Nákup kola - dražší rám vs. lepší komponenty

68 nepřečtených
  • roman.sterly

    Ahoj, jsem tady nováček a výběru kola zas tak moc nerozumím. Posledních pár dní jsem strávil hodiny pročítáním fóra a možná už jsem toho trochu pochytil. Přesto bych se ale chtěl zeptat.

    Situace je taková, že bych rád investoval do koupě nového kola cca 13000 Kč, max 14000 Kč. Do minulého týdne jsem měl GT Avalanche 4.0 2012, které mi ukradli a pojišťovna ho možná zaplatí. Kupoval jsem ho před rokem. Pročítáním fóra jsem zjistil, že jít si pro další GT možná není ta nejlepší varianta, ale nejsem si úplně jistý, jak na to jít.

    Zdá se mi, že mám 2 varianty:

    1. Koupit kolo s „drahým rámem“ prodávané v každoroční kolekci –

    např. jak jsem koupil zmíněné GT, kde si budu moct na prodejně vyzkoušet více kol, ve výsledku dostanu za 13000 značkový rám + další osazení nebude nic moc (Altus, Acera, Suntour XCT, nic moc alespoň podle názorů na fóru, sám neumím moc posoudit)

    1. Nechat si kolo sestavit (četl jsem spoustu příspěvků třeba

    o Němčíkovi) – nebudu jej moct předem vyzkoušet (bydlím v Plzni a nenašel jsem tady nic, kde by kola takto sestavovali, dojel bych max do Prahy), bude mít „levný rám“, ale dobré osazení (Deore, Suntour XCR)

    Dále ještě přemýšlím o 29" kolu (výška 188 cm). Podle toho, co jsem se dočetl, by mi vyhovovalo (snadněji se na něm jezdí po silnici, apod.). To ale bohužel znamená, že je všechno dražší.

    Nedokážu posoudit, jaký je rozdíl v tom rámu vs. zbytku. O vzhled mi moc nejde (jen když to bude mít nějakou normální barvu, nemusí být červené :-). Rád bych na něm jezdil denně 8 km do práce (běžný les + silnice) a řekněme 1× za 2 týdny něco delšího (40 – 80 km, opět les + silnice). Nepotřebuji na něm skákat po kamenech, nebo provádět nějaké náročné kousky).

    Čemu byste dali přednost při daném rozpočtu? Nebo je ještě nějaká další možnost?

    Děkuji.

    0 0
    • Pajas04  

      U hardtailu asi nemá cenu řešit při daném rozporu značku (samozřejmě pokud ti sedí geometrie) – pokud chceš mít něco známějšího vyber si u toho němčíka třeba nějaký Ghost, občas tam bývají hezké.

      29" jede na cestách hůře, to ses asi dočetl špatně – lépe jede díky menšímu nájezdovému úhlu právě „jen“ v terénu přes překážky (zase se hůře roztáčí a oproti 26" má težší převody cca o 10%).

      0 0
      • roman.sterly  

        Nj, ale jak poznám, jestli mi sedí geometrie u těch sestavovaných kol? Když jsem si kdysi kupoval to GT, tak jsem si vyzkoušel tuším 2 GT, Meridu a ještě něco a pocit jsem měl nejlepší z toho GT, proto jsem ho vzal. Ale teď jsem si říkal, že by si to asi chtělo vybrat nějak promyšleněji, přeci jen 13k se mi nechce jen tak vyhodit za cokoli „na zkoušku“

        29" – myslel jsem (dočetl se), že když se rozjede, tak to vyžaduje méně úsilí, resp. můžu jet se stejným úsilím rychleji (na 1 šlápnutí ujedu víc)

        0 0
        • Pajas04  

          Tak pokud Ti pocitově přišlo to GT ok, najdi si geometrii na netu a porovnej s rámy od němčíka.

          Ne, to o menším úsilí je bohapustá lež – na 1 šlápnutí ujede 29" víc (při zařazeném stejném převodu), ale za většího úsilí – čili je to úplně stejné, jako kdybys na 26" kolech hodil těžší převod!!!

          Celkově musíš, díky větší hmotnosti především rotačních částí, vyvinout při zrychlování větší úsilí a při udržování rychlosti, pokud máš vytříbenou techniku šlapání, to může být tak akorát nastejno.

          0 0
          • roman.sterly  

            Tak to si ještě jednou přečtu články o těch rozdílech 26 a 29, abych zbytečně nekupoval dražší 29, pokud to nemá žádný význam nebo dokonce nevýhody.

