Defektu odolné, ale ne moc těžké pláště (MTB HT 29er)

162 nepřečtených
  • nimha

    Ahoj,

    potřeboval bych poradit odolné, ale ne moc těžké pláště (MTB HT 29er), které si (přiměřeně) poradí s trny.

    Mělo by to být na zadek 29er HT (ale raďte klidně i na předek), většinou ježděno hlavně po cyklostezkách a polňačkách, takže spíš rychlejší dezén. Mám na tom duše, ty tam zůstanou.

    Měl jsem Continental Race king ProTection, směs Black Chilli (Cross King vpředu), které docela odvedly svou práci a moc jsem takto nepíchal (byť jsem se ex post dozvěděl, že ta „ProTection“ je jen po bocích pláště). Tak řeším, jestli znova je (docela se sjíždějí) nebo něco jiného.

    Ad ta váha, určitě negramařím, ale zase tam samozřejmě nechci dát nějaký 1,1 kg plášť na e-kolo, kde ta ochrana je v tomto asi top, ale za cenu té hmotnosti (ty contínky mají cca 650 g). Cena tak okolo 1000 Kč. Tloušťka tak 2,2–2,3 palce.

    Předem děkuji za Vaše rady!

    0 0
    • Jakobo  

      Ta odolnost proti trnum me trochu udivuje, maly trn z sipkoveho kere novy plast ve vetsine pripadu nepropichne bez ohledu na protiprustrelnou vrstvu a trny nekde v jiznich krajinach u dusi, tam jedine vybrat plast z rady Schwalbe Marathon. Mam je vyzkousene z mesicniho vandru po Korzice, ktera je na ty trny povestna. Nemel jsem jediny defekt. Pokud jezdis jen cyklostezky a lehci teren, tak kup uzsi, budou o neco lehci a u HT s odpruzenim ti to az tak nevadi.

      1 0
      • nimha  

        Já tam měl z výroby WTB Nano, 5 defektů tohodle typu za nějakých 800 km (v ČR), tak šly z domu.

        Ad ten Schwalbe – to myslíš s tou zelenou nebo modrou ochrannou mezivrstvou? Oni ji dávají do řady modelů.

        Nicméně přímo ten Schwalbe Marathon určitě ne, to je tak na trekking. Chápu, že jsem psal, že jezdím kde jezdím (holt přítelkyně má trekking a nemá ráda „když to drncá“), ale přece jen nějaký terénní vzorek chci zachovat.

        0 0
        • Jakobo  

          29" Schwalbe Marathon s hrubym vzorkem do terenu v siri az do 2,25" se normalne delaji a prodavaji, dokonce i v nejvyssi odolnosti Plus, ale jestli prodejce pise pro trekove kolo netusim, do bezneho trekoveho ramu bys plaste 2,25" tezko narval. Musis lip hledat.

          1 0
          • nimha  

            A jo, máš pravdu, mě to prve vygooglilo jen takové „sliky“ a nenapadlo mě, že pod jedním názvem budou mít více dezénů… no, nicméně ten terénní plášť https://www.kupkolo.cz/…lex_z107475/?…1350g, uff… :-(

            0 0
            • xtonda  

              Není to pod jedním názvem, Kupkolo to má blbě pojmenované, plášťů z rodiny Marathon Plus je víc, tenhle konkrétně je celým názvem Marathon Plus MTB.

              Já sem dost spokojený s pláštěm Smart Sam v provedení DD, RACEGUARD, loni sem vyhazoval první a na zadním kole mi najel skoro 11 tis. km bez defektu. Index odolnosti 6 stejně jako SS Plus, ale hmotnost (tabulková) 870 g. Bohužel šířku 2,25 přestali dělat a už jsou už jen 2,6.

              Každopádně u Schwalbe je to složitější, název pláště označuje vzorek a bývá tam několik verzí s různou směsí a konstrukcí a i výrazně odlišnou odolností.

