Pláště na Enduro – pokračování

74 nepřečtených
  • MilaW

    Pokračování úspěšného vlákna: Pláště na Enduro, tentokráte Pláště na Enduro – pokračování. Původní po doporučení zamčeno.

    Čas uběhl jako voda a zatím moje poslední pláště na YT Capra jsou:

    (Bezdušáky + Cush Core)

    Michelin WILD ENDURO 27.5X2.40, FRONT, GUM-X, TS TLR

    Michelin WILD ENDURO 27.5X2.40, REAR, GUM-X, TS TLR

    Jsem spokojenej, pláště nejdou tak rychle do kopru jako Maxxis (který jsem byl schopnej zlikvidovat za jedny Alpy ????)

    A co teď sjíždíte Vy?

    0 0
    • ufoncz  

      Díky, to předchozí už bylo fakt megadlouhý.

      Není výdrž těch Michelinek dost na úkor gripu na mokrých kořenech a šutrech?

      0 0
    • mirabike  

      Vpředu oštípanej a nařezanej DHRII 3CT a vzadu Dissector 3CT s Pepi profilovanou vložkou, obě 2,4… Celkem rychlý kombo, který super funguje na suchým, sypkým, volným kamení i vlhkým. Byli jsme na Korsice – týden ježdění a fungovalo k naprosté spokojenosti ;-)

      0 0
      • LM  

        U toho DHRII máš tenhle „sestřih“? Tj. prostřední špunty zhruba stejně široké.

        0 0
        • Baba-Ji  

          tenhle sestrih se delaval, sam jsem ho zkousel. S odstupem ale nevim, jestli bych do tohohle sestrihu znovu sel, spis ne, ale verim, ze clovek co to umi poradne naklopit v zatackach by byl tim „channel“ efektem ala DHF potesen. Ja mezi lidi, co maji tenhle druh gripu rady, ne patrim – drzi, drzi, vuc naklonu nedrzi vubec, vetsi naklon zase drzi.

          Co bych rad zmusil, tak naopak ty stejne „lopata“ spunty naopak seriz spis ve stredu, at se rozsiri mezera mezi nimi, tedy na stredu plaste. Pri kraji plaste tak zustanou a bude tam lepsi tem prechod v naklonu, resp. zustane ten origi DHR II. Co si od toho slibuju je, ze by se plast mohl tak nejak stabilizovat, resp. oddalil svym chovanim od HR2, ktere obcas mohl vzdalene prilominat pri pouziti na predku. Resp. zlepsit grip v zatackach mozna.

          0 0
        • mirabike  

          Jj a ještě podélně uprostřed naříznuté, čímž vznikla lamela a další podélná hranka..

          1 0
    • goofy  

      Rok za rokem proletěl, a já jsem zůstal stará konzerva… Maxxis DHF/AGG předek, DHRII zadek… Jo DHRII 3CT zadek se šoupe rychle. Kdyby udělali EXO+ v dualu, tak bych neváhal.

      3 0
      • Sistematicx  

        Dej tam Krypto Re/Fr soft enduro (klidne i dh) a mas pneusku na cekou sezonu.

        1 0
        • ufoncz  

          Ale tezsi, pomalejsi a uzsi nez 2.4 DHR II. Nicmene vydrz a odolnost na defekty zcela jinde nez DHR II Terra EXO+, to jo.

          0 0
          • Sistematicx  

            Krypto Fr jede na zadnim lip jak DHR. A Re je pod brzdou lepsi chovani jak DHR. Na freeride kole s oblibou vozim Fr na zadnim. Na DH mam ted Re vzadu a jedina nevyhoda ue ze DH casing je tak mozna lepsi DD maxxis. Coz me teda dost sere, kdyz tam mam vlozku pri 2.1Bar mi to zvoni jak zvonkohra. Na druhym kole mam DH34 a ta jede zas mega dobre a casing je neprustrenej a vezu tam 1,6Bar cca a nikde to nezacinka. Kdyz bych tam dal 2.1Bar tak muzu davat nesmysl na hrany. Za me contik skvele na zadni. Na predku mi ty jejich pneu vubec nevoni. Na predek DH22/Assegai/Shorty momentalne kombinace na ruzny parky.

