• Pearcoast

    Čau. Můžete mi prosím poradit co se musí udělat na novém kole (mám HT s odpruženým předkem)? Možná si řeknete že sem blbej ale poraďte mi pls. Co sem se tak díval tak bych namazal řetěz a dofoukal kola ale jestli je to všechno, to nevím. Seřízeno by to mělo být z prodejny ne?

    Dík za rady.

    0 0
    • Jaroslav  

      Nezapomeň na něm jezdit.

      0 0
    • blue  

      zcela správně si použil výraz „mělo by být“ :-) nic nezkazíš, když ještě jednou zkontroluješ dotažení šroubů (představec, kliky, upínáky), seřízení brzd a podobný drobnosti

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jojo, hlavně to na čem závisí bezpečnost – brzdy, řízení… Já na první projížďce pěkně prohnal kolo, pak před barákem vyskočil na obrubník – a představec se mi otočil o 30° vůči vidli…

        0 0
        • mar_tin1  

          ja na prvni projizdce na predchozim kole skocil z obrubniku a zadni kolo opustilo ram… :-)

          0 0
          • Matts.  

            a ty si sa zblížil s cestou…

            0 0
            • mar_tin1  

              nezblizil… neviem sice, ako sa mi to podarilo, ale ustal som to (bolo to v malej rychlosti). odniesol si to lak na zadnej stavbe a oska naboja (zavity). :-) a to som este nemal prilbu…

              0 0
              • Toams  

                … este by ma zaujimalo, co sa stalo s prehadzovackou??? alebo to bol singel???:-)

                0 0
                • mar_tin1  

                  nic sa jej nestalo… koleso vypadlo z patiek ale uplne ram neopustilo, zastavila ho brzda, cez ktoru nepresiel plast. takze som len oskrel lak zospodu zadnej stavby, ked to kleplo o osku. a teda este tie zavity na oske. nastastie boli vtedy kotucovky straaasne drahe. :-)

                  0 0
    • Daf  

      Jestli mas naby s konusama vytzkousej jestli se toci lehce a pripadne je trochu povol.

      0 0
      • venca1  

        a jak se vlastně pozná že je to utažené akorát???

        0 0
        • Lister  

          nemá vůli a přitom se točí volně – musíš zkušet :o)

          0 0
    • Lance  

      Kdyz zapnes dynamo a otocis kolem zjisti jestli se rozsviti svetlo a kdyz prejedes po nejake nerovnosti,tak jestli ti zvonek necinka sam od sebe.

      0 0
    • mar_tin1  

      retez pokud je novy, tak je (mel by byt) namazany nejakym originalnim mazivem, ktere vydrzi hodne dlouho, takze zatim bych nemazal. az kdyz to mazivo odejde. hlavne jezdi. pritom zjistis, co je treba doladit. a na to je pak garancni prohlidka.

      0 0
      • Lister  

        Řetěz nemazat, fakt nevím čím to mažou, ale běžně to vydrží kolem 5 stovek km. A na tu garančku bych radši nečekal a průběžně dotahoval věci jak si sednou – představec, kliky, výplet, občas zkontrolavat středové složení taky není na škodu, kontrolovat konusy jestli se točí nebo jestli naopak nemají vůli. U nás tí řeknou přijdte za 4 týdny, ale to může mít správný nadšenec odježděno třeba i 1500km :-)

        0 0
        • mar_tin1  

          a u nas ti reknou prijd po 150–200 km… a to je tak akorat, aby si vse sedlo. a nezkuseny biker zelenac si napriklad vyplet nedoladi. to by mali udelat prave na garancce.

          0 0
    • Matts.  

      opýtaj sa nejakej baby, či sa je páči farba, ak nie, tak vymeň babu.

      0 0
    • Honza z H  

      Nové kolo musíš hlavně pořádně zajet. Před každou jízdou dělám akorát toto: zvednu přední kolo, shora do něj bouchnu dlaní a vím, že drží ve vidlici, že je nafoukané a když jej současně roztočím, tak že se i točí, kdyby se netočilo, seříďím brzdu, nebo jsou moc utažené kónusy, někdy stačí malinko povolit upínák. Totéž udělám i na zadním kole a hurá do lesa. Než šlápneš pořádně do pedálů, tak pro jistotu vyzkoušej brzdy. Když se někde objeví vůle, tak to hned dotahni, nebo dej na garančku.

      0 0
      • Lišák  

        K těm dotaženým monusuům: je lepší kolo z rámu/vidle sundat a zkusit otočit oskou. By ses divil, co dokáže taková páka se setrvačníkem (výplet s ráfkem a obutím) otočit! Zdá se ti to v pohodě a pak otočíš osku rukou a divíš se i ušima :-)

        0 0
    • Martyss  

      Já bych najel tak 100 – 200 km a pak to dal na garančku. Nově koupené kolo musí být plně funkční a seřízené, jinak to cosi vypovídá o prodejci. Nafoukni si svojí váhu pláště a seřiď vidlici. To? vše.

