Pláště MTB, rychlejší, ne bahno

160 nepřečtených
  • Lance

    Zdar, po včerejší reportáži na čt4 z Jedovnice se ptám:

    poraďte mi nějaké pláště rychlejší vícemeně se snažím jezdit v suchu, takže bahno minimum, hodně přejezdu lesních cyklostezek, jde o to, že do teď sem preferoval drapáky Panaracer Fire XC pro apod. ale zjištuju,že to omezuje, jo a něco co se tak rychle nesjede, díkes

    0 0
    • Daf  

      Hutchinson Python

      0 0
      • Lance  

        dik, odkud objednat, mas nejaky oblibeny internet shop???

        hele je fakt znat rozdil treba mezi tim a tim panaracerem???

        0 0
        • Hejdik  

          2 roky jsem jezdil Pythony v levné verzi a byl jsem s nima tak spokojenej ,že jsem letos pořídil tady a tyhle.

          Letos zatím bez defektu…ťuky ťuk na dřevo :-)

          http://www.kupkolo.cz/…gh_1650.html

          0 0
        • Daf  

          Rozdíl určitě poznáš. Ty pláště fakt jedou parádně i na asfaltu. Dobrý je, že jsou i poměrně odolný v provedemí MRC High s kevlar. patkou (550g). Nebo stejně váží i Air Light s drátem, ale ty nejsou zas tak odolný. Velice podobně fungují i WTB Nanoraptor. Ty můžu taky doporučit.

          0 0
          • Lance  

            http://www.bikesport.cz/…-dratovy892

            myslis, ze je to to stejne akorat s dratem? bo trochu tapu v tom MRC HIGH A AIR LIGHT

            0 0
            • Daf  

              Tohle bude úplně základní verze. Na závody bych si to nevzal, bude už dost těžkej přes 600g.

              0 0
            • Hejdik  

              Tyhle jsem jezdil dva roky.Hlavní rozdíl je ve váze a směsi.

              Váhu dělá hlavně ta kevlarová patka a směs je u těch kevlarových o něco trvanlivější,ne sice kdoví jak,ale přece.

              Jinak co se týká jízdních vlastností,tak zásadní rozdíl v chování v terénu jsem nijak nepocítil.Jestli je chceš zkusit,tak sezonu(cca 4tis km) i ta levnější verze ustojí,záleží na tvojí váze a charakteru terénu.

              0 0
        • maraMTBO  

          Jak píše Daf, tak rozdíl určitě poznáš. Pythony jsou rychlý, to beze sporu. Bohužel na sypkým podkladu nebo na štěrku mě nijak nenadchly. WTB Nanoraptor rozhodně dobrá volba – 2.1 kvlar. patka asi nejlepší. Jsou opravdu trvanlivý.

          Další variantu bych navrhoval Geax Mezcal 2.1. Nemají na středové části tolik materiálu, takže asi nesplní tvoje nároky na trvanlivost, ale jedou rychle a umí sqěle podržet v zatáčkách.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Jezdil sen na vice verzich Hutchinsona Pythona, nejvic teda na Air Light a nemuzu si vynachvalit. Jsou to opravdu hodne rychly plaste a maji vybornej zaber. Nova verze ma jeste zvyseny bocnice(proste vzorek), takze by mely byt i v naklonu stabilnejsi.

          Muzu jedine doporucit. Rozhodne v kevlaru tu dvojbarevnou verzi, ktera je (aspon myslim) nejak zpevnovana proti prorazeni, ci co.

          0 0
      • Lance  

        drat nebo kevlar?

        0 0
    • black.horse  

      na podobné věci letos začínám vozit FuriusFred 2,25 s RG… pro okolí Prahy – Brdy, Točná ideální guma:-) jinak jako univerzál na vše jednoznačně Ralfík.

      0 0
      • Lance  

        ralfik? a cely oficos nazev?

        0 0
        • black.horse  

          to první ideálně na sucho a cesty bez vyloženě skalnatého prostředí – Schwalbe Furius Fred 26×2,25 s RaceGuard ochranou (bez ochrany se líp píchá – v obou významech) a univerzál Schwalbe Racing Ralph (rozměry dle vkusu za mě stačí 2,1)…

          0 0
      • roud  

        k tem FF 2,25 jen dodam vozil sem verzi bez rg a po 1500km v nem mam 8der o velikosti 1cm proste plast napycu verzi s rg mam taky a ta je ok… jinak ted vozim contiky racekingy a 1000× lepsi nez ff2.25 ten se schwalbe proste nepoved…

        0 0
        • Rychlej turista  

          S tím FF 2,25 jsi mě zaskočil. Posledně sis ho pochvaloval, tak jsem o něm začal uvažovat, že bych ho příští sezónu prubnul, právě kvůli výdrži. Takže toho vydrží míň, než 2,0"?

