• krokus

    Napadlo mě, že bych mohl své staré krosové kolo Author Airline přestavět na 29 MTB. Je to blbost nebo ne? Místo odpružené vidlice s příšerným vaklem bych dal pevnou karbonku, nahodil bych pořádné pláště, véčka bych nechal. Otázka je, jestli by pláště prošly rámem a vidlicí. Zadní stavbu jsem měřil, je tam zhruba 58 cm místa na šířku.

    0 0
    • Tesco_Bike_Fan!  

      Pokud je tam 58cm na sirku, tak to se ti tam vleze i poradna traktorska pneumatika :D

      0 0
      • petrun  

        To bych netvrdil moje 29er Geaxy Sagurana mají šířku 57 mm. Do 58 mm široké stavby bych volil něco maximálně 47 mm širokého aby tam byla rezerva na bláto.

        http://www.axitsport.cz/index.php…

        http://www.axitsport.cz/index.php…

        Land Cruiser 28×1.75' jezdím na zimáku a je naprosto v pohodě.

        Vidli bych dal tu nejobyčejnější plechovou, dá se sehnat za 350,– a z praxe mám vyzkoušeno, že pruží úplně stejně jako předražený karbon:

        http://www.bike-forum.cz/…big/9126.jpg

        0 0
        • petrun  

          Tady mám ty Land Cruisery:

          http://www.bike-forum.cz/…/dsc8206.jpg

          2 pláště (duše stačí crossové) i s plechovou vidlí se vejdou do 1000,– a zbytek utrať raději za pořádný pitný režim :-)))

          0 0
          • krokus  

            Díky za tipy. To kolo na fotce je tvoje? Jak funguje ta karbonová Pellska? Ocelová vidlice by byla samozřejmě ekonomičtější řešení.

            Co takhle pláště WTB Nanoraptor 2,1, prošly by? Mám s nimi dobré zkušenosti na MTB 26 – tam jsou široké něco mezi 51 a 53 mm. V 29 verzi je ale neznám.

            0 0
            • petrun  

              To kolo bylo moje, už jsem ho dal do bazaru. Karbonová Pellska funguje plus mínus stejně jako ta obyč plechová za 350,–. Jediné co mně zklamalo byla hliníková pevná vidle, na můj vkus byla tvrdá. Jinak železo a karbon jsou srovnatelné. Tu karbonku jsem sehnal na cyklobazaru za 1/3 ceny nové, jinak bych do ní nešel. V té plechové na fotce jsem vozil mimo jiných i Nanoraptory 29×2,1 a na té fotce je s Kendou Klaw 29×2,1.

              0 0
            • petrun  

              Takhle to dopadá když člověk chvátá a dělá několik věcí najednou.

              Toho SUPa s Pellskou ještě mám, ty 1,75" pláště si vynutila úzká zadní stavba SUPa, Pellska vepředu by snesla v pohodě i 2,5" pláště.

              Prodal jsem Galaxy s ocelovou vidlí a v té jsem měl ty 2,1" pláště, Galaxy měl širší zadní stavbu než SUP.

              0 0
            • t29  

              Nanoraptory jsou balony, zkoušel jsem je narvat do Authora Classic vzor 98 s neúspěšným výsledkem, viz fotky. Je otázka, jak se liší zadní stavba u tvého rámu.

              Vidlice je Suntour NRX-6000, počítám že NRX RLD bude mít místa stejně. Zadní stavba je dost vysoká (s vynecháním blatníků), ale málo široká (dole drhnou boky balonu i boční figury vzorku), nemám změřeno kolik je tam šířka, když si vzpomenu, dodám čísla.

              Pod blatníky se mi vešel Schwalbe Smart Sam 42–622, ale ten je proti Nanoraptorům poloviční :) a navíc od tlaku 4 bar výš už vzorek drhnul o blatník.

              Napadl mě ještě Continental Race King 29×2,0", už delší dobu o něm přemýšlím, ale zatím jsem se neodhodlal ho koupit a zkusit. Pravděpodobně vleze, ale jenom bez blatníků.

              0 0
              • Martin  

                já se pokoušel ňuňu narvat do mého modrého rámu co aktuálně jezdí jako měšťák. musel jsem ořezat boční vzorek a kolo vycentrovat podle pláště :) jinak to bylo bez šance

                0 0
              • petrun  

                Taky jsem měl Authora crosse, i on měl úzkou zadní stavbu. Prostě Author to tak má :-(

                0 0
            • Shooter1  

              Mám Zenith tuším r. 2005, NR 2,1 drát jsem dozadu zkoušel, ještě jsem přiřezával boční špunty, ale nešlo to. Při jízdě ze sedla už to sem tam škrtalo. A to nepočítám rezervu na bordel, rozcentrování, roztažení pláště (časem) ap. Bez problémů tam vozím SmartSam 47–622 nebo Jones XR 1,8×29.

              0 0
        • db  

          8-) ups vlákno trošku staré…

          0 0
    • Jauda  

      Jen jestli nebude problém s těma V-čkama. Jinak jednoho hybrida jsem jezdil.

      0 0
    • dancing dog  

      Takže- cross Author Airline jsem měl 7 let, pořídil jsem si druhá kola, na kt. jsem dal silniční pláště, měnit kola bylo rychlejší než pláště. V druhé versi jsem měl kola s 29 plášti Black Jack 1.95 a bylo to téměř na hraně, s blatníkama rozhodně nepočítej. Vidlice- původní pružinovou manitou jsem vyměnil za suntourku nějakou NEX, vzduchovka s lockem na řidítkách, na Včkách v pohodě stíhala, nicméně nyní je k dispozici novější verse těch suntourek- silnější vnitřní nohy, snad i nějaké ty regulace( ale taky něco stojí, myslím ± 5ooo), rozhodně bych šel touto cestou, případně cestou crossové vidlice od tuning testu, než cestou pevné vidle.

      jen BTW:Kdybys tu přestavbu zvažoval- mam k dispozici ještě jedny ta kola, Deore LX náby CL na disky ( takže možnost kotoučovek)+ráfky Noxon 19cmm nebo taky ty pláště black jack, nejeté…jen kdyby ses po něčem takovym pídil, nic mě netlačí to prodávat…

      0 0
    • Ludančta  

      Zdravim panove mam dotaz na x-fact 3.1 19velikost.Chci se zeptat jestli bych nanej dostal vetsi rafky a nevim jak to zjistit.Predem dekuji za odpovedi.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jako 29 palcové ráfky, nebo 650b? Určitě ne při použití V-brzd a jinak ty 29 palcové by se vešly leda se silničními plášti (jestli vůbec). Než takový kočkopes, to je lepší si v bazaru koupit jetý 29er, cross, nebo silničku. Podle toho, co tou změnou sleduješ.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.