• dannyonemind

    Ahoj.

    Nedávno jsem dal kolo do servisu na celkovou prohlídku. Vyměnili mi řetěz. Tak jsem vyjel a začalo to střílet, netušil jsem kde. Tak se dívám zblízka a vidím to co je na fotkách. Nestřílí to přes kolečka, jen prostě ten článek trochu pohodí s přehazkou. Je tužší než ostatní. Můžu s tím jezdit? Sedne si to samo? Nebo co mám dělat?

    Díky.

    0 0
    • Bubaaak  

      přetažený nýt, do servisu, ať ti ho rozhejbají

      0 0
      • jannk  

        Nebo ho rozhybej sam, proste s nim trochu zalomcuj, on skoro jiste brzo povoli.

        0 0
        • dannyonemind  

          Nejezdím autem a mám to 20km do servisu, tak by bylo fajn, kdyby povolil sám než tam dojedu :D takže jezdit s tím můžu a měl by povolit, jo?

          0 0
          • Vilém  

            Proste za ten retez zapac stridave ve smeru k vypletu a od vypletu, v miste zatuhleho clanku.

            0 0
          • jannk  

            Je zbytecne s tim jezdit a nechat to cvakat – vem si kus hadru, ten clanek umyj at v nem nebrousis nejaky pisek (ale vypada ciste), pripadne ho trochu namaz a hybej s nim nahoru/dolu a lehce do stran. Pokud neni uplne spatne snytovany, tak za chvili pujde podobne lehce jako ostatni. Pokud ne, tak prenytovat. Taky by nyt nemel na zadne strane couhat, ale to vypada ok (aspon z te jedne strany)

            0 0
          • atty  

            Vem ten řetěz do ruky (klidně si ho shoď z převodníků, ať máš prostor), podívej se, zda jsou ty čepy u toho zatuhlýho článku v pořádku (zda nějak nevylejzá čep více z jedné, nebo druhé strany) a pokud je to OK, tak prostě v místě toho zatuhlého článku zkus řetěz jakoby párkrát silou křížit do strany a zase zpátky (rozumnou silou – ne že ohneš články úplně :) ).

            Ono by si to asi sedlo samo časem po pár kilometrech provozu, ale je lepší to rozhejbat ručně.

            Servis se na to vykašlal, protože právě spoléhaj na to, že se to po pár kilometrech samo rozhejbá.

            0 0
            • dannyonemind  

              Z druhé strany než je focený je právě trošku vylezlý no. To je velkej problém?

              0 0
              • jannk  

                Prijde na to, co je to trosku :)

                Proste s tim zalomcuj a bud povoli – nebo servis, protoze s temihle otazkami bych ti neradil at ho zatlacis trochu zpatku :) (coz nema vyznit jako ironie!)

                0 0
                • dannyonemind  

                  Tak jsem zkoušel a asi nepovolí. Takže servis no. Díky ;)

                  0 0
                  • Mereck  

                    Jestli máš nýtovačku na řetěz (klidně jako součást multiklíče) dokážeš ten nýt opravit sám doma. Tedy pokud nepomůže to rozhýbání.

                    Pokud ne, radši ten servis. Třeba se aspoň chytnou za nos.

                    0 0
              • Breakpain  

                Ne, pokud je to Shimano, ma byt vylezly k vypletu. Od vypletu smerem ven ma byt v rovine s clankem .

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ale stačí když je vylezlý jen o malinko víc než má být (okem nepoznatelné) a už je to zatuhlé nebo naopak je vylezlý ještě málo. Stačí když vezme nýtovačku a zkusí opravdu nepatrně s nýtem hnout. Na jakou stranu bude potřeba věštit nelze, potřeba vyzkoušet. A stačí opravdu nepatrně.

                  Rozhýbat to jen páčením do strany jak tu radí více lidí někdy jde a stačí to, někdy to nestačí a je potřeba vzít nýtovačku.