          0 0
          • roud  

            bohuzel prvotni nadseni bylo rychle vystridano stavem euforie ze serie defektu :-( jak uz sem psal radsi vzit racekingy oproti tem fredum 2.25 je tam minimalni rozdil v rychlosti a jako bonus mnohem lip drzej a sou pekelne pohodlny-resume bud fakt drandit na 2,0 fredech a proste vedet co od ty gumy muzu cekat nebo koupit normalni plast ta 2.25 mi prijde jako zvlastni paskvil kterej se moc nepoved asi bych to schrnul tak ze vetsi plocha plaste se rovna vetsi sanci na proriznuti kvuli nizsimu vzorku…

            0 0
            • Martyss  

              U verze bez RG je větší možnost defektů z důrazněna. Otázka je, jak by dopadla verze s RG, kdybys jí měl…

              0 0
              • roud  

                mam i verzi s rg ale tu sem vozil napredku a byla docela ok

                0 0
      • McBlacky  

        ty FF no nevím, já bych je nedoporučil. riziko defektu je nemalý a směs je měkká, kameny si ji vykoušou rad dva.

        za mě Nanoraptor, asi nejlepší na tvoje požadavky, pak ten Python MRC. RRalf už se rychleji sjíždí

        0 0
    • Lance  

      diky kuciiiiiii

      nikdy sem to neresil, ale ted uz se mi nechce na tech drapakach jezdit, takze proto, no a zadni je dost sjety, tak to potrebuju dopredu osondovat at sem pak rozhodnuty az dojde k vymene, dik

      0 0
    • marapara  

      Ještě bych zkusil Kendu Karmu kevlar 60 tpi. Lehký, rychlý plášť, docela dobrá výdrž.

      0 0
      • Lance  

        jeste ste obecne spokojeni s tema kendama? odkud to pochazi ta znacka, nechcu guglit :)

        0 0
    • Pijer  

      včera jsem poprve obul dozadu maxxis crossmark 2,1 (po schwalbe SS a RR) a byl jsem překvapený, jak pěkně jedou po zpevněném podkladu (silnice, tvrdá hlína,…)

      0 0
      • Daf  

        Crossmarky taky jedou pěkně. Momentálně je zkouším. Ve srovnání rychlosti s Pythonem přecijen trochu ztrácí, ale zato si líp poradí v blátě a na hrubé šotolině. Jsou širší univerzálnější, ale pořád dost rychlý.

        0 0
        • Lance  

          DIKY, zatim se k nim priklanim, mas drat nebo kevlar?

          0 0
          • Daf  

            Mám UST kevlar. Ty odpovídají tomu klasickému nejvyššímu provedení v kevlaru. Proti těm levnějším mají přilnavější měkčí směs a kostru 120 TPI a jsou o něco málo lehčí.

            0 0
      • Lance  

        drat nebo kevlar?

        JDE MI O TO, ZE MAXXIS I KENDU SEZENU OSOBNE, ALE TY NANO A HUTCHINSNY BYCH MUSEL OBJEDNAVAT Z NETU

        0 0
        • jIrI___  

          Mám drátové a nestěžuju si. Pochybuju, že drát bude oproti kevlaru v něčem znatelně ztrácet, snad je jen o pár gramů těžší . Rozhodni se podle financí :)

          0 0
          • Lance  

            zatim sem rozhodnuty pro nej, za 4 kila si myslim to jde

            0 0
            • Pijer  

              jaá jsem včera obul kevlar, ale náhodou se mi ho podařilo koupit za 440,– tzn. za cenu drátu :-)

              0 0
    • Martyss  

      No nevím, co je pro tebe „něco co se tak rychle nesjede“, ale zkus kouknout na Fourious Fred s Race Guardem…

      0 0
      • Lance  

        fakt je ten, ze ten co tam mam ted je tam 3 sezonu, ale ja toho tolik nenajezdim

        po jake dobe menite plaste treba vy? (nevykam, ptam se vsech)

        0 0
        • black.horse  

          hehe, mám doma vždy zásobu cca 8–12párů pneu různých druhů a neustále točím a měním mezi stroji i v rámci jendoho kola:-) snad jen na silnici setrvávají pořád (změna jen léto-zima) a tam měním po vážném poškození nebo zvýšení defektovosti vlivem opotřebení… jinak obecně bych se životnost vyjádřit nedá 1500 – 3000km dle pláště a využití.

          0 0
        • Martyss  

          Mně vydrží dvě až tři sezóny s tím, že v létě jezdím poloslicky, na zimu a vlhké jarní a podzímní počasí jsem doteď měl Maxxis Mofo, na tehle podzim už mám připravenou starou verzi Racing Ralphů..

          0 0
      • Rychlej turista  

        Já bych mu asi taky doporučil ty Nanoraptory nebo Pythony. S těmi problém mít nebude. Ty FF přece jen nejsou pro každého. Jinak teď mám v merku jako zadní suchou gumu Rubenu Troglodyta, či jak se to jmenuje. Viděl jsem ji v Berouně u Ječňáka a ten vzorek mě docela nadchnul.

        0 0
    • warps  

      MAXXIS CROSSMARK podle me nejrychlejsi plaste na to co pises a prito drzi i v lese…

      0 0
      • Lance  

        asi do nich pujdu,

        jak rikam, jezdim za sucha, hodne po lesnich „asfaltkach“, kdyz zaprsi jedu v mokru, minimalne, bahno nevyhledavam, jo a co na prejezdy korenu a kamenitych cest, jsou dobre? nepichnu to hned?

