• jeewee

    Ahoj, jako všichni nováčci vůbec nevím, zda to, co mi doporučuje prodavač je to pravé pro mne. Ročně najedu 2–2,5 tis km. Především na silnici, cyklostezkách a polních cestách. Do práce jezdím z Černošic na Palmovku a moje stávající krosové kolo (Schwinn Searcher) dostává zvlášť v Praze hrozně do těla. Proto bych si rád koupil nový stroj, ale váhám-resp. vůbec se v tom nevyznám. Prosím vás o radu, případně doporučení i jiného kola. Aktuálně se rozhoduji mezi Trek X-Caliber 2013 (http://www.krabcyclesshop.cz/…cervena-2013), nebo Canyon Grand Canyon AL 6.9 (http://www.canyon.com/…es/bike.html?…). No – a jde mi z toho hlava kolem. Díky za každou radu. Jeewee

    0 0
    • johninho017  

      výbavou určitě vede Canyon

      0 0
    • Tomcat  

      To není MTB . ale devětadvacítka.

      Koukám maly rám pokud nemáš 175 a víc tak ti bude 29 nic moc.

      Pro malé jezdce 29 móda ne móda je k prdu, 27,5 je taky vývojová anomálie. Rozhodne když vsadiš na klasiku 26 budeš to mít levnější .

      0 0
      • jeewee  

        no – měřím 180cm a protože jezdím spíš po silnicích a nehoním to v lese, tak je pro mne rychlost celkem důležitá. Plánuju, že jen dám užší pláště. Ale nevím, zda bude rozdíl v jízdě, pohodlí atd. výrazný (resp. že vůbec něco poznám), když připlatím cca 5–7 tis a koupím Canyon.

        0 0
        • Vilém  

          Nevim jakou velikost toho Canyona uvazujes, ale maji vcelku rozdilnou geo oproti tomu Treku.

          0 0
          • jeewee  

            U Canyonu uvažuju o L-ku.Mám pocit, že na Treku bych víc „ležel“ – Canyon vypadá, že bych seděl trošku víc vzpřímeně, ale Canyona znám jen z obrázků – proto sháním rady.

            0 0
            • jecnak  

              Tak staci si najit geometrii kola a muzes vesele porovnavat treba s tim svym co jezdis ted.

              0 0
              • jeewee  

                jak poznám z geometrie, co je pro moje ježdění lepší, nebo horší ?? Sorry, ale vůbec se v tom nevyznám…

                0 0
                • jecnak  

                  Nejspis tak, ze kdyz treba vis, ze soucasne kolo ti vyhovuje, budes hledat podobnou. Pripadne si pujcis – treba v Krabcycles nejakyho Treka a zkusis a pak budes hledat stejnou nebo jinou – delsi ci kratsi ramovku.

                  0 0
            • mr.nikdo  

              Kratsi je ten Trek. Vic bys mel lezet na Canyonu.

              Aspon co jsem nasel geometrii k Treku.

              0 0
              • Vilém  

                Tak to se asi kazdy divame na jine geo. Horizontalni delku uvadi Canyon nejak podivne, takze kdyz vychazim z reach, tak Trek ma 413mm a Canyon cca 399mm.

                0 0
                • mr.nikdo  

                  To jo, ale porovnavej to u Canyonu s eLkem, o kterem psal, ze by asi bral.

                  To potom je u Canyonu 414,4 mm. Ale zamyslel jsem se a bude se na Canyonu vic natahovat :-D. Bral jsem to jen podle efektivni…

                  Me prijde, ze to maji napsane stejne (efektivni delku). Protoze je to horizontalni od hlavy. Ten rozdil dela uhel sedlove trubky.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Nevim proc, ale mam pocit, ze tam bylo psane M-ko.

                    U Lka to bude jinak.

                    0 0
                    • satch  

                      A čím je daný to, že u těch canyonů – Al slx, cf… je ta geo co se týká efektivní délky rámu stejná, ale reach se liší? nehledě na to, že tu efektivní délku měří nějak podivně…

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Uhlem sedlove trubky. Trek ma 72,5° a Canyon ma 73°.

                        Prijde mi, ze z nakresu vypada efektivni delka hrozne, ale merene to bude stejne. Horizontalni cara vedena ze stredu hlavove trubky.

                        0 0
                        • satch  

                          jo ale u canyonu je efekt. délka stejná, ale liší se reach (u různých modelů Al / carbon) a ten je ke kolmici vedené na střed, takže úhel sedlovky to přece nijak neovlivní.

