tam chce pláště hodit sjet a vyhodit, jinak se to podle mě bude prodražovat + každý další defekt provoz taky prodraží. Takže tenhle systém nemá moje sympatie.

            Pokud vezmu klasického nobbyho tak ten váží ve verzi 2,25 570gr duše většinou váží 150–180gr (klasická light bude lehčí) a UST verze má 780 a to není prakticky žádný rozdíl.

            Rozdíl v ceně nebude tak dramatický, když si člověk připočte ještě nákup nějakých slušných duší tak to bude cca 200kč na plášť.

            0 0
            • MlokCZ  

              S váhou souhlas (píšu výše, pro NN a RR není pro UST tak hrozná jako u jiných plášťů), ale nechápu co myslíš tím sjet a vyhodit u NoTubes. V tomhle přeci není rozdíl vůbec žádný oproti UST, ty systémy jsou v použití zcela totožné. Leda bys myslel vozit UST plášť bez tmelu, ale to mi přijde jako úplný nesmysl, to se nezíská ani ta vyšší odolnost proti defektům. Při častém střídání plášťů není vhodný žádný bezdušový systém. A pak nevím, co myslíš prodražením každým dalším defektem u NoTubes. Jaký je opět rozdíl oproti UST?

              A do váhy UST proti duši přičti ještě tak 40–60g tmelu a UST ventilek (a pásku pro klasiku nemusíš odečítat, tu tam na UST ráfcích stejně nemá).

              Nový NN v UST verzi má naštěstí pouze 695g, což už je mnohem přijatelnější.

              0 0
              • Lister  

                píšu níže – u UST přece není tmel podmínkou ne ????

                Mě to téma nikdy nezajímalo, měl jsem za to, že tmel je podmínkou pro Notubes, proto se ten systém vymyslel, klasické UST bylo navrhnuto pro použítí bez tmelu ne ??

                0 0
        • Archer  

          Dobra otázka. Vozil jsem NN 2.4 jako UST na Crossmaxech, s paskou NoTubes, bez pasky (original Mavic ventilek), vozil jsem jine UST plaste… a dospěl jsem k výsledku, ze normální UST plášť je pro mě lepši.

          S originál UST plastem se lepe manipuluje. Lze ho nafoukat dokonce malou pumpičkou.

          S obyčejným pláštěm na UST ráfku s tlakem pod 2bar lze dostat „burp“, je to když patka plašte neudržuje na ráfku, a vypouští trochu vzduchu. S plastem NN 2.4 a tlákem kolem 25psi (přední kolo) jsem to mužů udělat rukama. Lze to eliminovat výměnou UST ventilku za pasku NoTubes, taky se s ni lepe fouká. Obyčejný plášť taky potřebuje víc tmelu. O náročné manipulace ani nemluvím, ne každý plášť se podaří nasadit bez kompresoru.

          Jednou jsem porovnal dvě varianty:

          • Crossmax Enduro + Specialized Resolution D2 2.1 2bliss (~780–800g) + tmel
          • Crossmax Enduro + Nobby Nic 2.4 (~630g) + paska Notubes + tmel

          Vážil jsem potom cele přední kolo. Rezultát mě hodné překvapil – kolo s NN nebylo vůbec lehči, dokonce o 10–20gr těžší.

          Dokonce, moderní UST plašte docela zhublí. Třeba UST Schwalbe ‚08 skoro o 100gr lehči než ‘07.

          Myslim, ze budoucnost je v technologii Tubeless Ready (Geax TNT, Specialized 2bliss '08), kde plast má UST patku, ale zachovava příznivou hmotnost, a muže se používat jak s duši tak bez ní.