                  0 0
          • BB  

            chytíš ten řetěz z boku levou a pravou rukou, takže zatuhlý nýt je uprostřed. A pak ten řetěz lámeš oběma rukama dopředu a dozadu. Stačí zopakovat cca desetkrát a nýt se uvolní

            0 0
    • michomin  

      Je to smutný, když servis ani neumí správně snýtovat řetěz. To si pak člověk řekne co vlastně ten servis umí.

      0 0
      • jannk  

        +1.

        Ale spise to je o kontrole vlastni prace. Pritom takove veci nejde prehlednout ani pri prostem protoceni pedalu na stojanu… Co kdyz priste nezkontroluji zavlacku u brzdovych desticek…?

        0 0
        • Chlebovnik  

          Tektro tam pro jistotu žádnou nedává. =)

          0 0
        • MatS  

          Ja dovez jednou kolo ze servisu a az doma koukam, ze uplne povoleny srouby na trmenu predni brzdy. Se na tom mohla zena prizabit. Od ty doby si temer vse delam na kole sam.

          0 0
      •  

        Dávat rychlospojku

        0 0
        • Bubaaak  

          Tu ti nezacvakne :)

          0 0
          • Mereck  

            No právě. Mně se to jednou povedlo.

            Urval jsem řetěz, spojku jsen měl. Jenže jak se v tom vrtám, zastavily se na pokec nějaké 2 slečny co tam běhaly cross country, nebo co. Tak jsem se nechal okouzlit, že jsem tu spojku zapomněl docvaknout. No a jak pouštím hazku, slyším „p-doink!“ – řetěz zase rozeplý a půl spojky v pytli někde v lese.

            Tak jsem přeci jen nýtoval :-)))

            0 0
          •  

            proč by nezacvakl?

            0 0
      • Espen  

        Že to v servisu třeba trochu přetáhl, to se přeci může stát.

        Mě spíš přijde smutný, že někdo ani nedokáže takovou banální věc, jako s tím párkrát zahýbat.

        0 0
        • Vilém  

          Pokud. si aervis necha platit, tak se to stat nemuze.

          0 0
          • duk  

            +1, snad měl servisák jen blbej den, ale po téhle zkušenosti bych se tomu servisu propříště vyhnul, kdybych měl na vybranou.

            0 0
            • kolond  

              Až bude mít servisák špatný den a zkur vý brzdy, …

              0 0
        • Cemik  

          Hele ruku na srdce, ty by jsi za zaplacenou práci a čekání na kolo, byl rad kdyby jsi musel řešit nějaké nedodělky? Potažmo nemoci jezdit na kole atd… Neříkám že to je závažná chyba nebo něco co si sám nedokážeš upravit ale přece jenom to někdo v krámu musel zkoušet a alespoň se na to podívat ne… Jinak mě se kdysi taky stalo to samé a ohnul jsem článek když jsem se to snažil rozhýbat 

          0 0
          • Espen  

            Bohužel i když dám kolo do servisu, kde myslím, že to ten kluk fakt umí, truchu něco ještě občas poladit musím. Ono to na montážním stojanu vše může šlapat ok, ale při projetí to pak tak super chodit nemusí. Čirou náhodou z okna vidím cykloobchod. Max kolo projedou na parkovišti. A u mě je ještě problém, že jsem vysoký, takže běžný servisák nemá šanci ze sedla dosáhnout na pedály,aby se projel v klidu a zkusil.

            Tazatel evidentně ani nezkoušel rozhýbat.

            0 0
            • jannk  

              Servisaci budou radi kazde kolo projizdet treba i hodinu … jen nevim, kdo tu hodinu potom zaplati (plus DPH, plus dane a vsechny odvody). To by nebylo par desetikoriun.

              0 0
              • atty  

                Tak to ale není zrovna tenhle případ – pokud měněj řetěz, zkontrolovat funčnost spoje v nýtu je otázka několika vteřin a je to součást té zadané „opravy“ (výměny řetězu).