                          A k té horizontále – dřív to bylo od hlavy do místa protnutí sedlovky a canyon to má zase namalovaný k jakési kolmici vedené z hrany sedlové trubky…

                          0 0
                    • jeewee  

                      po přeměření to bude v obou případech Mko. L je moc velké. Ale stejně nevím, po čem sáhnout…

                      0 0
                    • mr.nikdo  

                      Tady to psal o eLku.

                      On ten Trek je jen v Mku. Canyon ma snad vsechny velikosti.

                      Ale rekl bych, ze Canynon L a Trek M jsou srovnatelne (v uvozovkach).

                      0 0
            • Mad_Cat1  

              Mám Grand canyona AL 6.9 v Lku a měřím 185 a je mi akorátní, s výškou 180 už bych uvažoval ale spíš o Mku, já jsem na tom ohnutej tak akorát, záda mě nebolí a s kolem jsem maximálně spokojenej. Jestli se dostaneš do Plzně, můžu ti to nechat na ozkoušení abys věděl.

              0 0
            • stix  

              být tebou, se 180 cm volím Mko. já mám Lko se 185 cm a je to tak tak. jak máš dlouhý nohy?

              0 0
        • mr.nikdo  

          A potrebujes potom odpruzenou vidlici?

          0 0
          • jeewee  

            odpruženou vidlici potřebuji – kostky a kočičí hlavy jsou fakt peklo :-)

            0 0
            • mr.nikdo  

              No. Zase sirsi a lehce podhustena guma je pobere si myslim dost.

              Ale Ok.

              0 0
            • Azmir  

              No kočičí hlavy jsou pro vidle celkem oříšek, většinou se moc nehnou a jak už padlo, tyhle věci mají na starost hlavně pláště, gripy popřípadě carb. rodla.

              0 0
              • MlokCZ  

                A to jedna věc je dostatečná citlivost aby se vůbec někdy pohla (což je potřeba opravdu hodně citlivou vidlici) a druhá, že i když je dostatečně citlivá, tak stejně nestíhá frekvenci překážek.

                Co ale pomůže právě na kostky hodně jsou větší kola.

                Ono pak záleží jaké to jsou kostky. Pokud jsou ve slušném stavu, tak na 29" celopevňáku je to pohodlnější než na 26" fullu (při použití srovnatelných objemných stejně nafoukaných a to nepřefoukaných plášťů).

                Jakmile jsou ale už v mizerném stavu a stává se z toho tankodrom, tak už full jasně vede i přes menší kola.

                A to je srovnání pro extra citlivou vidilici.

                0 0
        • Bretek  

          Vlastním Grand Canyon 6.9 a nemůžu si ho vynachválit. Mám 179 cm a bral jsem velikost M. Záleží jak máš dlouhé nohy.

          0 0
          • jeewee  

            jo, jo – teď jsem do tabulekm na Canyonu naházel svoje rozměry a také mi to vyplivlo velikost M :-)

            0 0
            • Bretek  

              Měl jsem trochu obavu, že M bude malé, ale je akorát. Myslím, že L je od 183 cm a výše a samozřejmě záleží ještě na délce nohou. Já sem to konzultoval s Tomášem z Canyonu a na jeho doporučení jsem objednal to M.

              0 0
          • jeewee  

            Ahoj – vím, že je to celkem drzost, ale nebylo by možné se na toho Canyona podívat ?(za flašku něčeho dobrého, nebo za kvalitní flešku :-) ). Nechci kupovat zajíce v pytli a webu těch fotek moc není. Mím auto, tak si to můžu přihasit, kam bude třeba. Díky, Jeewee

            0 0
            • Bretek  

              U mě by to taky nebyl problém, bydlím v Praze, ale záleží kdy by ses chtěl na to kolo podívat. Teď ho mám zazimované doma na moravě, protože jsem ho nechtěl nechat přes zimu na balkoně. Jestli vydržíš do března tak nebude problém tě nechat projet v Praze. Taky jsem to tak udělal, než jsem ho objednal. Projížďku mě umožnil jeden kolega z bf co je z Prahy.

              0 0
            • Bretek  

              Tady je diskuze, když jsem koupi kola řešil já http://www.bike-forum.cz/…ebo-6–9.html

              0 0
            • 01carbon  

              Pokud na sebe dáte spojení tak vlastním GC AL 6.9 vel. M – Vršovice. Je pro syna 175cm ale dovedu si představit, že bych na něj svých 185cm poskládal.

              0 0
            • 01carbon  

              Pokud na sebe dáte spojení tak vlastním GC AL 6.9 vel. M – Vršovice. Je pro syna 175cm ale dovedu si představit, že bych na něj svých 185cm poskládal.