              Pokud se chceš u Schwalbe víc rozhlédnout, projdi si katalog

              https://www.schwalbe.com/…talogesflyer?…

              0 0
              • Jakobo  

                Ty Marathony mne ale take vydrzely 10 000 km s kolem natezko, ktere ma 40 kilo, casto se na netu uvadi expedicni najezd az 15 000 km u verze Tour. Neznam jiny plast, ktery by tohle dokazal a soucasne mel odolnost proti defektum. SS jsem mel ve skladaci verzi, vydrzely jen neco malo pres 1000 km a pod 2000 uz nebyl zadny vzorek. Guma na skladacich SS je hodne mekka, asi drzi lip, ale na asfaltu takrka pred ocima. Ty SS jsem mel jednou na 6denni prejezd z Trondheim do Oslo po asfaltu a sotoline, po 6 dnech a asi 600 km ubyla 1/2 vzorku. To ty Marathony se po 10 letech vyhodi jen proto, ze to proste cloveku uz prijde divne, ale vzorek tam porad je. Ze jsou tezke no tak pochopitelne, ty nejvyssi verze plus jsou realne neznicitelne. Vyber je nastesti siroky, nemusi davat ty nejsirsi a nejaky gram tim usetri.

                Ja jsem ty Marathony poprve kupoval v roce 2013 na tu Korziku a po tech zkusenostech je mam i na kole do prace. Nejde ani tak o tu odolnost, ale prave ta vydrz je impozantni, na ty kola nemusim sahnout, jen obcas dofoukam.

                0 0
                • xtonda  

                  To se mi nezdá, Marathony mají index výdrže plný počet, Smart Samy jen o jeden bod méně, směs je u nich uvedená je stejná.

                  Ono zase u těch Marathonů kvůli té tvrdé směsi s vysokou životností to není žádné terno třeba na mokré dlažbě

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Verzi SS je velke mnozsvi, proto jsem i psal, ze jsem mel skladaci. Byl to jeste model s kosoctverci do krize a bez prurazove ochrany. Obecne se ale dratove verze vyrabi z horsi gumove smes, obvykle je tvrdsi a da vyssi najezd. Je pravdepodobne, ze ty SS jsi mel dratove.

                    1 0
                    • xtonda  

                      Ne, mám Smart Sam, Performance, Folding, DD, Raceguard 57–622, 11600985.02. Ku­pováno podzim 2019, pak se tenhle rozměr v tomhle provedení přestal dělat a začali dělat 65–622. Na zadním kole s tlaky 1,8 – 2 bar, vážím cca 95 kg. Od 7. 11. 2019 do 21. 8. 2022 plášť najezdil 10 795 km. Byl sjetý daleko za bod kdy zmizí prohlubně ve figurách a mělo by se měnit, ze středových figur nezbylo skoro nic, ale těch 11 tis. to najezdilo.

                      Všechny verze Smart Sam mají v katalogu uvedenou stejnou směs (Addix performance) a stejný index Durability 5/6, takže by se za stejných podmínek měly sjíždět stejně.

                      0 0
                      • Jakobo  

                        SS v sirce nejak 42 mm jsem daval na podzim 2017, musel jsem je proto kupovat nekdy v lete 2017. Chtel jsem zmenu a ty SS jsem vzdycky chtel zkusit, protoze i tady na BF se o nich psalo dost protichudne. Jedni je vychvalovali a druzi zminovali vysoky odpor a spatne vlastnosti v terenu. Ja jsem byl spokojeny, ale vydrz mi fakt prisla nizsi, nez predchozi Maxxis Wormdrive, Ritchey Speedmax, Schwalbe CX Comp, ktere jsem predtim vozil vzdy asi do 6000 km. Ja ty SS mam jeste nekde v kumbalu, ale mezitim jsem zacal jezdit na jinem kole a navic jsem na to puvodni kolo koupil nejakou verzi G-one. Ten ubytek mi pripadl vysoky, ale zas realne az do uplneho ojeti spalku by se 3–4000 km mozna najelo. A 42 mm plaste foukam na 3–4 bary, to take najezdu neprida.