        0 0
      • marapara  

        Znám i rychlejší. Třeba Karma jede ještě o poznání líp, než Crossmark.

        Na HTčku mám Kendy Karmy 2.0 kevlar 60 tpi a na fullu Crossmarky 2,1, kevlar, 60 tpi. Karmy jsou o něco hlučnější, ale líp jedou. Když jsou nafoukané na 2,5–3 atm. tak dobře drží a tlumí. Jak jsou víc, tak odskakujou a nedrží.

        Crossmark mě osobně lehce zklamal. Drží řekl bych stejně jako Karma nebo hodně podobně, ale do boku už mi několikrát ustřelil. Naštěstí jsem to vždy ustál, ale je to hodně nepříjemné, když člověk trochu řízne zatáčku. Jak sjedu Crossmarka, půjde něco lepšího.

        Co se týče výdrže, Karma se sjíždí pomaleji, než Crossmark.

        0 0
        • pepek  

          Zkus Nanoraptor…

          0 0
        • Ruprt2  

          Ježiši lidi, jak to děláte, že vozíte takové tlaky.

          jak tam mám pod 3,5 atmošky tak procvaknu každou druhou vyjížďku.

          0 0
          • McBlacky  

            pokud vážíš méně než 80kg děláš něco špatně :)

            0 0
            • Snowball  

              ja to mam obdobne a tiez nevazim cez 80… asi ze nejazdime len po cyklostezkach.

              0 0
              • McBlacky  

                zkus jiný pláště, duše, tlaky, ráfky, bezduše, tmel. Cokoli naše parta jezdí všechno možný i Alpy, Beskydy a podobný těžší terény a rozhodně to není festival defektů a nijak se neomezujeme co se týče rychlosti nebo stopy…

                0 0
                • Snowball  

                  mozno to znesu tie bezdusaky a mozno mate siroke plaste 2.3 a viac.

                  U nas su aj take lesne cesty s kamenmi pevne zabudovanymi do cesty, tam to seknes raz dva.

                  0 0
              • Gorgov  

                a nebo ses kopyto :)

                0 0
          • jIrI___  

            Jsem na tom stejně, taky nechápu jak můžou lidem bez UST vydržet duše ty nízké tlaky. Sice vážím 80 kg, ale těch 3,5 bar mi příjde optimální. Dřív jsem vozil ještě vyšší tlaky, ale musím uznat, že na nižších se jezdí fakt líp :)

            0 0
            • Snowball  

              Tiez som dosiel k tomu ze 3.0–3.5 atm je optimum, vpredu skor 3 a vzadu skor 3.5

              0 0
            • Ruprt2  

              Těší mě, že nejsem sám.

              Vážím přes 85kg

              A možná jsem kopyto, po každém defektu si nadávám, že to byla jezdecká chyba (ostatně který defekt ne), ale i kdyby každý občas chybku udělá a tak i lepší jezdec by defektil míň, ale stále dost. No posledním procvaku jsem se vztekl a dal jsem 4atm ale nedalo se na tom jezdit :)

              Až budu velký kluk půjdu do UST

              0 0
              • McBlacky  

                možná to máš za trest jako vyrovnání karmy :)

                0 0
              • nox159  

                nevim kdo to vytahl ale je sranda to cist :D ( asi uz se tvuj nazor zmenil pokud ne tak pridam )

                75kg 2,2 RK s dusi davam 2 atm :)

                0 0
        • nobody  

          já se vrátil zpátky k Karmě, Crossmark mě taky zklamal

          0 0
          • nobody  

            tady zkopírovaná recenze:

            Hodnocení: Spokojenost s drobnýma výhradama

            Já zas z nich nejsem tak nadšený. V bahně se ztrácí, ty kříže ve středu se zalepí a plášť už klouže. Výdrž na zadním byla cca 1700km (ještě tam část vzorku zbyla). Tlumí dobře, v náklonu taky drží.

            Vrátil jsem se zpět k Karmě a dle mého jsou celkové lepší než Crossmark.

            0 0
    • Snowball  

      Uvazoval som tym smerom co ty a dosiel som k tomu, ze ked bude prilezitost, vyskusam na suche podmienky vpredu Continental Speed King 2.3 (ale nie 2.1, to je uzka naprd guma), a dozadu Ritchey Speedmax 2.2. Ale zatial ich este nemam.

      Inac univerzal do terenu (nie na asfalt) ktory je pouzitelny v suchu aj v mokrych podmienkach su Bontrager Jones XR 2.25+2.2, predna je prijemny sirsi balon a stuple tam su, ale nie zas take vysoke aby to brzdilo, a ak jazdis strmsie zjazdy, je to guma na ktoru sa da spolahnut, a zadna zas tiez je skor vacsi objem ale nie velke stuple, takze pohodlna kombinacia, a ked sa trochu ojazdia, ani nie nejak pomala.