            0 0
            • ufoncz  

              Ty to mas zjevne ale pro drsny jezdeni ciste z kopca. Jinak Krypto Fr Soft ted na zadku mam a ze by to jelo lip nez DHR II (poznam to asi jen na asfaltovejch presunech), to se mi nezda. Ale uz je to dost let od DHR II.

              0 0
              • Atilla  

                Začal jsem vozit krypton RE DH na zadku místo DHR EXO dual + tannus tubeless a je o trošku pomalejší díky větší váze. Ale ten soft je tak tvrdý, že při přesunech po áčku to na jakoby DH plášť dost jede. Ovšem co se týče stability gumy, tak je to opravdu Max DD. Spíš ani ne. Kdyby dělal maxxis DHR2 v DH, nebo v duálu, tak nejlepší zadní guma na celý rok . Boky jsou v duálu stejně měkčí jak soft u Conti.

                0 0
    • mirorek2  

      Já teď nazul Veečka Snap v dh a grip je teda ultimátní, taky to podle toho kotví na asfaltu. Tuhá kostra, na i30 trochu hranatější profil.

      Mám v záloze a budu ještě testovat nové radialy od Schwalbe, na ty jsem zvědavý…

      0 0
    • hAjPR  

      Nevíte, kde mají skladem Kryptotaly Fr 29/2.4 v Super­softu? Ani DH, ani enduro casing se mi nedaří najít skladem vůbec nikde :/

      Mimochodem mám tady zpátky z reklamace z B-D.de ten kuriózní Argotal DH/SS, kterej už je opravdu argotal a nemám pro něj využití-nový v krabici, kdybyste někdo chtěl, já jsem hned koupil nový, než mi ho vyreklamovali.

      0 0
    • lazza  

      Koupil sem na zkousku Pirelli Scorpion 2,4, nasadil na 30/35 rafek a dost me namichlo, jaka uzovka je ten predek – dokonce uzsi nez zadek. Predek M enduro, zadek R enduro.

      Jen pro srovnani prostredni fotka Ground Control 2,35 na rafku 27/31.

      1 0
      • TK75  

        GC koukám že rafek mu teda dost sebral.Normálně mám všechny 61 mm tyhle 2.35 speslacky gumy *FT, GC, Eliminator na 30 rafku

        No…když chceš objem, tak 2.6 GC nebo Butcher mají 65 mm

        0 0
        • lazza  

          Nejakej megaObjem uplne nepotrebuju – ale kdyz nasazuju 2,4 gumu na 30 rafek, cekal bych nejakej standard sakr :)

          0 0
          • TK75  

            To jo…

            Moje Pirelka těch 61 měla.Oproti GC byla ještě vyšší.To byla první generace jejich mtb pneumatik někdy kolem 2018.Počítám ze dneska uz jsou snad lepší vlastnostma, protože když jsem hodil na předek místo Pirelky Butcher, tak jsem z toho byl úplně hotovej o kolik lepší je :)

            0 0
          • RttB  

            Tak nějaký standart to má, ale nesmíš měřit vzorek, ale bočnici…

            0 0
            • lazza  

              Prosim te – sjed dolu na konec vlakna: je tam vyfocena i bocnice.

              0 0
      • ceo  

        slušný – 2,4 co má tak 55 mm bez vzorku

        1 0
    • ceo  

      Dovolil bych si navrhnout, že budeme pláště měřit bez vzorku, tedy rozměr bočnice – bočnice.

