Navigace s GPS na kolo s velkou výdrží baterie?

21 nepřečtených
  • Emkaape

    Dobrý den,

    jsem nováček v cyklistice a potřeboval bych poradit. Sháním GPS + navigaci + držák na kolo. Můžete mi prosím nabídnout varianty + vaše zkušenosti? Cyklonavigace nebo je lepší mobil?

    Požadavky:

    1. velký displej
    2. co nejvyšší výdrž na 1 nabití (jak dlouho vydrží?)
    3. přesná GPS
    4. možnost trasu poté exportovat někam (do mobilu, PC atd.)
    5. Prosím nabídněte cenové varianty (například střední třída, vyšší třída, top cena i kvalita)

    Dotazy:

    A1) Chystám se na velmi dlouhou trasu na několik dní a budu mít problém dobíjet navigaci. Co je ideální? Navigace s dobru výdrží + powerbanka 20 000 mAh?

    A2) Jak umístit navigaci na kolo? Jen na držák na řídítka nebo do vaku nad středovou tyč do ochranného krytu a pod ním mít powerbanku? Co se Vám osvědčilo?

    A3) Nějaké osobní zkušenosti?

    A4) Co poté děláte s exportovaným záznamem? Nahráváte si jen do PC nebo někam na web? Nebo je nějaký dobrý software pro přehled mých tras?

    Mám hodně dotazů, děkuji :-)

    0 0
    • Sinpa  

      Lezyne Mega XL

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

    • tsunami  

      Na dlouhé trasy vozím turistického garmina 62. Dva dny mi vydrží na dvě tužkovky. Navigace je vodotěsná, dost odolná, mám ji cvaknutou na kole na držáku představci. Plánování tras a správu projetých stop mám v počítači v programu Basecamp (zdarma). Kdybych nechtěl ovládání tlačítky, tak mi stačí i eTrex. Displej není extra veliký, ale chtěl jsem AA baterky…

      0 0
    • exxonvaldez  

      Když je nouze nejvyšší :-)))

      https://www.aliexpress.com/…4748940.html?…

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      A existuji turisticke navigace kde je moznost vytvaret a upravovat trasu behem jizdy, tj. primo v zarizeni?

      0 0
      • natureman42  

        např. Teasi One3 Extend .. můžeš si jí dělat buď klikáním průjezdních bodů nebo je tam přímo nástroj „tužka“, kterým si trasu nakreslíš v mapě na displeji a navigaci ti jí pak podle tvých preferencí (víc silnice, víc terén, víc/míń cyklostezky atd) přichytí na routovatelné cesty..

        Přiměřene velkej displej, OSM mapy celýho světa zdarma, umí navigovat a upozorňovat na změny směru šipkama a zvýrazněním směru v mapě stejně jako autonavigace a to z jakkýhokoli GPX logu – tj. nemusíš ho nijak upravovat, jako to bylo (je?) např. u Garminů..

        Já osobně s ní nemám problém a co se týče navigování stylem jako v autě, tak to u ní fakt funguje a oproti turistickým Garminům je to posun dopředu.. Sama má výdrž okolo 10 hodin v terénu a s 20k mAh powerbankou vydrží bez problémů několik dní provozu ..

        Čip má řekl bych hodně přesnej, i díky přijímání GPS + Gallileo družic.

        Exportuje klasicky do GPX, má vlastní soft s tourbookem, kam si můžeš pohodlně svoje nahraný trasy synchronizovat, resp. po připojení (přes USB kabel) to soft dělá automaticky.

        Nicméně – spousta lidí jí nemůže přijít na jméno díky tomu, že hlavně dřív byla poměrně nestabilní a mrzla, takže já ti jí doporučovat nebudu, spíš kdybys měl možnost si jí někde půjčit, tak otestuj a uvidíš sám…

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Já jsem letos pořídil Sigma ROX11, celkově jsem velmi spokojený, ale možnosti navigace jsou pro mě docela omezené. Defacto mi stačí jenom vidět lajnu kama jet, ale muset si dopředu plánovat celý výlet a pak podle toho i jet je pro mě dost limitující, zvlášť když jedu 150+ km a v průběhu výletu se chci podívat jiným směrem. Ideálně bych chtěl prostě někam vyjet a pak si plánovat trasu podle toho co vidím v okolí. Zrovna tak by se mi hodilo mít na mapě dopředu definované body zájmu, abych nemusel před každým výletem hledat kde v okolí budou obchody a benzinky pro zastávky na pití.