            0 0
            • Vilém  

              Tak v cenove relaci kde se pohybujes, to bude spis trapeni, s 29kou.

              I kdyz zas nejsi malej:(

              0 0
            • Pajas04  

              29" význam mají – do terénu pro určité lidi (říká se, že pro ty s větší výkonností, ale to nemusí být pravidlem – záleží co komu jak sedí), ale na asfaltu je to nevýhoda/na stejno.

              A přesně jak píše Vilém nade mnou, je tady i problém s penězi – při tomhle rozpočtu bude 29" šíleně těžká (26" jen dost těžká).

              0 0
    • Vilém  

      Za ty penize neporidis ani ten drazsi ram, natoz cely kolo:)

      Takze si vyber nejake kandidaty, hod to sem, lidi ti to jiste okomentuji.

      Pak idealne vybrane kandidaty nekde osedlat, aby ti to vubec sedelo a vyhovovalo.

      0 0
    • roman.sterly  

      Možná jsem to téma nadepsal trochu špatně, uznávám, že pro některé je dražší rám asi v řádu desetitisíců :)

      Podle svých (bídných) znalostí, bych to tedy asi rozdělil na rozhodování mezi Maxbike / Force s lepšími komponenty (Deore, XCR) vs. GT / Merida s horšími komponenty (Altus, Acera, XCT).

      Nechci zatím dávat konkrétní návrhy na kola, jde mi hlavně o to obecně pochopit, podle čeho si vybrat. Po čtení fóra jsem se právě začal dívat na tu vidlici a třeba přehazovačky, kdežto kdysi jsem si vybíral podle toho, jak známá / dobrá značka se mi tak která zdála (tj. podle rámu).

      0 0
    • roman.sterly  

      Ale té 29" se to ani tak týkat nemělo. To bych si ještě někam zašel vyzkoušet.

      Diskusi jsem myslel o těch rámech vs. komponentech a jestli „risknout“ nákup bez vyzkoušení předem.

      0 0
      • Richards  

        Tak už podle rámu který jsi jezdil by šlo něco málo poměřit – hlavně délka. A hlavně u levného rámu zas tak moc neriskuješ -když ti nebude sedět tak ho pošleš dál a koupíš jiný a osazení přeskládáš. Ta fin. ztráta nebude nijak dramatická.

        0 0
    • Topol  

      V této cenové relaci rozdíl v kvalitě rámů nehledej- připlatíš si pouze za značku.

      0 0
    • Jakobo  

      Omlouvam se, nedelam reklamu, ale to „kolo“: http://www.polygonbike.cz/…e-raidon-air se mi libi. Jen neznam geometrii, dost mozna bude 20.5" mala. Kazdopadne bych oslovil Scalara ad. a pozadal o navrh kola, nic za to nedas a hned budes vedet na cem jsi.

      0 0
      • Jakobo  

        Nebo u toho Nemcika neco takoveho: http://www.cyklonemcik.cz/…deore-raidon

        0 0
        • Osmanecek  

          29, s tímto osazením a za tyhle peníze.. Není o čem.

          http://www.cyklonemcik.cz/…deore-raidon

          0 0
          • roman.sterly  

            Tak bych po nějaké době přemýšlení šel do toho: http://www.cyklonemcik.cz/…deore-raidon

            Máte nějaké tipy na to, co tam nechat vyměnit nebo vybrat některou z variant? Má to kolo v něčem slabiny oproti ostatním komponentům, které jsou tam použité?

            A pak řeším ještě velikost, jestli rám L 20" nebo XL 22,5". Měřím 188 cm, podle http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp mi vyšlo:

            Standover Height Range 31.4 – 32.1 Inches

            Virtual Top Tube Length 24.4 – 24.8 Inches

            Stem Length 8.1 – 10.5 Cm

            BB Saddle Position 68 – 74 Cm

            Saddle Handlebar 55.8 – 57.6 Cm

            Když se podívám na effective top tube, tak by měla být 62 – 63 cm, což odpovídá velikosti 20" (62,5 cm), u 22,5" je to 65,7 cm, a BB Saddle Position by mělo být 68 – 74 cm, kde u toho rámu je délka trubky pod sedlem 50,8 cm u 20" a 57,1 u 22,5". U toho kola je sedlovka dlouhá 35 cm. Stačil by v tomhle ohledu ten rám 20"? Nebo byste vzali ten větší? Bohužel to kolo nemůžu předem vyzkoušet.