          P.S. Ty joo… to jsem se rozepsaaal… :)

          0 0
          • Daf  

            Pro zavodnika jsou bezdusove plaste velka vyhoda, protoze lepe vzdoruji nejbeznejsim defektum, jako procvaknuti i pichnuti. Urcite za to stoji trochu te namahy s tmely a nekdy obtiznejsi manipulaci, popripade oprava defektu. Pro nezavodni jezdeni je podle me lepsi bezna kombinace plaste s dusi. Na vylete vetsinou nikomu nevadi sednout si na 10 minut do travy a v klidku to opravit ;)

            0 0
            • Lister  

              dotaz – u klasického UST ale není tmel podmínkou ne ?? Pouze doporučený upgrade k vylepšení těsnosti a případně ucpání drobný defektů…

              0 0
              • Daf  

                Jojo, mluvil jsem obecne o vsech bezdusovych systemech. Do NoTubes, nebo Tubeless Ready plastu je tmel dulezitej. Do klasickeho bezdusaku, pokud clovek casto nemeni plaste, bych ho ale taky doporucil. Staci tam ale mensi mnozstvi tmelu.

                0 0
          • Gorgov  

            tedy chtes rict, ze ta notubes paska ma 150– 200g? Zajimave.

            0 0
            • Archer  

              Nevim, odkud se vzalo :( Paska ~55g, tmel ~70–120g.

              Bud' mam lehči Spešl, anebo těžší NN :)

              Vzpamatoval jsem se ještě na jeden případ, kde UST nevýhodou – drobné poškozeni ráfku, takzvaný „ding“. Ve freeridu a DH docela častý jev.

              0 0
              • Gorgov  

                dobre, ale tmelu bys mel mi v kazdym kole cca stejne, takze ten muzes vynechat.

                0 0
          • MlokCZ  

            S těmi Tubeless ready souhlas, přibližují se váhou klasice a zachovávají ty některé výhody oproti NoTubes.

            A nový UST NN se zdá, že se přibližuje variantě tubeless ready.

            Lepší manipulace je určitě dobrý argument. Tady by mě ale zajímalo více zkušeností, protože z toho co jsem o UST pláštích četl mi nepřijde, že ta manipulace je lepší (sem tam možná ano). Znám i osobně případy, kdy kombinace UST ráfek + UST plášť nešla nafouknout ani velkou pumpičkou a bylo třeba kompresor natož malou. Pokud by tedy vždy šel UST plášť nafouknout i malou pumpičkou, tak bych to bral jako velkou výhodu za kterou by se dala i ta větší hmotnost (u těch co nejsou tubeless ready ale klasika UST).

            A teď to ufouknutí vzduchu nebo dokonce svléknutí pláště při dopadu. Tady souhlas, že tohle je určitě negativum. Ale jak na tom jsou skutečně UST pláště nebo tubeless ready. Je tam zaručeno, že se to stát nemůže? Tady se ptám, nevim to.

            0 0
            • MlokCZ  

              A co mi ještě prudí na UST pláštích nebo tubeless ready, že výběr je hrozně malý a ceny výrazně vyšší. Také hledám nějakou variantu, která mi nepřidělá moc práce. S defekty už výrazně neušetřím, protože u Albert/SS jich mám minimum. Takže pořád váhám, jestli tam NoTubes dát nebo když už mám sadu doma a UST ráfky. Možná zůstanu u klasiky.

              0 0
            • Daf  

              S bezdusakem je vic prace, vlastne nekdy porod, pokud je plast starej a ma jiz vytahanou patku. potom se opravdu velice spatne nafukuje. Novej se da nafouknout i malou pumpickou. Nebo je pakarna kdyz se pichne. Ani ne tak samotne zalepeni diry. To je stejna prace jako opravit dusi. Ale v terenu tam musis sundat plast a hodit normalni dusi. A az prijdes domu, musis dusi zase vyndat. Plast sundat, nasadit a nafouknout. Najit dirku pod vodou, potom plast zase sundat. A ted muzes teprve lepit. A pak zas nandavat. Kdyz je plast starsi tak je to fakt pakarna. Pokud je v tom tmel tyhle problemy clovek nemusi resit, protoze pokud je tam dira, kterou tmel nezalepi, tak je plast vetsinou na vyhozeni ;)