          Ty zařízení používáš? Nějaké reference na zmíněnou stabilitu? Jak máš řešenou tu powerbanku? Chtěl bych s tím jezdit i 20+ hodin výlety.

          A nevíš jestli to má takovou tu funkci zobrazovaní projetých tras na mapě? Tím myslím když projedu nějakou lesní cestu která na mapě není, v budoucnu uvidím že se tama dá jet.

          0 0
        • kadlec  

          Mam ji cerstve a funguje dobre, pripravuju si trasy na mapy.cz

          Jen obcas behem navigovani pise mirne doleva a sipka ukazuje doprava a ja jedu taky vpravo a bylo to vickrat za vyjizdku

          Jinak zatim spokojenost

          0 0
        • MirkoCarver  

          Teasi One3 Extend vlastním a rozhodně ho nemůžu doporučit. Sekne se při navigování po trase po 30–90min. Když se to stane, musíš zastavit, zmáčknout současně obě tlačítka na navigaci a držet je asi půl minuty, když máš štěstí, tak se navigace restartuje, když ne musíš to zkusit znovu. Při restartu přijdeš o záznam trasy. Teď mám po reklamaci druhou, obě se chovaly stejně.

          Výdrž baterie je 5–7 hodin víc rozhodně ne.

          Nástroj „tužka“ nelze pro kreslení trasy použít.

          Trasu přímo v navigaci můžeš zadat pomocí průjezdních bodů, ale je to opravdu jen nouzovka.

          Zoomování a posun v mapě je pomalý, mapa nepřehledná, ale můžeš použít i rastrovou mapu, kterou si vytvoříš sám.

          0 0
          • natureman42  

            Jo, zamrzání je problém – nicméně jakej máš poslední firmware, resp. kdys naposledy aktualizoval? Poslední verze Capella mě přijde – aspoň na tý naší navigaci – poměrně stabilní.

            Ale hájit jí nechci, vím, že ty problém s ní někdo má a někdo zase ne..

            Výdrž baterie je 5–7 hodin víc rozhodně ne. – všechno záleží na optimální nastavení podsvícení displeje. Pokud si dáš jas 70% + 0%, dobu podsvícení max. 1 minutu, usínání po deseti minutách, tak já se na 8–10 hodin v pohodě dostanu (pokud recorduju trasu, tak spíš těch 8)

            Tužka chce cvik, ale dá se.

            Mapa nepřehledná – je to OSM, pro navigaci v terénu stačí, pro statické hledání orientačních bodů už moc ne – to supluju mobilem s Mapy.cz, případně rastrovou mapou, kterou ale moc nepoužívám.

            Pomalý posun – vypni si v nastavení checkbox Rastrové mapy, pokud je nepoužíváš, zrychlí to. Jinak souhlas – s rychlostí smartphonu se to nedá srovnávat, ale při navigaci za jízdy v terénu to imho není třeba řešit.

            Na Teasi je tu samostatnej klub, mrkni tam, hodně věcí se tam už řešilo.

            https://www.bike-forum.cz/…e-teasi.html

            0 0
    • Alojs01  

      Nevím, jestli pojedeš celou cestu dle předem naplánované trasy, nebo ji budeš potřebovat během cesty měnit, ale pro druhou variantu osobně mobil a powerbanku. Mám Samsung A3 a vydrží mi navigovat podle mapy.cz celý den. A operativnost a jednoduchost při plánování a změně trasy v přírodě se třeba s garminem nedá srovnávat.

      0 0
      •  

        Jenže čitelnost displeje bohužel také ne.

        0 0
        • SloM  

          Čitelnost dospleje (myšleno asi na slunci) je úplně v pohodě. Pokud není A3 nějaký těžký podprůměr v tomhle. Moje stará Lumia 735 to zvládá levou zadní.