            Tady ještě geometrie toho rámu Force Epigoni: http://www.force.cz/…RCE_2014.pdf

            0 0
            • worlusho  

              Podle geometrie rámu, setupu s 100mm vildlí, bych se přikláněl k 20" rámu, ta geometrie co je uvedena v katalogu je kreslená tak na 80mm zdvih s připočítání 10% SAG.

              0 0
            • pocestny  

              Za mě 20"

              Jestli máš nějaké peníze navíc, dej tam kevlarové pláště, nerezové špice a lepší brzdy.

              0 0
          • roman.sterly  

            Případně, mohli byste prosím okomentovat rozdíl mezi http://www.cyklonemcik.cz/…ny-deore-xcr a http://www.cyklonemcik.cz/…deore-raidon ? Nevím, jestli by mi ten levnější model nestačil, resp. jestli vůbec rozdíl poznám.

            V komponentách se to liší vidlicí, přesmykačem a převodníkem. Nedokážu posoudit, jaký bude rozdíl při jízdě, příp. nějaké údržbě té vidlice.

            0 0
      • Vilém  

        Za ty prachy bych rekl, ze super.

        0 0
      • roman.sterly  

        Taky jsem na tohle koukal, ale jak jsem psal v úvodním příspěvku: „O vzhled mi moc nejde (jen když to bude mít nějakou normální barvu, nemusí být červené :-)“

        Toho Scalara zkusím, díky za tip

        0 0
      • worlusho  

        geometrie

        Na 20,5" mi to přijde dost krátké, ale to záleží na stavbě těla, což se z výšky odvodit nedá, tady máš pro lepší orientaci kalkulačku

        0 0
        • Vilém  

          Tak to je fakt dost malo, to ma moje 17,5".

          Treba kalkulacka napovi.

          0 0
        • roman.sterly  

          A funguje ta kalkulačka tak, že když mi to bude podle ní sedět, bude mi nejspíš sedět i to kolo? Kdybych si to kupoval např. od Němčíka, tak bohužel nemám možnost to kolo vyzkoušet (až po převzetí)

          0 0
          • worlusho  

            Dá se říci, že funguje určitě líp, než když někomu řekneš, že měříš tolik a tolik a on ti řekne podle tabulek nějaké numero rámu nebo když si objedeš kolečko okolo bloku na nějakém kole. Ta kalkulačka ti nabídne určitou diferenci setupu, který by ti měl sedět, aby tě po 20km nezačaly bolet záda atd..

            0 0
    • roman.sterly  

      Trochu se ta diskuse zvrhla, můžeme se ještě prosím vrátit k tomu hlavnímu dotazu? :-) Pokud byste měli rozpočet 13 – 14000, dali byste přednost značkovému / lepšímu / dražšímu rámu nebo raději levnějšímu s lepším osazením?

      Zatím se mi z diskuse zdá, že byste brali levnější rám a lepší zbytek. Bylo by to tak i při nemožnosti si to kolo předem vyzkoušet?

      0 0
      • Vilém  

        V teto cenove jsou ty ramy vsechny ± stejny, takze si vyber co ti sedne a co ti bude vyhovovat osazenim.

        0 0
        • Erknold  

          Jsem stejného názoru. Ty rámy budou bajvočko stejné, největší rozdíl bude v ceně potisku.

          A posed, no budu za ňoumu, ale ideální posed na kole mám málokdy. Po rovině držím za rohy, při sjezdech dávám zadek dozadu, pří výšlapech dopředu. Takže za řidítka při normálním posedu držím třeba 25 % času.

          Asi bych se nebál tedy ani rámu Force, Scud apod. Nechal bych si poradit od stavitele, s čím má dobré zkušenosti a to bych vzal.

          0 0
      • worlusho  

        Vyzkoušet kolo znamená si ho půjčit na víkend a ne se na něj jenom posadit. Značkový neznamená vždy lepší. Rám se dá vždycky vyměnit za nějaký zajímavější, ať už s jinou geometrií nebo konstrukcí. Třeba tě časem začne lákat full a potom tě výměna rámu zase tolik netrápí. A jak píše Vilém, tak v této cenové relaci je to +/- stejné.