              0 0
              • prodi  

                a proto je lepší vozit duši a do ní lejt ten tmel :)

                0 0
                • Pebe  

                  mě teda NoTubes tmel v silniční duši nefunguje, o okamžitém zalepení nemůže být ani řeč, syčelo to na mě cca kilometr, potom se díra nějak ucpala, ale stejně do rána byla pod kolem bílá louže a kolo bylo prázdný :-(

                  0 0
                  • prodi  

                    NoTubes nevím, znám jenom DocBlue od Schwalbe, ale nedávám to na silnici, tam vozím Stelvio Plus se SmartGuardem a to je ochrana velice výtečná :) Jinak na bajku DocBlue funguje bez problémů

                    0 0
                • PePu  

                  Novej se da nafouknout i malou pumpickou. Neplatí obecně, např. kombinace nových Mavic Crosstrail+Python New Tubeless Light+Vella duopíst/BBB WindRush se nafouknout nedá.

                  0 0
            • Archer  

              UST plášť a ráfek zaháknou do sebe, a drzí to lepe než klasicky plášť.

              Dokonce existuji min. dva standarty ne-UST rafku (a patky plašte), americky a evropsky. Maji odlišný design, tvar „hačku“. A, třeba, americky plášť na evropském ráfku nebude sedět tak dobře, jako na americkém.

              0 0
              • Lister  

                ty tvary ráfku můžu potvrdit, srovnat plášt na nekompatibilní patce je občas porod, ale když si to sedne, tak to je pohoda – třeba klasické ráfky Mavic + pláště Hutchinson

                0 0
    • šlapatko  

      levné kolo.cz Maj tam NN i rr v 2,2.Jen mrknout jestli jsou skladem,nedávno jsem je tam viděl.

      0 0
    • Omen  

      VŠEM VAROVÁNÍ NEKUPUJTE SCHWALBE Z NETU JSOU TO PADĚLKY VYDRŽELI MI 700 KM A JE 80%ŠPUNTU UTRHANEJCH viz foto kamarád na normálních najel 5000 Jinak jezdím noby nic 2.25 a koupim je zase(ale orig) nemám problém se někam vyškrábat a na silnici ok

      0 0
      • MlokCZ  

        Co je to zase za fámu. To si jako myslíš, že se u pláště tohle nemůže stát? Že se nemůže objevit nějaký vadný kus?

        Koupil už jsem z netu celkem tak 25 Schwalbe plášťů (ne všechny byly pro mě) a překvapivě žádný padělek a problém nebyl. Tím samozřejmě nevylučuju, že se nemůže utrhnout nějaký špunt a to klidně i u úplně nového pláště nebo být nějaký plášť vadný.

        0 0
      • Sobi  

        HOAX!? Koupil jsem z netu už několik plášťu Schwalbe a z několika obchodů a super, žádný utržený, žádný poškození , vše jak má být…

        :-) prostě se asi něco nepovedlo…a kde jsi ho kupoval?

        0 0
    • tonda.bavorak1  

      Zdravim, vetřu se do teto diskuze, doufam ze to moc neva :)

      Stavim si na jaro nova lehka kola (vypada to ze 29" letos nevyjde – porad malo dilu, malo penez tak si udelam radost alespon novejma kolama, jestli budu mit 29" tak uz budu asi rovnou setrit na fulla. Ta prestavba by se me nevyplatila nebo silne prodrazila)

      Budou to nakonec naboje A2Z, vypet supercomp a rafky DT 4.2D

      Jde me o to co na ne nazout za gumy. Je to vyslovene na chrceni. Melo by to byt lehky a neco by to taky mohlo vydrzet. Teren lehkej – lesni cesty atd zadny drsnarny. Adepty jsou RR nebo kenda karma nebo nanoraptor, ale kdyz jde o vahu tak fakt nevim.

