• TurboLama

    Obul jsem nové pláště a čekalo mě nepříjemné překvapení, viz foto.

    Otázka zní, co s tím? Pomůže výměna přesmykače? Pomohl by E-type přesmykač? Nebo se mám smířit s tím že dozadu ten plášť prostě nedám?

    0 0
    • Davos000  

      možná by pomohl tento typ přesmykače

      0 0
    • Nimrod  

      přiživím se. leze mi šroub z přesmykače držící lanko do pláště, musel jsem sundat podložku a lehce obrousit hlavu, aby se to alespoň vlezlo… je to starý xt 75×. kde je chyba? nekompatibilní řetězová linka se smykem? koukal jsem, že to ramínko, na kterém je ten šroub, je dost dlouhé, že to tak měly mnohý starý mtb smyky… pomohlo by dát něco s krátkým ramínkem?

      0 0
      • xtonda  

        Možná side swing front pull přesmykač, něco jako FD-M4020-M

        https://www.global-sport.cz/…0-349318-286

        0 0
        • Nimrod  

          děkuju, ale rád bych zůstal u spodního tahu. ono to totiž nějak jít musí, tohle je značně nestandardní situace a zajímá mi proč, kvuli čemu to tak je

          0 0
          • xtonda  

            Jestli je to originální konfigurace, tak prostě výrobce kola nepočítal s použitím tak vysokého pláště.

            0 0
            • Nimrod  

              je to poskládaný ze zbytků…

              0 0
              • xtonda  

                V tom případě je chyba prostě v tom, že se na daný rám nevejde použitý plášť a přesmykač v poloze v které je namontován kvůli velikosti převodníků. Můžeš zkoušet různé přesmykače, které sou kompatibilní vzhledem k řetězové lince, počtu rychlostí a velikosti převodníků, ale ta novější konstrukce side swing je speciálně dělaná pro širší pláště a kratší zadní stavby aby tam pokud možno nic nepřekáželo a je tam nejlepší šance, že to vyjde. U front pull přesmykačů se bowden ukončuje až v přesmykači, takže nejsou potřeba speciální návarky na rámu, stačí dvě úchytky na bowden na spodní rámovou trubku.

                0 0
                • Nimrod  

                  velikost převodníků asi ne, ne, tady jde spíš asi o tu řetězovou linku…

                  já ti rozumím s tím bočním tahem, ale poslední návarek mám nahoře na spodní rámový trubce, to by byl fakt hnus… a ono se mi to prostě nelíbí, spodní tah je takový estetický… :-) navíc pomalu plánuju nový rám s trošku silnější sedlovou trubkou (28,6 vs 31,7mm), tak mi nový smyk stejně nemine. takže vymýšlím, co koupit, aby to fungovalo ( s tím spodním tahem). při nejhorším by asi bylo řešení ho mít na navářku. mám to tak na celopéru a funguje to bez problémů…

                  0 0
          • Vilém  

            Top swing by to asi vyresil.

            0 0
            • Nimrod  

              zcela určitě, ale touto cestou se ubírat nechci, no :-)

              0 0
              • Vilém  

                Tak ono moc cest neni. maximalne nejaky sroub s nizkou hlavou.

                0 0
                • Nimrod  

                  a nějaký silniční smyk by to neřešill? mívají kratší to rameno… co mám silniční smyk na navářku na frantovi, tak to rameno je podstatně kratší. ale netuším, proto se ptám

                  0 0
              • xtonda  

                Takže kromě toho, že to musí být down pull to musí být i down swing? Nějak si to komplikuješ.

                0 0
                • Nimrod  

                  když mně se to líbí :-) rád bych to tak měl, no… jestli to nějak jde

                  0 0
                  • xtonda  

                    Řešit na zbytkáči estetiku před funkcí, no tvoje volba. Nakup všechny potenciálně odpovídající přesmykače a zkoušej.

                    0 0
                  • xtonda  

                    Dual pull přesmykače mají šroubek na straně pro horní tah a spodní tah se řeší vedením lanka obloukem dolu, to by se tam možná mohlo vejít, ale i tak to bude na milimetry.