        0 0
      • Jakobo  

        technologie vyroby Alu HT ramu je dnes natolik zmakla, ze uz se zadne prekvapeni nekonaji. Levnejsi ramy budou mit horsi konecnou upravu, lak, mozna budou tezsi, zas treba tak snadno neprasknou, ta umera s mnozstvim materialu prece jen existuje. Vybiral bych podle osazeni a geometrie. Pri tve vysce by mela byt delka horni ramovky kolem 600 mm a jestli 26 nebo 29 je na tobe.

        0 0
    • roman.sterly  

      Ahoj, chtěl bych tohle téma uzavřít tím, co jsem si nakonec pořídil (viz foto). Děkuji všem za rady, pomohly mi se v tom všem vyznat.

      Nakonec jsem se rozhodl pro stavbu kola od Scalara a myslím, že jsem udělal dobře. Kolo mi navrhl, pobavil se o úpravách a při převzetí ještě okomentoval co bylo potřeba. Mám z toho opravdu radost, a oproti zkušenostem z obchodů (které byly také dobré!), bylo tohle osobní jednání super.

      Navíc můj pocit z kola i jízdy na něm je výborný, kolo je sestavené z nových komponentů a v běžném obchodě bych za tu cenu těžko podobné sehnal.

      Tímto se omlouvám, pokud by někomu vadila reklama, ale udělalo mi to skutečně radost a proto ji také rád udělám, aby lidé stavbu kola zvážili. Věřím, že by byla zkušenost podobná i u dalších dobrých stavitelů.

      Ještě jednou díky za stavbu, Scalare.

      --

      Finální kolo:

      rám Force Epigoni 20" černý

      vidlice Suntour Raidon Suntour Raidon XC RL-R air (zamykání na řidítkách, nastavení tlumení)

      hl. složení Logic cartridge + podložky

      sedlovka Force

      představec Force

      řidítka Logic Prime rovná 680mm

      sedlo Force Ros Hole

      objímka pod sedlo

      kliky Prowheel Goshawk 24/32/44 osa integrovaná HT II

      řazení Shimano Deore 3×9

      přesmykač Alivio

      měnič Shimano Deore Shadow

      kazeta Sunrace 969 11–34

      řetěz Shimnao HG53

      kola – Remerx Masterdics (polepy Logic)/náboje Logic Prime

      pláště Force IA-2569 29×2,1"

      duše Rubena 29er

      gripy Force objímkové

      brzdy Shimano M445/446, kotouče 180/160mm

      lanka, bowdeny

      pedály Wellgo

      rohy Force

      0 0
      • maajkee  

        Škoda, že už to není na desítce, přitom cenově to je plus mínus stejný a pro možnost upgradu do budoucna lepší, jinak cajk.

        0 0
        • roman.sterly  

          Co je desítka?:)

          0 0
        • AleZ80  

          Tak desítka přináší navíc jen možnost upgrade na 1×10, ale to je u univerzálního HT stejně nesmysl.

          0 0
          • Deathwing  

            devitku sezenes jen alivio a pak starsi rady slx, xt apod. ve vyprodejich (modelovy roky tak 2006)

            ale na 10 sezenes deore, slx, xt novy a starsi xtr. Takze tam je vic mista pro upgrade na vyssi rady

            (btw 1×10 je downgrade) :D

            0 0
      • Lord_de_Wolf  

        Co Raidon XC? Spokojený? Jsi druhý člověk co znám, že ho má… :D První jsem já. Jezdím ho od března a za mě OK. Podařilo se mi ho docela slušně rozchodit. Mám ho taky na rámu Force, ale na takovým to „dražším“ modelu :D

        0 0
      • Dawy  

        Přesně tenhle případ je ukázkový jak by měli „bajkeři“ uvažovat.

        Ať ti to dobře jezdí a máš z jízdy na sestaveném kole jen radost, nakonec jsi dobře zvolil.

        0 0
      • mr.antik  

        Jaká hmotnost? Osobně bych volil lepší brzdy (aspoň páčky) a gripy, čistě kvůli pocitu, ale v této ceně je to asi irelevantní.

        0 0
        • dancing dog  

          S jeho stihlou postavou a 180

          mm vpredu budou brzdit dostatecne.. Ty gripy vymeni snadno :-). 3×9 vubec nevidim jako problem, rozsah skoro stejnej, vydrz materialu aspon teoreticky vyssi..

          At to jezdi, kolo se mi libi..