      A druhy dotaz jaky je vas nazor na light duse? Da se to nebo je to o hubu? (teda spis o defekt? :) )

      Moc diky za pomoc urcite jako vzdy vybornou a uzitecnou.. ;)

      0 0
      • Daf  

        Ja uz leta doporucuji Pythony. Vzdycky kdyz jsem koupil neco jineho nebyl jsem spokojenej. Vlastne i WTB jsou OK. S tema jsem byl take dost spokojenej. Jen o neco malo vic defektu nez s pythonama, ale porad to jeste slo. Obecne se da rict, ze z tech lehcich plastu jsou nejodolnejsi ty, ktere maji husty vzorek. RR, nebo kendu bych dal na kolo, jen s NoTubes tmelem. Light duse bych nedoporucil asi jen k ultra light plastum do 450g. Ale nejlepsi mi prijde zlata stredni cesta. Duse kolem 140g je dobrej kompromis.

        0 0
        • Lister  

          Pokud jde o duše, tak v RR 2,25 používám teď nějaký levný lehký činský noname a zatím to drží, ale nejsou to úplné papíráky, ale mají tak těch 120gr. Dokonce jsem si ani nevšiml nějakého rychlejšího poklesu tlaku v pneu, který občas někteří udávají. Teď jsem ještě koupil i Maxis light s 125gr, tak jsem zvědavý co to vydrží.

          0 0
        • Darkson  

          jj, s Pythonama max. spokojenost, dokud nevjedeš do bahna. po pár bahnitých zkušenostech jsem zkusil Bulldoga MRC high a to je pro mne ideální univerzální plášť. ale samozřejmě větší valivý odpor než Python, váha jen o fous vyšší. letos asi budu tyhle 2 vzorky kombinovat:-)

          0 0
          • Veeteck  

            Tohle je moc dobra kombinace, predloni jsem odjezdil s Bulldogem vepredu a Pythonem vzadu celou sezonu. Akorat ten Bulldog vepredu uplne brutalne strili maly kaminky, jeden mi rozbil brejle :)

            0 0
          • Lister  

            jo jo taky plánuju, bulldog vepředu v pohodě, ale vzadu už je skoro mrtvý, takže budu kupovat Pythona, uvidím jak moc to pak zrychlí.....

            0 0
          • valda.zf  

            Bulldoga taky planuju ale koukal sem ze delaj jen plaste od 2.1 a ja mam 2.00 muzu je pouzit nebo musim poridit novej rafek jeste sem to totiz nezkousel.Je dobrej na jakej koliv povrch to jest sucho a kameny(sterk),bla­to,les a atd.

            0 0
            • jIrI___  

              Ráfek nový určitě nemusíš kupovat, 0,1'' nehraje žádnou roli. Jinak Bulldoga můžeš použít na jakýkoliv terén, ale nejvíc ho užiješ v bahně. Tam drží jako přibitý, taky jednoho vozím ;-)

              0 0
      • Luma  

        Light duše jsou na prd,na silničce jsem je měl asi měsíc a defektů jak za 5roků,takže šly pryč,na biku jsem to taky zkoušel jenom na předku a pořád jsem musel dofoukavat,takže šly taky pryč-na obou kolech to byly Maxis Fly light.

        0 0
        • MaPa  

          Zajívavý, asi kus od kusu. Já měl rok Flyweighty pod RR a v pohodě, přežilo to i gardu (i když Raplphy si tam zadělaly na pozdější roztrhání dostatečně). Ufukování začalo až tak po půl roce, ale nebylo to nic tragického, projevovalo se to tak po týdnu…

          0 0
          • Luma  

            Je to možné-na silničce tam byly pláště Vittorie Rubino Pro a na biku Continentály MountainKing supersonic.Na silničce 8 defektů za měsíc,to jsem fakt neměl za 3roky.Na biku začali asi po týdnu pomalu ucházet.