                        Podle toho popisu to ale vypada, ze ta soucasna smes vic vydrzi a pokud jsou ostatni vlastnosti podobne jako u tech starych, tak bych v tom pripade zakladateli take doporucil koupit ty SS s protiprurazovou vrstvou. Ty Marathony jsou skutecne mimoradne tezke. Tim bych to byt zakladatelem asi tak uzavrel.

                        0 0
                        • xtonda  

                          Ta menší šíře asi hraje podstatnou roli.

                          Pokud by se tazateli vešlo 60–622 (2,35×29) ještě by se dal uvažovat Johnny Watts nebo Johnny Watts 365, ty mají ve verzi 60–622 DD, Raceguard index ochrany 6 a hmotnost 1010 g a 965 g. To je pořád hodně, ale o dost méně než Marathon Plus MTB. Bohužel plášť se vzorkem a šestkovou odolností pod 900g jako byl Smart Sam DD, Raceguard 57–622 tam teď není. Další odolné pláště sou pak Sjezdové/Enduro nebo naopak s výrazně menším vzorkem.

                          0 0
                        • nimha  

                          Asi to skončí na těch SS Plus, jelikož SS s DD se už v mou žádaném rozměru nedělají.

                          Včera jsem ještě prošel celé fórum a je tu shoda, že s nástupem bezduší není zájem výrobců kvalitní odolné pláště dělat, protože většina lidí – pot. zákazníků tohoto segmentu plášťů – jezdí bezduše a ocení výhody tenkých plášťů. No a kdo jezdí duše je buď amatér nebo podivín, takže smůla.

                          0 0
                          • va-bo  

                            Jeste promysli ty inzerty. Montoval jsem loni na dvoje ecka s 27,5" s dusi a defekt nebyl hlasen. Najezd u jednoho kolem 3,5 tis. U druheho nevim. Mozna jen nahoda ???

                            0 0
                            • Jakobo  

                              Vyrobce uvadi 160 g pro 29", takze realne 180 az 200 g na kolo, s nejakym prumernym plastem bude na 800–900 gramech a to uz se dostava k vaze tech lehcich plastu s prurazovou ochranou. Mne to fakt prijde primarne spis na sjezd a ochranu rafku, ac se mozna nekde uvadi i ochrana proti defektum. Hlavne si dokazu predstavit to srani navic, ta vystelka a plast budou porad klouzat a me by v tu chvili chytal rapl. Takovych ptakovin jsou desitky, par lidi je z toho nadsenych, ale drtiva vetsina to ani nezna, zkusenosti z dlouhodobeho provozu nejsou, tp bych o tom cetl casteji, ne pro jeho pripad normal rafky, duse, vystelka. No a taky to asi nebude uplne zadarmo, mozna za tu cenu koupi 2 Marathony nebo ty SS.

                              0 0
    • Johny.Merida  

      Tři roky vozim bezdušové Spešly Fast trak a neznám defekt. Kamarád to má úplně stejně.

      0 0
      • Atilla  

        Fast track grid snese fakt hodně

        0 0
      • adam320  

        Jak se na tom jede po asfaltu?

        Premyslim nad druhou sadou pro vylety, kde mam hodne prejezdu po umelym povrchu

        0 0
    • MlokCZ  

      Trny řeší nejlépe jednoznačně bezduše.

      Zmíněnou Korsiku jsem odjel taky a k tomu ještě Sardinii, oboje na trny bohaté. Na bezduších ani jeden defekt ani na jedné akci. U duší z ostatních účastníků (oboje zájezd s cestovkou, takže tam bylo 30+ lidí na kolech) ti co měli málo odolné pláště, tak defektů 10+ (rekord byl přes 20 defektů), ti co měli odolné pláště tak mnohem lepší (většinou typu 0–3), ale i tak se pár defektů i u plášťů typu Schwalbe Marathon s tou tlustou ochranou vrstvou pod běhounem objevilo.