                Když přijedeš do pneuservisu s píchlou gumou, oni Ti jí opraví, ale nasadí směrovou gumu obráceně, tak nepředpokládám, že by se Ti chtělo opětovně platit servis/čas za jejich chybu. To asi nikomu…

                0 0
                • jannk  

                  jasne, tohle je lajdactvi. ja jsem reagoval jen na predchozi prispevek.

                  0 0
                  • atty  

                    Jo, to jo no. Každej servis čehokoliv samozřejmě chce co nejrychleji a s co nejmenšími vlastními náklady opravu vyřešit. A u specifických závad či nějakého „ladění“ to prostě za pár minut testování většinou nejde.

                    0 0
        • atty  

          Jsou uživatelé kol, kteří (ani vcelku základní) servis neřeší, respektive řeší jej servisem :)

          Na tom není nic nepochopitelného – každej je „chytrej“ na něco jinýho. Výměna řetězu je sice pro většinu místních borců trivilání (protože to dělali mnohokrát, mají k tomu nýtovačky nebo spojky a ze zkušenosti ví, jak to má fungovat), ale to neznamená, že to musí umět každej, kdo chce jezdit a jezdí na kole.

          Jestli je nýt zalezlý „špatně“ (jak píše Singlespeed), nemusí to rozhýbání pomoc, respektive může nýt vylézt či vypadnout úplně.

          Takže servis a reklamovat je nejlepší řešení, alespoň si uvědomí, že by to měli kontrolovat pořádně. A ještě bych jim povyprávěl, jak jsem musel jet 20km tam a budu muset 20 km zpět, jestli by třeba nedali gratis třeba rychlospojku nebo něco užitečného.

          0 0
          • Espen  

            Já chápu, že někdo se v kolech nehrabe, jako se hrabeme my, že sám nevymění ani řetěz, taky chápu. Ale on ani nezkusil ten článek rozhýbat, nic.

            0 0
            • atty  

              Jde o to, zda to rozhýbat půjde – koukám na tu první fotku a nevím, zda to tak jen vypadá, nebo je reálně promáčklý i kus článku na jedné straně = sice to asi rozhejbeš, ale nýt stejně pak může vylézt nebo to nebude dělat dobrotu. Když za tejden přijedeš do servisu, že se Ti řetěz roztrhnul, tak můžou dělat už akorát dlouhej nos a tazatel bude v háji, protože mu navrhnou tak novej řetěz (tenhle bude krátkej, nebudou mu ho chtít nastavit, sám si s tím neporadí).

              Když to tam zaveze takhle, v tomle stavu a s upozorněním na problém, předpokládám, že to pořešej a ještě se omluvěj.

              0 0
            •  

              Tohle není ten případ ale u Shimano řetězu s tím osazeným kolíkem (jak to při nýtování tak lupe)se mi už 2* stalo že ikdyž byl spoj rozhýbaný tak po pár desítkách km ztuhnul .

              Nakonec jsem zjistil že vnější články se při nýtování lehce prohly a jak byl řetěz v tahu tak články zaskočily do těch drážek na čepu a tím vznikl výše popsaný problém.

              0 0
            • dannyonemind  

              Ale to víš, že jsem to zkusil, než jsem sem napsal. Sice málo, ale napadlo mě to. Ale nejsem moc technický typ, tak jsem si řekl, že bude lepší se nejdřív zeptat lidí, kteří vědí. Troufnul bych si na promazání i výměnu řetězu, ale řekl jsem si, že v servisu mohou odhalit chyby, které já neuvidím. A očekával jsem, že za ty prachy sednu na kolo a budu prostě jezdit. Kolo mě ho

              0 0
              • dannyonemind  

                …mě hodně chytlo a chci se ty věci naučit.

                0 0
                • Espen  

                  Ok, tak si objednej nýtovačku, řetěz a dvě rychlospojky, ať můžeš točit dva řetězy. Na YouTube jsou videa snad ke všemu.