            0 0
      • Rychlej turista  

        Nanoraptor nezklame ani na silnici ani v jakémkoliv terénu kromě bláta, tam se opravdu nehodí. Najdou se lehčí a rychlejší pláště, ale oproti bezproblémovému Nanoraptoru jim vždy něco bude chybět a budeš muset volit podle terénu. Na to co píšeš by byly dobré Conti Leader, jsou rychlejší než Nanoraptor, ale nejsou tak pohodlné. Karmu ani RR jsem nejezdil, tak nevím. No a k těm lehoučkým duším. Mám za to že 100 g duše jsou jednorázovky. Takže před závodem nazout funglovku, po závodě ji sundat a vozit už jen jako náhradní. Nebo riskovat defekty, jejichž interval se bude zkracovat.

        0 0
        • Ladap  

          Se 100g dušema nemám problém. Vozím je od července, po 3000km žádnej defekt.

          0 0
        • vla  

          Naprostý souhlas, Nanoraptory jsou velmi pohodlné, proto je to má volba pro přední kolo a to v kevlarové verzi. Ten s drátem na asfaltě příliš ječí a já rád ticho. Také je to jen takový „papír“, takže pustit to dolů kopcem kamenitou cestou větší rychlostí se mi párkrát nevyplatilo. Ten kevlarový má zesílený běhoun (DNA tomu říkají) a připadá mi, že v Beskydech se to zesílení a ta skoro dvojnásobná cena vyplatí – podstatně méně práce s lepením. Do zadu už dávám jen Mutanoraptor drát. Je bytelnější a drží do kopce tam, kde Nanoraptor už proklouznul. Ještě bych snad dodal, že drátovou verzi Nanoraptoru je třeba pro prudké brždění a pro můj skorometrák hodně nabušit, protože se mi už párkrát, při sjezdu z Lysé při větším brždění na rozpáleném ráfku protočil (Mach) a naškubnul duši u ventilku. Teď se asi pousmáli majitelé diskových brzd.:-)

          0 0
    • Burizon  

      využiju zdejší dred: Dostanu na zadní kolo RR 2,25 na GT Avalanche 1.0? Předpokládám, že UST verze se nebude šířkově lišit od dušovýho pláště. Mám totiž takový pocit, že tam toho místa moc není… Popř. nemůže někdo změřit maximální šířku toho pláště a já už to doma nějak zjistím ;-)Díky!

      A ještě doplňující otázka: Je velký rozdíl v rychlosti NN a RR? Nerad bych kupoval 3 pláště RR dozadu, aby mi stačily na jeden plášť NN… To já si kvůli ceně tu rychlost snad i odpustím… Hlavně aby ty pláště dobře držely kolo…

      0 0
      • djano  

        RR neviem, ale Hutch. Alligator 2,25 tam bez problemov vlezu.

        0 0
      • Daf  

        Mam zkusenost takovou ze UST plaste byvaji o neco sirsi nez odpovidajici dusove provedeni cca. 3mm (Michelin a Hutchinson)

        0 0
    • lutte\'  

      Dotaz k drátovým RR , jak ryhcle se sjíždí na silnici ?

      0 0
      • pepek  

        Hóóódně rychle. Dej tam Nanoraptor, ± stejný grip a minimálně 2 – 3 krát delší životnost-v drátu i v kevlaru. Na silnici i menší odpor.

        0 0
    • Pijer  

      Taky se vetřu, má někdo zkušenost s Kenda Nevegal 2,1 na fullu? Chci aby to aspoň trochu jelo a trochu se toho vzorku bojím. Nerad bych je jezdil 200km a pak prodával a měnil za něco svižnějšího – to je radši prodám už nové.

      0 0
    • Lowrider  

      www.velosport.cz/…240-638.html to sem ještě neviděl :-). Má je někdo?

      0 0
    • yoggi  

      tak poradte ktory s tychto dvoch plastov Ritchey z max alebo Schwalbe smart sam. jeho pouzitie je cesta: teren ( nic brutalne) 60:40. v terene je prevazne sucho, kamene atd nie ziadne brutalne blato. tak ktory ? mne sa zda ten ritchey ze na ceste odvaluje horsie ako smart sam mam pravdu ?