      Pokud budeš trvat na duších, tak je to problém, protože pak musíš něco oželet. Pokud to má být opravdu slušně odolné na trny, tak fungují nejlépe ty zmíněné některé Marathony a podobné pláště s tlustou vrstvo právě proti defektům. Ale je to na úkor gripu i pohodlí a vyloženě teréní se takové skoro nedělají (ještě tak třeba Smart Sam plus).

      A pokud to bude nějaký klasické teréní odolnější plášť i na běhounu, tak už to bude z kategorie více směrem do endura/DH. Lepší to na trny bude, ale pořád horší než bezduše a hmotnost bude narůstat už hodně (i když zase odolnost pak všude, i boky, i u patek proti cvaknutí pláště).

      Pláště typu RK Protection, u Schwalbe adekvátní typy v supergournd verzi moc odolný běhoun nemají a s dušemi je to bída.

      3 0
      • nimha  

        Díky za rozepsání dané problematiky. Na bezduše zatím asi nepřejdu, jsem v tom strašně „konzerva“, vím. Pak tedy zbývá v terénějších pláštích buď ten Marathon s 5mm (modrou) ochranou (1350g) – https://www.hupnakolo.cz/…5-smartguard nebo o něco lehčí Smart Sam Plus s 3mm (zelenou) ochranou (1100g) – https://www.hupnakolo.cz/…9x2-25-addix

        Zatím se spíš kloním k tomu SS, s ohledem na hmotnost, i ten vzorek se mi líbí víc (SS jsem léta vozil na starém kole).

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 1
        • ladys  

          Pokud na to máš ráfky, tak se odkonzervuj ;) Neumím použít knoty a CO2 jsem použil jen na dohuštění, jen to vozím roky sebou a pořád nic. Šlupky S-Works… I manželka to má na kole do práce a je klid…

          0 0
          • Jakobo  

            Kolik stoji prechod na bezduse? Je to system naistaluj a na par roku zapomen, nebo se musi dolevat mleko, jak casto se musi dolevat? Pri nizke teplote mliko porad funguje a nekoaguluje? Kolik stoji rocne jen mliko na doplneni?

            Pokud pozaduji jednoduchost a mam prihlednout k rozpoctu, tak bezduse prohravaji na cele care. Genialita je v jednoduchosti.

            1 1
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 1
            • psbiker  

              Jak často? Prý tak jednou za 3–6 měsíců, aby systém fungoval.

              0 0
              • novas752  

                To spíš až to přestane dlouhodobě držet tlak. Když to normalně ztratí 0,1 baru za 14 dní a po nějaké době to už 0,5 baru tak se prostě dolije. Někomu to vydrží skoro rok, někomu to vydrží měsíc protože to skladuje na balkóně kde je v létě 60°C.

                0 0
            • GKM  

              Kolik to stojí ti neřeknu nepočítal jsem to. Ale měl jsem je 5 let a vrátil jsem se k duším.

              Potřebuju přehazovat pláště dle toho kam se chystám jaké je počasí a td – s bezdušemi šílený opruz.

              V terénu velkou díru mliko nezaceli natož riznutý plast takže stejně musíš vozit duši sebou a ten opruz dělat pak venku něco s bezdušemi když ti sjede patka nemáš šanci to nahodit a vkládat duši bejt celej od mlika brrrr.

              Valivy odpor stejný – začal jsem používat latexové duše místo butilek.

              Odolnost proti cvaknuti stejná – tu latexovou duši se mi nikdy nepovedlo cvaknout při mejch 100 kg a tlacích běžně 1,3 a 1,5.

              Do blata a sněhu můžeš jít klidně na tlaky 0,9 a 1,1 – to už bys měl bezdusak dávno vyzutej.

              Defekty jsem měl za 3 roky asi 4 – riznuty plast – tmel by nevyřeší nic, potom cca díru jak palec – tmel ani knot by nevyřešil nic, a jeden trn a jeden hřebík – dá se říct ze tohle by tmel pobral.

              Nevýhoda je častější dofukovani – no jak pro koho jelikož si stejně vždy před jízdou menim tlak takže jestli parkrat fouknu pumpičkou….?