      0 0
    • BH  

      to tedy jsou tady radci…hlavne ten co ti radi nechat original mazivo na retezu,ty jsou z vyroby osetreny konzervacnim mazivem , takze doporuceni zni umyt a namazat necim co tam patri., kdyz uz… pokud se tyce ukonu , ktere by jsi mel provadet na novem kole, tak jsou vetsinou popsany v navodech k pouziti, ale ty nikdo necteme. takze: kontroluj pred kazdou jízdou

      1. bezpecnostni prvky, tedy dotazeni riditek,predstav­ce,RU na kolech a funkci a stav brzd 2.prevence zejmena prvnich par jízd se vyplati kontrolovat dotazeni klik a pedalu (zejmen levy pedal).dale doporucuji kontrolovat nafouknuti pneu, vule v nabojich, rizení 3.udrzba- cisteni a mazani retezu, cisteni noh vidlice (kluznych vnejsich casti)

      serizeni kola (razeni) ponech servisu napr. v ramci garancky, jinak mas moznost si dostelovat razeni i za jizdy, pokud vis kam sahnout, lanka se pochopitelne „vytahnou“(tedy usadi se) a je nutne provest dostelovani

      0 0
      • chobot  

        ohledne orig. maziva na retez souhlasim s Listrem :))

        0 0
        • Volf  

          Taky souhlasím s Listerem. Kupuju Konex 808 a do prvního mazání vydrží to původní kolem 300 km.

          0 0
      • MartinXC  

        Nesouhlasím s odstraňováním orig.maziva. Sice není ideální (moc tuhé), zato vydrží s přehledem nejdéle bez domazávání. Dřív jsem ho z nového řetězu pečlivě vymýval, ale to jsem pak spotřeboval na život řetězu skoro dvojnásobek maziva. Teď ho tam nechávám, a vydrží na silnici cca 1000km, na bikovi min.350, spíš k 500km.

        0 0
      • grafik  

        … a tobe zase rikaji BLESKU ;)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Nechci zakládat nějakej flame, ale na tom že to mazivo nejni zrovna košér něco bude. Když jsem dostal poslední HG-73 tak to co na tom bylo snad ani nebylo mazivo. Smrdělo to jak nějaký ředidlo a nešlo to smýt z rukou – nemazalo to, ale jen lepilo. Takže si každej udělá úsudek jak řetěz záhy vypadal. Co šlo nalepit, nalepilo se. Humus.

        0 0
        • kungpao  

          To potvrdzujem, z núdze som dal na žiletku HG73ku, nechal som tam originál mas? a síce som ju ešte nemazal, ale po 700 km furt vylučuje sajrat zo seba a ja vlastne iba utieram tú vylúčeninu ktorá sa hneď zašpiní. Navyše je tá re?az hrozné blato, včera som ju roztrhol, viete si predstavi? ako som vyzeral keď som sa pokúšal ju takú špinavú zanitova?.. :-) Rozpojili sa mi články tak že z jednej strany sa uvolnil nit, v druhej ostal a celá tá vonkajšia bočná platnička sa tlakom re?aze úplne vyhla… Musel som to zakráti? o 2 články…

          0 0
          • Lister  

            ale tady se bavíme o celém novém kolu, ne jen o nákupu řetězu – na kole přece řetěz musím být nachystaný na to, že se na něm bude hned jezdit – přece ho domů nedotlačíte a všechny nový kola v mojem okolí měli řetěz namazaný tak, že jsem na něj 500 nemuseli šáhnout jen otírat. Jestli to tam je z výroby nebo to namazali v obchodě, to už ale neřeším :o)

            0 0
    • Ondrej  

      jestli tady nekdo psal, ze kolo je z kramu serizeny, tak asi spad a pokud ne, tak at sem honem napise ten kram

      dulezity uz tu zaznelo, jen bych zduraznil seridit naby – pokud mas konusy. to mi neudelali v zadnym kseftu na zadnym novym kole. treba zadni deore se prodava pekne zatahnuta a po 1000muze bejt konus krasne v.. takze povolit a po par stovkach zase postelovat, tentokrat vetsinou lehce dotahnout a pak uz je na dlouho serizena

      jo a taky to chce dotahnout piny, nahradni sou zbytecne drahy

      na zbytek prides sam, protoze se vetsinou vcas projevi

      jo a ta vazelina na retezu z fabriky je vpoho, da se na ni krasne jezdit jak uz se tu taky psalo. retez vcas vymen.

      0 0
      • Martyss  

        „jestli tady nekdo psal, ze kolo je z kramu serizeny, tak asi spad a pokud ne, tak at sem honem napise ten kram“ Nevím co by na tom bylo divného. Na svého servisáka ti kontakt klidně dám:-)

        0 0
      • Martyss  

        Jenom taková otázka. Když si koupíš nové auto, tak je normální, že bys si měl třeba dotahovat šrouby na hlavě motoru?:-)

        0 0
    • Honza z H  

      Hlavně si ho nenech ukrást.

      0 0
    • Toams  

      … hlavne dat dolu odrazky:-)))

      0 0
      • jihra  

        Bylo už tu řečeno asi vše – až na jedno. Když koupíš kolo v super-hypermarketu, tak základní úkon po koupi kola je zamířit k nejbližšímu kontejneru na odpad a kolo tak urychleně hodit.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.