Pomoc při výběru hydraulik a plášťů na MTB

34 nepřečtených
  • Mikymauss

    Ahoj, už nějaký ten pátek jezdím na kolu SCOTT ASPECT 40 2011 ( viz http://bike-shop.onix.cz/…PECT-40–2011) a chtěl bych ho konečně trošku upgradovat. Konkrétně kompletně vyměnit brzdy na hydraulické kotoučovky a koupit 2 nové pláště. Přeci jenom nemám s výměnou komponentů tolik zkušeností a proto bych ocenil Vaše doporučení a tipy pro výběr co nejlepšího zboží. Nerad bych totiž kupoval brzdy a následně zjistil, že jsou mizerné nebo na to kolo vůbec nepůjdou přidělat.

    Hydraulické brzdy: Preferuji máloúdržbové, po přimontování připravené k použití. Kotouče – nejspíš o stejné velikosti jako jsou původní (160mm)? Což mě vede k otázce je ve velikosti kotoučů nějaký nezanedbatelný rozdíl? A ještě otázka – jsou hydraulické brzdy „univerzální“? myslím tím jestli jdou bezproblému přidělat na jakékoliv kolo?

    Pláště: tady se absolutně ztrácím ve velikostech, každopádně aby na to kolo seděly. Jinak stále „dušové“. Preferuji pláště co jen tak nepodklouznou v zatáčkách (když občas s těma ozónama na asfaltu v relativně velké rychlosti prudce zatáčím mají tendence podkluzovat a já musím brzdit a rovnat abych se nevyštípal), dobřě jezdí ve sněhu a vzorek jim vydrží dlouho.

    Cenově se chci pohybovat mezi 7–9 tisícy.

    Předem děkuji za všechny tipy na brzdy a pláště kompatibilní s mým Scottem.

    0 0
    • thesecond96  

      Za ty prachy jdi buď do Avid Elixir R, nebo Elixir 7, nebo od Shimana XTčka, SLXka, nebo i Deorečka. Co se plášťů týče, sháníš se po 26" pláštích. Záleží taky dost na tom, jestli víc chceš, aby držely, nebo vydržely. Dobrý terénní pláště, který vydrží cca 2 – 2500km jsou od Schwalbe Racing Ralphy. A pokud se sháníš po pláštích, aby vydržely co nejdýl km, tak Maxxis crossmark, ten je prakticky nezničitelnej. Jinak, pokud hodláš do toho tvýho kola vrazit tyhle prachy, tak bych být tebou uvažoval i o lepší vidlici, za ty peníze vystačíš suprově na Epicona.

      Osobně bych tedy doporučoval:

      vidlice: http://www.kupkolo.cz/…-2010_z4590/

      brzdy: http://www.kupkolo.cz/…oucu_z90632/ + http://www.kupkolo.cz/…60p-s_z2679/ adaptér na přední brzdu

      a pláště: http://www.kupkolo.cz/…drat_z89798/

      nebo:

      http://www.kupkolo.cz/…2012_z91424/

      kdyžtak někdo něco doplňte/poopravte :)

      0 0
      • thesecond96  

        jo, eťe kotouče, nevím jaký máš uchycení, ale soudě podle nábojů spíše toto: http://www.kupkolo.cz/…lock_z90635/

        a pokud ne, tak toto: http://www.kupkolo.cz/…roubu_z5350/

        0 0
        • h4nz3k  

          Proč kupovat nové kotouče, když může použít ty co tam má?

          0 0
          • thesecond96  

            může, může, ale ty na hliníkovém unašeči mají efektivnější chlazení, ale to už je jen na něm, krom toho už taky můžou být dost jetý, nevím, jak dlouho to má

            0 0
      • Mikymauss  

        Tak pláště volím ty Schwalbe, vypadají opravdu schopně. Jen jakou vzít šíři? Větší nebo menší?

        Nad vidlicema jsem ani neuvažoval o výměně.Né, že by ty nynější byly nějak zvlášť dobrý, ale stojí za to investovat do lepších?