      0 0
      • Sobi  

        SS je dobrej na zadek, je rychlý ale vepředu dost střílí. Dopředu bych proto dal NobbyNic… takhle jezdim a jsem spokojenej! :-) Zmax je takovej univerzál… Kombinace SS a NN je fakt super! :-)

        0 0
    • DAWE25  

      Prosím o radu: Kde se daj nejlevněji sehnat WTB Nanoraptory 2.1 kevlar???Díky.

      0 0
    • ysion  

      Taky se připojim, právě teď vybírám pláště. Shánim něco rychlejšího, silnice/terén tak 70/30, na sucho a aby vydrželi. Teď mám Bontrager Jones XR 2.25 a 2.2 na mírný terén, ale chtěl bych něco rychlejšího. Nejdřív jsem uvažoval o RR 2.1, ale prý nevydrží a několik za sezónu si kupovat nechci. Pak jsem se dočet že není špatná kombinace NN/RR, nebo NN/NN, ale poslední varianta mi už zase nepřijde moc vhodná na silnici/pevné cesty. Uvažuji o Hutchinson Python MRC 2.0. Máte s nimi někdo zušenosti? Je znatelnej rozdíl mezi Python a Python MRC? Nebo by byli lepší na moje použití Nanoraptory, popřípadě jiná varianta? S žádnými z těchto plášťů nemám zkušenosti. Děkuji za případné rady.

      0 0
    • mitch  

      Nekombinuju, jedu Jimmy/Jimmy 2,1" a sem spokojenej…

      0 0
    • ememem  

      tos poradte aj mne. ma nahovorili na nejake tie maratony len mi vsetci furt tvrdia ze s tymi mojimy gumami chodit na maratony mi asi sibe. (Albert+SS Alpencross). Ze su tazke, ak je blatovo tak poriadne nabaluju atd. co je vsetko pravda ale viem velmi do­bre preco ich mam (dovod c. 1 odolnost) to tu ro­zoberat dalej nejdem, na to co jazdim su idealne a su mi jasne aj vset­ky ich nevyhody na marat. preteky. Som si ale povedal ze teda dobre skusim na volaky pretek co bude tu okoli v karpatoch nieco ine, lahsie, s mensim val. odporom. ci to naozaj bude aj pri mojom jazdeni (ked sa mi v karpatskom terene za nor­malnych podmi­enok podari urobit priemer 18 tak to je dobre) nejaky ba­datelny rozdi­el. jazdil som predtym vselico a vacsinou zavrhol. volakde este mam NN a RR 2.25 co som mal predtym (zachovale len som furt defektil) a neviem sa rozhodnut ci mam skusit toto alebo rovno 2.1. pri 2.1 je to­tizto rozdiel o­proti tomu co mam az c­ca 200g na ko­leso co by moh­lo byt vidiet, pri 2­.25 ledva 100g­. mam 95kg a j­azdim jak pra­sa.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ono ale kombinace Albert/SS na tom není s valivým odporem vůbec tak špatně. NN/RR je na tom lépe, ale ten rozdíl není nijak propastný. Maximálně bych zkusil pokud chceš to mít aspoň trošku odolnější NN/RR v double defense verzi. Získáš o malinko menší valivý odpor, odolnost bude skoro stejná, váha ale také podobná jako Albert/SS alpencross (i když o pár gramů méně, ale to už je minimální rozdíl).

        0 0
        • MlokCZ  

          A být na tvojem místě, tak asi zůstanu u toho co jezdíš, tedy u Albert/SS alpencross.

          0 0
        • ememem  

          skor ako o val. odpor mi islo o tu hmotnost. ist na NN+RR 2.25 sa mi zda kvoli hmot. trocha zbytocne a dost sa bojim defektov, mal so to a bolo to dost zle (hovorim ze jazdim jak prasa). navyse sa mi nezda ze by to bolo nejak extra rychlejsie. a s double defense sa mi to uz ako pises zdaju fakt len vyhodene prachy, to vazi skoro rovnako. zato som si povedal ze ked uz tak poriadne (2.1) len som s­i furt neni is­ty ci to neni blbos­t. posledne uz­ke gumy so mal bo­li pythony
          skor nez sa ojazdi­li som ich uplne zni­cil. urobim jak pi­ses, necham t­o tak.