      Mal som raz chut prezut cosi rychlejsie, no a skoncilo to tak, ze horekopcom som nepatrne rychlejsi mozno aj bol, ale ovladatelnost v zjazdoch sa tak zhorsila, ze som tam stratil viac ako vo vyjazde ziskal, nehovoriac o tom ze to nebolo nic prijemne s tym jazdit. Na zvlhnutom terene potom nasledoval aj nejaky lahky pad. Tak som sa nakoniec vratil k takym poriadnejsim plastom… no ale zalezi v akom terene to jazdis. Pre mna uz je to tak, ze rychlejsi plast mi nevynahradi tu istotu, ktoru mam na poctivom terennom dezene.

      0 0
    • jecnak  

      Uz asi podesaty ctu: Plaste MTB, rychlejsi nez bahno.

      0 0
    • Chaingang  

      za mě WTB Nanoraptor, případně dozadu WTB Vulpine, to je moje nejoblíbenější kombinace…

      0 0
    • Pavel100  
      • Kenda Karma
      • GeaxMezcal
      • WTB Nanoraptor
      • Maxxis Crossmark = nabírá písek a jemný štěrk do vzorku pláště apak ho střílí hádej kam:-)
      0 0
      • Lance  

        diky dobry postreh

        0 0
      • t29  

        Nanoraptor dělá to samé s hlínou a bahnem :)

        0 0
        • Spock lone wolf  

          Jojo, Nanoraptor (mám 29er) je jak pásovej přepravník, každej kamínek kterej trochu pasuje do vzorku sebere a střelí mi ho do blatníku. Bez pořádných blatníků se na něm asi jezdí blbě.

          0 0
        • op  

          taky pozoruju, ze v posledni dobe, co mam Nanoraptora na zadnim na biku, se kterym taham vozik, je my dite ve voziku vic zapraseny a to i pres pylovou sit .. dam ho pryc z tohodle duvodu. Jinak jede super..

          0 0
        • kajulka2  

          Jojo Nanoraptor má dobrou mušku, vždycky přesně do xichtu, to byl jeden z důvodů proč ho na předku vystřídal IRC MythosII, další byl že je celkem o hubu na sypkým povrchu, vzadu je ale docela dobrej

          0 0
    • rhapsody  

      Za sebe můžu doporučit taky nanoraptory, mám 2.0 s drát. patkou, na pevnym povrchu sou opravdu hodně svižný :))

      Mám takovou malou otázku ohledně loga nanoraptorů, nikde jinde sem tu verzi loga jako mám já nenašel, všude vidim jen to spodní modro-červené logo, tak by mne zajímalo zda to je snad novej design pro obě verze nebo to je jen pro tu verzi s drát. patkou a kevlar. verze má to spodní logo?

      :))

      0 0
      • Rychlej turista  

        Ono tak ani nejde o logo, jako spíš o to, že to jsou rozdílné pláště. Ten první ve velikosti 2,0 se už nedělá.

        0 0
      • natureman42  

        ad logo: mam obe dve verze, a opravdu to zelene logo je pro verzi 2.0 (tu sem jezdil driv) a to barevne je pro verzi 2.1 (tu jezdim ted)..

        Za sebe se tedy priklanim k Nanoraptorum 2.1 DNA(rozdil v odvalovani proti 2.0 je minimalni, naopak v terenu jsou pohodlnejsi a davaji vetsi jistotu) Jediny co bych jim vytknul je malinko horsi bocni vedeni, takze je vozim uz jen na zadku, na predek si davam neco s vyraznejsim bocnim vzorkem.

        Navic ted je muzu porovnat treba s RocketRonem 2,25", kterej aktualne jezdim – rozdil v odvalovani na tvrdym podkladu nepocituju, spis NRaptor mi prijde na asfaltu jeste o neco rychlejsi, v terenu pohodlnejsi (2,1 NRaptor je kupodivu o neco vetsi balon nez 2,25ka RRon)

        RocketRon ma pro zmenu malinko lepsi zaber a lip brzdi v terenu a lepsi bocni vedeni.

        Takze moje momentalni kombinace je RRon na predku, NRaptor na zadku.

        0 0
    • geetee  

      jezdim Nokian NBX Lite S Semi Slick a jsou super rychly, jsou jeste NBX Lite s plnym vzorkem…

      0 0
    • jerryx  

      Jezdis jen za sucha? To si letos poprvy vyrazil v cervenci, ne? :))))

      0 0
    • o.1  

      ked ti tu doporucuju crossmark a podobne tak mozes dat radsej Continental mountain king, su rovnako rychle, akurat na rozdiel od nich DRZIA a to prakticky vsade a za kazdych podmienok. Prinajmensom dopredu, vzadu moze byt kludne aj ten crossmark, lahsie sa chodia zakruty smykom:-). Sice sa zjazdia rychlejsie(na moj vkus) ale tych 4000km + ti vzadu vydrzi, vpredu viac a obyc. verzia stoji asi 300korun.