              U bezduší jsem nezaznamenal žádnou praktickou výhodu proti tomuto řešení s výjimkou ze to povede malé defektiky

              Mliko pocitej 3 měsíce aby opravdu fungovalo – teče klidně 6 měsíců ale už nefunguje jako nové. Takže cenově bezduse vyjdou rozhodně dráž.

              Pro mne je hlavní to ze snadno prehodim pláště snadno opravím v terénu a nejsem celej od mlika a hlavně ze mohu používat nižší tlaky jak s bezdušemi do blata a sněhu.

              2 1
              • GKM  

                A pokud chceš extra odolnost proti defektum tak se dělají vložky do plášťů do kterých vložíš duši.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Atilla  

                100kg a 0,9 bar s DH pláštěm na cushcore to jde no, ale v zatáčkách nesmíš moc tlačit.

                0 0
              • XNeo  

                Já to řeším tak, že mám celé sady kol. Ne enduro/trail mám bezduše a na silnici/polňač­ka/výlety po okolí používám inserty (tannus armour) s duší. Přehodit celé kola je mnohem rychlejší, než přehazovat pláště.

                1 1
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • drumlin  

      Zkus kouknout na Vittoria Barzo v TNT, jezdím ostrý šutry a zatím držej. Předtim jsem měl Fast tracky grid v T7 a byl to papír. A rozhodně bezduše, mám za rohem akáty a občas čumím kolik trnů uvnitř najdu aniž bych o nich věděl.

      1 0
    • va-bo  

      A co treba zkusit inzerty do plastu, jsou i pro plaste s dusi. Tannus Armour.

      1 0
    • MilanT  

      Tak já nevím.

      Bezduše jsem začal používat před cca 3 roky a byl to můj druhý nejlepší krok,(první byl přechod na 1×12),který jsem ve svém bikovém vývoji udělal.

      Za tu dobu jsem měl ,dohromady i s drahou polovičkou, celkem 2 defekty při celkovém nájezdu cca 23 000km.Oba ty defekty byly ,jako na potvoru, proříznutí nového pláště při první vyjížďce :-)

      Jako neumělec jsem poprvé hned na místě tak nějak použil knot a pláště dál fungovaly až do své nájezdové smrti.

      A co se týče toho že bezdušový systém je dražší než dušový? Nějak to nepozoruji a i kdyby, tak ten klid a bezstarostnost při vyjížďkách co se defektů týče za to rozhodně stojí.

      Poslední připomínka,jistě se pláště hůř nahazují,instalace pásky na ráfek,ale to přeci není tak zásadní problém.Já to řeším tak že když chci vyměnit pláště ,zajedu do servisu a za půl hodinky odjíždím s přezutým bikem vysmátý od ucha k uchu :-) A jest-li za to dám servismanovi nějakýho vorla,to mě tedy vůbec netrápí.

      Na světě jsme jen jednou.

      0 0
      • GKM  

        Jak ti na proriznutí muže fungovat knot? To je blbost. Pokud mas plast riznutý třeba 1cm nebo i 5cm tak ti žádný knot nepomůže – ten pomůže třeba na díru od hřebíků.

        0 1
        • novas752  

          Proříznutí nemusí být hned 3cm dlouhá lochna. Když to bočnici jen škrábne a úplbě skrz se to dostane jen v několika místech vrazíš tam knot, foukneš tam bombičku, zanadáváš si a za 2 minuty odjíždíš.

          Kdo bojuje s proříznutím často měl by popřemýšlet o odolnějších pláštích, mě se to za 5 let stalo jednou (opravily to 2 knoty) a to jezdim docela ostrejma terénama ne úppně pomalu. Jasně, boží zloba a obří smůla že někde v lese potkáš zatlučenej roxor a kuchneš to o něj se může stát se všim.

          0 0
          • xtonda  

            A ten knot je definitivní nebo je potřeba to doma opravit pořádně?

            0 0
            • MilanT  

              xtonda – nevím jak u koho,ale já už jsem s tím doma nic nedělal a půl roku jezdil dokud plášť neumřel na sjetí.