              0 0
              • jeewee  

                Dobrý den, omlouvám se za zpoždění, ale byl jsem krátkou chvíli bez přístupu k internetu. Samozřejmě bych byl rád, kdybych se mohl na kolo posadit. Pokud Vaše nabídka platí, prosím napište. Mail : zdenek@crocodeal.cz. Obrtem pošlu tlf. číslo.

                0 0
      • roman 3D  

        27,5 vývojová anomálie:-)))), akorát tak má několikanásobně rychlejší rozvoj,nástup trhu než kdysi 29

        0 0
      • BB  

        29 je ideální na pražský „terén“. Dlažba, obrubníky, rozbité chodníky díky nájezdovému úhlu. Na celopéro s vyšším zdvihem může být 27 dobré (když nepomůže, tak určitě neublíží), ale 27 hardtail do rozbité Prahy – no way.

        0 0
        • jecnak  

          Spis rovnou sjezdaka nebo vysokozdvihovy enduro. Na cyklostezku ideal.

          0 0
      • maajkee  

        Jak takovýhle voloviny může ještě někdo v roce 2014 vůbec napsat :)

        0 0
      • mischel  

        Nevím z čeho usuzujete, že pokud člověk nemá aspoň 175cm tak je pro něj 29er špatná. Můj otec jezdi na 29 a má 160cm a nemůže si to vynachválit, takže asi tak. Každému sedí něco jiného a jenom o výšce to není.

        0 0
        • Tomcat  

          Z fyziky.

          Malej člověk nemůže ovládat velký rám stejně komfortně jako malý.

          Síly rotující 29 ,27,5 a 26 jsou taky jiný

          Citlivost odpružení, neodpružená hmotnost 29, 27.5 , 26

          síly působící na třeba zadní stavbukroucení atd…

          0 0
          • roman 3D  

            tý jo, co to hulíš?, dóóbrej matroš, sem s tím:-)

            0 0
          • maajkee  

            Malej člověk nemůže ovládat velký rám stejně komfortně jako malý

            On snad člověk z nějakýho důvodu na 29ce vozí jinou velikost rámu než na 26? :)

            Co je jediný větší tak je zadní stavba a to je dneska už jen pár cm.

            Síly rotující jsou jiný

            No a? Tady platí klasické že 26 se rychlejí roztáčí, 2í zase líp jede, to je pak na požadavkách jezdce. Navíc 29 má opravdu o trochu lepší trakční schopnost a je pohodlnější, to je taky fyzika.

            A rám už se dneska dělaj tak tuhý, že kroucení je fakt zanedbatelný u jakýkoliv velikosti.

            Jen vaříš z vody. Fakt je na čase se trochu probrat a otevřít oči.

            Připadáš mi jak zastánce CRT televizorů :)

            0 0
        • Vilém  

          protoze Tomcat, nic vic v tom nehledej:) Jeste by se tu mohl objevit Kali s jeho obehranym „29ka za kazdou cenu“ a bude to komplet:)

          0 0
          • maajkee  

            No ona to je především jen taková póza. Prostě takový zakaždoucenu 29er hateři :)

            0 0
            • Vilém  

              Taky to moc nechapu. Kdyby napsali, ze se jim to nelibi a nikdy by si to neporidili, tak to pochopim. Nebo se proste zdrzet debaty. Ale zacit vymyslet nejaky teorie?

              0 0
              • mr.nikdo  

                Nova teorie – u 29 bych si pripadal, ze jsou kola vyssi nez ja! :-D

                0 0
    • jeewee  

      ufff..tak už se rozhoduji opravdu jen mezi Trek X-Caliber 29 model 2013 (http://www.krabcyclesshop.cz/…cervena-2013), nebo Canyon Grand Canyon AL 6.9 (hhttp://www.ca­nyon.com/_cz/mou­ntainbikes/bi­ke.html?b=3208­). Je některé z nich výrazně lepší nebo horší? Trek se mi líbí víc designem, ale Canyon má zase lepší brzdy (prý). Nemá někdo osobní zkušenost s tím Trekem? Případně, je velký rozdíl mezi použitými komponentami?? Já z toho poznám prd :-)

      0 0
      • Dorsiflex  

        Ve tvém případě bych volil Treka, protože si na něj můžeš sáhnout, sednout a dostaneš veškerou podporu vyplývající z nákupu v kamenné prodejně.

        On ten přímý prodej není cesta pro každého – pro mě je třeba nemyslitelné koupit si kolo aniž se na něm před tím projedu. A jsem ochoten si za to buď připlatit v ceně kola nebo skousnout horší vybavení.