      Kdysi to sem dával ufon. Podle ISO 5775 se šířka ETRTO udává bez vzorku „The first number (nominal section width) is essentially the width of the inflated tire (minus any tread).“

      Nebo aspoň dávejme 2 fotky – na běhounu i na vzorku. Občas není vidět, co je měřené a když to bude každý měřit jinak, nic to neřekne.

      2 0
      • lazza  

        Tak ja to napravuju – cista guma, prvni M, druha R. Vysledek obdobne smutnej :)

        0 0
        • ceo  

          Psaný mají 60, takže zadek OK, ale předek hodně nedoživenej

          0 0
        • Martin.RK  

          Přední Enduro M 2.6 na 30mm ráfku.

          Přes vzorek a přes bočnice

          1 0
          • Martin.RK  

            Zadní Enduro R 2.4 na 30mm ráfku

            Přes bočnici

            1 0
          • Baba-Ji  

            jak je na tom Pirelácká gumová směs, je to měkké, tvrdé, žvýkačkové, na omak drsné,…?

            0 0
    • theedge  

      Maxxis nějak přestal šetřit na gumě. Teď mi přišel Assegai EXO+ Grip a má 1290g – už v ruce fakt těžká a tuhá guma. Předtím DHR II EXO Dual a to má dokonce 1155 g. Všechno mi teď chodí cca + 100g. S takovou za chvíli začnu vozit nějaký trailovky :-D

      Oboje to dám na bikepark záplety, takže mi to až tak nevadí ale je to zajímavý.

      Šlapat na tomto za svoje na trailech kolem komína bych moc nechtěl.

      DHR II EXO Dual mám rád že to vždycky byla lehká guma s výborným gripem a dobrou životností. Na moje traily kolem komína kde to není sutrovatý ale občas prudký a výjezdy za svoje to je ideální guma.

      1 0
      • filipes  

        Nebo produkce z nové low-cost továrny. Na B24 bylo u Contiku nekolik rezencí, že jim došel o 100g těží kus made in China, který obratem vrátili.

        0 0
        • MirosPikos  

          To je doba, lidi dostanou za stejný peníze víc gumy a ještě si stěžují :⁠-⁠) Jinak bych si tipnul, že ta nová lowcost továrna bude to nejmodernější, co Continental má. Schválně téma těžších plášťů nadhodím, až budu s někým z Continentalu mluvit.

          0 0
          • TJK  

            taky bych si tipnul… to je takovej evropskej evergreen = china lowcost scracka (ano dost casto se to potvrzuje) ale v Hi-End produkci jsou kluci fakt hodne hodne daleko

            Edit: nejvic me na tom asi bavi fakt ze nekdo resi 100g na EN gume jako kdyby to mel bejt rozdil… nereknu na RaR / RoR typu gumy kde ma bejt 400 a je 500g … ale na gume co ma minimalne 1kg ?? :-D

            0 0
            • theedge  

              Nevim co je na tom k nepochopeni. protoze se z relativne lehkych gum s dobrym gripem postupne stavaji polo DH mrchy s vahou blizici se DD gume.

              Nevim jak vy ale ja 90% enduro jezdeni jezdim za svoje. A tahat se na 1300g tezkych gumach mi nejprijde idealni.

              Tady u nas je lokalni enduro na hline a bez ostrych kamenu. K tomuto jezdeni a se svoji vahou nepotrebuji gumy kolem 1200g a vic. Ale kdyz chci grip a na predku kvuli mokru variantu MaxxGrip tak najednou uz je ta nejlehci varianta 1300g. Uplne by mi stacil Assegai MaxxGrip v EXO.

              0 0
              • TK75  

                A zkousel si neco jako Butcher Grid?Ten ma snad i pod kilo, nebo lehce nad (asi jak to chytnes).Teď bude po nástupu nového Butcheru určitě ve vyprodejich za pár korun

                1 0
                • theedge  

                  Jsem ceou dobu maxisák :-) Kombinace gum DHR II, Assegai, Dissector, Rekon mi hodně vyhovuje. Pokud ale tento trend u Maxxisu bude pokračovat tak se asi budu muset podívat i na jiný výrobce i když nerad. Tím jak ze základních lehkých EXO gum které se pohybovaly kolem 1000 – 1100 g začínají dělat těžítka s vahou skoro DD gumy, tak začnu zvažovat i jiný varianty.