          0 0
    • pekl024  

      Vyzkoušet rám Ghost můžeš v Ramale Z. Wintra a Maxbike u Vorlába na Slovanské.

      A pak objednat u Němčíka danou velikost rámu + osazení.

      0 0
    • libiii  

      Ahoj,

      jestli bych mohl, tak bych se chtěl připojit k tomuhle tématu, protože řeším stejný problém. Chtěl bych na kole jezdit do práce + víkendy do 80 km. Převážně silnice a polní cesty, žádný velký terén.

      • výška 175 cm, 70 kg
      • velikost rámu 19 (někdy mi vyhovuje i 17)
      • finance do 14 tis
      • zvažuji verze mezi 27,5 a 29 (nechám si poradit)
      • požadavky overcut, kotoučové brzdy, uzamykatelná vidlice

      zvažuji zatím mezi koly :

      http://pcshop.pells.cz/…_d33103.html (tady bych měl slevu na 14 tis)

      http://www.mojekolo.cz/…nino-70–2014

      http://www.mojekolo.cz/…hoon-70–2014

      Děkuji za rady

      0 0
      • wilda81  

        Ani jedno. Vzal bych nový MRX Elite co tu nabízí scalar na bazaru popřípadě jiné z bazaru. Teď po sezóně se dají sehnat pěkné kousky.

        edit: toto jsem myslel http://www.bike-forum.cz/bazar.html…

        0 0
        • Erknold  

          Pokud slezeš z Deore převodů na Alivio, tak se možná přiblížíš ke 14 000. A budeš mít nové kolo, které bude fungovat zcela jinak, než z Tvého výběru. Těžké vidlice, které se dají nastavit od naprosté tuhosti až k nefunkčnosti, pověsti okřídlené brzdy Tekro a další jemné drobnosti, které jsou ideální na nabírání svalové hmoty, zejména na lýtkách ;)

          0 0
        • libiii  

          pěkná nabídka, ale chtělo by v tomto případě někoho z Východních Čech pro vyzkoušení

          0 0
          • wilda81  

            Jinak, pokud jsou limitem finance, tak bych šel raději do 26" – vlastně i díky výšce a použití. 27,5" bude kvůli vyšší ceně komponentů ochuzené (jako např. výše uvedená kola) a 29" bude v této cenové kategorii zbytečně těžké.

            Jen mi trochu vrtá hlavou ta 19" velikost rámu. Máš trochu delší nohy? Já se 188cm jezdím většinou 20".

            0 0
            • libiii  

              ani ne, ale rám u Specializedu na 26 kolech mi vyhovoval. S 29kolem už mám problém…

              Co se ti nelíbí na tom Razzeru?

              0 0
              • wilda81  

                Na Razeru by mě osobně štvalo řazení, vidlice. Brzdy Tektro Draco jsem nikdy nejezdil, tak tam neporadím.

                0 0
                • libiii  

                  Alivio což není až tak špatný… vidlici chápu, ale za ty peníze si nemůžu až tak vyskakovat. Mě láká, že to má necelý 14 kg, což v týhle cenový relaci moc nenajdu konkurenci.

                  Postavil by mi někdo něco podobného za tyhle peníze?

                  0 0
                  • Erknold  

                    Třeba ten Scalar, pokud mu nápisem mejl. To co musí byt normálně přirážka výrobci distributorovi a prodejci jsou jemu podobni schopni snížit, jelikoz jsou jen oni sami. A u toho pellsu, tu slevu nemáš jistou, ne? Navíc ta vidlice je fakt tragedie. Ta pracuje furt, prehazovacka jen občas.

                    0 0
                    • Erknold  

                      Váha xcm je 2,65 kg, váha F1 je 1,75 kg. Další čtvrti kila mas v klikach navíc. Mrx je hodně lehký rám a vydařený. Tam par deka bude také. Celkové budeš o kilo a pul níže, možná.

                      Jo a jinak, jak píše maajkee, je tu on, Scalar, hnoj, bluma a asi ještě další. Já ma jednoho za barakem, tak mám jasnou volbu :)

                      0 0
                      • libiii  

                        jasný, ale to se pak nějak nevejdu do ceny, bych to musel někde ošidit…

                        O Scaralovi jsem toho už dost načetl, kolik lidí bylo s ním spokojeno… uvažuji ho kontaktovat, ale bohužel je z ČB.