                    0 0
                    • Nimrod  

                      něco zkusím, no :-)

                      on to po přestavbě už zas takovej zbytkáč taky nebude…

                      0 0
                      • Vilém  

                        Co je to vubec za ram?

                        0 0
                        • Nimrod  

                          momentálně werk, znásilněná cyklokroska

                          0 0
                          • Vilém  

                            A to se divis, se 40mm gumou?

                            0 0
                            • Nimrod  

                              vlastně jo. je to mtb smyk, tak bych čekal, že bude dělaný na široké pláště. co jsem ± měřil řetězovou linku, je někde kolem těch 47,5mm, tohle xt by snad mělo být dělané na 50mm… takže tomu moc dobře nerozumím, proto se ptám. nikdy jsem smyk nemusel řešit, tak se v nich ani moc nevyznám… a přijde mi, že by paradoxně mohl lépe vycházet silniční smyk na trojpřevodník, který má kratší ramínko, ale řetězovou linku 45mm. tajně jsem doufal, že to už někdo řešil, a poví mi, jestli to je lepší či ne, ale asi to nikdo neřešil…

                              0 0
                              • Vilém  

                                V tvem pripade jde o delku zadni stavby. Ten ram spis pocital s 35mm plastema a nevim zda vubec pocital se smykem, kdyz je to CX.

                                Retezova linka, v tomto pripada, nehraje moc roli, nebo dochazi ke kontaktu voditka s plastem?

                                0 0
                                • Nimrod  

                                  s vodítkem ne. já to bral tak, že musí jít vodítko hodně ven, čili rameno hodně dovnitř a v tom je ta chyba. že je to délkou zadní stavby obecně jsem si nechtěl připustit, přišlo mi to prostě divné (beru to tak, že 425mm není zas tak málo…). jinak s 35mm pláštěma to bylo bez problémů. se smykem se počítalo, však tam jsou navářky na bowden a lanko

                                  0 0
                              • xtonda  

                                Řetězová linka je jedna věc a délka zadní stavby druhá. S čím se asi tak počítalo v době, ze které je tento kousek, kterému je kolik, tak 20 let? Pro široké pláště a krátké zadní stavby jsou konstruované nové side swing přesmykače, ale tam už sme byli. I kdyby to někdo zkoušel tak těžko s kombinací dílů jako máš ty.

                                0 0
                                • Vilém  

                                  20 roku asi tezko. Tina to nabizela tak 5 roku zpet, kdy s tim presne skoncila, to nevim.

                                  0 0
                                  • xtonda  

                                    Myslel sem ten přesmykač, v nejstarším archivním katalogu Shimano z roku 2005 co mají na webu je XT řada 76× a on má 75×.

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      tak to jsem blbe pochopil. V tomto smeru to je jak pises.

                                      0 0
                                    • Nimrod  

                                      jo, 760 přišla roku 2003, takže odhad máš správný :-)

                                      tak obycně se jezdily pláště kolem 2" šířky, jen evidnetně tedy bylo víc místa mezi pláštěm a sedlovou trubkou. a tohle jsem prostě netušil

                                      0 0
                                • Nimrod  

                                  rám má 6 let :-)

                                  spíš než side swing jsem koukal na 105, ultegru a duru, kde je to lanko nějak zajímavě zatočený. jen jsou ty přesmykače fakt hnusné, ale to jsou dneska už tak nějak všechny v mých očích

                                  0 0
                                  • novas752  

                                    Ale technicky možná cesta by to byla, kolizi pláště s přesmykem by to vyřešilo.

                                    0 0
                              • Smazaný účet  

                                Zahoď přesmyk (a rám) úplně, když ti dobré rady nevyhovují.

                                0 0
      • Nimrod  

        takže jsem sehnal ultegru 6503 a jak možná vidno z cvaků z krabičky od mýdla ve tmě, funguje to velice pěkně. druhý snímek je porovnání délky ramen. takže kdyby to někdo v budoucnu řešil, silniční smyk je řešením.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.