                  Pro mě je DHR II EXO Dual ve váze těch cca 1050g idální guma na ježdění za svoje.

                  A nebo kupovat v německu – tyto těžítka jsou koupený za dobrý ceny ale v čechách. Zajímalo by mě jestli gumy prodávaný v DE jim s vahou taky tak lítají.

                  Mám 75 kg a na zdejší ilegály fakt nepořebuju tak těžký gumy a pak se s nima dřít na výjezdovkách. stejně tak Rychleby a pod. Ostrý šutry tu nejsou. Rozdíl v jezdivoti zápletů kde mám karbonový ráfky a EXO DHR II Dual proti zápletům na lano s EX511 a DHR II Maxxtera s vyšší vahou je fakt poznat.

                  0 0
                  • goofy  

                    Se divám, že se opravdu asi Assegai se nedělá v Maxxgrip a klasickém Exo… Tak bych nasadil DHF pokud chceš exo a Maxxgrip.

                    S tou váhou je to zajímavé. Pokud by to znamenalo i vyšší odolnost, tak bych se dozadu mohl zase vrátit na EXO a dual směs. Teď vozím raději EXO+, ale tam je jenom Maxxterra a ta se sjíždí na očích… :-/

                    0 0
                    • TJK  

                      v čem je problem Exo+ ? ve vaze? .. protoze v ruce to je furt docela papir…

                      0 0
                      • goofy  

                        Ve směsi… 3CT se vzadu sjíždí na očích… :-)

                        1 0
                        • TJK  

                          radsi sjizdet na ocich na vzorku.. nez sjizdet traily bez gripu vzadu se smrti v ocich :-D ja fakt nejsem Vaner / Mysik typ kde to nahore pro jistotu odpalis abys dole pro minimalne 3 machy do prvnich korenu a zatacky :-D

                          1 0
                          • goofy  

                            Chce se z toho neposrat… Ve předu business, vzadu party… :-D

                            Do deštivého Nauders to chce něco lepivějšího, pro takovéto běžné kodrcání na místních krtincích je dual úplně v pohodě. ;-)

                            1 0
                            • Atilla  

                              Tak stačí si koupit Conti v softu a máš hned jiný benchmark:)

                              0 0
                            • TJK  

                              njn.. tady ale vstupuje presne tan faktor Vanr/Mysik/Blaha skill nebo brzdim co muzu a modlim se aby to vyslo nebo at me alespon dole najdou kdyz 10minut nejedu :-D

                              1 0
                    • filipes  

                      Assegai Exo+ Maxxgrip je super v tom, že na mokru už lze jít s tlakem celkem dolů, na sucho dávám víc. U DHF grip exo jsem pod 20psu nemohl ani v dešti.

                      Když už člověk tahá grip, tak by měl mít dešti-mokru nízký tlak, ikdyby to měla být DD nebo DH bočnice.

                      1 0
                • AleZ80  

                  Grid se nedělá s T9 směsí, ale i ten Grid Trail ve 2,6ce by se mohl vejít do 1100 g.

                  Jen je to fakt široký plášť a měl jsem s ním už takový fatbikový pocit z kola.

                  0 0
                  • TK75  

                    Já bych třeba Butcher v T9 asi nechtěl.Me T7 prijde mekka dost k těm figuram (vysce) co ma Butcher.Už T7 mám asi radši u pneumatik jako je Purgatory, kde jsou masivní figury, ale jsou nizky…takze je to pekne presna nezvejkava guma

                    Jinak jo…2.6 Butcher Grid T7 mám někde u 1100.Ale 2.3 je pod kilo a je to 2.4:))

                    0 0
                    • čel.A  

                      Mam ted noveho Butchera 2.4 T9 a je presne dle popisu 1050g

                      0 0
              • TJK  

                Ano my taky jezdime za svoje.. dokonce si predstav ze na tehle gumach se za vyjizdku vyskrabes LBC – Jizerky 3× odspoda az nahoru … 1× po Acku a 2× treba po sotoline..