          0 0
          • Luma  

            Continental Vertikal protection 2,3,známý je jezdí váží asi jako ty a jezdí jak prase.

            0 0
      • Rychlej turista  

        Při tvé váze bych neřešil hmotnost plášťů, ale jen šířku a vzorek. Určitěš existují i festovní pláště, které ale můžou být relativně rychlé. To poznáš víc, než pár gramů.

        0 0
        • ememem  

          ok, aj ked som sa uz rozhodol ze to necham jak mam tak predsaj len ciste teoreticka otazka.

          vravis ze sirku a vzorek. takze pri mojej vahe a style jazdenia by si isiel na menej jak 2.25? ak hej tak preco (ak nie kvoli hmotnosti?) viac ako 2.25 uz je asi na maratony blbost ci nie?  

          Určitěš existují i festovní pláště, které ale můžou být relativně rychlé. – konkretne

          dik.

          0 0
          • Rychlej turista  

            S pláštěma se to má tak, že když pojede 10 lidí stejnou trať, tak možná dva budou mít stejný plášť. Prostě každý preferuje něco jiného, jinak váží a jinak jezdí. Proto je těch plášťů tolik a všechny si kupce najdou.

            Já nejezdím žádný brutus terén, jezdím za sucha a řídím se tím, abych za určitý čas dojel co nejdál a proto pro mně není důležité, že v některých pasážích a sjezdech ztrácím, protože mi to ty pláště bohatě vynahradí jinde. Takže momentálně testuju Furious Fred, ale na mých 70 kg po ročním ježdění na pevné vidli si to můžu dovolit. Mít tvých 95 kg, tak by těmto požadavkům vyhovovaly Nanoraptory 2,1. Jezdil jsem je celý loňský rok, ale to jsem měl pevnou vidli. S odpruženou už jsou pro mně moc předimenzované, i když do Beskyd si je vezmu vždy :-)

            Ještě k té váze, jak jsem to myslel. Na trénink si dozadu obouvám Continental Double Fighter 1,9", je to 750 g těžká mrcha, ale je za 350,– Kč a vydrží jako hodně Furiousů a tam kde jezdím je rychlejší právě už jen ten Furious. I mnohem lehčí a dražší pláště jsou při mém ježdění pomalejší, než tento setrvačník :-)

            Proto rady ohledně plášťů nejsou moc použitelné, dají se brát jen jako zkušenosti lidí, kteří je jezdí a chce to vědět co a jak ti lidé jezdí, kolik váží a vímjácoještě a teprve, když se tohle přibližuje tvým parametrům, tak to vzít jako orientační vodítko a zkoušet :-)

            0 0
      • Zerocool  

        NANORAPTORY a už to neřeš!

        0 0
    • valda.zf  

      Kde kupujete nejlevnejsi NN a SS

      0 0
    • Luma  

      Prosím vás nemáte někdo zkušenosti s plášti WTB,hlavně mě zajíma jak drží na kamenech a kořenech ,držení v zatáčkách a na sypkém povrchu-šotolina atd.Díky http://www.tandem-bike.cz/…x2-2-folding

      0 0
      • Paja  

        Wolverine je novej plast, takze s nim jeste asi moc lidi zkusenosti mit nebude, uvazoval jsem o nem na predni kolo.

        0 0
      • Luma  

        Vím,že je to novinka,možná už ho někdo jezdí,hlavně jaký má grip v terénu ,chování na asfaltu mě nezajíma.A kdyby někdo podal info co se týče realné šíře,výšku vzorku.