        Jinak ten Trek – rám a vidlice jsou ok (stejně jak na Canyonu), kola Bontrager bohužel neznám. Ostatní komponenty nejsou tak důležité.

        0 0
      • Azmir  

        Já bych zase volil canyon, kvůli podle mě lepší geometrii a kvůli shimanu, které funguje opravdu bravurně a jsem na něj zvyklý, ale to je otázka priorit a sram funguje taky, pak jsou tu i brzdy…

        0 0
        • Dorsiflex  

          V čem má lepší geometrii?

          0 0
          • Azmir  

            O dost kratší zadní stavbu, takže lepší ovladatelnost, nemá dementní G2 geometrii, to kolo prostě nebude tank, jako je většina 29 tek od treku, ale bude to zábavné kolo s využitím ve všech směrrech naorzdíl od treku, který se dle mého názoru hodí spíš tak na maratony, na druhou stranu, klidně se zakladatel na treku může cítit lépe, ale prostě papírově je na tom canyon líp.

            0 0
            • Dorsiflex  

              Co že má kratší zadní stavbu? Trek má 445mm a Canyon 446mm. G2 je dnes už jenom předsazená korunka vidlice a Treky mi naopak ovladatelností přijdou bezvadné (i když Rumblefish byl přeci jen trochu tank) a zábavné. Další věc je, že vynášíš soudy nad koly, na nichž si zřejmě nikdy neseděl. Ono se občas stává, že někdy něco funguje jinak, než to vypadá na papíře.

              Já jezdím 29er skoro 7 let a troufám si říct, že vím o čem mluvím.

              A poslední – s tím využitím, které zadavatel uváděl jsou podobné nuance trochu mimo, nemyslíš?

              0 0
              • Azmir  

                Jo vidíš nenapadlo mě, že ty zadní stavby se liší u velikosti tak jsem koukl jenom na Sko.

                Jinak to že sem na tom neseděl to mi dost křivdíš seděl jsem snad na všech trecích do 150 zdvihu a ty jejich 29 kové fully jsem projel všechny aji to jejich carb. HT jsem jel a nadšený jsem z toho vůbec nebyl, prostě všechno mi to přišlo hrozně neohrabané a tankoidní, pro mě hrůza, ale asi každý preferuje jiný styl.

                0 0
                • Martinson  

                  Když jsem přesedl na vyjížďce ze spešla SJ FSR 26 na půjčenýho karbonovýho treka 29, tak se mi zdál točivý až moc. Docela se mi to ale po pár km zalíbilo a koupil jsem si Treka Cobii.

                  0 0
                  • Dorsiflex  

                    To je přesně ono. Treky 29er se musí „pořád řídit“ a mě to přijde hrozně zábavné.

                    0 0
      • mr.nikdo  

        Ten Trek ma kliky 44/32/22. Snad to neni chyba v popisu.

        Mel jsem za to, ze se na 29 davaji mensi prevodniky. S timhle by se mohl trapit…

        0 0
        • BB  

          pokud bude vzadu největší pastorek 36, tak se trápit nemůžeš, tedy pokud ti jde o směr hore.

          0 0
          • KOLOMECH  

            Spíše je tam navíc ta 44z, u 29er MTB stačí 40z, max. 42z.

            0 0
            • mr.nikdo  

              Presne. Podle me nevyuzitelne pro nej a do mesta nevyuzitelne kliky.

              Taky bych se priklanel ke 40z, max 42z.

              0 0
              • KOLOMECH  

                No z mých zkušeností vyplývá, že půlka těchto jezdců 29er shodí balóny a nandá trekové slicky, takže bych to ještě úplně nezatracovala. :))

                0 0
                • jeewee  

                  Dobrý odhad… přesně tohle plánuju :-)…přeci jen s tím budu jezdit převážně po silnici a na cyklostezkách. Nebudou to slicky, ale rozhodně něco užšího a rychlejšího :-).

                  0 0
    • jecnak  

      Jak uz se tu psalo, velka vyhoda Treku je v moznosti vyzkouseni a pripadnem doladeni osazeni na miste (predstavec, sedlo, gripy, pedaly atd.). Navic pocitej s naklady na dopravu u Canynona. Jedna vec je cenovka u kola a druha kolik opravdu zaplatis.

      0 0
    • jeewee  

      Díky moc všem za rady. Jdu do Canyonu :-)

      0 0
      • Bretek  

        Dobré rozhodnutí. Chválím, ať ti dlouho a dobře slouží.

        0 0
    • stix  

      Určitě doporučuju Canyon. AL 6.9 mám týden a jsem spokojenej.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.