• B.A.D.

    Zdravím

    Prosím o radu při výběru kola. Určitě je tady takových dotazů hodně, ale budu rád za každý postřeh.

    Rozhodl jsem se koupit nového crosa v limitu do 13 000. Jezdím rekreačně, roční nájezd kolem 2000 km.

    Zajali mně tyhle dvě kola, ale nevím které z nich vzít. Meridu jsem viděl naživo, je to pěkný kolo, ale vadí mi tam odrpužená sedlovka (nikdy jsem ji neměl) a GT je zase model 2011 a není kde ho vidět a změřit si velikost.

    díky za rady

    http://www.mojekolo.cz/…d-cerna-2012

    http://www.bezvakolo.cz/…0-disc-slate

    Měřím 178, Váha 80 KG

    0 0
    • Azmir  

      Nájezd 2000, už je celkem slušný, takže bych tu cenu zkusil trošku vytlačit tak na 15, jinak crossy co jsi vybral jsou absolutně nevhodné, výbava nedostačující, vidlice pod tebou (vlastně snad pod nikým) nefungující, být tebou bych kontaktoval místního uživatele scalar, za stejnou cenu ti složí kolo podle tvých představ, které bude vybavené o pár tříd víc, s funkční vidlí a slušnýma kolama.

      0 0
      • stanley.b76  

        Scalara môžem iba odporúčať. Bral som od neho v tomto roku už viacero crosových bicyklov pre rodinu a kolegov a nikto si nesťažuje. Určite budeš spokojný. Pomer cena/výkon určite super. Plus je aj rýchla komunikácia a dodacie lehoty. Dúfam, že to nevyzerá ako platená reklama :-)

        0 0
    • scalar  

      Předpokládám, že jízdu na kole máš jako relaxaci a chceš tedy aby byla příjemná, svižná a pohodlná. Kolo asi nemíníš měnit každý rok, takže potřebuješ aby něco vydrželo. Z tohohle mi vyplývá, že opravdu bude lepší trochu vyšší investice, dostaneš za to kolo s kvalitními komponenty s delší životností, bude podstatně lehčí než kola z odkazů (až o 2 kg) tedy svižnější, ovladatelnější, nesrovnatelně pohodlnější…

      Kola z odkazů mají problém hlavně s vidlicemi (řazení, kliky, náboje také za moc nestojí). Jsou to klasické crossové vidlice se slabýma nohama, jsou vhodné na nižší hmotnost a nejsou vhodné na kotučové brzdy (ty je namáhají v dolní části asymetricky z jedné strany, vidlice tedy mají tendenci se kroutit a vibrovat, má to negativní vliv i na jejich životnost).

      Vhodnou vidlicí pro Tebe je vzduchová Suntour NRX (robustnější konstrukce, silnější nohy, nastavitelné tlumení), ta se ale na sériových kolech moc nevyskytuje (v cenové relaci 15 tis. už vůbec ne), proto je vhodnější stavba kola.

      0 0
    • B.A.D.  

      Díky za postřehy

      Pochopil jsem tedy správně, že poslaný kola jsou vesměs nepoužitelný. Diskovou brzdu asi taky nepotřebuji, do teď jsem neměl a ubrzdit véčkama nebyl problém, spíš se mi ty kola líbila vzhledově.

      Vzhledem k tomu že víceméně jezdím po cyklosteskách, vyjíměčně nějaká ta lesní cesta tak vidlice by snad nemusela být až tak namáhaná. Určitě bych uvítal lockout do kopců..

      Měli by jste pro mně nějaký tip, případně nějakou zajímavou nabídku?

      Ještě mně zaujalo tohle kolečko, ale výrobce moc neznám

      http://www.mojekolo.cz/…o-cerna-2012

      Cenový limit je max. těch 13 000. Už tak jsem ho 2 x posouval nahoru :-/

      0 0
      • scalar  

        Véčkové brzdy pomohou snížit limit, jako dolní limit vidlice bych doporučil aspoň pružinovou NRX, to by se na slušném rámu a s Deorem do 13 tis. vejít mělo.

        0 0
        • B.A.D.  

          A rozdíl mezi NCX a NRX? Vůbec se ve vidlicích nevyznám, chápu dobře že označení D LO znamená příprava na disk. brzdu a lockout?? Dík

          btw. rozsah zadní kazety 11–32 a 9 stupňů mi přijde docela jemně odstupňovaný. Na starém kole mám nejvyšší 34 zubů a docela ho i využiji a to je jenom 7 kolečko.

          0 0
          • scalar  

            NRX je, jak jsem psal výše vyšší řada – má robustnější provedení, širší nohy, lepší tlumení.

            D LO znamená zamykání na vidlici.

            Kazeta 9 st. se dělá běžně i 11–34, jeden typ dokonce až 11–36.

            0 0
            • ulipik  

              Ahoj,

              uvažuju o kole pro dceru 16 let cca 170cm. Nyní měla 1,5 roku GT AVALANCHE 2,0 a před 14ti dny jí ho ukradli. Co bys mohl nabídnout? Cenová relace 10tis. 15 už je moc. Budu ho potřebovat k vánocům, nebo koncem ledna k narozkám.

              PS: To GT nebylo špatný, ale těžký jako prase.

              0 0
            • B.A.D.  

              Ok, dejme tomu, že odmyslíme vidlici, která tedy asi nebude z nejlepších a co zbytek vábavy toho pellse? Případně nějaké zkušenosti s touto značkou?

              Díky za Všechny předešle i budoucí postřehy

              0 0
              • scalar  

                Na tomhle kole se šetřilo i na dalších důležitých dílech:

                • rám – pod tím složitým a skvěle vypadajícím popisem se skrýváobyčejný nezeslabovaný rám, podobně profilovanou zadní stavbu mají skorovšechny rámy :-), hledal bych kolo na rámu dvakrát nebo třikrátzeslabo­vanám, bude lehčí
                • kliky s osou – systém na čtyřhran už je dvaktát překonaný, osa zastovku dlouho neposlouží, kliky mají všechny převodníky ocelové, celkovědost velká zátěž navíc
                • brzdy Tektro patří k tomu horšímu, klapavé páky, krátké brzdovéšpalíly
                • řetěz KMC je vyloženě špatný
                • náboje Alivio také nic moc

                Dobrá je sestava přehazovačka-řazení-přesmykač, až zbytečně, když dáš tuhle sestavu o třídu nižší, bude funkčně stejná a jen o 25 gr. těžší

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.