        0 0
    • Vojtas  

      Tak ja uz sem z tech plastu jelen, jezdim urcite druhou sezonu RR , samo stridam se slickama, cuz uz tedka teda nemusim :D ( viz foto )

      Ale hodne jezdim po silnici, rad rychle ( v planu je silnicka), ale v terenu se svezu taky casto, to znamena casto po silnici odnekud nekam nebo ciste terenni vyjizdky na odreagovani, vybiram tedy plaste co podrzej ale taky trochu jedou, jak jednoduche ze :D, s tim ze bych je potreboval do patku ( dovolena v recku ), ale tezko se rozhodnout kdyz sem tedko zvyklej na takovy rychly plaste :)

      Je otazka jestli kdyz po lese jezdim s timto, jestli mi budou stacit i dal napriklad Smart sam, nebo zas koupit osvedcene RR v kevlaru, ale 08 do patka asi nestihnu.

      a babo rad ze :( tady bikeforiste, thx

      0 0
    • yeseteer  

      ahojte … taky právě řeším pláště a potřeboval bych poradit. Doteď jsem jezdil na nějakých slickách od Continentalu. Na novém kole jsou obuty Kenda Nevegal. V terénu jsou parádní, ale na silnici to je boj a utrpení (jedou jak IFA na vykvalt) a protože jezdím terén/silnice tak 50/50 je nutné s tím něco udělat. Po přečtení této diskuze jsem naprosto v koncích :) 

      Schwalbe Racing Ralph se mi jeví jako dobrá volba, může být? Nebo doporučíte něco jiného? Jde mi o to, aby to na tý silnici fakt jelo, ale aby se to dalo vzít i do terénu. Na těch slickách jsem neměl problém stačit kámošům na crossech a sem tam jsem prohnal i nějakýho galuskáře. Ale po srovnání s Nevagaly jsem poznal, co to je jízda terénem :) takže úplně čistý slicky asi již nechci.

      Alternativou by mohlo být střídání plášťů, ale to nemá efekt, protože na to není čas. Lepší alternativou by mohlo být mít dvě sady celých kol, ale to je zase mooc drahý. Třetí alternativou by mohlo být nechat vepředu Nevegala a dozadu koupit něco jiného, ale potom to bude kočkopes nevhodný na silnici ani do terénu. (je to doufám tak, že to utrpení na silnici zapříčiňuje z drtivé míry zadní kolo?)

      Nějaký rady? prosim a děkuji

      0 0
      • yeseteer  

        tak jsem se pokusil ještě o jiné hledání v historii a zadařilo se lépe, dalším favoritem jsou WTB Nanoraptor. Nebyla by to nejlepší volba? Nebo je můj požadavek příliš široké universality nesplnitelný?

        0 0
        • Běžec  

          To si myslím, že je dobrej univerzál. Jsou určitě pláště, který líp podrží v terénu, jiný pláště, který jedou na silnici rychleji, pláště levnější, lepší do mokra, ale Nanoraptor je asi takovej ideální průměr ze všeho.

          0 0
          • pepek  

            To sem si taky myslel.......

            0 0
            • Běžec  

              Aj, tebe podrazil Nanoraptor? Uvažoval jsem právě o Nano na obě kola, ale teď teda nevím, jestli si to nerozmyslím. Jsem ho jezdil jenom na zadním kole (na předku High Roller nebo Nobby Nic).

              0 0
              • pepek  

                Dopředu tedy určitě ne – no a dozadu už si taky nejsu tak jistej.

                0 0
      • Pijer  

        Schwalbe SmartSam

        0 0
      • Vhalasta  

        Já bych bral uržitě výtěze!! LOL

        Schwalbe Racing Ralph -V zahraničních časopisech výtěz mnoha testů.

        0 0
    • inkognito  

      Taky se sem trochu připletu – aktuálně mám obuty pláště Scott OZON (byly defaultně na mym Scottu..) . Jezdili jste je někdo(pro porovnání s jinými)? – nemám totiž vůbec porovnání s kvalitnějšími plášti.

      (Jinak mám 64 kg.)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.