      Ja by som sa skor rozhodoval aj podla toho kade jazdis, tieto riedke dezeny ako Karma a Mountain King su zas nachylnejsie na defekty ak chodis casto cez malincie a podobne pichlavosti, inak drzia jednoznacne lepsie a idu rovnako.

      0 0
      • op  

        MK 4000 km vzadu dle meho pozorovani nemuzou vydrzet. Ja je jezdim (mam je rad) ale ustalil jsem se na kombinaci MK vpredu a Nanoraptor vzadu. Vzadu na suchu se MK sjizdi velmi rychle (pouzivam drat, 2.2), mam 85kg.

        0 0
        • o.1  

          mozno v tom to bude, ja mam 65kg. Alebo ich menis skoro, vzadu drzia aj ked su v strede takmer semislik

          0 0
    • pustipav  

      Z vlastni zkusenosti ti muzu doporucit GEAX GRIDO, pokud je jeste nekde sezenes, nevim jestli je stale vyrabi, a to v bezdusove verzi. Nebo PYTHONY MRC. Taktez dobre.

      GEAX navzdory ridkemu vzorku drzel i za mokra, jedinou nevyhodou je, ze se pomerne rychle sjizdi, pythony drzely dyl.

      0 0
    • MirkoCarver  

      Myslím, že tu nikdo ještě neuvedl asi nejlepší kombinaci univerzálních plášťů Předek Schwalbe Nobby Nic a zadek Racing Ralph.

      0 0
      • jerryx  

        Vylozene na sucho jsou urcite lepsi reseni a o to zakladateli asi slo.

        0 0
    • zdenous  

      Jaký máte názor na Maxxis Larsen? Podle mě drží dobře v terénu a celkem se i dobře odvaluje. Ale je fakt, že s jinými plášti nemám zkušenost :o)

      0 0
    • rf  

      Moje zkušenost:

      Pythony – jsou fakt skvělé, jediná chybička je, že se na zadku sjížděj trošku ryhleji, ovšem nic tragického. Můžu vřele doporučit.

      NN+RR – dle mého hloupost. NN vpředu je fakt dobrej, ovšem RR vzadu bez ochrany je sázka do loterie a s ochranou je drahej, navíc se na asfaltu rychle sjíždí. Takže dle mého NN ano, RR rozhodně ne a to hlavně kvůli častým případům proříznutí (verze bez ochrany, v kevlaru).

      NN+SS – to mám teď (NN zůstal, RR jsem vyhodil bo byl proříznutý)a jsem vcelku spokojen. Na suchu drží, SS (drát) je celkem odolný a příliš se nesjíždí (má pověst držáka). Ovšem do bahna to fakt nejni (SS).

      Maxxis Ranchero – dá se doporučit, je to držák, ale musím potvrdit ten efekt se zvedáním kamínků.

      Tož tak…

      0 0
      • nox159  

        podle tebe je na suhcy povrch lepsi NN a Maxxis Ranchero nez treba RR+ RR ?

        nevim jak jezdis a kolik vazis ale na RR mam najeto pres 10 000km a zatim sem ani jednou neřizl a defekty za tu dobu zatim jen 4.

        ale kazdy ceka od plastu neco jineho, nekdo chce at mu vydrzi dlouho a je levny (Ranchero) nekdo chce at ten plast jede (RR) to je pak na kazdem jak se rozhodne ;-)

        jinak NN sem nejezdil bo na ma mě moc hruby vzorek ;-)

        0 0
      • MlokCZ  

        SS v obyč verzi vydrží (odolnost) stejné prd jako RR v obyč verzi. A v double defense verzi, kde jsou velmi slušné oba, tak jsou oba ± stejně drahé i odolné a RR je jak rychlejší, tak i nepatrně lépe drží. SS o malinko lepší životnost, ale už žádný extra rozdíl od té doby, co je také třísměsový není.

        A ani NN v obyč verzi na tom odolností není dobře, prostě je to ± stejná nic moc odolnost.

        SS drát (jestli máš ještě jednosměsovou verzi, která je totožná se starší kevlarovou verzí) má vynikající výdrž, ale drží nic moc.

        Co znamená rychlé sjíždění RR na asfaltu? Na celopevňáku s RR/RR, kde mám najeto klidně i 80%+ asfaltu, tak zadní RR po 2500km je ve slušném stavu, kdy ještě dost dlouho vydrží (tzn. že je tam stále výrazně více než polovina vzorku), odhaduju že dám tak 4tis. a pak budu měnit někde těsně za polovinou úbytku vzorku. Podle mě je hlavní problém rychlého sjíždění u RR (ono u všech Schwalbe), když se hustí na větší tlaky. Pak jdou mnohem rychleji.

        Osobně bych měl větší strach z NN obyč verze na předním než z RR obyč verze na zadním.

        Stejně nejvíc záleží jak kdo a co jezdí. Někdo ty obyč. verze Schwalbe neprořezává vůbec a ani jiné defekty moc nemá a tedy je bez problémů a někdo by ničil jeden za druhým a nestačí mu ani double defense verze.