          0 0
        • Alojs01  

          Ještě jsem nikdy za žádného počasí neměl s čitelností problém (kromě deště, telefon je sice vodotěsnej, ale ty kapky vody ten display „ovládají“).

          0 0
    • SloM  

      Zaleží na kolik dní. Jak často budeš takhle jezdit… Mám vlastní zkušenost s 4denní cestou (bágl, karimatka, spacák). Pro mě naprosto dostačující kombinace mobil+powerbanka. Mobil mám na řídítkách přidělaný gumou z Aliexpressu ala Finn. Trasu naplánuji v aplikaci mapy.cz. Vždy při jízdě se podívám x km dopředu a zhasnu obrazovku. K tomu mi na pozadí běží GPS záznam. V tomhle pojetí nemá telefon problém vydržet celý den na jedno nabití. Po dojezdu na nocleh napíchnu na powerbanku případně podle situace.

      0 0
      • Lenka.05  

        Když mi umřel postarší Oregon od Garmina, tak jsem taky řešila nějakou navigaci na řídítka (vytahování mobilu z kapsy na každé křižovatce mně nebavilo) a nakonec to vyřešil držák na řídítka z aliexpressu a mobil. Vydrží celý den a není problém v případě potřeby ho dobít přes powerbanku. I na vícedenním tripu vyjde levněji pořídit ještě jednu powerbanku než nějakou drahou navigaci. Já mám z číny powerbanku, do které se nacpou podle potřeby 18650, které můžu mít v batůžku nabité do zásoby, upotřebím je i do světla.

        0 0
    • ufoncz  

      Vykopu to tu a budu doufat, že lidí s Mega XL nebo Mega C mezitím přibylo. S funkcionalitou Enhanced Super GPS bych byl vcelku spokojenej, ale jednak začíná zlobit konektor microUSB, od něhož mi vcelku záhy upadla ta gumová krytka a především silně nestačí v pro mě zásadním scénáři: naplánuju si trasu v terénu (typicky ve Strava Route Builder) a GPX či TCX podstrčím Lezyne.

      U Enhanced Super GPS pak jedu podle čáry. Takže vracečky na ypsilonkách jsou na denním pořádku a ******* je třeba taky jet někam a tam mít malej okruh (nejsou tam ani směrový šipky na té čáře). To poslední obě Megy řeší, ale co jsem nikde v recenzích a ani videích pořádně neviděl, to je právě to navigování se terénem podle připravené trasy. Takhle z fotek ty stažitelný mapový podklady nevypají nic moc (třeba proti Garminu), jak je to v reálu? Vidíte na spletitějších rozcestích v lese jasně, kterou se dát? Mohl by sem někdo dát pár fotek nebo krátký video z navigování se po lese? (kde jde pěkně vidět plánovaná trasa a mapovej podklad)

      0 0
      • doubleingram  

        Jak dlouho mas Super a jak casto pouzivas? Vydrz me celkem zklamala.

        0 0
        • ufoncz  

          Víc než rok a podle čísílek na Stravě se to dá odhadnout na 500+ hodin v permanenci. Spíš víc, protože nepoužívám autopauzu a nechávám to běžet. Často s nějakou trasou na navigování, většinou ale jen s telefonem přes BT a max. tepákem. Další senzory jsem k ní měl připojený jen párkrát (nevozím to). A výdrž je, hlavně vzhledem k rozměrů a hmotnosti, naprosto boží. I v tom přesnějším režimu (adaptivní nepoužívám) je to skoro těch 24 hodin. Když bych se nikdy nepokoušel používat Live Segments, tak mě vlastně ani ničím nenasrala (různý zamrznutí nebo nadávání na blbou implementaci obecně byly spjatý dycky s tím).

          0 0
    • vili  

      Muzete mi prosim doporucit aktualne nejvhodnejsi navigaci? Je toho pomerne hodne na trhu tak at vim co sledovat. Hlavni pouziti bude na skialpech a sem tam na kole. Pozadavky jsou tlacitkove ovladani, odolnost vuci nizkym teplotam a dlouha vydrz. Vubec nevim jak s mapovyma podklama vzhledem k zamyslenemu pouziti, jestli je nejaky problem nebo ne. Diky za zkusenosti

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.