              0 0
            • novas752  

              Záleží na konkrétnim případu, většinou je to ale konečné řešení. Je potřeba ho tou vidličkou dobře zakroutit aby nemohl vylízt a zvenku zbytek zaříznout ať je to co nejnižší.

              0 0
        • MilanT  

          Blbost to není,říznutí bylo malé,ale ne zas tak malé aby to vzalo mlíko.Prostě jsi jel a najednou začalo stříkat mlíko ven.

          Po ohledání tam v obou případech bylo říznutí cca 0,5cm a knot to nádherně ucpal.

          Po 5 minutách obezřetného čekání zda mlíko zacelí prostor okolo knotu jsme jeli a bylo.

          Takhle jednoduché to je :-)

          Je jasné že na velké říznutí by to chtělo jiný postup,proto sebou staromilsky vozím v baťohu duši a chirurgické rukavice ,včetně drobet mlíka kdyby vychcalo všechno ven při malém defektu :-)

          1 0
          • GKM  

            Tak to jo jak někdo napíše říznutý prostě si představím dlouhou podélnou díru.

            0 1
            • Atilla  

              A když to řízneš s duší, tak co? Vyměníš duši, ta ti vyleze ven, pokud jí něčím neobalíš a pak se celou dobu bojíš i zabrzdit a nakonec duši stejně vyhodíš i s pláštěm.

              1 0
              • GKM  

                Když to riznu s duši a je to fakt velké dá se dat flek zevnitř pláště a pak ďas duši a jedes opatrně. Když je to fakt velké das tam fleky duši trosku dofouknes a zvenku stahnes přes rafek stahovacimi paskami (běžně je mám v batohu) a opatrně dojedes – pořad větší šance jak u bezduše.

                0 2
                • Atilla  

                  Sorry, ale to co udrží flek není velká díra. A když už mě jednou za 5 let opravdu velká díra potká, tak tam tu duši narvu. Dám tam jak píše kolega petlahev, nebo naposledy jsem našel oboustranně zalitou kartu ve folii a s tím jsem dojel. A když tohle nejde, tak si zavolám odvoz.

                  Ale to je stejná šance, že někde upálím páčku, přehazku, nebo roztřískám ráfek, že to není relevantní důvod pro to vozit duše. Třeba ve Španělsku by jsi na ty duše rychle dojel, protože trny tam mají velké a tvrdé. Stejně jako spoustu ostrých šutrů.

                  1 1
                  • GKM  

                    Aha takže celé BF jezdí ve Španělsku. ;)

                    Ne pro mne je hlavní důvod to ze stridam různé sady plášťů.

                    Kdybych závodil tak si dam taky mliko – ostatně jsem ho sám 5 let vozil ale přešel jsem zpět na duše protože jsem měl jiné požadavky.

                    0 1
                  • Jakobo  

                    Bacha na ty petky a jine tvrde plasty, protoze mne to jeste kdysi davno navic prorizlo dusi, jak se to o sebe asi trelo nebo co. Sam jsem tomu prvne neveril a myslel jsem, ze duse uz byla narizla driv, ale kdyz se to stalo podruhe, tak jsem pochopil. Stejne jako stara ztvrdla paska do rafku, pokud se ve zlabku zvedne, tak po case prorizne dusi. Lepsi je vozit kus stareho plaste na vypodlozeni nebo aspon par vrstev duse.

                    0 0
              • xtonda  

                To je různý já jednou říznul tak, že díra byla, že by to knot neucpal, ale v jednom směru to vlákna kostry ještě držely pohromadě a duše nevylezla, všiml sem si toho až doma. Zalepil sem to z obou stran flekem na duše, zevnitř ještě pro jistotu stříbrnou pásko s mřížkou a dojezdil to.

                0 0
              • va-bo  

                Vozil jsem kousek PET lahve na vypodlozeni. Na dojeti to fungovalo. Od doby co se objevily Mavic UST, jezdim bez dusi.