        Za sebe můžu napsat, že RR je jednoznačně nejlepší velmi rychlý plášť, co jsem kdy jezdil (Pythony jsem kdysi jezdil taky, ale pouze v dušové verzi, špatné nejsou, ale nikdy mi nějak nanadchly).

        V UST verzi nemám žádný prblém s defekty (prodlužuju stále obodobí bez jediného defektu, který by nevyřešil tmel, už jsem na 2 a kousek roku a cca 10tis. km na kombinacích RR/RR, NN/RR a NN/NN, z toho na zadním z 99% na RR, tam NN jsem skoro nejezdil).

        A naopak bych RR (od přepracování vzorku, tedy od 08 modelu) určitě preferoval před SS (pouze v případě, že je třeba za každou cenu šetřit, tak bych vzal performance SS). A verzi si každý musí vybrat dle jeho stylu jízdy a jak moc prasí.

        Stejně jako na celopevňáku, tak ani na fullech nemám žádný problém s rychlým sjížděním RR na zadním kole.

        A ke kombinaci NN/RR, na té mám dohromady už více než 10tis. km (z těch 10tis. km na UST je tak 7tis. na NN/RR a ty zbylé 3tis. byly kdysi na dušové obyč verzi NN/RR) a rozhodně nehodlám měnit. Neoznačil bych to za hloupost, ale naopak za to nejlepší, co jsem kdy jezdil.

        Na Albert/SS a něco málo na NN/SS, vše dušové alpencross verze jsem jezdil právě mezi obdobím UST NN/RR a dušovým NN/RR a najel tak 3tis. km, takže srovnání slušné.

        A v UST verzi (dušová verze bez duší bude totéž) je kombinace RR/RR opravdu raketa a to i pro nízké tlaky na asfaltu.

        0 0
        • rf  

          Dovolím si trochu oponovat.

          Za prvé – bavím se o SS v drátu (cena kolem 400,–) – pominu-li snad trochu horší jízdní vlastnosti – jejich odolnost proti proříznutí je jednoznačně větší, už jenom pouhým porovnáním tl. obou plášťů.

          Za druhé – náchylnost k proříznutí obyčejných verzí (bez ochrany) pláště RR (ale i NN) byla i na BF mnohokrát demonstrována. Přesto jsem na tyto reference nedal a koupil jsem si zde hojně doporučovanou kombinaci NN+RR kevlar. Výsledek – po 200 km dvě proříznutí a prakticky nový plášť RR jsem musel vyhodit. O jízdních vlastnostech ovšem není sporu, ty jsou na suchém povrchu vynikající.

          Mám UST ráfky, ale k použití UST plášťů jsem se ještě neodhodlal. Takže jednoduchou verzi RR už nechci, zesílená stojí prakticky skoro tolik co UST, takže pro mne nesmysl.

          A jen na okraj, na horském kole jezdím více než 15 let, většinou na sever od Prahy, ale taková proříznutí jsem ještě nikdy neměl. Jezdím lehčí až středně těžký terén.

          Za třetí – diskuze byla vedena o kombinaci duše+plášť. Rád věřím, že pro UST pláště platí, že nižší tlaky a tím pomalejší sjíždění. Myslím ale, že u dušových verzí je to jinak.

          0 0
          • MlokCZ  

            O SS jsem psal jak o EVO verzích, tak těch levnější. Když to má být k EVO verzi NN (ať už k jakékoliv), tak mi přijde zvláštní to kombinovat se drátovou verzí SS. To už vznikne jednak příliš velký rozdíl v chování zadního a předního (zadní už je o moc horší než přední a začíná být slabinou) a pak je o hodně těžší. Proto jsem psal více o EVO verzích.

            Kdyby se mělo opravdu šetřit, tak bych asi volil Albert/SS v drátových verzích.

            To sjíždění platí i pro dušové verze, já s ním neměl nikdy problém u žádných Schwalbe a sjížděli se mi dušové i UST vždy ± stejně, jen se vždy divím, co s těmi plášti kdo dělá, že má výdrž třeba jen třetinovou co já (něco udělá hmotnost jezdce, to je jasné, ale tolik…).

            Manželka a další lidi v mojem okolí vozí různé kombinace Schwalbe plášťů s dušemi a před UST jsem to tak také vozil.

            Jediný mírný rozdíl je v tom, že s UST jsem ještě malinko snížil tlak, ale žádný extra rozdíl (30/35psi s dušemi a teď 25/30psi s UST, ale s tím, že ty UST jsou malinko objemnější, což chování ty tlaky přibližuje více k sobě).

            Na dušových obyč verzích RR (EVO verze) dohromady v partě je najeto hodně tisíc km a žádné velké problémy s řezáním se nekonaly (ale jak jsem psal, někdo dokáže řezat jeden za druhým), ale i tak všichni postupně přechází jak se dojíždí starší kusy na double defense verze (těch defektů na nich ale bylo znatelně více než na double defense verzích).

