Srovnání gravel vs silniční plášť na silnici

16 nepřečtených
  • plzakj

    Jen tak ze zvědavosti jsem si na stravě srovnával gravel pláště na převážně silniční trase s několika štěrokvými úseky a přejezdy přez obrubníky / stezky / hrubý asfalt ve městě. Takový „real world“ test (nerd alert :) ).

    Páště:

    • ZIPP G40 40mm, 12.11.2023

    -- https://www.bicyclerollingresistance.com/…ipp-g40-xplr

    -- bezduše, 23mm ráfek DT xm401, reálná šířka 42mm, tlak: 3,5bar dle sram kalkulatoru.

    -- jsou to hodně rychlé pláště. Sjezdil jsem tufo speedero i thundero 40C, WTB Riddler 38c, Teravail cannonball 38c, panaracer gravelking slick 38c, specialized pathfinder pro 38c. G40 je nejrychlejší, srovnatelné jsou jen panaracer slick.

    • Continental Grand Prix 5000 (starší neTLR) 32mm, 30.09.2023

    -- https://www.bicyclerollingresistance.com/…ix-5000-2018

    -- latexové duše, 17mm ráfek fulcrum DB6, reálná šířka 29mm :( tlak: 5bar dle sram kalkulatoru.

    Záplety: oboje váha kolem 1700g. Stejný jezdec 100kg, stejné kolo 9,5kg. Stejná trasa, sucho, stejné úsilí / tepy. Snaha jet v Z2, povětrnostní podmínky v podstatě stejné, různé segmenty ukazují, že neměly vliv

    Celá trasa: 42,4km, g40: 25,5 km/h, TPF 134; GP5000: 27,4 km/h, TPF 132

    Zvlněná rovina hladký asfalt: g40: 26,3 km/h, GP5000: 29,7 km/h

    Rovina klesání hrubý asfalt: g40: 31 km/h, GP5000: 33,4 km/h

    Stoupání 3%: g40: 16,5 km/h, GP5000: 17,8 km/h

    Stoupání 5%: g40: 13,3 km/h, GP5000: 13,9 km/h

    Rovina štěrk: g40: 30,4 km/h, GP5000: 31,1 km/h


    Pocity: gravel pláště podstatně pohodlnější ve městě, obrubníky, štěrkové zkratky, prudké sjezdy. Pří jízdě po rovině ale subjektivně jedou hůř a ukazuje to i průměrná tepovka na celé trase a jednotlivých segmentech :)

    Závěr z čísel: rozdíl v průměrce čistě na silnici cca 3–4 km/h ⇒ 10–13% v těchto průměrkách. S vyšší rychlostí rozdíl roste více.

    Rozdíl na celé trase cca 2km/h ⇒ 8–10%

    Silniční gumy prostě na silnici sviští líp. S vyšší rychlostí bude rozdíl ještě výraznější.

    Na druhou stranu, u pomalejších silničních plášťů bude rozdíl daleko menší.

    Překvapivě tenké silniční pláště měly navrch i na štěrkovém úseku i hrubém asfaltu …

    6 0
    • TK75  

      Škoda ze v tom srovnání není ještě pneu v rozměru cca 48 mm a s tlakem pod dva bary (nebo okolo…podle vahy)

      40 přes 3 bary na silnici nic moc a na nerovnostech štěrk atd vlastně prinos nula …takhle mi to přišlo kdyz jsem začal jezdit objemnější pneu s nižším tlakem

      0 0
    • gersa  

      Bez powermetru je to jen takové orientační

      1 0
      • Singlespeed  

        Žádné superpřesné hodnoty nejsou třeba. Tady šlo o to zkusit si, o kolik je silniční plášť bajoko rychlejší než gravel.

        1 0
        • TK75  

          Pocitove namerena hodnota

          S kolegou na ziletce po rovince dobrý…do kopce na pobliti

          :D

          0 0
          • jonti  

            Mel jsem to opacne, do kopce to jeste slo, ale kdyz fouklo do zad a jelo se 45km/h, na gravel gumach uz bylo velmi tezke udrzet v haku.

            3 1
            • plzakj  

              Taky mi vychazi po X tisic kilometrech, ze do kopce ten rozdil moc neni. Ale v rychlostech nad 35km/h uz to prestava byt prijemny

              1 0
            • TK75  

              Pokud pamatuju tak bylo vedro,bezvětří…ja­kejkoliv brdek a už jsem zaostával, výjezd na Rašovku uz byla ostuda…z kopce jsem měl lehce navrch

              Ale tvá zkušenost me překvapuje…je fakt ze je kolega lehčí než ja,ale tenkrát jezdil teprve pár let (cca ctyri) a ani ne moc často.Proto jsem ho taky podcenil a nechal v klidu 650b záplety ponevadz jsem veril ze na tom budu líp

              0 0
        • jIrI___  

          A přesto tu stále najdeš lidi, kteří budou tvrdit, že 40 mm na asfaltu jede lépe než 32 mm. A že když přejdeš na 48 mm, tak v rychlosti nepoznáš rozdíl a plášť jen bude pohodlnější :)

          0 0
          • TK75  

            Zalezi na pneumatice…rozdíl na asfaltu mezi 40 SK od Panaraceru a 48 Byway nebo Cinturato H byl… jelo to líp než ten Panaracer

            A takovej 2.35 Renegade…no ten od toho nemá daleko.A jsme doma :D

            1 0
      • plzakj  

        Jo. Pro mne naprosto dostatecne.

        0 0
    • bluerider  

      Prý i závody typu Strade bianche se jezdí na silničních pláštích kvůli efektivitě, i když je to občas o hubu.

      0 0
      • Vrci  

        Bianche je na pohodu, ale čím organizátoři protáhli balík na Giro Veneto, to jsem zíral. Přišlo mi to jako „nedohodli jste se se stávajícími sponzory na dodávkách materiálu pro příští sezónu, přijďte ho k nám rozje.at, ať ho nemusíte vracet“

        0 0
    • jiri.kostinek  

      Já teda nejsem žádnej velkej statistik a moje srovnání se opírá o mikrovzorek continental gatorskin v šíři 32 a WRB byway šíře 34 a už jen rozdíl dvou milimetrů (a samozřejmě váhy) hovoří ve prospěch contnetálů, Momentálně jezdím v Jizerkách a beru je raděj na štěrkovky, než opačně, že bych gravelky bral na asfalt.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.