                0 0
            • novas752  

              Pokud dobře vybereš plášť tak se ti podaří říznout jednou za x let. To už je podobná šance, že někde ustřelíš přehazku nějakym klackem apod.

              2 0
              • MlokCZ  

                Přesně, větší řezání plášťů je pouze o špatném výběru pláště pro dané použití a nijak to nesouvisí s duše vs bezduše.

                1 0
    • osobne  

      Od jakého TPI se nemusím bát defektu, když pojedu po lesní cestě přes trny (plášť s duší)?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 1
      • Jakobo  

        Zjednodusene kordem se nahrazuje tloustka behounu a naopak. Vyssi cisla TPI daji lehci plast, ale soucasne tloustka behounu je nizsi a odolnost plaste je primo umerna mnozstvi gumy, pac samotny kord neni schopen zamezit prupichu. Realne plati nizsi TPI vyssi odolnost. Kazdy vyrobce udava nejakou stupnici odolnosti plastu, minimalne napise k cemu je plast urceny, na to bych se spis zameril, samotne TPI je dost osidne.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jen bych tu poslední část poslední věty ještě rozšířil a klidně napsal, že dle TPI se nepozná vlastně vůbec nic.

          Sice přesně platí platí, co jsi o vlivu TPI napsal. Nicméně problém je v tom, že se v reálu používá prakticky vždy více vrstev na sobě. A pak je rozhodující kolik je použito vrstev.

          Třeba u Schwalbe jsou informace k počtům vrstev přesně k mání a je tam hezky vidět, jak směrem více k DH je používáno čím dál více vrstev pro větší odolnost. Třeba tady je to hezky s obrázky a popisem počtu vrstev a jakých.

          https://www.pinkbike.com/…atterns.html

          A přitom aktuálně téměř všechny MTB Schwalbe pláště mají 67tpi. Dříve se u verzí více k DH používalo 50tpi, ale postupně všude přešli na 67tpi. Naopak u nejtenčích XC šlupek používali ještšě nedávno někde 127tpi, ale i tam přešli také na 67tpi a aktuálně se vše liší jen počtem vrstev a případně typem přidaných speciálních vrstev (typu snake skin, raceguar, apex).

          0 0
          • Georrge  

            Schwalbe delalo u slupek 127tpi? No vida, jak jsem zaspal dobu :) naposledy kdyz jsem resil schwalbe tak meli 67tpi a lidi brblali, proc to nema 120. Asi se to moc neosvedcilo :)

            0 0
    • va-bo  

      CushCore taky neni uplne Ultralight, 260 g jeden inzert pro 29" kolo.

      0 0
    • va-bo  

      Nebo je tam Proline Anti-Platt paska proti defektu. Nemam vyzkouseno. Cena asi 420,–.

      1 0
    • KoudakT  

      Proti trnům pomůžou spíš bezduše, kde to pobere mlíko.

      0 1
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 1
    • blahafi  

      Přidám se k tomuhle vláknu. Na kole mám pláště Schwalbe Rocket Ron 29×2,25. Říkal jsem si, že na bezduše přejdu po prvním defektu. Po asi 200 km jsem mojí chybou prosekl duši, tak jsem z toho udělal bezduše. Přední kolo ucházelo v postraním švu, teď už asi dobrý. Zadní plášť byl rovnou na 2 knoty. Dneska jsem zadní plášť prosekl o kámen tak, že to nepobralo mlíko. Podle stop ostřejší kámen, ale žádný velký sjezd. Suma sumárum, ty RR mi nepřijdou nic moc.

      Máte nějaký doporučení na bezdušový pláště v rozměru 29×2,25 pro XC? Nemusí být do žádného velkého terénu, primárně do sucha, na moji váhu radši >120TPI. Na předchozím kole jsem měl Hutchinson Python 2, ale ty jsou zase dost těžký.

      0 0
      • petyn  

        Tufo XC 12TR, Specialized renegate

        0 0
        • novas752  

          Renegade spíš ne, teda jedině verze Grid. Control jsou tenké a Sworks ještě tenčí.