            0 0
            • rf  

              Jen na vysvětlenou – moje stávající sestava NN EVO + SS drát prostě vyplynula ze situace. Byl jsem krapet vyplašenej z těch proříznutí (mimochodem je docela problém na tom vůbec dojet domů, musí se fakt opatrně ikdyž se to vypodloží), bylo uprostřed sezóny, potřeboval jsem rychlé a hlavně spolehlivé řešení. A tohle ten SS za 390,– splnil. Na jaře půjdu do UST. Momentálně u mne vedou Pythony, ale uvidíme…

              0 0
              • MlokCZ  

                Větší říznutí pláště je vždy problém (a také je jasné, že i naštve, když je to u málo jetého pláště). Já jsem obyč verzi jakéholikv Schwalbe říznul naštěstí jen jednou a to byl plášť už poměrně jetý.

                U double defense/alpen­cross/UST verze říznutí žádné. Ale i tyhle verze tu někteří říznuli.

                0 0
        • jerryx  

          Jenom prihodim osobni zkusenost s RR v zadu…

          Tenhle rok jsem brutalne rozsek dva RR (Evo, Snake Skin, duse), na obou nebylo najeto ani 300km. Je to smula, ze sem v nich udelal 2× 3cm velkou diru (cili se musely vyhodit)? Stalo se nekomu neco podobnyho?

          0 0
          • Ricci  

            Ja zase musim povedat,ze pocas cca 6000km odjazdenych na dusovych plastoch Schwalbe NN,SS a RR EVO sa mi nic podobne zatial nestalo,asi som mal stastie,jazdim vsetky druhy terenov,zatial dva bezne defekty

            0 0
    • Lance  

      chlapi vezmu asi maxxis ranchero – dopredu i dozadu? co na to porota?

      0 0
      • Rychlej turista  

        Pak si nám tady ale nestěžuj :-)

        0 0
      • daymaker  

        nechceš toho bika spíš prodat… :-)

        0 0
        • Lance  

          nechci, mam radost kdyz je v poradku a muzu si rict, ze kdykoli muzu vyjet, je vypucovany a pripraveny na sezonu, cim min na nem pojedu, tim bude pripraveny na dyl

          0 0
      • Luma  

        Ranchero neber,ten plášť je v terénu nepoužitelný.Ale jak chceš :-(

        0 0
        • Lance  

          je to pro pritelkyni, jezdi vic jak ja, ale do terenu decentne, nepotrebuje podrzet :-)

          0 0
          • Luma  

            Jestli chceš mermomocí maxisy tak ber crosmark,jsou rychlejší než ranchera.Já bych vzal RK od continentálu.

            0 0
            • jIrI___  

              Nebo NanoRaptory jsou taky slušné rychlíky.

              0 0
              • roud  

                a do třetice to jistěj karmy :O)

                0 0
                • Luma  

                  Taky bych vzal Karmy,v drátu slušná váha a dlouho vydrží,ta váha cca 560g,a dají se sehnat tak kolem 300,–

                  0 0
                • pitras  

                  musím se za ty karmy taky přimluvit!

                  mám je letos poprvé, koupil jsem je s kolem, a nemůžu si je vynachválit jak sviští na pevném podkladu a přitom drží v terénu!!

                  0 0
      • nox159  

        to uz radeji FF :)

        0 0
      • Palec  

        Známej má. V náklonu prý moc nedrží..

        0 0
      • ememem  

        pokial neni nabombovany tak ze zabijes uplne vsetky vlastnosti mtb plasta ktore by mal mat tak na tom behuni dost divne plava a ani nejak extra dobre nejde. asi si boli vedomy ze to neini nic extra lebo ho uz nevyrabaju, urcite bych zobral nieco ine.

        0 0
      • Lance  

        tak nakonec jsem je vzal sobe

        0 0
    • Madone 5.2  

      podívej se na Bontrager model XR1 26×2.0 (Team Issue) TPI 120 (hustota vláken na palec), váha 465g

      0 0
    • Lance  

      chlapi a co schwalbe smart sam v dratu za 260 kc kus, to jde ne? nejsem zavodnik, v historii sem byl,ale same stare clanky :-)

      (nechapu proc to tu furt vsichni tak resi, resim to proto, bo to resi vseci :-))

      0 0
      • nitraq  

        Smart sam se tady netěší moc velký oblibě. Jeden říká pomalej, druhej říká tvrdej a nedrží, třetí zas něco jinýho. Za tu cenu ale pro mě byl bezkonkurenční, takže na dvou kolech jsou celkem tři samové.

        0 0
        • Lance  

          rychle jet nepotrebuju, podrzet taky ne, neco jineho me nezajima, chces rict, ze sam je tim padem pro me jasna volba???

          0 0
          • nitraq  

            Nevim jak pro tebe, ale pro mě byl jasná volba. Předtím jsem jezdil jen Ritchey Innovader, což je dost plochej plášť, takže nemám možnost srovnání s nějakým pořádným horským plášťem. A zatím se mi na samovi jezdí skvěle, rychlost na asfaltu tolik neřeším a v terénu mi to docela pěkně drží.