                  0 0
    • Singlespeed  

      V servisu to blbě snýtovali (z první fotky vidno, že je zatuhlý spojovací nýt). To se většinou stává, když se použije OEM řetěz určený k tovární montáži vybavený spojovacím „nastřelovacím“ nýtem určeným pro „pistolovou“ nýtovačku používanou ve fabrikách, ale nikoliv v servisech. To se pak běžnou „šroubovací“ nýtovačkou spojuje dost blbě a často to dopadne tak, jak to dopadlo u tebe. Takže mazat zpátky do servisu a spoj řetězu reklamovat.

      0 0
    • dannyonemind  

      Takže, jen tak pro informaci, jel jsem do servisu těch 20 kiláků. Řetěz nedělal žádnou neplechu, i když nýt byl stále zatuhlý. Ani servisákovi se to nepodařilo uvolnit, tak tam hodil rychlospojku, za kterou chtěl 40 Kč, bez omluvy. Jenom to prostě opravil, ukázal mi jak se dělá se spojkou a chtěl 40 korun. Tak snad si aspoň bude dávat pozor na nýtování no.

      0 0
      • mrazik62  

        Očividně nechce, aby ses tam na servis někdy vrátil :(

        0 0
      • Davidakta  

        Se divim, nechtěl 100,– za práci. Příště jeď jinam

        0 0
      • atty  

        Taky přístup – rovněž bych tam už nepáchl ani pro náhradní šroubek. Chyba se stane (to je prostě fakt a stávají se vždy a všude), ale pokud je to moje chyba, pak je základem se alespoň omluvit. Škoda, že se podobní prodejci takovýmhle jednáním „nevyfaulují“ z trhu – bohužel někteří žijí z toho, že jsou široko daleko vcelku jediní a ve větších aglomeracích zase mají zákazníků dost skoro vždy (v sezóně se v Praze čeká na servis třeba týden i déle, v podstatě všude). I z tohoto důvodu je ideální se naučit si dělat skoro vše doma sám, byť to znamená třeba postupný nákup nějakého specifického nářadí a nějakou investici.

        Rychlospojka je nejlepší řešení, nicméně kdyby sis postavil hlavu a chtěl to zprovoznit bez ní, asi by to musel řešit jinak (jenže podobný servisák by to určitě vyřešil prostě tak, že by Ti řetěz zkrátil o další článek, narval by tam opět nýt a neřešil, že si ho pak při kombinaci velká/velká roztrhneš sám).

        Prostě pro mne ponaučení – už tam nelézt a najít servis jinde (byť to bude ještě dál).

        0 0
      • michomin  

        Vystřelí si s tebou pozadí, takže nám řekni co je to za servis.

        0 0
      • jardalee  

        no ono vseobecne je u nytovani tenhle problem ,druhej je ze to clovek uz nikdy neda do te polohy kde to bylo a treti problem je ze by se vubec nemel pouzivat nyt kterej tam byl ale novej nyt ,kterej treba shimano dava k retezum ,ale vsechno vyresi spojka :) ja je zacal pouzivat u 10rychlostich a vic retezu protoze se me to sice po snytovani krasne hybalo ale stejne ta mezirka byla o nakou desetinku tenci a obcas to lepilo na koleckach prehazovacky

        0 0
      • dannyonemind  

        Když jsem od něj jel loni, tak mi už při převodu 2×6 drhl řetěz o přesmykač. Nějak jsem si to sešteloval sám, kupodivu jsem to nerozesral úplně. Letos jsem mu teda dal šanci, ale už při prvním pohledu, když tam vlezu mám pocit, že se na mě vysere, protože jsem přece amatér, co ví hovno a nebude mu to vadit. Je čas se učit servisovat kolo sám, jak říkáte.

        Pro informaci celkový servis loni: nový řetěz, lanko řazení a brzdové destičky vzadu 1500,–, letos nový řetěz plus následně spojka 1038,–. Samozřejmě promazání.

        0 0
        • MatS  

          Snadno si spočítáš, že když si to uděláš sám, ušetříš celkem dost.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.