          0 0
          • ladys  

            Contol se mi zatím nepodařilo píchnou ani říznout. Na rozdíl od S-woks mají ochranu boku proti proříznutí. Psal žádný velký terén, tak by to mělo stačit.

            0 0
      • natureman42  

        Vittoria Barzo TNT G2

        1 0
        • blahafi  

          Na ty jsem koukal, možná pro mě by byly vhodnější Mezcal… a jakej je rozdíl mezi TNT a TLR?

          0 1
        • Lachtis  

          Souhlas, vittorky jsou super, vozim je jak na fullu, tak i ht, jen teda ve verzi TNT to nejsou zadne lehke plaste. Na to, ze to jsou xc a ve verzi 2.25 mel barzo kolem 780 a mezcal 750g. Ale tyhle gumy proste neskutecne dobre drzi tlak, maji moc fajn grip a opravdu se mi je nepodarilo riznout, ci jakykoliv jiny defekt, ktery by jezdec zaznamenal.

          1 0
        • snas89  

          Barza 2.35 vozim uz nekolik let a muzu jen doporucit.

          V lete pak davam do zadu mezcal.

          Jsou trochu tezsi, ale drzi a pri tom jedou a pro me to jsou hodne čitelné plaste. Muzu jen doporucit.

          0 0
    • blahafi  

      Jsem na ně zvědavej, objednal jsem Mezcal TNT 29×2.25. Dle výrobce mají 725g, což by sedělo s odchylkou na těch 750g. Teď tam mám Schwalbe Rocket Ron performance 29×2.25, ty mají dle ofiko stránek 710g a na 500km bez žádnýho prasení mám už 3 knoty, přední ucházel asi na 5 místech z boku ve švu a celkově ztrácí tlak, cca 0,5 bar za 2–3 dny (cca 2,2->1,7)

      0 0
      • natureman42  

        tak dej pak info, jak drzi .. já zatím můžu podepsat Lachtise v prispevku výše – mám Barzo 2.6 v TNT G2 směsi – co se týče gripu na trailu i odvalování na asfaltu, tak v rámci kategorie nadmíru spokojenost a co se týče toho ostatního, tak v tubeless drží tlak, vozím je s inzertem, prasím s nimi po žule, jezdím s nim po ostružnim a maliním zarostlých stezkách a zatím – tuktuktuk – vše OK

        1 0
        • blahafi  

          tak s výměnou jsem fakt spoko, musím zaťukat:-D schválně jsem to vážil, Rocket Ron měly necelých 600g, Mezcaly 750g. Od výměny bez defektu, maximálně malinko mlíka na sedlovce od nějakýho trnu, drží tlak, v normálním terénu v pohodě a i na silnici jedou dobře

          0 0
          • plzakj  

            Pisu si. Pramyslel jsem o barzo/barzo kvuli juzde v terenu v mokru.

            0 0
            • snas89  

              Ja to tak vetsinou jezdim (jen vylozene na leto a obcas zavody dam dozadu mezcal).

              Vyhovuje mi to.

              1 0
            • blahafi  

              jednou jsem to na nich položil, ale byla to pravoúhlá zatáčka na hladkým liťáku s nánosem jemnýho blátíčka a listí z louže, takže tam si myslím, že by nepomohly žádný pláště:-D jinak bahno jsem vyloženě nejel, ale jinak v terénu drží pěkně

              0 0
    • Jezevec70  

      Tak jsem taky začal řešit nové pláště. Teď jezdím staré RK Protection, ještě se zesíleným běhounem. Maximálně mě vyhovují, bohužel tahle verze už se několik let nedělá. Nové nemají zesílený běhoun ale jen boky. Co místo nich vybrat?

      Nový RK Protection? Nebo máte lepší nápad?

      Rozměr 29×2,1– 2,25, jezdím ještě s duší, ráfek 19mm. Něco co jede, není moc těžké a nebudu muset řešit časté defekty. Bude to na kombinaci asfalt, šotolina, polní a lesní cesty. Jezdím i dost s brašnama na vícedenní akce a nechci řešit defekty.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.