            0 0
          • skier  

            To je túúze zapeklité.Bez obrázku s popiskem Ti tu nikdo neporadí…

            0 0
          • Adamz  

            neboj on zas tak pomalý neni, na ciste asfalt to chce foukat vyssi tlak, do mokreho lesa upustit a pak i slusne drží

            0 0
      • bloudil  

        Osobně ti Smart Sama k popisovanému používání vřele doporučuju. Mám ho na zadním kole, najeto téměř 1.300 km na různých podkladech, zatím žádný defekt a skutečně moc neubývá. Řekl bych, že i celkem jede (snad mě tu jeho odpůrci nevykostí).

        Mě by spíš zajímalo porovnání výdrže směsi ORC a EVO Tripple Compound. Mám připraveného RaRa se směsí EVO, tak jsem zvědavej, co na něm najedu. Patřím také k těm, co pláště poměrně brzo sjedou, aniž bych věděl proč.

        0 0
        • MlokCZ  

          EVO nemá se směsí nic společného. EVO znamená evolution a je to označení skupiny plášť všech možných zaměření. Prostě tak u Schwalbe označují všechny svoje lepší pláště.

          Tedy plášť, který má označení EVO může mít směs všelijakou.

          RaR z EVO série má pak dle ročníku různé směsi (téměř každý rok je to jinak):

          2008 – tripple compound

          2009 – tripple nano compound

          2010 – tripple nano compound

          2011 – pacestar

          Vždy jsou použity tři různé směsi, jen jsou pokaždé jiné. Nějaké dramatické rozdíly v těch ročníkách ale nejsou.

          Jestli máš tripple compound, tak to máš ještě 2008 ročník. A v každém případě vydrží o dost méně než SS s ORC.

          ORC je pomalejší směs, která nijak extra nedrží. Díky tomu ale opravdu hodně vydrží.

          Je to vždy něco za něco.

          0 0
          • bloudil  

            Díky za vysvětlení. Mám RaRalphy s Tripple nano compound, co byly na novém kole. Předpokládal jsem, že bych je rychle ojel, tak jsem je sundal a uložil pro lepší příležitosti než pouhé najíždění kilometrů po lesích. Pokud je výdrž citelně horší než ORC, zkusím je na předním kole.

            Ještě co se výdrže týče, mohl bys porovnat směsi od Schwalbe a Continental? Nákup plášťů je nekonečný příběh, tak bych raději šel prošlapanou cestou, než objevovat už vyzkoušené. Rychlost není nejdůležitější, jde mně spíš o odolnost proti defektům a opotřebení.

            0 0
            • MlokCZ  

              Bohužel, žádný Contík jsem dlouhodobě nejezdil. Tohle může porovnat pouze někdo, kdo dlouhodobě jezdil oboje a v podobných podmínkách.

              0 0
      • Adamz  

        pokud jezdíš na pohodu a kochačky tak doporučuju taky, po silnici nejede vůbec špatně, v zatáčce se nežvýká ani ve velkém náklonu, v térenu zabírá pěkně, prakticky sem s tím vyjel vše na co sem měl fyzičku… na žádné rychlé sjezdování po lese to ale neni, tam potom na přední kolo něco s lepším gripem…

        výdrž určitě přes 5000km na zadku, defekt sem ještě něměl

        0 0
        • MlokCZ  

          prakticky sem s tím vyjel vše na co sem měl fyzičku

          Tohle je ale právě ten problém. Přesně v těhle případech v náročném výjezdu v terénu lepší plášťů pomůže. A to proto, že s pláštěm s lepším gripem dáš stejný úsek i v menší rychlosti a tím vyjedeš i to, co jsi kvůli fyzičce s pláštěm s horším gripem nevyjel.

          0 0
          • Adamz  

            no jo ja te chapu, ale na to co sem nevyjel bych musel mit opravdu neco hrubsiho jako NN nebo jeste neco s lepsim gripem, vetsinou to bylo v lese na mokru nebo kamenech, ale nekdy bych si tam chtel poradny drapak zkusit co s tím dám ve výjezdu..

            0 0
    • vasek80  

      Jezdíš to samé jak já. Já po pár pokusech skončil u RK 2.2. Na obě kola je to ale špatně a tak půjde z předku dolů, nahradí jej MK a nebo XK. Dle mě těžko pohledat rychlejší kompromis na sucho i do lehkého terénu.

      AHA rok…

      0 0
      • Lance  

        si ve spravnem roce, ale jen tech zkratek trochu mene, pripadne vysvetlivku – SVSR,AJTZTM,PV

        0 0
      • roud  

        Hele já jsem RK vepředu nahradil novym MK a ten drží jak přibitej…

        0 0
    • vasek80  

      Dokážete někdo porovnat Karmu 2.0 s Race Kingem 2.2

      Karmu bych kvůli váze kupoval spíše 2.0

      Místo možnosti RK vzadu a XK by se mi i líbila Karma na obou kolech

      0 0
    • michalzu  

      hutchinson python sou super,mě vydržely 2 roky.Na pevném povrchu a na polňačkách (a nejen tam ) sou rychlé,v zatáčkách sou velice jisté,ale dával bych bacha na štěrk a písek,ale jen na písek na pevném (zatáčky,brzdy), tož dobře vyber :-D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.