        Co se brzd týče, jsou mezi avidem a shimanem nějaký zásadní rozdíly? U těch brzd opravdu nevím podle čeho vybírat.

        0 0
        • ClAyD  

          Avid je trochu lehčí a má jedovatější chod, ale zase je strašný ****** ho seřídit a odvzdušnit a je dost poruchovej. Za mě nový Shimana SLX.

          0 0
        • thesecond96  

          Avidy jsou ostřejší, jedovatější, shimana mají měkčí houbovitější a pro mě příjemnější chod a taky jsou shimana jednodušší na odvzdušnění a domácí údržbu. Obojí se ale sobě bez problému vyrovná, a je to hlavně o osobních preferencíh a pocitovém chodu. Já preferuji Shimana. Jinak zrovna u Epicona ten rozdíl v lepší vidlici poznáš, jak v hmotnosti, tak citlivosti, epicon suprově žehlí, i když je to cenově levnější vidlice, předčí i své dražší kolegy (některé) a rozhodně se do něj vyplatí investovat, uděláš tím uplně jiný kolo. Jinak pláště klasická šíře 2,1" nebo 2,25" vyhovují dneska snad každému horskému kolu a ráfku, pokud nemáš nějakou ultra vyjímku.

          0 0
          • Mikymauss  

            Jo, tak asi ty brzdy shimana na které jsi posílal link budou dobrou volbou. V případě, že bych vzal i tu vydlici, byl by potřeba i ten adaptér? Kotouče mám sjetý a pokud jsem koukal dobře, měl by tam pasovat ten druhý typ,takže 6 děr. Ovšem nevím jestli kotouč ten, co jsi nevrhoval nebo tenhle s lepším chlazením: http://www.kupkolo.cz/…oubu_z90827/

            Do toho pláště bude potřeba taky duše.

            Bude tahle dobrá? http://www.kupkolo.cz/…-sv14_z3842/

            A poslední důležitá věc na kterou upozornil felix – jak s tím řazením?

            0 0
            • Fran-tic  

              pochybuju, že bys potřeboval vrážet prachy ještě do kotoučů, pokud je nemáš zamaštěné nebo pod mírou, tak je to zbytečná investice. Chlazení kotoučů nepoznáš.

              0 0
            • Nerez  

              Myslel to tak, že máš řazení a brzdové páky v jednom zařízení ne? Takže kdybys chtěl dávat hydrauliky, musel bys měnit páky, takže celé to zařízení pryč a dát zvlášť řazení a zvlášť brzdy.

              Řešil jsem něco podobného, nakonec jsem dal zase mechaniky, ale asi ty nejlepší co na trhu jsou(BB7) a jsem spokojen…:)

              0 0
              • Mikymauss  

                No právě, mám to dohromady a teď to musí být zvlášť, ale nevím jaké řazení tam potřebuji. Momentálně všechny komponenty mají 8816Kč + ještě to řazení – poví mi někdo jaké tam potřebuji?

                0 0
          • Mikymauss  

            Jak je to s brzdami na tu vidlici? Moje v sobě mají otvor, ve kterém jsou ty brzdy přidělány. Má ten Epicon také takový otvor, nebo se ty brzdy uchycují k něčemu jinému?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Zkousis se optat, ale vazne ti to nejde…zkus se trochu rozepsat…

              0 0
              • Mikymauss  

                Na vidlici, kterou na kole mám je výstup, ke kterému je připevněna kotoučová brzda. Já chci vědět, jestli ten Epicon má ten výstup na uchycení brzdy také. Jestli nemá, tak jakým způsobem se tam ta brzda připevňuje.

                0 0
                • ClAyD  

                  Návarku na kotoučovou brzdu mají dnes všechny odpružené vidlice…

                  0 0
    • BigKarel2  

      Brzdy Šimano…XT nebo SLX…a koutouče taky na ALu unašeči a dopředu dej 180mm kotouč

      0 0
    • felix.org  

      A já ti poradím se na to vykašlat. Dávat na „lowendový“ kolo brzdy SLX nebo dokonce XT je nesmysl. Pořád to bude patnáctikilový kolo s nefunkční vidlicí, těžkejma kolama, úplně základníma klikama apod.