                1100g nebo 1300g je fakt jedno… jak to jede je rozdil hlavne ve smesi a vzorku a jak ten vzorek je tuhy nebo mekky (co delaji figury)

                U nas je taky povetsinou hrabanka, koreny a hladky kameny…

                0 0
                • theedge  

                  Tak vím že jsem sra*ka, ale mě to jestli jedu gumu 1100 nabo 1300 jedno není. Na výjezdovkách kde po většinu času jezdím nejlehčí převod a oběžnou setrvačnost kol skoro nevyužiju protože každým šlápnutím ty kola roztáčím znovu a znovu často na měkým anebo sypkým podkladu ten rozdím vnímám.

                  0 0
                  • TJK  

                    to nerikam, ani jsem to tak nemyslel.. jen rikam ze to proste vyjedes a ja osobne rozdily v takovymhle obuti nevidim.. ale je fakt ze sem jezdil 2× Michelin DH22 coz jsou 3kg gumy co fakt nejedou a hodne dlouho vozim Butcher Grida Trail + Cushcore na EX511 a prijde mi ze to prijemne odsejpa :-D

                    0 0
                • embi  

                  Smes ani vzorek neni hlavnim faktorem pro valivy odpor:-) Ale porad tomu nekdo veri.

                  0 2
                  • TJK  

                    as itady nebudu otevirat pandorinu skrinku, protoze ocekavam ze za tim je mraky diskuze jindy… ale… ze smes a vzorek nedela valivy odpor? resp. nema vliv na toaj ka plast / kolo jede?… ok.. nebudu v tom rejpat.. :-)

                    0 0
                    • embi  

                      Ma to vliv. Ale neni to ten nejvetsi. Rozhoduje predevsim konstrukce plaste. Tuhy DH plast bude pomaly. Super poddajny a tenky plast bude rychly i pres vyssi figury a mekci smes.

                      0 0
                • Atilla  

                  To jo, ale rozhodně tam nechceš jezdit na EXO a ještě k tomu bez vložky. To prostě skoro nejde. A co si budeme pláště 1300g plus vozíme hlavně pro odolnost a možnost nižšího tlaku. Na 1000g gumě nejdou vozit nižší tlaky ani pro někoho kdo jezdí pomalu jako já. A už vůbec když to fakt někdo posílá.

                  0 0
                  • theedge  

                    Jezdím tužku a jsem realativně lehkej – pro mne je EXO mimo lana v pohodě. Nikdy jsem to neříznul. Ano na výrazně těžších gumách jde vozit nižší tlaky ale při mé váze to není tak kritický a nestojí mi to za tu penalizaci při výjezdech za svoje. Tady na lokálech kde nejsou šutry tak ani to EXO při své váze nemusím vozit tak nabombený aby to výrazně odskakovalo.

                    Na bikepark zápletech vozím těžší gumy, tam mi to je celkem jedno.

                    Nicméně v posledním roce mám pocit že enduro za svoje už nikdo nejezdí – na lokálech už v 80% potkávám mladý ajťáky na éčkách a nebo se všichni vozí na lanech.