                        jinak u Pellse bych měl slevu ještě 10% slevu

                        0 0
                  • maajkee  

                    Zkus třeba mě. Já jsem z HK ;)

                    0 0
                    • libiii  

                      dal by jsi mi nějakou nabídku?

                      0 0
                      • Erknold  

                        Potkali se u Kolína, teda u Hradce :) Vase teta byla předložka moje teta byla předložka. Nebude my brachve, nebo jak to bylo. Tak to mas jasné, zkus něco dat dohromady s maajkeem a můžeš si pro to zajt mestskou

                        0 0
                      • maajkee  

                        Jasan, napiš mi na mail. Něco vymyslíme.

                        0 0
                  • Dejv94  

                    14kg? To je megamoc. osobně bych šel do stavby. Třeba Werk, kterého mám v profilu (12,6kg!), spoustu dílu jsem už měl doma, ale když započítám cenu VŠEHO, tak jsem na nějákých 13 tisících a myslím že funkčně je to někde jinde než tebou odkazované kola. Já si stavěl sám a bylo to o shánění a čekání na slevy, takže kolo nebylo hned. Pokud nechceš stavět sám, využil bych místní staviletele.

                    0 0
                    • libiii  

                      zapomněl jsi, že ten tvůj Werk nemá odpruženou vidlici a tím se dostane i na „hroznou“ váhu

                      já chci si koupit nějaký kvalitnější základ a pak můžu pomalu odlehčovat…

                      0 0
                      • Dejv94  

                        Vidlice je sice pevná, ale s neřezaným krkem měla 1188g, což je míň než odpružená, ale např od RST F1rst která má cca 1,7 kg je rozdíl cca 0,5kg. Na druhou stranu tam mám tunová kola (přední cca 1,2kg a zadní cca 1,5kg, bez kazety a kotoučů!) a pultunové pláště (X-King cca 800g a drátový Schwalbe přes 700g).

                        Co myslíš tím „pomalu odlehčovat“? Nejdůležitější asi na jízdní projev mají kola, takže je nejlepší zainvestovat do „pořádných“ zápletů a jestli mám o kilo víc nebo míň na rámu stejně nepoznám, ale kilo na zápletech je sakra znát.

                        0 0
                        • libiii  

                          Chci koupit nějaký slušný základ a pak můžu postupně investovat do zápletů, plášťů, vidlice atd. Ukradli mi kolo, tak momentálně nemám moc peněz na rozdávání.

                          0 0
                    • Vilém  

                      Co je tam tak tezkyho? Jsem s odpruzenou a teleskopem o 300g lehci. Pravda, do conoveho limitu by to neveslo:)

                      0 0
                      • scalar  

                        Pěkný, proč jsi ale nepočkal na Werk ze zeslabovaných Reynolds trubek?

                        0 0
                  • scalar  

                    U hmotnosti sériových kol bych doporučil řídit se spíš zdravým rozumem než údaji výrobců. Když má kolo nezeslabovaný rám, mizernou těžkou vidlici, stejné osazení včetně těžkých klik, těžké pláště…, tak proč by mělo být lehčí než ostatní stejně osazená kola?

                    Pokud chceč v budoucnu upgradovat, tak musíš mít kvalitní rám, tedy nějaký zeslabovaný hliník (to má třeba ten Pells jako slitinu P6 Ultralite u dražších modleů). Jinak se dostaneš do fáze, že vyměníš vidlici, kliky, kola… a nejednou zjistíš, že máš vybavení ve vyšší třídě než rám, tak vyměníš rám. pak budeš mít úplně jiné kolo, celkově Tě to bude strašně moc peněz a času.

                    0 0
                    • libiii  

                      Mohl by jste mi doporučit nějaké kolo? nebo popřípadě jestli by šlo něco sestavit?

                      0 0
                      • scalar  

                        Mohl, ale v případě, že nemáte v pofilu vyplněný e-mail, tak musíte kontaktovat Vy toho, co od něj chcete nabídku.

                        0 0
                      • Erknold  

                        V ceně do 15 000 ti asi nikdo nenajde slušnou sériovou. Sam si viděl, ze je to dost podobně u všech. Takovyhle tématje tu xx do roka a zzatím nikdo nepřišel s žádnou sériovou bombou

                        0 0
      • Prochy20  

        Podívejte se na mou nabídku zde v bazaru. Nabízím za 12 tisíc. Vzduchová vidlice Epicon, duté kliky Deore, brzdy Elixíry.

        Imho ideální kolo pro vaše potřeby.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.