      Kdyby ses přece jenom pro tu blbost rozhodl, tak zřejmě budeš muset koupit ještě řazení, protože podle popisu by to kolo mělo mít brzdový páky společně s řazením.

      0 0
      • Smazaný účet  

        +1…osobne bych zacal vidlou a klikama (nemam rad skrtajici presmyk pri silovem slapani)..pak kola…pak brzdy a razeni…pak jebnout hlavou o stenu nad provalenyma prachama a koupit nove kolo:DD

        snad jenom ty gumy no.podle terenku…

        0 0
    • jonti  

      Rozpočet máš vysoký, brzdy bych vzal SLX nebo Deore a zbytek dal za pláště. Tam bych ale moc neřešil výdrž, šel do něčeho vyzkoušeného, třeba Nobby Nic 2,25.

      0 0
      • Tomáš  

        Ahoj, jezdil jsem 2 roky Aspecta 2010, letos jsem přesedlal na rám Scale 2011 a po téhle zkušenosti Ti můžu říct, že ty prachy, který nacpeš do kola na rámu z Aspecta Ti nebudou dělat radost, začneš víc jezdit a na tom rámu opravdu i kdybys tam dal komplet XTR sadu a vidli třeba SIDa XX WC, tak to nemá cenu, protože limitující faktor je na tom kole hlavně rám. Jinak mám brzdy SLX 2012 180/160 kotouče a paráda. Kola a převody budou na další sezonu snad taky lepší. Já osobně bych nejdřív sehnal schopnej rám, pak dokupoval komponenty.

        0 0
        • Mikymauss  

          Já jedu obráceně. Nejdřív komponenty a rám až ve finále. Vyjde to přeci na stejno. Buď rám a mizerný komponenty, nebo našláplý komponenty a mizerný rám…

          0 0
          • felix.org  

            Asi se budu opakovat, ale cesta, kterou ses vydal, je ta nejblbější.

            0 0
          • felix.org  

            Zvlášť, když dneska můžeš za 28k koupit třeba toto

            0 0
            • Mikymauss  

              Něco je vytáhnout 30K z fleku a něco vytahovat hodně, ale průběžně…

              0 0
              • Azmir  

                A co takhle průběžně šetřit a pak vytáhnout 30k z fleku? To tě nenapadlo co? :)

                0 0
    • labtec  

      Co říkáš na tohle??

      Vidlice: http://www.kupkolo.cz/…2012_z92056/?

      Brzdy: http://www.kupkolo.cz/…-bile_z5960/

      Plášť: http://www.kupkolo.cz/…2–25_z90134/

      Páky: http://www.kupkolo.cz/…-pak_z90886/

      A ještě ti zbyde třeba na duše :) Největší radost budeš mít stejně z vidlice až poznáš rozdíl mezi pevným XCM a Epiconem :)

      0 0
      • Tomáš  

        Já měl rám tady z bazaru za 5t nový a k tomu bys s Tvým rozpočtem, kdyby se Ti taky poštěstilo sehnal ještě i ze zbytku rozpočtu Epicona, jak tady všichni píší. Kupovat na opotřebované komponenty nový rám je imho celkem špatná volba podle mě, za to rám, když ho teda nezk.rvíš při pádu vydrží v dobrym stavu o dost dýl, než třeba šaltr, pláště, atd.

        0 0
      • Mikymauss  

        Tohle je hezký výběr. :-) Jaké kotouče k tomu?

        0 0
      • mrozu  

        Ty brzdy teda rozhodně ne, když Deorka M596 stojí skoro stejně a funkčností jsou úplně jinde.

        0 0
    • Pumsc  

      Na bazaru mám brzdy,odkud jsi?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.