                    1 0
                  • ceo  

                    Podle toho, co tady píšeš zrovna ty pomalu jezdit nebudeš. Možná jsou ještě rychlejší, ale taky ještě větší slimejsi. A nechce otvírat debatu, jestli slimejsi patří na lehčí traily :⁠-⁠)

                    0 0
                    • TJK  

                      imho na trejlu at si kazdej jezdi svoje tempo… kdyz nebude traily prestavovat aby byly lehci upravovat tak aby je projek kazdej jouda.. nevidim v rychlosti problem… ja jsem treba v nasi grupe regulerne nejpomalejsi porad… proste na sebe vzdycky nejak pockame a posbirame padle :-D

                      2 0
                      • TK75  

                        Poslední dobou mám radši spis lehčí trejly u nás.. ale jezdeny kreativne :))

                        0 0
                        • ceo  

                          já nejradši „nový“ traily na oči

                          mimo bikepark lajny pak mívám na oči rychlost cca. KOM/2 – KOM/3

                          0 0
                          • TK75  

                            To jsem mel tak dva roky zpatky:) Ted radsi najizdim stejny a piluju techniku.Stačil by mi nejspíš pořádnej pumptrack za domem:))Ale tak obcas to zmenu chce no

                            0 0
            • filipes  

              Nikdo takovou paušalizaci nedělal. Když má guma o 170g víc, než je inzerovaná hmotnost, tak je prostě něco špatně.

              Čínský high-end už je samozřejmě plně kompetiviní, nejen v cyklo.

              Zákazník by si měl vybrat, jak moc odolnou a těžkou gumu potřebuje a k tomu jsou specifikace, byť u gum je nějaká výrobní tolerance.

              0 0
          • filipes  

            recenze na Bike24

            "made in china, heavier than expected

            Made in China version. My scale shows 1280 g, almost 170 g heavier than stated. Not ridden yet, so no experience on ride feel."

            Jinak tyhle negativni recenze jsou z 2023.

            0 0
    • dawe27  

      Má někdo prosím dlouhodobější zkušenosti s enduro plášti od vittorie? Dnes jsem na svojem zadním plášti martello enduro 2.4 objevil že mi odlézávají boční špunty, pláště mám něco přes měsíc, nájezd není nějak velký. Předtím jsem měl maxxisy které vydržely celkem dlouho, rád bych ale zůstal u vittorek které vozím na xc/silnici několik let. Mají takto slabou výdrž, nebo jsem natrefil špatný kus?

      0 0
      • LM  

        To je divné. Já mám na kolech do sucha už víc jak rok Mazza Trail 2.4'' + Agarro Trail 2.35'' a odlamování špuntů nepozoruju.

        Naopak se to sjíždí mnohem pomaleji než 2× Maxxis DHR II 3C MaxxTerra WT 2.4'', které mám do mokra…

        0 0
        • filipes  

          Mazza Trail 4c s vložkou vzadu dostává celkem zabrat, z bočnic už leze kevlar, ale boční špunty drží a vzorek celkem taky. Životnost násobně větší než Maxxis Dissector.

          Utržený vypadá jen jeden, většina vypadá cajk.

          Jinak u Vittorek je obrovský skok mezi 4C trail a tou jejich Racing variantou s enduro bočnicí a měkkou směsí, nic moc mezi. Trail je papír na úrovni EXO a 4C v mokru na předku není žádná hitparáda.

          1 0
          • LM  

            Trail je papír na úrovni EXO a 4C v mokru na předku není žádná hitparáda.

            Jj, proto tam mám pěnové vložky (i vepředu) a do mokra ty Maxxisy 3C MaxxTerra. Když jsem s Mazzou málem lehnul po projetí potoka na velkých plochých vlhkých lehce odkloněných šutrech ve výjezdu, tak jsem si řekl, že stačilo a beru je jen když je v lese fakt sucho :-)

            0 0
          • dawe27  

            Takto natržených mám minimálně 10 špuntů :(

            Jde to poznat až když to odklopím rukou jako na fotce jen nejsou zatím tak moc.

            0 0
    • AleZ80  

      Tak mám za sebou první dva dny s Onzou Aquilla na předním. Zatím jen v suchu.

      I ten TRC casing má hodně tuhé boky, takže jsem musel jít dost dolů s tlakem, aby to bylo komfortní.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.